FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
23-04-20 14:18  [R/G] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Uszanowanko.
Skoro ma być to będzie. A jaka relacja będzie, a właściwie zdjęcia, taka będzie. Postaram się by było coś sensownego widać. Co do strony merytorycznej -niestety operować w pełni fachowym nazewnictwem nie będę, nadal raczkuję w temacie. Po Trabaccolo i Mulecie to będzie mój trzeci model tego autora ( a jest nim Tomasz Weremko znany jako Seahorse) także mogę powiedzieć, że mnie to wciągnęło na dobre. Autor prowadził relacje z budowy wszystkich tych opracowań i to także duży plus. Wiemy co kupujemy, bez zbędnej tajemnicy.
Kupiłem cały zestaw, tj. model, lasery, zestaw bloczków i jufersów oraz żywiczne lufy. Kiedyś nie byłem zwolennikiem tych "bajerów" ale z biegiem lat człowiek odkrywa, że życie jest krótkie, a modele coraz bardziej złożone :) Największym zbawieniem są wycięte laserem jufersy, bo samodzielne ich wykonanie przerabiałem przy trabace, sporo zdrowia mnie to kosztowało.
Okładka:

Negatyw wręg (wybaczcie, zdjęć szkieletu nie zdążyłem zrobić), gdyby ktoś był ciekaw jak to mniej więcej wygląda :) :


I jakieś konkrety. Wręgi w miejscach zmierzących ku zwężeniu dobrze jest przyciąć pod odpowiednim kątem, wówczas zminimalizujemy uskoki na łączeniach podposzycia poprzecznego, co z resztą opracowanie proponuje. Na tym etapie przeszpachlowałem wstępnie najbardziej newralgiczne punkty. White putty od Tamiya -dobry produkt. Spasowanie tego podposzycia -bajka, klejone ze sobą na styk. Zacząłem od środkowego elementu i potem do rufy i do dziobu. Żadnego przycinania.

Następnie zacząłem oklejać łupinkę podposzyciem wzdłużnym. Trochę się obawiałem zaobleń bo fragmenty na tekturze, miejscami dość szerokie, ale dało się. Spasowanie kolejnych elementów względem siebie -znów idealne, aż się wierzyć nie chce. Na długość przycinałem te paski o jakiś milimetr, może dwa, ale ciut dłuższe poszycie to normalny zabieg w opracowaniach, może na wypadek gdyby kogoś poniosło z ilością szpachli.



Całość znów lekko poszpachlowałem. Krowich żeber nigdzie nie wykryłem, co bardzo mnie cieszy i daje nadzieję na ostatecznie znośny efekt.

Póki co efekty nie powalają wizualnie, ale w dłoniach bardzo fajnie się to maca. Głowię się nadal jakiego kleju użyć na te ostateczne planki. Mają byc prosto z wycinanki, niepodklejane, i nie wiem czy BCG mi jakiej niewyłapanej biedy nie uwypukli. Cyjanoakryl w żelu to z kolei robota sapera. Wyjdzie w praniu, na razie muszę się uzbroić cierpliwość i obrać właściwą kolejność czyli pora na wyposażenie górnych partii kadłuba. Mam nadzieję, że ilość małych części upakowanych na tak małym modelu mnie nie przerośnie :)

Pozdrawiam

--

Post zmieniony (26-09-20 00:28)

 
23-04-20 14:40  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
=Kondzik= 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

Skoro niepodklejone to ja w takiej sytuacji w swojej kodze, po szpachlowaniu kadłuba planki podklejałem na Pattex Butapren Transparent.

 
23-04-20 20:35  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Hastur 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 6
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 3

Też polecam butapren. Ja właśnie zrobiłem eksperyment na kilku plankach z BCG na moim jachcie (w końcu podposzycie wydawało się prawie pancerne) ale na burcie klejonej BCG wyszło dużo gorzej, niż na klejonej butaprenem. Ja akurat używam Patex Universal classic.

--
Pozdrawiam,
Hastur

"Mądry się czasem wygłupia, za to głupi się wiecznie wymądrza."

Na macie: Dardo,
W porcie: s/y Spray, kuter D-3, Holk, Koga

Architektura: Ustka, Sv. Katerina, Okusa, Chasuyama

 
23-04-20 22:39  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

O o o. Będę stałym bywalcem :)

Butapren, lub UHU, tylko na miejscach łączenia z wręgą.

