Warning: Division by zero in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 218

Warning: Division by zero in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php:218) in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 354

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php:218) in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 362
WWW.KONRADUS.COM - FORUM MODELARZY KARTONOWYCH - [Relacja/Galeria] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
           

FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
04-04-08 12:26  [Relacja/Galeria] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam.
Na warsztat poszedł kolejny samolocik. Jest nim Nakajima J8N1 Kikka z Answeru opracowany przez pana Marka Pacyńskiego.


Oto krótka historia spisana z wydawnictwa:
Kikka Nakajim (Kikka po japońsku oznacza „Kwiat Pomarańczy”) był pierwszym w Japonii samolotem o napędzie odrzutowym. Oblot samolotu odbył się dosyć późno bo pod koniec II wojny światowej. Gdy japoński attache wojskowy w Niemczech był świadkiem prób samolotu Messerschmitt Me-262 w 1944 i przekazał swoje relacje do kraju dowództwo japońskiej marynarki wojennej skierowało prośbę do zakładów Nakajima, by te rozpoczęły prace nad podobnym samolotem, by mógł zostać użyty jako szybki bombowiec. Założenia dowództwa marynarki były następujące: samolot miał być prosty w obsłudze, łatwy w pilotażu dla początkujących pilotów i mieć składane skrzydła. Ta cecha miała umożliwić dla tego samolotu łatwość ukrycia w jaskiniach i tunelach na terytorium Japonii i wielu wyspach wokół tego kraju. Były to kryjówki, które zaczęła przygotowywać marynarka wojenna do obrony wysp macierzystych. Projektanci Nakajima Kazuo Ohno i Matsumura Kenichi zaprojektowali samolot, który wykazywał podobieństwo do Me-262. Jednak podobieństwo było tylko pobieżne. Wynikało to z identycznych założeń konstrukcyjnych obu samolotów: dwa silniki pod skrzydłami, chowane podwozie w kadłub i kilka innych podobieństw.
Kikka pierwotnie była projektowana, by zastosować silnik Tsu-11. Była to bardzo prymitywna forma silnika odrzutowego, który był niczym więcej jak prosta turbiną z dopalaczem. Po testach z tymi silnikami stwierdzono, że ten silnik nie spełni powierzonych mu zadań i prace nad takim rozwiązaniem zawieszono. Wtedy zadecydowano, by opracować i wyprodukować silniki turboodrzutowe dla Kikki. Decyzję taką podjęto w momencie , kiedy z japońskich inżynierów nie miał doświadczenia przy pracy nad takim silnikiem. Skorzystano z doświadczeń niemieckich, ale w bardzo niecodzienny sposób. Silnik wzorowano na niemieckim silniku BMW-003 ale mając tylko zdjęcia i rysunki tego silnika. prace były intensywne i silnik oznaczony Ishikawajima Ne-20 w końcu został zbudowany. Do lata 1945 zmieniono założenia użycia Kikki. Marynarka wojenna zmieniła rolę samolotu jako maszyny do zadań specjalnych i samolot miał być przeznaczony dla pilotów kamikadze.
Pierwszy prototyp przeszedł próby naziemne w fabryce nakajima 30 czerwca 1945 roku. Po miesiącu samolot został rozebrany i przekazany do Kisarazu – bazy lotniczej marynarki wojennej, gdzie go złożono i przygotowano do lotów testowych. Pierwszy lot maił miejsce 7 sierpnia 1945 roku. Oblatywaczem był pilot komandor porucznik Susumu Takaoka. Samolot podczas pierwszego 20 minutowego lotu spisywał się poprawnie w locie. Drugi lot również odbył się bez problemów. Cztery dni później do samolotu przyczepiono pomocnicze rakietowe silniki startowe. Niestety źle je umieszczono i samolot dojechawszy do końca pasa startowego uległ uszkodzeniu. Zanim uszkodzenia naprawiono skończyła się wojna.
W momencie zkończenia wojny był już prawie gotowy drugi prototyp i prawie ukończona była seria 18-25 maszyn, których produkcję przerwano na różnych etapach budowy. Jedna z maszyn miała być wykończona jako dwumiejscowa wersja treningowa. Inna wersja miała być samolotem myśliwskim z dwoma działkami kalibru 30 mm. Te ostatnie samoloty miały być wyposażone w wersje rozwojowe silników Ne-20 oznaczonych jako Ne-130 i Ne-330.
Model został opracowany w skali 1:33. Przedstawia wersję prototypową. Dla chętnych jest możliwość umocowania bomby o masie 500 kg pod kadłubem modelu. Ja jej robił nie będę, jak prototyp to prototyp.
W modelu standardowo malowana i trochę poprawiana będzie kabina i wnęki podwozia z samym podwoziem. Reszta modelu całkowicie z wycinanki. Arkusze modelu przed klejeniem polakierowałem matowym lakierem żywicznym (śmierdzi niemiłosiernie), do retuszu farbki Humbrola nr 129, 102.
I to na tyle wstępu (miał być krótki ;)
Pozdrawiam Paweł

--

Post zmieniony (25-05-10 20:25)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-04-08 12:32  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Klejenie zacząłem od kabinki dodając imitację ożebrowania w kabinie i poprawiając tablicę bo w oryginalnej nie było nic widać (ZDJĘCIA BEZ REKLAM!):








Ten żółciutki kolorek na zegarach już jest zamalowany (w następnych fotach to pokażę)

Następnie wziąłem się za kadłub i tu pierwsze rozczarowanie, żadna wręga nie pasuje (są za małe. Ale po obrysowaniu oryginału na tekturze i wycięciu po zewnętrznym obrysie wszystko pasuje jak należy (laserowe wręgi dokładane do modelu są idealnie takie same jak oryginały w wycinance więc jest to wina projektu).





