FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
26-07-08 20:08  [Relacja/Galeria] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,
Ze względu na to ,że na forach brakuje mi jakiejś relacji z budowy porządnej rury (kleją jakieś okręty :), postanowiłem ,że tym razem po okręcie trzeba wybrać jakiś efektowny model. Jak pomyślałem tak wybrałem Miga-21 MF z Fly Model projektu pana Zbigniewa Sajdaka.



Miałem trochę duże obawy zaczynając ten właśnie model. Po pierwsze projektant. Kleiłem już Jaguara który też był zaprojektowany przez pana Sajdaka no i wspomnienia z klejenia tego modelu są do tej pory dla mnie traumatyczne :) .Kompletnie nic tam nie pasowało i moje obawy co do Miga też takie były. Po drugie nigdzie nie znalazłem relacji z klejenia tego modelu. Skoro nikt tego tematu nie podjął to znaczy ,że lepiej tego projektu nie ruszać. Mimo to jednak pokusa posiadania takiego modelu w którym zgodnie z instrukcją można wykonać, oddzielne stery i lotki, ruchomą osłonę kabiny, wychylone hamulce aerodynamiczne , ruchomy stożek no i wymienny zestaw uzbrojenia podwieszanego była zbyt wielka jak dla mnie , a że lubię wyzwania to kilka dni temu dokonałem pierwszego cięcia:)

Pierwsze wrażenia są zaskakujące i to więcej niż pozytywnie. Wszystko idealnie pasuje . Jak na razie wykonałem tylko dwa pierwsze segmenty z ruchomym stożkiem , ale nie miałem tam praktycznie żadnych problemów. Wycinałem wręgi , dopasowywałem do poszycia i praktycznie od razu można doklejać. Zacząłem się zastanawiać dlaczego ludzie nie kleją tak dobrze spasowanego modelu i po tym co musiałem przejść z wnęką przedniej goleni to dopiero zrozumiałem ,że ten model jest naprawdę trudny. Najpierw trzeba się połapać w bardzo wielu rysunkach w których na pierwszy rzut oka nie wiadomo co gdzie przykleić i jak sklecić. Dopiero mozolnie dopasowując wszystko zaczyna się układać w zrozumiałą całość i staje się sensowne. Pozwoliłem sobie wykonać kilka zdjęć z kilku etapów sklejania wnęki przedniej goleni która w tym modelu została zaprojektowana bardzo szczegółowo. Jest tam dużo małych elementów i mam nadzieję ,że udało mi się to sklecić do kupy zachowując pierwotne założenia autora:)



Mam nadzieję ,że reszta modelu też będzie tak dobrze spasowana jak dziób samolotu. Jak na razie trudność upatruję w ciągłym analizowaniu wszystkich i licznych rysunków i zanim coś przykleję muszę mocno to przeanalizować i się zastanowić, żeby później się nie okazało ,że coś spartaczyłem i nie ma możliwości tego naprawienia. Trzymajcie za mnie kciuki :) no i oczywiście zapraszam do kolejnej relacji by Partyzant.

Pozdrawiam
--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (26-07-08 20:11)

 
26-07-08 21:24  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Maverick33 

Na Forum:
Relacje w toku - 17
Relacje z galerią - 8
Galerie - 11
 

retuszuj krawędzie - bo strasznie białe wychodzą

--
Maverick33

Zapraszam do galerii http://www.adwproject.opole.pl - dział galeria

Skończone : Wagon 202L, Px4, EP09 , Pt47 , Pu29 , Wagon 120A , OKz32 , SP45-142 , Wagon 401R , Wagon 401Z , Wagon 401 Ka"Gags" , Wagon 408s , EU07, ET22-243 , Sm48-060 , SU45-217

Na warsztacie:

TY51 1:25 - 80%
Ty5 1:25 - 55%


 
02-08-08 23:34  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Miskowski 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Jeśli chodzi o modele "analogowe" - to obok F5 i MiG 29 z Designu, tudzież Viggena bodaj z FlyModel i Poteza XXV i Tempesta z MM to jedno z najlepszych takich opracowań. Skleiłem ten model około 10 lat temu i też byłem pod wrażeniem precyzji projektanta. Ładnie Ci idzie, od siebie polecam zwyczajowo w następnej kolejności skleic elementy najbardziej upierdliwe -podwozie, pylony, rakiety (dużo tego), jakieś antenki, kabinę, usterzenie... A potem idzie z górki... i myk - model gotowy.

