FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
03-04-14 23:42  [R/G] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

GALERIA



[/URL]

Witam.
Mimo że po skończeniu ostatniego modelu planowałem kilkutygodniową przerwę nie oparłem się pokusie rozpoczęcia kolejnej przygody. Być może impulsem stała się wizyta na konkursie w Koszęcinie i widok wielu znakomicie wykonanych opracowań. Gratulacje dla Wszystkich.
Jakoś tak nieświadomie przywiązałem się do wydawnictwa "Orieł". Wybrałem model głównie dlatego, że chciałem spróbować czegoś większego od samolotów jednosilnikowych ale również ze względu na ciekawe malowanie oraz na małą popularność tego samolotu na forach.
Zdecydowałem się na Petlakov Pe-3 w zimowym kamuflażu.



Pe-3 to ciężki myśliwiec zaprojektowany na bazie dwusilnikowego bombowca Pe-2. Podobno powstał w ciągu 4 dni. Od Pe-2 różni się między innymi innym oszkleniem nosa oraz dodatkowym karabinem SzKAS umiejscowionym w dziobie. Mógł zabrać 2 bomby 250 kg i dwie 100 kg. Załogę stanowiły 2 osoby.

Wycinanka (tego samego autora co mój poprzedni Ła-5) wydana na dobrym, moim zdaniem kartonie. Pierwszy problem jaki zauważyłem to znowu druk niektórych części bez konturów. I wszystko byłoby OK gdyby nie to, że kolory delikatnie się rozjeżdżają i czasami ciężko się decydować gdzie "ciachnąć" nożykiem. Ale spróbujemy.

Rozpocząłem od części ogonowej. Zaplanowałem kleić segmenty na jedną wręgę, jednak ze względu na wnękę kółka ogonowego oraz dźwigary usterzenia poziomego widoczne na zdjęciach segmenty oraz kolejny, mniejszy będą na dwie wręgi.
I tutaj pierwszy zonk. Ponieważ tylne usterzenie posiada dwa dźwigary powinny być one równoległe, aby dało się to okleić poszyciem. Jak jest pokazuje pierwsze zdjęcie. Dlatego odciąłem dźwigary od wręg i będę je wklejał razem z usterzeniem. Trochę zmodyfikowałem konstrukcję kółka ogonowego zastępując drutami części zaprojektowane jako zwijane (to po prostu tłoki cylindrów). Skleiłem na razie dwa segmenty. Dziwnie niedopasowane są otwory na dźwigary usterzenia w poszyciu. Wyciąłem je tak jak zaproponował autor, ale ma się to nijak do położenie i wysokości dźwigarów...



Na ostatnim zdjęciu dwa segmenty złożone na sucho, w tym większym brak jeszcze wręgi końcowej stąd takie niedopasowanie.

--

Post zmieniony (08-06-14 10:13)

 
04-04-14 00:22  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Witaj.Masz rację. To wydawnictwo ma sporo ciekawych i nie oklepanych modeli w kolekcji. Będę się przyglądał. Dowiem się przy okazji jak z jakością druku,na wypadek gdyby mnie skusiło coś od nich kupić.

 
04-04-14 19:56  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Tomek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5
 

Bardzo ciekawy temat i jeszcze w Twoim wykonaniu - no będzie na co popatrzeć.
Masz we mnie wiernego widza.

