FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
30-01-23 12:07  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Rafael - ja akurat wpadłem na ten samolot w skutek zakupu za 8 PLN książki "Samoloty w historii i w miniaturze" Wiesława Schier'a, w której jest więcej ciekawych konstrukcji.

Najpierw troszku historii samolotu:
Douglas World Cruiser (DWC) został opracowany w celu spełnienia wymagań Sił Powietrznych Armii Stanów Zjednoczonych dotyczących samolotu nadającego się do próby pierwszego lotu dookoła świata. Firma Douglas Aircraft Company odpowiedziała zmodyfikowanym wariantem swojego bombowca torpedowego DT-2, który firma zbudowała dla Marynarki Wojennej. Do lotu dookoła świata zamówiono pięć samolotów: jeden do testów i szkolenia oraz cztery do właściwej wyprawy.
W porównaniu do DT-2 w DWC układ paliwowy został całkowicie przeprojektowany w celu zwiększenia pojemności ze 115 galonów w DT-2 do 644 galonów w DWC. Inne zmiany obejmowały użycie innego pionowego ogona z dodatkowymi rozpórkami pod ogonem oraz zbliżenie kokpitu pilota i mechanika pokładowego, aby poprawić komunikację między nimi.
DWC zachował 420-konny silnik Liberty V-12 stosowany w DT-2. Dołączono dwie różnej wielkości chłodnice, większą (z żaluzjami) do użytku w tropikach. Ponadto podwozie DWC zostało zaprojektowane tak, aby można je było łatwo zmienić z kół na pływaki (do operacji na lądzie lub morzu). Prototyp, zbudowany w 45 dni i kosztem 23 721 dolarów, został dostarczony armii do oceny w listopadzie 1923 roku. Wkrótce potem Douglas otrzymał kontrakt na cztery samoloty produkcyjne.
cdn.

Dzisiaj szkielet kadłuba oraz silnik. W sumie o szkielecie to niewiele - na okrętowo zrobiony. Natomiast silnik zasługuje na uwagę, gdyż to jeden z zacniejszych silników lotniczych. 420-konny silnik Liberty V-12 to ten sam, który napędzał również pierwszy samolot, który przeleciał nad Atlantykiem - Curtiss NC-4 oraz pierwszy, który przeleciał w poprzek Stanów Zjednoczonych w locie nonstop - Fokker T-2. Niestety mimo mocno uproszczonego aczkolwiek w miarę wiernego odwzorowania w efekcie końcowym niewiele go będzie widać.



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [R/G] Douglas World Cruiser  nowe
fitter 4476 29-01-23 19:17
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
Rafael 61 29-01-23 20:35
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
fitter 44 30-01-23 12:07
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
Ryszard 88 30-01-23 15:42
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
rafowski 48 31-01-23 11:05
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
fitter 55 31-01-23 13:22
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
fitter 63 01-02-23 13:27
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
fitter 48 02-02-23 17:50
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
Greg77 42 02-02-23 21:16
 Odp: [R] Douglas World Cruiser  nowe
CIDER 94 02-02-23 21:56

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024