FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
24-12-07 16:05  [Galeria] HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Chciałem przedstawić zdjęcia z zakończonej w lipcu tego roku budowy okrętu HMS Cleopatra z pierwszego wydania Shipyardu. Budowa trwała około 1 roku. A teraz bez zbędnego gadania kilka zdjęć ogólnych - niech okręt i zdjęcia bronią się same. Potem umieszczę opisy i resztę fotek.




 
24-12-07 17:38  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
pawelewap 



Na Forum:
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5
 

Piękny okręt, gratulacje:))
A Shipyard jest bez wątpienia najlepszym wydawnictwem wydającym żaglowce.

--

--------------------
W budowie: Lxd 2

Post zmieniony (24-12-07 19:18)

 
25-12-07 15:33  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Na początek chciałem powiedzieć kilka słów o konstrukcji modelu i czego używam przy budowie. Podstawą jest mata do cięcia - używam maty w formacie A3, do tego 2 noże olfy - jeden do cięcia wykładzin drugi to słynny już AK-3 z dużą ilością nożyków. Nożyczek praktycznie nie używam. Szkielet modelu został podklejony tekturą 2mm i wycięty nożem do wykładzin metodą laserową opisaną wielokrotnie na forum - pierwszy raz bodajże przez @Jetta. Małe elementy (w tym kółka i otwory wycinam ak3 metodą dzięciolenia @Wujka Andrzeja. Do klejenia używam kleju UHU Cool - podobny do wikolu/patexu oraz cyjanopanu. Cały okręt był malowany farbami Talensa - głównie z serii DecorFin.
Szkielet po sklejeniu został oklejony poszyciem poprzecznym (jak to u shipyarda), a następnie okleiłem go paskami balsy grubości 1mm ciętym na paseczki. Po oklejeniu balsa została utwardzona lakierem nitro i cały kadłub został pomalowany. Taki sposób wykonywania kadłuba prezentował na forum @Batonus i @Zeppelin. Podczas budowy posiłkowałem się zdjęciem modelu z okładki Shipyarda i kilkoma fotkami tego modelu znalezionymi w necie. W wycinance nie było jak zwykle kilku elementów, które występowały na zdjęciu i jak to już wielu zauważyło model zdjęciowy nie jest dokładnie modelem wycinankowym. Ja wykonywałem ten model by był podobny do tego na zdjęciu.

A teraz podróż po okręcie:



W górnej części na linia furt armatnich kadłub nie był oklejany listewkami balsowym lecz użyłem burt z wycinanki (pomalowałem je na brązowo) i zostawiłem oryginalne zdobienia na niebieskim tle. Szalupy zostały wykonane wg opisu jaki podałem w relacji z budowy Le Coureur'a. Siatki na hamaki zostały wykonane z firanki usztywnionej cyjanopanem i wklejone pomiędzy osadzone w pokładzie druty od spinaczy. Klasyczne już dyndające kotwice są również nie przymocowane do burt. Liny prz kotwicach zostały nasączone cyjanopanem by zachowały odpowiedni kształt.



Jufersy i bloczki zostały kupione w safari, doszedłem do wniosku, że szkoda czasu na wykonywanie kilkuset tych elementów gdyż na pokładzie i tak jest co robić (wcześniej bloczki i jufersy robiłem). Jufersy na ławie talrepowej przymocowałem stalowymi obejmami wbitymi w burty, następnie w miejsca wbicia zrobiłem podkówki z cyny i pomalowałem. Nie do końca wiedziałem jeka te elementy w Cleopatrze zrobić, a wycinanka milczy na ten temat. Wiem, że jest to niezgodne z prawdą historyczną, ale trudno.



Bandera wojenna (tak jak i trzy pozostałe flagi: krzyż maltański i świętego jerzego) zostały namalowane przeze mnie ręcznie na batyście. Wpierw malowałem tło farbami akrylowami z obu stron, a następnie malowałem flagi - wyszło nieźle.



I to co wszyscy lubią najbardziej - rufa. Okienka zostały wycięte nożem ak3, podklejone folią, a pod folię przykleiłem papier pomalowany na szaro. Wszystkie zdobienia zostały uwypuklone wikolem i pomalowane złotą farbą talens. Napis Cleopatra został wycięty literka po literce, pogrubiony wikolem i pomalowany

 
25-12-07 15:44  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 





Szczegóły burt i pokładu. Jufersy wiązałem w talrepy białą nitką. Również białą nitką wiązałem wanty i sztagi. Drabinki były wiązane węzłem wyblinkowym (masakra). Wszystkie połączenia wiązane były klejone odrobiną kleju cyjanopan by się nie rozwiązały.
Działa robone były z papieru z wycinanki. Następnie nakładałem na nie obejmy z drutu i malowałem humbrolem czarnym. Wyloty dział były srebrzone humrolem.

 
25-12-07 15:53  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 



Figura galionowa była robiona przez nakładanie warstw wikolu na wycięty z papieru galion, następnie malowana na złoto - wyszło jak wyszło....





Jeżeli chodzi o żagle to były wykonane metodą jaką prezentował @Bundy przy budowie Daru Młodzieży. żagle są z batystu, brzegi malowane farbą akrylową i oklejone baiałym kordonkiem. Bryty rysowane ołówkiem. Nie pokusiłem się o szycie żagli....

 
25-12-07 16:44  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Przy robieniu olinowania, nici były opalane by pozbyć się włosków, chociaż przy przeciąganiu przez bloczki trochę się zmechaciły. Końce nitek nasączam cyjanopanem by łatwo przechodziły przez otworki w bloczkach. żagle starałem się ułożyć podobnie jak na zdjęciach shipyarda - wszystkie były refowane poprzez system bloczków i linek na żaglowcu - więc można powiedzieć, że "machanika żagla działa".