 
04-08-08 20:39  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
O proszę! , a jednak poruszyłem dosyć ciekawy temat sądząc po waszych wpisach i zainteresowaniu tą relacją. Od momentu jej rozpoczęcia udało mi się zobaczyć kilka zdjęć sklejonych migów właśnie z tego wydawnictwa i usłyszeć bardzo przychylne i pozytywne komentarze na jego temat. Za wszystkie wpisy i pomoc bardzo dziękuję.
Ok. jedziemy dalej . Niestety z powodu braku czasu udało mi się tylko skleić kolejny segment z wnętrzem kabiny. Co do tego co widać na zdjęciach to w szkielet , tuż przy kabinie wkleiłem kawałki modeliny ,żeby obciążyć dziób samolotu , tak profilaktycznie. Można to było zrobić o jeden segment wcześniej , ale szczerze mówiąc po prostu za późno o tym pomyślałem:) .Co do spasowania to praktycznie dalej nie mam uwag , no może tylko do tego ,że elementy składające się czy to na wnękę podwozia czy kabiny trzeba było przycinać pozbywając się czarnego nadruku na obrzeżach czyli tzw. grubej krechy wyznaczającej nam obrys części. Po przycięciu wszystko elegancko pasuje. Co do poszycia dalej nie mam uwag. A oto postępy:



Maverick wszystko jest retuszowane. Zdjęcia przy użyciu lampy i dodatkowego oświetlenia oraz jasny retusz jakim jest kolor jasno żółty sprawiają złudne wrażenie nie wyretuszowanych krawędzi.
Miskowski – Dzięki za miłe słowa:). Co do tzw. drobnicy to mnie to nie przeraża i wole to robić już na koniec kiedy praktycznie cały kadłub mam już sklejony. Damy radę:)

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
11-08-08 20:19  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
I jedziemy dalej. Budowa kolejnych segmentów nie była jednym z tych lekkich etapów budowy jak mi się zdawało. Jeszcze pierwszy segment z hamulcami aerodynamicznymi , które oczywiście będą w pozycji wychylonej , nie wyglądał na wielce skomplikowany etap budowy. Schody zaczęły się dopiero przy następnym segmencie z lukami podwozia. Kiedy spojrzałem na rysunki dotyczące tego etapu budowy nie wiedziałem za co się mam złapać i jak to wszystko poskładać .Dopiero żmudne wycinanie i dopasowywanie rozjaśniło mi co nieco. Teraz kiedy mam ten etap budowy za sobą to już tak strasznie to nie wygląda. Ok. koniec paplaniny. Co do tego jak i co pasowało. Przy wszystkich elementach składających się na wszelkie wnęki uważam ,że części należy przycinać bo są za duże . Szczególnie to było widać we wnękach podwozia( np. cz16d). Niestety im dalej tym coraz bardziej wychodzi mi ,że szkielety segmentów (wręgi) są za małe i poszycia musiałem nawet drastycznie przycinać. Na szczęście robiłem to od góry gdzie miałem białe pole na przyszły grzbiet. Na razie to wygląda jak zwykły ołówek:) i tak trochę goło, ale większość tzw. drobnicy będzie przybywać w dalszych etapach budowy. Teraz by tylko przeszkadzały .Aha, i najważniejsza sprawa. Już nie pierwszy raz spotykam się z moim zdaniem dziwną manierą projektantów ,którzy mylą oznaczenia stron samolotu przy oznaczaniu elementów na Prawą i Lewą. Stronę samolotu określamy patrząc oczami pilota siedzącego w kabinie, a nie stojąc przed nim. Niestety tu jest błędne oznaczenie i cały czas mam problem z pasowaniem części. W ten sposób popełniłem drobny błąd i odwrotnie stronami przykleiłem cz.16c co w zasadzie i na szczęście prawie wcale nie rzutuje na to co powstało:).
Powoli już zbliżam się do części silnikowej i sądząc po rysunkach tu też trochę czasu trzeba będzie spędzić na analizie bo wygląda to trochę skomplikowanie:). Damy jednak radę:)



Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
13-08-08 09:51  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam
Zasiadam do oglądania i zapisuje sobie wszystkie twoje uwagi bo mogą się w przyszłości przydać. A "odkurzacz" idzie ci naprawdę dobrze.

Pozdrawiam Paweł

--
"Nigdy nie może być tak źle aby nie mogło być jeszcze gorzej."

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat

J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

 
13-08-08 23:03  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
TAGEZ222   

Ładna rurka ,a tak dawno powstała.

--
Karton na wieki.

 
18-08-08 08:52  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
pepo ciufakers   

Jak patrze na te segmenty to odrazu mi sie przypominają modele opracowane przez pana Sajdaka.
Jak dla mnie jeden z najlepszych projektantów.
Wiele jego modeli sklejałem i musze powiedziec, że sposób podejscia do sprawy i
jakość opracowań jest świetny [patrz np. f-15 czy też f-111 z fly model], no i tu widze podobnie - mimo wszystko po dobrym przestudiowaniu instrukcji docenia sie tą ilość rysunków i ciekawie rozbudowany szkielet.
Myślę, że dzięki temu jego modele nie sa zbyt trudne.


Partyzant - świetna robota, modele pana Sajdaka same sie kleją:) także tylko dobrze patrz w rysunki [aż sobie smaka zrobiłem na jakiś model].

pzdr.



