FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
30-12-14 15:23  [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Od jakiegoś czasu spędzam czas na opracowywaniu i klejeniu nowego modelu lokomotywy. Oczywiście model jest w mojej ulubionej podziałce 1:45.
Nie podaję nazwy, może ktoś chce zabawić się w zgaduj zgadulę co to za lokomotywa. Niestety nagród nie przewiduję...
A oto arrangement układu jezdnego:


Z góry muszę uprzedzić, że mogą zdarzać się dłuższe przerwy w relacji gdyż istnieją jeszcze wątpliwości w interpretacji posiadanych materiałów.

Pozdrawiam
Mirek

Post zmieniony (31-12-14 17:41)

 
31-12-14 18:36  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Najbliżej był uboot jednakże 241P był udoskonalonym rozwinięciem lokomotywy 241 A. Lokomotywa ta to górski, ekspresowy parowóz przeznaczony do prowadzenia 700-800 tonowych pociągów (do 16 ówczesnych wagonów) z prędkością do 120 km/h, zdolna pokonywać pochyłości rzędu 8‰.
Parowóz udoskonalony jednakże nie wolny od wad, grzały się panewki osi ze względu na deformacje ostoi parowozu, ciekły płomieniówki jednakże chyba największą jego "wadą" było jego późne pojawienie się, kres jego służbie położyła elektryfikacja kolei francuskich.
W sumie w latach 1948 - 52 wyprodukowano w zakładach Schneider et Cie. w Le Creusot 35 maszyn. Lokomotywy były w służbie do 1973 roku.
Szerzej można poczytać tu: http://fr.wikipedia.org/wiki/241_P


Patryk, układ parowozu jest analogiczny do naszego Pu 29, różnica w korbie na 3 osi napędnej.
Viking, jak widzisz, żadnych sztuczek z mojej strony. Amerykańce nie miały raczej wyszukanych napędów typu compound, tam rządził pragmatyczny do bólu utylitaryzm.

Model jest opracowywany na podstawie dostępnych materiałów więc dyskusja na temat jego zgodności z rzeczywistością jak najbardziej pożądana.

Poniżej kilka reminiscencji do budowy kół.
jak powstają koła:

Z tych pasków tak poskładanych wycinam szprychy, nie wymagają potem szlifowania i retuszu.

koła napędowe:

osie kół tendra:

korba silnika wewnętrznego (wysokiego ciśnienia)


ciąg dalszy nastąpi...

A teraz wszystkim forumowiczom życzę szampańskiej zabawy sylwestrowej i Wszystkiego Najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku 2015.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
03-01-15 15:01  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam kolejowe towarzystwo asekuracji i wspomagania wzajemnego ;)
Jak zapewne zauważyliście koła nie są retuszowane gdyż będą później malowane a nie wyglądają chyba najgorzej. Dla mnie istotny był też czas wykonania - jedno koło, jak na zdjęciu to 17 minut pracy nie licząc czasu schnięcia podklejanych elementów, duże koła napędne to ok. 26 minut.
A teraz ułożyskowanie i zawieszenie kół napędowych:

maźnice



resory



wahacze



Jedna strona odsprężynowania



zestawienie z osią



na dziś tyle,

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
04-01-15 13:33  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Masz rację Viking, model w tej skali będzie miał ok.60 cm długości więc faktycznie mały to on nie jest. W linkach przedstawiłeś jednak wcześniejszy model 241 A.
Powstaje model 241 P.
W linkach poniżej obie lokomotywy, pierwszy to 241 A, drugi to 241 P
https://www.youtube.com/watch?v=lwdeNS4xUV4
https://www.youtube.com/watch?v=Xg9Vw6zE5qo

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
05-01-15 20:40  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
No to para buch, tłoki w ruch a korbowody muszą to przenieś na koła.
Czyli kleimy, najpierw te co są w środku. Będą z głowy. Przenoszą one siły na korbowód umieszczony na trzeciej osi napędnej. Przenoszą one moc pochodzącą z pierwszego stopnia rozprężania pary systemu compound.
Jak to wygląda:


po pomalowaniu:



zmontowany zespół trzeciej osi napędnej:



na ten moment to tyle, ciąg dalszy trochę się odwlecze gdyż dopiero trwają prace projektowe.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
06-01-15 12:08  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Taaa, na polskim forum stary Viking opowiada francuskie kawałki, ech ta nowoczesność :)

Viking, korbowody zostały rozrysowane w sposób jak poniżej więc jak widzisz nie ma oklejek.


