FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
01-01-21 22:52  [R] Pz.Kpfw VI Ausf.H1/E Tiger Afryka Mały Modelarz 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Po długim wahaniu i wielu latach śledzenia forum nawet bez rejestracji zdecydowałem się na przedstawienie się na forum za pomocą relacji.
Modelarstwem kartonowym zajmowałem się namiętnie w podstawówce i liceum - były to samoloty (głównie pokładowe) i preferowałem modele Pana Halińskiego, jednak siłą rzeczy skleiłem też sporo MM i kilka Fly Model. Wszystkie w standardzie i zasadniczo bez retuszu za wyjątkiem ostatnich.
Pod sam koniec tej przygody znajomy namówił mnie na pancerkę (sam kleił plastiki w 1/35) pożyczając także posiadaną literaturę. W efekcie zainteresowałem się bronią pancerną z września 1939, Francji 1940 i przede wszystkim z Afryki. W ten sposób zdecydowałem się na pierwsze modele, od razu dwa, i zakupiłem „panzery” z dwóch różnych biegunów tzn. Pz.Kpfw I Ausf.A (nawet malowanie pasowało) dostępny właśnie w kioskach za grosze z wydawnictwa Super Model. Model ostatecznie wykonałem. Sam model spasowany był, o ile pamiętam nieźle ale jakość kartonu wywoływała nawet wtedy prawdziwy ból.
Drugim był Pz.Kpfw VI Ausf.H1 z MM autor Marian Sobel i tutaj mimo, że był to MM to kleiło się go bardzo przyjemnie (za wyjątkiem zawieszenia ale to ze względu na oryginał). Nie wiem dlaczego ale w roku 1999 lub 2000 był dostępny w kiosku, mimo że data wydania to 1998…
O ile pierwszy został ukończony, lecz nie płaczę po jego stracie (inna rzecz, że w zasadzie wszystkie samoloty także nie przetrwały), o tyle Tiger nie został skończony ale przetrwał w stanie niemal nienaruszonym i to on po 20 latach ma być tematem relacji.
Po tym długim wstępie informacje o samym modelu.
Mimo, że kleję w standardzie (tak jak go rozumiem:) i ponieważ zainteresowałem się działaniami w Afryce od razu zakładałem, że będzie to wersja afrykańska. W pożyczonym opracowaniu wydawnictwa Militaria była fotka zniszczonych Pz.Kpfw VI z 501 s.Pz.Abt po zmianie numerów z 200 na 800 co możliwie dobrze pasowało do S33.



W związku z powyższym od samego początku zakładałem wykonanie kilku zmian zasadniczo nie zgodnych z wykonaniem w standardzie i jakich nigdy nie praktykowałem tj.:
a) prace malarskie:
- zamalowanie białego logo jednostki na boku wieży ,
- zamalowanie pogrubienia/wzmocnienia na osłonie jarzma w miejscu przebicia go celownikiem które wprowadzono w późniejszych wersjach,
- przemalowanie numeru na wieży z S33 na 833 (aby ograniczyć ilość malowania i uzyskać numer z faktycznego egzemplarza z 501 s.Pz.Abt mimo niepoprawnego rozmiaru ),
b) dorobienie brakujących elementów dla planowanej wersji (zgodnie z ówcześnie posiadaną wiedzą i dokumentacją):
- wyrzutnie granatników na wieży które docelowo miały też zamaskować plamę malarską po logo jednostki z oryginalnego malowania,
- filtry Feifel na tylnej płycie,

Obecnie powiększyłem zakres o:
- przerobienie blach osłaniających układ wydechowy na „kanciaste” jakie występowały w s.Pz.Abt 501,
- uplastycznienie/uzupełnienie błotników (na szczęście 833 miał standardowe tak jak wycinance)
- wzbogacenie włazu dowódcy i jeżeli wystarczy zapasu koloru także ładowniczego,
- jeżeli wystarczy zapasu wykonanie nowego podnośnika od podstaw,
- pewnie coś jeszcze uda się poprawić…

Dodatkowo w celu umożliwienia kanibalizacji poszukiwałem „dawców koloru” i w efekcie słabo widoczne dolne powierzchnie części kadłuba ponad gąsienicami zostały wykonane z pomalowanego białego kartonu, podobnie z dnem wanny a części z wycinanki służą za zapas..
Ponadto ponieważ model miał być poligonem/przymiarką do broni pancernej, przerabiania oryginalnej wycinanki oraz stosowania retuszu, a ilość kół jezdnych odstraszała i bałem się, że zabraknie koloru zdecydowałem się na kolejną szaberkę na kołach jezdnych, więc układ jezdny jest wykonany z płaskich krążków poza kołami widocznymi z zewnątrz po założeniu gąsienic.
W efekcie całość zawieszenia wykonana jest dość nieestetycznie żeby nie powiedzieć niechlujnie. Poprawa estetyki ograniczała się do pomalowania bandażu (AD2000) i dodania śrub na kołach napędowych (AD 2020).
Gąsienice wykonałem z pasków trochę uplastycznionych ale niestety powtarzających zasadnicze błędy z opracowania (ilość i kształt rzeźby na gąsienicach oraz kształt krawędzi w postaci trapezu zamiast prostokąta).


