FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
01-03-07 22:11  [Relacja/Galeria] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2 (koniec)
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Poprzedni wątek niebezpiecznie się rozrósł, więc postanowiłem rozpocząć drugą część relacji z budowy czołgu L6/40. Różne wyjazdy służbowe i inne takie niepotrzebne nikomu rzeczy nieco wydłużają dość poważnie czas powstawania modelu:) Własna inwencja także ma co nieco na sumieniu:)

Ale wróćmy do meritum:)

Połączyłem wahacze z wózkami kół jezdnych.

Sprawa prosta - jako ośki wykorzystałem kawałki miedzianego drutu i by nie wylatywały, lekko "skropiłem" ich końcówki superglutem, tak by skleiły się ze ściankami otworów. Otwory zamknąłem podwójnymi krążkami imitując (także z papieru) końcówki osiek. Krążki te - własnej "konstrukcji" - mają zbyt dużą średnicę (ale za to prawidłową), by otwór na środku pasował do tego w wahaczu. Stąd te imitacje:)

W międzyczasie wykonałem łopatę.

Tutaj pojawił się znany problem z białym polem na błotniku, który dokładnie odwzorowywał jej położenie. Możliwości waloryzacji i poprawnego ułożenia tejże łopaty były zatem ograniczone. Aby nie było widać białego pola pod samą łychą skleiłem z kawałków zapasu mini-pokrowiec. Jest to co prawda science-fiction, ale skutecznie zasłania białe pole:) Reszta dała się przykryć samym trzonkiem i zapięciami (niestety, z powodu szerokich białych pół są nieco za szerokie).


Ponieważ od poniedziałku siedzę niejako na przymusowym, tygodniowym urlopie (jeszcze z zeszłego roku:)), postanowiłem nie próżnować i dokończyć elementy składowe układu jezdnego, a konkretnie - zrobić koła podtrzymujące:)

Pracując pół poniedziałku udało mi się wykonać "coś" takiego jak powyżej:) Chciałem najpierw wykonać tarcze/felgi, a na to nałożyć osobno wykonane bandaże. We wtorek rano nie spodobało mi się to i poleciało w pierony:)

Rzadko mi się zdarza ponowne wykonywanie jakiejś części (a już na pewno nie dwunastu identycznych:)), ale uwziąłem się - za bardzo spartoliłem te kółka. Zacząłem więc dziergać od nowa.

"Najsampierw" podkleiłem i powycinałem elementy składowe kół - na zdjęciu nie ma ich wszystkich - to pierwszy etap:) Oczywiście części były wcześniej skserowane (zły odcień), a te żółte kółka wyciąłem z zapasu. Tutaj w ruchu był tylko skalpel - cyrkiel Olfy jest za duży:) Koła mają ok. 5-6 mm średnicy.


Trzy elementy składowe "podstawy" kół skleiłem ze sobą (razy 12) nanosząc później na krawędzie dość grubą warstwę wikolu. Po jej wyschnięciu zeszlifowałem nadmiar i bandaże pomalowałem czarną Pactrą.


A tak wyglądają kółka na "teraz":) Podkleiłem i wyretuszowałem środkowe części kół oraz wyciąłem z zapasu nity (nie muszę ich w ten sposób malować). Pomimo, że miałem pomalowane wewnętrzne krawędzie tarcz, postanowiłem dorobić jeszcze dodatkowe okręgi z pasków o szerokości mniej więcej 0,5 mm. Ich krawędzie, wyretuszowane na kolor żółty, mają imitować krawędzie felg.

Koła będą połączone w pary, ale w nieco inny sposób, niż większość sądzi:) obydwa koła będą skierowane "ładną" stroną (tę, którą pokazuję na zdjęciach) na zewnątrz. Wewnętrznych stron, które są płaskie i pomalowane na czarno i tak nie będzie kompletnie widać:)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
01-03-07 22:25  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Janek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 3
Galerie - 48


 - 9

Obserwuję tą relację od początku, jedyne co mogę powiedzieć to SUPER Ci to idzie.Czekam na dalszą relację .
Pozdrawiam Janek

 
04-03-07 15:52  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Zabawa z kółkami trwa nadal:)

Skleiłem ze sobą kółka, w sposób w jaki wspominałem - teraz chyba wszyscy widzą o co mi chodziło:)

Tak to wyglądało... ale to jeszcze nie był koniec oczywiście.

Na środkowych kółkach znajdowały się jeszcze jedne... no może nie kółka, ale - w skrócie - elementy. Nie będe się rozwodził nad terminologią - pokażę na zdjęciu oryginału :

Skomplikowany kształt? Niby tak, ale z papieru można prawie wszystko:) (z jakim skutkiem to już inna historia:P).

Wyciąłem więc cztery swego rodzaju "słoneczka" sześcioramienne (dwa koła nie mają tych elementów, gdyż są osadzone na tylnych wahaczach).

Wcześniej wyciąłem, przeszlifowałem krawędzie i wyretuszowałem drobne kółka - 2 mm (elementy u góry). Następnie "słoneczka" nakleiłem na te kółka, wycinając w nich wcześniej dziurę ołówkiem.