Draccus, jest trochę planów, w tym kilka przekrojów w sieci. A poza tym materiał zdjęciowy z sieci i z muzeum w Mulhouse.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
14-01-15 21:26  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
rozrysowałem części dla wózka prowadzącego i rozpoczęło się sklejanie tego elementu.

Arkusz z częściami



wewnętrzna, nośna część wózka



Oprawy łożysk ślizgowych



Klejenie trwa dalej, efekty, mam nadzieję wkrótce.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
17-01-15 12:49  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
czas na kolejny update, nadal trwają prace przy wózku prowadzącym. W porównaniu do rozwiązań technicznych stosowanych w angielskiej serii "coronation" jest on zdecydowanie bardziej skomplikowany. Zapewne wpływ na to miało zastosowanie hamowania jego kół. Zaskoczeniem dla mnie była grubość blach użytych na konstrukcję nośną. Pierwsze wrażenie było takie, że coś skopałem z przeskalowaniem jej grubości. Po sprawdzeniu okazało się, że jednak jest OK.
Jak to wygląda można zobaczyć poniżej.

wszystkie elementy wózka



blachownice boczne



montaż struktury nośno-prowadzącej



ciąg dalszy wkrótce

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
19-01-15 23:25  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Viking, pierwsze moje wrażenie było, że jest sklejony z kartki z zeszytu - za cienkie.

Sklejanie wózka trwa nadal, doklejam następne detale a że to wszystko małe to i małe postępy są widoczne...

A teraz koniec słownych historyjek obrazkowych, obraz lepiej przemówi.

Resory, które i tak potem będą mało widoczne. Robię je, a co, taki mam kaprys.



Jak widać, dodatkowo doszło trochę "drobnej drobnicy"
Belka, do której będą mocowane cylindry hamulcowe i układ dźwigni rozpierających jeszcze nie zamocowana, widoczne sanki odsprężynowania kół tocznych.



Oto i sam cylinder


A oto wózek w około 85% stanu końcowego.



Na ten moment to tyle.

Pozdrawiam
Mirek

--

Post zmieniony (20-01-15 07:55)

 
21-01-15 10:42  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
dzisiaj kilka fotek wózka prowadzącego w stanie, w którym uznałem, że przy zastosowanym przeze mnie poziomie uproszczenia jest gotowy.

kilka ujęć



spód wózka



i specjalnie dla Mario



teraz będę miał na warsztacie wózek Bissela. Gdy opracuję arkusz i będę coś miał to pokażę.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
25-01-15 14:19  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Viking, nie marudź, takie ścisłe trzymanie się konwencji, nawet własnych gdzieś tam trąci trochę takim kieratem, zawsze codziennie to samo i to samo. Ponoć dla zdrowia psychicznego nawet wracając z pracy powinno się wybierać różne drogi.

Draccus, wiesz, że także i mnie takie myśli chodzą po głowie.

A teraz coś co tworzyło się w ubiegłym tygodniu, wózek Bissela.

Części wycięte



i montaż:



wkrótce zostanie zmontowany w całość, jednakże wcześniej malowanie miejsc z trudnym dostępem dla pędzelka i potem malowanie końcowe.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
25-01-15 20:55  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam ponownie,
Dziękuję dweler, cieszy, że się podoba.

Jako, że skończyłem tylny wózek, to zamieszczę efekty.



I jeszcze ujęcie obu wózków.



