FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
31-08-14 00:07  [R/G] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

GALERIA





___________________________________________________________________________
Witam,
po dość długim oczekiwaniu na powrót weny oraz zastanawianiem się co położyć na matę wybór padł na wydany niedawno model Hellcat'a ze stajni MPModel.



Na pierwszy rzut oka model wystarczająco zdetalizowany (rozbudowany silnik) ale bez brawury. Kabina np. nie zawiera 153 różnych części i cząsteczek, które i tak nie będę widoczne po zakończeniu robót. Dla niektórych to będzie wada, ale ja chciałem sprawdzić jak model będzie wyglądał po sklejeniu. Rysunki montażowe nie dorównują opracowaniom konkurencji (KK), zobaczymy, czy wszystko co trzeba jest pokazane. Za to laserki - bardzo OK.
Autorem opracowania jest Marek Pacyński, w opisie nie znalazłem informacji czy wycinanka przedstawia konkretny samolot.

Na pierwszy ogień poszła kabina. Troszeczkę ją zwaloryzowałem bo nie podobała mi się imitacja przewodów narysowana na tylnej ściance. To małe kółko to też dodałem od siebie. Zegary, jak zwykle u mnie - "zaparowane". Zobaczym jak się to zgra z poszyciem...



Pozdrawiam, Bohdan

--

Post zmieniony (15-10-14 22:05)

 
31-08-14 09:43  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

A miał być Spitfire :)

 
31-08-14 09:55  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

No,przynajmniej Tobie wróciła VENA !!! Boguś,na razie wszystko wygląda soczyście apetycznie :)) Wspominając Petkę,jestem spokojny o końcowy efekt :) Czy prócz kabiny coś jeszcze masz w planach waloryzować ?

 
31-08-14 10:53  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Bardzo mnie cieszy każdy przejaw modelarstwa rzeczywistego w postaci nowych,fajnie i starannie prowadzonych relacji z budowy nieoklepanych modeli. Cieszy mnie to w zalewie modelarstwa teoretycznego (paszczą) , które niektórzy doprowadzają (niestety) do perfekcji...;-)
Działaj ku radości mojej i pozostałych zapaleńców!

--

Post zmieniony (31-08-14 14:09)

 
31-08-14 14:16  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Zasiadam do oglądania relacji.

 
31-08-14 14:31  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Lelum Polelum 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 10

Czy mógłbyś zrobić zbliżenie na zegary?

--
serwusik

 
31-08-14 22:56  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, oczywiście nie będę Was tutaj męczył codziennymi aktualizacjami, ale dzisiaj drobna uwaga co do modelu. Przyglądając się niektórym częściom miałem wrażenie, że są one jakieś takie... za duże. O ile proporcje np. szerokości usterzenia do wysokości i szerokości wręg były OK, to wyposażenie kabiny wydawało się dziwnie duże. Zmierzyłem wielkość fotela pilota i okazało się, że z przeskalowania (1,9 cm) wyszło, że w rzeczywistości miałby 62,5 cm szerokości. Porównałem to z innymi modelami oraz schematem z netu i wyszło, że jest to o dobre 25% za dużo ! Mało tego, zmierzyłem rozstaw orczyków, rozstaw "rynienek" pod stopy i okazało się, że wszystko jest za szeroko rozstawione. Błąd autora ? Nie wiem, ale mam wrażenie, że tak.
Siedzisko przeskalowałem i wydaje mi się o wiele bardziej proporcjonalne, ale "wczorajsze części już zostaną...



'Lelum...' - specjalnie dla Ciebie, ale mówiłem, że zaparowały (chyba muszę zmienić wikol...)



'Petrov' - Spitfire będzie, zapewniam. Zresztą gdybym powiedział, że nic się w tym temacie nie dzieje to skłamałbym. Prawda, Daniel ? Co do waloryzacji, zobaczymy. Jak coś mi się nie będzie podobało, albo uznam, że można coś pokombinować - to spróbuję. Teraz na pewno zmienię pasy.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
31-08-14 23:51  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

A no Boguś z modelami pana M.P. jest tak jak sam mówił - mają by proste i nie skomplikowane dla każdego. Więc nie przejmuj się szerokością tyłka jaki musi usiąść w tym samolocie bo to wersja XXXL ;-). Fajny początek.