Pozdrawiam,
Tomek

--

 
05-04-14 20:25  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
mała aktualizacja. Najpierw "opis" później zdjęcia. Skleiłem pozostałe segmenty kadłuba części ogonowej. Tak jak wspominałem niektóre klejone są na dwie a niektóre na jedną wręgę. Podczas gdy klej wysychał zabrałem się za rozpracowanie tylnego usterzenia. I zaczęło się. Praktycznie ŻADEN element szkieletu nie pasuje do innego. Dwa dźwigarki, które i tak nie były równoległe (I-szy wpis) okazało się, że są o 2 mm za szerokie (wysokie) w stosunku do wręg. Zdeterminowane przez wręgi kadłuba położenie dźwigarków uniemożliwia właściwe osadzenie usterzenia tym bardziej, że "tylny" dźwigarek ma stanowić zamknięcie wnęki na ster wysokości. Wręga usterzenia położona przy kadłubie jest za długa. Zasugerowane przez autora miejsca nacięć gdzie krzyżują się wręgi i dźwigarki nijak mają się do rzeczywistości. Co postanowiłem ? Zostawiłem na miejscu główny dźwigarek aby wyznaczył wznios usterzenia. Tylny odciąłem i "zamknąłem" nim wnękę na ster. Wręgi które okazały się za długie i miały być względem siebie równoległe zostały przyklejone do poszycia wyznaczając bardzo wygodne mocowanie usterzenia. Natomiast trójkąt został "zamknięty" dodatkowym elementem. Wydaje się, że wyszło OK.
SKlejenie potem usterzenia pionowego to była bajka... Trochę cierpliwości przy kształtowaniu elementów, być może niepotrzebny "szkielet", potem sklejenie tego do kupy i przymocowanie do usterzenia poziomego...



Na chwilę obecną stan zaawansowania prac jest następujący (brak jeszcze oklejek połączenia kadłub-usterzenie):



Muszę przyznać, że na razie, mimo w/w błędów klei mi się to bardzo przyjemnie...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
05-04-14 21:27  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Powodzenia. Podglądam. :-)

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
06-04-14 09:57  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Tomek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5
 

Mam pytanie,
dwa pierwsze zdjęcia w drugim rzędzie (ostatnia aktualizacja) to są dwie wersje ogona czy o co chodzi?
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak to jest...

Już widzę góra i dół to jest :) sorry dopiero wstałem :)

Tomek

--

Post zmieniony (06-04-14 10:04)

 
06-04-14 10:12  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
to cały czas ten sam samolot :) Na pierwszym zdjęciu masz widok od przodu natomiast na drugim od tyłu. Maszyna ma dwa stateczniki pionowe przymocowane na końcach usterzenia poziomego. Brakuje jeszcze sterów wysokości (2x) i kierunku (2x).



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
06-04-14 21:19  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Hmmmm... pytanko do bardziej doświadczonych Kolegów:
zabrałem się za segmenty środkowe i szkielet skrzydeł i... kompletnie nic się nie zgadza. Na pierwszym zdjęciu widać, że zaproponowane miejsca otworów pod dźwigary nijak się mają do zaprojektowanych otworów w wręgach. Wysokość dźwigara "przedniego" jest mniejsza niż wysokość wręg (wszystkich trzech) w tym miejscu i to pół biedy, ale wysokość dźwigara tylnego jest większa niż wysokość wręg w tym miejscu, trzeba by to przyciąć. Ale. Jeżeli przesunąć dźwigary w miejsca zaproponowane w poszyciu wszystko zaczyna się zgadzać. Oczywiście łatwiej wyciachać nowe otwory w poszyciu niż korygować wszystkie wręgi tym bardziej, że dojdą jeszcze dźwigary drugiej (zewnętrznej) części skrzydeł.

Co wg Was będzie lepsze ? Przesunąć dźwigary czyli otwory w innych miejscach w poszyciu czy korygować szczeliny w wręgach ?

Na rosyjskim forum są dwie wersje: autor wycinanki umieścił dżwigary w miejscach zaprojektowanych na poszyciu, Kolega który prowadził relację przesunął dźwigary i dopasował się do szczelin zaproponowanych na wręgach.



Trochę "radosna twórczość" Pana Projektanta...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
06-04-14 21:32  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Ja bym skorygował szczeliny w żebrach.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
06-04-14 23:17  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Im więcej nad tym się zastanawiam, tym bliżej jestem realizacji tej koncepcji, Ostoja. Tylko trochę to zmodyfikuję: "gniazda" do wsunięcia zewnętrznych dźwigarów, zmniejszenie ich wysokości bo to i tak żebra (co ja wymyśliłem z tymi "wręgami" ?) determinują kształt przekroju skrzydła oraz szersza szczelina w żeberku, co by można lekko zmienić jego położenie przy pasowaniu poszycia...

Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-04-14 08:43  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Kilminster, a ja mam pytanie początkującego (no, względnie początkującego). Jak wycinasz wręgi? Kiedyś napisałeś mi w mojej relacji z Hurricane'a że nie nożyczkami tylko skalpel albo nożyk. Próbowałem, ale wychodzi mi koszmarnie. Np. często nie udaje mi się kilka razy pociągnąć dokładnie po tej samej linii cięcia i wychodzą strzępy na krawędzi (i co gorsza wręga wycięta nie po linii). Co gorsza, zauważyłem - i to mnie bardzo zaskoczyło - że krawędź wycięta z tektury skalpelem jest rozgnieciona (czyli krawędź ma np. 1.5mm, podczas gdy sama tektura ma 1mm). No i nie mam nawet pomysłu jak ciąć krzywizny, a u ciebie widzę np. w pierwszym poście idealnie zaokrąglone wręgi kadłuba bez najmniejszych kantów, uszkodzeń krawędzi itp. No więc jak ty to robisz? Bo patrzę i nie wierzę że tak można :-)

 
07-04-14 10:42  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Jeśli tektura Ci się rozgniata, to jest to raczej wina tępego ostrza. Wymień ostrze na nowe i spróbuj ponownie.

--
Pozdrawiam!

 
07-04-14 12:04  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Rafael 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 12
Galerie - 6


 - 2

Co do samego wycinania, to podejrzewam, ze chodzi o technike zwana "dziecioleniem" - tu masz mały tutorial http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=85273&t=84927

--
Pozdrowienia
Rafael
LSM member ;)

Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz.
Kat
_____________________
Warsztat: kraciaste cos ;)

 
07-04-14 14:23  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Skłaniam się do opinii 'Jaśka', że to po prostu tępe ostrze. Bez ostrego skalpela czy nożyka nie ma co myśleć o dokładnym wycinaniu. Ze swojej strony mogę powiedzieć jak to robię, chociaż nie uważam się za eksperta. Przede wszystkim wręgi na tekturze tzw. piwnej, tzn takiej samej jak arkusze wycinane laserowo. Najpierw przeciągam nożykiem po krawędzi cięcia, lekko, aby "zaznaczyć" linię, po czym dwu- lub trzykrotnie docinam wręgę do końca. Nie mam z reguły problemy z prowadzeniem nożyka po pierwotnej linii. To raczej nożyk "prowadzi" rękę a ja staram się tylko wywierać odpowiedni nacisk...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-04-14 20:52  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

No dobra, wymieniłem ostrza żeby nie było że tępe. Poniżej rezultaty cięcia nożyczkami i dwoma nożykami Olfy. Na pierwszym zdjęciu widok zaraz po cięciu - widać że krawędź cięta nożami została podwinięta. Wam też tak się robi? Na drugim zdjęciu te same krawędzie wygładzone paznokciem. Tektura biała, chyba nieco poniżej 1mm.



Dzięciolenie to natomiast dla mnie jakaś magia. Znam teorię, ale w praktyce nie zbliżam się do tego co widzę tutaj na zdjęciach na forum. Podejrzewam, że do uzyskania dobrej precyzji potrzebna jest lupa + bezpośrednie oświetlenie a niestety ani jednego ani drugiego jeszcze nie mam.

EDIT:

> Najpierw przeciągam nożykiem po krawędzi cięcia, lekko, aby "zaznaczyć" linię, po czym dwu- lub trzykrotnie docinam wręgę do końca.

No dobrze, wyobrażam sobie że linie proste można tak ciąć. A co z okrągłymi wręgami?

Post zmieniony (07-04-14 20:54)

 
07-04-14 22:25  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Hastur 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 6
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 3

Hmm, to zanim nabierzesz wprawy możesz wycinać nie po linii, tylko tak z 0,5mm obok, na wypadek zjechania ostrza, lub cięcia pod kątem (zwłaszcza grube wręgi).
Potem krawędzie wręgi nasącz klejem CA (np. kropelka) i po wyschnięciu szlifuj papierem ściernym, lub dremelkiem aż dojedziesz do linii. Powinno dać równą i twardą krawędź.