Teraz, gdy "rozochociłem" się w wózkach to prawdopodobnie pójdzie na warsztat układ jezdny tendra.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
01-02-15 13:47  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Minął tydzień od ostatniego mojego postu, tak jak napisałem, "na warsztat" poszły wózki tendra. Efekt to dwie i pół strony A4. Czy to dużo czy to mało? Hm.

Tak to wygląda:



A teraz wycinanie i klejenie.

Pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
07-02-15 18:53  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
wycinałem, wycinałem, wycinałem, kleiłem, wycinałem, wycinałem, wycinałem, kleiłem.

Efekt poniżej.



W sumie materiał to tylko podwójnie sklejony karton a jednak zadziwiająca jest dla mnie sztywność elementów wózka. Monseigneur Andre Chapelon dał niezłe podwaliny dla kolei francuskich.

--
Pozdrawiam
Mirek

 
09-02-15 23:00  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
wózki kleją się powoli a w międzyczasie proponuję filmik "jak to Francuzi budowali swoje lokomotywy".
Jest to film o powstawaniu znacznie mniejszego 141P.
https://www.youtube.com/watch?v=24u_XFXwCUc

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
17-02-15 11:38  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
jeśli jeszcze kogoś to interesuje to prace nad modelem posuwają się do przodu (od tendra?)
dłubałem sobie wózki tendra i coś tam powstało a jak to wygląda to można zobaczyć poniżej. Daję kilka miniatur, jeśli kogoś to interesuje to profil na bukietku jest ogólnodostępny a tam jest trochę więcej.



Pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
27-02-15 13:29  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Poszedł na stół jednak tender (Viking, każdy ma jednak coś z konika z kieratu..)
W ostatnim czasie powstawała ostoja tendra. Jak to się działo przedstawi może krótka historyjka obrazkowa.



No to teraz może trochę trochę większych części, pójdzie na stół górna część tendra.

do następnego razu
pozdrawiam
Mirek

 
02-03-15 15:16  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
narożniki tendra, jego tylnej ściany mają zaokrąglony kształt czyli to co sklejacze papierowi lubią najbardziej. Poniżej mała próbka - surówka. Mam nadzieję, że będzie to później wyglądało podobnie.



pozdrawiam
Mirek

 
07-03-15 08:29  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Z wycinalni, swego rodzaju Lectry, dostałem właśnie szkielet tendra.


Po poskładaniu okazało się, że nawet pasuje.


W międzyczasie powstają jakieś drobiazgi


A teraz na tapecie "sukienka zewnętrzna" dla tego szkieletu.

Gdyby ktoś miał jakieś informacje na temat stokera w tej lokomotywie lub w tym tendrze to byłbym zobowiązany.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
07-03-15 20:28  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam ponownie,
w ramach testowania jak sprawuje się karton impregnowany lakierem wykonałem pokrywy zbiornika tendra.
Poniżej krok po kroku proces kształtowania papieru.



Papier jest trochę mniej przyjemny w kształtowaniu jednak lakier lepiej chroni wydruk i papier nie rozwłóknia się.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
08-03-15 14:23  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Draccus,
miałem pod ręką Dupli-Color, chyba jest to lakier akrylowy. Jego zaletą jest to, że dobrze "łapie" do niego BCG.
Z przeskalowaniem trzeba byłoby przekonstruować siatki kilku elementów gdyż to co jest możliwe wytłoczyć w 45 tce raczej trudno byłoby zrobić w większej skali. Poza tym miast kartonu trzeba byłoby stosować tekturę 0,5 mm. Ale dla chcącego nie ma rzeczy niemożliwych.

Pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
11-03-15 19:46  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Janusz, cieszę się, że przyznajesz się do przynajmniej jednej wizyty w tym wątku :)

Wybrałem ten parowóz, gdyż po prostu ma swój specyficzny urok a poza tym budowa modelu pozwala jak żaden inny sposób na poznanie konstrukcji maszyny. Można byłoby pominąć wiele niewidocznych elementów ale robię je gdyż odwzorowywanie jest świetną wycieczką w tajniki konstrukcji.
Ostoja, piszę to, jak widać z relacji po dokonaniu klejenia więc wiem co piszę. Ale dziękuję za sugestię.