Gdy już klej jako tako trzymał (BCG), posmarowałem nim także ramiona i krawędzie kółek i zaginając te pierwsze poczekałem, aż klej chwyci (w moich zgrabnych paluchach rzecz jasna:P).

Tak wyglądały wszystkie razem po tej "operacji".


A tutaj razem z pęsetą dla zobrazowania ich wielkości, a raczej "małości":) W portfelu miałem same grube, żadnej groszówki:P Ona już jakaś taka niemodna:)

Ostatni etap polegał na przycięciu ramion i przyklejeniu tych drobinek do kół. Potem już tylko włożenie kartonowych końcówek osi :


I cztery kółka, które będą przymocowane bezpośrednio do kadłuba, gotowe:)

Oczywiście - prawie gotowe:) Brakuje jeszcze elementów mocujących do kadłuba, ale te będą wykonywane na samym końcu. Wynika to z przeróbek układu jezdnego i zmian szerokości różnych elementów. Wszystko jak wiadmo musi być w jednej linii:))

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
04-03-07 17:12  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ja sie poddaję - moje stare oczy już nie są w stanie zobaczyć wszystkiego , co tam nadziubałeś...;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
04-03-07 17:35  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kwiatek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 5

Yyy... oniemialem. Brak slow po prostu. Brac sie za takie detalu - nie dosc, ze tzreba miec checi to i jeszcze spore umiejetnosci w takiej dlubaninie. Efekt w kazdym badz razie wyszedl porazajacy :)

--
Malowaniu modeli mówię głośne TAK ;-)

Zakończone: T-40, Przodek
Nowe: T-26, Monitor "Warszawa"

 
01-04-07 14:12  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Witam po dłuższej przerwie.
Budowa powoli, acz systematycznie postępuje. Pierwsze światełka w tunelu już zamajaczyły w oddali, więc czas dopiąć pasa i działać dalej:)

W końcu zebrałem się w sobie i przygotowane wahacze z wózkami kół jezdnych dokleiłem do kadłuba. Przy okazji wyszedł babol, którego popełniłem - nie uwzględniłem faktu, że po przeróbkach elementy te są szersze i koła będą zbyt wystawać na zewnątrz - co uniemożliwi prawidłowy montaż gąsienicy (wystawała by po prostu poza błotnik). Na szczęście zorientowałem się w odpowiednim czasie (trzy razy przymierz...:)) i zapobiegłem tragedii:)

Po przyklejeniu wahaczy z kołami jezdnymi przyszła kolej na małe przeróbki.



Zaprojektowałem i wykonałem ograniczniki przednich wahaczy oraz wzmocnienia na środkowych częściach boków wanny kadłuba. Ośka ramienia ogranicznika powinna być wyżej i mieć inny kształt podkładki, ale nie mogłem tego wykonać ze względu na możliwość zahaczania tego elementu o gąsienicę. Tak też nieźle wygląda:) Po tym zabiegu mogłem już spokojnie przykleić do kadłuba 4 przygotowane koła podtrzymujące. Pozostałe dwa wcześnie zamontowałem na tylnych wahaczach.


Postanowiłem również lekko zwaloryzować spód wanny, poprzez dodanie nitów i kilku dodatkowych elementów - tyle, ile udało mi się dojrzeć na zdjęciach.



Może to jest "sztuka dla sztuki" - w dodatku podszyta lekką improwizacją, ale satysfakcja gwarantowana:) A może ktoś kiedyś będzie chciał zajrzeć "temu czołgu" tam gdzie słońce nie dochodzi?:P


W kolejnym "międzyczasie" zająłem się znowu bocznym włazem.



W opracowaniu pominięto zupełnie zawiasy, więc musiałem zabrać się za to (po raz kolejny) sam:) Na razie na stałe dokleiłem tylko ich mocowania. Resztę - m.in. nity, śrubki dorobię trochę później.


------------------------------------------------------------------------------------

A tak prezentuje się na razie cały stalowy makaron:) Aktualnie trwają prace nad kołami napędowymi, które również musiałem samodzielnie przeprojektować (bo jakieś tam elementy z wycinanki użyję). Na razie wyciąłem tarcze z zębami:)

C.D.N.

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
01-04-07 14:48  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kwiatek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 5

Kazdy by cos sam projektowal, pzrerabnial - a dajcie spokoj ;-) Model wychopdzi pieknie. Tak patrzac na moj - sklejony chwile po wyjsciu wycinanki na rynek - to pytam sie czy to nadal ten sam czolg?

--

Malowaniu modeli mówię głośne TAK ;-)

Zakończone: T-40, Przodek
Nowe: T-26, Monitor "Warszawa"

Post zmieniony (01-04-07 14:48)

 
01-04-07 19:24  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
ams 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9
 

Rewelacja!

Wyobrażam sobie co musi czuć projektant tego modelu... ;)

--
pzdr
-----------
ams



 
01-04-07 20:55  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Maverick 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Galerie - 5
 

Aż miło popatrzec! Małe jest piękne!:)

 
13-05-07 14:17  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Kolejna odsłona makaronowego westernu:)

Znowu nastąpiła chwilowa cisza w eterze spowodowana... a co się będziemy bzdurami zajmować:-) W każdym razie dłubię...