Poniżej fotki stanu zaawansowania w momencie powrotu do tematu (z kilkoma wyjątkami, jest to stan na rok 2000):
Podwozie jest wykonane identycznie z drugiej strony, koła napędowa obydwa nie przyklejone i z obciętymi częściowo zębami

W stosunku do stanu z roku 2000 dodane są śruby z łbem stożkowym na jarzmie działa oraz też stożkowe ale mniejsze wokół otworu w wieży, ponadto odciąłem haki do podnoszenia wieży i zostanie dodany stożek ścięty


W stosunku do stanu na rok 2000 dodane są śruby mocujące koła nośne na kilku z nich i pierścienie tuż obok bandaży (część już wyretuszowana, a część jeszcze nie)










W kwestii źródeł poza Militariami (w tym najnowsze wydanie AD 2020) opieram się na:
Serii filmów z detalami egzemplarza z Bovington https://www.youtube.com/watch?v=_JhKTKsdlB8&t=59s
a w kwestii egzemplarza 833 z 501 s.Pz.Abt:
http://tiger1.info/unit-page/501-Afrika
http://tiger1.info/tank-page/A2V
Ponadto seria o modelu wersji afrykańskiej chociaż znacznie różniący się od egzemplarza 833:
https://www.youtube.com/watch?v=yBocMD2MoTg
oraz ogólnie internecie.
Mam nadzieję, że sporo informacji dostarczy także Forum:D zarówno w celu dokończeniu tego egzemplarza jak i pod kątem wykonania kiedyś takiego który będzie prezentował bardziej współczesny standard.
Model zamierzam dokończyć w mniej więcej takim standardzie z uplastycznieniem i dodanymi elementami, oraz z kilkoma poprawkami elementów już wykonanych, chociaż zobaczymy w trakcie prac czy kilku największych niezgodności nie spróbuję poprawić (chyba najbardziej „boli” mnie właz na wieży ale tutaj raczej bez szans).
Ponieważ aktualnie będę miał spory przestój w pracach ze względu na pracę zawodową, a mam pewien zapas zdjęć z prac już wykonanych relacja powinna jeszcze przez jakiś czas rozwijać się całkiem szybko.

Post zmieniony (10-06-21 15:03)

 
02-01-21 09:41  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Niestety brak zdjęć. Przynajmniej u mnie ;)

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
02-01-21 10:13  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam, dziękuję za info Borowy. Powinno działać - nie udostępniłem plików tylko pobrałem linki i w efekcie ja widziałem ale chyba nikt inny...
Inna sprawa, że poziom Tigera raczej niegodny Twoich odwiedzin:)

 
02-01-21 17:09  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Teraz fotki z pierwszych prac z września.

Dekle i osłony na przedziale silnikowym




Osłony mechanizmu napinającego gąsienice i elementów startera na tylnym pancerzu.
Zarówno na osłonach napinania jak na osłonie otworu na korbę wykonałem stożki ścięte zamiast schodkowych dwóch warstw z wycinanki.












Haki na wieży w miejsce oryginalnych płaskich.




To na razie tyle, w wolnej chwili wrzucę dalszy ciąg posiadanych zdjęć.
Pozdrawiam.

 
03-01-21 14:23  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Marek Więckowski 

Na Forum:
Relacje z galerią - 2
 

Super opis.
Obserwuję i czekam na postępy,
pozdr.
M.

--

 
03-01-21 20:16  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Marek Więckowski , dzięki.
Poniżej mały update - fotki aktualne najnowsze, a nie archiwalne bo akurat miałem na telefonie prototyp wyrzutnika granatów dymnych:





Pozdrawiam.

--
Warsztat: Pz.Kpfw VI Ausf.H1 Tiger (Afryka) , Ursus A + TK3 (Wrzesień '39) , Ukończone: ----





 
04-01-21 09:20  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

No nieźle, nieźle:-)
Mam nadzieje, że ten kawałek uformowanego paska gąsienicy położony na koło napędowe jest tam umiejscowiony na szybko do zdjęcia, bo powinien on się znajdować na prawym kole, nie lewym:-) Otwory w gąsienicach też dokładniej wycinaj - wyglądają na nieco poszarpane.

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
04-01-21 11:47  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

StuG ten fragment jest już niestety od 20 lat przyklejony...
Co do gąsienic to cały czas się waham ile zmieniać i poprawiać i na razie zakładam, że zostaną bez zmian jedynie poprawa estetyki jak np wspomniane przez Ciebie wycięcia jest w planie. Ogólnie gąsienice powtarzają kształt z modelu, a ja je jedynie uplastyczniłem je jednak niestety powtarzając błędy z wycinanki.
Jedyne nad czym się zastanawiałem to wycięcie zewnętrza w prostokąt aby dało się zrobić sworzeń, ale na zagiętych i przyklejonych do koła fragmentach może być co najmniej trudno, więc na razie się waham.
Co do orientacji wydawało mi się że są poprawnie (rzeźba w zagłębieniu jest węższą podstawą trapezu do góry, a sama gąsienica wspornikiem na zewnątrz, chociaż w modelu wycięcie zewnętrzne na części wspornikowej jest trapezowe a nie prostokątne, przez co nie ma miejsca na sworzeń.
Niestety powtórzyłem także za wycinanką 3 szt. takiego trapezu zamiast 4 szt. w oryginale...
patrząc na fotki fragmentów niepomalowanych to nawet te trapezy rzeźby z drutu odwróciłem w stosunku do modelu o czym nie pamiętałem.
Na szkicu oznaczyłem:
- na czerwono trapezy rzeźby, strzałka wskazuje od podstawy szerszej do węższej
- na zielono strona zewnętrza z częścią wspornikową,
- na niebiesko kształt zewnętrznej wspornikowej z dużym wysięgiem i wewnętrznej prostokątnej z mniejszym wysięgiem tylko na zęby koła
Mógłbyś uszczegółowić?



fotka Tiger 131:
fotka_131

Post zmieniony (04-01-21 12:43)

 
04-01-21 17:01  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Nie, wszystko jest OK. Zmyliła mnie ta duża odległość między gąsienicą na kole napędowym a wanna kadłuba - jakoś dziwnie duża w porónaniu do chociażby załączonego przez Ciebie zdjęcia. Także nie ma tematu:-)

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
04-01-21 18:51  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Dzięki za czujność:) Wszelkie uwagi krytyczne mile widziane, bo pomimo, że ma to być poligon to jednak zawsze warto coś poprawić co jeszcze jest możliwe. Dodatkowo zakupiłem już Tigera z Answera i zamierzam korzystając z doświadczeń przy tym kiedyś skleić takiego w bardziej współczesnym standardzie (problemem jest jednak malowanie ale to odległa przyszłość).
Otwory oczywiście wyglądają okropnie i postaram się je poprawić.

