FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
20-04-03 12:17  [Relacja/Galeria] Polski czołg lekki 7TP dwuwieżowy - cz.1
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Witam,

W końcu zacząłem kleić model czołgu 7TP w wersji dwuwieżowej, o którym pisałem już wcześniej w innym wątku. Postanowiłem relacjonować w miarę czasu i możliwości moje zmagania z tą konstrukcją.

Na początek trochę o szkielecie... Trochę już pisałem we wspomnianym wątku o tym, że szkielet jest... za mały!!! Niestety, koledzy, którzy wcześniej skleili ten model (bądź wersję jednowieżową), potwierdzili moje spostrzeżenia. Początkowo myślałem, że podkleiłem elementy szkieletu zbyt cienką tekturą (ok. 0,7-0,8 mm), ale po przyłożeniu poprzecznej wręgi W4 (widoczna na jednym ze zdjęć) do poszycia, okazało się, że różnica wynosi trochę ponad 1 mm z każdej strony, a więc w sumie poszycie jest szersze od szkieletu o ok. 2-2,5 mm! Mówiąc krótko - opadły mi ręce - na samym początku takie problemy?? Nosiłem się już z zamiarem rzucenia tego modelu w diabły, po co mam się denerwować - a jak to nie koniec niemiłych niespodzianek??? Ostatecznie jednak postanowiłem pozostać przy raz wybranym temacie, jednakże na jakiś czas odłożyłem składanie szkieletu na dalszy plan. Podkleiłem tylko jego boczne ścianki dodatkową warstwą tektury i wyciąłem otwory na ośki kół i wózków. Ponieważ wykonuje wersję z wnętrzem, przed złożeniem "do kupy":) szkieletu, należy mieć wykonane podzespoły makiety silnika i stanowiska kierowcy. Zacząłem więc moje zmagania z silnikiem.... c.d.n.

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

Post zmieniony (08-12-04 22:55)

 
20-04-03 12:41  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO


Po dłuuuugim i bezowocnym myśleniu:)), a tak naprawdę korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem zabrać się za silnik. Będzie on w całości malowany, bo kolor zaproponowany przez wydawnictwo jest jakiś taki "mało silnikowy":)) Mówiąc poważnie, pomaluję go na szaro, bez tego brzydkiego niebieskiego odcienia:)) Oczywiście wszystkie wypustki, śrubki itp. mam zamiar uwypuklić (lub "uwklęśnić":))), aby podnieść wrażenie artystyczne całego silnika:) Zrobiłem dotychczas niewiele - jedynie dwa główne elementy i dodatkowo dwie rury, które mają być przytwierdzone do jego boków.

W planach mam m.in. zastąpienie rysunku siatek na chłodnicach metalową siatką o drobnych, kwadratowych oczkach, a także (jeśli starczy zapału), wykonanie "przestrzennych" wiatraków chłodzących:)) Czy mi się to uda - zobaczymy. Na razie pierwsze zdjęcie (nuuuuuuda, nic ciekawego, ale tylko tyle dopiero skleiłem - szybkościowcem to nie jestem:)) - elementy sklejone i do sklejenia w najbliższym czasie.

Pozdrawiam

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

Post zmieniony (27-01-05 11:30)

 
20-04-03 14:09  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
PzKpfw 

 

Swietnie Grzegorz , dobry pomysl z tym publikowaniem relacji z budowy ....
Kiedys Konrad , potem Batonus .... teraz TY . ...bardzo fajnie ! po to jest ta strona !
Poza tym , ...bedziesz robil nity ( z maku ) na calym czolgu :-)))) ?!

Pozdrowienia
PzKpfw
-------------------
Bron pancerna

 
20-04-03 15:01  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
JAH 

Na Forum:
Relacje w toku - 5
Galerie - 1
 

Taka relacja to mi się podoba. Życzę powodzenia.

 
20-04-03 17:12  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Jeszcze raz powtórzę, że nity wykonuje metodą wyciskową, natomiast z maku robiłem dotychczas śruby...

Nie wiem niestety, kiedy będę miał sposobność wykonać kolejne zdjęcia, gdyż aparat mam w domu okazyjnie - od brata - który jest u mnie nieregularnie i dlatego ilość oraz termin ukazania się fotek może powodować opóźnienia i nieregularność kolejnych odsłon relacji. Wybaczcie, nie moja wina.

Pozdrawiam

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
21-04-03 18:38  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Kacper   

StuG!
Wziąłbyś się i pchnął trochę robotę do przodu! ;)
Naród czeka!!!
A tak poważnie, to od dawna czekałem na artykuł "czołgisty" traktujący o budowie modelu od podstaw. Choć kleję samoloty, sam się przymierzam do wykonania w końcu jakiegoś jeżdżadła i myślę, że nie za trudny będzie PZInż 130 z MM.
Czekam więc, aż zaczniesz kleić koła i gąsienice, bo mimo wielokrotnie opisywanego przez różnych Forumowiczów sposobu na nie, nadal boję się ich tknąć.