Na rozgrzewkę stary kotlet, czyli skończone zawiasy przy włazie bocznym :

Zdjęcie nie wyszło mi najlepiej, ale co nieco widać - chciałem się czymś pochwalić po prostu:) Onitowałem do końca oba boki kadłuba, wraz z włazem - pozostało jeszcze dokleić uchwyt, który się aktualnie "robi":-)

Meritum tego wpisu to jednak nie jakieś drobiazgi, a gąsienice, które sobie zaprojektowałem, posiłkując się zdjęciami znalezionymi w internecie.


Gdy już po wielu trudach i znojach projekt był gotowy, a ogniwa rozmieszone na arkuszu, nadszedł czas druku:


Tak to wyglądało "na płasko". Cóż było robić - trzeba było zakasać rękawy i wycinać, wycinać i jeszcze raz wycinać:-)


A do wycięcia było sporo drobnych prostokącików:) (na ogniwo przypadało ich 13 - 8 "właściwych" i 5 na sworzniach:-). Po tej operacji powstał powyższy kopczyk:-)


Wycięcie zewnętrznych części ogniw było trochę mniej czasochłonne, ale także dało w kość:) Powstał przy okazji drugi kopczyk, podobny wielkościowo do pierwszego:-). Gdy miałem już wszystko przygotowane, zapuściłem na DVD Agenta J-23 i zaczęło się sklejanie:-)


A powyżej efekt kilkunastogodzinnej pracy. Ogniwa sklejałem klejem BCG, który do tego akurat nadaje się rewelacyjnie. Zrobiłem w ten sposób 162 ogniwa, ale ile dokładnie mi będzie potrzebne - to się dopiero okaże. Myślę, że zostanie mi ich co nieco w zapasie - w końcu 7TP potrzebował w sumie 172 ogniw, a jest od L6/40 trochę dłuższy.


Zrobiłem jeszcze wyrywkowy test na spasowanie ogniw - jest dobrze:-) Teraz przyjdzie mi to wszystko ożeberkować - ufff, ten etap będzie jeszcze bardziej czasochłonny:-) Ale teraz nie ma odwrotu:-)

Dla niezorientowanych - chciałbym uzyskać w przybliżeniu taką oto konstrukcję :

Czy mi się to udaje i czy się uda - zobaczymy;-) Według mnie nie jest źle.

Przy okazji trochę przeprojektowałem koła napędowe - mają teraz odpowiednią ilość zębów a i ich środkowe części przypominają bardziej oryginał.

Pozostało jeszcze dokleić kilka śrub i złożyć do kupy. Ale to dopiero, jak złożę w całość gąski;-)

To tymczasem;-)

c.d.n.

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
13-05-07 14:35  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
kujot666 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 3
Galerie - 6
 

Odnośnie jakości budowy tego modelu przez Stuga to nie ma co dyskutować tylko rozdziawić to i owo i patrzeć. Najfajniejsze jest to, że z modelu tak prostego i taniego wyczarowałeś coś takiego, jak będzie stał na tych gąskach to chyba wymięknę. Stug gratuluję efektu i czekam z niecierpliwością na efekt końcowy. Dla mnie mistrzostwo świata.

 
13-05-07 14:38  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Eryk 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
 

Gąski wyszły tobie zawaliscie trzymaj tak dalej !!

--
May the force of superglue be with you :-)

 
13-05-07 19:28  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

W kwestii formalnej, gąski to mu dopiero wyjdą zarąbiście (czego jestem pewien). To co na zdjęciach widać, to na razie półprodukt :)))))

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
16-05-07 16:43  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Sławomir Bloch 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 77


 - 28

Naprawdę Cię podziwiam i gratuluję cierpliwości!!!! Mój model L6/40 zdążył już "zardzewieć" w gablocie, dorobił się drobnego "brudzingu" i oznaczeń identyfikacyjnych dla lotnictwa oraz batalionowych, które zrobiłem jak kończyłem malować M11/39.

--
Efektownego modelowania!
Pozdrawiam. Sławomir Bloch!

----------------------------
Broń pancerna

 
16-05-07 21:48  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Sławku - ponieważ sklejałeś ten model dorabiając różne elementy, mam do Ciebie pytanie/prośbę.

Na powyższych obrazkach są zaznaczone pewne elementy na bokach kadłuba, które są częściowo zakryte przez wahacze. Widziałem, że dorobiłeś w swoim L6 te części i stąd moje pytanie, a właściwie dwa :

1. Czy wiesz może jak te części wyglądają "w całości"? Czy trochę improwizowałeś przy ich wykonaniu? Głównie chodzi mi o zakryty fragment. Dla mnie to ma kształt jak magazynek do Kałasznikowa;-) Tylne elementy, o ile mnie wzrok nie myli, są nieco inne - nie mają górnej części - czy tak?

2. Co to jest - do czego służyło?

Jeśli ktokolwiek inny zna odpowiedzi na te pytania i może mi dostarczyć jakiś rysunek jak to dokładnie wyglądało, to z chęcią przyjmę tę pomoc i będę wdzięczny;-)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
16-05-07 23:49  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kat 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 7
Galerie - 16


 - 8

Mi to wygląda na jakiś amortyzator.

