FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
09-03-16 21:44  [R/G] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Tak więc dobrnęliśmy wreszcie do końca...

Mniej więcej zrealizowałem to co sobie zamierzyłem na początku, czyli standard z jakąś malutką waloryzacją (panel przyrządów w kabinie, podwozie główne, lampki pozycyjne, reflektory, silniki) oraz z poprawkami w stosunku do projektu - fin flash'e, czerwone litery, odwrócone szachownice.
To mój pierwszy duży samolot po powrocie do sklejania i muszę przyznać, że jest to zupełnie inne doświadczenie niż w przypadku małych jednosilnikowców. To nie jest tak, że to też samolot tylko większy. Wspomnę tylko o bezwzględnie koniecznym podposzyciu w kadłubie (bez którego to wszystko byłoby "wiotkie jak trzcina na wietrze"), większych powierzchniach do kształtowania i klejenia, większej ilości miejsca do operowania modelem i - paradoksalnie - większej dokładności w klejeniu, bo błędy lubią się kumulować bardziej...
Co do samej wycinanki. Mimo, że Autor nazwał ją "średnio trudną" uważam, że stawia wysokie wymagania. Instrukcja nie pomaga sklejać, jest dość powierzchowna, podobnie jak rysunki montażowe. Trochę trzeba dodać od siebie, np. wewnętrzne powierzchnie poszycia i kabiny nosowej widoczne przez oszklenie czy wewnętrzne powierzchnie osłon silników. Kompletnie absurdalnie wg mnie zaprojektowano ramki oszklenia. Autor nie wspomniał o dociążeniu dzioba samolotu, a w segmencie kabinowym znalazło się 50 g ołowiu co zresztą pozwala tylko na utrzymanie maszyny w poziomie, jak się "położy" na ogon to już mogiła. Model zaprojektowany jest na dwie wręgi i jest to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że skleimy je razem i potraktujemy jako jedną grubą z doszlifowaniem na grubość paska łączącego. Pozwoli to uniknąć problemów z dopasowaniem podłóg w niektórych segmentach. Gdybym kleił model jeszcze raz nie zaczynałbym od ogona jak sugeruje Autor, ale od segmentu z komorą bombową i "posuwałbym" się w kierunku ogona i dziobu, jak Pan Bóg przykazał. Ale mądry Polak po szkodzie.
To na tyle, jak widać na ostatnich fotkach zostawiłem sobie możliwość zaprezentowania silnika w całej okazałości a także zaprezentowałem powód dlaczego kleję wszystko w podobnej skali...
Aha, jeszcze raz: oszklenie z GPM'u nie nadaje się do tego modelu, mam zrobione kopyta na oszklenie kabiny pilotów i przednią część kabiny nosowej. Jeżeli byłby ktoś chętny przygarnąć proszę się odezwać na maila...




Witam serdecznie,
po skończeniu Westlanda zacząłem przeglądać co tam mam do sklejenia na półeczce i w myśl zasady "raz kozie śmierć" albo "jak spaść to z wysokiego konia" podjąłem decyzję o sklejeniu niedawno wydanego bombowca, którego ukazanie się spowodowało masę komentarzy:

Jestem świadomy wskazanych przez Was niedociągnięć modelu, z niektórymi, tymi oczywistymi mam zamiar się zmierzyć i je poprawić ale jaki tego będzie efekt ? Nie wiem. Zamierzam czerpać pełnymi garściami z ewentualnych Waszych podpowiedzi i wskazówek. Chciałbym skleić poprawny standard z małymi korektami, mam trochę obaw bo, jak na mnie to duży model. Absolutnie niedościgłym wzorem (i inspiracją) jest dla mnie B-17 Kolegi Winka. Będę zadowolony, kiedy mój bombowiec będzie trzymał symetrię...
Obiecałem sobie, że przed założeniem relacji będę miał za sobą jakiś mały etap, a zacząłem od elementów, które mnie sprawiają zawsze sporo kłopotu i czasami zniechęcają i opóźniają prace. Mam więc dwa silniki i sześć bomb. Silniki trochę wzbogacone (popychacze z pręta z włókna szklanego 0,8 mm, przewody z cyny 0,5 mm), a bomby - niby nieskomplikowane zniechęcały mnie sklejanymi z listków kopułkami. Ponieważ te listki to dla mnie trauma postanowiłem je lekko podszpachlować i pomalować, czego efekt widoczny jest na ostatniej fotce. Efekt jest taki sobie, ale i tak widoczne będą właściwie tylko dwie z tych śmiercionośnych rur. Wybiorę te najlepsze ;)

Zastanawiam się nad zaimpregnowaniem wycinanki albo rozcieńczonym BCG albo "wikolem" Pattex,a ale mam obawy o deformację kartonu. Na razie będę sobie kontynuował drobiazgi.
Aha, wręgi laserowe (7xA4 1mm + 1xA4 0,5mm), oszklenie też zamierzam kupić...

--

Post zmieniony (21-11-16 19:52)