--
54323031

 
24-04-20 07:26  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

I ja będę podglądał (z duszą na ramieniu, czy nie wyskoczy jakiś babol wydawniczy)

BCG to dobry klej, ale przy oklejaniu "7 Prowincji" nie sprawdził się. Z drugiej strony planki na Duyfkenie przyklejałem właśnie BCG. Statystycznie najlepiej sprawdza mi się rozrzedzony Pattex do drewna (jak wikol). Wcześniej dodatkowo "gruntuję" podposzycie też tym klejem.

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
24-04-20 09:59  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Waldek K 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 2
Galerie - 4
 

Czy rozrzedzony Pattex do drewna (można prosić o konkretną nazwę? sporo tych Pattexów), to coś w rodzaju kleju Magic?
https://paperconcept.pl/pl/kleje-w-plynie/233-klej-magic-introligatorski-z-aplikatorem-45-g.html

Właściwie, to używam tylko dwóch klejów: Kropelki (ew. podobne) i Magica, więc zawsze warto się podszkolić ;-)

--
Najlepsza skala to...? 1:100!!!
W budowie: PT-109 i PT-171 , USS Emmons
Free papermodel LCP(S)

 
24-04-20 16:30  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Ja od lat używam tego Pattex'a

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
25-04-20 14:34  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Czyli zdania są podzielone z przewagą butaprenu. Przeszło mi to przez myśl ale trochę się boję o estetykę i wytrzymałość. Mam sprzed 2 lat przykre wspomnienia co do butaprenu, takiego ze smokiem... ale chyba to wyjątkowo nieudany produkt, zdaje się, że nawet była na forum dyskusja na ten temat. Pewnie Pattex jest godny zaufania. Bedzie trzeba poeksperymentować. Jedno jest pewne, jeszcze trochę poszpachluję, na pewno nie zaszkodzi.

W dzisiejszym odcinku szkielet górnych pokładów. Jeszcze brzydkie kaczątko :)



A tutaj, zdaje się mały zonk na laserach, pomylona numeracja cz. 50 i 52, robiłem to żebrowanie od rufy do dziobu zgodnie z numeracją i się wystraszyłem, że coś pominąłem przy trzeciej od dziobu :) Oczywiscie, zagwozdka na 2 minuty.


Teraz zabieram się za poszycie wewnętrzne burt.

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
25-04-20 15:05  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Ooooj chęci nabieram na ten model coraz większej :)

--
54323031

 
26-04-20 14:59  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Ahoj! Dziś powklejałem wewnętrzne fragmenty burt pod żebrowaniem. Było nerwowo bo paluchy są dwa razy większe niż trzeba, ale jakoś od biedy się udało. Warto zwrócić uwagę na właściwe zamocowanie otworów dla dział, zarówno pod kątem poszycia wewnętrznego burt jak i zewnętrznego.



upload picture free


Teraz można się trochę odstresować drobnicą na pokładzie :)
Ciąg dalszy wkrótce.

Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
26-04-20 20:35  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Teraz odstresowująca drobnica, a później stresujące poszycie :) Póki co jest git!

--
54323031

 
27-04-20 09:22  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Wygląda na to, że wszystko idzie w dobrym kierunku.

Rzeczywiście numeracja na laserze jest błędna.

Jest również błąd w oznaczeniu części 95-96L/P (wierzch poręczy na dziobie i śródokręciu) Są przy oznaczeniach dwie gwiazdki (**) a nie powinno być żadnych. Paski mają tylko zakryć górną część nadburcia. W wielu egzemplarzach ręcznie zostało to przekreślone, ale na pewno nie we wszystkich.

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
27-04-20 13:52  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Seahorse, do mnie trafiła wersja "poprawiona" ;)

Podłubałem trochę przy drobnicy. Co by nie było, wrzucam zbyt skromne postępy to pozwolę sobie na mini poradnik sklejania pudełek i innych elementów wymagających zagięcia (choć sam dopiero się tego uczę i tu w roli mentora nie występuję). Szczególnie to istotne przy mniejszych elementach. Metoda już stara, wielu z Was zna, wielu praktykuje, ale może ktoś się jeszcze nie spotkał. Chodzi o nacinanie rowków po wewnętrznej stronie elementu.
Najpierw zaznaczamy igłą miejsca zagięcia:

Następnie odwracamy i nacinamy, byle nie przeciąć na wylot, prostopadle do elementu, zaznaczone punkty wskazują nam odcinek:

Później nacinamy wzdłuż tej samej linii już pod kątem 45 stopni albo jeszcze bardziej ukośnie, z jednej i drugiej strony:

Gotowy element z łatwością się zagina, nie pręży zanadto:



A teraz sam okręt, na którym coś się zaczyna powoli dziać:



Teraz zabieram się za element który służy do wciągania liny kotwicznej -czy w tej większej formie w poziomie to jeszcze kabestan? Nie wiem, być może :)

Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
27-04-20 15:01  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Winda kotwiczna / kołowrót (windlass)


A tak się to robiło:
film

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
28-04-20 14:35  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Witam. Dzisiaj winda kotwiczna (dzięki Seahorse :) ). Druk takich elementów na cienkim papierze bardzo pochwalam:

picture upload free and share link without account




I armaty, praktycznie złożone z laserów, plus trochę drucików. Chyba powinny być czerwone, ale tak je sobie pomalowałem:


Dwie pary pod wyższymi pokładami będą chyba tylko stały bez żadnych lin, bo nie byłem i nie będę w stanie estetycznie ich zamontować. Dwie pary na odkrytym pokładzie planuję zamontować z liną trzymającą je, ale chyba bez tych z bloczkami (chyba do zaciągania armaty z powrotem na pozycję strzału) bo w tej skali rozmiar tych bloczków byłby porażający :). Zobaczymy, może coś się wykombinuję ale tutaj zastosuję się pewnie do definicji modelarstwa r e d u k c y j n e g o.

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
29-04-20 18:17  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 




Jak widać na przedostatnim zdjęciu trochę mi się burta z wyższym pokładem nie zeszła, pewnie za mało ściąłem pierwszą część szkieletu ale nie ma strachu, to wszystko da się zamaskować poszyciem i częścią nr 99.

pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
29-04-20 20:52  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Bardzo to wszystko ciekawie wygląda. Greting to z laserów, tylko pomalowany? Czy tak mega równo udało Ci się wyciąć?

--
54323031

 
29-04-20 22:17  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Nieee no Petrov nie onieśmielaj mnie... greting wydziubany własnoręcznie, lasery nie przewidywały. Wyciąłem kwadrat w laserach a w elemencie z wycinanki same kwadraciki. Z pomocą linijki :), może stąd to w miarę równo wyszło. Bardziej niż cięcia obawiałem się retuszu, ale akwarela jakoś dała radę.

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
30-04-20 00:20  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Jakie onieśmielać? Bardzo super wyszedł ten greting.

--
54323031

 
30-04-20 18:06  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Ta szpara z lewej przy górnym przednim pokładzie nie jest wynikiem krzywego osadzenia pierwszego wspornika? Na innym zdjęciu wygląda jakby lewa strona była wysunięta do przodu. Rozpycha burtę i pokład nie sięga.

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
30-04-20 23:41  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Tomku, to o czym piszesz poprawiłem, dopiero na zdjęciach mnie olśniło. Ale ta szpara to suma kilku moich niedociągnięć. Generalnie lewa burta wyszła mi za nisko o dobry milimetr -to jest pewne. Przy tylnym pokładzie tak samo pojawiła się szpara, a w tych małych okienkach (to na ostatnim zdjęciu widać) za wysoko wyszedł mi próg wewnętrznej burty. Ale jakoś to zaretuszowałem i gołym okiem prawie nie widać tej lipy. Przy prawej burcie fajnie się zgrało. No niestety, jak nieraz pewnie pisałem błędy się mszczą, a najmniejsze niedokładności piętrzą i potem trzeba kombinować.
W tej aktualizacji doszły wewnętrzne burty na śródokręciu. Obie przycinałem na wysokość o jakiś milimetr, żeby wysokość burty wyszła równo, zapewne skutek tego o czym wcześniej pisałem. W każdym razie, żadna filozofia, najważniejsze by otwory na działa się zgrały.
Wygląda na to, że nadchodzi chwila prawdy czyli oklejanie łupinki poszyciem. Głęboka myśl filozoficzna: będzie dobrze, albo będzie źle :)








Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
30-04-20 23:44  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Eeee tam. Przynajmniej nie będziesz miał dylematu która burta będzie tą „od ściany” :)

--

Post zmieniony (01-05-20 12:12)

 
01-05-20 15:02  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Petrov, z tej biedy planuję gdzie się da wyjść, jeszcze długa droga do stwierdzenia którą stroną będzie eksponowany :).