Pozdrawiam

--
_________________
Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz

"Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani"- Felix Dzierżyński

Makro: HSW Ł-34 , IS-3 , BTR-80, ORP Grom II
Mikro: 2S19 Msta, Man 7t , M1070 HET, Fiat 126p

Moja strona: http://maciek-kat.cba.pl/

 
17-05-07 17:54  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Wujek Andrzej 

 

Jeśli mógłbym Stugu podsunąć coś dla analizy to spoglądnij na to np. zdjęcie ( to fotka nr. 1873 z "tanxheaven" - zdjęcia wykonane przez Roba de Jonga - opisujące German Sturmgeschutz III Ausf.G SdKfz. 142 - Bovington Tank Museum ) :



Przypadkiem interesowałem się w zeszłym roku rozwiązaniami technicznymi włoskich konstrukcji pancernych i również na ten problem natrafiłem .
Wg mnie to co widać na rysunku to właśnie są fragmenty ślizgów-prowadnic zbudowanych podobnie . Zwróć uwagę że w obu przypadkach środkiem okręgów stanowiących krzywizny widocznych łuków ślizgów-prowadnic są osie wahaczy . Wszystko to miało na celu wzmocnienie konstrukcji .

Konkretnego potwierdzenia nigdzie nie znalazłem , uważam jednak że taka podpowiedź jest wysoce prawdopodobna .

Wujek pozdrawia , wyrażając się z uznaniem o dotychczasowym kształcie Twego StuG-u modelu .

--
... a wszystkim się zdawało że Wojski ............... a to echo grało

 
17-05-07 23:40  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Zawziąłem się na te prowadnice (dzięki Wujku za rozjaśnienie tej kwestii) i natrafiłem na zdjęcia z budowy modelu plastikowego L6/40.


Kwestia kształtu i w miarę dokładnego odwzorowania tych elementów została więc chyba wyjaśniona - o ile rzecz jasna można wierzyć modelowi plastikowemu:-) Na pewno większego błędu nie będzie - i tak niewiele tych ślizgów będzie widać.

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
18-05-07 00:03  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Sławomir Bloch 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 77


 - 28

Wujek Andrzej i Kat mają obydwaj rację.
Stosunkowo długie ramiona wahaczy i ich osie obrotu zamocowane poza punktem nacisku każdego z kół wózka jezdnego czyli nie w środku sił działających na wózek z podwójnymi kołami gdzie obciążenia rozkładają się równomiernie ale tylko dla osi obrotu samego wózka stwarzają dodatkowe naprężenia poosiowe dla osi wahaczy co przy skrętach czołgu grozi wzdłużnym wyrwaniem czopu wahacza z kadłuba ze względu na duży moment siły a czop odporny jest tylko na obciążenia prostopadłe do jego osi.
Dlatego też oś każdego wózka jezdnego została dodatkowo zamocowana w solidnych prowadnicach (być może też z jakąś wewnętrzną dodatkową amortyzacją) co wydatnie zmniejsza moment siły działającej przy skręcie czołgu na czop wahacza gdyż prowadnica przejmuje część obciążenia wzdłużnego skracając ramię na które działa siła przy skręcie.
Doskonale to widać na zdjęciu Wujka Andrzeja gdzie przymocowana do wahacza koła ta jakby płetwa rekina z wycięciem obejmuje przymocowaną sztywno do kadłuba prowadnicę zmniejszając dźwignię i siła przy skręcie nie działa na oś wahacza tylko bardziej na tą ślizgową konstrukcję. A wahacz L6/40 jest dużo większy.
Zaś na Twoim StuG zdjęciu jest też dodatkowy mechanizm amortyzujący i dodatkowo zabezpieczający przed spadnięciem gąsienicy w sytuacji gdy wahacz mocno podskoczy na wybojach a np. zapiaszczony amortyzator nie dość szybko odbije go z powrotem i zęby grzebienia gąsienicy mogłyby wysunąć się ze szczeliny między kołami. W momencie podbicia wahacza napina się sprężyna wewnątrz tej "puszki" ale równocześnie górna część tego mechanizmu dźwigniowego działając na gąsienicę od dołu napina ją do góry nie pozwalając zębom dolnej części gąsienicy na wysunięcie się z prowadnic między kołami. Sprężyna cofa wahacz, mechanizm dźwigniowy opada i ślizga się po wewnetrznej części gąsienicy itd.
A zdjęcia dysponowałem tylko takimi jak widać te części i tam gdzie je widać, więc tylko takie je zrobiłem, tym bardziej że wahacz styka się od wewnętrznej strony z tymi jak je nazwałeś "magazynkami Kałacha" :-)
Pozdrawiam i życze sukcesów!!!

--
Efektownego modelowania!
Pozdrawiam. Sławomir Bloch!