Pozdrawiam,
Kacper

 
22-04-03 20:50  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
PzKpfw 

 

Grzesiek , nie badz zly...ale w/g mnie to Twoje zdjcia ( srob w kolach T-28 ) na Konradusie to pierwsze jakie zostaly oficjalnie udokumentowane ...
Dzis wiem,skad wzial sie ten pomysl ..... ( ksiazka ) ale Ty pierwszy pokazales to
zdjeciowo w necie ...i proponuje nazwac to ........ metoda StuG-a ale tylko dla nas
modelarzy z internetu , bo byc moze ta metoda byla duzo wczesniej znana . ....
ale nie dla mnie i nie dla wielu innych starszych modelarzy .

Pozdrowienia
PzKpfw
-------------------
Bron pancerna

 
18-05-03 00:02  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Witam,

Po dosyć długiej przerwie prezentuję dalszy postep prac...
Na dzień dzisiejszy mam prawie skończony silnik wraz z chłodnicami, brakuje tylko wszystkich rurek, które wykonuje się z materiałów "niekartonowych".



W połowie prac nad silnikiem dostałem skany monografii czołgu 7TP od Aganda i Andrzeja S., którym od razu chcę ogromnie podziękować za pomoc! Korzystając także z obecności Aganda na GG, pogaworzyliśmy trochę i okazało się, że kolor silnika zaproponowany przez GPM nie ma za wiele wspólnego z tym prawdziwym. Ponieważ czołgi 7TP były wyposażone w wysokoprężne jednostki napędowe (w skrócie DIESLE:)), miały one inne "malowanie" niż silniki benzynowe, używane w armii polskiej tamtego czasu. Np. korpus silnika, jak i wszelkie rury były malowane na czarno. Poza tym, posiłkując się zdjęciem prawdziwego silnika 7TP, stwierdziłem, że wiele elementów było w kolorze "metalicznym" - jakim dokładnie - trudno stwierdzić - w każdym razie niemalowane lub też malowane na stalowo/srebrno/itd/itp:)) Postanowiłem więc przemalować w całości silnik, czego efekt widać na wszystkich 3 zdjęciach. Wykonałem również przy pomocy taśmy maskującej i Ponalu - wypukłe linie, które były zaznaczone na czarno na częściach modelu (być może to miejsca łączenia poszczególnych modułów korpusu silnika - mniejsza o to:) Samodzielnie wykonałem dwa (prymitywne bo prymitywne - ale są) elementy - pompę wodną i rozrusznik. Przy okazji odkryłem błąd w opracowaniu... Według autora obie rury po bokach górnej częsci korpusu silnika (na tej części "metalicznej") to rury wydechowe, które potem połączone są z tłumikiem rurami... Po dokładnej analizie zdjęć i rysunków zamieszczonych we wspomnianych monografiach okazało się, że jedna to rzeczywiście rura wydechowa (ta cała czarna), a druga (ta ze "srebrną" końcówką) to rura odprowadzająca wodę z głowicy do chłodnic. W końcu do chłodnic woda (czy inna ciecz chłodząca) powinna być doprowadzana i odprowadzana dwoma różnymi przewodami, a w modelu są tylko pojedyncze (na dole). Zdjęcia i rysunki w monografii zresztą wyraźnie pokazują umieszczenie przewodów...

Kolejnym etapem budowy modułu silnika było wykonanie dwóch chłodnic. Patrząc na ich części składowe od razu postanowiłem, że wiatraki wykonam jako "przestrzenne", bo płaski rysunek - zresztą nie najlepszy - zupełnie mi nie odpowiadał. Wyciąłem więc rysunki wiatraków, wyciąłem otwór w środku, który miał być zakończeniem ich ośki, a wszystkie łopaty wyciąłem, wcześniej je podklejając cienkim kartonem. Naklejałem je na oś systemem - najpierw 4 na krzyż, potem kolejne 4 w drugi krzyż, a potem między nimi kolejne 8. W sumie więc wyszło po 16 łopat. Nie liczyłem ile było ich w rzeczywistych wiatrakach - to mało istotne jak dla mnie. W każdym razie wyglądają chyba nie najgorzej (zdjęcie drugie)

Same chłodnice - jako rysunek kratek też mnie nie satysfakcjonował, więc wyciąłem go, a na jego miejsce wkleiłem kawałki metalowej siatki, którą kiedyś sprezentował mi orlik (Dzięki!!!!!!!!!!). Następnie - aby nie było prześwitu, zakleiłem je kawałkiem pomalowanego na czarno papierka. Też nie wyszło to źle (zdjęcie trzecie)

Obudowy chłodnic pomalowałem w całości na ciemno-szaro, uwypuklając wcześniej przy pomocy Ponalu śrubki (po 4 na każdą obudowę -widać je na zdjęciu- wokół wiatraków:).

Teraz powoli posuwam się naprzód jeśli chodzi o kadłub, ale o tym nastepnym razem...

