FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
14-02-21 22:54  [R/G] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Pozostajemy w temacie drutolotów. Znowu nie pancernik, bo wciąż w tle świeci się czerwony alarm - miejsce w mieszkaniu.



Samolot wizualnie ciekawszy niż LVG B.I bo fajnie pomalowany w lozenge, jednak o niezbyt błyskotliwej historii - wyprodukowano ok 120 sztuk, z których żadna nawet nie została zmontowana i uruchomiona, bo przy pierwszym locie testowym skrzydła się złożyły i załoga zginęła. Zamówienia odwołano.
Unikam więc rozważań nad zdjęciami frontowymi typu taki karabin czy inny, rurka z tej strony czy z tamtej, typy silników i różne drobne szczegóły.
Budowa tego modelu sprowadza się w takim razie do wykonania kopii egzemplarza muzealnego, który jest w muzeum w Pradze i w internecie jest sporo jego zdjęć. Niestety, zdjęcia kokpitu pokazujące cokolwiek są tylko dwa, a od tego zaczyna się cała zabawa. Do tego kilka zdjęć samej tablicy przyrządów.
Może dlatego, że samolot wisi podwieszony pod sufitem w muzeum i dostęp do wnętrza jest po prostu niemożliwy.
Zabawa ta jest zresztą dość ambitna biorąc pod uwagę, że instrukcji w zasadzie nie ma a rysunki nie za wiele pokazują, więc dużo czasu traci się na domysłach. Na szczęście jestem w kontakcie z autorem (Piwofil), bez tego nie byłoby szans na poprawne złożenie tego wszystkiego.

Budując wnętrze posiłkowałem się tymi zdjęciami:



Wygląd tablicy różni się od tego z opracowania więc postarałem się upodobnić model do oryginału, zastąpiłem też pomarańczową deskę wydrukowaną jasną "sklejką" i dorobiłem mosiężne przełączniki, korbki itp..
Oto początkowe fazy montażu szkieletu. Wniosek jest jeden - zalecana w opisie kolejność klejenia według numeracji części to bardzo zły pomysł. Trzeba w głowie sobie dokładnie ułożyć co kiedy przykleić, na jakim etapie przewlekać poszczególne linki ale najpierw rozpracować przebieg wszystkich naciągów wewnątrz, a tego rysunki nie wyjaśniają.



Tutaj testowa metoda wykonania foteli (to był fotel! Jak z salonu meblowego za Ludwika XVI, z podłokietnikami) - w 100% z kartonu. Tekturka piwna nasączona BCG, sfazowana na brzegach, potem "obijanie" skórą czyli cieńszym papierem barwionym na brązowo + guziki, wszystko na BCG. Wgłębienia pod guziki wygniatałem stępionym szpikulcem zrobionym z dawnej lotki po rozmiękczeniu BCG.
Na zdjęciach oryginału skóra jest ciemna ze starości, moja jasna, bo samolot będzie nowy :-)



I tak to wygląda na dzisiaj:



--

Post zmieniony (03-04-21 17:04)

 
14-02-21 22:59  Odp: [R] Knoller CII z Answera
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Jeszcze nie ochłonąłem po poprzednim modelu, a tu takie smaczki...
No cóż... Uwielbiam to!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
14-02-21 23:03  Odp: [R] Knoller CII z Answera
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Fantastycznie .

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
15-02-21 09:11  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Zaczyna się od miazgi, a co będzie później?

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
15-02-21 09:46  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Zajonc Poziomka 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 1
Galerie - 7


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 2

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


to mi się podoba :)

--
Każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem narodu.

 
15-02-21 14:27  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Brawo za wybór !
Podpatrzyłem i wykorzystam sposób na fotelik :-)
Powodzenia w budowie !
PS - ponieważ "rozbieram" na czynniki pierwsze pewien aeroplan z okresu Twojego LVG B.I mam drobne uwagi (mogą się przydać na przyszłość jak sądzę) odnośnie burtowych chłodnic.
Panele chłodnic ustawione były schodkowo do burty kadłuba i pogrupowane w różnych konfiguracjach.
W LVG B.I były cztery pary a każda z nich odsunięta od następnej.

