mario9
Na Forum: Relacje w toku - 1 Relacje z galerią - 18 Galerie - 72
- 12
|
Cześć :D
Za namową Piterpanzera postanowiłem przedstawić moje sposoby (bo jest ich kilka) na wykonanie zimmerytu na modelach pojazdów niemieckich z okresu II wojny światowej.
Sposób pierwszy – za pomocą folii papierowo – aluminiowej (kiedyś dostępnej w hipermarketach lub sklepach z artykułami szkolnymi). Folię tą przedstawia załączone zdjęcie:
Folię tą przyklejamy bezpośrednio na elementy modelu lub najpierw kształtujemy ją na wcześniej przygotowanym wzorcu zimmerytu wykonanym z modeliny. Uzyskaną w ten sposób imitację tej powierzchni należy zagruntować wikolem , w celu jej utrwalenia. Po wyschnięciu kleju tak przygotowany materiał wycinamy i przyklejamy na powierzchniach właściwych elementów modelu.
Niżej załączone zdjęcia przedstawiają modele, na których wykonano zimmerit tą metodą:
Sposób drugi – za pomocą masy uzyskanej z połączenia lakieru nitro (kaponu) i talku kosmetycznego.
Przygotowaną w ten sposób masę nanosimy na odpowiednie powierzchnie modelu. Powierzchnia pokryta tą mieszaniną jest lepka i bardzo łatwo przekleja się do narzędzia (odpowiednio przycięty patyk po lodach), którym wykonujemy wzór zimmerytu. W celu uniknięcia tego efektu posypujemy powierzchnię cienką warstwą suchego talku. Następną czynnością jest nanoszenie wzoru na model. Po ukończeniu pracy i wyschnięciu tej ukształtowanej masy pokrywamy ją lakierem nitro (kaponem). Wadą tej metody jest to, że możemy zimmeryt nanosić małymi powierzchniami ze względu na bardzo szybkie wysychanie tej masy.
Niżej załączone zdjęcia przedstawiają narzędzie, którym wyciskamy wzór oraz model, na których wykonano zimmeryt tą metodą:
Sposób trzeci – za pomocą masy uzyskanej z połączenia wikolu i talku kosmetycznego.
Metoda ta jest podobna do ww. sposobu. Różnica polega na tym, że możemy tak uzyskaną masę nakładać na dużą powierzchnię modelu, gdyż wysycha ona dużo dłużej niż ta przedstawiona w sposobie drugim.
Niżej załączone zdjęcia przedstawiają model (jeszcze nie skończony), na których wykonano zimmeryt tą metodą:
Przy zdecydowaniu się na wykonanie tej „powierzchni cud”, jak nazywali ją alianci, metodą drugą i trzecią należy pamiętać o tym aby model zagruntować lakierem nitro (kaponem).
Osobiście preferuję wykonanie zimmerytu za pomocą trzeciej metody, ale jest to tylko moja opinia.
Ot cała tajemnica :D .
Pozdrowienia
mario9
Pozdrawiam Mariusz
Ostatnie wypociny ;)
Powietrze:
Su-27UBM, MiG-29MU, Saab J28A Vampire
Heavy metal:
D-350 Mazur, Vk 4501
Post zmieniony (26-08-07 12:56)
|