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
18-05-03 09:55  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Lukano 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Te rury po bokach głowicy silnika (pomalowanej na srebrno) moim zdaniem to są:
- pierwsza to wlot mieszanki paliwowo- powietrznej do silnika, kolektor ssący. Silnik musi mieć, co spalać. A innego sposobu dostarczenia jej do wszystkich cylindrów nie widzę na tym modelu.
- druga to kolektor wydechowy, czyli wylot spalin.
Pod tą czarną rurą jest chyba jeszcze jakiś wylot, moim zdaniem tam bardziej pasuje wylot układu chłodzącego.
Chyba, że ten silnik to jakiś wyjątek. Z zawodu wyuczonego jestem mechanikiem, ale może się mylę. Może ktoś jeszcze się wypowie??

Radomski Klub Modelarsko - Historyczny SOKÓŁ

 
18-05-03 10:01  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Lukano - zdjęcie w monografii pokazuje, że ta dłuższa rura ze srebrną końcówką połączona jest także z pompą wodną - więc chyba nie dostaje się tam mieszanka paliwowo-powietrzna. Sam już się gubię, szczególnie po Twoim poście:) No ale bazuję na opisie silnika z monografii, a tam jak byk pisze o tej rurce - "przewód odprowadzający wodę z głowicy":) Cóż, nieważne;))

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
18-05-03 15:00  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Lukano 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Heheheh:) Aha, rozumiem:) Jak tak piszą to może i tak było. Budowy tego silnika nie znam, pisałem jak jest najczęściej;) Moooże w tym jest inaczej. Nie ważne:) Silnik wygląda super!!! Już nie mogę się doczekać na resztę. Ja niedługo za „PZKPFW VI Tiger” Halińskiego. W nim chyba większych zawiłości nie będzie ;)

Radomski Klub Modelarsko - Historyczny SOKÓŁ

 
21-05-03 17:26  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Przyszedł czas na wzięcie się porządnie za kadłub/szkielet, który jak już wspomniałem jest o wiele za mały i za bardzo się nie nadaje do poprawnego wykorzystania z poszyciem zawartym w opracowaniu.

Zanim w ogóle zabrałem się za budowę modelu w pełnym tego słowa znaczeniu, na odwrocie wszystkich części posiadających zaznaczone nity (poziom ich wyrysowania pozostawia wiele do życzenia, już lepsze byłyby czarne kropki...:( ) - przy pomocy czerwonego pisaka, słońca i szyby na balkonie:)) naznaczyłem miejsca ich występowania. Następnie wycisnąłem je przy pomocy cienkopisu. I tutaj UWAGA!...
Nie należy się zbytnio przejmować nierównością wgłębień ani przypadkowymi przedziurawieniami kartonu (oczywiście w miarę małymi:)), gdyż samo wycisnięcie nitów to dopiero 1/3 pracy nad nimi. Można zabezpieczyć je, zapełniając zagłębienia lakierem lub Wikolem, ale wystarczy nanieść krople gęstego Wikolu (ja uzywam aktualnie Ponalu firmy Henkel) na wyciśnięte nity. Pozwoli to na ich usztywnienie, nie będą się nam zapadały pod naciskiem a przede wszystkim - po wyschnięciu kleju - będą gładkie. Warstw Wikolu może być więcej w zależności od gęstości kleju i porządanych rezultatów. Potem nity należy pomalować odpowiednimi kolorami (ja jeszcze tego nie uczyniłem, dlatego słabo je na razie widać).

Powyżej na zdjęciach - nie wycięta jeszcze wanna czołgu, oraz jej wewnętrzna, biała strona z zaznaczonymi punktami wystepowania nitów...

Post zmieniony (03-10-19 01:27)

 
21-05-03 18:04  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
A teraz już początek opisu zmagań nad kadłubem...

Tak jak mówiłem (który to już raz?:)), szkielet nie za bardzo nadaję się do prawidłowego wykorzystania. Mianowicie jest za mały. Postanowiłem jednak kompletnie z niego nie rezygnować, w końcu model musi być solidnie wykonany i zabezpieczony przed wypadkami losowymi:)))

Wannę czołgu w odpowiednich miejscach naciąłem (bindowanie mi jeszcze nie idzie - papier mi się wyciera zawsze w miejscu załamania i ciężko potem to ładnie wyretuszować, ale pracuję nad tym), uformowałem i wstępnie skleiłem, wykorzystując kawałki zwykłego papieru do drukarki jako sklejek. Następnie wymierzyłem płaską podłogę i usztywniłem ją poprzez wklejenie odpowiedniej wielkości prostokątem tektury 0,7 mm. Po bokach dokleiłem pogrubione do 1,5 mm ściany boczne, dosuwając je maksymalnie do tyłu,aby oparły się o tylnią ścianę wanny. Podklejenie podłogi pozwoliło mi zniwelować problem zbyt niskich ścian bocznych, gdyż teraz pokrywały się one z górnymi krawędziamy poszycia kadłuba. Z przodu uwidoczniły się jednak różnice w wielkości poszycia i boków. Ale okazało się, że z wady stało się to zaletą!!! Różnica wyniosła tam niecały 1mm, przez co mogłem wkleić w te miejsca (na razie tylko w jednym, bo nie przykleiłem jeszcze górnych części poszycia) odpowiednio zwymiarowane kawałki tektury (zdjęcie 1). Dodam, że tylną i dolną (nie przylegającą już do podłoża) ściankę wanny również podkleiłem tekturą 0,7 mm)...