----------------------------
Broń pancerna

 
18-05-07 10:14  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Dzięki Sławku za wyjaśnienia:-) Jestem teraz ciut mądrzejszy:-)

Teraz dopiero zrozumiałem o co Wujkowi chodziło - jakąś zaćmę mózgu miałem chwilowo:-) Skoro środkiem okręgów, stanowiących krzywiznę tych prowadnic, są osie wahaczy, to pozostaje pytanie - jak był połączony wahacz ze ślizgiem? Skoro ten element łączył osie wózków z prowadnicami, to sam chyba musiał mieć kształ ramienia? Bo osie wózków jak widać nie pokrywają się ze szczelinami w prowadnicach. Jak to rozwiązać? Dokleić część o wyimaginaowanym kształcie? W końcu i tak jej nie będzie widać...

Pozdrawiam i czekam na dalszą pomoc;-)

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
18-05-07 15:06  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Wujek Andrzej 

 

Grzegorz .

Zdjęcie modelu plastikowego podpowiada że ślizg musiał być mocowany do boku wahacza i przemieszczał się wewnątrz tego co nazywasz "magazynkiem" czyli prowadnicami ślizgu . Nad prowadnicami widać odboje ograniczające ruch wahacza ku górze ( z gumami prawdopodobnie ) . Ślizg nie będzie w modelu widoczny , darowałbym sobie jego wykonanie , natomiast model uzupełniłbym o prowadnice i odboje . Wahacze przykleiłbym do kadłuba w miejscach przechodzenia osi przez burtę wanny oraz do samych prowadnic .

Sam ślizg mógł mieć kształt teownika lub dwuteownika wygiętego w odpowiednio dopasowany do prowadnic łuk . Jego długość z pewnością nie przekraczała wysokości boku wahacza .
Na nieudolnym szkicu widok od spodu czołgu na prawy przedni ( wleczony ) wahacz , burtę wanny , ślizg i jego prowadnice oraz oś wahacza ( bez łożyskowania ) .



Tyle podejrzewam .... Wujek .

--

... a wszystkim się zdawało że Wojski ............... a to echo grało

Post zmieniony (18-05-07 15:07)

 
30-05-07 23:40  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Zgodnie z sugestiami Wujka i Sławka wykonałem przedmiotowe prowadnice. Dłubaniny trochę było, acz efekt taki sobie, głównie przez zamalowywanie farbką białych fragmentów - kończą mi się niestety zapasy części, a przede mną jeszcze wieża;-)

Ten brzydki retusz zostanie zakamuflowany w końcowym etapie budowy - zapewniam:) Ponadto lampa błyskowa bezlitośnie acz nieco sztucznie uwydatnia różnice w odcieniu żółci:) Reasumując moją czczą gadaninę - wykonałem to co chciałem i zdaję mini-raport:-)

Ponieważ koła podtrzymujące mają jednak zbyt małą średnicę (spostrzegłem to swoim "super sokolim wzrokiem" już jakiś czas temu, jak były juz przyklejone;-)), obawiam się odrobinę, by lekko zwisające gąsienice nie zawadzały o górne części prowadnic. Ale - zobaczymy jak będzie, nie ma co gmerać:-)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
01-06-07 19:18  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Tomasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 6
Galerie - 55


 - 11

Wspaniała praca :)
Dla czystego porównania - różnica między wersją Twoją a prostym standardem ( tutaj wypociną mojego autorstwa ) :
http://1-25saf.com/viewtopic.php?t=346&sid=37cb95439a1d7583caef2a54dd970787

Jest różnica :)

--
Pozdrawiam!
Po za klejeniem - malarstwo i rysunek http://sabbstone.deviantart.com/

 
10-06-07 12:44  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Im bliżej końca tym więcej szczegółów odnajduję na zdjęciach rzeczywistego obiektu, jednocześnie marząc już o końcu budowy i zobaczenia tego czołgu w pełnej krasie:-) Także działam dalej...

Ponieważ wykonałem prowadnice dla wahaczy kół jezdnych, musiałem również w ten sam sposób zwaloryzować tylne koła napinające (a właściwie wahacze). Dopiero jak sam rozgrzebałem temat tych prowadnic, zauważyłem, że z tyłu też takowe się znajdują, acz minimalnie innego rodzaju i mniejsze.


Wielkiej trudności mi nie sprawiły, ale na pewno wzbogacają wygląd ogólny podwozia:-) Musiałem też nieco wydłużyć podkładki pod nimi, poprzez dodanie prostokącików z zapasu oraz dodałem 3 nity.


Wcześniej pokazywałem Wam tarcze kół napędowych. Przyszła i kolej na nie. Wykonując stosowne pomiary i nakładając kilka ogniw na zęby, zrobiłem wewnętrzne tuleje i przykleiłem brakujące śrubki na tarcze. Potem przyszedł czas na pociągnięcie zębów suchym pędzlem (czasem mniej a czasem bardziej suchym, ale to nie miało znaczenia:-)). Efekt - widać:-)


Pewnych przeróbek dokonałem w mocowaniu kół do wanny. Mianowicie, chcąc być bliżej prawdy i patrząc na ułożenie kół podtrzymujących, przykleiłem je nieco wyżej i bardziej z przodu. Wykorzystałem "wysięgniki" własnej produkcji - mniejsza już o kształt - i tak ich nie widać:-) Dodatkowym plusem tej operacji było uwidocznionego, co jest za samym kołem:-) Dobrze, ze nie była to sztuka dla sztuki:-)
Uważni obserwatorzy zauważą zapewne kolejną walorkę - tym razem przednich wahaczy. Do czego były te "trójkąty", tylko się domyślam, ale naprawdę na 100% nie wiem. W każdym razie, co się zwymiarowałem i popróbowałem - to moje:-)