 
15-02-21 15:46  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Co to znaczy schodkowo?
Pogrupowanie w pary - tak, wiem o tym i starałem się tak zrobić, ale najwyraźniej zostało za mało miejsca żeby te przerwy były widoczne.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
15-02-21 20:41  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Napisałem "schodkowo" tzn. poszczególne panele były umocowane lekko na ukos w stosunku do burty kadłuba tak by był łatwiejszy wlot w nie opływającego kadłub powietrza.

 
27-02-21 21:06  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Prace nieco się posunęły naprzód. Udoskonalam koła szprychowe, więc będzie głównie o tym.
W odróżnieniu od LVG B.I postanowiłem zrobić pierścienie piasty z otworkami na szprychy, jak w prawdziwych kołach. Oto kolejne fazy powstawania:
- dziurki w pierścieniach są wzmocnione cyjanoglutem,
- do ukształtowania obręczy użyłem stalowego kółka na klucze, które obcęgami pozbawiłem jednego zwoju,
- tym razem otworów jest dokładnie 40, trzeba pasek na obręcz podzielić na 41 części. Dobrym sposobem jest wyliczenie pojedynczej odległości między szprychami, odznaczyć ją, a pozostały odcinek podzielić na 40, co jest o wiele łatwiejsze,
- zgodnie z koreańskim przysłowiem: MANRI KILDO HAN KORYMYRO SIDZAKTWENDA (każda najdalsza droga zaczyna się od jednego kroku) - każde koło szprychowe zaczyna się od jednej szprychy. Potem leci trochę klątw, bo szprychy odskakują na wszystkie strony z pincety i trzeba zawczasu wyprodukować ich trochę więcej,
- ostrzegam przed stosowaniem takiej taśmy izolacyjnej - zostawia klej na oponie, musiałem czyścić rozpuszczalnikiem. Zwykła taśma malarska do mocowania służy o wiele lepiej.



Potem przyszedł czas na bieżnik i tu zagwozdka:
- czy bieżnik na pewno był? W samolotach z tego czasu to dość dziwne (ale może za mało wiem)
- czy opony były szare czy jednak czarne? W 1916 r. powinny być jeszcze szare
- jeżeli szare, to dlaczego w egzemplarzu muzealnym są czarne? Przyjąłem, że nie są to oryginalne opony, tylko zamontowane na potrzeby ekspozycji, o szare może być trudno w tych czasach (może na specjalne zamówienie)
- znalazłem tylko dwa czarno - białe zdjęcia oryginału z czasów wojny. I właśnie - tego nie jestem pewien. Może to pierwsze pochodzi z okresu renowacji samolotu, która nie wiem kiedy się odbyła - może w czasach, kiedy fotografia kolorowa jeszcze była trudno dostępna. Opony na nim są czarne. Na tym drugim - raczej szare,
- na pierwszym zdjęciu bieżnik na pewno jest, na drugim - nie wiadomo chociaż jest tam jakaś krawędź która na to wskazuje.
Postanowiłem więc zrobić bieżnik na szarych oponach.



Myślałem, że uproszczę go bo jest dość upierdliwy ale skoro się dało wyciąć dokładnie jak w oryginale - wyciąłem skalpelem z paska kartonu i przykleiłem glutem.
Koła nałożone próbnie luzem, dlatego za długa oś wystaje bokami.



I na koniec wygląd modelu na dzisiaj, doszło całe płótno drukowane w lozenge i oblachowanie silnika, które jak zwykle postanowiłem trochę uplastycznić.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
27-02-21 23:03  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Zdjęcia C.I i C.II
http://www.airwar.ru/enc/fww1/knollc2.html

 
27-02-21 23:23  Odp: [R] Knoller CII z Answera
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Eeee... Co to ja chciałem... ?