 
12-03-16 21:45  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

O rany, czuję się nieswojo jak tak Szacowne Grono patrzy mi na paluchy. Ale cóż, sam tego chciałem...
No to kilka odpowiedzi na zadane pytania. Szacunek nakazuje zacząć od ZbiG'a - tak, będę kupował szkiełka, jak tylko GPM z urlopu wróci, a gdyby nie pasowały posłużą mi do... zrobienia kopytek. I dalej: oznaczenia zamierzam przemalować jak i odwrócić szachownicę. Druciki klejone na SG, popychacze z pręcika z włókna węglowego (0,8 mm), przewody z cyny 0,5 mm.
A teraz to co udało sie ulepić przez ostatni tydzień.
Po wycięciu otworów w wewnętrznych powierzchniach klap luku bombowego zabrałem, jak Autor sugeruje, za ogon samolociska. W zasadzie nie mam uwag, jedynie z własnej inicjatywy podkleiłem wewnętrzne powierzchnie segmentów kolorowym papierem (nawet nie tekturą) bo jednak przez te wszystkie szybki i kopułki coś tam będzie można dostrzec. A poza tym jest to jednak wzmocnienie każdego segmentu. Ponieważ szkielet stateczników poziomych jest dość rozbudowany oraz jest integralną częścią z jedną z wręg na razie kleję na dwie wręgi. Przy dalszych segmentach pomyślę o przejściu na jedną wręgę.
Cała konstrukcja ruchomych sterów widoczna na fotkach, wszystko tutaj fajnie pasuje, jedyne co uzupełniłem to malowanie krawędzi "zawiasów" i niektórych elementów, żeby nie świeciły gdzieś tam na biało. Miałem obawy co do wewnętrznych, wystających poza dźwigar fragmentów stateczników poziomych, ale jest to fajnie spasowane ze sterami wysokości tak, że chyba nie trzeba specjalnie tam ingerować...

Ta ostatnia wręga będzie zamaskowana wręgą, na której "oprze się" oszklenie ogona, więc na pewno na koniec będzie to wyglądało estetyczniej.
Na razie wszystko jest dobrze spasowane, nie ma praktycznie żadnej ingerencji w kształt lub wielkość części.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
13-03-16 13:54  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

ZbiG'u - wyczuwam sarkazm ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
16-03-16 22:04  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Pytanie do fachowców, bo zgłupiałem: czy ten fin flash na prawym stateczniku jest odwrotnie wydrukowany czy tak powinno być ?


--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
19-03-16 23:21  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
wierzcie mi, nie spodziewałem się, że podczas sklejania stateczników pionowych i sterów kierunku przyjdzie mi się zmierzyć chyba z najbardziej skomplikowaną konstrukcją szkieletu z jaką do tej pory miałem do czynienia. Pewnie powiecie, że niewiele w życiu widziałem, ale ja pozostaję przy swoim zdaniu. Sklejanie tego zajęło mi kilka ładnych dni, a przecież pracuję na laserkach.
Nie będę opisywał wszystkich meandrów zaproponowanego przez Autora rozwiązania, które jest ciekawe, dobrze spasowane, wymaga jednak dobrego zaplanowania pracy. Ja sklejałem wg instrukcji (pewnie można to uprościć), która, aby ster pozostawał ruchomy, przewiduje na etapie sklejania szkieletu połączenia elementów statecznika i szkieletu a potem oklejanie ich poszyciem. Da się to zrobić, myślę jednak, że łatwiej byłoby pokombinować oddzielne sklejanie tych dwóch elementów i potem połączenie ich przegubowo. Ale co tam, co nas nie zabije to nas wzmocni.
Poniżej prezentuję kilka fotek z poszczególnych etapów budowy. Tak jak pisałem wszystko jest dobrze spasowane, jednak trzeba trochę czasu poświęcić na oszlifowanie krawędzi tych płaskich elementów szkieletu tak, aby swobodnie mieścił się w poszyciu. Wg mnie wszystko jest za bardzo "na styk". I jeszcze jedno: nie wiem dlaczego Autor nie przewidział (albo ja przegapiłem) żeberek kształtujących "krawędź natarcia" sterów, które jednocześnie zamknęłyby otwory na "zawiasy". Ja tego nie zrobiłem, ale warto się zastanowić nad wykonaniem jakichś zaślepek, żeby nie było niwielkiego, ale jednak wglądu do wewnątrz sterów...

Stateczniki na razie włożone na sucho, gdzieś tam widać niedoróbki w retuszu, ale zostawiam sobie to na później. Mocno wymęczyłem te zaokrąglone krawędzie natarcia, ale na więcej mnie nie stać. Postaram się może jeszcze drobne szparki zalać wikolem i podretuszować.
Tymczasem muszę odsapnąć...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
20-03-16 22:42  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
zabrałem się za rozpracowywanie skrzydeł, ich szkieletu i mocowania do kadłuba. I zagadka dla sprytnych: jak sprawić, żeby poszycie cz. 8 "owinąć" na wrędze z wypustkami pod dźwigary skrzydeł tak, aby te wypustki znalazły się w zaznaczonych otworach ? Bez nagród...

A swoją drogą będę musiał zakupić solidną ilość kolorowego kartonu na wzmocnienia. To wszystko będzie nieźle ważyć...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
20-03-16 23:16  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

"Broda...' - wystarczyło to naciąć do granicy koloru i da się nałożyć ? Wg mnie nie ma szans, trzeba ciąć po kolorze albo kombinować z jakimś zastępczym dźwigarem środkowym, co nie byłoby złym pomysłem bo byłaby to sztywniejsza konstrukcja. Tylko, że ten dźwigar przechodziłby przez komorę bombową...
--

Post zmieniony (20-03-16 23:19)

 
21-03-16 21:06  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

No dobra, posypuję łeb popiołem. I to grubo. Po sprawdzeniu na "żywym" organizmie okazało się, że wystarczy rozcięcie do granicy koloru i da się to poszycie założyć bez problemu... Stary pierdoła jestem . Ale dzięki Wszystkim za propozycje

--

Post zmieniony (21-03-16 22:10)