Pozdrawiam
Mirek

 
22-03-15 16:26  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
prace przy tendrze idą powoli do przodu, w koncepcjach wykonania poszczególnych elementów było kilka ścieżek raczej kiepskich, z których trzeba było się wycofać. Największym jednak "konsumentem" czasu jest "nitowanie".
Poniżej kilka fotek elementów.

Osłona stokera na połączeniu lokomotywy z tendrem.



Zbiornik sprężonego powietrza na tendrze



Oklejanie szkieletu poszyciem



Szybki rzut oka na zarys tendra z tyłu



Pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
26-03-15 14:52  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,

Viking, gdybyś to zrobił to musiałbyś zmienić nick, Viking i padanie na kolana?

Doody, dzięki za uznanie mojej pracy, mam nadzieję, że będzie taki jak oczekujesz.

Ostatnio bawiłem się w hodowanie ślimaka. Jak to szło można zobaczyć poniżej, momentami etapy przejściowe były mocno zniechęcające.



No a teraz znów powrót do nitowania. W sumie na tendrze jest ponad 3500 nitów, hm.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
26-03-15 16:17  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Mario,
zanim zostanie nadany skok ślimakowi otwór wewnątrz ma średnicę większą niż wprowadzany pasek dystansowy owinięty na drucie. Ponadto niedoklejenia krążków (usuwane sukcesywnie) zahaczają o pasek dystansowy. Metoda wkręcania wydawała się prostsza ale zrobiłem finalnie tak jak napisałeś. Jednakże jest to trudniejsze przy rozpoczynaniu bo spirala ślimaka ucieka ponad spiralką dystansową. Jak widać pasek jest biały gdyż pierwsza próba z wydrukowanym elementem spełzła na niczym. Muszę przyznać, że zabawa z tym elementem była przednia.

--
Pozdrawiam
Mirek

 
30-03-15 13:07  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
zarysy całego tendra już się pojawiły.
Klejenie "oblachowania" poszycia i dalsze nitowanie.
Rezultaty poniżej.



Zagadkowym efektem dla mnie jest różnica kolorów poszycia na powyższym zdjęciu.
Karton z jednego bloku, tusz ten sam, drukarka ta sama, kod koloru ten sam a odcień różny. Różnica polegała na kilku dniach pomiędzy wydrukami. Ciekawe czy wydawcy nie borykają się z tym samym problemem?



Do następnego razu,
pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
30-03-15 13:33  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Marcin, pactra błyszczy się gdy aplikuje się ją bezpośrednio ze słoiczka, nierozcieńczoną. Sprawdź czy na dnie nie został "puder" matujący, często się to zdarza.
Czyli rozcieńczyć i cienko kilka razy a powinno być dobrze.

pozdro

 
30-03-15 13:42  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Poeksperymentuj z czystą wodą, wydaje mi się, że te całe rozpuszczalniki to zwykły pic na? (miałem napisać wodę)
Spróbuj rozcieńczać więcej niż pisałem gdzieś tam, do momentu aż przestanie kryć.

 
03-04-15 21:06  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
mała wstawka z montażu tendra, po trochu także maluję.



No to do zaś...