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
27-02-21 23:26  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Dzięki!
Mam wrażenie, że to są różne maszyny. A piszą wszędzie, że jedna zmontowana się rozbiła i zabiła załogę. Innych nie zmontowali. Kłamią?
I coś tam jest nad górnym płatem, czego w opracowaniu oczywiście nie ma... i nadal nie wiem, czy był bieżnik ;-)
Jak zwykle, zdjęcia niszczą mój misternie zbudowany świat przekonania, że to jest takie proste i jednoznaczne.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
28-02-21 08:35  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

I tak i nie - wersja C.I różniła się od C.II tylko silnikiem .
C.I - Austro-Daimler 160 KM (chłodzony wodą)
C.II - Austro-Daimler 185 KM
ostatnie wyprodukowane C.II - Hiero 230 KM
Był to samolot o dwojakim przeznaczeniu:
- jako rozpoznawczy (pilot i obserwator)
- myśliwski (pilot)
To "coś" nad centropłatem to tzw. "trumienka" - wodoszczelna obudowa kaemu 8 mm Schwarzlose M. 07/12 montowana na C.II dla wersji myśliwca (taka sama była np. na Hansa-Brandenburg D.I)
Rozpoznawczy miał czasami montowany kaem w kokpicie obserwatora.
Projekt modelu jest OK - wersja rozpoznawcza.
Pracowano nad kolejna wersją Knollera (prócz C.I i C.II) a mianowicie samolotem rozpoznawczo-bombowym o zmienionej w stosunku do C.II konstrukcji. W 1917 r. prace przerwano bo prototypy ulegały wypadkom. Czyli rozbiła się nie jedna maszyna a kilka (kilkanaście ?)
W sumie wyprodukowano jak podają źródła 100 - 120 egz.
(był też Knoller B.I wcześniejsza seria samolotów szkolnych)
Opony - po przejrzeniu prawie czterdziestu monografii różnych typów samolotów produkcji Niemiec i A-W z okresu I WŚ widac, że opony z bieżnikiem były sporadycznie stosowane. Głównie marki Continental gładkie.
Z kolorem - dominują szare (były też czarne, białe i zbliżone do koloru ceglasto-różowego)
Napisałeś:
"Samolot wizualnie ciekawszy niż LVG B.I bo fajnie pomalowany w lozenge, jednak o niezbyt błyskotliwej historii - wyprodukowano ok 120 sztuk, z których żadna nawet nie została zmontowana i uruchomiona, bo przy pierwszym locie testowym skrzydła się złożyły i załoga zginęła. Zamówienia odwołano."
Były na wyposażeniu wielu Flik'ów więc z tą informacją "cóś" nie tak :-)
"Unikam więc rozważań nad zdjęciami frontowymi typu taki karabin czy inny, rurka z tej strony czy z tamtej, typy silników i różne drobne szczegóły."
Nie rozumiem - jak rozważasz kolor opon i to czy były bieżniki to stoi to w sprzeczności z tym co napisałeś powyżej, rozumiem, że zależy Ci na wiernym wyglądzie modelu.
Koła i opony w Twoim wykonaniu to wyżyny modelarskich umiejętności są czarne z bieżnikami i takie bym zostawił, bo jakie były w tym konkretnym (tak mi się napisało bo nie wiem czy w modelu jest jakieś oznaczenie identyfikujące tzn. numer seryjny, rok produkcji malowane na kadłubie) egzemplarzu nie ma szans by się dowiedzieć.
Pozdrawiam
PS - napiszę tak - nie zazdroszczę owadom, zazdroszczę Tobie tych kół :-)

Post zmieniony (28-02-21 08:38)