Post zmieniony (18-08-08 18:09)

 
19-08-08 19:39  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Dzięki chłopaki za wsparcie i miłe słowa. Pawle skoro tak wnikliwie wszystko notujesz:) to przypomniałem sobie o jednej sprawie. Model jest tak dokładnie i ze szczegółami zaprojektowany ,że już teraz mam małą kupkę części które autor zaprojektował chcąc uszczegółowić model. Są to części które trzeba pominąć w razie wykonywania innej opcji lub części które, niestety uznałem za zbędne i po prostu ominąłem. Tak np. na zdjęciu poniżej mamy części silnikowe i obok części 22l i 22m. , które miały być na silniku ,ale po co je tam montować skoro po wklejeniu silnika do poszycia i tak tego nie będzie widać. To samo było przy wnękach podwozia gdzie pozwoliłem sobie pominąć części 15h,15l, 15j.



Pepo dokładnie , na początku ilość szczegółów na rysunkach i ich liczba powala i sprawia ,że nie wiadomo od czego zacząć, ale jak się zacznie to wszystko powoli analizować i dopasowywać to faktycznie dochodzę do wniosku ,że strach ma wielkie oczy:). A! i tu nie ma czasu na robienie sobie smaka tylko łap nożyczki i do klejenia się zabieraj:).
Ok. koniec gadaniny. Od ostatniej odsłony trochę mało czasu miałem , ale udało mi się wreszcie lub aż dokleić ostatni segment silnikowy. Tutaj też większych problemów nie było. Jeśli już to trochę kosmetycznych ruchów pilniczkiem i tyle. Dorobiłem też gondole z lufami działek. Tutaj trochę nie za bardzo wiedziałem jak ma być sklejona część 14e ale trochę analizy i stwierdziłem ,że rysunek troszeczkę wprowadza w błąd .A! i troszeczkę czyli o 1mm musiałem skrócić część 14 żeby cześć 14b mogła wejść pod 14c. Trochę za dużo podaje numerologii, ale potencjalni sklejacze teraz już będą wiedzieć jak to sklecić.



A tak to teraz wygląda. Już trwają prace nad garbem dla naszego ołówka i jak widać jest już doklejony szkielet. Niestety ale właśnie dzisiaj model spadł pechowo na dziób gdzie musiałem stożek prostować. Chyba jednak coś widać ,że był zdewastowany. Jak pech to pech:).



Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
23-08-08 19:10  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Coś tam od ostatniego razu dorobiłem więc czas coś pokazać. A więc im bardziej się zagłębiam w prace nad modelem tym jest ciężej. Model jest bardzo wymagający. Trzeba cały czas uważać. I tak jak w ostatnim poście pisałem zabrałem się za robienie garba. Jeśli chodzi o ten etap prac to strasznie dużo musiałem zeszlifować szkielet aby poszycia ładnie się ułożyło na grzbiecie. Potem w trakcie dopasowywania pierwszego i drugiego poszycia , zaraz za kabiną nie za bardzo wiedziałem jak mam oprzeć poszycie 23f.Logicznie myśląc to powinno być ono oparte na wrędze 23e(czerwona strzałka) ale kiedy to robiłem to łączenie dwóch pierwszych segmentów mi się od dołu rozchodziły(zielone kreski).



Zaryzykowałem i przesunąłem pierwszy segment poza wręgę, do tyłu. Obawiałem się ,że później będą problemy z pokryciem się linii na poszyciach kiedy pojawi się statecznik. Tuż przed doklejeniem ostatniego poszycia z garba stwierdziłem ,że coś jest nie tak. Aby ładnie garb wyszedł musi być wcześniej wykonany statecznik pionowy. Zajrzałem do opisu budowy i faktycznie zaleca się wykonanie statecznika pionowego i dopiero później garba. Numeracja części w tym modelu nie oznacza kolejności klejenia.
Skoro tak to zabrałem się za statecznik oczywiście z ruchomym sterem. Tu problem sprawiło mi poszycie steru kierunku (cz.52n) które ewidentnie jest zbyt duże. Część tego naddatku wykorzystałem jako sklejkę, a od góry trochę musiałem przyciąć ster gdy już pasowałem szkielet statecznika i oklejałem go poszyciem . Taka rada dla klejących, aby nie przyklejali części 52d i 52m. do reszty szkieletu statecznika od razu. Ciężko będzie inaczej wkleić ster kierunku. Mam nadzieje ,że widać to na zdjęciu o co mi chodzi.



Mimo moich obaw co do tego jak przykleiłem wcześniej garba to jednak statecznik bardzo ładnie wszedł na swoje miejsce i wszystkie linie podziału się ładnie zeszły. Teraz trzeba znowu się zmobilizować bo zabieram się za skrzydła co wygląda na najbardziej skomplikowany etap budowy. A tak to nasz ołóweczek wygląda teraz:



Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
23-08-08 19:35  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam
Ładnie ci to wychodzi. A mi coraz bardziej się ten samolocik podoba :).