Tymczasem update
Zestaw montażowy do doposażenia wieżyczki. Większość dorobiona ponieważ wycinanka ich nie przewidywała, sam zawias mimo że był został zrobiony od nowa ponieważ wycinankowy w małym stopniu przypominał oryginał. Sama wieżyczka dowódcy wykonana w roku 2000, a na pierwszych fotkach tylko położona na wieży:


Duża pokrywa, chyba wentylacji pod którą dodałem krążek aby był dystans pomiędzy nią i płytą górną pancerza i w efekcie trzeba zamalować widoczne na pierwszych fotkach pole z numerem 40. Jednak ponieważ podniesienie jest niewielkie także i retusz będzie słabo widoczny.
Drugi element to odcięta mniejsza pokrywa (na pierwszych fotkach jest przyklejona z numerem 35 na niej) gdzie wykonałem pogrubienie i dodatkowe otwory oraz dodałem brakujący element 35











Pozdrawiam.

Post zmieniony (05-01-21 13:20)

 
05-01-21 13:17  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Marek Więckowski 

Na Forum:
Relacje z galerią - 2
 

Super.
Podobają mi się wyrzutnie granatów i uszczegółowienie wieżyczki (sprężynka!!!).
Jeśli możesz, to popracuj nad ostrością zdjęć i kadrowaniem.
Pozdr.
M.

--

 
05-01-21 14:22  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Marek Więckowski dzięki za dobre słowo. Postaram się poprawić jakość fotografii - patrząc na Twoje zdjęcia różnica jakości jest widoczna.
Co do fotek to o ile wyrzutnie granatów są nowe i ewentualnie można poprawić, o tyle pozostałe to stare fotki, które zostały zrobione na szybko w trakcie prac pomiędzy wrześniem i grudniem.
W przypadku zamieszczanych zdjęć sam element jest obecnie już sklejony (jak np wieżyczka dowódcy), więc teraz mogę co najwyżej poprawiać fotki sklejonego segmentu a tamte to historia.

 
05-01-21 14:23  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Adam Łabędzki 

Na Forum:
Galerie - 1
 

elegancko :)

 
06-01-21 15:33  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
GTiStyle 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Pozwolę się podpiąć :)

 
06-01-21 18:11  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Dzięki Adam Łabędzki, śledzę Twojego Pz.II i zarówno sam model jak i wykonanie robią wrażenie. Też mam go w planach ale wcześniej chyba Pz.III i IV.
GTiStyle zawsze lepiej idzie w większym składzie.
Tymczasem aktualizacja.
Dalszy ciąg archiwaliów z wieżyczki dowódcy. Pokazałem kilka podejść do sprężyn oraz elementy składowe. Pierścień dodany naokoło włazu jest zrobiony z pierścienia na nadmiarowych kołach. Wygląda na za szeroki ale cieńszy mocno się niszczył przy nakładaniu więc zostało w ten sposób. Niestety uchwyt do podnoszenia jest też o wiele za gruby ale to zauważyłem już po przyklejeniu a niestety kleiłem na kleju z dodatkiem super glue więc musi już zostać jak jest.









Pokazany na zdjęciu właz został ostatecznie wykonany inaczej (elementy które są mocowane do korpusu wieżyczki a nie do klapy włazu. Zmiana polega na tym, że wykonałem je odwrotnie tzn. na fotkach boki są zadrukowane a góra do retuszu. Ostatecznie wykonałem górę i przód z tyłem jako pasek przyczepiony do boków, a boki retuszowane. Widać będzie na kolejnej porcji fotek.





Pozdrawiam.

 
07-01-21 09:30  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Kruszyna 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Fajnie działasz sobie z tą drobnicą ;)
Pamiętam jak kleiłem ten model za łepka :D

--
W budowie:
Szkuta Wiślana | Łódź z Gokstad
Ukończone:
A7V | Wieża Nyska w Otmuchowie | Crusader III | Tiger I
Zawieszone:
Mark I

 
07-01-21 13:21  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam. Kolejna porcja zdjęć kopułki dowódcy. Jest to w zasadzie stan aktualny więc brakuje jedynie drobnych śrubek wokół pierścienia zewnętrznego oraz odboju/podpórki dla włazu w pozycji otwartej.
Kruszyna ten też zaczęty dawno temu więc nie całkiem świeży temat i niestety standard też ale nic to. Twój Tiger mega czysto i to na razie jeszcze nie mój poziom ale na razie spokojnie trzeba skończyć ten model a później zobaczymy:)






Pozdrawiam.

 
10-01-21 20:20  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Dalszy ciąg płyty tylnej kadłuba. Mocowanie wydechu pogrubiłem i dodałem z zapasu pasek obwodowy, dodałem też śruby mocujące.



Pierwszy wydech wykonany jednak mocowanie wykonałem na próbę z kserowanego fragmentu koloru, jednak kolor widocznie się różnił a dodatkowo toner wykruszał się. podsumowując eksperyment nieudany ale ponieważ element będzie w dużej mierze zasłonięty jakoś to przeboleję, a zyskałem dodatkowy zapas na osłonę jarzma


Materiał na drugi wydech.


Uzyskany z wydechu zapas jako fragment osłony jarzma, wydaje się że jednak będzie znacznie lepszy niż zamalowana plama na jarzmie.