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
04-04-15 23:37  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Składam wszystkim najlepsze życzenia świąteczne, spokojnych, rodzinnych Świąt Wielkanocnych, mokrego Dyngusa i miłej atmosfery do realizowania swoich pasji.

pozdrawiam
Mirek

 
12-04-15 13:00  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
dobrnąłem do końca nitowania pudła tendra, tak jak gdzieś to pisałem na tendrze jest ponad 3500 nitów więc nie będę ukrywał, że zakończenie tego procesu przyjąłem z dużym zadowoleniem.



pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
12-04-15 18:33  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Viking, ten zielony to 5 ml Pactra A97 + 1,5 ml zieleń soczysta ModelMaster + 1 cm pasty acrylowej zieleń szmaragdowa z Lidla + 1 cm błękit ftalocyjanowy też z Lidla + 3 ml woda. Ha, ha, wstrząsać przed każdym użyciem przez 2 min do uzyskania jednorodnej postaci.
Rezultat jest moim wyobrażeniem koloru vert 306 exterieur dla kolei SNCF przed rokiem 1960.

pozdrawiam
Mirek

 
13-04-15 13:42  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Draccus, bardzo fajna stronka, dziękuję za opublikowanie tego linku jednakże nie eliminuje ona aspektów odwzorowania kolorów, o których pisał astra o dobieraniu retuszu. Niemniej jest naprawdę pomocna. Do tej pory posługiwałem się paintem, tam także można uzyskać współrzędne kolorów ale farbki trzeba szukać samemu.
Viking, gdzie tam pół drogerii :-)) tylko dwa sklepy modelarskie i jeden Lidl.
Jedno co mnie bardzo satysfakcjonuje w uzyskanym specyfiku to to, że można nakładać warstwy farby w stosunkowo dużych odstępach czasu a granica przejścia warstw i tak jest ledwo widoczna. I to przy nakładaniu pędzlem.

pozdrawiam
Mirek

 
14-04-15 07:06  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Z tym aerografem to jest tak, fajne urządzonko, efekt końcowy bardzo dobry ale...
I tu wkracza moje lenistwo, trzeba zabezpieczać to co ma nie być pomalowane, potem czyścić urządzenie a i malowanie, zwłaszcza pierwsze też nie jest proste, przynajmniej dla mnie. A to dlatego, że akryl wodorozcieńczalny gdy nanoszę pierwszą warstwę na papier to robię to prawie suchym pędzlem a taka na przykład Pactra gdy się jej porządnie nie rozcieńczy, czytaj doda sporo wody to bardzo łatwo zasycha na końcówce aerografu robiąc nieciekawy twór odrywający się po kawałku i zaśmiecający powierzchnię a z drugiej strony woda i papier to kompozycja dynamiczna jeśli chodzi o deformację powierzchni.
Do tego jeszcze biegać za kompresorem, z lodówki co prawda, ale służącym do pompowania kół to ech, lepiej mazać pędzelkiem...

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
14-04-15 12:09  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
czerwone linie - pierwotnym założeniem było namalować je ale...
grafion został przetestowany, idzie znośnie jednakże przy długiej linii trudno utrzymać jej grubość bo poziom farbki maleje a na dodatek farbka ma tendencje do zasychania.
Zrobiłem więc sobie coś w rodzaju rapidografu, takiego jak na zdjęciu poniżej:



linie szły ładne, obsługa znośna ale...
Czerwona farbka ma nieciekawą właściwość tak jak np. żółta, mianowicie słabo kryje, zwłaszcza na zielony kolor i linię trzeba malować kilka razy a w życiu tak to bywa, że jak raz się porządnie czegoś nie zrobi to to powtarzane jest takie sobie. Najprawdopodobniej na koniec modelu przygotuję kalkomanię lub zakupię w jednej żabciowatej firmie paseczki i je nakleję.
Mario, dziękuję za wiarę we mnie ale mam coś takiego, ja to nazywam lenistwem a może powinienem nazwać dziwactwem, że mam awersję do robienia pewnych rzeczy :)

pozdrawiam
Mirek

Post zmieniony (14-04-15 12:56)

 
22-04-15 18:31  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Odnośnie czerwonych linii nie wykluczam, że ich nie będzie, gdyż ten egzemplarz lokomotywy takowych w ruchu nie posiadał. Linie były malowane gdy loko wychodziło z fabryki lub gdy było restaurowane dla muzeum. Ale to jeszcze kwestia do decyzji.
Seweryn, nity skutecznie utrudniają stosowanie taśmy zapewniam cię, ze pięknie ułatwiają podlewanie farbką. A malowanie chociaż mam aerograf całkiem przyzwoicie wychodzi pędzelkiem.