 
26-03-16 21:57  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
dzisiaj w zasadzie to nie aktualizacja, ale raczej prośba o wskazówki skierowana do Mistrzów Dużego Formatu. Ale po kolei. Pojawił się szkielet skrzydeł, znowu dobrze to wszystko spasowane (mały błąd ze zbyt małymi, dwoma otworami przy tych połączeniach "pióro-wpust", drobiazg) i solidnie stabilne po sklejeniu. Dobrze spasowane wypustki z wręgi nr 8 z gniazdami w dźwigarach również solidnie ustalają pozycje skrzydeł, wydaje się, że nie powinno być problemu z odpowiednim wzniosem skrzydeł.
I teraz prośba: podzielcie się, proszę, Waszymi sposobami radzenia sobie z przyklejaniem tak dużych powierzchni jak np. poszycie centropłata do szkieletu ? Zaznaczam, że nie ma podposzycia, Czy najpierw dół poszycia (tu mały problem bo zewnętrzna część skrzydła jest "załamana" do dołu). Jeżeli tak to jak pasujecie krawędź spływu ? Ja zdecydowałem się najpierw skleić poszycie na krawędzi spływu i nasunąć to na szkielet. Na sucho (jak widać) jest OK, ale teraz trzeba to przykleić. Mój polimer (Axton) zbyt szybko łapie, żeby była odpowiednia ilość czasu na korektę, kiedy wcześniej posmaruję szkielet, z kolei jak najpierw spasuję na szkielecie to będę mógł tylko skleić zewnętrzne wręgi i dźwigar zamykający wnękę na lotki. Reszta będzie "fruwała".
Kurcze, a może zbyt wydziwiam ? Przegadałem już temat z jednym Autorytetem, ale będę wdzięczny za info jak Wy sobie z tym radzicie...


No i oczywiście Wesołych i Pogodnych !

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
30-03-16 20:50  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
przed każdym kolejnym etapem wycinanki solennie sobie obiecuję, że tym razem to już na pewno 50 razy przymierzę, spasuję i ukształtuję tak, żeby nie było nawet 0,1 mm jakiegoś przesunięcia. Zero tolerancji. I zawsze jak przyjdzie do klejenia to nie ma bata, żeby czegoś nie spartolić. Tak już mam...
Idąc za Waszymi radami (dzięki !) rozkleiłem poszycie centropłata i przyklejałem najpierw spód poszycia a potem górę. Mierzyłem, odrysowałem linię dźwigara, cmokałem, cmokałem a i tak nie wyszło jak chciałem. Przy tak dużych elementach kilka małych błędów kumuluje się gdzieś tam w innym miejscu w jeden większy. Po przyklejeniu poszyć centropłata i przymierzeniu poszyć zewnętrznych wyszło, że zabrakło gdzieś 1,5 mm na przykrycie ostatniego żeberka. Ponieważ lotki i klapy są dobrze spasowane z żeberkami pozostało mi dosztukować brakujące fragmenty. Mam nadzieję, że nie rzuca się to w oczy. Poszycie zewnętrzne przyklejałem odwrotnie: najpierw góra potem dół.

Przy tak dużych reflektorach nie wypadało wykonać je w wersji wycinankowej, niewielki nakład pracy a efekt chyba lepszy. Naciąłem też te otwory przy klapach i silnikach bo jest to dosyć charakterystyczny element skrzydeł, mocno rzucający się w oczy na fotkach. Od wewnętrznej strony podkleję je ciemny kartonem i będzie OK. Na fotkach nie sklejone jeszcze końcówki skrzydeł, najpierw trzeba będzie zamontować lotki. I nie wiem czy nie będzie trzeba robić wewnętrznego poszycia we wnękach na klapy i lotki, zależy to od spasowania z tymi elementami...

Tak jak pisałem szkielet jest na tyle stabilny i dobrze spasowany z wręgą kadłuba, że bez problemu da się uzyskać odpowiedni wznios skrzydeł...


--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
30-03-16 23:08  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

"Lusterka" wytłoczone na gumce "myszce" z miękkiej folii metalowej, w jakie są zapakowane skalpele chirurgiczne. Folia nie sprężynuje, doskonale poddaje się formowaniu, z jednej strony jest matowa, z drugiej błyszcząca. Parę lat temu ktoś tu się ogłosił ze skalpelami w zabawnej cenie, kupiłem a folia okazała się idealną do takich operacji...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
02-04-16 21:50  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, tym razem po krótszej przerwie, ale i aktualizacja niewielka. Na początek dzięki za Wasze uwagi dotyczące sposobu sklejania różnych elementów. To sklejanie najpierw krawędzi spływu to super sprawa, i mocno ułatwia zachowanie dokładności pod warunkiem, że klej zastosowany do połączenia poszycia ze szkieletem daje trochę czasu na korektę. Muszę spróbować wrócić do butaprenu... Ale są przecież poszycia, które tego łączenia nie mają, jak np. w tym przypadku, gdzie na centropłacie owszem jest, ale na skrzydle już nie. Na szczęście tutaj elementy są dobrze spasowane.
Dorobiłem klapy, trochę uprościłem znowu mocno rozbudowane szkielety, ale miałem już dość szlifowania krawędzi spływu "dźwigara" więc po prostu odciąłem całą część przeznaczoną pod szlif, a kształt i tak nadany jest przez żeberka. Elementy dalej dobrze spasowane, nawet otwory pod ośki klap uwzględniają załamanie tej zewnętrznej klapy, determinując tym samym kąt załamania. Jest OK. Ale jedna mała uwaga: Autor nie przywiązuje specjalnie wagi do podklejania, kolorowania wewnętrznych, widocznych powierzchni elementów. Tak było z segmentami ogonowymi i tak z wnętrzem wnęk na klapy i lotki. Ponieważ górna powierzchnia po wychyleniu klap jest trochę widoczna podkleiłem ją cienkim czarnym papierem. Z dolną dałem sobie spokój, nie będzie tam nic widać...