I dwa kolejne zdjęcia "planu ogólnego" - wersja głęboko robocza:-) Szeroko rozumiane podwozie - skończone - czeka teraz na kapcie:-)


Można tutaj dojrzeć wszystkie elementy,o których pisałem wyżej. Na przedniej płycie wanny przykleiłem jedną część wydrukowanej na cienkim papierze tablicy rejestracyjnej. Była ona faktycznie malowana, ale zabawa w malarza na tym etapie budowy z moimi rękami byłaby niebezpieczna i - powiedzmy sobie szczerze - mało efektywna i efektowna;-) Druga część jeszcze czeka w pliku - kolorową drukarkę mam w pracy ;-)

c.d.n.

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
10-06-07 13:04  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

StuG-u:
W trosce o Twoje oczy i nerwy upraszam gorąco o chwilę zastanowienia:
czy jak założysz gąsienice , to nadal wszystko będzie tak samo dobrze widoczne...? ;-)
Model oglądany później przez innych ( mam nadzieję ,że i przeze mnie) i tak będzie szokował szczegółami...Ale czy wszystko,nad czym tak cierpliwie i pieczołowicie się pochylasz będzie dobrze widoczne...?
W końcu nie każdy będzie oglądał model pod lupą i wchodząc pod stół...;-)
Bo chyba nie dopuścisz do tego , by ludziska macali go łapskami...? ;-)

A poważnie:
Rewelacja!

P.S. Gdzie ja schowałem Relanium...?

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
10-06-07 14:16  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kwiatek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 5

StuG model z Super Modelu zrobil cos, czego by sie Halinski nie powstydzil. Podslyszane na GEKO, majace zastosowanie tutaj - to ci kartonowy zboczeniec ;-)

--
Malowaniu modeli mówię głośne TAK ;-)

Zakończone: T-40, Przodek
Nowe: T-26, Monitor "Warszawa"

 
10-06-07 14:35  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Mariuszu - wszystko, co do tej pory jest widoczne, nie zostanie raczej przesłonięte przez gąsienice. Mogą zmienić się jedynie priorytety części, na które spoglądamy:) Jak gąski będą już założone, prawdopodobnie to one będą głównie przykuwały uwagę, acz te wszystkie "przyprawy", które pokazuję dotychczas mogą jedynie polepszyć "smak" całego modelu:-)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
09-07-07 23:42  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Witam, witam po przerwie:-)
Ja tylko jak po ogień wpadłem (nie, nie jestem głodny, później zjem, później, później, Panie Janie kochany, później...:-) ), by zobrazować efekt mojej mozolnej, acz chyba opłacającej się roboty :


Jednym słowem - "półproduktu" ciąg dalszy:-) Ogniwka zostały "wyposażone" we wszystkie żeberka i poprzeczki (lub słupki, jak kto woli:-)) i czekają teraz na "wikolowanie", aby nabrać jako-takiego wyglądu odlewu, a przy okazji pozatykać wszelkie małe szczeliny.

Pozostaje jeszcze wyciąć i dokleić grzebienie, a potem już z górki - malowanie, składanie do kupy i zakładanie na koła. Pryszcz:-)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
10-07-07 01:11  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kwiatek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 5

Zrobimy tak: na najbliższe GEKO przyniosę jedną surową gąskę, bez ożebrowania. Waćpan ożebruje, zawikoluje, a ja założę na koła. Deal? ;-)

--
Malowaniu modeli mówię głośne TAK ;-)

Zakończone: T-40, Przodek
Nowe: T-26, Monitor "Warszawa"

 
10-07-07 02:38  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Jac 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


 - 1

O k........a !!!!!!!!!!!!!!

--
DUILIO

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat

"Życie jest zbyt poważne, żeby je brać na serio".
Ja ;-)

"King Crimson"....i cała reszta.

 
10-07-07 08:17  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Andrzej S. 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 6
 

Pięknie zrobione gąski, znakomita "powtarzalność" elementów, wyglądają jak z taśmy produkcyjnej.

 
10-07-07 09:24  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Nie przypominam sobie żeby Draf Model miał w ofercie gąski do tego czołgu. Świetna robota.

--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
10-07-07 10:55  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

I zrobił to Ten Co Nie Potrafi Sklejać. Ty mi tu Stug nie zalewaj, że nie potrafisz sklejać :)

I dalej będę Ci dziurę w brzuchu wiercił, żebyś zaczął malować. Pozbędziesz się wtedy w końcu tych paskudnych czarnych kresek wycinanki, które szpecą Twoje małe arcydziełka.

Poza tym kasę zaoszczędzoną na 3, 4 i kolejnej takiej samej wycinance przeznaczysz na farby i będzie OK. I zobaczysz jak to ułatwi robienie poprawek. Bo z tego co widzę to z oryginalnej wycinanki tak naprawdę zostaje podstawowa bryła, a detal i tak jest robiony od podstaw.