 
31-08-14 23:54  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Co do szerokości siedziska... Całkiem niedawno była parada motocyklowa do ślubu no i przede mną była pasażerka na zydelku szerokości jakieś 30 cm, a dupsko miała takich rozmiarów, że po drugie 30cm z każdej strony spadało :D Niezapomniany widok, mówię wam :)

 
01-09-14 09:37  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Skłamałbyś Boguś. W tej sprawie "małe"co nie co się dzieje :)) Co do fotela,to zbin ma rację. U Amerykańców wszystko robią w rozmiarze XXXL,albo XXXXL :))) Mimo to kokpit wygląda bombowo !!!

 
01-09-14 10:43  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kmicic 

Na Forum:
Galerie - 4
 

Petrov, dawaj foty!!

 
01-09-14 12:18  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Niestety w obiektywie telefonu się nie zmieściło :P

 
01-09-14 23:16  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
w zasadzie zakończyłem wyposażanie kabiny, co niniejszym dokumentuję :-)



Pozostał jeszcze celownik, ale to później...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
01-09-14 23:57  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Dopsz. To ja pozwólcie Spitfajera umieszczę w piecu coby ciepła woda w bojlerze była. Jak się za niego wieźmiesz drogi Kilminsterze to wyciśniesz z niego niemało! Piekielny kociak jest miód!

 
02-09-14 08:22  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

ZbiG,jak to po co? Żeby nie było ich widać po "zamknięciu" kokpitu :))))

 
02-09-14 23:09  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
znowu znalazłem chwilkę czasu, na zasadzie "...aaa tam, brzydka pogoda, jutro pobiegam..." i skleiłem sobie pierwszy segment. Na razie wszystko ładnie pasuje i domyka się. Przy okazji postanowiłem spróbować "nitów" i wyszło mi to co na zdjęciach. Chyba będę "dziurkował" dalej...



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
03-09-14 10:54  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
FloggerB   

Czy nie wystarczy popatrzyć na oryginałach (pokazy, muzeum) o później zastanowić się co z tego będzie po zmniejszeniu 33 razy ?
Zdjęcia oryginałów też sporo mówią na ten temat.

Jest jeszcze inna sprawa - nazwałbym to "maniera modelarska" - na ile model ma odzwierciedlać oryginał a na ile ma być "ładny" czy "jak prawdziwy" na pierwszy rzut oka.
Dla mnie niech każdy klei co i jak mu się podoba i jak chce (do szuflady, dla zabawy, zabicia czasu, podziwu otoczenia, zazdrości innych zlepiajłów, medali na konkursach i co tam jeszcze może być - przyznam, że chętnie się dowiem ;)

 
03-09-14 10:58  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Wszystko wygląda Bajecznie,ale co do nitów to muszę przyznać rację ZbiGowi. To nie ruski sprzęt,tu wszystko było na gładko. Ale po za tym świetnie.



A może przy okazji rozbebeszoną wersję. Nie to,żebym wchodził Ci na ambicje :)))))


Pozdrawiam Daniel :)

 
03-09-14 21:31  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, dzięki za WSZYSTKIE opinie. Fajne jest to, że poglądy są zróżnicowane i można podyskutować.
Pierwszym odruchem było: posypać głowę popiołem i iść na kolanach pod Jasną Górę (na szczęście nie mam daleko) i zaprzestać tej zabawy (lub efekciarstwa ?). Przejrzałem jednak jeszcze dostępne zdjęcia pod tym kątem i dochodzę do wniosku, że sprawa nie jest tak jednoznaczna. Jasne, nie da się odtworzyć idealnie ilości, wielkości i głębokości wgłębień. Niemożliwe. Jednak pewna drobna "sugestia" nitowania wydaje się dopuszczalna. Tym bardziej, że:



Na razie jestem w delegacji. Mam czas na decyzję.
PS. Daniel, chyba jednak nie, ale... zobaczymy jak wyjdzie silnik

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
03-09-14 21:44  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kalafior 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 5

Mi się podoba. Moim zdaniem, mimo oczywistej nieprawdziwości takiego odwzorowania nitów względem oryginału, taki zabieg znakomicie uplastycznia powierzchnię, sprawiając, że jest ona jakoby żywsza. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia wygniecenie nitów odpowiednio cienkim narzędziem i w jednakowych odstępach. Ale to akurat ci wychodzi bardzo ładnie. Nie to co mi :)

Tak więc podsumowując, uważam, że będzie lepiej niż bez i polecam kontynuować tą operację.