Zacząłem przyklejać planki. Klejone na BCG, było sporo strachu ale jakoś to idzie. Zacząłem od góry, żeby na pewno zgrały mi sie wszystkie otwory burtowe, niżej najwyżej będzie jakieś docinanie, pasowanie bo wiadomo, gdzieś pół milimetra szpachli za dużo, gdzieś za mało i zdziwię się jeśli wyjdzie na zero :)

how tall is tana mongeau





Pozdrawiam i działam dalej.

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
03-05-20 19:31  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Ahoj! Plankowanie już za mną. Nie było tak strasznie, całość klejona BCG i to był dobry wybór. Jedyny problem to rozciąganie części po posmarowaniu. Na sucho pasuje, po posmarowaniu mamy 2-3 mm dłuższe :). Trochę, bieli prześwituje tu i tam, ale to przez lampę, praktycznie na żywo tego nie widać i chyba nie będę paprać bo więcej szkody zrobię niż pożytku.












Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
04-05-20 11:51  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Fajno. Gdzieniegdzie bałe prześwity widać, ale pewnie na żywo są niezauważalne? Następnym razem warto opmyśleć o pomalowaniu podposzycia albo wyretuszować fragment po przyklejeniu każdej planki.

--
54323031

 
04-05-20 12:06  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Karas 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Fajny projekt, to i fajnie wychodzi. BCG wydaje się bardzo zdradliwym klejem w takim zastosowaniu, właśnie przez rozmiękczanie i zmienianie geometrii papieru. Mimo wszystko wyszło bardzo zacnie.

 
05-05-20 16:10  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
TLB 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 13


 - 3

Fajna łajba się robi

--
Feci quod potui faciant meliora potentes...

 
07-05-20 22:40  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Uszanowanko. Trochę ostatnio mniej czasu na klejenie, ale kawał drobnicy zrobiony (yyy teraz to prawie sama drobnica została :) ). Przybyły listwy wzdłuż kadłuba, poręcze i wszelkie detale rufy.
Kto świadom rozmiarów, mam nadzieję, bardziej łaskawym okiem na to spojrzy :)





Szpary powstałe na styku burt i górnych pokładów zgodnie z planem udało się zamaskować. To mnie cieszy.


Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
08-05-20 11:28  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Mariaszek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 12
Galerie - 4
 

Jako, że jestem świadom rozmiaru (złożyłem z ciekawości kadłub D. z laserków), pozwolę sobie napisać, że bardzo mi się podoba.
Modele Tomka mają szczęście do wykonawców (albo wykonawcy mają szczęście do modeli Tomka, albo jedno i drugie:)).
A za te wycięte wcześniej "oczka" w gretingu to już w ogóle szacunek. To tak małe, że nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby próbować.

 
08-05-20 13:10  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Bardzo mi się podobają postępy. Gratuluję i tempa i jakości pracy. Szykuje się z pewnością bardzo ładny obiekt:-))
Co do gretingu i "otworków". Na poniższym zdjęciu widać, że ten greting mógł mieć postać zwykłej kratownicy, w której poprzeczne i podłużne beleczki wcale nie są na tym samym poziomie. Tak też zrobiłem w swoim modelu testowym - czyli waloryzowałem własny projekt:-))) W ostatecznej wersji uznałem, że to jest malutki szczegół, który bardzo komplikuje budowę/instrukcję itd. Dlatego greting jest "zwykły". Twój greting jest zrobiony super, ale jeśli by się nie udał, zawsze można go przykryć płótnem zabezpieczającym przed deszczem:-)))


PS. Warto zauważyć na zdjęciu, że olinowanie ruchome czy wyblinki dalekie są od koloru białego.

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
08-05-20 13:40  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
=Kondzik= 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

Jak tak oglądam filmy z Duyfkena youtube to odnoszę wrażenie, że kolor olinowania ruchomego nie odbiega wielce od koloru pokładu (przynajmniej w tych miejscach gdzie jest wystawiony na słońce) co może być niezłym odnośnikiem.