Drugi wydech wykonany już z elementów z wycinanki. Tak jak w pierwszym górna okrągła blacha podniesiona i zamocowana na dodatkowych szpilkach których brakowało w modelu.



Małe ruchome klapy domykające otwory wydechu.



Pozdrawiam.

 
10-01-21 22:34  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Kruszyna 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Lecisz jak burza z tematem :)

--
W budowie:
Szkuta Wiślana | Łódź z Gokstad
Ukończone:
A7V | Wieża Nyska w Otmuchowie | Crusader III | Tiger I
Zawieszone:
Mark I

 
11-01-21 09:26  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Kruszyna Lecę głównie z relacją, bo wrzucam zdjęcia z wcześniejszych prac. Samo sklejanie idzie powoli ze względu na brak czasu ale jednak coś robię więc mam nadzieję, że relacja nie umrze. Gorzej, że zawsze kleiłem kilka modeli na raz i teraz też mnie do tego ciągnie... Już coś kolejnego powoli zaczynam. Problemem jest, że gdy przeglądam posiadane modele (ale też wydane, które zamierzam kupić) w większości sporo mi nie pasuje i mimo, że nowsze niż Tiger to jednak zakres zmian tez ogromny. W tych które zaczynam największa gimnastyka jest z wymyśleniem jak ogarnąć zmiany w standardzie ale to temat na inną relację.

Post zmieniony (11-01-21 10:31)

 
11-01-21 14:32  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Kruszyna 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Dlatego ja wolę kleić w standardzie, tak jak to zaproponował autor modelu. Przy zbyt dużym wnikaniu w szczegóły itp., można utonąć ;)

--
W budowie:
Szkuta Wiślana | Łódź z Gokstad
Ukończone:
A7V | Wieża Nyska w Otmuchowie | Crusader III | Tiger I
Zawieszone:
Mark I

 
11-01-21 16:26  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Kruszyna ja na razie pozostaję na obranej ścieżce i mimo frustracji zakładam poprawianie mniejszej lub większej ilości braków/niezgodności z wycinanek, choć rozumiem podejście. Tymczasem kolejny update. Tym razem błotniki tylne, niestety tylko tyle zdjęć zrobiłem w trakcie wykonywania. Dodane otwory w błotnikach, po dwa zawiasy, blokada przesuwna otwarcia, wgłębne otwory w szynach zawiasów oraz odgięte krawędzie błotników.





Lewy gotowy, na prawy brak jeszcze fragmentu zawiasu.


Na koniec ciekawostka. Mianowicie w trakcie wykonywania otworów w błotnikach (których nie było w wycinance) zastanawiałem się jak wykonać otwory w kształcie krzyża. Wykonałem tak jak pokazują wszystkie rysunki jakie znalazłem, tymczasem na zdjęciu Tigera z Bovington okazało się, że ten egzemplarz ma je inaczej. To znaczy w rysunkach "krzyże" są symetrycznie względem osi podłużnej czołgu, tymczasem 131 ma je asymetrycznie. Inne egzemplarze w muzeach nie pozwalają tego porównać, a na zdjęciach historycznych akurat ten detal jest mało widoczny. Czy ktoś wie jak powinno być w egzemplarzach wczesnych?

Przykładowa fotka egzemplarza 131: https://harveyblackauthor.files.wordpress.com/2012/06/tiger-tank-022.jpg

 
11-01-21 18:09  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Marek Więckowski 

Na Forum:
Relacje z galerią - 2
 

Tiger 131 w momencie przechwycenia przez Brytyjczyków wyglądał tak:
https://i.pinimg.com/originals/f6/00/f9/f600f91ed5e96f861d00f857b09a94bf.jpg.
I tak:
https://blog.tiger-tank.com/wp-content/uploads/2016/12/rear-5834-C1-bw.jpg
A więc otwory są asymetryczne, zarówno w wersji z Tunezji, jak i po odrestaurowaniu.
Jednak tuż w pierwszych chwilach Brytyjczycy zaczęli "mocno kombinować" z czołgiem, tuż przed wizytą Churchilla. Znane są kontrowersje z przemalowywaniem kadłuba, zamalowywaniem/domalowywaniem oznaczeń, poprawianiem numeru "131", zamianą włazów, kół itp. Tylne błotniki często były uszkadzane podczas transportu i eksploatacji, szczególnie podczas walki. Stąd dużo zdjęć, z różnymi rodzajami mocowania (spawanie i mocowanie elementów w warunkach polowych?) błotników, dużo zdjęć pokazuje ich całkowity brak.
Pozdr.
M.

--

 
11-01-21 19:49  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Dzięki Marku. Na zdjęciach które mam i na fotkach na http://tiger1.info/ często są zdemontowane albo uszkodzone jednak najczęściej nie można stwierdzić jednoznacznie. W modelu oczywiście musi już zostać błędnie wykonane ale kiedyś przy kolejnym podejściu zrobię już dobrze.

Co ciekawe w muzeum Munster na ich modelu/makiecie także nie wyszło idealnie:
https://www.facebook.com/Panzerpicture/photos/a.1125078864287616.1073742202.282933645168813/1125089597619876
https://www.facebook.com/Panzerpicture/photos/a.1125078864287616.1073742202.282933645168813/1125089764286526
Pozdrawiam.

Post zmieniony (11-01-21 19:56)

 
13-01-21 20:41  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam. Kolejny update jednak rozpęd się kończy ponieważ zaczyna mi brakować już zdjęć "archiwalnych"

Pierwsze zdjęcie - pilotażowo wykonany pierwszy egzemplarz szekli. Opracowane w całości od podstaw. Drut mosiężny, oklejki z zapasu koloru na zewnętrznej powierzchni w postaci krążków oraz na walcowej powierzchni czołowej w postaci pasków. reszta malowana.



