FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
31-01-06 14:54  [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Łukasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

Kontynuuję moją relację z budowy Ju 88 od Hala.

Jeden silnik w zasadzie jest już gotowy. Będzie sporo zdjęć, gdyż często pojawiają się apele o fotki z poszczególnych etapów sklejania danego podzespołu...

Na szczęście w samolotach zasadniczo nie ma powtarzalnej roboty. Czasem jednak trzeba przebrnąć przez np. rury wydechowe:



Aby rurki ładnie się schodziły, sfazowałem krawędzie:



W ten sposób kształtowałem końcówki:



Oto szkielet z przyłożonym frontem (najpierw wkleiłem tę "podstawę" pod rury, potem przykleiłem rury, a na końcu poszycie):



Teraz po przyklejeniu poszycia (te trzy zegary w czarnym kółku wyciąłem, nakleiłem na nie folię, i wkleiłem z powrotem):





Z przednią częścią:





Tu jest błąd - przejście kolorów w złym miejscu:



Obciąłem kawałek paska od strony niebieskiej. Brakującą część po drugiej stronie przysztukuję przy okazji. I w tym momencie zdałem sobie sprawę, że rury nie będą słabo widoczne (jak sądziłem wcześniej), lecz niemal niewidoczne pod tą osłoną:





No cóż, na razie nie będę jej przyklejał - na pewno była ona zdejmowana, więc, hehehe, dwa najładniejsze zestawy rur zostawię bez osłon. ;-)



Post zmieniony (31-01-06 14:56)

 
31-01-06 16:17  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Witam!

Fajnie, że wziąłeś się za skończenie tego Junkersa :)
Masz u mnie wiernego kibica!

pzdr

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
31-01-06 17:22  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Hayabusa 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 2


 - 1

Ech te rury to majstersztyk, zreszta całość jest super!!!:) Jak ja lubię ogladac takie rzeczy:)

--
----------------------
Jeśli dzisiaj jest źle to wiesz, że jutro może być lepiej
a jeśli dzisiej jest dobrze to ... po co się martwić na zapas;)
----------------------

 
31-01-06 17:58  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Chaton 



W Rupieciarni:
Do poprawienia - 14
 

A ja się zastanawiam (szczególnie po obejrzeniu wnętrza tego cuda) czy nie rzucić tego w cholerę, i nie przerzucić się tylko na oglądanie TAKICH dzieł.

--
__________________________________________________________________________________________
Rammer ; Ju-87B ; Mapei ; Wasserfall W5 ; Airwolf ; Ta-183 - 5% ; Jagdpanther - 75% ; Pioneer ; Jeffery-Poplavko
Galeria modeli

 
31-01-06 19:08  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Kacu   

No i znowu zaczeło sie.
Będe miał na co ślepić przez ferje i pewnie wszyscy też :P

--
Jestem tylko ludziem, moge się mylić :)

 
31-01-06 19:53  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Witaj , Wielki Motywatorze o nowym imieniu!
Czekam na dalszy ciąg,cieszę się ,że wróciłeś do modelu!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
31-01-06 20:39  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Pawel_P 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Ojjj zapowada sie super relacja :D :)))) !

 
16-02-06 14:43  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Łukasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

:) He, he, widzisz Kacu, ja akurat przez ferie miałem kupę roboty, więc kolejne fotki wstawiam dopiero dziś. ;)

Oba silniki są gotowe. Ten nowszy (z tyłu, a na drugiej fotce po lewej) pokazuję jeszcze bez retuszu:





Tu sposób wykonania szkiełka na poziomie równym z poszyciem (wyciąłem to czarne kółko, nakleiłem je na folię, obciąłem nadmiar folii, wkleiłem z powrotem):



A to jako uzupełnienie instrukcji, bo rysunki pokazujące te części są nie zawsze wystarczająco wyraźne:





W tej wrędze musiałem wyrżnąć dziury, żeby wloty powietrza się zmieściły. W pierwszym silniku było to samo:

 
16-02-06 15:25  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Szeryf 

Na Forum:
Relacje z galerią - 2
Galerie - 3
 

O kurde!!! Nie jestem "lotnikiem" i dlatego zgapiłem wcześniej tą relację. Choć oczywiście lubię nacieszyć oczy każdą porządną modelarską robotą. Właśnie zajrzałem tu przypadkiem i z miejsca wyłapałem dwa arcyciekawe patenty. Szybka wyszła Ci przecudnie!!
Od dziś regularnie zaglądam do wątku... może urzekną mnie jakieś inne patenty:)
Pozdrowienia

--

 
16-02-06 21:43  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Kacu   

Swinger, Łukaszu rozczarowałes mnie!!!!