Te wszystkie elementy da się jeszcze oczywiście wyjąć, mocowanie na stałe zostawię sobie na później...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
09-04-16 23:54  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Dzisiejszy wpis tak dla poprawy samopoczucia i dla wrażenia, że coś się dzieje. Praca, wyjazdy spowodowały chwilowy "odpływ" weny...
Ponieważ klapy i lotki czekają na zamontowanie spróbowałem gondoli silników i podwozia. Oczywiście w szkielecie jednej gondoli jest więcej wręg niż np w Me-109 (zresztą średnica jej jest większa od średnicy Messerka) i gdyby nie laserki to pewnie jakiś bąbel by się na paluchu pojawił. Szkielet spasowany do skrzydła OK, chociaż na jednym ze zdjęć widać, że linia poszycia wyznaczona przez wręgi nie zgadza się z biały polem pozostawionym pod gondolę. Na szczęście w "dobrą" stronę... Poszycie pasuje, ostatnie fotki pokazują, że po przyklejeniu nie powinno być szpar między poszyciami gondoli i skrzydła. Sugestia dla ewentualnie sklejających: Autor sugeruje najpierw przykleić szkielet do skrzydła, potem sklejone razem 4 części poszycia środkowego i do tego dokleić przednią, tą prawie zamkniętą część poszycia. Aby to się zgrało proponuję najpierw przykleić do szkieletu gondoli tę przednią część aby dokładnie "ustalić" położenie tego szkieletu względem skrzydła. Zresztą jest to tak zaprojektowane, że da się całą gondolę, oklejoną poszyciem po prostu nasunąć na skrzydło.
Wnęka na podwozie przemalowana na ciemnooliwkowy bo ten wiosenno-zielony w ogóle mi nie odpowiada, a podkleiłem też cienkim czarnym kartonem poszycie tej wnęki od spodu. Szkielet wzmocniony pod wklejenie goleni podwozia.

Jutro mam zamiar to razem wszystko połączyć i zabrać się za zamknięcie gondoli od góry. Czeka tam niezła zagadka, bo Autor jakoś nie pofatygował się o rozrysowanie końcówek wlotów powietrza...
ZbiG'u, co do ewentualnych badań organoleptycznych to - ze względu na gabaryty - mam pewne obawy, ale postaram się zrobić wszystko, kierując się również Twoimi wskazówkami żeby dało się ten model gdzieś przetransportować (ile efekt końcowy będzie dla mnie akceptowalny)...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
10-04-16 20:07  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

No i sobie narobiłem kłopocików bo, jak to mówią: jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy...
Po pierwsze nie przyjrzałem się dobrze segmentom poszycia gondoli zamykających je za poszyciem skrzydła. Są to pierwsze segmenty klejone w pełny obwód. Na arkuszach wszystkie elementy poszycia pogrupowane są jako części L i P. Natomiast przy tych częściach nie ma tej dodatkowej literki więc potraktowałem je jako takie same. Biję się w klatę, że nie obejrzałem ich dokładnie, ale przy klejeniu okazało się, że jest różnica:

Te białe pola (bardzo małe pola) to wcięcie w krawędź spływu skrzydła. Ponieważ najpierw kończyłem wczoraj rozpoczętą gondolę, dokleiłem ten zamknięty segment i... wtedy okazało się, że zrobiłem to odwrotnie. Wcześniej okazało się również niestety, że żeby spasować ten zamknięty segmencik do wczoraj oklejonej gondoli trzeba dość solidnie dopasować ostatnią wręgę. Odcinanie, odrywanie, szlifowanie - ale jakoś to wyprowadziłem (oczywiście w czasie tego pasowania zupełnie mi "uciekł z pola widzenia" ten drobny fragmencik do wycięcia...). Druga gondola była już "mądrzejsza" o ten błąd i szlifowanko zrobione zostało przed klejeniem poszycia. Gdzieś musiałem zbłądzić, bo reszta, gondole do skrzydła, pasują jak ulał, a nie są przyklejone...


--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
11-04-16 23:16  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Ludzie pomocy, bo moja wyobraźnia szwankuje...
Zabrałem się za "zamknięcie" gondoli od góry i mam problem z przednimi segmentami:

Po kolei na fotkach:
1 - części na arkuszu, 2,3 - jedyne rysunki pokazujące te elementy, 4 - położenie przedostatniego segmentu (będzie ukształtowany na wrędze, to nie problem), 5 - ostatni segment, 6 - ten pofalowany element ma się gdzieś tam znaleźć.
Pytanie: jak ukształtować ostatni element (nie ma do niego żadnych wręg, żadnego elementu kształtującego) oraz czy dobrze myślę, że ten pofalowany element powinien być ukształtowany w półkole, ułożony w płaszczyźnie pionowej i "obejmować" końcówkę widocznej podłużnicy ? Wydaje się, że ten ostatni segment powinien być ukształtowany owalnie, jak "spłaszczona rurka", ale po co te wycięcia w środkowej części ? Czy w takim razie ta wystająca część podłużnicy powinna być odcięta ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
12-04-16 19:57  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Panowie, dzięki za pomoc. Wydaje się, że Mirmic "ujął" na rysunku część 39a idealnie. Pozostaje rzeczywiście 39 i ten wystający fragment szkieletu. O tyle to wszystko dziwne, że do tej pory wszystkie szczegóły były przemyślane (wcięcia na krawędź spływu np.), dlatego mam wrażenie, że czegoś nie "czytam" z tą częścią...
Wysłałem zapytanie do MM z prośbą o przekazanie Autorowi. Ciekawe, czy tym razem też mnie zignorują, podobnie jak trzy tygodnie temu (inna, mała wątpliwość)...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
19-04-16 00:09  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam po krótkiej przerwie. Jakoś mało czasu na klejenie (pogoda, rower, praca) i jakby troszeczkę mniej "emocji". Trochę mnie spowalniają też te powyższe problemy. W zasadzie dzięki Wam (grazie !) wiadomo o co chodzi, ale mam jeszcze nadzieję na odpowiedź od Autora. Na razie MM odpisał, że przekazali pytanie P. Staszałkowi. Dam mu jeszcze tydzień...
Tymczasem wymordowałem osłony silników. Trochę to sobie utrudniłem, bo sklejałem na styk (BCG), że móc od spodu lekko uwypuklić segmenty. Wyszło tak sobie.