Tutaj już aktualnie wykonywane elementy. Wstępnie opracowana rodzina w komplecie. Brak oklejek i retuszu.



Zestaw szekla oraz sworzeń/śruba:








Pozdrawiam.

 
14-01-21 16:47  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam,

Tym razem mały podgląd na kolejne eksperymenty odnośnie współczesnych technik i sposobów klejenia. Mianowicie po kompletnie nieudanym ksero na drukarce laserowej zdecydowałem się na skan fragmentu posiadanej drugiej wycinanki.
Celem jest poprawienie malowania w celu dopasowania do pożądanej wersji kamuflażu.
Skaner ma maksymalną rozdzielczość 600dpi i w takiej skanowałem.
Efekt skanowania wyglądał dobrze przy ocenie "na oko" i na takim obrazie wykonałem poprawki w darmowym programie graficznym GIMP. Ponieważ nie posiadam żadnych umiejętności w obsłudze takich programów ograniczyłem się do absolutnych podstaw (zakrycie miejsc na duży właz w ściance wieży, na osłonę peryskopu ładowniczego, poprawiony właz ładowniczego oraz zmiana "S" na "8" w numerze na wieży, podobnie z tyłu gdzie zakryłem miejsce mocowania błotników oraz c-haka.
Po doświadczeniach z kolorem ksero obawiałem się rezultatu wydruku tego skanu i faktycznie wyszedł jeszcze bardziej różniący się od oryginału.
Ponieważ nie mam drukarki atramentowej postanowiłem wydrukować tę próbkę gdzieś gdzie świadczą takie usługi. Okazało się. że standardem jest tylko i wyłącznie laser.

Ostatecznie znalazłem firmę która drukowała jak niżej:
- wg informacji telefonicznej wydruk cyfrowy ale nie toner
- wydruk na papierze półmatowym satynowym 140g
- informowali że "kolor będzie rzeczywisty z palety CMYK" więc będzie się różnił od RGB z monitora,

Uwagi odnośnie rezultatu:
- gramatura 140g zdecydowanie za mała - chyba około 200g jest konieczne aby uzyskać podobną do oryginalnej wycinanki,
- kolory różnią się koszmarnie (ciemniejsze i zupełnie inne nasycenie),
- przeskalowany wydruk - skan wklejałem do AutoCADa (którego używam zawodowo i mam licencję komercyjną) więc nie ma możliwości żeby na przekazanym wydruku pdf był błąd.
- wydruk na papierze półmatowym był faktycznie półmatowy co oznacza, że trochę był połyskliwy,
- w efekcie wydruk nie nadaje się do zastosowania na modelu bo różni się nawet bardziej od malowania ręcznego i opcji z oklejeniem tyłu i wieży nie wchodzi w grę.

Na wydrukowanych arkuszach po raz pierwszy eksperymentowałem z kaponowaniem i jestem niemile zaskoczony ponieważ teraz wydruk juz całkiem się błyszczy.
Wykorzystałem kapon z Leroy:
https://www.leroymerlin.pl/podlogi-drewniane-boazerie/srodki-do-podlog-z-drewna/lakiery-do-parkietu/podklad-capon-extra-1-l-bezbarwny-drewnochron,p470308,l217.html
Wg tego co wyczytałem w wątku o kaponowaniu nie powinien być błyszczący, a ten wyraźnie jest (próbowałem na luźnej klepce parkietowej i też się błyszczy). Jakieś rady?

Proszę o poradę jeśli ktoś miał doświadczenia z podobnymi eksperymentami.
Zamierzam jeszcze raz drukować stronę testową:
- zmienię gramaturę na 200g - mam nadzieję, że mają taką dostępną,
- wrzucę fragment koloru np. 10x10cm i będę stopniował jasność i nasycenie a później porównam na oko z oryginałem,
- postaram się żeby był ma a nie półmat.

Poniżej zdjęcie arkusza po wydruku:


Pozdrawiam.

--
Warsztat: Pz.Kpfw VI Ausf.H1 Tiger (Afryka) , Ursus A + TK3 (Wrzesień '39) , Ukończone: ----





 
14-01-21 21:07  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Kruszyna 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Ahh... Autocad... Nawet w modelarstwie :P otwierasz szafę i wysypują się dwgi :P

Spróbuj wydruk na papierze 190g z Cansona, ja tak swojego Marka drukuje. 200g może być za gruby, polecam 170-190g.

--
W budowie:
Szkuta Wiślana | Łódź z Gokstad
Ukończone:
A7V | Wieża Nyska w Otmuchowie | Crusader III | Tiger I
Zawieszone:
Mark I

 
14-01-21 22:13  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Kruszyna Dzięki za radę. Dowiem się jakie papiery posiada dostępne drukarnia. Martwi mnie ten połysk i problem z przeskalowywaniem w drukarni, ale testowo spróbuję skleić ten kawałek wieży. Ostatecznie jeśli będzie sklejalne to matowy lakier na końcu może załatwi sprawę. Autocada używam w pracy do obróbki rysunków, więc nie widzę sensu do modeli uczyć się ani szukać czegoś innego:)
Pozdrawiam.

