randar
Na Forum: Relacje w toku - 4 Relacje z galerią - 7
|
W 1937 roku Kaikun Koku Hombu ( po naszemu Departament Uzbrojenia :) ) opracowała założenia konstrukcyjne 12 shi na następcę pokładowego, pływakowego samolotu rozpoznawczego E7K. W wyniku prac w firmie Aichi powstał projekt, jak na owe czasy rewolucyjnej, jednopłatowej maszyny o konstrukcji całkowicie metalowej, podpartej na dwóch pływakach. W czasie działań wojennych samoloty te oddały nieocenione usługi japońskiej flocie patrolując linie komunikacyjne, zwalczając okręty podwodne lecz nade wszystko były "oczyma" uderzeniowych jednostek nawodnych.
Maszyna ta, jest uzupełnieniem "grupy lotniczej" na pokładzie IJN Takao, wraz z dwoma F1M Pete. Jako ostatnia również pozostała do zbudowania w przystoczniowych zakładach lotniczych.
Niestety, początki nie były łatwe. Zawarte w przesłanych przez zakłady ze Stegny Gdańskiej - "AH" Industries :) plany pozostawiały wiele do życzenia. Kadłub z dwóch części, pływaki z trzech - cesarscy inżynierowie złapali się za głowę: " Jak to może latać ?" , obalili na rozruch komórek mózgowych kilka krzynek napoju na cztery litery i zalogowali się na www.allegro.pl szukając innych ofert :) Z dostępnych materiałów wybrano Jake-a made by Modelcard, zapłacono zebranymi od chłopów ( dobrowolnie :) ) jenami i przystąpiono do pracy.
Kreslarze wykreślili wyposażenie kabiny, spawacze złożyli to wszystko do ...całości...:) , malarze pomalowali. Poniżej kilka fotek. Ze względu na istniejace ograniczenia w przepływie informacji i chęć ukrycia postępu prac przed aliantami, zaleca się po obejrzeniu fotek poddać się kasacji pamięci oraz wpisanie: format "x" : - gdzie w miejsce "x" wstawiamy literę odpowiadająca oznaczeniu naszego dysku twardego :)
Post zmieniony (17-07-05 22:48)
Post zmieniony (20-10-09 22:22)
|