Przez Ciebie straciłem całe ferje, a Ty olałeś i nic nie wyprodukowałeś :) ;P

Mimo to mam nadzieje, że wreszcie będzei na co poślepić znowu. Łukasz licze na nowe triki, ślepie z zapałem :)

--
Jestem tylko ludziem, moge się mylić :)

 
25-05-06 11:21  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Łukasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

Okleiłem jedno skrzydło poszyciem.







Większe niczym nie podparte powierzchnie podkleiłem dodatkowymi warstwami kartonu, a w przypadku najbardziej zewnętrznego fragmentu poszycia - nawet tekturą 1mm.





Dzięki temu uniknąłem zapadania się poszycia. Wszystko jest równiutkie (fotki pod światło):







Jest to największe skrzydło, jakie kiedykolwiek skleiłem, a zarazem najlepiej spasowane i przemyślane od strony projektowej. Szkielet jest genialny - w ogóle nie myślałem o zachowaniu prawidłowego kąta żeber na całej długości, bo problem skręcania się szkieletu po prostu nie istnieje. Pasowalność jest rewelacyjna, zresztą zapowiadało ją już uwzględnienie w żebrach grubości sklejek łączących. Klejenie tego to czysta przyjemność. Gratulacje dla Marcina. :)

 
25-05-06 11:50  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Pawel_P 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

WoW spooooko zrobiłeś czyściuśka i schludna robota naprawde pozazdrościć

--

 
25-05-06 11:58  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Brak słów...
Ponownie się bardzo cieszę , że sklejasz nadal!
Mam nadzieję,że teraz już pojedziesz szybko ku końcowi - trzymam kciuki!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
25-05-06 12:39  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Thunder909 

 

Hurra! Swinger-Lukasz jedzie dalej !! Jak zwykle piekne fotki i czysciutka robota .
Siadam w pierwszym rzedzie .

 
26-05-06 16:30  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
damdam 



Na Forum:
Galerie - 11
 

Naprawdę jest co podziwiać. Naprzód !!!

--
Kali kochać latać, grajcie w Sturmovika!!!!!!!!!!! Motoparalotnie są wszędzie.

 
26-05-06 20:33  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Wydawn. A.Haliński 

 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Panie Swinger,
chciałbym porozmawiać - czy mógłby Pan podać mi swój e-mail?
Z poważaniem
A.Haliński
karton@halinski.com.pl

 
26-05-06 20:51  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
OzzY 

 

uuuuuuu...... na dywanik bracie idziesz :>

 
26-05-06 21:08  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

He, he, za karę powinien skleić jakąś surówkę ;-D

--
Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)

 
26-05-06 22:17  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Seweryn 

 

Panie Andrzeju korzystając z Pana obecności na form mam pyatnie - jest szansa na zobaczenie surówki Thunderbolta?

--
Seweryn

 
26-05-06 22:59  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Piter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Ho ho ho!
Witaj Swinger po krotkiej przerwie!Milo znow ogladac cudenka w Twoim wykonaniu! Nawet nie wiesz jak sie ciesze, ze Junkers jednak nie zostal odlozony na "wieczna polke":)

--
___________________________________________________________
"Trudno nadać sens porządkowi, który dzieje się wbrew rozumowi"

 
27-05-06 16:16  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Wydawn. A.Haliński 

 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Panie Alf,
powinny być wstawione dziś wieczorem.
Pozdrawiam wszystkich
A.Haliński

 
27-05-06 16:51  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Seweryn 

 

Dziękuję Panie Andrzeju, pozwoliłem sobie skopiować je do tematu zapowiedzi tego dzbanka na forum Konradusa. Pozdrawiam

--
Seweryn

 
02-06-06 13:46  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Jawka - Adler 



Na Forum:
Relacje w toku - 3


 - 1

Wróciłem z długiej podróży no i proszę. Wiele umknęło....
Mistrzowskie wykonanie. Wspaniale wyprofilowane elementy, świetny retusz i bardzo precyzyjnie sklejone. Rurki extra !!! Pełny profesjonalizm. To zresztą cechy wszystkich prezentowanych tu prac którymi się Szanowny Kolega zajął.