To kolejne elementy, przy których "zapomniało się" Autorowi o widocznej, wewnętrznej stronie. Zastanawiam się nad wklejeniem "podposzycia" z kolorowego kartonu lub pomalowaniu tego jakąś olejną farbą. Nie chcę tam już wklejać sklejek, bo przy malowaniu będą jednak widoczne, a przy podposzyciu "odepchną" je do wewnątrz, a nie ma już w środku zbyt dużo miejsca. Obaczym...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
19-04-16 10:38  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Jest to klejone tylko na BCG, nie szlifowane, ale podczas wycinania nóż trzymany był pod lekkim skosem. Po "zgrubnym" doklejeniu lekko nasączone od zadrukowanej strony BCG i dociśnięte, "dogładzone" stalową kulką. Dość fajnie to działa, bo podczas takiego (delikatnego) dogładzania nadmiar kleju zwija się z kartonu wraz z nadmiarem (o ile taki jest) retuszu, który robię temperami i pozostaje w miarę czysta krawędź łączenia.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
24-04-16 20:03  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
nie doczekałem się żadnej reakcji Autora w temacie nieprecyzyjnych rysunków wlotów powietrza nad silnikami więc trzeba było się z tym uporać. Najpierw przykleiłem silniki, następnie wręgi górnej części gondoli oraz odciąłem, wg mnie przeszkadzający fragment podłużnicy szkieletu.
Górne segmenty ładnie do siebie pasują, trzeba trochę uwagi poświęcić na ich ukształtowanie, ale sklejanie nie jest kłopotliwe. Natomiast ten ostatni segment wykonany metodą prób i błędów, nie obyło się bez odrywania części, ale ostatecznie wyszło chyba tak jak pokazane jest to na jednym z rysunków. Sporym utrudnieniem jednak jest brak wręgi "kończącej" ten ostatni segment, która pozwoliłaby go łatwo ukształtować.
Jeszcze raz dzięki Panowie za pomoc.

Ostatnia fotka pokazuje białe pola, które nie zostały zakryte przez elementy gondoli. Mam wrażenie, że to drobny błąd w projektowaniu bo nijak nie mogłem dopasować części tak, aby to zakryć. Na szczęście jest zapas koloru...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
09-05-16 22:21  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Dzięki za przypomnienie tematu, ale kryzys twórczy, albo lepiej: rzemieślniczy mnie dopadł. Zatrzymałem się na jakichś niejasnościach w projekcie, coś trzeba domalować, coś dorobić... Więcej o tym myślę niż coś robię. Ale model coraz częściej "plącze" mi się przed oczami...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
18-09-16 14:24  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Pewnie - po tak długiej przerwie - jakość ucierpi, ale chyba przyszła pora, żeby Mitchell zaczął mnie znowu absorbować wieczorami...
Na razie to tylko jeden segment, ale jak to mawiał "klasyk" - najtrudniejszy pierwszy krok. Segment wzmocniony od środka ciemnozielonym, cienkim kartonem, jak widać w tle - kolejne przygotowane do dalszej obróbki...


--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
20-09-16 22:55  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Sorry, że w ogóle zawracam głowę, ale jeden z elementów "dzięki" któremu odłożyłem model na półkę na jakiś czas. Wieżyczka podkadłubowa. Po prostu nie lubię takiego sklejania "w powietrzu", bez jednej nawet wręgi. Tutaj utrudniłem sobie wycinając podłużne otwory na lufy karabinów i okienko celownika peryskopowego (chyba). Uff...

Będzie to oczywiście od wewnątrz pomalowane i "dostanie" dwa Browningi - ten powyżej będzie w kopułce dziobowej

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
25-09-16 20:47  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Jedno jest pewne: jeżeli zabierałbym się za ten model ponownie, wiedząc co i jak po kolei, na pewno decydowałbym się na rozwiązanie na jedną wręgę. Niestety, ale klejenie na dwie wręgi wybitnie mi nie leży. Może kiedyś ?
Tymczasem kończę środkowe segmenty z wieżyczkami karabinów maszynowych. Ciekawe, że Autor zaprojektował drobne elementy wyposażenia (siedzenie z pasami) a zapomniał o poszyciu wewnętrznym. Podklejam to ciemnozielonym kartonem, bardzo niewiele z tego będzie widać, tylko przez okrągłe boczne okienka bo przez górną kopułkę chyba nic się nie dostrzeże.
Dolna kopułka w zamyśle Autora jest chyba obracana i chowana w głąb kadłuba, ale jest to tak delikatna konstrukcja że dałem sobie spokój. Na fotkach tylko włożona na sucho, finalnie będzie przyklejona. Te dwa środkowe segmenty jeszcze nie przyklejone, zabieram się za górną wieżyczkę, a ponieważ jest ona osadzona w podłodze segmentów zostawiam sobie jeszcze dostęp do ich wnętrza.
Na koniec ciekawostka. Kopułki mam kupione, ale ramki to dla mnie spore wyzwanie...


--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
30-09-16 11:39  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
kolejny element, po zrobieniu którego mogę odetchnąć z ulgą. Oczywiście nie jest doskonały (delikatnie mówiąc...), ale ani ramki nie ułatwiły przyzwoitego wykonania ani praca z tymi nieszczęsnymi plastikowo-foliowymi elementami to nie jest coś za czym tęsknię. Dziwi mnie, że w wycinance Autor nie zamieścił ramki jako oddzielnego elementu, który przecież dałoby się odpowiednio ukształtować na kopułce tylko każe się męczyć z posiekaną wzdłuż i wszerz ramką odciętą od rozrysowanej na tekturze kopułki... Kolejna wątpliwość to wewnętrzne elementy mechanizmu górnej wieżyczki, które praktycznie będą nie do dostrzeżenia po sklejeniu kadłuba w całość. Taka sztuka dla sztuki, zrobiłem bo po prostu było rozrysowane. Kopułka górna już przyklejona, segmenty jeszcze nie połączone...