 
28-02-21 11:12  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Informacja o rozbiciu maszyny w locie testowym i odwołaniu zamówień pochodzi z opracowania i z Wikipedii. Być może ta pierwsza została pobrana z drugiego źródła i się powieliło :-)
Ja ściągnąłem z Twojego linku tylko zdjęcia C II i one się różnią między sobą i to mocno, nie tylko malowaniem.
Kolor opon uważałem dotąd za dość wyraźny wyznacznik, skoro czarne z sadzą stosowano dopiero od któregoś roku (chyba 1916) dlatego chciałem to rzetelnie ustalić. Reszty nie chciałem uznawszy, że w powietrzu znalazł się tylko jeden egzemplarz, który się rozbił a jako wzór do modeli mamy ten z Pragi. Jak zwykle, mogę te rozważania sobie wsadzić... w kokpit. Chcę wiernie odtworzyć model, ten egzemplarz ma numer 119.15 czyli ten z Pragi, który zapewne był pierwowzorem projektu. Jedyne odstępstwo jak dotąd to kolor opon, bo czarne dla tego okresu wydały mi się nieprawdopodobne. Jeżeli to błąd, to chyba wybaczalny ;-)

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
28-02-21 12:43  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Jasne, że się różnią chociażby kształtem steru kierunku. Były produkowane w trzech zakładach a inne typy samolotów A-W też miały różnice ze względu na producenta, że nie wspomnieć o budowanych w A-W licencyjnych niemieckich.
Doczytałem się, że ten z czeskiego muzeum jest prawdopodobnie jedynym ocalałym samolotem tego typu (zapewne był odbudowany ale nie budowany jako replika) Nie sądzę by przetrwały oryginalne opony, poszycie lozenge, śmigło można więc sądzić, że zostały dorobione :-)
Świetnie, więc robisz konkretny egzemplarz a on mógł się różnić od pozostałych.

 
12-03-21 23:32  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Czas na silnik Austro - Daimler. To jak zwykle najbardziej wymagający element, decydujący znacznie o efekcie końcowym. Wbrew pozorom będzie go widać w całości, jak się zajrzy między oblachowanie - postanowiłem więc go nieco uplastycznić. No, powiedzmy - zbudować od podstaw ;-) z niewielkim wykorzystaniem oryginalnych części.
Inspiracją były grafiki i zdjęcia z netu, dość dokładnie pokazujące szczegóły. Oczywiście te silniki różnią się między sobą, ale tych różnic nie ma aż tyle - są przede wszystkim wersje z czterema i dwoma zaworami na cylindrach. Mój egzemplarz miał ewidentnie dwa, więc znalazłem zdjęcia takiego właśnie silnika (tu na zdjęciach jest taki i taki) a grafiki dokładnie pokazują kształty i co i jak jest połączone:



Niestety okazało się (w którymś już z kolei modelu), że płaszczyzna posadowienia silnika jest w opracowaniu za wysoko, dzięki czemu blok trzeba znacząco obniżyć - ale przy zaglądaniu z góry, nie będzie się to aż tak rzucać w oczy.
Podjąłem też wyzwanie zrobienia nazwy (z drutu 0,15 mm) , bo to będzie najbardziej widoczny element. Może litery nie są zbyt równe, ale grunt że się zmieściły - mają ok 1 mm wysokości. Najtrudniej było umieścić poprzeczkę w "A", która ma ok 0,3 mm długości.
Oto kolejne fazy powstawania silnika:



I cały silnik po wszystkich zabiegach usyfiająco - urealniających:




--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
13-03-21 06:32  Odp: [R] Knoller CII z Answera
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Tomek - jak zwykle klasa

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
13-03-21 07:20  Odp: [R] Knoller CII z Answera
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

I o to chodzi !! Cieszy oczy

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
13-03-21 08:36  Odp: [R] Knoller CII z Answera
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Detale na maksa. Fantastyczna robota.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
13-03-21 11:03  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Ho, ho, ho Panie ten tego, jasny gwint ! Jest wspaniały !

 
13-03-21 13:02  Odp: [R] Knoller CII z Answera
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Znakomitości!
Znowu mam wrażenie, że peleton wysforował się na nieosiągalny dystans...