 
16-08-20 18:16  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Ahoooj! Dawno nic się nie działo. Nadrabianie czasu "izolacji", drobniejsze projekty, jakieś wesela, lenistwo, książka i strach przed galionem spowodowały, że dopiero teraz zebrałem siły i podłubałem nieco. Nie było łatwo z powodu rozmiarów ale ostatecznie, na żywo jest ok, a kilka metrów nici powinno odwrócić uwagę od niedoskonałości :)



Pozdrawiam i do następnego :), na pewno szybciej niż ostatnio.

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
17-08-20 09:13  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Już się bałem, że zdarzyła się jakaś klęska:-((
Ale nie! I wyszło całkiem ładnie.
Usuń te dwa za krótkie słupki przy koszu dziobowym i doklej dłuższe by sięgały do górnej poręczy (na sterburcie)
Teraz widzę, że przy konstrukcji kosza dziobowego trzeba było dopisać kilka uwag, bo rysunki są, ale pewne szczegóły przeoczyłeś. Oczywiście ty nic już nie zmieniaj.
Zerknij na rys. 17 III: "poziome" belki nie są poziome, a powinny mieć lekki wznios, tak by ich zewnętrzne końce chowały się za krawędź listwy 125a+b. Druga drobna nieścisłość to fakt, że prawe i lewe wspomniane "poziome" belki mijały się, tzn nie były wykonane z jednego kawałka i na sterburcie były bardziej z przodu niż na bakburcie. Może na rys 17 III łatwo jest przeoczyć ten szczegół, ale należą się pochwały, bo ten kosz ma tyle beleczek, że autora kiedyś za to powieszą.
Teraz czekam na wyposażenie:-)

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
17-08-20 12:29  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Coraz bardziej mi się podoba ta żaglówka. Brawa dla Autorów - zarówno opracowania jak i tegoż tu prezentowanego klejonego modelu!

--
54323031

 
17-08-20 18:33  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Tomku, faktycznie przeoczyłem ten wznios :(, a jest widoczny na instrukcji... Rysunki są ok, po prostu duże zagęszczenie drobnych elementów, z drugiej strony jak to inaczej opisać. Może lepszym rozwiązaniem byłoby zaprojektowanie tych elementów w kształcie "L" -pozwoliłoby to zachować odpowiednie kąty. Docinane z pasków trudniej zrobić jak trzeba, ew. przydałby się szablon do każdego żeberka. W każdym razie poprawiłem już, tak jak zasugerowałeś :)
Mijankę przy belkach wypatrzyłem ;) może na poprzednich zdjęciach słabo to widać, ale zachowało mi się szczęśliwie zdjęcie z tego etapu. Z resztą zęby na części nr 1 też to sugerują.

Petrov -obyś się nie zawiódł, bo droga jeszcze dłuuga (mówię w swoim imieniu :) ).

Trochę drobnicy przybyło na pokładzie:



pozdrawiam

--

Post zmieniony (17-08-20 18:35)

 
17-08-20 18:57  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

:-) To zwracam honor z tą mijanką:-)

Myślałem o zaprojektowaniu każdej beleczki oddzielnie, ale to są tak małe elementy i jednocześnie bardzo łatwo o drobne niedokładności, że uznałem, że równiej i łatwiej będzie takie beleczki docinać do tego, co się budowniczemu akurat udało osiągnąć, a jak któraś nie pasuje to można dorobić kolejną. Na marginesie, te beleczki mają w każdym rzucie formę równoległoboku, więc w tej skali wydawało mi się to przesadą.



W "Siedmiu Prowincjach" jest jeszcze trochę inaczej i na razie nie mam elementy jedynie wykreślone, ale nie wiem jak je kleić.

Pozdrawiam

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
17-08-20 19:03  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Aaaa... teraz na zdjęciach widzę, że najpierw zrobiłeś belki-wsporniki, a potem dokleiłeś poręcze i boczne ścianki. A ja robiłem odwrotnie - beleczki przymierzałem i przycinałem do przyklejonych najpierw elementów zewnętrznych. To wszystko jasne.
Pozdrawiam

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
22-08-20 17:02  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Tomku, zacząłem do tych żeberek, bo bałem się, że powciskanie ich po zabudowie kosza odbije się na estetyce (jeszcze bardziej), ale jak widzimy, obie opcje są wykonalne :)