 
15-01-21 09:15  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Tuco 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

No, niestety bardzo trudno jest dopasować kolor wydruku do koloru wycinanki...
Nakłada się tu kilka czynników:
Skaner, a w zasadzie jego zdolność do czytania barw - przerabiałem kilka różnych maszyn, każda daje inne wyniki, i jak dotąd jeszcze nie uzyskałem skanu, który odpowiadałby moim oczekiwaniom w 100%, najbliżej było na Epsonie Perfection V850 Pro, ale to faktycznie dobry skaner i trochę jednak drogi...
Monitor - jego zdolność do odwzorowywania barw - najogólniej mówiąc to co widać na monitorze nie odpowiada temu co wydrukuje później drukarka.
Drukarka też potrafi przekłamywać barwy, nie wiem jak to jest z profesjonalnym sprzętem, ale w warunkach domowych (biurowych) uzyskanie odpowiedniego nasycenia i odwzorowania barw jest praktycznie nie możliwe.
Zabawa z nasyceniem i jasnością jest dość żmudna i ze względu na pkt. 2 i 3 wymaga ciągłej kontroli - ja to robiłem w ten sposób, że przygotowywałem sobie pliczek z 10 różnymi próbkami szukanego koloru i dopasowywałem wydruk do wycinanki, a rezultat i tak nie spełniał moich oczekiwań ;-). No i próbki trzeba drukować na tej samej drukarce co później docelowy wydruk, bo różne drukarki dają różne wydruki... Jeśli potrzebujesz tylko "zapasu koloru" to najłatwiej jest kupić drugą wycinankę, jeśli przerabiasz malowanie modelu to trzeba cały wydrukować...
Sorry za ten przydługi wywód, mam nadzieję, że Cię nie zniechęcił ;-), dodam jeszcze że nie zajmuję się poligrafią profesjonalnie, a to co napisałem to tylko takie moje spostrzeżenia ;-)

Fajnie sobie radzisz z Tygryskiem!


P.S. powinienem mieć gdzieś w szafie tego mM-a, więc jeśli chcesz mogę Ci go zeskanować na w/w Epsonie, ale to najwcześniej w poniedziałek, no i nie ma gwarancji, że mój model ma takie same kolory co Twój ;-)

--
Pozdrawiam!
Tuco

 
15-01-21 10:39  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Marek Więckowski 

Na Forum:
Relacje z galerią - 2
 

Danielu,

nie ma żadnych szans, abyś skopiował 1:1 wycinankę w warunkach domowych z zachowaniem koloru. Masz 3 nieskalibrowane urządzenia: monitor, skaner i drukarkę, z których każda pracuje w innej palecie kolorów i wyświetla obraz na innej zasadzie - stąd profesjonalne kalibrowanie urządzeń może kosztować setki złotych i godziny pracy. Wydaje się, że najtańszym rozwiązaniem będzie ksero 1:1 a następnie malowanie. Pamiętaj, że na indywidualny odbiór koloru ma wpływ np. oświetlenie w którym dokonujesz porównania - inne barwy będą w wyciemnionym pomieszczeniu, inne w świetle słonecznym, a jeszcze inne przy oświetleniu LED. Sam materiał, na który naniesiono wydruk i rodzaj farby/toneru tez ma znaczenie.

Co do kartonu - każdy zapewne ma swoje preferencje, jednak większość modelarzy drukuje na kartonie co najmniej 150-160g/m kw. Tu nie ma żadnej filozofii - idziesz do papierniczego, kupujesz papier i testujesz na wycinanie, gięcie, zwijanie, moczenie itp. Natomiast nieudane wydruki pdf w drukarni niezachowujące wymiarów - nie powinno być takich problemów, o ile program do obsługi jak i sterownik drukarki zachowuje rozmiar oryginalny. W warunkach domowych podczas drukowania zawsze sprawdzam zaawansowanie ustawienia Acrobata (bo z niego drukuję) jak i sterownika drukarki i mam powtarzalność.

Kaponowanie na pewno zostawi pewną "gładkość" na powierzchni papieru, stąd lekki połysk - nie powinien być oczywiście taki, jak na parkiecie pokrytym lakierem nitro. Koledzy na forum pozbywają się go stosując modelarskie lakiery typu mat.

Pozdr.
M.

--

 
15-01-21 19:11  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Tuco Zniechęcić nie zniechęca ale jednak utwierdza w przekonaniu, że żadnej drogi na skróty nie znajdę i jednak jak drukować to tylko całość.
Co do ksera to nie jestem w stanie znaleźć takiego żeby nie było laserowe i tonerem który dość mocno się kruszy. Ponadto ksero też lekko przeskalowuje, nie zawsze format modelu jest A4 (często trochę większy, a znacznie mniejszy od A3) i najważniejsze ksero daje tylko zapas a wtedy faktycznie lepiej kupić drugą wycinankę i się nie szarpać.
Chodzi o to, że zwykle chętnie wprowadziłbym jakieś poprawki aby móc kleić w standardzie bez malowania. Jak dla mnie najprostszym rozwiązaniem byłoby dodanie w modelu prawdziwego zapasu koloru tzn. co najmniej jednego arkusza A4 aby dało się wykonać też elementy o większym gabarycie jak np. ścianka lub strop wieży, płyta pancerza na kadłubie itd. Chwała niektórym wydawcom bo dają cokolwiek ale np. GPM nie daje nic a np. w zakupionym ostatnio Pz.IV Ausf F1 (jest relacja na forum z jego klejenia) zapasu przydałoby się sporo, żeby doprowadzić go do którejś z wersji F1 lub E...
Co do skanu chyba nie ma sensu, bo druga wycinanka z której skanowałem ma kolory zgodne z tym sklejonym egzemplarzem, a skaner i druk i tak zmieniły. Czyli to nie w materiale źródłowym tkwi problem, ale dzięki i tak.

Marku Co do gramatury, to ogarnę tak jak proponujesz ale też zorientuję się co ma dostępne drukarnia. Odnośnie pdf ja drukuję wbudowanym w Autocada modułem "pdf to dwg" ale w rysunkach zawodowych nigdy nie było problemu z przeskalowywaniem elementów, więc to nie tutaj kwestia. Zakładam, że w drukarni zakliknięto jedną z opcji typu "rozciągnij", "dopasuj do formatu" itp. zamiast dać 1:1 i pozwolić części formatki wyjść poza zakres druku zachowując skalę 1:1. To jeszcze spróbuję ustalić.