Pozdrawiam

--
"Nigdy nie może być tak źle aby nie mogło być jeszcze gorzej."

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat

J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

 
31-08-08 19:36  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Uff wreszcie skończyłem skrzydła. Ciężki i chyba najtrudniejszy etap budowy mam już za sobą. Trochę czasu mi to zajęło, ale sukcesywnie i powoli pracowałem nad tymi skrzydełkami. Jak wyszło sami oceńcie. Nie obyło się bez drobnych problemów. Na zdjęciach poniżej widać szkielet skrzydła gdzie oznaczyłem na czerwono miejsca które wymagały interwencji skalpela bo poszycie nie chciało ładnie się ułożyć i zgrać ze szkieletem. Były też pewne problemy ze swobodnym wychylaniem się lotek i klap więc poszycie też wymagało lekkich korekt co widać na drugim zdjęciu . Miejsca interwencji skalpela zaznaczyłem na zielono.



Trochę zbliżeń i widok ogólny. Podsumowując ten etap jest bardzo wymagający i trzeba bardzo powoli i dużo przymierzać . Mimo kilku koniecznych poprawek to jednak skrzydła w tym modelu są bardzo ładnie i dokładnie spasowane. No i powoli nasz ołóweczek przyobleka się w sylwetkę rasowego myśliwca:).



Pewnie niektórych zaciekawi dlaczego na szkielecie jest przyklejony papier toaletowy. Sprawa jest prosta , nie wzmacniałem poszycia brystolem , ale zastosowałem właśnie papier toaletowy co moim zdaniem ma taki sam efekt . Myślę ,że papier do pupy:) bardzo ładnie sprężynuje i nie pozwala na zapadanie się poszycia.
Dzięki Pawle tobie też Tajfunik ładnie wychodzi.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
01-09-08 08:07  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Sprudin 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6
 

Partyzancie, czarujesz z tym ołówkiem, oj czarujesz :-) Aż człowieka ssie w środk do jakiegoś odrzutowca... :-D

Z tym papiurem tyłowym nie jestem do końca przekonany... Jednak co brystol to brystol, szczególnie podklejony pod element zwiększając grubość części wzmacnia ją. Wydaje mi się że nie da się tego uzyskać podkładając pod element miękki papiurek. Karton i tak będzie miał taką sama wytrzymałość - czyli w tym przypadku niewielką - bo nic go nie pogrubi, nie wzmocni :-) Mam nadzieje że wyrażam się jasno... :-D

Tyle ode mnie, działaj dalej :-) a ja spać idę...

Pozdrawiam!!

--
Hope is the first step on road to disappointment.

 
10-09-08 19:51  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
W dzisiejszej odsłonie nie będzie już tak różowo i ładnie. Ale zacznę od początku. Po skrzydełkach zabrałem się za stery wysokości i tu by nie było żadnych uwag gdyby nie dwie sprawy. Pierwsza ,drobna sprawa, ( na zdjęciu czerwone zakreskowane pole) poszycie oprofilowania nasady mocowania sterów wysokości(cz.53g,h) wychodzi mi ,że jest za szerokie o jakieś 0,8mm. Radzę skopiować część chyba 53f lub e bo już nie pamiętam:) i podkleić ja na karton 0,8mm, dokleić jako trzeci element i problem zniknie. Drugą sprawą jest szczelina jaka powstaje pomiędzy oprofilowaniem doklejanym do kadłuba a sterem wysokości. Mimo starań powstaje zbyt duża szczelina i stery poruszają się swobodnie. Aby ograniczyć ten ruch doklejałem z zapasu koloru do cz. 53b lub 53c dodatkowe paski papieru i teraz nie ma problemu ze zwisającymi sterami.



Dalej postanowiłem zabrać się za kabinę. Na pierwszy ogień poszedł fotel. Tu mam taka uwagę ,że do końca nie jestem pewien czy to co pokazuje jest sklejone zgodnie z tym co autor miał na myśli. Naprawdę miałem duże problemy z odczytaniem o co autorowi na rysunkach fotela chodzi. Nie będę już wchodził w szczegóły bo się jeszcze okaże że ja zbyt tępy jestem aby zrozumieć te kilka rysunków:). Fotel powstał intuicyjnie i go pomalowałem bo niestety w modelu właśnie elementy składające się na fotel są najgorzej wydrukowane z bardzo poważnymi przesunięciami koloru. A oto co mi powstało.