Elementy jeszcze bez retuszu. I to na tyle dzisiaj.
Pozdrawiam Paweł

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-04-08 13:09  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
dexter 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2
Galerie - 4
 

No to będę miał problem, nie dosyć że pierwszy raz kupiłem lasery to jeszcze będę miał problemy :(

--
---------------------------------------------
Moje wszystkie modele można zobaczyć na http://www.dexterteam.eu/
Quasi Warszawski Klub Anonimowego Kartonoholika http://qwkak.pl/

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-04-08 13:26  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Z przyjemnością pooglądam!

Widok wręg pasowanych do oklejek - skąd ja to znam...? ;-)

Może dałoby sie jeszcze zrobić pasy od nowa i od podstaw?
Twoje wyglądają jakoś tak... "zabawkowo"...;-)
Ale poza tym bardzo dobrze!
Problem z wręgami do uratowania - ja wklejam pasek papieru do wnętrza segmentu-przy krawędzi ; w końcu musi spasować !
Powodzenia!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-04-08 13:43  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam
Mariusz segmenty są ok, pasują do siebie idealnie, po powiększeniu wręg (oczywiście obie o tyle samo) przylegają do siebie bez zarzutu. Co do rozmiaru wręg to w celu odpoczynku od kadłuba zrobiłem gondole silników i tam niespodzianka :) wszystko pasuje jak ulał :




Mam cichą nadzieję, że będzie więcej takich miłych niespodzianek.

--

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Post zmieniony (04-04-08 13:53)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
19-05-08 21:15  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam po dłuższej przerwie, ale jakoś tak czasu brakuje. Zacząłem robić skrzydełka i łączyć je z kadłubem i znowu małe problemy z wymiarami szkieletu, ale po kolei.Gotowy szkielet:



Po przymiarce do kadłuba okazało się, że przerwa pomiędzy skrzydłami jest za duża prawie o centymetr po 4 mm z każdej strony (niestety wykasowałem przez pomyłkę zdjęcie to ukazujące). Skorygowałem to przycinając w środkowej części:



Na dodatek praktycznie nie ma rysunków montażowych, a te co są pokazują tyle że równie dobrze mogło by ich wcale nie być. Namęczyłem się troszkę z „wymyślaniem” jak to ma być (chodzi o połączenie skrzydeł i dolnej osłony) a i tak nie jestem do końca zadowolony z efektu. Chodzi o tą dziurę pomiędzy osłoną a wnętrzem podwozia głównego:



Przednią wnękę podwozia „pogłębiłem” aby potem zmieścić mechanizm zawieszenia:



No i na koniec zdjęcia po połączeniu ( na niektórych wygląda jak rekinek :)) :





Pozdrawiam Paweł

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
10-06-08 10:08  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam

Tak jak wcześniej pisałem, że razi mnie ta dziura:



zakryłem ją po swojemu. Potem okazało się, że przegapiłem części (cz. 37), które do tego służą i obwiniałem projektanta za babola. Otóż przepraszam :).



Następnie przykleiłem gondole silników do skrzydeł i paski oprofilowania skrzydło-gondola.
Wszystko pasowało i nie było żadnych problemów. Jedynie co zmieniłem to nie nacinałem pasków oprofilowania tak jak jest w wycinance tylko formowałem na BCG jako całość i wklejałem na miejsce (brak jeszcze retuszu spodu skrzydła):



Podobnie z oprofilowaniem skrzydło-kadłub:



Osłony wnęk podwozia:



I zdjęcia ogólne:




I to na razie na tyle. Następne zdjęcia dopiero w lipcu bo w czwartek jadę na wczasy :)).

--

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Post zmieniony (10-06-08 10:25)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-08 09:13  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam
W przerwie pomiędzy natłokiem pracy udało mi się sklecić golenie podwozia.
Przed malowaniem:



I po umieszczeniu na miejscu i malowaniu:




I to na tyle na razie :) pozdrawiam

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-08 09:56  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
Stachowitz 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 2
 

Witam - ładnie wychodzi Ci ten modelik. Pytanie - umieszczałeś w przedniej części kadłuba jakiś balast, aby samolot nie "siedział" na ogonie??