PS.
Kilminster, sorry za off-top. Trzymam kciuki za kolejny unikatowy model.

Post zmieniony (07-04-14 22:26)

 
07-04-14 23:51  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, proponuję żeby przenieść dyskusję na temat sposobów wycinania wręg do działu np. technika. Podsumowując: pewnie przy ostrych nożyczkach krawędzie proste nie będą postrzępione ale już przy łukach samo prowadzenie nożyczek po linii krzywej, a szcególnie "wewnętrznej" to spory problem. Na koniec krawędzie cięte nożykiem i nożyczkami - widać jak ostrza zgniatają krawędzie...



A wracając do modelu. Zdecydowałem się na przesunięcie otworów w żeberkach. Skleiłem dwa "główne" segmenty kadłuba. Na dwóch pierwszych zdjęciach widać jak nie zgrywają się linie podziału blach. Na dwóch kolejnych przygotowane segmenty, wzmocnione dodatkowym kartonem i przygotowane do sklejenia na jedną wręgę. Ostatnia fotka to złożone elementy "na sucho".



Będzie niemały "kawałek" samolotu...

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
08-04-14 19:02  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Przepraszam za offtop, ale po prostu musiałem spytać jak to robisz.

A na temat: jestem pod wrażeniem umiejętności wybrnięcia z błędów projektowych.

 
11-04-14 22:42  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam. Krótkie sprawozdanko z kolejnego etapu klejenia...
Tak jak pisałem wcześniej zdecydowałem się na przesunięcie szczelin w żeberkach szkieletu skrzydeł. Ale to niestety nie był koniec błędów projektanta. O ile z dźwigarami centropłata nie było problemów, to już przy pasowaniu "przedłużek" tych dźwigarów nie jest tak słodko. Po pierwsze: nie są równoległe tak jak w przypadku usterzenia poziomego. Po drugie: wysokość "tylnego" dźwigara jest o ok. 1,5 mm za duża w stosunku do dźwigara centropłata.



Kiedy przyjrzałem się poszyciu centropłata doszedłem do wniosku, że wygodniej będzie odciąć element oprofilowania skrzydło - kadłub i przykleić go później. Kiedy ukształtowałem w poszyciu wnękę na klapę okazało się, że nie ma szans na dopasowanie całości do kadłuba. Skorygowałem ten fragment, ale to "zaprocentowało" białym fragmentem poszycia, które trzeba będzie zamaskować. No i oczywiście korektą kształtu klapy później.



Kiedy miałem już sklejone poszycia centropłata wzmocniłem 2 x 1 mm szkielet w miejscu, gdzie będą golenie podwozia, po czy przystąpiłem do realizacji obmyślonego w czasie wyjazdów służbowych pomysłu jak poradzić sobie z mocowaniem, stabilizacją przedłużek dźwigarów. Idea jest taka, żeby zrobić "gniazda" przymocowane do dźwigarów centropłata, w które swobodnie będzie można wsunąć dżwigary płatów skrzydeł. Na fotkach chyba wszystko jest klarownie pokazane.



Na chwilę obecną model wygląda jak poniżej. Oczywiście segment ogonowy nie jest przyklejony, tak samo jak poszycie centropłata. Przedłużenia dźwigarów też są tylko wsunięte "na sucho", ale mam komfort, bo po oklejeniu poszyciem będę mógł skrzydła swobodnie dopasować do centropłata.



to byłoby na tyle. Do ewentualnego zobaczyska...

--

Post zmieniony (11-04-14 23:06)

 
12-04-14 08:43  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Nie trzeba było wycinać dźwigar. Mogłeś zachować pełną jego wysokość, byłby mocniejszy i sztywniejszy.