W tym miejscu należy zaznaczyć, że poza bocznymi ścianami, pozostałych elementów szkieletu z wycinanki postanowiłem w ogóle nie używać...

Co dalej?... Pozostało usztywnić i nadać ostateczny kształt bryle wanny poprzez wklejenie wręg (wręgi) poprzecznych. Zamiast wręgi W4, oddzielającej przedział bojowy od komory silnika - ponownie po wymierzeniu poszycia i odjęciu grubości ścian bocznych - wyciąłem własną wręgę. Nie bawiłem się w wycinanie jakiś uchwytów (miejsc łączeń) tylko po prostu przykleiłem ją Hermolem w tym miejscu gdzie miała być umocowana wręga W4. Z przodu kadłuba wkleiłem kolejną wręgę poprzeczną własnej konstrukcji:)))) pochylając ją do przodu. Obie wręgi - w miejscach łączenia ze ścianami bocznymi - "pokropiłem" cyjanopanem, dla uzyskania jeszcze większej sztywności... (zdjęcie 2 i 3)

Ostatnią rzeczą było przypasowanie silnika wraz z chłodnicami do komory silnikowej (zdjęcie 3). W miejscu , gdzie będą znajdować się chłodnice, musiałem nieco "odchudzić ściany boczne, wycinając z nich kawałek grubszej tektury...
Cały moduł silnika mieści się "na styk", a nawet można nim trochę poruszać w środku, aby dobrze ustawić poszczególne elementy... I tak ma być:)))))

C.D.N.

Pozdrawiam

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
22-05-03 08:19  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
w_kowalik   

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

No, no... . Nie jestem "czołgistą", ale ta budowa jest interesująca. Czekam na kolejne odcinki.

 
22-05-03 20:53  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Kacper   

Ja już pisałem wcześniej - StuG! od Ciebie zależy, czy lotnik zamieni się w pancerniaka ;)
Super opis, godny wydrukowania!
Pozdrawiam,
Kacper

 
09-06-03 15:38  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
igor   

Hehe sam sklejam też 7TP z GPM - u. Ja jednak kleje wersję bez silnika. A tak na marginesie mówiąc to ten model chyba nienależy do najlepszych konstrukcji wydanych przez GPM

 
09-06-03 19:16  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Piotrek - to trzymam kciuki za Ciebie:)) I zgadzam się, że samo opracowanie modelu nie jest najwyższych lotów, głównie chodzi o ręczne kreślenie siatek, gdzie linie obrysu są różnej grubości. Aktualnie siedzę nad przednią cześcią kadłuba - przykelajm poszycie z przodu - ale musiałem się wczoraj nieźle nagimnastykować, żeby sobie przygotować "grunt" pod prawidłowe przykelejenie:) Siedziałem, siedziałem, robiłem i potem się okazało, że efektu nie widać:)) Może dzisiaj:))

Pozdrawiam

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
09-06-03 20:14  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
igor   

Mi zostało jeszcze najgorsze - układ jezdny !! Istny sajgon !!

 
28-09-03 21:45  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Postanowiłem troszkę "odkurzyć" ten wątek, żeby nikt nie myślał, że budowa stoi zupełnie w miejscu - oczywiście jeśli kogokolwiek to jeszcze interesuje, może znajdzie się jedna, dwie osoby - to i dla nich warto to dalej ciągnąć:) Na razie tylko powiem, że jestem na etapie sklejania kół napinajacych i napędowych z lekkimi przeróbkami. Zrobiłem pokaźną serię zdjęć - późno, ale dopiero teraz mogłem się dorwać do aparatu. Na razie jednak brat zapomniał mi przynieść kabelka, więc na dalszą foto-relację trzeba poczekać, będzie na pewno w ciągu najbliższych dni, postaram się.

Pozdrawiam

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
28-09-03 22:23  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Sanczo 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

ja w każdym razie czekam jak sie ta bajka skonczy ;)

 
28-09-03 22:23  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Grzegorz Nowak (W) 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 20


 - 21

pokaż Grzesiu co tam masz ciekawego - ja jestem jedną [już] osoba któą Twoja praca na pewno interesuje :-)
pozdrawiam!

