Wakamij
|
Niedawno mialem przyjemnosc "katowac" Pantere - efekt na zdjeciu (mam nadzieje, ze cos widac). Oczywiscie model jest morderczo pracochlonny, lecz nie jest to tylko wynikiem ogromnej ilosci czesci, ale tez pewnych, malo istotnych lecz uciazliwych, wad.
Najbardziej rzycajacym sie w oczy problemem sa krawedzie szesci podklejanych tektura. Mozna je pomalowac, ale efek nie jest najlepszy - ja poradzilem sobie skanujac ekrany boczne, ktore wydrukowalem nastepnie na bardzo cienkim kartonie. Wyciete z tego paski urzylem do oklejania krawedzi. W ten sam sposob okleilem tez cale czesci na ktorych opieraja sie zapasowe ogniwa gasiennic, ktore w wycinance sa biale, mimo, ze sa to elementy widoczne.
Kolejny problem to jazmo kadlubowego karabinu maszynowego - to zamieszczone w modelu nadaje sie tylko do wyrzucenia (nieprawidlowa kolorystyka i ksztalt) - caly element najlepiej dorobic od podstaw.
Najlepiej zeskanowac kilka zapasowych ogniw gasiennic - w zaleznosci od ulozenia gasiennic na kolach moze zabraknac ogniw zapasowych, zamocowanych z boku kadluba - same zreszta ogniwa trzeba wyciac z pewnym zapasem (0,2 - 0,4 mm), gdzyz w przeciwnym wypadku nie beda sie zazebiac.
Radze tez zeskanowac obrecze kol nosnych (ich stozkowe czesci), ktore mozna zastosowac zamiast retuszu odwrotnych stron tychze elementow.
Cale zespoly jezdne zydaja sie zbytnio oddalone od burt kadluba - wg. zdjec powinno byc to ok 2-3 mm, podczes gdy w modelu jest to ok 4-5 mm. Lepiej skorygowac to juz na wstepie,, odpowiednio skracajac elementy na ktorych mocowane sa kola napedowe i napinajace (w przypadku kol nosnych jest to zbedne - ich konstrukcja umozliwia niemalze dowolne zamocowanie ich wzgledem kadluba.
Kolejny, powazny blad dotyczy tylniego wlazu do wierzy - koniecznie trzeba przerobic zawias, gdyz jego konstrukcja zaproponowana przez projektanta modelu uniemozliwia otwieranie. Zawias powinien byc ustawiony poziomo, a nie prostopadle do krawedzi tylniej sciany wierzy. Ponadto nalezy wydluzyc "ramie" zawiasu.
Uwaga generalna - nalezy przykladac szczegolna uwage do wlazow i odpowiadajacych im otworow - otwory te czesto sa zbyt male! to samo dotyczy "wieczek" wiekszosci elementow o ksztalcie walca, w tym rowniez imitacji lozyska wierzy.
Czesc wyposarzenia wnetrza - przednia sciana silnika, czesc drazkow skretnych i inne drobne elementy sa po zamknieciu kadluba calkowicie niewidoczne - ich wykonywanie to sztuka dla sztuki.
Poza tym, sklejony czolg prezentuje sie fantastycznie, jest niewatpliwa ozdoba kolekcji i zapewne murowanym kandydatem do nagrod na konkursach - naprawde polecam (pomimo tego co napisalem wyzej).
Pozdrowienia,
Wakamij
|
|