No i teraz czas na najważniejszą kaszanę jaką sobie sprawiłem w tym modelu,a jaką jest ruchoma owiewka. Po pierwsze bardzo mi się nie podobało jak autor zaproponował wykonanie zawiasów na jakich owiewka miała się opierać i poruszać. Na zdjęciu widać to jako odwrócone T. Żadne druciki tak połączone SG na pewno by nie wytrzymały otwierania i zamykania tak ciężkiej owiewki dlatego postanowiłem przykleić całe boczne oprofilowanie owiewki i w ten sposób mieś stabilny „zawias” z papieru. Podczas pasowania tej owiewki musiałem dużo przycinać pleksi i część 9h bo tył owiewki opierał mi się na wręgach 7b i 23e które już nawet w relacji pokazywałem . Niestety kilka razy skalpel mi się omsknął co zaznaczyłem czerwona strzałką . No i druga czerwona strzałka pokazuje co mi powstaje kiedy zamknę owiewkę. Piękna szpara no nie?:). I dlatego w tym miejscu nie polecam wykonywać w tym modelu ruchomej owiewki. Wygląda to jak widać, a naprawdę świetnie pasowała owiewka kiedy ją przymierzałem jako jeden element, zamknięty.



Dlatego ten model będzie stał na prezentacjach z otwartą owiewką gdzie trochę mniej widać tą kaszanę jaką wykonałem. Na pierwszym zdjęciu strzałki pokazują jak autor zaproponował wykonanie zamków od zamknięcia. Mają to być dwa druciki tylko moje wątpliwości dotyczyły ich mocowania. Miały one się znaleźć pomiędzy dwoma papierkami(cz.9i i 9h)co widać na zdjęciu. Można było zastosować cieńszy drucik ale jestem ciekawy ile otwarć by one wytrzymały i ile razy trzeba by je było prostować. Jeśli jednak ktoś by chciał wykonać to jak należy to proponuje podkleić 9i na karton 1mm i w tym dopiero wykonać otwory na druciki-zamki(teraz jestem mądry:). W tym miejscu jeszcze raz nie polecę wykonania ruchomej owiewki. Otwartej- tak, zamkniętej - tak ,ale ruchomej mówię kategoryczne NIE.



Na koniec powiem ,że jestem zdegustowany swoją pracą i jej efektem. Tak wiem więcej pozytywnych myśli, ech.... szkoda już słów .A tak , czyli najlepiej prezentuje się ten model. Im dalej tym lepiej:)



Sprudin jednak nie zgodzę się z tobą co do papieru toaletowego jako "zapopiegacza" zapadającemu się poszyciu. Ten sposób zastosowałem już w kilku modelach nawet w GROM-ie. i jeszcze się nie zawiodłem. Ale ja to zawsze chodzę swoimi drogami więc niech każdy sam znajdzie swój sposób i niech mu się poszycie nie zapada:)

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
10-09-08 20:08  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Nie powinieneś być zdegustowany:-)
Model prezentuje sie juz bardzo fajnie i ciekawie, a to z powodu Twojej pracy, której efekty widać i nie marudź:-) Wkładasz w ten model wiele sił i serca, przez co ma on swoja prywatną duszę, której juz mu nikt nie odbierze:-) Także... więcej pozytywnego myślenia:-)

Poza tym bardzo ciekawie relacjonujesz swoja walkę z kartonową materią - dużo opisu, ciekawe spostrzeżenia, wszystko dokładnie pokazane - to mi się bardzo podoba:-)

Owiewka jest kupowana, czy to "hand-made"?;-) (może ślepy jestem i nie doczytałem).

Pozdrawiam

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
10-09-08 20:46  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
KPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9


 - 1

Model pierwsza klasa. Swoją drogą mogliby go gdzieś wznowić, bo narobiłeś mi apetytu (chyba nie tylko mi zresztą :)

Pozdrowienia,
Paweł

--
Wypociny:
Curtiss BF2C-1 Hawk; Grumman F4F Wildcat; Dewoitine D-520; Spitfire Mk I; Martin Kitten; Ła-5FN;Mosquito FB VI;Nowgorod;Mustang III

 
27-09-08 19:23  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Dawno mnie tu nie było i chyba już czas coś pokazać. Mimo braku czasu coś tam sukcesywnie doklejam. Dzisiaj wreszcie udało mi się dokleić osłony podwozia i z rozpędu dokleiłem też już o wiele wcześniej przygotowane hamulce aerodynamiczne. Jak widzicie koła jak zwykle są kupne , drewniane bo ja to taki leniuszek jestem :). Czy miałem jakieś problemy?. Chyba raczej nie .Sam popełniłem kilka błędów np. pomyliłem i odwrotnie stronami przykleiłem pokrywę głównego podwozia(cz35j). Jest to tak drobna pomyłka ,że można ją tylko po małej kropce poznać :).
Ogólnie jak patrzę na to co powstaje to dochodzę do wniosku ,że nie za bardzo mi to wychodzi. Może po Porąbce gdzie się napatrzyłem na modele zbyt krytycznie podchodzę do swojej pracy, ale co to za modelarz który nie pokręci nosem na swoje dzieło. Jakby tak nie było to patrząc na model tylko siebie bym widział :) . Ok ,tak wiem więcej pozytywnego myślenia:)
Trzeba by już powoli kończyć ten model. Zostało mi jeszcze tylko wykonać hamulec tylny i podwieszenia no i oczywiście kilka duperelek . A na razie kilka zdjęć z pracy nad podwoziem.