--
Skype: jawka-adler
8856744
Dalej ŁA-7, Bartolomeo Colleoni

 
02-06-06 15:54  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Michał 

 

Oj... poszedł na dywanik i nie wrócił:)
Piekny ten model, to trzeba przyznać... po prostu rewelacja.
Czekam na swoje kabinki i zabieram sie za myśliwce, bo tylko smaka Łukasz zrobił. Jednal tego Ju-88 ustawiam sobie w kolejce:)
Serdecznie pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg relacji...

 
03-06-06 16:02  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
bandi   

No właśnie, poszedł i nie wrócił !!!!!!

--

 
19-06-06 12:29  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Łukasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

No dobra, już jestem :) Jeżeli moderatorzy mają ochotę, mogą usunąc wszystkie wpisy związane z dywanikiem i P-47. ;)

Drugie skrzydło wyszło mi lepiej niż pierwsze, postanowiłem więc napisać taki miniporadnik skrzydłowy. Oto on:



Zanim zaczniemy oklejać szkielet, poszycie należy ukształtować tak, by nawet bez kleju trzymało z grubsza pożądany kształt. Krawędzie spływu warto oszlifować, aby nie były takie grube.

Wstępnie zaokrąglamy segment wałkując go na czymś miękkim, np. na podkładce od myszy (chociaż można to zrobić też ręką na kancie stołu - tylko że tu przy braku wprawy jest ryzyko powstania załamań):



Potem owijamy część na walcach o coraz mniejszej średnicy (kończąc nawet na stalowym drucie 1,5 mm np. w przypadku końcówek skrzydeł):





Przy "ostrzejszych" krawędziach warto nałożyć od strony niezadrukowanej odrobinkę jakiejś cieczy (np. śliny :) ), karton się wtedy dużo łatwiej kształtuje.

Po ukształtowaniu i doklejeniu ewentualnych pasków łączących i wzmocnień otrzymujemy coś takiego:



Szkielet (tylko szkielet) smarujemy obficie butaprenem:



Po przyklejeniu segmentu (tylko z jednej strony) sprawdzamy, czy następny segment będzie pasował:



Jeżeli nie pasuje idealnie, to inaczej umiejscawiamy pierwszy fragment (właśnie po to butapren był nałożony tylko na szkielet - gdyby położyć go również na poszycie, to jakiekolwiek późniejsze zmiany byłyby bardzo trudne).

Teraz nakładamy butapren z drugiej strony szkieletu, też jednostronnie, aby w razie czego można było cały segment łatwo usunąć. Ponadto tym razem mniej więcej 1,5 cm od krawędzi spływu zostawiamy bez kleju.



Sprawdzamy, czy kolejny segment pasuje:





Sklejamy krawędź spływu, nakładając krok po kroku klej wikolowaty i sklejając krawędź małymi fragmentami:



Kolejne segmenty poszycia przyklejamy w sposób analogiczny, ale już na ząbki paska łączącego nakładamy cienką warstwę butaprenu, a na krawędź poszycia, która się na tym pasku znajdzie - grubaśną warstwę (będzie mocno trzymać, a jednocześnie nie łapie od razu na amen, i da się to odkleić w razie czego).

Końcówkę skrzydła kształtujemy na gumce (przypominam o zeszlifowaniu krawędzi, żeby nie była taka gruba):



Potem sklejamy razem wycięcia na łuku i przyklejamy połóweczki analogicznie do wcześniej opisanego sposobu:



Różnica polega na tym, że wikolowatym sklejamy całą krawędź (a nie tylko krawędź spływu), a ponadto przed sklejeniem te bardziej zaokrąglone fragmenty dociskamy jakimś walcem, żeby nabrały odpowiedniego kształtu:





Dzięki powyższym metodom osiągamy:

1. Prościutkie skrzydło bez szpar:



2. Równiutkie krawędzie spływu:



3. Eleganckie końcówki:



I jeszcze parę słów o reflektorze.