--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
12-04-14 09:48  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Ostoja, moim zamierzeniem była możliwość swobodnego montażu i demontażu dźwigarów zewnętrznych. Wydaje mi się, że przedstawione rozwiązanie jest optymalne. Gdybym chciał zachować pełną wysokość dźwigara na łączeniu z dźwigarem centropłata musiałbym je razem skleić teraz. A to wymagałoby operowaniem modelem o rozpiętości skrzydeł ok. 52 cm podczas następnych prac. Aby swobodnie wsuwać i wysuwać taki dźwigar trzeba by rozciąć żeberko końcowe centropłata, a tego nie chciałem robić. Poza tym, nie uzyskałbym "kieszonki" determinującej wznios płata skrzydła. Co do osłabienia - i tak w miejscu, gdzie zaczyna się "pocienienie" będzie żeberko końcowe płata, więc i szczelina na pół wysokości dźwigara, która w taki sam sposób osłabi element. W miejscu pocienienia dźwigar jest nasączony SG, powinien wytrzymać. A w trakcie ostatecznego montażu zostanie wklejony w gniazdo tym samym jakby "odzyska" pierwotną wysokość.
Wg mnie jest OK.

Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
12-04-14 11:56  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Podobnie miałem w Bocianie, autor zaprojektował nacięcia w dźwigarach i żeberkach by to razem złożyć. Dźwigara nie naciąłem a żeberka przeciąłem i wkleiłem na styk do dźwigarów. Dzięki temu przy robieniu zdjęć "w locie" mogłem trzymać cały model za końcówkę skrzydła. Nic się nie "rozlazło". :-)



--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
12-04-14 13:29  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Myślę, że oba sposoby są skuteczne. Ja jednak ze swoim nie zaryzykuję tego trzymania za koniec skrzydła (chyba, że pod odpowiednim kątem... ), m.in. dlatego, że waga samego modelu będzie chyba większa. Dzięki za uwagi.
Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
17-04-14 23:51  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam po krótkiej przerwie. Praca, częściowo w delegacji nie służy klejeniu. W międzyczasie (muszę się pochwalić) udało mi się nie spaść z roweru podczas maratonu MTB w Miękini k/Wrocławia i to na dystansie "mega". Fajnie było.
Ale wracając do sedna. Przykleiłem poszycia centropłata i właśnie zauważyłem, że wcześniej udało mi się nieźle ubrudzić spód samolotu. Może ktoś ma skuteczny sposób na pozbycie się plam po taśmie klejącej, której użyłem podczas klejenia segmentów ? Pomysł z odcięciem oprofilowania połączenia skrzydło-kadłub (spód), moim zdaniem sprawdził się. Przyklejając element osobno można było spokojnie zamaskować połączenie.



Rozpoczęło się klejenie gondol silników. Z relacji odnalezionej na forum naszych sąsiadów wynika, że znowu trzeba będzie wprowadzić kilka korekt. Na razie nie jest źle. Na ostatnich fotkach przymiarka na sucho.



Mam nadzieję przez te kilka wolnych dni trochę podgonić robótkę...

Pozdro, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
18-04-14 09:00  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Ładnie idzie. Nie wiem co to za taśma była. Spróbuj nasączyć wacik na patyczku higienicznym rozpuszczalnikiem nitro i delikatnie przetrzeć, tylko ostrożnie, bo czasem lubi się rozmazać.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
18-04-14 21:18  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Dochodzę do wniosku, że butapren nie jest dla mnie... Upaprałem strasznie poszycie, co szczególnie widoczne jest na dolnej części (niebieskiej) poszycia. Szczęśliwie kamuflaż maskuje niedociągnięcia na "białych" fragmentach i łączeniach.
A tak poza tym: pół dnia klejenia (między zdejmowaniem i wieszaniem firanek itp.) i tylko dwa raz dwa segmenty gondol...