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
10-07-07 20:09  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
kujot666 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 3
Galerie - 6
 

Niesamowite, gąsienice są piękne, pełen respekt dla kolegi, no i już niedługo koniec i galeryjka gotowca, to będzie uczta.

 
08-08-07 00:10  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Kolejny raz miała miejsce dłuższa przerwa w relacji "z powodu" gąsienic, które to z mozołem i w pocie czoła maluję i składam do sławnej "kupy":-) Ale prace trwają...

Aby nie trzymać Was w niepewności (hehe, jeszcze ktoś to ogląda?:-P), trzy szybkie fotki z puli tzw. "roboczych" i "na poduszkach" :


Tak to mniej więcej będzie wyglądać, gdy już na dobre zamontuję gąski na kołach. Brakuje jeszcze grzebienia oraz śladów eksploatacji (trzeba je przecież zrobić "metaliczne":-)). Zastanawiam się, czy nie dołożyć jeszcze jednego ogniwka - sprawa jest otwarta i w każdej chwili mogę dopiąć takowe:-) Zobaczę, czy tzw. zwis nie będzie zbyt duży:-)

Jak się okazało, moje wcześniejsze oszacowanie liczby ogniw było błędne, gdyż zabrakło mi w ostatecznym rozrachunku 11-12 sztuk. Trzeba było zakasać jeszcze raz śmierdzące rękawy i nadłubać brakujące ogniwa:-) Na szczęście mam to już za sobą:-)

c.d.n.

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
08-08-07 00:18  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Rafael 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 12
Galerie - 6


 - 2

StuGu, ogladaja, ogladaja...
Jakis czas temu zaczalem wycinac to i owo z tego modelu, ale im dluzej ogladam twoje wyczyny, tym bardziej poszukuje dwoch kolejnych egzemplarzy na Allegro :)

--
Pozdrowienia
Rafael
LSM member ;)

Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz.
Kat
_____________________
Warsztat: kraciaste cos ;)

 
08-08-07 00:25  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Bartosz 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 4
Galerie - 1


 - 1

bajka porostu bajka jesteś moim idolem :-)

--
Pozdrawiam
_____

 
08-08-07 00:31  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kwiatek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 5

Nic wielkiego, kawałek kadłuba z jedną gąsienicą... ;-)

--
Malowaniu modeli mówię głośne TAK ;-)

Zakończone: T-40, Przodek
Nowe: T-26, Monitor "Warszawa"

 
08-08-07 07:05  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

IMO nie dodawaj już kolejnego ogniwka, takie zwisy są w sam raz.

--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
08-08-07 12:00  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Jest super i model i zwis gąsek.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
12-08-07 20:05  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Praca przy gąskach wre, aż się kurzy:-)

Sobotę spędziłem na wycinaniu i szlifowaniu elementów grzebienia. Chciałem nadać im kształt zblizony przekrojem do trójkąta równoramiennego, tak jak to jest w oryginale. Co z tego wyszło - zobaczycie za chwilkę:-)

Tymczasem na pierwszy ogień fotografa poszła zewnętrzna strona gąsienic. Spróbowałem pociągnąć poprzeczki metalizerem Humbrola :


Na razie oczywiście po zewnętrznej stronie , jeśli chodzi o efekty eksploatacyjne, zrobiłem tylko to. Mnie się osobiście podoba, ale lepiej to będzie wyglądało "na czołgu":-)


A tutaj wewnętrzna strona gąsienic z przyklejonymi i pomalowanymi wspomnianymi wcześniej grzebieniami. Teraz można ocenić, czy kształt jest zadowalający. Osobiście niedowidzę, więc nie mam większych zastrzeżeń, chociaż zawsze mogło być lepiej:-) Akurat te zdjęcie utrudni Wam zadanie, bo praktycznie widać tylko ich cienie:-) Ale nikt nie mówił, że będzie łatwo:-)


Tym samym metalizerem - lekko podeschniętym - przetarłem gąski wzdłuż, imitując wytarcie ich przez koła. Musiałem robić fotkę pod światło, by dobrze było widać:-)


Na koniec pobawiłem się jednym z pozostałych mi po całej robocie ogniw zapasowych :


trochę pomieszałem, w ruch poszedł pędzel i pigmenty. Jak sądzicie - wygląda to jakoś? Moim zamiarem było wykonanie efektu.... zresztą wiecie jakiego, w końcu to czołg w wersji "pustynnej";-) Oceńcie:-)
Dodam tylko - z czystym sumieniem - że na zdjęciu wygląda to gorzej i ciemniej niż w rzeczywistości:-) A może muszę iść do breloka?:-)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
12-08-07 20:13  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

Grzesiu Ty wszystkich chcesz wysłać do breloka ;-P
Gdyby nie ta mata, to stawiał bym na oryginał ;-D

--
Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)

 
12-08-07 20:45  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Rylec 



Na Forum:
Galerie - 3


 - 5

:)
::)
:::)

Plan był prosty, wpadam do konradusa, patrzę co się dzieje i zabieram się za gąsienice (....paskowe)
Się mi odechciało, idę pograć w ping-ponga.