P.S. Z moim migiem proszę nie porównywać, bo to inna liga, taka raczej okręgowa;)

 
04-09-14 11:32  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
jowisz32 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Sam model w Twoim wykonaniu zapowiada się jak wszystkie inne super.A propos nitów,jeszcze się taki nie urodził żeby wszystkim dogodził."Kolorystyka,podział blach,nity,retusz i diabli wiedzą co jeszcze."Zawsze znajdzie się ktoś,kto ma tego typu uwagi.Nie wiem jak Ty ale ja najbardziej cenię tych,którzy zwracają mi uwagę na błędy o charakterze merytorycznym,bo klejąc kolejny model wiem na co zwrócić szczególną uwagę.Klejąc ten model masz we mnie wiernego kibica,choć nie często będę się odzywał.Życzę przedniej zabawy,bo o końcowy efekt jestem spokojny.Pozdro.

--
jowisz32

 
04-09-14 11:39  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Lepic 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Przydałaby się tu pewna konsekwencja działań:
jeśli nagniatamy nity to i linie podziału blach, wtedy wszystko gra w jednej "orkiestrze"
bez względu na to czy odwzorowujemy rzeczywistość czy jedynie uplastyczniamy model.
Podobać ma się przede wszystkim budującemu bo o to w tym chodzi,
a jeśli przy okazji łechcze zmysł wzroku reszty braci modelarskiej to podwójna radocha :)
Mi tam się podoba, podglądam,kibicuję,pozdrawiam.

 
04-09-14 12:11  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
marek1 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 5


 - 14

Witam,tak jak na migu dołóz pidział blach,pozdrawiam Marek

--PS.pomyliłrm autorów,ale chodziło <

Post zmieniony (04-09-14 12:47)

 
04-09-14 22:05  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Dzięki Wszystkim za uwagi.
Zanim zabiorę się za kolejne segmenty powiedzcie mi czy nagniatanie linii podziału blach nie wpływa negatywnie na możliwość kształtowania kartonu ? Wszak po to nagniatam, żeby zgiąć karton po tej linii. Jak ukształtować owalny segment, żeby nie połamał się na nagniecionych liniach (szczególnie po tworzących walca) ? Wg mnie zawsze na nagniecionych liniach karton będzie miał tendencje do "złamania".

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
05-09-14 10:41  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Lepic 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

O ile linie wzdłużne nie stanowią problemu to poprzeczne już tak
i przydałoby się je powzmacniać ciut.
Zabawy sporo ale jak się chce mieć efekt....
Czy metoda "na gumę" jakiej używa Kolega Zbig, sprawdza się wszędzie?
Np:na liniach podziału w okolicach krawędzi natarcia skrzydeł,sterów?

 
06-09-14 23:40  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam.
Jeżeli chodzi o formowanie kartonu z nagniecionymi liniami podziału, to przyznaję rację BiG ZbiG'owi - da się to zrobić, aczkolwiek element staje się mocno delikatny. Dlatego pozostanę przy nitach, a blachy "podzielę" może w następnym modelu.
Dzisiaj był fajny dzień. Piękna pogoda pozwoliła zebrać grzybki:



pojechać na 100 km wycieczkę rowerem, żeby m.in. zobaczyć (niestety zza ogrodzenia) czynny drewniany młyn w Klucznie datowany na 1830 rok:



a wieczorem wzbogacić "Jędzę" o dwa segmenty i kilka drobnych części...



Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-09-14 10:11  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Moja rada - wrócić do okresu "później - to już tylko motocykl" :)

 
07-09-14 23:02  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Straszny "wieloryb" z tego "kociaka"...



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
08-09-14 13:00  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

No,kiciuś dobrze wykarmiony na "żółtym mięsku" :))) Pasowanie części i kolorystyka widzę,że jest bez zarzutu. Zapowiada się kolejny świetny model !!!