Reasumując w tygrysie odpuszczam wydruki/ksera itp. okleję tylko tę wieżę testową i spróbuję z lakierem w celu zmatowienia. Oraz przy tzw. okazji dorzucę do innego wydruku ten próbnik z innymi nasyceniami i jasnościami.

Tymczasem szkielet wieży testowej:



Tutaj z elementem poszycia:


Na końcu poglądowo różnica koloru pomiędzy wydrukiem po kaponowaniu (góra wieży) i odciętym od modelu dnem wanny:

Pozdrawiam,
Daniel.

 
17-01-21 22:50  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam,


Tymczasem ciąg dalszy archiwalnych zdjęć (przed ostatnie):

Elementy haka na płycie tylnej







Mini zestaw na płytę tylną:


Pierścienie na koła nośne


Pozdrawiam,
Daniel.

 
19-01-21 15:53  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Kruszyna 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Bardzo podoba mi się Twoja dbałość o detale i uszczegóławianie modelu!

--
W budowie:
Szkuta Wiślana | Łódź z Gokstad
Ukończone:
A7V | Wieża Nyska w Otmuchowie | Crusader III | Tiger I
Zawieszone:
Mark I

 
20-01-21 12:13  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Dzięki Wojtku - uszczegółowienie jest na zasadzie testów, co i jak obecnie działać. Tym bardziej, że w kolejnych modelach które czekają też raczej zmian nie uniknę.
Przy tych całych testach model powoli dokańczam, ale dalej mam problem z całkiem czystym sklejaniem, a dodatkowo masę elementów (patrz podwozie) musi zostać tak jak zostały wykonane kiedyś i w kwestii efektu końcowego to trochę takie "pudrowanie trupa":) Niemniej frajdę mami taką jak dawniej, więc to jest najważniejsze.
Na chwilę obecną skończyłem błotniki przednie (fotki wrzucę w wolnej chwili) i wracam na płytę tylną, a tam poszedłem na łatwiznę i zakupiłem Tigera z Answera jako wzornik oraz podstawę do zrobienia kiedyś bardziej wiernego egzemplarza i np. filtry Feifel po prostu odrysuję od niego.

Pozdrawiam,
Daniel.

 
20-01-21 16:34  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Czysto, dokładnie no i ,,drążysz" temat przy uszczegóławianiu. To wszystko mi się podoba.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
20-01-21 23:01  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam,


Tym razem ostatnie fotki "archiwalne" i bieżący postęp:

Błotnik prawy wykonany w grudniu:

Materiał wyjściowy:



Prawy błotnik - ostatnie zdjęcia z prac wcześniejszych:


Lewy błotnik - początek i porównanie z prawym:





Lewy błotnik widok z góry i od spodu - dodany fragment zasadniczego pancerza/pogrubienie, reszta do pomalowania,


Prawy skończony - śruby na zawiasach jedynie wytłoczone i słabiej widoczne niż na prawym gdzie dodałem na tłoczenie małą kroplę wikolu i pomalowałem


Obydwa skończone jedynie na lewym do dodania kropelki wikolu na zawiasach i poprawienie skrajnych drutów które się skrzywiły.

 
20-01-21 23:05  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Kapitalna robota. Dodatkowo cieszy ilość zdjęć z etapów prac.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
21-01-21 11:38  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Borowy dzięki choć do Twojego poziomu to jeszcze daleko...
jhradca Do kapitalnej to jeszcze daleko, a odnośnie zdjęć bywa różnie bo czasem jak widać na lewym (pierwszym) błotniku jest tylko "przed" i "po" bo całe pomiędzy jakoś się nie udało.
Obecnie działam przy filtrach, wykorzystuję jako podstawę wycinankę Answer i plany/rysunki..
Tutaj nawet dwg z dokładnymi rzutami:
http://tiger1.info/EN/Feifel-air-precleaners.html

Pozdrawiam,
Daniel.

 
21-01-21 12:26  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Super robota, wycikasz z tej wycinanki maxa👍
Cieszy mnie fakt Twojego merytorycznego podejścia do tematu.
Podziwiam dalej i czekam na kolejne aktualizacje 😀👍

 
21-01-21 18:19  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Marek Więckowski 

Na Forum:
Relacje z galerią - 2
 

Super,
czekam na rozmieszczenie Feifel luftfilter na kadłubie - szczególnie na geometrię tych rur, z którymi nie mogłem sobie poradzić.
Pozdr.
M.

--

 
21-01-21 20:30  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Marku, przyznam że nie mam pomysłu na wielobok i widząc wysiłki brzydalaod razu założyłem, że moje zrobię w najlepszym razie podobnie tzn. okrągły przekrój owinięty ciasno drutem. Chyba wielobok skręcony od razu odpuszczam ale czas pokaże jeszcze...
Co do "pojemników" filtrów na razie w stosunku do wycinanki z Answera dodaję tylko przetłoczenie (w sensie wycięte i powtórne wklejone fragmenty) na stropie/górnej powierzchni oraz mocowanie do kadłuba na płaskownikach i śrubach,i myślę nad łańcuchem - na razie bez konkretnych rozwiązań ze względu na rozmiar oczka.
Tommy T.B. dzięki za dobre słowo, z ust takiego Specjalisty to wiele warte. Swoją drogą, szukając materiałów do kolejnego tematu czyli "lekkiej" zmiany Pz.IV i Pz.III z GPM przeglądałem Twoją relację Jagdpanzer IVL/70 i zastanawiałem się gdzie znalazłeś dokumentację wnętrza w tym silnika. W dostępnych mi materiałach (Militaria Pz.IV 11, 375, 396 i PZ.III 4, 250) były tylko przekrój podłużny z wyposażeniem wnętrza oraz poprzeczny przez sam blok silnika. W pożyczonych kiedyś Panzer Tracts, chyba żadnych rysunków wnętrz nie było. Czyżby było coś konkretnie dla Jagdpanzer?
Nna sieci znalazłem tylko takie widoki:
https://3.bp.blogspot.com/-xBMHKypbFjg/WIUY-vHGmSI/AAAAAAAAMhg/21YKtHrlEo8PvolNXvrW7e9jiBjn4XukQCLcB/s640/pzkpfw4de02-73fd122ef1b5c10bf0b22d7b282ed40a.jpg. Zdjęć jest sporo, jednak rysunek to jednak podstawa...
Pozdrawiam,
Daniel.