Ciągle bawię się z tendrem, ostatnio robiłem układ hamulca postojowego:




i wyposażenie strefy palacza typu barierki ochronne, zawory, podesty ruchome kurki wskaźnikowe poziomu wody itp.



wkrótce przystawka zostanie skonsumowana, będzie koniec budowy tendra i przejdę do dania głównego czyli lokomotywy.

pozdrawiam
Mirek

 
23-04-15 07:22  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,

Viking, cięgna to drucik stalowy o średnicy 1.2 mm.
Kupiłem kilka szpulek w Merlinie lub Castoramie o różnych średnicach. Są one ocynkowane, więc nie powinny korodować a ponadto dobrze kryje je Pactra.
Farbka, antracyt jak ją nazwałeś to ModelMaster No.1406 bez żadnych kombinacji z mojej strony. Wybrałem ją gdyż przy aplikowaniu, a jakże pędzelkiem powstają takie jakby smugi i powstaje wrażenie coś jak brud. A o to mi chodziło.

Patryk, dlaczego wybrałem tę lokomotywę? Po prostu spodobała mi się jej sylwetka (nawiasem mówiąc podobnie było z angielską lokomotywą). Bo to jest tak: patrzysz na lokomotywę i coś cię w niej fascynuje, analizujesz szczegóły ( te widoczne) i coraz bardziej cię wciąga. Wracasz kilka razy do niej i w końcu czujesz, że chcesz ją mieć. W między czasie sprawdzasz co jest dostępne na jej temat i gdy stwierdzisz, że można to zbudować to to robisz. Ot i cała sprawa.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
31-07-15 19:13  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
trochę wody upłynęło od ostatniego wpisu,
nawiązując do tej wody powstały rury głównej magistrali wodnej na a raczej pod tendrem.
Jak powstawały i gdzie są można zobaczyć na załączonych fotkach.


To tyle lania wody na dzisiaj...

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
07-08-15 11:37  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Doody, Borowy, dziękuję za miłe słowa,
Viking, raczej nie zwykłem odpuszczać modeli, które rozpocząłem, ale że lato a także inne letnie pasje to i postępy małe. A co do mentorstwa to nie przesadzaj, są tu tacy co naprawdę zasługują na to miano.

Praca jednak choć odrobinkami ale posuwa się do przodu.
złącze ogrzewania parowego:


oraz stopnie w przedniej części tendra:


pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
20-08-15 12:09  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
mały up-date zawór trójdrożny na tendrze.



pozdrawiam
Mirek

 
06-10-15 10:54  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Doody - dziękuję!
Kalafior - myślę że przeceniasz mnie, niemniej dziękuję.
Viking - jeśli to co piszesz zawiera krztę prawdy to powinienem zabronić Ci wchodzić do tego wątku. Jednakże biorąc pod uwagę Twoją skłonność do przesady, to nie będę nic więcej pisał.
Tender jest ukończony w 98% jednakże ciągle nie został rozwiązany problem czerwonych linii i kalkomanii więc przebywa w plastikowym "areszcie" na czas prowadzenia "postępowania".
A że nie może się nic nie dziać to rozpoczęła się zabawa z lokomotywą. Na chwilę obecną powstaje struktura wewnątrz ostoi. Powstają także boki ostoi ale finalnie trzeba będzie na nie jeszcze poczekać.
Screen arkusza:

Wydruk:

Sklejone/podklejone elementy:


Teraz trochę powycinamy i posklejamy...

pozdrawiam
Mirek

 
06-10-15 11:40  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Mario,
nie jest to ACAD ale niewiele mu ustępuje. Są drobne niedoróbki ale jak dla mnie jest wystarczający.
Eksport do pdf.