Teraz kilka zdjęć z lotu ptaka





I to już koniec zdjęć, jak macie pytania to pytajcie.....

 
25-12-07 17:01  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
KPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9


 - 1

Świetny! Zrobienie takiego żaglowca to moje marzenie, ale sporo czasu upłynie jeszcze zanim się odważę. Gratulacje!

Pozdrowienia,
Paweł

--
Wypociny:
Curtiss BF2C-1 Hawk; Grumman F4F Wildcat; Dewoitine D-520; Spitfire Mk I; Martin Kitten; Ła-5FN;Mosquito FB VI;Nowgorod;Mustang III

 
25-12-07 17:38  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Trzeba próbować, ja też się ciągle uczę i do doskonałości co niektórych na forum daleko mi jeszcze - trening czyni mistrza

 
25-12-07 18:21  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
spec model 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

treningi Twoje robią wrażenie - gratulacje.

--
Pozdrawiam - SpecModel

 
27-12-07 15:13  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
Metalmic   

Witaj Ikemot.
Mam pytanie na czym opierałeś się wykonując rufowe latarnie? Wyglądają dość surrealistycznie i nie mają wiele wspólnego z faktycznym ich wyglądem. W jakim celu wykonałeś te "stopki" pod naciągiem tarlepów? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Długość wieloliny przy marsach masztów to rzecz dość płynna w przypadku wykonywaniu ich na modelach i widziałem różne ich długości lecz Twoje są bardzo długie i zwróciły odrazu moją uwagę. Dlaczego wykonałeś je tak długie?
Belki kotwic są do góry nogami. Ramię idące po łuku powinno być skierowane w dół w kierunku ramion kotwic. Ten błąd też mi się przydażył.
Bardzo szkoda że nie pokusiłeś się o wykonanie żagli lizeli, to jedna z charakterystycznych cech fregaty. Nie usztywnienie materiału żagli spowodowało że nie ma efektu wypełnienia wiatrem, który sądząc po banderach wieje dość mocno, wiszą dość smutno a buliny ciągną brzegi żagla nadając im nienaturalny wygląd.
Całość jednak prezentuje się ładnie i efektownie. Gratuluje eleganckiego modelu

--
Pozdrawiam

 
27-12-07 17:58  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
asdek 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Model klasa - z jakiego materiału zrobiłeś maszty [co to za drewno]

 
28-12-07 19:14  Odp: [Relacja] z zakończonej budowy HMS Cleopatra - Shipyard
lkemot 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

@asdek maszty kupiłem w Gomixie jako zestaw, jest to buk. Wszystkie reje były malowane czarną farbą akrylową i przeszlifowane - tak było na zdjęciach shipyarda i zrobiłem podobnie

@Metalmic:

> Mam pytanie na czym opierałeś się wykonując rufowe latarnie?
> Wyglądają dość surrealistycznie i nie mają wiele wspólnego z
> faktycznym ich wyglądem.
Orginalne sobie zniszczyłem, po wycięciu je potraktowałem cyjanopanem i nie byłem w stanie ich rozciąć bo pękały - nowe zrobiłem inaczej...

W jakim celu wykonałeś te "stopki" pod
> naciągiem tarlepów? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Stopki rzeczywiście są niespotykane, była to moja inwencja. W następnych modelach mocowanie talrepów zrobię bardziej zgodne z oryginałem.

> Długość wieloliny przy marsach masztów to rzecz dość płynna w
> przypadku wykonywaniu ich na modelach i widziałem różne ich
> długości lecz Twoje są bardzo długie i zwróciły odrazu moją
> uwagę. Dlaczego wykonałeś je tak długie?
Robiłem próby przy jakich długościach będą dobrze wyglądały i stąd ta długość - przyznaję są długie

> Belki kotwic są do góry nogami. Ramię idące po łuku powinno być
> skierowane w dół w kierunku ramion kotwic. Ten błąd też mi się
> przydażył.
Ja go zauważyłem dopiero po dobrym sklejeniu i tak zostało

> Bardzo szkoda że nie pokusiłeś się o wykonanie żagli lizeli, to
> jedna z charakterystycznych cech fregaty. Nie usztywnienie
> materiału żagli spowodowało że nie ma efektu wypełnienia
> wiatrem, który sądząc po banderach wieje dość mocno, wiszą dość
> smutno a buliny ciągną brzegi żagla nadając im nienaturalny
> wygląd.
Nie chciałem usztywniać żagli bo miałem je mocno refować i wydawało mi się, że zdołam te nie refowane odpowiednio ukształtować. A na samym końcu dodawałem buliny i to był kompromis pomiędzy ich naciągiem, a wybrzuszeniem żagla. Mogłem jeszcze na końcu prysnąć żagle lakierem, ale to powoduje pewne przebarwienia i przezroczystość na materiale więc się nie zdecydowałem.

Ale cieszę się, że model się podoba, pomimo niedociągnięć jakie na pewno posiada.

--

W stoczni: Santa Leocadia
W porcie: Lexington, H.M.S Cleopatra , Le Coureur, Szebeka


Post zmieniony (29-12-07 13:16)

 
02-01-08 08:21  Odp: [Galeria] HMS Cleopatra - Shipyard
waldi 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
 

Witam i Pełen podziwu jestem.
Ale znów będę czepliwy. HMS Cleopatra to piękny okręt i Twoje wykonanie modelu też jest nie kiepskie ale tak naprawdę to trudno powiedzieć coś więcej bo na zdjęciach tak naprawdę to nie wiele widać. Po prostu są za ciemne (przynajmniej ja tak je widzę).
Było by bardzo fajnie pooglądać Twoją Cleo na zdjęciach nieco lepszej jakości.

--
Pozdrawiam

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024