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
21-04-14 21:41  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
coś trzeba dokleić... Mam nadzieję, że największe kłopoty z gondolami silników mam za sobą.
Na początek doszło poszycie wnęk podwozia i po przymierzeniu na sucho okazało się, że całkiem przyzwoicie spasowują się z poszyciem centropłata:



Ale nie do końca. Jedno z żeber gondoli wypada w miejscu gdzie jest "narysowany" otwór na koło podwozia. To nie wszystko. Ta wręga okazuje się za szeroka w stosunku do zaznaczonych linii pod gondole na poszyciu. Można by to zbagatelizować, ale ta szerokość determinuje przebieg poszycia luków bombowych, które trudno byłoby spasować ze spodami luków. Wręgi zostały zwężone o ok. 2 mm. Autor zapomniał również o elementach zakrywających boki wnęk na lotki. Dorobiłem.



Po przyklejeniu gondol okazało się, że nie do końca zgrywają się krawędzie poszycia luków z krawędziami spodów i trzeba zrobić małe wstawki. Trochę chciałem też poprawić tę "wnękę" na koło. Myślę, że generalnie efekt jest zadowalający.



Trzeba będzie jakoś zamaskować te sklejki widoczne wewnątrz luków i wnęk podwozia. Wycinanka nie przewiduje wewnętrznego poszycia. A propos wycinanki: mam wrażenie, że niektóre części zostały dodrukowane na wolnych polach po jakiejś korekcie. Kolor tych dodrukowanych elementów nijak ma się do całości...



Do następnego...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
22-04-14 09:35  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

W święta nie próżnowałeś, te dodruki to rzeczywiście jakaś pomyłka

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
24-04-14 23:55  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, "Peszka" wzbogaciła się o kilka elementów:
W lukach bombowych doszły elementy do podwieszenia bomb. Wreszcie dokleiłem oprofilowanie stateczników poziomych.
Przy wklejaniu oprofilowania skrzydło-kadłub okazało się, że elementy są za krótkie (symetrycznie) i trzeba to było uzupełnić i podmalować. Dopiero wtedy zauważyłem, że kolorystyka oprofilowania jest zupełnie z innej bajki...



Potem zająłem się częścią nosową kadłuba. Wręga "D" oraz podłoga kabiny są w poważnym konflikcie. Coś trzeba przeciąć - zdecydowałem podłogę, żeby wręga usztywniała poszycie aż do luku wejściowego. Kolejne dwie wręgi - tę na linijce oraz pod tablicę przyrządów szlifowałem dobrą godzinę. Ale ostatecznie spasowała się nawet z żeberkami oszklenia w płaskim, spodnim fragmentem nosa. Nie spasowały się natomiast w dwóch sąsiednich segmentach wycięcia pod kabinę. Mam nadzieję, że owiewką da się to zamaskować...



Pozdro, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
25-04-14 00:12  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Reasumując z tego co dotychczas wyczytałem model jest nie tylko niedopracowany pod względem ''pasowalności'' i rozmieszczenia części, ale i kolorów?

 
25-04-14 09:02  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Nie wiem,czy to tylko moje wrażenie, ale wydaje mi się,że ta firma ( BM ) ma bardzo ciekawy tematycznie asortyment lotniczy, ale jakość pozostawia duuużo do życzenia. ;-/

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
25-04-14 11:28  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Fakt, sporo ciekawych modeli w katalogu nie tylko lotniczych, ale również pływających. Błędy, które się pojawiają da się skorygować (co również daje kawałek satysfakcji). Te opracowania, które kleiłem są dosyć "niekonsekwentne". Niektóre części potraktowane dramatycznie szczegółowo, aż do przesady, a niektóre trochę po macoszemu. Inny temat to instrukcja, której... właściwie brak. Niewiele rysunków montażowych, niekompletnych, a opis to w zasadzie wykaz części z opisem do czego jest przeznaczona. Da radę to kleić, ale np. opis z KK i ten z BM to jak "Ogniem i mieczem" do jakiegoś limeryka (objętościowo, oczywiście)...

