DarkLord
Na Forum: Relacje w toku - 1 Galerie - 1
W Rupieciarni: Do poprawienia - 8
- 1
|
Jako, że stałem się właścicielem wyżej wymienionej wycinanki, postaram się napisać kilka słów na jej temat.
Temat ciekawy, wcześniej jeszcze nie opracowany. Opracowanie niezłe, co do zgodności merytorycznej nie wypowiem się, gdyż nie jestem kompetentny w tym temacie. Jak kogoś interesuje ten pojazd można zaryzykować. Na pewno jest sklejalny, co widać po relacjach. Jeżeli sam się zdecyduję na klejenie, na pewno wypowiem się co do sklejalności. Chociaż po doświadczeniach z wieżą do BT-7 będę wyczulony na drobne różnice w wymiarach - problem nie wynika z grubości cięcia lasera.
Pierwszą i najważniejszą rzeczą, która rzuca się w oczy to elementy okrągłe. Jest zdecydowanie lepiej niż w rodzimych wydawnictwach, gdzie koło potrafi być umowne. Dla mnie był to priorytet, gdyż najbardziej irytujące dla mnie jest wycinanie dużej ilości powtarzalnych kółek. Wystarczy, że cyrkiel się omsknie i mam problem.
Karton na którym elementy są wycięte prezentuje akceptowalny poziom dla tekturki ok 0,4mm(o ile nie zdarzy się sytuacja, jak u mnie, gdzie jeden arkusz został wycięty po niewłaściwej stronie. Plus jest taki, że w ramach gwarancji można dogadać się na dorobienie tego arkusza przy okazji), przy czym z jednej strony karton jest gładki, natomiast z drugiej ma fakturę, której nie jestem w stanie opisać. Karton 0,2mm tutaj niespodzianek nie ma - solidna, gładka tektura. Gramatura ok 180-200g/m2. Da się elegancko formować po potraktowaniu BCG. Problemem może być najgrubsza tektura - ok.1mm. Jest to tekturka piwna, a wydrukowane są na niej elementy kadłuba, co sprawia, że przed pomalowaniem trzeba będzie trochę powalczyć z tematem - zagruntować całość i przeszlifować zgodnie z upodobaniami.
Instrukcja sprawia, że model powinien być przeznaczony dla bardziej doświadczonych modelarzy, którzy mieli już do czynienia z niektórymi rozwiązaniami i kilkukrotnie zastanowią się przed przyklejeniem danego elementu i jego wpływem na dalszą budowę. Nie ukrywam, że instrukcja jest bardzo skromna i dodatkowym atutem podczas klejenia będzie znajomość konstrukcji budowanego pojazdu.
Ponadto w przypadku wieży z tego modelu jak i BT-7 warto wziąć pod uwagę dodatkowe podposzycie, albo wzmocnienie konstrukcji w sytuacji malowania akrylami. Jeżeli chodzi o ryflowane błotniki, wygląda to mocno kontrowersyjnie. Niektórym się spodoba, jednak rzeczywiście wycięte są nieco zbyt głęboko. Można spróbować zalać to wikolem aby zniwelować głębokość grawerki.
Jak dla mnie ciekawy temat, jednak jak do każdej rzeczy, można znaleźć wady. W kategorii jakość/cena dla mnie wypada całkiem nieźle.
--
Ukończono:
PzKpfw I Ausf. A, 4TP, Sturmtiger(99%), E-10
Na warsztacie:
Sd.Kfz. 9 FAMO
|