A może znajdzie się chętny opisać jak sobie radzi (narzędzia, technika) z odcinaniem i dopasowywaniem elementów typu owiewka bo jeszcze kilka wyzwań przede mną w tym modelu...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
30-09-16 12:30  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

'ceva' - kusiło, jasne, ale przed rozpoczęciem sklejania wydawało mi się, że będzie to trudne z uwagi na elementy, które są na styku segmentów oraz umieszczenie wewnątrz segmentów innych elementów (komora bombowa). Można powiedzieć, że poszedłem na łatwiznę, ale jak pisałem kilka postów wcześniej teraz, kiedy wiem co i jak na pewno byłaby to jedna wręga...
'Art" - pisząc o "odcinaniu" miałem na myśli wycięcie ramki z całego elementu kopułki - fotkę masz we wcześniejszym poście. Z tym, że nie jest to cała ramka bo są jeszcze elementy "pionowe" umieszczone na pierścieniu, drugim fragmencie kopułki. Skleić to najpierw w całość i ukształtować i przykleić do kopułki jest poza moimi możliwościami...
Aha, 'mares' - litery najpierw obrysowane czerwonym markerem i zamalowane Revell'em
--

Post zmieniony (30-09-16 17:40)

 
08-10-16 19:54  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
kolejny nieskoordynowany krok naprzód. Dwa środkowe segmenty, z komorą bombową. Tym razem zawziąłem się i wykonałem podposzycie kadłuba wykorzystując je także jako sklejki między segmentami. Wręgi trzeba było oczywiście trochę podszlifować, ale efekt jest rzeczywiście pancerny. Zależało mi na odpowiedniej sztywności tych elementów bo nie dość, że nie są sklejone w zamknięty kształt (komora) to jeszcze wiszą na nich skrzydła. Wydaje się być OK. Oczywiście w przeszkolonym segmencie przed komorą wycinanka nie przewiduje żadnego kolorowego wnętrza, zostawiłem jako białe, może jeszcze to jakoś zamaluję przez otwór we wrędze końcowej. Zresztą końcowa wręga to też zagadka, bo będzie już tutaj kabina a Autor nie przewidział (albo się jeszcze nie dokopałem) tylnej ścianki kabiny. Znów trzeba będzie sztukować...

Mając już te segmenty nie mogłem sobie odmówić przymiarki skrzydeł. Chyba wszystko będzie pasować, z tym, że na kadłubie Autor pozostawił niezamalowane miejsce na krawędzi spływu tam, gdzie jest klapa i będzie ją można zostawić tylko w równoległej do płaszczyzny płata. A i tak nie jestem pewien czy nie będzie tam widoczne białe miejsce...


--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
14-10-16 22:23  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
kolejny krok w stronę ostatnich, dziobowych segmentów. Nie wiem w dalszym ciągu czy ja sam sobie stwarzam problemy, ale sklejanie segmentów z kabiną pilotów postanowiłem wykonać wg własnego planu (zresztą Autor jest tu bardzo "powierzchowny" w opisie). Zamieniłem szachownice, skleiłem szkielet i skleiłem elementu przedniego zawieszenia. Ponieważ posiadana wytłoczka "obejmuje" całą kabinę postanowiłem od wąskiego segmentu odciąć ramkę oszklenia i wykorzystać ją dopiero przy oklejaniu wytłoczki a na razie skleić tylko dolną część poszycia i połączyć ją z kolejnym segmentem. Kolejność była taka: doklejam wąski segment, następnie szkielet kabiny, tu wklejam częściowo elementy przedniego podwozia i doklejam drugi, zamknięty segment kabinowy. Nie przyklejałem segmentu do przedniej wręgi, żeby mieć dostęp w celu odpowiedniego ustawienia tablicy przyrządów i orczyków. Kolejność się sprawdziła, ale coś mi się tam po drodze pokrzywiło i było trochę szlifowania. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na symetrię. Przed przyklejeniem poszycia, w szkielet kabinowy wkleiłem obciążniki (30 g), mam nadzieję, że wystarczą. Jak nie, to na szczęście poszycie wewnętrzne kabiny opiera się na wewnętrznej krawędzi wręgi i w lukę między poszyciami można będzie jeszcze dołożyć ciężarki.
Uff, ale się rozpisałem, czas na parę fotek:

Fragment poszycia wewnętrznego kabiny jest pomalowany bo wycinanka nic tam nie przewiduje, przyjmuję propozycje na zakrycie tylnej wręgi kabiny pilotów.
Zaczynam się zastanawiać gdzie będzie stał ten niemały samolocik...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
14-10-16 22:37  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

O !!! Mój portret !

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
14-10-16 23:24  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Masz po prostu zaj....tą kumpelę ! Specjalne pozdrowienia !

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
16-10-16 22:38  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

A ja dzisiaj drobiażdżek, ale cieszę się, że wolanty już na miejscu. Na fotkach widać też szczelinę między wewnętrznym i zewnętrznym poszyciem - miejsce na ewentualne dociążenie dzióbka...

W te "dziury" na konsoli środkowej mam nadzieję wkomponować jeszcze "wajchy" sterowania - ogólnie rzecz biorąc - silnikami.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
21-10-16 17:47  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Nieuchronnie zbliża się moment, kiedy trzeba będzie zmierzyć się z oszkleniem, brrr... zobaczym jak to wszystko będzie pasować.
Tymczasem załoga ma już na czym usiąść, a strzelec na stanowisku dziobowym zaopatrzony jest w odpowiedni zapas amunicji. Zastanawia mnie, dlaczego Autor poświęcił tyle uwagi szkieletom siedzeń w kabinie, które będą zupełnie niewidoczne a zupełnie pominął urządzenia znajdujące się na wewnętrznych burtach kabiny.