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
25-04-14 11:54  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
marek1 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 5


 - 14

WQitam,radzisz sobie pięknie z tym i modelami z tej stajni,podglądam ustawicznie,,pozdrawiam Marek

--
W budowie | R17 Halny Błyskawica 44 | IJN Hiei

Ostatni obiekt westchnieńWarspite] Modele pozaregulaminoweŻaglowce
Garland

Trałowceproj 254
Ostatnie moje zabawy starym 'RC"Prdro Gual

R/G Kuter Elko 80 I Statek Ewa I Czołg T55A I Statek Ratowniczy R 27 Cyklon I Schnellboot S132 WAK I Ścigacz S2 I ORP Dragon i ORP Dzik I ORP Grom 1940 I kuter Vosper 72 I ORP Garland

 
26-04-14 09:29  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
ReVan_1991 



Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 11
Galerie - 29


 - 11

Dobrze wiedzieć że ktoś w okolicy tak prężnie działa:)

--
GEKO member

KLEJĘ MODELE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

 
26-04-14 17:29  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
rozpocząłem na poważnie prace nad wnętrzem kabiny. Na początek wkleiłem połowę podłogi (tak jak pisałem wcześniej, musiałem ją przeciąć) i coś na kształt akumulatora. Potem przyszła kolej na stanowisko pilota. Po kolei: punkt wyjściowy, przymiarka do kabiny jeszcze bez fotela i cały zespół. Na koniec jeden z bocznych paneli z dźwigniami sterującymi...



Zastanawiałem się nad waloryzacją tablicy przyrządów, ale będzie ona tak mało widoczna...
OK, teraz idę pobiegać...

Aha, ReVan - nie do końca kumam...
Aktualizacja - już wiem... Jura się kłania...

--

Post zmieniony (26-04-14 20:39)

 
28-04-14 23:07  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Niewielka aktualizacja, ale dla mnie ważny etap raczej zakończony. Zaplanowałem sobie, że luk wejściowy wykonam jako otwierany, czego wycinanka nie przewiduje. Zmodyfikowałem wewnętrzne poszycie luku dodając dwa stopnie włazowe, stopień-drabinkę zrobiłem jako wysuwany i dodałem dwa "zawiasy", a raczej prowadnice. O dziwo taka prowizorka... zadziałała ! Ale zanim to sprawdziłem wkleiłem "przyrządy" na lewą i prawą burtę i, jeszcze na sucho, wstawiłem kompletny fotel pilota.
A tak to wygląda na fotkach:



Teraz pozostaje dokleić resztę wyposażenia kabiny i czas brać się za karabiny (4x).

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
29-04-14 08:06  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Pomimo niedociągnięć w opracowaniu fajnie to wygląda. Tablica może jest mało widoczna, ale jakbyś ją zeskanował i wyciął, oraz przeszklił zegary, to wyglądałoby to dużo lepiej. Tym bardziej, że i tak wkładasz w ten model dużo pracy. Powodzenia w dalszych zmaganiach.

--
Pozdrawiam!

 
29-04-14 09:23  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Pogratulować pomysłu z lukiem.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
29-04-14 09:32  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Prowizorki działają najlepiej i najdłużej. Świetna robota.

 
30-04-14 21:49  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
obiecałem sobie, że nie będę już tak często Was męczył, ale prezentuję pierwszą sztukę uzbrojenia pokładowego bo... nieskromnie jestem z niego zadowolony. Działko SzWAK to działko lotnicze wyprodukowane w 100 tys. egzemplarzy, w tym samolocie w wersji 20 mm. Na początek łoże działka, a potem całość...



Do sklejenia pozostają dwa karabiny 12,7 mm BK (UBK) oraz karabin 7,62 mm SzKAS. Ciekawostką dla mnie jest fakt, że działko i dwa karabiny obsługiwane były przez pilota, a tylko jeden BK przez strzelca.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
01-05-14 09:27  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. No i powinieneś być zadowolony bo skleiłeś je świetnie.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
01-05-14 09:47  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Wygląda ciekawie i ładnie zrobione. Rozumiem,że to działko to tz uzbrojenie stałe? Montowane jest w kadłubie czy u nasady skrzydła?

