FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 4 z 4Strony:  <=  <-  1  2  3  4 
15-11-19 23:38  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Witajcie. Skleiłem drugą połowę kadłuba. Tak jak wcześniej założyłem szew zamykający kadłub jest na środkowym segmencie.
Drugą połówkę kadłuba również skleiłem z podposzyciem, ale wręgi wklejałem na samym końcu. Pasuje idealnie. A tak wygląda te 90 cm kadłuba:





Następnym razem elementy dziobu i rufy.

Pozdrawiam
szebi

--
Stocznia w Kure szykuje się do prac....
GG: 2022578

 
27-01-20 00:13  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Trochę czasu minęło, za to niewiele przybyło.

Dziubek i Rufa.

Torpedy sklejałem z zębów metodą na styk klejem BCG. Następnie zalałem SG i oszlifowałem. Efekt standardu zachowany.



I efekt po zamontowaniu:



Stery i śruby jak w poprzednich modelach również w pełni ruchome. Wszystkie krawędzie fazowane klejone bez retuszu. Jedynie widoczne krawędzie zastrzałów malowane. Całość klejona na BCG. Śruba malowana Humbrolem 94.



Następnym razem ujawnię kiosk ;)

Pozdrawiam
szebi

--
Stocznia w Kure szykuje się do prac....
GG: 2022578

 
28-01-20 03:39  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Czuję się wywołany więc opowiem jak było... 🙂
Nie robiłem nic na negatywach czy stretch foliach, wszystko opiera się o starą kulkową metodę wytłaczania papieru.

Mniej więcej o taki efekt chodziło mi kiedy wypowiedziałem się w relacji Stachooo na temat kołpaków w Me-110.

No więc do rzeczy, działo się to mniej więcej tak:

- siatkę półkuli wyciałem od ręki skalpelem ale ostrzem lekko pod kątem w kierunku krawędzi części, aby już na starcie uzyskać efekt sfazowania krawędzi zębów.

- następnie na sucho wytłoczyłem wstępnie siatkę na podłożu z gumki do gumowania, w kierunku podłużnym i poprzecznym ruchem kolistym oraz dwoma średnicami kulek z łożyska.

-po tych manewrach przystąpiłem do procesu klejenia; kleiłem po ząbku naprzemian raz jedną półkulę raz drugą aby dać na spokojnie przeschnąć uprzednio klejonemu zębowi, gdybym kleił od razu to wszystko by się porozpadało - uroki BCG.

- po połowicznym wyschnięciu kleju (ok. 10 min) po każdym klejonym zębie znów wytłaczałem powstającą bryłę na gumce, tym razem okrągłą końcówką skalpela olfy. Efekty tego procesu widać na dwóch pierwszych zdjęciach i tak aż do całkowitego zamknięcia obwodu części. Dodam tylko, że tym lepsze wiązanie zębów o ile nie stosuje się retuszu, tak więc ani grama farby mi na krawędzie nie zeszło.

- gotowy element zostawiłem na dobę aby BCG do końca wyparował, a następnie zwyczajnie oblałem równomiernie po całej zadrukowanej stronie (na zewnątrz) Super Glue rozprowadzając w miarę energicznie pędzlem aby nie przywarł do części. Jeżeli rozprowadzi się klej równomiernie to nie ma mowy o jakichkolwiek przebarwieniach druku.

- następnie rozpocząłem żmudny proces szlifowania ręcznego i to dosłownie po parę przetarć delikatnie z czuciem aby nie dostać się do warstwy druku. Używałem papierów ściennych od 400 do 800. Należy kłaść tyle warstw SG aż uzyska się pożądany efekt kuli. W moim przypadku łączenia były w miarę precyzyjne toteż wystarczyła jedna warstwa.

- jak to w większości przypadków bywa, każda szlifowana krawędź bądź powierzchnia jest matowa a w tym przypadku po prostu matowo biała. Należy więc ową powierzchnię polakierować aby zniwelować zmatowienie. Mi posłużył do tego lakier do włosów gdyż nie jest mocno inwazyjny, tymbardziej, że na koniec budowy modelu lakieruję jeszcze matowym akrylem całość, więc warstwę lakieru do włosów nakładam tak cienko jak się da i traktuję jako podkładową z przymusu sprawdzenia czy na części szlifowanej gdzieś nie przytarłem druku. Tutaj akurat się udało i efekt jak na trzecim zdjęciu.

Na trzeciej podstronie jest więcej zdjęć z procesu robienia kopułek na przkładzie modelu Negera.

Tak to po krótce uczyniłem, mam nadzieję, że rozwiałem domysły 🙂

Pozdrawiam
szebi

--

Post zmieniony (28-01-20 07:40)

 
28-01-20 16:24  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Najwięcej używałem papieru gradacji 500 na wykończenie 800 starczyło, tylko ręczna obróbka. Tak jeśli chodzi o pędzel to jednorazowego użytku, ja używam już zużytych "mioteł", częściej jednak chusteczki higienicznej, o której wcześniej nie wspomniałem. Zdarzają się także "akcje" poza kontrolą wtedy ratuję paluchem 😉 wolę mieć poklejone pazury, byle część będzie ok.
Batonus jest ryzyko jest zabawa, gdyby mi nie wyszło kleiłbym od nowa, to model drukowany z pdfa 🙂

--

Post zmieniony (28-01-20 16:26)

 
01-09-20 16:34  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Witajcie.
Jak zwykle kazałem trochę na siebie poczekać.
Powstał kiosk do Ko-hyoteki. Było trochę zabawy, gdyż wszystko fazowałem i kleiłem na styk prawie bez retuszu.
Tak się to mniej więcej prezentuje po ukończeniu:





Posklejałem wszystko do kupy i potraktowałem bezbarwnym akrylem w sprayu. Dorobiłem także podstawkę. Na koniec dodałem lekkie cieniowanie tu i ówdzie. Gotowy model wygląda tak:











Następnym razem pokażę resztę okręcików prawdopodobnie w jednej gablotce. Więcej już nie będę ciągnął tematu miniaturowych okrętów podwodnych bo to temat rzeka, a co chciałem mieć to mam.

Banzai!
szebi

--
Stocznia w Kure szykuje się do prac....
GG: 2022578

 
01-09-20 23:40  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Dzięki, fajnie że się podoba! Liliputem akurat tej ostatniej łódki jednak nazwać nie można, bowiem w skali tamtych maluchów ta ma 96 cm 🙂

--

Post zmieniony (02-09-20 15:48)

 
19-10-20 11:43  Odp: [R] Biber, Seehund, Molch, Hecht, Neger, Kaiten, SLC, Ko-Hyoteki typ A GPM + RM 1:25
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Czas zakończyć przygodę z podwodniakami. Dorobiłem gabloty i poskładałem wszystko do kupy. Miłego oglądania.

Ko-hyoteki & Kaiten:



S.L.C. & Neger & Molch & Seehund & Hecht & Biber:










Modele dały mi wiele uciechy przy klejeniu, dopiero razem nie giną w tłumie. Na jakiś czas dam spokój tematom miniaturowych okrętów podwodnych, bo to temat rzeka. Trzymajcie się!


Pozdrawiam
szebi

--
Stocznia w Kure szykuje się do prac....
GG: 2022578

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 4 z 4Strony:  <=  <-  1  2  3  4 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024