FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 18Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
09-03-16 21:44  [R/G] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Tak więc dobrnęliśmy wreszcie do końca...

Mniej więcej zrealizowałem to co sobie zamierzyłem na początku, czyli standard z jakąś malutką waloryzacją (panel przyrządów w kabinie, podwozie główne, lampki pozycyjne, reflektory, silniki) oraz z poprawkami w stosunku do projektu - fin flash'e, czerwone litery, odwrócone szachownice.
To mój pierwszy duży samolot po powrocie do sklejania i muszę przyznać, że jest to zupełnie inne doświadczenie niż w przypadku małych jednosilnikowców. To nie jest tak, że to też samolot tylko większy. Wspomnę tylko o bezwzględnie koniecznym podposzyciu w kadłubie (bez którego to wszystko byłoby "wiotkie jak trzcina na wietrze"), większych powierzchniach do kształtowania i klejenia, większej ilości miejsca do operowania modelem i - paradoksalnie - większej dokładności w klejeniu, bo błędy lubią się kumulować bardziej...
Co do samej wycinanki. Mimo, że Autor nazwał ją "średnio trudną" uważam, że stawia wysokie wymagania. Instrukcja nie pomaga sklejać, jest dość powierzchowna, podobnie jak rysunki montażowe. Trochę trzeba dodać od siebie, np. wewnętrzne powierzchnie poszycia i kabiny nosowej widoczne przez oszklenie czy wewnętrzne powierzchnie osłon silników. Kompletnie absurdalnie wg mnie zaprojektowano ramki oszklenia. Autor nie wspomniał o dociążeniu dzioba samolotu, a w segmencie kabinowym znalazło się 50 g ołowiu co zresztą pozwala tylko na utrzymanie maszyny w poziomie, jak się "położy" na ogon to już mogiła. Model zaprojektowany jest na dwie wręgi i jest to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że skleimy je razem i potraktujemy jako jedną grubą z doszlifowaniem na grubość paska łączącego. Pozwoli to uniknąć problemów z dopasowaniem podłóg w niektórych segmentach. Gdybym kleił model jeszcze raz nie zaczynałbym od ogona jak sugeruje Autor, ale od segmentu z komorą bombową i "posuwałbym" się w kierunku ogona i dziobu, jak Pan Bóg przykazał. Ale mądry Polak po szkodzie.
To na tyle, jak widać na ostatnich fotkach zostawiłem sobie możliwość zaprezentowania silnika w całej okazałości a także zaprezentowałem powód dlaczego kleję wszystko w podobnej skali...
Aha, jeszcze raz: oszklenie z GPM'u nie nadaje się do tego modelu, mam zrobione kopyta na oszklenie kabiny pilotów i przednią część kabiny nosowej. Jeżeli byłby ktoś chętny przygarnąć proszę się odezwać na maila...




Witam serdecznie,
po skończeniu Westlanda zacząłem przeglądać co tam mam do sklejenia na półeczce i w myśl zasady "raz kozie śmierć" albo "jak spaść to z wysokiego konia" podjąłem decyzję o sklejeniu niedawno wydanego bombowca, którego ukazanie się spowodowało masę komentarzy:

Jestem świadomy wskazanych przez Was niedociągnięć modelu, z niektórymi, tymi oczywistymi mam zamiar się zmierzyć i je poprawić ale jaki tego będzie efekt ? Nie wiem. Zamierzam czerpać pełnymi garściami z ewentualnych Waszych podpowiedzi i wskazówek. Chciałbym skleić poprawny standard z małymi korektami, mam trochę obaw bo, jak na mnie to duży model. Absolutnie niedościgłym wzorem (i inspiracją) jest dla mnie B-17 Kolegi Winka. Będę zadowolony, kiedy mój bombowiec będzie trzymał symetrię...
Obiecałem sobie, że przed założeniem relacji będę miał za sobą jakiś mały etap, a zacząłem od elementów, które mnie sprawiają zawsze sporo kłopotu i czasami zniechęcają i opóźniają prace. Mam więc dwa silniki i sześć bomb. Silniki trochę wzbogacone (popychacze z pręta z włókna szklanego 0,8 mm, przewody z cyny 0,5 mm), a bomby - niby nieskomplikowane zniechęcały mnie sklejanymi z listków kopułkami. Ponieważ te listki to dla mnie trauma postanowiłem je lekko podszpachlować i pomalować, czego efekt widoczny jest na ostatniej fotce. Efekt jest taki sobie, ale i tak widoczne będą właściwie tylko dwie z tych śmiercionośnych rur. Wybiorę te najlepsze ;)

Zastanawiam się nad zaimpregnowaniem wycinanki albo rozcieńczonym BCG albo "wikolem" Pattex,a ale mam obawy o deformację kartonu. Na razie będę sobie kontynuował drobiazgi.
Aha, wręgi laserowe (7xA4 1mm + 1xA4 0,5mm), oszklenie też zamierzam kupić...

--

Post zmieniony (21-11-16 19:52)

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [R/G] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
Kilmister 57009 09-03-16 21:44
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
arek1981 578 09-03-16 22:06
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
MARIUSZ 550 09-03-16 22:21
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
Rafael 506 09-03-16 22:26
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
killy9999 499 09-03-16 22:32
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
Lelum Polelum 517 09-03-16 22:40
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
TRH 640 09-03-16 22:48
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
mrówka 523 09-03-16 22:53
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
Pyrrus 496 10-03-16 09:23
 Odp: [R] B-25 C Mitchell Mk. II - MM 10-11-12/2012  nowe
IJN Łukasz 720 10-03-16 09:35

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024