FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
24-01-04 17:01  ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
egzemplasz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
Witam!!!
W zasadzie mialem wziasc sie za halnego ale uznalem ze w ramach odpoczynku po dziku niechce sklejac nastepnego okretu...i postanowilem wziasc sie za ten maly modelik jakim jest orlik....

do tej pory nienatknalem sie na jakies powazniejsze problemy w sklejalnosci tego modelu jest jak to sie mowi łatwy "lekki" i przyjemny... heh...

a oto kilka fotek z hangaru :

 
24-01-04 17:27  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
Ka21k 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Szkoda że te fotki za dużo nie pokazują. :(

Karton mnie wyzywa :))) (że go nie mam czasu kleić)
Ka21k GG: 4571542

 
24-01-04 18:46  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
RAV 

 

Czy wznios płata jest prawidłowy?

 
24-01-04 19:11  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

A z czego dobrana jest oslona kabiny(czytaj Wiatrochron),bo kiepsko widac.

Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
25-01-04 12:49  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
egzemplasz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

hmmm wznios faktycznie jest troche maly.......niezauwazylem :| a owiewka jest zrobiona z folii zalamuje sie troche ale ze tak powiem nie mialem nic pod reka lepszego....

pozdrawiam....

 
26-01-04 04:41  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
JOL 

 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Czy Waszym zdaniem warto ten model poprawić, przerysować na komputerze i wznowić?

JOL

 
26-01-04 07:52  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
Lop 

 

Wznowić! Czemu nie? Dorobić w nim kilka elementów i przerysowac na kompie - spoko. Ale wydaje mi sie ze zainteresowanie nie bedzie wielkie.

*----o(O)o----*

 
26-01-04 12:09  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
Adi 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 1
 
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
Na prośbe Egzemplasza wstawiam fotki lepszej jakości.

 
26-01-04 16:35  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
orinoko 



Na Forum:
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 2

Ja też go kiedyś zrobiłem, tylko że go pomalowałem, zrobiłem wnęki podwozia itd. Jakoś przykleiłem owiewkę Gomixu, choć coś tam kombinowałem. Z efektu jestem zadowolony, przy sklejaniu nie miałem zadnych poważniejszych problemów.
Nie wiem, czy się sprzeda, choć granatowy z MM bardziej mi się podoba niż srebrny (wydanych zdaje się przez Modelik). Poza tym ktoś mnie uświadamiał (RAV?), że całkiem inny niż normalnie kształt przodu kadłuba wynika z tego, że MM zaprezentował model prototypu, nie egzemplarza seryjnego.
Pozdrawiam,
Tomek

 
26-01-04 19:54  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
Łosiu 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Po prostu to jest Orlik z silnikiem gwiazdowym (kiedys takie były, nie wiem czy tylko prototyp czy takie latały w służbie. Teraz mamy tak naprawde Turbo Orlika, nazywany po prostu Orlik (chyba zrezygnowano z dodawania Turbo, jak się okazało, że tylko takie będą robione...)

michał

 
26-01-04 20:03  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
RAV 

 

> Nie wiem, czy się sprzeda, choć granatowy z MM bardziej mi się podoba niż srebrny
> (wydanych zdaje się przez Modelik)

Modelik wydał egzemplarz seryjny z silnikiem turbośmigłowym, a nie gwiazdowym, jak przedstawiony tu trzeci prototyp. Egzemplarze seryjne nie były srebrne, tylko w dwóch odcieniach szarości. Srebrne (niemalowane) były:

- pierwszy prototyp używany w naziemnych próbach niszczących;
- drugi (pierwszy latający) prototyp SP-PCA (poza tym identyczny geometrycznie z SP-PCC);
- trzeci prototyp SP-PCB w czasie, gdy był używany do prób wytrzymałościowych. Potem został pomalowany na ciemnozielono z błękitnymi "żyłkami" i wystawiony na salonie lotniczym w Chinach (stąd nieoficjalna nazwa tego prototypu - "chiński"). Później testowano na nim wydłużone końcówki skrzydeł. Obecnie znajduje się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie;
- dziewiąty prototyp, już z czeskim silnikiem turbośmigłowym, wzorzec dla produkcji seryjnej. Testowano na nim podwyższoną kabinę i powiększoną płetwę podkadłubową. W wyniku awarii silnika rozbił się pod Warszawą, podczaas próby lądowania na leśnej polanie zginęło dwóch pilotów (mieli fotele zero-zero, ale zrezygnowali z ich użycia).

Granatowy, czwarty prototyp SP-PCC ma również ciekawą historię. Po wystawieniu na salonie w Paryżu został przetransportowany (w kontenerze) do Kanady, gdzie zamontowano mu silnik turbośmigłowy PT-6A (stał się więc pierwszym Turbo Orlikiem), powiększoną płetwę na kadłubie (zastosowaną później w prototypach 5-8) i cztery belki podskrzydowe. Po przebudowie i przemalowaniu, początkowo latał ze starą rejestracją, ale później zmieniono ją na SP-RCC. Został rozbity podczas pokazu w Kolumbii (zginął polski pilot i kolumbijski obserwator). Jako jego następca został zbudowany ósmy prototyp, tzw. "izraelski" SP-WCA (od SP-RCC różnił się osłoną kabiny bez ramy miedzy przednią a tylną kabiną, stosowaną od 5-tego prototypu, oraz dłuższymi końcówkami skrzydeł).

Prototypy 5 i 6 początkowo miały silniki gwiazdowe, a potem czeskie turbośmigłowe. Prototyp 7 był pierwszym od początku wyposażonym w "turbinę". Prototypy 1-8 stanowiły pierwszy etap w rozwoju Orlika. Wspomiany prototyp 9 wyraźnie się od nich różnił - większy kadłub, jednoczęściowa osłona kabiny, fotele wyrzucane, wzmocnione podwozie i wiele innych zmian. Te same różnice występują w samolotach seryjnych. Dlatego modele z MM i Modelika mają ze sobą niewiele wspólnego.

 
26-01-04 21:55  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
egzemplasz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

moim zdaniem warto by bylo wznowic jest to dosc ciekawy model.....juz myslalem nad wykonaniem wersji turbo z MODELIKA.........tylko zakoncze poczynania z tym....z MM...

Pozdrawiam...

 
16-02-04 17:37  Re: ..PZL 130 'orlik' MM3/88 [relacja]..
RAV 

 

Wczoraj mimochodem zrobiłem zdjęcia moich wakuformowych Orlików 1:72. Widoczne różnice między sąsiednimi prototypami: silnik, płetwa grzbietowa, podwieszenia.




Orlik SP-PCB w malowaniu "chińskim"


SP-PCC po przerobieniu na Turbo-Orlika

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024