A tak się całościowo prezentuje nasz ołóweczek.



Dzięki chłopaki za wsparcie. Stug ,tak kabinka jest kupiona ,a jeśli chodzi o część kabinową może macie rację ,że tak strasznie to nie wygląda ,ale jestem zdegustowany tym, że sam siebie nie posłuchałem i wykonałem ją otwieraną gdzie coś mi mówiło ,że to nie będzie to. No ,ale mam nauczkę na przyszłość. Kiedyś ten model wykonam jeszcze raz bez ruchomej kabiny.Jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
27-09-08 21:26  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
daat   

Swoją drogą to dziwne, że tak kultowy samolot nie doczekał się jakiegoś super opracowania, zresztą w plastiku chyba jest to samo.

Praca bardzo interesująca !

 
29-09-08 10:12  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
dexter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2
Galerie - 5
 

Pawle,
znasz moją opinię na temat tego modelu i nie będzie to chyba nie taktem jak napiszę po raz kolejny że kolejny wspaniały model wyszedł z Twojego hangaru.
Widziałem na żywo prawie każdy element budowy samolotu i pragnę wam powiedzieć, że jest tam włożony kawał dobrej modelarskiej roboty.
Czy powinno być komputerowe opracowanie ?? Chyba nie. Wystarczy tylko to co jest poprawić i dorysować kilka nowych rysunków montażowych.

--
---------------------------------------------
Moje wszystkie modele można zobaczyć na https://papermodels.eu/
Quasi Warszawski Klub Anonimowego Kartonoholika https://qwkak.pl/

 
08-10-08 22:07  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Dzisiaj tak na szybko i tylko podwieszenia pokażę. Już kilka osób delikatnie do mnie zapukało z pytaniem gdzie galeria końcowa :) ,ale musicie wiedzieć ,że dopiero dzisiaj udało mi się oficjalnie skończyć model. Zanim wstawię galerię końcową model musi być jeszcze polakierowany więc dajcie mi jeszcze trochę czasu :) .
Co do uzbrojenia to raczej nie było większych kłopotów. Tylko w jednej parze rakiet musiałem trochę zmienić miejsce mocowania tzw. żyroskopu stabilizacyjnego (takie srebrne kółeczko) ze względu na błędne miejsce jego mocowania.



W modelu jest możliwość wykonania kilku wersji uzbrojenia. Ja wybrałem typowy układ dla rasowego myśliwca :) czyli dużo rakiet. Można jeszcze było wykonać wersję z zasobnikami pocisków niekierowanych no i typowo bombowy wariant , ale jakoś te inne opcje mniej mi się podobały. Oczywiście bardzo prosto można wykonać te podwieszenia jako wymienne. I tak jest teraz u mnie. Można je zdejmować i wymieniać tylko mi się już zasobników i bombek nie chciało wykonywać :) więc tylko rakiety można sobie zdemontować.



Jeśli chodzi o tzw. duperelki to wszystkie mam już na miejscu i też brak uwag do ich sklejalności. W modelu można jeszcze wykonać zbiornik podwieszany pod kadłubowy ,ale ze względu na to ,że mam wychylone hamulce aerodynamiczne taka opcja musi odpaść. Przy podwieszanym zbiorniku nie było możliwości wypuszczenia hamulców.
Ok., koniec gadania, za kilka dni będzie następny wpis , który będzie już końcowym ,oczywiście z galerią :).

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
09-10-08 17:32  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
mario9 



Na Forum:
Relacje z galerią - 18
Galerie - 72


 - 12

Bardzo ładnie wychodzi Ci ten model. Naprawdę czysta praca. Śledząc Twoją relację odrodziły się miłe wspomienia. Służyłem w pułku, w którym na uzbrojeniu były MiGi-21 MF i nie przypominam sobie żeby w skład ich uzbrojenia wchodziły rakiety R-75. Taki układ belek jak zamieszczone w tym opracowniu występowały tylko w MiG-21bis, a on nie był na uzbrojeniu 62 plm w Poznaniu na co wskazuje jego malowanie (tam też służyłem, a właściwie praktykowałem).