Aktualizacja, uporałem się z armatami na śródokręciu, czyli tymi odsłoniętymi. Liny, służące do zaciągania armaty po wystrzale do poprzedniej pozycji -jeśli mnie rozum nie myli- zrobiłem bez bloczków. W tej skali z moimi niezgrabnymi paluchami wyszłaby masakra, więc w myśl definicji modelarstwa redukcyjnego zostało to zrobione tak jak widać. I tak chyba lepiej niż bez żadnych lin :) To co zrobił w swoim modelu Tomasz -autor, robi na mnie jeszcze większe wrażenie. Chyba, że kleił w 1:50! :D




Pozdrawiam i do następnego, o ile nie wyląduję w białym kaftanie.

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
31-08-20 20:33  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Uszanowanko.
Zabudowy łupinki ciąg dalszy. Doszły detale rufy, w tym ster, bloczki pod masztami (w sumie tylko na górnym rzucie z oznaczeniami mocowania lin je -mam nadzieję słusznie- wypatrzyłem), takie mało filigranowe wyszły :), do tego kotwice i kilka drobnych szczegółów. Aktualnie czekam na liny 0,1 i 0,3 mm z shipyardu, jak dotąd najlepsze na które trafiłem i zabieram się za maszty i ławy wantowe, czyli zabawa się dopiero zaczyna :).
Na ostatnim zdjęciu żagle od wydawcy, które kilka dni temu odebrałem. Dobrze to wygląda, super pomysł, żeby nadrukować je na całym arkuszu, wycięte na gotowo, szczególnie te z WAKu, pruły się jeszcze przed wyjęciem z opakowania, tutaj możemy materiał (o drobnej fakturze) na spokojnie zaimpregnować, moczyć w herbacie, kawie czy tam whisky :). Mam plan żagle "nadmuchać" w taki sposób, że wytnę żagiel, położę np na obłościach butelki i potraktuję mocno (baardzo mocno) rozwodnionym wikolem, oczywiście poprzedzę to testem, żeby nie zepsuć zakupionych produktów.








pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
31-08-20 22:12  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Kurde ładny ten stateczek! Świetnie Ci wychodzi.
Na co ośmielę się zwrócić uwagę... Liny przy armatach zrobiłbym nieco krótsze, natomiast kolor oczek troche się wybija... Do robienia oczek polecam drucik z tych takich białych pipsztorów co się nimi foliowe torebki śniadaniowe zawija - są dodawane zawsze do takowych. Sztywny, cieniutki i nie trzeba pociemniać.

--
54323031

 
01-09-20 09:28  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

Cieszę się, że na Twoich zdjęciach widać, że model jest sklejalny:-) I to jak!! Naprawdę pięknie Ci to wychodzi.
Petrov zwrócił uwagę na liny i druciki. Ja używam drutów miedzianych od razu poczernionych, które można znaleźć pośród "dziwności" stosowanych do robienia domowej biżuterii (różne koraliki, kolorowe sznureczki i między nimi druciki); druciki o różnej średnicy (od 0,2 do 0,8 mm) i przystępnej cenie. Pracuje się z nimi świetnie (bo miedź) i szybko (bo czarne).
Inna rzecz na którą zwróć uwagę, to odległość bloczków od pokładu - na zdjęciu bakdek'u (wyższy pokład na dziobie) bloczki są dość daleko od pokładu - wiem, że nie jest łatwo montować je "na krótko", ale wolny koniec talii idzie do góry do knagi na maszcie. A jeśli knaga wyjdzie niżej niż bloczek? Będzie to dziwnie wyglądać. Przyjrzyj się tym szczegółom olinowania, bo jest jeszcze czas naprawić.
I gratuluję udanego kadłuba i i rufy.

Pozdrawiam
Tomek

PS. Oczywiście jeśli nie chce ci się naprawiać tych bloczków, to talię poprowadź odwrotnie, tak żeby po przepleceniu talii luźny(wolny) koniec liny wychodził z górnego bloczka i był prowadzony w dół do knagi:-)