____________________
nie tylko święci garnki lepią

Uczestnik projektu ŁSM

Post zmieniony (09-01-05 00:36)

 
28-09-03 22:26  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Sanczo 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

to jest nas juz dwóch :D

 
28-09-03 22:31  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Wakamij 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 4
 

Nawet trzech :)))

Pozdrawiam,
Wakamij

 
28-09-03 22:33  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Qrchak 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

He he to ja też się dołączam ;o)

 
28-09-03 22:54  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
JAH 

Na Forum:
Relacje w toku - 5
Galerie - 1
 

Pięciu chłopaki, jak palce jednej ręki. Powodzenia, ja mam taki przestój z T - 34/85

 
28-09-03 23:07  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Wyrwizab   

Ja zawsze chetnie ogladam relacje z budowy, w koncu tak chyba mozna sie najlepiej czegos nauczyc :)

 
28-09-03 23:14  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Carus   

Siedmiu... też jestem zainteresowany. Jah, też mógłbyś się przypomnieć z T-34...

 
28-09-03 23:43  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
F-22 

 

już ośmiu :) stanowczo żądam więcej! :) :) :)

 
29-09-03 01:00  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Michał 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

9 :-)

Pozdrawiam!
Michał

 
29-09-03 06:49  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Hayabusa 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 2


 - 1

Już sie nie moge doczekać tych fotek. Uwielbiam "relacje z budowy":)

----------------------
Jeśli dzisiaj jest źle to wiesz, że jutro może być lepiej
a jeśli dzisiej jest dobrze to ... po co się martwić na zapas;)
----------------------

 
29-09-03 07:50  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
JAH 

Na Forum:
Relacje w toku - 5
Galerie - 1
 

Carus postaram sie cos wrzucić do neta

 
29-09-03 09:26  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Lukano 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Heheh, ja pamiętam jeszcze wątek z silnikiem do niego;)))Dołączam się,czekam na dalszą relacje:)))

Radomski Klub Modelarsko - Historyczny SOKÓŁ

 
29-09-03 09:39  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Darek D. (Dyzio) 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2


 - 1

Ja też, ja też, ja też...... ;-)


"Spodziewaj się niespodziewanego..." KTOŚ ;-)))
_____________________________________________________________

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat


 
29-09-03 10:27  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Qrchak 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

No stug dawaj dalej, rozpętałeś bużę w szkalnce wody więc się już nie wycofasz ;o)

 
29-09-03 16:33  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Michał 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

czekamy czekamy.......... a fotek jak nie było tak nie ma!

:-)

Pozdrawiam!
Michał

 
29-09-03 17:10  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Więc proponuję przeczytać dokładnie mój ostatni post - "w ciągu najbliższych dni", mają dotrzeć zdjęcia do mnie dzisiaj, ale zobaczymy. I nie zaśmiecać wątku, bo będzie się długo otwierał!!:))))))))))))))))))))))))

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
29-09-03 17:24  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
igor   

Podoba mi się ten silniczek :)

gg 3678666

 
29-09-03 20:51  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
No i w końcu dotarł do mnie aparat z kabelkiem i mogłem ściągnąć sobie z niego zapowiadane zdjęcia. Ostrzegam od razu wszystkich, którzy myślą, że zobaczą tutaj model na ukończeniu:)) Fazę zaawansowania określiłbym jako początkowo-średnią, no ale pokazuję to co mam - zgodnie z obietnicą.

Na początek dwie fotki w rzucie "ogólnym" - tak wygląda kadłub 7TP na dzień dzisiejszy. Rzuca się od razu w oczy brak tylnej ściany komory silnikowej wraz z żaluzjami. Jej brak jest w tym momencie budowy jest o tyle uzasadniony, że być może spróbuję zrobić tylne drzwi z żaluzjami jako otwierane. Myślę tylko w jaki sposób najlepiej wykonać "zawiasy", gdyż były one umiejscowione na 100% wewnątrz. Ale to później, na razie nie zaprzątam sobie z tym głowy - zrobię je na końcu, gdy nie będzie już trzeba wykonywać modelem zbyt wielu ruchów, przez co uniknie się ich ewentualnego uszkodzenia. To samo dotyczy włazu kierowcy z przodu kadłuba (cz. nr 2), chociaż akurat ten element próbowałem nawet wstępnie wykonać niedawno. Niestety, okazało się, że w porównaniu do ścianek, na których ta otwierana w dwie strony klapa się opiera (jedna część w górę, druga w dół), jest z jednej strony za krótka a z drugiej za długa o ok. 1mm!!! Inaczej mówiąc, linia rozdzielająca te jej dwie połówki powinna być umiejscowiona niżej o ten 1mm. Chyba, że ścianki potrzymujące są źle zaprojketowane, ale to i tak na jedno wychodzi - po prostu jest to ordynarna niedoróbka. Teraz wiem, dlaczego na niektórych zdjęciach można zauważyćdziwny sposób przyklejenia włazu kierowcy (nawet bez rozcinania na płasko od krańca do krańca otworu - jest gdzieś taki model w relacji z konkursu na "Konradusie").

Górne części kadłuba pasowały nieźle, chociaż element, w którym widnieją dwa otwory na osie wież nie do końca "się mi spasował:)" - zabrakło mi ich na rogach - takie prostokąciki 0,5mm na 2mm - wyretuszowałem to w miarę możliwości...