Zabrałem się za nos samolotu i tutaj, podobnie jak przy kabinie trochę zmodyfikowałem projekt Autora. Najpierw skleiłem sobie skserowane poszycie nosowe, żeby dopasować wręgi. Kiedy wszystko spokojnie "siadło" odciąłem górne fragmenty wręg szkieletu - nie będą potrzebne. Usunąłem też część wręgi segmentu kabinowego bo coś tam przekosiłem ale dokleiłem podobną część do pierwszej wręgi przedziału nosowego i to ona będzie kształtować ostatecznie segment kabinowy.

Poszycie części nosowej zrobiłem trochę inaczej niż przewiduje wycinanka. Z "zamkniętych" segmentów odciąłem ramki oszklenia a przyklejałem tylko dolne poszycie. Zamknę (mam nadzieję) to wszystko oszkleniem z przyklejonymi ramkami. W wycinance brak wewnętrznego poszycia segmentów nosowych, do jego wykonania wykorzystałem zapas koloru.

Siedzenia i amunicja już na miejscu, czas na kabiny...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
23-10-16 23:03  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, tym razem bez aktualizacji ale z pytaniem: czy ktoś z Was miał już okazję "zmierzyć" się z oszkleniem z GPM do tego modelu ? Bo rozpocząłem prace przy oszkleniu nosa i o ile ta górna część - powiedzmy - jakoś spasowała, chociaż ramki były moooocno naciągane to ten przedni element... właśnie jestem na etapie robienia kopyta. I być może to samo trzeba będzie zrobić z górną częścią. Kleił to już ktoś ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
27-10-16 00:10  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, z ilości wpisów pod moim pytaniem wnioskuję, że jestem pionierem w temacie tego Mitchella ;) Zastanawiam się również czy Autor w ogóle skleił ten model, a szczególnie czy postarał się o wycięcie i sklejenie ramek, samych ramek na przygotowanych wcześniej wytłoczkach osłon kabin. I nie chodzi mi tu o spasowanie wytłoczek, ale o sam sposób zaprojektowania ramek. Ta kopułka „nosowa” to już mistrzostwo świata. To się oczywiście da skleić łatwo bez wycinania otworów na oszklenie, ale jak sobie z tym poradzić wycinając „szybki”. Na jakiego grzyba ramki podzielone są wzdłuż osi ? Nie można tego dzielenia zrobić pół milimetra dalej ? Albo ten trójkątny „cycek” na końcu jednego z listków ?

Tak jak wspominałem oszklenie z GPM nie pasuje (na pierwszej fotce widać jak dociskałem kopułkę sklejoną ze skanu do wytłoczki). Zrobiłem to po swojemu. Skleiłem drugą kopułkę ze skanu, ukształtowałem ją wstępnie na otworze po odpowiedniej wrędze i zrobiłem kopyto. Wytłoczka wyszła OK, pozostało odpowiednio przykleić ramkę. Żeby to wszystko się nie podeformowało przy klejeniu wymyśliłem coś takiego. Na płaskim elemencie naciąłem kontury szybek do połowy grubości kartonu, a wszystkie naroża „na gotowo”. Skleiłem całą kopułkę i przykleiłem (starałem się tylko na ramkach) do wytłoczki. Trzymając to wszystko na kopycie odciąłem imitacje szybek po wytrasowanych wcześniej liniach i wyretuszowałem krawędzie. Nie jest idealnie, ale dla mnie do zaakceptowania. „Zabawy” było na dwa dni. Na szczęście wydaje się, że kopułka będzie pasować do reszty. Będę ją kleił na samym końcu, bo ma z niej wystawać lufa km-u, a jak znam życie przy operowaniu kadłubem niechybnie ten element zostałby utrącony…

Tak sobie myślę, że następna aktualizacja to może już być... galeria. Zaczynam wszystko łączyć razem.
Aha, jeżeli ktoś byłby chętny na kopyto proszę dać znać...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
30-10-16 23:45  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

To jeszcze nie koniec, ale... Kadłub sklejony, skrzydła, silniki, głowice śmigieł, podwozie główne na miejscu. Symetria chyba OK...

Zależało mi na goleniach podwozia. "Tłoczysko" z pręta Ø3mm doszlifowanego do odpowiedniej średnicy i dopiero w nim osadziłem oś koła i drut do zakotwienia we wnęce gondoli silnikowej. Zdecydowałem też, że łopaty śmigieł przykleję na końcu, po doklejeniu obudów silników. Głowice śmigieł są tak pomyślane, że nie powinno być kłopotów z kątami. Na szczęście trochę tego silnika będzie widać...

Rany, jak dobrze, że zrobiłem te silniki na początku...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
03-11-16 20:48  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Miałem już się nie odzywać do galerii, ale to bubel sprzedawany przez GPM spowodował ten post. Nie wiem na jakich formach były robione ale na pewno nie pasują do tej wycinanki. Pierwszy zonk był z górną częścią kabiny nosowej, którą jakoś tam się dało uratować (chociaż teraz żałuję, bo mogłem zrobić swoją), przód kabiny nosowej robiłem sam, a teraz pora zmierzyć się z kabiną pilotów. O ile szablony z wycinanki pasują idealnie (brawo dla Autora) to proszę zobaczyć jak się ma kupiona wytłoczka do obrysu wręgi na której ma się opierać...

Sugeruję, żeby dobrze się zastanowić przed kupnem oszklenia z GPM'u...
A przy okazji pomalowane koła, antena ADF (chyba) wloty powietrza nad silnikami, nad którymi zastanawialiśmy się wspólnie a okazało się, że to całkiem przyjemny element w klejeniu i spasowaniu. Wklejając bomby do komory pomogłem sobie takimi prostymi prowadniczkami, które "ustawiły" je w odpowiednich odstępach...