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
01-09-20 12:21  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Dzięki Panowie!
Petrov -jeśli dobrze rozumiem, mówisz o tych złotych oczkach/hakach na pokładzie? Użyłem do nich drutu mosiężnego, mam w zapasie sporo różnych, drobniejszych, także miedziane, które najlepiej mi się formuje, ale zależało mi, żeby wytrzymało to naprężenie przy bloczku, stąd takie masywne.
Tomku, jest nadzieja, że liny uda się poprowadzić tak jak trzeba. Teraz cały podzespół wystaje, od pokładu licząc, na jakieś 8-9mm, knagi na maszcie w Twoim wykonaniu są wyżej z tego co widzę na zdjęciach, także powinienem się zmieścić. Przyklejając je na wysokości np 15mm będą zdecydowanie ponad bloczkiem a jednocześnie w zasięgu rąk marynarza przeciętnego wówczas wzrostu :). Wrócę z pracy to jeszcze to skonfrontuję z rysunkami. Niemniej, prawda jest pewnie taka, że jakbym nawet te bloczki przykleił bezpośrednio do pokładu to byłoby bliżej prawdy niż ta masywna konstrukcja :)

PS Nie dodawałeś przypadkiem rzeczonego czarnego drucika w ramach zestawu (nie wiem czy przy bloczkach czy żywicy)? Ostatnio odkryłem cieniutki czarny, foremny drut nieznanej proweniencji ...i to taki całkiem fajny :)

Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
01-09-20 12:35  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

:-)) Tak. Czarny drucik miedziany jest w żywicznych lufach, by wykonać z niego uchwyty na działkach relingowych.

Jeśli chodzi o wytrzymałość, to ja po opleceniu bloczka i np zrobieniu haczyka dodaję mikroskopijną ilość CA (na czubku igły). CA rozpływa się wzdłuż drucika i całość jest bardzo mocna. Dopiero po takiej operacji sprawdzam drożność otworów w bloczkach przy pomocy wiertełek 0,4 lub 0,5 mm. Przymocowanie do masztu w trudno dostępnym miejscu bloczka z zapaćkanym otworem kończy się często usunięciem takowego i mocowaniem od nowa. Czasami udaje się taki bloczek udrożnić na modelu, ale jest to strasznie pracochłonne a i uszkodzić można jakieś inne elementy.

Jeśli zahaczam bloczek o oczko w pokładzie/na burcie to również sam haczyk w oczku traktuję CA i trzyma się to wszytko razem bardzo mocno. A używam przy małych bloczkach drucika 0,2 mm i nigdy nic nie zerwałem.

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
08-09-20 22:06  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Uszanowanko.
Żeby nie szukać później relacji w czeluściach -mała aktualizacja. Aktualnie walczę z olinowaniem stałym, pojawiły się maszty. Jakoś to idzie, nie narzekam. Muszę pochwalić bloczki i jufersy z zestawu, super się z nimi pracuje, nie rozdwajają się. Rzekłbym, że lepsze niż te z pewnego wiodącego pod względem żaglowców wydawnictwa :)
Mam nadzieję, że aż tak wiele kuch merytorycznych nie popełniłem...







Kolejna aktualizacja ze wszystkimi wantami.
Pozdrawiam

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
09-09-20 09:47  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Ja pierniczę... Piękny model...Gratulacje!

--
54323031

 
09-09-20 09:54  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

"Niech się sznury pną do góry":-)
Nim coś napiszę, mam jedno pytanie: Czy te liny na zdjęciach już są na stałe? Zabezpieczone i przywiązane, czy to tylko przymiarka?

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
09-09-20 10:02  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

Seahorse -już się boję... Powiedzmy, że są przyklejone ale to tylko cienkie niteczki, jeszcze można zrobić z nimi wszystko :) Cóż żem odwalił?

--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge


"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa

 
09-09-20 10:30  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

:-))) Bać się nie ma czego.
Moim zdaniem:
1. wygodniej jest zrobić i zamocować ławy wantowe przed masztami, bo można manipulować modelem. Teraz razem z patykami obracanie modelu jest trudniejsze.
2. sztagi i wanty (te drugie masz tylko przy bezanie) były mocno napięte i ze sobą współpracowały, więc raczej trzeba ich naprężenie ustalić wspólnie, czyli naciągać wszystko razem, i sztagi, i wanty. (vide: dolny sztag fok masztu masz całkiem luźny)
3. górne sztagi będą ci teraz bardzo utrudniały mocowanie want (będziesz musiał pętle robić i zaciągać już "oplecione" dokoła masztu.
4. dolne sztagi dałbym ciut grubsze (wyglądają symbolicznie, a były to najgrubsze liny na żaglowcach)
5. bloczek zamocowany przy kolumnie fokmasztu (przez ten bloczek przechodzi górny sztag stengi grotmasztu) dałbym dużo krócej, tuż przy maszcie.