Pozdrawiam

 
09-10-08 21:09  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam Mario,
Dobrze że poruszyłeś tą kwestie bo zapomniałem o niej wspomnieć w ostatnim poście. Sam się zastanawiałem czy takie nietypowe podwieszenie mogło w ogóle występować więc zacząłem poszukiwania w necie i faktycznie udało mi się znaleźć tylko jedno bardzo kiepskie zdjęcie Miga-21 z tym wariantem uzbrojenia , ale w barwach Wietnamskich!. Samolot wyglądał na wersję MF ,ale było to kiepskie zdjęcie jak już wspomniałem. Postanowiłem zwrócić się do starszych kolegów którzy pracowali i pamiętają Migi -21. Zapytałem się oczywiście specjalistów od uzbrojenia. Pokazałem im zdjęcie i rysunki wariantów uzbrojenia jakie są w wycinance. Potwierdzili ,że taki wariant podwójnych rakiet R-75 był możliwy i mieli na składzie i rakiety i takie belki.Może ktoś powiedzieć ,że w Mińsku też nigdy nie było MF-ek. No niestety muszę co niektórych zaskoczyć bo takowe były. Krótko , ale były. Koledzy mówią ,że przysłali je do Mińska na tzw dobicie, czyli zalatać i na pomnik.Dla pewności jeden z kolegów wyjął swój stary notatnik z wariantami uzbrojenia dla wersji MF i pokazał mi niedowiarkowi ,że takowy wariant był możliwy, ale rzadko stosowany jak to określił.
Co do tego czy MF były w Poznaniu to odpowiem ,że na pewno były. W Wikipedii jest informacja o 3 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego gdzie w dziale wyposażenie jest też Mig-21 MF. Prześledziłem też drogę samolotu o numerze bocznym 8706 i wiem ,że w latach 90-siątych ten samolot trafił z Zegrza Pomorskiego do Malborka. Podejrzewam ,że koło 2000 roku oddali go z Malborka do Poznania na tzw dobicie.W informacjach w Wikipedii dotyczącej tej eskadry można też zobaczyć zdjęcia ostatniego MIG-a 21 wersji MF wycofanego ze służby w w Poznaniu.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
10-10-08 08:16  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
mario9 



Na Forum:
Relacje z galerią - 18
Galerie - 72


 - 12

Ja wcale nie negowałem, że takowe uzbrojenie występowało tylko nie mogłem sobie przyomnieć żeby występowało ono na MiG-ach -21 w 11 plm we Wrocławiu. Co do 62 plm w Poznaniu to w moim poście stwierdziłem, że nie występowały w nim MiGi-21 bis.
Jeszcze raz gratuluję Ci świetnego wykonania modelu tego samolotu. Tylko tak dalej.

Pozdrawiam

--

Pozdrawiam Mariusz

Ostatnie wypociny ;)

Powietrze:
Su-27UBM, MiG-29MU, Saab J28A Vampire

Heavy metal:
D-350 Mazur, Vk 4501


 
10-10-08 11:38  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Mario no trochę nie doczytałem:). Ale przynajmniej sobie wymieniliśmy jakieś informacje i teraz jesteśmy trochę mądrzejsi:)

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
10-10-08 11:40  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Jednak trochę wcześniej udało mi się zrobić galerię. Jak zwykle nie za bardzo mi się podobała sesja wieczorna i przy lampkach więc zrobiłem drugą galerię w świetle dnia. Dlatego przepraszam za tak dużą ilość zdjęć.
Ok. trzeba by podsumować 2,5 miesiąca pracy . Osobiście mi się średnio podoba to co zrobiłem z tym modelem. Z bliska widać pośpiech i niedokładności. Gdzieniegdzie można było się przyłożyć(retusz, trochę niedokładności przy skrzydłach, garb itp.). Gdzieniegdzie jak to mówią zawaliłem sprawę np. owiewka gdzie widać ,że i ona i ja się boksowaliśmy. Stożek został uszkodzony podczas prac i z bliska widać to co nazywamy ratowaniem materii :) . Dlatego jak zwykle mój model będzie można podziwiać , ale patrząc z daleka ,niekoniecznie z bliska :).
Jeśli chodzi o sam model i projekt pana Sajdaka w odniesieniu do jego innego projektu który miałem przyjemność popełnić, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością opracowania i jego uszczegółowieniem. Bardzo dobrze spasowane i przemyślane rozwiązania. No może bym się doczepił do zasady działania otwieranej owiewki, ale to było już omawiane w relacji. Model jest w pewnych momentach, aż za mocno szczegółowy co spowodowało ,że w tej chwili mam taaaką kupkę części których nie użyłem w modelu bo było to bezsensowne skoro po ich wykonaniu nie będzie ich widać.
Projekt jest świetny i polecam go , ale dla bardziej doświadczonych modelarzy. Mimo tego ,że jest dużo rysunków to jednak myślę ,że ich ilość nie rozwiązuje wszystkich problemów. Były momenty gdzie trzeba było się trochę nagłówkować i przemyśleć następny krok. Niedokładności lub błędy na jakie napotkałem w tym modelu nie są na tyle poważne żeby nad nimi biadolić i każdy modelarz z jakimś doświadczeniem da sobie z nimi radę.
Podsumowując projekt super, wykonanie takie sobie i polecam innym. Na pewno są tacy którzy wykonają ten model o wiele lepiej niż ja.
A oto sesja wieczorna:


A tutaj dzienna sesja:



Chciałbym na koniec bardzo podziękować wszystkim którym się chciało w ogóle tutaj zaglądać , a nawet od czasu do czasu coś powiedzieć :) . Bardzo dziękuje za pozytywne wibracje i wszelkie uwagi. Mam nadzieję ,że komuś ta relacja pomoże lub podsunie rozwiązanie przy pracy ze swoim migiem. Jak to ktoś już powiedział swojego miga trzeba na półce mieć i basta :) . Wielkie dzięki dla wszystkich.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
10-10-08 11:51  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
KPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9


 - 1

Przecudna maszyna! Brawo!

Pozdrowienia,
Paweł

--
Wypociny:
Curtiss BF2C-1 Hawk; Grumman F4F Wildcat; Dewoitine D-520; Spitfire Mk I; Martin Kitten; Ła-5FN;Mosquito FB VI;Nowgorod;Mustang III

 
10-10-08 12:42  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Jeszcze nie skleiłem modelu po którego skończeniu mógłbym powiedzieć, że czegoś nie skopałem, albo że nie dałoby się czegoś zrobić lepiej. Tak więc nie ma co narzekać, tylko cieszyć się z uzyskanego efektu końcowego, który robi naprawdę miłe wrażenie.

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
10-10-08 14:19  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
kari   

... niby taki zwykły MiG, a ile radości :-)
Prostota, charakterystyczne kształty, no i ta z pewnością smukła, agresywna sylwetka. Efekt pracy powala. Wielkie brawa.
Uwagi do autora opracowania lub drukarni ;-) - nienaturalne (czyt. nieprawidłowe) kolory goleni, piast, wewnętrznych powierzchni (wnęki goleni, hamulców aero.), kokpit zbyt blady ;-) (wypłowiały), stożek w dziobie, osłona anteny na stateczniku pionowym oraz przednia część brzechwy w tylnej części pod kadłubem - za bardzo wpada w khaki (oliwkowy).
Niemniej całość prezentuje się rewelacyjnie.
Pozdrawiam.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Post zmieniony (10-10-08 14:19)

 
10-10-08 15:35  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Gratulacje. Model i wykonanie mimo opisanych trudności super. Dokładam się do opinii QNia. Trzymaj tak dalej.

Poazdrawiam Paweł

--
"Nigdy nie może być tak źle aby nie mogło być jeszcze gorzej."

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat

J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

 
10-10-08 16:17  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Jak ja go tak wykonam, to będę bardzo zadowolony ;) Świetna robota Partyzant-mi się bardzo podoba!!! :D

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
10-10-08 16:24  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
tyg   

Gratuluję ukończenia i uzyskanego efektu! Dawno temu też popełniłem dwudziestkę jedynkę, tyle że z żółtego GPM. Bardzo fajny,zgrabny samolocik. Jednak sylwetkom rasowych myśliwców nic nie dorówna i to niezależnie od epoki, w której powstały:)
Pozdrawiam
tyg

 
10-10-08 19:02  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Miskowski 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Dołączam do grona pochlebców, zresztą kóń jaki jest, każdy widzi. A jest ładnie - brawo Partyzant, brawo p.Sajdak. Aż prosi się o reedycję (z lepszym opracowaniem kabiny).

 
11-10-08 15:42  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,
Bardzo ,ale to bardzo dziękuję wszystkim za tak entuzjastyczne i pochlebne opinie co do mojej pracy. Macie rację tematyka samolotów odrzutowych jest ostatnio bardzo zaniedbana, a wystarczyło by tylko trochę "odkurzyć" i dodać co nieco do tych starych już wydań jakie mamy na rynku. Szkoda., mam jednak nadzieję ,że wydawcy i projektanci też tutaj zaglądali i widzą ,że ten temat jest bliski bardzo szerokiej rzeszy modelarzy i cieszy się nie słabnącym zainteresowaniem. Jeszcze raz bardzo dziękuję za tak miłe przyjęcie mojej pracy.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
11-10-08 20:50  Odp: [Relacja] Mig-21 MF z Fly Model nr 127
TAGEZ222   

Gratulacje ukonczenia tego odkurzacza .Tyle lat mineło od jego opracowania i wcale nie pogniewałbym sie gdyby ktoś wydał go w obecnych standartach wydawanych modeli ,bo jednak ręczne opracowanie miało swoje ograniczenia .

Kari co do kolorów w modelu nie zalezało to autora tylko od drukarni ,podawałem kolory malowania wg. danych producenta ,zreszta nie tylko w tym modelu były takie pokojowe kolory ,ale to już była działka Pana Kowalczyka szefa byłego FLY MODEL.

--
Karton na wieki.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024