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
15-03-21 22:47  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Zamykam etap zwany "piramidką", wraz ze wszystkim co się pod nią kryje. Posiadanie dokładnych zdjęć oryginału jest przekleństwem, bo nie można przejść obok nich obojętnie - trzeba odwzorować szczegóły albo zginąć :-)

Szczegóły wyglądają tak. Złota farba na chłodnicy wygląda dość tandetnie, bo to była na 99% konstrukcja mosiężna. Ta "rakieta" (grawitacyjny zbiornik oleju) podwieszona pod belką łączącą skrzydła też maźnięta byle srebrzanką - ale widocznie przyjęto, że ma się błyszczeć i być czysto.



U mnie na dzisiaj wygląda tak, widać że retusz jeszcze będzie konieczny:




--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
16-03-21 09:11  Odp: [R] Knoller CII z Answera
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Piękna robota, można zazdrościć.

Z czego i jak zrobiłeś piramidkę? Czy to lutowane druty?
Ten element będzie chyba przenosił spore obciążenia?

--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
16-03-21 09:21  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Z części z opracowania, z drutem w środku. Klejone cyjanoglutem, łączenia zalane dodatkowo wikolem.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
16-03-21 09:59  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Karas 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Szkoda, że siateczka w radiatorze, nie jest wycięta pod kątem 45%, tak aby oczka układały się zgodnie z oryginałem, teraz są takie trochę przekoszone.

 
16-03-21 10:02  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Byłem pewien, że jest. I zauważyłem to dopiero po przyklejeniu :-(

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
16-03-21 12:37  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Karas 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

No nie, taki babol, btw zamówiłem śmieciarkę jest w drodze, nic wartego uwagi już z tego nie będzie: ]
Tak na poważnie, kawał solidnego wykonu nam tu prezentujesz. Precyzja i dbałość o każdy szczegół, gratuluje zacięcia

 
20-03-21 09:35  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Otrzymałem ostatnio od zaprzyjaźnionego historyka lotnictwa serię wspaniałych, dobrej jakości oryginalnych zdjęć aeroplanów.
Nie mogłem się oprzeć pokusie by jedno z nich zamieścić.
Ponieważ dbasz tak o wiarygodność i zgodność modelów z oryginałem sądzę, że obejrzysz je z zainteresowaniem gdzie znajdziemy wiele szczegółów (wiatrochron, chłodnice, obicie skórzane itp.)
Samolot to Aviatik P.18 (wodnosamolot)
Pozdrawiam

 
27-03-21 13:09  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Dzięki! Widzę, że te obszycia brzegów kabiny bardzo się różniły. Ten pan ma tak gruby wał przed sobą, że pewnie lądowanie bez silnika mu nie straszne ;-)
Budowa już dobiega końca, więc mam pytanie jeszcze do Fachowca - robić karabin czy nie? W muzealnym egzemplarzu nie ma śladu karabinu i to zrozumiałe, bo wersja jest rozpoznawcza. Jednak jest stelaż, więc chyba czemuś to miało służyć. W opracowaniu karabin jest, a więc i pokusa zrobienia go.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
27-03-21 15:53  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Jasne, że zrobić kaem i kilka zapasowych magazynków by było ciekawiej. Pterodaktyl będzie groźny ! :-)

 
27-03-21 17:45  Odp: [R] Knoller CII z Answera
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ja też uważam, by wykonać km strzelca. Samolot rozpoznawczy nie mógł być bezbronny!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
28-03-21 00:25  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Przekonaliście mnie ;-)
No to ostatnie kilka zdjęć z budowy, więcej nie będzie. Model jest gotowy, jutro lakier i galeria końcowa.
Ale najpierw - jeszcze ostatnie ciekawostki żeby nie przedłużać.
Skrzydła mają charakterystyczne przetłoczenia (nie znalazłem lepszej nazwy), dobrze widoczne na tym zdjęciu:



Więc odwzorowałem je:



Karabin Schwarzlosse 8mm - znalazłem zdjęcia wersji lądowej, ale wszędzie wygląda tak samo - więc przyjąłem, że lotniczy jest pewnie taki sam, różni się mocowaniem i raczej nie był malowany na zielono ;-) No i inny magazynek (chyba, bo tu jest zdemontowany).
Karabin w całości powstał od podstaw, w 100% z kartonu.
Stożkowy wylot lufy jest imponujący.