Straszne jest to co napisałem?
Sugerowałbym usunąć sztagi, dokleić ławy wantowe, założyć wanty, założyć dolne sztagi (pętla sztagu była zawsze obłożona na maszcie nad wantami) i wszystko naciągnąć.

Mam nadzieję, że cię zdopingowałem i zmotywowałem:-))

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 
09-09-20 18:22  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Guciu 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 78


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8
 

To faktycznie nie tak źle, już tłumaczę (się :) ) dlaczego tak, a nie inaczej, bo to były działania głównie świadome:
1. Model od jakiegoś czasu i tak na stałe przyklejony do podstawki. Ławy wantowe buduję od razu z jufersami i taki podzespół montuję do kadłuba. W prostopadłym przyklejeniu tychże w niczym nie przeszkadzają mi maszty.
2. Sztagi też celowo przyklejone jako pierwsze. Mam wtedy maszt "pilnowany" w jednym wektorze, potem jedna wanta po drugiej i tak się to napina. W przypadku tak wysuniętych do tyłu za osią masztu want bałbym się pewnego zjawiska, co mam nadzieję dobrze zobrazuje poniższa wizualizacja

Maszty są dość wąskie, a wysokie, także w trakcie naciągania masztu sztagami wanty najbliższe masztom mogłyby się poluzować (obrazek II), albo poluzować mogą się wiązania jufersów.
3. Wiązania sztagów są na takiej wysokości, że na spokojnie znajdzie się szczelina na mocowanie want, ale słuszna i cenna uwaga co do kolejności.
4. Dolne sztagi są grubości 0,5 mm, w Schwarzer Rabe wanty są określone na grubość od 0,3mm do 0,8 -jedna najgrubsza ta centralna, dolna. Uznałem, że skoro tak jest w większej jednostce to tutaj 0,5mm będzie sensownym minimum, ale pewnie 0,6-0,7 byłoby ok. Zdjęcia, tak jak ktoś kiedyś w którymś żaglowcowym wątku słusznie stwierdził, wyszczuplają czarne liny, a białe/lniane pogrubiają. U mnie jasna nić ma grubość 0,1mm, a wspomniane sztagi 0,5, te drugie nie wyglądają szczuplej niż jasne :) Nawiasem mówiąc warto pomyśleć o podawaniu grubości poszczególnych lin, bo faktycznie to istotne, a komuś "zielonemu" w temacie jak ja to na pewno pomoże.
5. "moja mea culpa" jak to powiedział Obelix. Nie wiem czemu mi to umknęło aż tak, pewno klej złapał za szybko i tak już zostało, i tak musi być, nie będę już kombinował.
Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to będzie po napinane jak trzeba ;) Za cenne uwagi dziękuję.

Pozdrawiam

--

Post zmieniony (09-09-20 18:24)

 
09-09-20 19:15  Odp: [Relacja] VOC Duyfken 1:100 od Seahorse
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 17
Galerie - 2
 

ad1. Bardzo dobry pomysł. Przy dobrze dopasowanych szablonach można całość przygotować oddzielnie.
ad2. Nie zgadzam się z twoim rysunkiem:-)) Jeśli kąt pomiędzy masztem a ławą będzie się zwiększał to przeciwległy bok (wanta) będzie się wydłużał. Wszystkie wanty będą się wtedy naciągały, a najbardziej te z tyłu.

ad3. Twój wybór. Wg mnie trudniej.
ad4. Grotsztag, ten najgrubszy, wg Mondfelda powinien mieć 0,64 mm (dla tego masztu w tej skali). Słuszna uwaga, że podawanie grubości lin w skali byłoby bardzo pomocne.
ad5. No i dobrze:-)))

To tylko takie dywagacje i trzymam kciuki (wtedy kiedy nie kleję modeli), żeby ci się udało.

Pozdrawiam
Tomek

--
http://seahorse.pl
http://facebook.com/seahorsepl
Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, Speedy, Leudo vinacciere,
Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad, HMS "Fly", Sao Gabriel, Il leudo vinaccere, Armed Virginia Sloop,
Wodnik 1627,Szkuta wiślana,De Zeven Provincien,USRC

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024