Jak na program free (konieczność odnawiania licencji co roku) to uważam, że rewelacja.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
09-10-15 21:08  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
No to budujemy ostoję:

belka z osią wózka Bissela,

elementy

sklejony element



pomalowany



i zestawiony z wózkiem


i tak będzie jakiś czas, belki, belki, wzmocnienia...

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
12-10-15 09:13  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Draccus, dziękuję.
Następne 2 belki:


[/URL]

[/URL]

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
19-10-15 12:19  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
kolejne parę detali przybyło:
belka za wózkiem prowadzącym z wałem hamulca:


belka czołownicy:


ponieważ pomyliłem się przy wysokości jednego z elementów musiałem zbudować belkę ponownie:


do belki powstają także bufory i sprzęg:


To tyle na razie, dalej tworzę wewnętrzną zawartość ostoi.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
21-10-15 18:36  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
nie wiem co napisać w odpowiedzi..?
A może to zamiłowanie do papierologii a zwłaszcza do tych fascynujących stalowych rumaków powoduję, że postrzega się coś ładniejszym niż jest w rzeczywistości?

No dobra, koniec dywagacji, ciąg dalszy wzmocnień, belek, usztywnień itd, itp...
wzmocnienia maźnic. Oczywiście są tam jeszcze kliny nastawcze ale dałem sobie z nimi spokój.
Wzmocnienia osi wykorbionej silnika wewnętrznego - wysokiego ciśnienia:



wzmocnienie wraz z oprawą łożyska (oś bez wykorbienia bo nic nie byłoby widać)



Wzmocnienie na osi napędowej silników zewnętrznych (niskoprężnych)



Ciąg dalszy wkrótce, sorry ale dalej tak samo nudny..

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
22-10-15 08:26  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Viking, ale mos łoko, pedzioł byś to cłowieku?

Post zmieniony (22-10-15 08:27)

 
29-10-15 12:07  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
Viking, nie jestem aż takim ortodoksem aby wszystko wykonać z kartonu, chociaż nie powiem aby nie było możliwe podnieść jeszcze zawartość kartonu w kartonie.

Dalej ostoja.

wzmocnienie przy pierwszej osi:



Wzmocnienie ostoi przy ostatniej osi napędnej:



Belka końcowa ostoi (pod kabiną)



Belka nad wóżkiem Bissela:




Na dziś tyle.

Pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
08-11-15 22:24  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,

Draccus, ten model jest robiony w 1:45 i trudno byłoby w prosty sposób przeskalować go na 1:25. Pewne siatki trzeba byłoby przekonstruować bo co można naciągnąć (chodzi o papier) to raczej trudno byłoby zrobić w większym modelu.

Dalszy ciąg tego co pomiędzy bokami ostoi, robi się silnik wewnętrzny ale jeszcze takie tam drobiazgi:

stopnie wejściowe do kabiny


tylny wieszak zawieszenia kół napędowych:



i silnik wewnętrzny, wysokiego ciśnienia:
główna magistrala parowa:



tu już z suwakami rozrządu pary wysokiego ciśnienia:



widać jak w odwrotnym kierunku rozpocząłem robić oklejkę, będzie malowane to nie było sensu odklejać.

i blok cylindrów wysokiego ciśnienia:



na dzisiaj tyle, zaawansowanie reszty silnika wewnętrznego jest duże to wkrótce znowu coś się pojawi.

pozdrawiam
Mirek

--
Pozdrawiam
Mirek

 
10-11-15 23:03  Odp: [R] Parowóz 241P francuskich kolei SNCF w skali 1:45
Mirmic 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Witam,
wkrótce może będzie trochę ciekawiej, gdy silnik wewnętrzny zacznie "obrastać" tym i owym.

Na dzisiaj trochę dźwigni, prowadnic, suportów...

Dźwignie wewnętrznej części rozrządu Walschaerta:



Prowadnica:



suwaki:



Taka tam ogólna przymiarka:



Pozdrawiam
Mirek

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024