FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
14-07-06 15:54  [Relacja/Galeria] ORP Garland - MM 9-1986 ---> Szczęśliwy Koniec
Chrisss 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


 - 1

Witam
Jest to moja pierwsza relacja, jej tematem będzie polski okręt ORP Garland. Jako że jestem początkującym modelarzem liczę na podpowiedzi, rady itd.

Wycinanka przedstawia Garlanda w latach 1942-43. opracowana została przez pana Andrzeja Kraśnickiego w skali 1:200.

Na początek okładka:


Garść historii :-)
"Garland" został zbudowany w stoczni Fairfield S.B. & Engineering Co. Ltd. w Glasgow. Stępkę położono 22 sierpnia 1934 roku, wodowanie nastąpiło 24 października 1935 roku, a ostatecznie ukończony został 3 marca 1936 roku.

Niszczyciel otrzymał nazwę HMS "Garland" jako 14. okręt Royal Navy. Pierwszy okręt o tej nazwie występuje już w kronikach z 1242 roku.

Po ukończeniu budowy okręt wszedł w skład Floty Atlatyckiej, a później floty Morza Śródziemnego. Po doświadczeniach z początkowych działań w II wojnie światowej już w 1940 roku przeprowadzono jego modernizację, zmieniając mu uzbrojenie i przystosowując je do zadań jakie spełniał tj. ochrony konwojów morskich. Zwiększono mu uzbrojenie przeciwlotnicze oraz przeciwko okrętom podwodnym, a zmniejszono uzbrojenie główne. W trakcie tej modernizacji okręt wypożyczono Polskiej Marynarce Wojennej.