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
29-09-03 20:58  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
darko79 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 7
 

Ja też zainteresowany, w przyszłości mam zamiar popełnić ten model:)

 
29-09-03 21:03  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Sanczo 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

tak ladnie uwypuklone nity nity powstaly metoda wyciskania? i jeszcze jedno pytanie czy jest w calosci malowany czy to tylko wina swiatła? bo na poprzednich fotkach jest o wiele jasniejszy

 
29-09-03 21:04  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
Trochę o nitowaniu...

Jak już wcześniej nieraz wspominałem - jeśli chodzi o nity - jak dotychczas najbardziej odpowiada mi wykonywanie ich metodą "wyciskową", którą również przedstawiłem pokrótce powyżej. Zamieszczam dla lepszego zobrazowania sytuacji trzy zdjęcia onitowanego kadłuba. Nity na górnej płycie komory silnika wykonałem jednak bez wyciskania, a jedynie poprzez nakładanie 2-3 warstw wikolu w miejscach ich występowania (prawdę powiedziawszy w monografii piszą nie o nitach a o śrubach o kopułkowatych łepkach, którym były przykręcone płyty pancerza do szkieletu z kształtowników - ale przyjmijmy, że będziemy je nazywali umownie "nitami":)

Największym mankamentem jeśli chodzi o nity jest tragiczne ich narysowanie przez autora modelu. Są to krzywe, różnej wielkości pseudo-okręgi (bo chyba żaden nie ma kształtu prawdziwego okręgu) o grubej obwódce. Z tego względu większość z nich nie dała się po wyciśnięciu od wewnątrz zamalować farbą. Aby tego dokonać, wszystkie nity trzeba by zrobić o średnicy około 2 mm, a to już byłaby gruba przesada. Jednym słowem na płasko wygląda to tragicznie, w trójwymiarze jedynie niewiele lepiej...

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

Post zmieniony (08-12-04 22:57)

 
29-09-03 21:31  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Wakamij 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 4
 

Miodzio!!!

Mam nadzieję, że kiedyś też popełnie coś tak fajnego :)

Pozdrawiam,
Wakamij

 
29-09-03 21:39  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
Chciałbym teraz zwrócić waszą uwagę na tylną część kadłuba, a dokładnie na komorę silnika oraz jej pokrycie, czyli płyty pancerne. Zakrywanie nimi komory silnikowej byłó jak na razie chyba najtrudniejszym i najbardziej stresującym etapem budowy, nie wspominając oczywiście o takich drobiazgach jak wykonanie w miare porządnie wlotów i wylotów powietrza.

Postanowiłem, że wyloty powietrza (te dwie wypukłe kratki zupełnie z tyłu kadłuba) nie będę robił z kartonu, a spróbuję powalczyć z metalową siatką, podarowaną mi kiedyś przez nieocenionego Orlika - już mu za nią dziękowałem nie raz:). Prace trwały bez mała chyba z 3 dni, oczywiście nie bez przerwy, ale ile ja napsułem tej siatki, ile potu i przekleństw się "pozbyłem" - to już historia:) Podszedłem w końcu do tego ze spokojem. Wyciałem i ukształtowałem (no i skleiłem) wersję papierową tych wylotów powietrza, która jest zamieszczona w wycinance. Po wyschnięciu wypełniłem ją szpachlówką i poczekałem aż stwardnie na kamień - do nastepnego dnia. Uzyskałem w ten sposób formę do ukształtowania siatek, gdyż samymi paluchami za nic w świecie nia udało mi się tego zrobić, a ciąć nie chciałem, bo wiadomo, że połączyć te przecięte kawałki w sposób sensowny graniczyło by z cudem. Wziąłem więc trochę większy kawałek siatki i położyłem na formie, dociskając palcami i jakimiś innymi narzędziami tak aby uzyskać odpowiedni kształt. Następnie wyciąłem tak ukształtowaną siatkę z tego większego fragmentu, pozostawiając na bokach jakieś 1-2 mm zapasu. Potrzebny był on do przyklejenia od spodu górnej płyty pancerza komory silnika - po prostu spokojnie oparłem to o ścianki otworów na siatki i przejechałem Wikolem. Powiem szczerze, że jak na razie jestem chyba z tych dwóch elementów najbardziej zadowolony:)

Wloty powietrza zasysanego przez silnik - te z żaluzjami - wykonałem już zgodnie z zaleceniami zawartyumi w instrukcji, chociaż nie do końca. Zrezygnowałem chyba z połowy żeberek żaluzji, co spowodowało, że przykleiłem ich tylko po 11 w każdym otworze, a nie jak miało być - 16 (chyba, już nie pamietam:)). W sumie to i tak za dużo, bo mało tak czy siak widać przez nie, może uchyliłem je pod zbyt małym kontem, ale wygladają efektownie, tak myślę:) Wcześniej wszystkie żeberka oczywiście podkleiłem cienkim kartonem i wyretuszowałem...