--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
28-03-21 00:46  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Arek 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Wspaniały model. A to skrzydło tłoczone na jakimś szablonie?

--
Pozdrawiam,
Arek

 
28-03-21 11:01  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Ładnie to wszystko wygląda !
Te "przetłoczenia" to w rzeczywistości nie są przetłoczeniami tylko są to końce żeberek w sklejonym razem odcinku powierzchni górnego z dolnym płóciennym poszyciem ("wsunięte" w dwie warstwy płótna).
Taka konstrukcja krawędzi spływu była sztywna i zrobiona ze względów aerodynamicznych - nie powodowała falowania (drgań) krawędzi spływu skrzydeł dolnego płata gdzie nie było lotek. Podobne rozwiązanie stosowano w austriackich łodziach latających (i nie tylko) np. typu Lohner.
Szkoda, że nie przetłoczyłeś oklejki skrzydeł wzdłuż linii przebiegu żeber - teraz mamy gładkie powierzchnie dolnego płata a na końcach wyraźnie widoczne wypchnięcia końców żeberek. Podejrzewam, że górny płat jest zrobiony tak samo tzn. bez tych linii przetłoczeń.
Takie uwidocznienie żeberek ja w niektórych modelach (gdzie pokrycie jest papierowe nie batystowe) robię poprzez delikatne ugniatanie powierzchni pokrycia miedzy żebrami - powstaje wtedy lekkie zagłębienie między nimi.
W przypadku Knollera to linia przebiegu żeber nie jest widoczna od krawędzi natarcia, ponieważ krawędź była tzn. przód żeberek oklejony sklejką. Widoczne są także noski międzyżebrowe (do połowy cięciwy płata), których przód też nie jest widoczny. Całość była osadzona na dwóch dźwigarach i usztywniona wykrzyżowanymi linkami stalowymi. Były różne techniki mocowania płótna do żeberek ale to już inna innszość - natomiast na niektórych samolotach miejsce klejenia/szycia płótna do krawędzi żeberek wzmacniano paskami płótna od wewnątrz i od zewnątrz (czasami innego koloru) np. widać to doskonale na Fokkerze D.VII.

 
28-03-21 12:28  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Dlatego napisałem, że nie znalazłem lepszego określenia. Obie powierzchnie są po prostu sklejone między żebrami, tak zrobiłem i ja.
Oklejki skrzydeł są mocno nagniecione na liniach przebiegu żeber, moje zdjęcia pokazują oklejki jeszcze przed sklejeniem ich w skrzydło, zaraz po przetłoczeniu. Będzie widać w galerii końcowej. Starałem się oczywiście gnieść tak, żeby krawędź natarcia ominąć.

Arek - nie mam szablonu, użyłem arkusza polistyrenu o grubości 0,25mm - krawędź po prostu układałem pod oklejką skrzydła na linii gięcia i dociskałem, każdy bok z osobna.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
28-03-21 12:39  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Paweł O. 



Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam.

Model rewelacja karabin też tylko gdzie zbiornik na wodę którą trzeba dostarczyć do chłodzenia km.
Wszystkie samoloty K.u K. sił powietrznych najjaśniejszego Pana jeśli używały karabiny M7 to ze względu na bardzo dużą wagę prawie 22,5 kg musiano zrezygnować z chłodnicy wodnej. Najpierw zrobiono hybrydę czyli zostawiono płaszcz po zbiornika osłonowego tylko wykonano w nim otwory zmniejszające masę i polepszające chłodzenie a tak już od połowy 1915 roku zaczęto montować karabiny pozbawione jakiejkolwiek osłony i była to tylko sama lufa nawet bez tłumika płomieni. Modyfikacja dała na tyle dobre rezultaty że km M7 zaczęto montować na rodzimych konstrukcjach myśliwskich. Jedyne z czym sobie nie potrafiono poradzić przez cały okres WW to synchronizacja M7 ale to już temat na inna bajkę.