 
21-01-21 21:28  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
brzydal 

Na Forum:
Galerie - 1


 - 3

Świetnie sobie radzisz z tym Tygryskiem. Detale pięknie odtworzone i świetnie dobrany kolor retuszu.

Filtry powietrza wraz z rurami to chyba najtrudniejszy do wykonania element tego pojazdu. Najwięcej pracy kosztowało mnie spasowanie wszystkich elementów tego układu, tak aby trzymały geometrię i nie kolidowały z innymi elementami wyposażenia. A w tych okolicach jest na prawdę ciasno.

Pozdrawiam i kibicuję!

 
22-01-21 12:40  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Daniel, dziękuję, ale za specjalistę to ja się nie uważam- dużo nauki przede mną.
Bardzo mnie cieszy, że moja relacja z Jagdpanzera komuś się przydaje 😀
Co do budowy modelu, to przed dokonaniem jakichkolwiek modyfikacji w Jadze przerzuciłm przysłowiowe "tony" zdjęć archiwalnych, pojazdów muzealnych i wszelkiej dokumentacji zarówno przedziału bojowego jak i napędowego.
Dziesiątki godzin spędzonych nad szukaniem i analizowaniem dostępnych materiałów, dlatego też miedzy innymi budowa trwała ile trwała...
Militaria to raczej słaby materiał, ale zawsze coś...

Jak będziesz ruszał z budową, to służę pomocą.

Pozdrawiam
Tommy

--

Post zmieniony (22-01-21 19:52)

 
23-01-21 00:24  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Prace wstępnie rozpocząłem od przerysowywania tego co mam na rysunki wektorowe, ale ze względu na stosunkowo małą ilość materiałów oraz prace przy Tigerze wstrzymałem się... Ponadto też zamierzam mieć wszystko dobrze rozczytane i zaplanowane bo w tych md=odelach zmian jest masa a dla Pz.IV waham się czy nie porywać się na konwersję do tytułowej wersji E ale wtedy w standardzie wychodzi już masa przeróbek które są raczej nie do wykonania bez przedruku.
Gdy wrócę do planowania będę pytał, chyba że masz jakąś konkretną publikację którą możesz polecić, to będę już teraz polował na różnych aukcjach. Co do Militariów to tak jak mówisz źródło wątpliwe, ale raz że sporo mam od dawna, a dwa że akurat te rysunki to tylko przedruk to podobnie jak ten z linku pełen wiekowych Schnittów i Ansichtów, chyba i wiarygodność większa:)

Post zmieniony (23-01-21 00:39)

 
25-01-21 12:25  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Hej.
Daniel, tak na szybkiego to pamiętam, że w dwóch publikacjach (ang. i niem.) były dodatkowe przekroje skrzyni biegów SSG-76 oraz silnika HL-120 TRM. Muszę poszukać, które to konkretnie książki były. Jak znajdę dam znać.

P.s. Są jeszcze materiały zza wschodniej sciany, ale w moim odczuciu (i nie tylko) raczej nic nowego nie wnoszą. Są to poprostu "zlepki" innych wydawnictw.

Pozdrawiam i czekam na kolejną aktualizację.
Tommy

--

 
26-01-21 21:50  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Dzięki Tommy.
Co do progresu to na razie powoli zwijam filtry:)

Pozdrawiam,
Daniel.

 
29-01-21 21:04  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
GTiStyle 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

A do wektorów jaki program używasz? Podglądam i czekam na dalsze prace.

 
29-01-21 22:41  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Na razie Autocad i/lub Gstarcad ponieważ takie znam i posiadam, więc nie muszę się uczyć ani szukać darmowych wersji. Gorzej w nich z 3D i rozwijaniem ale to dalszy temat więc na razie jeszcze niczego nie szukałem...

Pozdrawiam,
Daniel.

 
10-06-21 15:02  Odp: [R] PzKpfw VI Ausf.H1/E Tiger MM 4-5/1998
danielw 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Ze względu na sytuację zawodową prace utknęły na dobre, ale na szczęście dopiero po rozpoczęciu prac przy filtrach.
W związku z tym kilka fotek udało się zrobić. Zdjęcia są jeszcze z marca, ale nie mogły się doczekać chwili na publikację.
Ogólnie w filtrach zapomniałem wykonać okrągłe przetłoczenie na górnej powierzchni i chyba tak już zostanie.
Zepsułem trochę otwory na rurki w górnych częściach i generalnie wyglądają na trochę wymęczone i też raczej tak zostanie.
Część druga fotek „soon wkrótce”.
Pozdrawiam Daniel.

Poniżej kilka zdjęć z marca:

 
10-06-21 21:14  Odp: [R] Pz.Kpfw VI Ausf.H1/E Tiger Afryka Mały Modelarz 4-5/1998
Adam 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
 

Daniel,
Ostatnie zdjęcie pokazuje i pozwala odczuć Twoją staranność i brak pośpiechu. Dbałość o detal na wysokim poziomie.
Czuj się obserwowany ;).

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024