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-08 11:27  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Tak, ołowiany ciężarek (około 30g). Dobrze go widać na zdjęciu 40 w 2 moim poście (takie coś błyszczące) :-).
Pozdrawiam

--

"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Post zmieniony (05-07-08 11:45)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-08-08 09:04  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam
No i nareszcie zbliżam się do końca :). Powstały kółeczka:




Oraz oszklenie kabiny:



Następne już będą zdjęcia całości.
Pozdrawiam

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-08-08 14:15  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam

A oto i koniec relacji i gotowy model:










Podsumowując model kleiło się dobrze, gdyby tylko nie za małe wręgi kadłuba. Tak pasowało wszystko prawie, że idealnie (pomijając moje błędy). Najgorszą wadą wycinanki jest instrukcja sklejania i rysunki montażowe. Opis jest znikomy a rysunki takie, że równie dobrze mogłoby ich nie być. Te, co są pokazują beznadziejnie i nieprzejrzyście to jak ma dany element wyglądać i ktoś kto skleja pierwszy raz nic z nich nie uzyska. Ten zaś, kto klei od dłuższego czasu musi i tak sam „wymyślać” co, gdzie i jak, a i tak nie będzie to po myśli projektanta. Mimo wszystko polecam dany model. Pomijając powyższe „problemy” jest to model jak najbardziej sklejalny i wart uwagi.

Pozdrawiam

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-08-08 16:29  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
piotrkt 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9


 - 5

Po obejrzeniu tej relacji znów po dwóch miesiącach wzięło mnie na sklejanie :).
Super robota, czysto i precyzyjnie. Szczególne uznanie za własnoręcznie wytłoczoną kabinkę.
Pozdrawiam!

--
Ostatnio zrobiony model: P-47D Thunderbolt (WAK 1:50) , pozostałe relacje: Mustang Mk.III (WAK 1:50) , Fw-190A-8 (WAK 1:50) , Wz.34 (KK) TK3 (WAK) , Bell AH-1F Cobra (KK) , Chi-he (MM), Sopwith Camel (MM) , Brewster "Buffalo" (KK) .

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-08-08 23:18  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 14
Galerie - 9


 - 16

Witam!
Relację śledziłem od samego początku ;) ale się nie odzywałem, bo nie było po co! Na koniec trzeba jednak się wpisać, bo model wyszedł bardzo fajnie-moje gratulacje!
Co następnego na warsztacie? :)
Pozdrawiam!

--
Hangar:
Spitfire Vb AH
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-08-08 07:26  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam i dziękuje za opinie. Następny na warsztat idzie BF 108 TAJFUN z GPMu:



Pozdrawiam

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-08-08 08:39  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 21
Galerie - 9


 - 3

Sympatyczny model. Poradziłeś sobie z tłoczeniem kabinki - wyszła bardzo ładnie.

Z uwag krytycznych.

Zastanów się nad zmianą technologi klejenia segmentów kadłuba. Nie na 2 wręgi a na wręgę i pasek. Chyba ładniej wychodzą łącznia, nie ma takich wyraźnych schodków. Druga rzecz to retusz. Lepiej chyba retuszować przed sklejeniem, niż po. Widać, że retusz zachodzi na wydruk segmentów.

Powodzenia przy następnym modelu ;)

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie: Ki-84 HAYATE,

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-08-08 10:38  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
Jorzik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 13
Galerie - 19


 - 2

Gratuluję,bardzo ładnie wykonany model. Śledziłem Twoją relację z budowy. Zawarte w niej uwagi na pewno wykorzystam podczas budowy swojego modelu,który czeka w długiej kolejce.

--
Pozdrawiam Jorzik

Na morzu: YAMATO,SHOKAKU, KIJI,, MUTSUKI, NISSHIN,KITAKAMI,TSUGARU,HIBURI
W powietrzu: G4M2 BETTY
Na lądzie: Typ 2 Ka-Mi,Typ 95 Ha-Go,Typ I Ho Ki,Typ 4 Chi To,Typ 4 Ka Tsu,Typ 94 Te Ke,Typ 97 Chi Ha,Typ 97 Shinhoto Chi Ha,Typ 5 Chi Ri ,Typ 1 Chi He,Typ 5 Chi Ri,

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-08-08 15:00  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 32


 - 8

I jeszcze ja:). Mnie się też bardzo podoba. Pawle tak trzymać.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-08-08 18:24  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
Iskra 

 

Pawle, gratuluję, fajna ta Twoja Kikka. Skusisz się na relację z Tajfunka?

Pozdrawiam
(też) Paweł

--
Polska młodzież skleja polskie modele!

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-08-08 09:14  Odp: [Relacja] Nakajima J8N1 Kikka z Answeru
pawelecd 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4


 - 1

Witam

Taka mini relacja na pewno będzie. Jedyny problem na razie to brak dostępu do internetu bo remontuje mieszkanie i mieszkam u znajomych kątem, a oni nie posiadają łącza (kożystam teraz przez telefon kom. a to jest troszkę uciążliwe). Tak, że jak tylko będzie taka możliwość to będę wstawiał zdjęcia z postępujących prac nad Tajfunem i założę nowy wątek.

Pozdrawiam

--
"Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz."

Kat
J8N1 Kikka / Jak 15 Feather / Bf-108 Tajfun / C6N1 Saiun / Jak55

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2018