Odbłyśnik został zrobiony metodą podobną (nie taką samą, bo bez polerowania i z jakiejś cieńszej folii) do opisanej przez jhradcę w ABC, więc nie będę się tu rozpisywał.
Krawędź reflektorka jest z drutu.
Żarówka natomiast wykonana jest sposobem wyciągniętym z relacji z P.11 rowina - jest to kuleczka wyjęta z woreczka, w którym znajduje się środek pochłaniający wilgoć (właśnie takie kuleczki stanowią ten środek - najlepiej jest mieć kilka takich woreczków, i wybrać z nich odpowiednią kuleczkę). Kuleczka została polakierowana, aby nie zżółkła po wchłonięciu jakiejś przypadkowej wilgoci. ;-) Torebki z tym środkiem znaleźć można np. w pudłach po butach.
Śruby są z kropelek wikolowatego.





Szyba chroniąca reflektor w prawdziwym samolocie jest na równi z blachą poszycia - postanowiłem, że u mnie też tak będzie. W tym celu za pomocą "ścinki" wyciętej z poszycia, a następnie przyklejonej wikolowatym (łatwo potem oderwać i wyczyścić) do folii do bindowania, wyciąłem odpowiedniej wielkości elipsę z folii:



Szybkę przykleiłem wikolowatym do kartonowego kopyta i po podgrzaniu nad świeczką wygiąłem do odpowiedniego kształtu (można palcami, można czymś innym).



Wkleiłem ją lakierem Humbrola (można też wikolowatym, ale chyba słabiej trzyma).

I efekt:







Post zmieniony (20-06-06 10:00)

 
19-06-06 12:49  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Stachowitz 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Re-we-la-cja!!! Jestem pod wrażeniem...Super wykład z cyklu "jak poprawnie skleić" - dzięki za wrażenia estetyczne i garść cennych dla mnie (początkujący) porad... Mówiąc górnolotnie - wartość merytoryczna i dydaktyczna wątku - celujący...

 
19-06-06 14:35  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Jawka - Adler 



Na Forum:
Relacje w toku - 3


 - 1

"Poradnik Swingera". Brzmi świetnie. Filtr postów, małe wygładzenie przed drukiem, bindowanie i mamy pozycję nr 1. Ja się już zapisuje na egzemplarz :))

Pozdrawiam serdecznie,

--
Skype: jawka-adler
8856744
Dalej ŁA-7, Bartolomeo Colleoni

 
19-06-06 15:46  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
kermeet 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

Super! Relacja na najwyższym poziomie, a wskazówki bezcenne - przynajmniej dla mnie :) Dzięki wielkie. Mam nadzieję, że pojawisz się we Wrocławiu ze swoimi modelami żeby można było obejrzeć na żywo?

 
19-06-06 19:17  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Kruca-bomba , kruca-bomba - ale jazda!!!
Podobnie jak w chirurgii - oglądając z boku - jak robi to mistrz - wydaje się proste... Ale jak się samemu za to zabrać - to dopiero zaczynają się schody... ;-)
Życzę wszystkim i sobie najbardziej , aby też tak móc...!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
19-06-06 21:00  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Stachowitz 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Mariusz - wyraziłeś mą opinię...Z boku to proste - ale "zrób to sam" to już zupełnie inna bajka... Jeszcze raz gratulacje dla Swingera - warto by było nadać Mu tytuł "extra wymiatacza", którym zresztą jest... Życzyłbym sobie, abyśmy wszyscy podążali ku temu ideałowi (mnie to może zająść nieco więcej czasu niż innym)...Bez żadnej hagiografii - znakomity wątek - skrupulatnie zapisuję wszelkie rady Swingera aby potem móc je wykorzystać w swoich modelarskich staraniach...

 
20-06-06 02:05  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Kacu   

Swinger - napisze to jeszcze raz - 'ZBOCZENIEC!'
:P :)
niesamowicie zazdroszcze paluszków, oczu i fantazji.
pozdrawiam kacu

--
Jestem tylko ludziem, moge się mylić :)

 
23-06-06 12:56  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
mirosław   

Na Forum:
Galerie - 3
 

~

Post zmieniony (20-04-12 05:50)

 
03-04-07 13:32  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
kundziol   

cdn ?