Popełniłem na tym etapie dwa błędy, chociaż co do jednego to nie jestem do końca sam winien. Mianowicie - brak jakiegokolwiek szkieletu uniemożliwiło podparcie płyt pancernych na czymkolwiek i przyklejałem je trochę na oko - tym trudnijesze było to zadanie, że tylnej części jeszcze nie przykeljałem, o czym już pisałem. Spowodowało to własnie wsytąpienie dwóch problemów. Pierwszy, to lekkie przekrzywienie otworu na tylną ścianę w prawo, ale jest to nieznaczne i można to bez problemu skorygować. Drugi błąd jest już bardziej widoczny. Na styku górnej płyty i bocznych, w tylnej części widać, że pokrywa górna komory silnika delikatnie wystaje nad boczne ścianki. Musiałem tak zrobić, gdy zorientowałem się, że górna płyta jest pochylona ku tyłowi do dołu - musiałem ją po prostu podnieść, a niestety nie miałem możliwości już odklejnia w całości ścian bocznych. Wyszło tutaj moje marne doświadczenie klejenia bez szkieletu, ale naprawdę trudno było to spasować na sucho, gdyby tak człowiek miał osiem rąk to może:))) W każdym razie zalałem te miejsca Wikolem i wyretuszowałem i będę jeszcze nad tym pracował:) Dodam tylko, że jedynym podparciem jakie zastosowałem dla górnej ściany komory silnika był pasek tektury grubości 1,5 mm przy wrędze oddzielającej komorę silnika od przedziału bojowego.

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

Post zmieniony (08-12-04 22:58)

 
29-09-03 21:43  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
JAH 

Na Forum:
Relacje w toku - 5
Galerie - 1
 

Muszę kiedyś popróbować z robieniem nitów.

 
29-09-03 21:53  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Jeszcze kilka słów o silniku...

Silnik oczywiście zamontowałem jeszcze przed przykryciem komory silnikowej ściankami:)) Zauwazyliście pewnie wcześniej, że w tylnej części wewnętrzych ścian bocznych kadłuba są wykonane wcięcia. Było to koniecne, gdyż po pogrubieniu ścian szkieletu do ok. 2mm nie mieściły się wewnątrrz na szerokość chłodnice. Na szczęście udało się wystrugać takie nisze i silnik w całości mógł być bez problemów włożony do komory. Niestety, troszkę sam silnik jakoś tak koślawo mi wyszedł, że korpus w jedną a głowica w drugą stronę była pochylona i w konsekwencji (co można zaobserwować także na poprzednich zdjęciach) glowica jest przesunięcta delikatnie w prawo odnośnie otworu pośrodku górnej ściany przedziału silnikowego (tam też mam zamiar zrobić otwieraną klapę). Wykończenie silnika to było już podoczepianie rur (wydechowa, do chłodnic), które wykonałem z drutu w izolacji - całość ma średnicę ok 2mm. Zmieniłem trochę układ rur, tak jak opisywałem to wcześniej, dzięki temu do chłodnic są doporwadzone dwie pary przewodów - dopływowe i odpływowe. Trochę improwizowałem, bo nie mam niestety zdjęcia tego silnika z "orurowaniem" w widoku z tyłu, no ale niech będzie tak jak jest:) Dodam tylko jeszcze, że rurę wydechową okręciłem cienką, bezwłosową nitką i pomalowałem na czarno - zresztą jak pozostałe rury (wyjatekiem są miejsca ich łączeń - na kolor stalowy).

Przy okazji okazało się, że liczba łopat w wiatrakach chłodnic wynosiła naparwdę 6, a ja mam u siebie aż 16:) Postanowiłem się tym nie przejmować , i tak już pomału dostaję bzika:)))...

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
29-09-03 22:09  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
A oto zapomniane fotki zainstalowanego silnika:))

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
29-09-03 23:34  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
Na koniec trochę o kołach napianających i napędowych.

Koła napędowe są zaprojektowane średnio, ale w jako takiej formie nic im nie brakuje. Jednak autor każe nam je skleić niestety niepoprawnie w stosunku do oryginału. Przy żeberkach (czy raminach, nie wiem jak to nazwać) kół są narysowane trójkąty, które należy zagiąć. Sęk w tym, że na rusynku ewidentnie są one skierowane w stronę kadłuba, podczas gdy powinny być przytwierdzone w przeciwnym kierunku - na zewnątrz.
Trójkąciki te odciąłem zupełnie i wykonałem je we własnym zakresie, taki pi razy drzwi, po czym przykeliłem do brzegów żeber kół.

Właściwie na samym początku powienienm napisać, że prawie wszystkie części składowe kół - oprócz osi i jeszcze jednej pierdółki - podkleiłem tekturą 0,7 mm, co nadało im właściwą sztywność.

Żeberka kół wygiąłem trochę na zewnątrz odchylając jednocześniej w tył środek, na którym się one trzymają - wszystko to aby upodobnić koła do rzeczywistych obiektów. Wykonałem oczywiście wszystkie niezbędne śrubki, ale już nie z maku, a z cienko pokrojonych izolacji "drucikowej":). Na taki ucięty i przyklejony w odpowiednim mijescu krążek naniosłem jeszcze dwie krople wikolu. Środkową część koła będącą zakryciem i zakończeniem ośki troszkę zmodyfikowałem. Zamiast płaskiego kółka wykonałem stożek. Mimo, że nie jest to idealnie taki kształt jak w rzeczywistości, to lepsze to niż płaskie kółko.