Pozdrawiam.

Paweł O.

 
28-03-21 12:55  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Dobra uwaga. Jedyne zdjęcie Knollera z karabinem jakie znalazłem, pokazuje wersję właśnie bez chłodnicy - wyglądającą dość rachitycznie, ale to całkiem inna maszyna.
Ja się zasugerowałem opracowaniem (niestety) i zdjęciami wersji lądowej z chłodnicą. Traktuję ten karabin i tak jako lekkie oszustwo w stosunku do oryginału, bo na wszystkich zdjęciach tego konkretnego egzemplarza (również czarno - białych) karabinu nie ma.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
28-03-21 13:13  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Paweł O. 



Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

No piękne zdjęcie Tomku znalazłeś nawet z polową modyfikacją spustu i celownikiem muszką wiatrową domowej roboty. A na zdjęciu to chyba HB C.I w wersji Ufag.
Ale fotka śliczna.

 
28-03-21 15:02  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Czyli wszystko jest OK odnosnie "plastyki" powierzchni płatów.
Tak jest Panie Pawle to Hansa-Brandenburg C.I produkcji UFAG bo ma dokładnie osłonięty silnik (pełne okapotowanie) no i doskonale widoczna jest "trumienka" ale "trumienki" montowano również w innych fabrykach.

 
03-04-21 14:29  Odp: [R] Knoller CII z Answera
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Model gotowy, zapraszam do galerii.
Podczas końcowego lakierowania dałem ciała, bo przesadziłem z matem a aerograf (stara chińszczyzna) się lekko rozszalał i chciał pomalować coś wielkości Pałacu Kultury. Na niektórych linkach widać więc kłaki, zebrane z powietrza. I kilka innych nieładnych miejsc, o których naprawę musiałem dłużej powalczyć i bardzo się zniechęciłem.
Wyciągam z tego lekcję i kolejne modele będę malował etapami, przed końcowym montażem a na pewno przed mocowaniem olinowania. Tak, jak zrobiłem kiedyś w przypadku Gotha G.IV i sprawdziło się.
Karabin to jedyna mistyfikacja - bo nie wiadomo czy był, a jeżeli był to pewnie bez chłodnicy zgodnie z podpowiedziami kolegów. Ale fajnie wygląda ;-)














--

Post zmieniony (04-02-22 20:48)

 
03-04-21 14:46  Odp: [R] Knoller CII z Answera
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Fantastyczny druciak . Graba się należy :)

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
03-04-21 17:26  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Doskonałe wykonanie !!! Mistrzowska klasa !

 
03-04-21 18:18  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 20
Galerie - 26


 - 46

Kolejny, genialnie wykonany druciak w Twoim wykonaniu. Chylę czoła.

--
http://messer.cba.pl

 
03-04-21 20:21  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Super wykonanie. A koła to super do kwadratu ;) Podziwiam i gratuluję.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
03-04-21 23:08  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Czy już tu pisałem, że „petarda”...?

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
03-04-21 23:39  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
Spychacz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Super wykonanie. Gratulacje się należą.

Pozdrawiam.

--
Relacja: MAYA
Relacja z galerią: ARIZONA , NAGATO , FUSO
Galeria: RICHELIEU , KING GEORGE V
Slayer \m/

 
04-04-21 11:03  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Pokrak z oczopląsem.
Piękny ;-)

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
04-04-21 15:10  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
Roli 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 10
 

Wygląda genialnie !

 
05-04-21 11:04  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
Dziadek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
Galerie - 1


 - 4

Witam....
Odwaliłeś kawał dobrej roboty ;-)

--
Na półce "Relacje z Galerią"
*******************************
* Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II-GPM * Macchi M.5 Answer wyd.II * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 *

W budowie "Relacje w Toku"
*******************************
Das Boot U-141 typ. IID GPM 31/2012
Ford Tfc - Modelik 8/04

 
05-04-21 17:11  Odp: [R/G] Knoller CII z Answera
Paweł O. 



Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Tomku, doskonała robota.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024