Nie mam żadnych uwag :)

Pozdrawiam

--
coś się kończy, coś się zaczyna

 
12-08-07 20:47  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Kwiatek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 5

Też się będę zachwycał, jak w końcu otworzą mi się fotki...

EDIT: dobra wreszcie mogłem zobaczyć tę fuszerkę. Ja tez chce tak umieć partolić wycinanki. Zdecydowanie :)
--

Malowaniu modeli mówię głośne TAK ;-)

Zakończone: T-40, Przodek
Nowe: T-26, Monitor "Warszawa"

Post zmieniony (13-08-07 03:36)

 
16-08-07 00:18  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Nastaje czasami taki czas, że człowiek najchętniej by się zastrzelił:-) Dzisiaj wypadło na mnie, a winowajcą okazały się gotowe już do próbnego założenia - gąsienice.
W poprzednim moim "wejściu" pokazałem, jak jedna z gąsienic układa się na kołach. Wszystkim podobał się ich zwis, więc po przyklejeniu całego wewnętrznego grzebienia, podążyłem dzisiaj w radosnym pląsie do biurka, by założyć gąski.

I zonk!

Nie mam niestety uwiecznionego tego na zdjęciach, ale przedmiotowy zwis okazał się większy niż poprzednio i nie podobał mi się - wyglądał nienaturalnie. Odciąłem więc po jednym ogniwie z każdej strony i założyłem gąski ponownie...

I szajs!

Okazało się, że odjęcie kilku milimetrów spowodowało prawie zaniknięcie słynnego zwisu...

Myślałem, że zabiorą mnie w kaftanie do psychiatryka, w każdym razie w moim osobistym słowniku brzydkich wyrazów pojawiły się nowe pozycje:-)
Na pewno ponowne dodanie po jednym ogniwie nie wchodzi w grę, bo - wierzcie mi - wyglądało to niezbyt naturalnie.

Jest jednak jedno "ale", które mnie trochę uspokoiło.

Mianowicie w moich fotograficznych zbiorach znalazłem kilka zdjęć prawdziwych egzemplarzy L6/40, gdzie gąsienice wyglądają niemal identycznie (jeśli chodzi o zwis) jak te moje wypociny. Oto jedno z nich :

Specjalnie nie sugerowałem się żadnym zdjęciem wykonanego modelu plastykowego, bo wiadomo, że to jeszcze nie dowód. Chociaż z drugiej strony teraz jak patrzę na to zdjęcie, to chyba czołg się akurat poruszał na tej fotce...:-/

Żeby nie było jednak za dobrze, to mam również zdjęcia jak poniżej :

Właściwie taki zwis by mnie najbardziej satysfakcjonował, no ale jak widać, nie można mieć wszystkiego.

Pocieszam się, że gąsienice "sprężynują", że uginają się pod naciskiem, że nie są napięte do granic możliwości, a przy podnoszeniu modelu po prostu wiszą swobodnie:-)

Według mnie wybrałem mniejsze zło, ale sami osądźcie, czy to wygląda tragicznie, czy też jest do przyjęcia.

Ktoś, kto spotkał się z takim samym problemem przy okazji budowy jakiegokolwiek pojazdu gąsienicowego, pewnie mnie zrozumie i zapłacze nad moją dolą:-) W każdym razie jestem zdegustowany:-)

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
16-08-07 02:00  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

A może jednak nieco przesadzam?


Oceńcie sami (prośba do fachowców). Popatrzcie na zdjęcia rzeczywistych obiektów i na zdjęcia modelu. Dla mnie ten zwis przy jednym dodanym ogniwie jest za duży, a przy odjętym - za mały:-/ Bądź tu mądry.... HELP!:)

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
16-08-07 08:37  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
wojtekj 

Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 6


 - 1

poprostu cudo. co tu więcej mówić... gratuluje

--

 
16-08-07 08:49  Re: [Relacja z budowy] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Rajkub 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 9
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Grupa: WAK

Do tego , co to podobno instrukcje w Brailu musi czytać ;-)
Moim zdaniem ten pierwotny zwis gąsienic wyglądał znacznie gorze ( o ile w odniesieniu do tego modelu można mówić "gorzej" ) niż "napięcie" po usunięciu ogniwa. W modelu raczej nie ma możliwości minimalnego cofnięcia ku środkowi kół napinających i napędowych?
I w tym momencie jestem odrobinę mniej przygnębiony faktem, że w carrierze jest po ponad 160 ogniw z każdej strony, mam czym regulować i to ze "skokiem" poniżej 2 mm ;-)

--
Pozdrawiam, Rajkub
__________________
niedokończona opowieść M3A1WHITE

 
16-08-07 09:20  Re: [Relacja] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Chrisss 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


 - 1

Ja bym zostawił.


--
----------------------------------------------------------
Garland (MM)
Z5 (Answer)

 
16-08-07 09:25  Re: [Relacja] Włoski czołg lekki L6/40 - cz.2
Grzegorz 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 3


 - 1

A ja bym jednak zdjął jedno ogniwko.Teraz wygląda jak nawalony system napinający.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024