FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
14-05-20 11:20  Cierva c.30 pytanie
Rak71 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam, Mam pytanie, wiem że kilka lat temu któryś z forumowiczów zamieścił tu własna wersje wspomnianego wiatrakowca w wersji testowanej w naszym lotnictwie w latach 30-tych. Czy mogę prosić o pomoc w jego lokalizacji?

--
Małe jest piękne!!!!

 
14-05-20 12:53  Odp: Cierva c.30 pytanie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=143348&t=143345
Mała uwaga: w 4.PL (i wcześniej) wiatrakowiec był w granatowym malowaniu,malowanie khaki to fikcja !
Na forum "Odkrywca" dyskutowaliśmy o nim:
https://forum.odkrywca.pl/topic/769467-poprzednia-rejestracja-polskiej-ciervy/
PS - w lipcu br. w serii Wielki Leksykon Uzbrojenia ma się ukazać tomik poświęcony tej konstrukcji.

Post zmieniony (14-05-20 12:55)

 
14-05-20 21:22  Odp: Cierva c.30 pytanie
KayFranz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Niebieska wersja też powstała - tak jakoś z rok albo dwa później. Tylko "donosu" na forum już nie robiłem, bo chyba uparłem się wtedy na PWS-50 jako na model w pierwszym szeregu.



Jeśli ktoś ma pytania na temat polskiej (i nie tylko polskiej) Ciervy C.30A - to niech pisze: kayfranz@wp.pl

Bezzębny jestem, nie gryzę... Chociaż skalpelem (niezdezynfekowanym) mogę dziabnąć...

--

 
15-05-20 09:54  Odp: Cierva c.30 pytanie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

"Niebieska wersja też powstała ..." Wersja ?
Nie było żadnej drugiej wersji - był tylko jeden rodzaj koloru ciemnoniebieski.
Gdzieś widziałem zdjęcie modelu naszej Ciervy nawet z... szachownicami, no bo jakże w lotnictwie wojskowym, statek powietrzny z cywilną rejestracją i dodatkowo w nie wojskowym malowaniu to tak nie może być :-)

 
16-05-20 12:13  Odp: Cierva c.30 pytanie
KayFranz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Niebieska wersja MODELU...

Kiedy zrobiłem Ciervę po raz pierwszy, to zastanowiłem się nad sensem malowania w khaki i wkrótce powstał nowy model, tym razem w niebieskim kolorze.

Od dawna jestem przekonany, że to jedyna wersja kolorystyczna w historii naszego wiatraka. Zainteresowanych zapraszam na mojego bloga: tutaj i tutaj.

 
16-05-20 12:47  Odp: Cierva c.30 pytanie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

OK, dyskusyjne jest jeszcze malowanie pasa wzdłuż kadłuba i znaków rejestracyjnych - czy były srebrne, czy też szarobiałe ? Białe na pewno nie.
I jeszcze kolor łopat - malowane, nie malowane ? Jak nie malowane ( a tak uważam) to kolor srebrny to wypolerowany metal.

 
16-05-20 14:03  Odp: Cierva c.30 pytanie
KayFranz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Wytwórnia w Woodford, Cheshire w większych ilościach produkowała w tym czasie też modele Tutor czy Cadet. I jak widać na fotografiach z 1934 roku do ich malowania używano głównie srebrnej farby. Podejrzewam, że produkcji Titanine-Emaillite Ltd., która zmonopolizowała rynek brytyjskich farb i powłok lotniczych. Ponieważ także sporo wiatrakowców C.30A było wypuszczonych w srebrnym kolorze kadłuba z niebieskimi dodatkami, to sądzę, że nie stosowano żadnej dodatkowej farby, tylko używano tej, która była już kupiona. Co oznacza, że jaśniejsze elementy na tych egzemplarzach z niebieskimi kadłubami były malowane właśnie srebrną farbą. Przy okazji - co chyba też ważne - lżejszą od białej...

Ten wywód nie jest w ogóle powiązany z innym, wynikającym z analizy odcieni fotografii. Poza końcowymi wnioskami. W obu przypadkach wyszedł mi kolor srebrny.


Co do pokrycia łopat, to nie było metalowe. Płótno po całości.



Strona z opracowania "Avro C.30 - Direct control autogiro (british) [NACA, Washington 1934]

 
16-05-20 14:18  Odp: Cierva c.30 pytanie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Nie znałem konstrukcji łopat wirnika, sądziłem, że konstrukcja wewnętrzna jest pokryta blachą a tu widać, że płótnem. Sprawa więc wyjaśniona - łopaty były malowane na srebrno.
Twój wywód odnośnie koloru oznaczeń jak to się mówi "trzyma się kupy" - pas i znaki były srebrne.
Dziękuję za wyczerpujące informacje !

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024