 
01-05-14 17:09  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Majkel 91 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 24


 - 14

Bardzo mnie się podoba to działko jak i cała reszta :-)

--

Pozdrawiam! Michał
Łódzka Sjesta Modelarska

Fw-190F, Hien,MiG-21MF, Trident II, Zero, PZL-50A, Saturn V, Jak-1000
671 RTM, USS Sturgeon, 670, ORP "Orzeł" III, 971 B, 971 M, USS North Dakota
Schleswig- Holstein 406mm, Wrocław Ratusz, Inowłódz
Hetzer

"(...) wiesz, jaki jest najbardziej tragiczny moment w życiu mężczyzny? Kiedy towarzysząca mu na plaży kobieta mówi: "Wciągnij brzuch!", a on to właśnie już przed chwilą zrobił."- por. Sławomir Borewicz

 
02-05-14 01:10  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Tak na szybko. Uzbrojenie pokładowe wykonane, brakuje tylko dwóch skrzynek amunicyjnych.
Na zdjęciu od góry: SzWAK, SzKAS oraz dwa karabiny UBT (a nie BK jak podaje instrukcja, bo te były dostosowane do montażu w skrzydłach).



Zamieszczam fotki, bo wszystko niedługo, mam nadzieję, zniknie w części nosowej Pe-3.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
02-05-14 09:48  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Elegancko. A będą one choć trochę widoczne po montażu?

 
02-05-14 10:58  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

hmmm... jakby to powiedzieć... Lufy ! Lufy będą widoczne ! Tak, ja wiem, po trzy mm ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
02-05-14 11:53  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Czyli zostanie tylko satysfakcja,że są. Szkoda.

 
03-05-14 17:28  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
przyszła pora, żeby te kilka drobiazgów klejonych w ostatnich dniach wepchnąć jakoś do "nosa" samolotu i do kabiny.
Zaczęło się od kolejnego dylematu, gdzie tu przyłożyć skalpel ? Potem poszło juą łatwiej, aż do czasu, kiedy przymierzyłem kolejną wręgę i okazała się ona za... mała. W tym stanie musiałbym ją przykleić w miejscu, gdzie widoczna byłaby między słupkami oszklenia. Postanowiłem ją powiększyć poprzez przyklejenie dookoła kilku pasków brystolu. Okazało się, że jest OK. Po wklejeniu oszklenia przykleiłem kolejny segment kadłuba...



Po przymiarce na sucho działka SzWAK oraz fotela pilota okazało się, że skrzynka amunicyjna i, jakby to powiedzieć - pedały, kolidują ze sobą. Trzeba była lekkiej korekty konstrukcji fotela (cofnięcie o 3 mm szkieletu orczyka i pedałów). Po upewnieniu się, że wszystko "zagra" działko zostało wklejone. Następnie dokleiłem kolejny element kadłuba oraz "pożegnałem" się z karabinami 12,7 mm. W tym miejscu pozwoliłem sobie na odstępstwo od prawdy historycznej. Po prostu szkoda mi było sklejony z dużym trudem SzKAS schować na wieki w nosie samolotu postanowiłem więc "podarować" go strzelcowi pokładowemu a 2 x UBT umieścić w nosie kadłuba. Udało się to zrobić razem ze skrzynkami amunicyjnymi, chociaż było naprawdę niewiele miejsca na operowanie pincetą. Lepszym rozwiązaniem byłoby chyba sklejać "nos" jako osobny element i potem dokleić go do segmentów środkowych.



Teraz pozostało zamknąć kadłub z przodu ostatnim "segmentem" i trochę... odpocząć.



Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
08-05-14 23:57  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
kiepsko z czasem, dlatego aktualizacja raczej symboliczna, obliczona na zmotywowanie do dalszej, hmmm... pracy.
Dokleiłem "wydechy" do gondol silników oraz zbliżyłem się do zakończenia części ogonowej, czyli stery wysokości i kierunku.



Teraz jeszcze kółeczko i ogon będzie w zasadzie gotowy.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
09-05-14 06:53  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Elegancko.Kokpit jak prawdziwy. Stery wysokości są ruchome czy tak przyklejone pod kątem?

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024