Wewnętrzne koła napędowe wykonałem jako płaskie, takie jak są zaprojektowane przez autora - z dziurką na ośkę;). Jest to uzasadnione, gdyż i tak nie będzie ich praktycznie widać, ale może pokuszę się jeszcze o zrobienie na nich śrubek:))

Najważniejsza sprawa to taka, że postanowiłem pomalować w całości te koła, gdyż z tymi grubymi, szpetnymi czarnymi liniami wyglądały tragicznie, ale nie tylko:) Ich wewnętrzne strony są niezadrukowane, więc trzeba je uzupełnić kolorystycznie, czyli pomalować. Próbowałem wielu farb modelarskich, ale żadna nie przypominała na większej płaszczyźnie koloru jasno-piaskowego, w jakim są te koła. Zmieszałem więc w akcie desperacji farbki plakatowe firmy ASTRA (chyba:) uzyskując bardzo bardzo zblizony kolor. Machnąłem w całości, wyszło nawet nieźle. Pojawił się jednak problem - farba plakatowa jest bardzo szybko ścieralna, a tym bardziej z gładkich powierzchni , jak zaschnięty Wikol (czubki śrub). Co robić??? Postanowiłem psiknąć koła lakierem w spary-u, który kiedyś kupiłem, ale nie uzywałem go jeszcze - znaczy tylko próbowałem, ale nic na poważnie;) Wyszedłem więc na dwór, a że był lekki wiatr , to trochę za blisko przystawiłem puszkę do kół - jakieś 20 cm. Spowodowało to lekkie ich nabłyszczenie, ale naprawde nieznaczne, zresztą zobaczymy jeszcze jak to będzie razem wyglądało z kadłubem... znaczy resztą modelu. Ale główny cel został osiągnięty - farba została zagruntowana!:) - podoba mi się:)))

Najgorsze jest jednak to, że będę chyba musiał uciąć zęby kół napędowych, gdyż jest ich za dużo. W rzeczywistości było ich 22, a ajest w modelu 24. Nie chodzi tutaj o liczby i czepianie się, ale o to, że jeśli zrobię gąsienice z otworami (a na pewno będę próbował) na te zęby, to po prostu nie będzie to wszystko pasować, gdyż zęby są za gęsto rozmieszczone w stosunku do otworów w gąsienicy... A tak to ładnie wygląda :(((

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

Post zmieniony (08-12-04 22:59)

 
29-09-03 23:46  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Aktualnie jestem w trakcie wykonywania kół napinających. Jak dla mnie są one zaprojketowane bardzo kiepsko, a grubaśne czarne linie na pierścieniach kół pogłębiły moją rozpacz, ale nie na długo:)) te koła też na pewno będę malował, więc przystapiłem do ich przerabiania, posiłkując się dostepnymi materiałami. Jak dotychczas wykonałem ożebrowanie (takie pierdółki 0,7mm x 2mm i to trójkątne:), a także nakleiłem wokoło pasek kartonu - efekt można zobaczyć na zdjeciach. Żeberka będą miały oczywiście również prostopadłe wzmocnienia (te trójkąciki, o których wspominałem przy okazji opisywania kół napędowych) oraz śrubki:) Zakończenie ośki też przerabiuam, właściwie można powiedzieć, że koła te robię prawie od podstaw:)) Sam jestem ciekaw jak będą wyglądały po pomalowaniu.

CDN.

To na razie tyle, mam nadzieję, ze moje wypociny zainteresują Was przez kilka chwil:) Przepraszam za wszystkie lietrówki, ale przy takiej ilości tekstu palce same czasem się plączą:)

Do Sanczo : Nie maluję w caości modelu (oprócz kól jak widać:), a inny odcień kolorów to wina światła. Zdjęcia robiłem przy już powoli zachodzącym słońcu (ok. godz. 16-16.30), ale sądzę, że "robią" lepszy klimat przez to:))

Pozdrawiam

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
29-09-03 23:48  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
No i znowu zaznaczyłem za wczesnie "Wyślij", sorki:))

Oto dwa zdjęcia z prac nad kołami napinającymi...

StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
30-09-03 00:15  Re: [foto-relacja z budowy] 7TP Dwuwieżowy
Grzegorz Nowak (W) 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 20


 - 21

baardzo ładna relacja!!!
:-)
dzięki - może napisz jeszcze jakich kolorów farb używasz do retuszu, na pewno będzie to duża pomoc dla innych, przecież w serii Wrzesień wyszło jeszcze lika innych modelu, a wszystkie mają bardzo podobne odcienie
pozdrawiam!!
:-)

____________________
nie tylko święci garnki lepią

Uczestnik projektu ŁSM

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024