Grzesio
|
Ja chciałbym jeno zwrócić uwagę, co zresztą już było sygnalizowane przy okazji ukazania się tego modelu w sprzedaży, na pewien błąd merytoryczny powstający przy budowie tej wersji, a wynikły z nadmiernej unifikacji części modelu.
Otóż T-26 wz. 1938 budowany był wyłącznie na kadłubie spawanym. W modelu mamy nie dość, że kadłub nitowany, to jeszcze z trójczęściowymi burtami wanny, co charakterystyczne było dla najwcześniejszych czołgów dwuwieżowych produkowanych tak do wiosny 1932 roku. :-/ Natomiast pozostałe szczegóły konstrukcji kadłuba (wzierniki, kształt itp.) są prawidłowe dla wersji 1938.
Tak naprawdę nitowany kadłub w takie postaci, w jakiej jest w modelu, nie nadaje się bez przeróbek do budowy żadnej z trzech oferowanych wersji, jako że w tej postaci nigdy nie istniał (dla wersji 1938 trzeba przerobić go na spawany, dla 1933 - i to późnej - zmodyfikować podział burt lub też przerobić na spawany, a dla T-26-4 także zmienić podział burt i w ogóle zmodyfikować jego detale, tak aby przedstawiał wczesną postać czołgu).
Pzdr
Grzesiu
Post zmieniony (03-03-08 12:52)
|
|