 
10-09-14 23:39  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kmicic 

Na Forum:
Galerie - 4
 

jeśli chodzi o nity to spójrz tutaj

zatem nituj chłopie ile dusza zapragnie :)

--

 
11-09-14 11:24  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Kmicic to jest WILDCAT. Dowod marny.

HELLCAT w wersji F3 moze miec nity we wczesnych egzemplarzach. W wersji F5 w duzej mierze polerowany i szpachlowany. Wersje przejsciowe: zalezy od widzi mi sie fabryki, warsztatow remontowych i warunkow polowych.

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
11-09-14 16:41  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kmicic 

Na Forum:
Galerie - 4
 

kajam się. to jest wildcat

 
11-09-14 19:33  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
FloggerB   

Dlatego wolę Iła-2.....tam nie ma dyskusji, bo nity są stoczniowe :)
Zwłaszcza w wersji jednomiejscowej - z tyłu kadłuba.
Tym delikatnym wpisem chcę przypomnieć, że jest to relacja ze sklejania kociaka Helki !

Post zmieniony (11-09-14 19:35)

 
12-09-14 00:23  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
utwierdzam się w przekonaniu, że tak samo jak nie da się odtworzyć nitowania tak samo nie da się usatysfakcjonować Wszystkich. I pogodzić. Nie ma szans. Dlatego pozostaje pozostać przy własnej wizji i, co równie ważne - satysfakcji.
Ponieważ dokleiłem kilka następnych fragmentów przyznaję z uznaniem dla Autora, że model jest bardzo dobrze spasowany. Laserki bardzo ładnie wpasowują się w poszycie, szlifowania praktycznie zero, segmenty bardzo ładnie się składają. I tylko moja nieumiejętność pracy z butaprenem powoduje, że kadłub wygląda jak wygląda...
Dokleiłem usterzenie pionowe:



Chociaż podchodziłem do wycinanki z pewną rezerwą, to teraz stwierdzam, że zaczynam się z nią sympatycznie "dogadywać".
Aha, jak według Was potraktować te paski (które mają symbolizować "zawiasy" steru kierunku ?) - zaokrąglone wchodzą w wycięcia w sterze ? są doklejone do steru kierunku ?

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
12-09-14 23:12  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
zaproponowany przez Autora sposób wykonania ruchomych sterów kierunku i wysokości (też tak to będzie wyglądało) jest równie prosty co skuteczny. Bardzo przypadł mi do gustu.



Podtrzymuję opinię o spasowaniu.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
13-09-14 19:28  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

TO SIĘ RUSZA !!! :)) Fajnie to wygląda.Nawet te "nity"giną w całości:) Fajny!!!

 
13-09-14 22:13  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
kari   

... trochę , ten tego; ster kierunku wygląda wulgarnie - (jakieś takie wielgaśne prześwity).
... jeśli chodzi o nity to nie mam uwag. :-)
--------------------------------------------------------------

--

 
14-09-14 00:26  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Zgadzam się 'kari' - mnie też się nie podoba, ale jest to wersja "na sucho". Mam nadzieję coś wykombinować, żeby te "zawiasy" jak najmniej rzucały się w oczy, tak jak w oryginale. Autor popełnił drobny błąd a ja go powieliłem. Trzeba będzie też zmienić podobnie zaprojektowane zawiasy sterów wysokości, wszak wyglądały one tak:



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
17-09-14 23:47  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam po krótkiej przerwie.
Prace nad usterzeniem poziomym rozpoczęły się kilka dni temu, przed wyjazdem do pracy. Szkielet składa się z pięciu części (dźwigar przelotowy) i wydaje się, że to zupełnie wystarczy:



W czasie rozbratu z kartonem zdecydowałem skorygować ten nieszczęsny statecznik pionowy i zmodyfikować lekko zawiasy sterów kierunku. Teraz wygląda to tak:



Na razie wszystko "na sucho" co widać na ostatniej fotce. Na wymęczone wygląda połączenie statecznik poziomy-kadłub, coś mi się nie zgodziły te elementy, a ponieważ nie ma oprofilowania tego połączenia musiałem podjąć próbę szpachlowania i malowania. W związku z tym, że jeżeli chodzi o te prace jestem neptykiem wygląda to tak sobie. Pocieszam się, że w realu mniej się rzuca w oczy...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
18-09-14 13:14  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Mnie tam się podoba !!! Chciałbym tak kleić standardy :(

 
18-09-14 13:23  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
xoxsc 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
 

Jak zrobiłeś nity?