 
03-04-07 22:19  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Monwolph 

 

cdn?



Post zmieniony (03-04-07 22:30)

 
03-04-07 22:49  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Jejku! A już myślałem, że Swinger wrócił :(

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
03-04-07 23:01  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
bananowiec 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Relacja świetna, tylko brakuje mi tu finiszu w wielkim stylu ;)
Swinger nie daj się prosić i skończ ten piękny samolot! ;)

--
Pozdrawiam

 
04-04-07 11:25  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Myślę , że prośby o finisz należy kierować do Szanownej Małżonki Naszego Mistrza...! ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
04-04-07 14:50  Re: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

A ja myślę, że to inne buty...
Kilka postów wyżej Pan Andrzej Haliński prosił Swingera o kontakt, a w którymś z postów chyba na Kartonworku Swinger napisał, że uczy się projektować...
...oj czymś mi tu pachnie.

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
29-10-07 08:19  Odp: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Łukasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

Cześć! No cóż, wolnego czasu mam mniej niż kiedyś ze względu na sprawy zawodowe i naukowe. Trochę też rzeczywiście uczyłem się projektowania (i tak z grubsza się nawet nauczyłem :> ), czego na forum nie widać. Poza tym modelarstwo nie jest moim jedynym hobby... No ale teraz wracam.

Ju 88 nie dokończę, dopóki nie będę pewien, że potrafię go porządnie wyretuszować i polakierować. Nie chcę eksperymentować na modelu z tak zaawansowanym wnętrzem, żeby nie zmarnować włożonej w nie pracy. To wszystko dlatego, że zabrałem się za taki duży model, mając zbyt małe doświadczenie w modelowaniu powierzchni zewnętrznych.

Zamiast tego zacząłem kilka dni temu budowę spita Vb od Hala, w którym nie będzie żadnego wypasu w środku, będzie za to nauka wypasania powierzchni zewnętrznych metodą Marcina G. ;) Efekty oczywiście pokażę na forum. Na razie nie ma co pokazywać, bo wnętrze jest w 100% standardowe (może tylko pasy będą niestandardowe - jest to jednak najbardziej widoczny element), a z tego modelu jest na forum kilka relacji i zainteresowani wiedzą już, jak wygląda.

Mirosławie, przepraszam za przegapienie Twojego postu. Odpowiem teraz:
Ad 1. - Olfą AK-3.
Ad 2. - Wycięcia sklejam wikolowatym, ale to bez znaczenia, bo zaokrąglanie robię przed sklejeniem. Nic mi się nie rozdwajało - łuk nie jest na tyle "ostry", żeby karton się rozdwajał. Do szlifowania krawędzi używam miniszlifierki, w którą zakładam kartonową tarczkę z naklejonym papierem ściernym 600 (widać ją było w relacji ze spitfire'a z KŚ). On się szybko zużywa, więc przez większość czasu używania tarczki rzeczywista grubość papieru to pewnie z 1500-2000. Niezużytym 600 trzeba się posługiwać bardzo ostrożnie, potem już ścieranie idzie wolniej.
Ad 3. - Pierwszy walec dobieramy oczywiście z uwzględnieniem ostatecznego profilu. W końcówkach nie zaczynam od markera o średnicy pewnie z 15 mm, tylko od pędzla 3-4 mm. Kończę na stalowym szpikulcu 1,5 mm.
Ad 4. - Szlifuję po wycięciu krawędzie spływu i inne elementy, gdzie grubość kartonu przeszkadza. Metoda ta sama, co w pkt 2. Zobacz mój post z 11-12-04 23:45 w I części relacji.

 
30-10-07 20:33  Odp: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
Monwolph 

 

O Jezu!
POWRÓT JEDI!!!
Swinger na powietrzu!
Miło że wróciłeś! Pozdrawiam!

 
30-10-07 21:32  Odp: [relacja] Junkers Ju 88C-6 (Military Model 3-4/2003) CZĘŚĆ DRUGA
OzzY 

 

uwierze jak zobacze kolejny wpis... na razie to jakies "echo z przeszlosci" ;)

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024