--

Post zmieniony (04-11-16 21:18)

 
03-11-16 23:58  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Ze zdjęciami już powinno być OK...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
06-11-16 20:02  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam w tej relacji po raz przedostatni.
Udało się ! Udało się w miarę dobrze zrobić oszklenie kabiny Nie wszystko wyszło idealnie, ale i tak jest chyba o wiele lepiej niż gdybym "bawił" się z owiewką z GPM. Od kiedy porównałem własny szablon z zakupionym oszkleniem zastanawiam się, czy oni na pewno robili to na szkielecie z MM. Koszmar. Ramki klejone pojedynczo, ostatnie wklejana ta górna "łezka".
Wcześniej uporałem się z łopatami śmigieł i klapami komory bombowej. Są już zamontowane. Łopaty i osłonę jednego silnika przykleiłem, drugi komplet być może będzie zdejmowany (szkoda mi jednak trochę tego silniczka...). Wkleiłem też parę dźwigni do kabiny pilotów.

A przy okazji mały tutorial jak w warunkach absolutnie amatorskich wykonuję wytłoczkę. Oczywiście sposób nie jest mój, zerżnąłem go od Cevy (kopyto) i Ryszarda (olej). Zawsze jednak miałem problem z trzymaniem folii, żeby nie poparzyć paluchów. Tak więc: najpierw kleję owiewkę z ksero z wycinanki, sklejam, kształtuję i nasączam SG. Ponieważ nie miałem już wręg kształ "oparłem" na szkielecie zewnętrznym. Tak ukształtowaną owiewkę usztywniam Poxipolem, a po zaschnęciu usztywniam Poxiliną i zatapiam w niej wkręt, który w trakcie tłoczenia będzie zamocowany w imadełku. Teraz pora na szlifowanie mniej więcej o grubość folii i ramki. Szlifuję papierami ściernymi od 320 d0 1600, przed ostatetecznym szlifowaniem maluję powierzchnię bezbarwnym lakierem wodnym. "Uchwytem" do folii jest ramka ze sztywnej tektury o wymiarach wewnetrznych większych po ok. 1 cm na bok od gabarytów kopyta. Z folii przygotowuję sobie takie "wanienki", które dopasowane są do wymiarów zewnętrznych ramki, które dodatkowo przyklejam po obwodzie taśmą malarską. Rozgrzewam olej na patelni (temperaturę "sprawdzam" na jakimś ścinku folii), zanurzam folię w oleju i szybko na kopyto. Przy tej metodzie problemem jest głębokość tłoczenia (bo folia mocno się rozciąga) oraz kształt kopyta. Przy wysokich i mało pochylonych bokach trzeba bardzo głęboko tłoczyć, żeby folia dokładnie odwzorowała kształt kopyta.

Sposób oczywiście nie jest doskonały, jeżeli macie jakieś pomysły jak go ulepszyć to "proszę się nie krępować"... A może niepotrzebnie to komplikuję ?

--

Post zmieniony (06-11-16 20:44)

 
08-11-16 15:12  Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Tak więc dobrnęliśmy wreszcie do końca...

Mniej więcej zrealizowałem to co sobie zamierzyłem na początku, czyli standard z jakąś malutką waloryzacją (panel przyrządów w kabinie, podwozie główne, lampki pozycyjne, reflektory, silniki) oraz z poprawkami w stosunku do projektu - fin flash'e, czerwone litery, odwrócone szachownice.
To mój pierwszy duży samolot po powrocie do sklejania i muszę przyznać, że jest to zupełnie inne doświadczenie niż w przypadku małych jednosilnikowców. To nie jest tak, że to też samolot tylko większy. Wspomnę tylko o bezwzględnie koniecznym podposzyciu w kadłubie (bez którego to wszystko byłoby "wiotkie jak trzcina na wietrze"), większych powierzchniach do kształtowania i klejenia, większej ilości miejsca do operowania modelem i - paradoksalnie - większej dokładności w klejeniu, bo błędy lubią się kumulować bardziej...
Co do samej wycinanki. Mimo, że Autor nazwał ją "średnio trudną" uważam, że stawia wysokie wymagania. Instrukcja nie pomaga sklejać, jest dość powierzchowna, podobnie jak rysunki montażowe. Trochę trzeba dodać od siebie, np. wewnętrzne powierzchnie poszycia i kabiny nosowej widoczne przez oszklenie czy wewnętrzne powierzchnie osłon silników. Kompletnie absurdalnie wg mnie zaprojektowano ramki oszklenia. Autor nie wspomniał o dociążeniu dzioba samolotu, a w segmencie kabinowym znalazło się 50 g ołowiu co zresztą pozwala tylko na utrzymanie maszyny w poziomie, jak się "położy" na ogon to już mogiła. Model zaprojektowany jest na dwie wręgi i jest to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że skleimy je razem i potraktujemy jako jedną grubą z doszlifowaniem na grubość paska łączącego. Pozwoli to uniknąć problemów z dopasowaniem podłóg w niektórych segmentach. Gdybym kleił model jeszcze raz nie zaczynałbym od ogona jak sugeruje Autor, ale od segmentu z komorą bombową i "posuwałbym" się w kierunku ogona i dziobu, jak Pan Bóg przykazał. Ale mądry Polak po szkodzie.
To na tyle, jak widać na ostatnich fotkach zostawiłem sobie możliwość zaprezentowania silnika w całej okazałości a także zaprezentowałem powód dlaczego kleję wszystko w podobnej skali...
Aha, jeszcze raz: oszklenie z GPM'u nie nadaje się do tego modelu, mam zrobione kopyta na oszklenie kabiny pilotów i przednią część kabiny nosowej. Jeżeli byłby ktoś chętny przygarnąć proszę się odezwać na maila...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024