 
18-09-14 14:31  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Mnie też się podoba.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
19-09-14 00:02  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

xoxsc - nity najbardziej prymitywną metodą z możliwych: ścięta na płasko igła lekarska 0,6 mm i mozolne wyciskanie na macie do cięcia.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
20-09-14 00:03  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Przyszła pora, żeby trochę się pożalić. Zabrałem się za skrzydła i albo coś spartoliłem albo w wycinance jest pewna niedokładność.
Dźwigary (jeden przecięty pomyłkowo laserem) i żeberka pasują do siebie jak i do otworów w kadłubie idealnie. Ale po zamontowaniu na sucho wnęki na podwozie oraz przymiarce sklejonego poszycia centropłata okazało się, że wnęka jest o ok. 2 mm przesunięta w stosunku do otworu w poszyciu (symetrycznie, po obu stronach). Ponieważ pozycja wnęki była ściśle zdeterminowana wycięciem w dźwigarze trzeba było korygować je na żywym organizmie. O tyle to kłopotliwe, że szkielet jest na stałe przymocowany na tym etapie do kadłuba i operuje się całym modelem. Pomny wskazówek ZbiG'a mam na szczęście podklejone segmenty i wydaje się, że nic nie pogniotłem paluchami.
Po korekcie położenia wnęki powstały brzydkie szpary, które zakryłem wygospodarowanymi z wycinanki paskami w kolorze spodu samolotu. Powycinałem kilka otworów w żeberkach wnęk, dodałem parę "usztywnień" we wnęce na koło i powiedzmy, że mam ten element przygotowany do montażu. Szkielet wymaga jeszcze drobnego szlifu i będzie można przykleić poszycia centropłata.



Aha. Obawiam się łączenia poszycia centropłata z poszyciem skrzydła, gdyż styk jest linią krzywą i w miejscu łączenia nie ma żeberka. Zobaczymy, czy trudno to będzie docisnąć...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
20-09-14 11:11  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Nie tylko w MM są błędy ...

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
20-09-14 14:03  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
poszycia centropłatu przyklejone (nie dawało mi to spokoju). O ile od góry wygląda to, moim zdaniem, bardzo OK, to od spodu pojawiły się szczeliny, na szczęście nieduże, które będzie trzeba zamaskować. To, że znów widoczna jest symetria sugeruje niedopasowanie dolnej części poszycia....



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
21-09-14 00:00  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Zamiast, kurcze, nakłuwać dereń na nalewkę to zmontowałem solidny szkielet skrzydeł. I lotki...



A dereń rano utonie w spirycie...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
21-09-14 07:34  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kalafior 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 5

Są priorytety w życiu, u mnie aronia się właśnie przegryza z liściami wiśniowymi. Model zaczeka:)

 
21-09-14 10:22  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Te szpary faktycznie są mocno widoczne:( Masz już pomysł jak je zamaskować? Co do reszty modelu nie mam pytań,wygląda świetnie.

ps: Moja aroniówka już od dawna rozgrzewa mnie wieczorkami :)) Czas zrobić nowy zapas,zima się zbliża :))

 
21-09-14 13:46  Odp: [R] F6F-3 Hellcat - wyd. MPModel, 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Rodrus, aroniówka tegoroczna ? Oj, coś jej nie pozwalasz nabrać smaku ;)
Co do szpar na łączeniach. Znalazłem fotki, gdzie widać, że łączenie skrzydło kadłub na górnej powierzchni wzmocnione jest kątownikiem, a od dołu blacha z poszycia wygieta jest na skrzydło i przynitowana. Z zapasu koloru pochodzącego z odciętych lotek może uda się coś takiego wykombinować (1x1 lub 1,5x1,5 mm - powinno wystarczyć). Natomiast na krawędzi natarcia, tam gdzie tego wzmocnienia nie postaram się wkleić na BCG cienki, dopasowany pasek kartonu.



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024