FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
10-10-21 18:13  [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam w kolejnej relacji :)

Tym razem zabrałem się z Tomahawk'a. Model pozwala na wybór jednego z dwóch możliwych oznakowań, jednak ze względu na to, że tylko jedno z nich posiada paszczę na nosie, wybór był dość oczywisty :D Tak więc sklejał będę maszynę na której latał Neville Duke.


Zacząłem od kabiny, delikatnie ją waloryzując poprzez dodanie pasów na zbiorniku za fotelem pilota, kołnierzy wokół wskaźników na podłodze, czy imitację zużycia zagłówka (dodałem wgniecenia i delikatny gradient z jaśniejszego brązu w górnej części do ciemniejszego w dolnej)





Do budowy fotela wykorzystałem pasy HGW


Fotel doklejony do reszty kabiny



Tablica przyrządów


Prawa burta kabiny - a właściwie jej 90% bo najbardziej sterczące elementy wyposażenia wkleję później, aby zredukować ryzyko ich urwania. Dodałem również parę przewodów które najpewniej będą kompletnie niewidoczne po zamknięciu kabiny :D . Gdybym jeszcze raz robił ten model to rozciąłbym ten element na dwa osobne, tak aby uzyskać lewą i prawą burte. Ułatwiłoby to przyklejenie wielu elementów. Zdjęcia są bardzo prześwietlone, ale tylko tak byłem w stanie uzyskać zadowalające ujęcia


Tak to wygląda od niewidocznej strony


Powoli zaczynam też działać z lewą burtą


Post zmieniony (19-06-22 20:14)

 
10-10-21 18:51  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Świetny temat i kapitalny początek. Będę podglądał tym bardziej, że kusi mnie ponowne sklejenie tej maszyny tym razem bez popełniania błędów...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
10-10-21 18:58  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ja tu widzę kawałek porządnej modelarskiej roboty...
Będę zaglądał.

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
10-10-21 22:25  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Radek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
 

Piękna robota, podziwiam kolegów, którzy potrafią z zegarmistrzowską precyzją dopieszczać takie drobne detale, kabelki, pokrętła, sprzączki itp. Mam sentyment do tego samolotu, pustynny Tomahawk z MM bodajże z 1978 był pierwszym modelem, jaki w całości udało mi się z trudem zlepić, miałem wtedy chyba 10 lat i tak już kolejne ponad 40 lat nie mogę się pozbyć tego hobby. Powodzenia w dalszej budowie, zapowiada się cacuszko.

--
pozdr, Radek

 
17-10-21 12:00  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
xoxsc 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
 

Kleiłem ten model i najbardziej uważaj przy sekcji osłony silnika, bo musiałem mocno zeszlifować wręgi aby całość się zmieściła, a dokładniej tylna osłona.

 
06-12-21 20:22  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Dzięki za komentarze :) xoxsc - podczas nasuwania poszycia dziobu na szkielet całość się blokuje na wysokości ostatniej wręgi, więc będę musiał trochę go zeszlifować.

Skończyłem burty:




Zabrałem się za ogon:




A także dziób:





Powoli wyłania się zarys kadłuba :)


--


 
06-12-21 22:07  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

Bardzo ładnie, o finał się nie martwię. Musisz być bardzo uważny przy dopasowaniu owiewki kabiny bo w tym modelu jest to dość trudne. Powodzenia.

 
07-12-21 16:48  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Czysto i dokładnie. Podoba mi się to co już wykonałeś.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
08-12-21 17:56  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Tuco 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Bardzo ładnie to wygląda!

W jaki sposb planujesz wyciąć WPS-a w dziobowej sekcji kadłuba? Ja mam z tym zawsze kłopocik...

--
Pozdrawiam!
Tuco

 
02-01-22 14:49  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Zapraszam do kolejnej aktualizacji.

zbin - mam tego świadomość, trochę się tego momentu obawiam.

Borowy - dzięki :)

Tuco - WPS staram się wycinać przed sklejeniem jeśli to tylko możliwe :) Jeśli to niemożliwe to wszystkie łuki wycinam/nacinam przed sklejeniem, tak aby zostały mi później do wycięcia tylko proste linie. Z racji że kleję bez szkieletu, to od wewnątrz przykładam kawałek tektury, tak żeby mieć podparcie i nie ciąć w powietrzu.

Podczas przerwy świąteczno-noworocznej udało mi się znaleźć czas żeby w końcu zamknąć kadłub:





Niestety podczas przymiarki kadłuba do poszycia okazało się, że szkielet w przedniej części uniemożliwia wsadzenie jej do środka, zatem musiałem trochę go skrócić - a że miejsca było mało, to widać ślady walki :)


Kliny w dolnej części, które będą doklejone do spodu skrzydeł też trochę ucierpiały podczas wielu przymiarek - ale po wklejeniu skrzydeł podmienię je na nieuszkodzone, które odetnę z drugiej wersji malowania.

Zgodnie z sugestią Sicore'a na Kartonworku poprawiłem mocowanie fotela. Pomimo kilku prób nie byłem w stanie wykonać nacięcia w rurce, tak aby w ścianie za fotelem wkleić jedno wystające uchu i umieścić je wewnątrz pręta, zatem rozwiązałem to odwrotnie - rurka została spłaszczona i wklejona pomiędzy pary uszu.



Porównanie z wcześniejszą wersją:


Kadłub z wklejoną kabina:




Kilka zbliżeń na nos:





Przyszedł czas na skrzydła. Tylny dźwigar nie jest jeszcze doklejony do środkowej wręgi, po to, żeby w trakcie oklejania szkieletu poszyciem skrzydła mieć możliwość minimalnego manewrowania szkieletem, jeśli podczas klejenia szkieletu coś krzywo skleiłem:



Wykonałem też komory podwozia - czysty standard, nic nie będą dodawał.

 
02-01-22 17:28  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
SeWo77   

Kadłub pięknie wyszedł. Ile warstw lakieru jest na nim?

 
02-01-22 21:31  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Fiu , fiu...

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
06-02-22 15:04  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Zapraszam do kolejnej aktualizacji :)

SeWo77 - ciężko stwierdzić. Kilkukrotnie naniosłem matową mgiełkę z aerografu żeby zniwelować błyszczenie się kleju CA w przedniej części. Jeśli chodzi o powierzchnię od tablicy przyrządów, do ogona, to ta część nie była w ogóle lakierowana po sklejeniu, jedynie nałożyłem warstwę Caponu przed sklejaniem.

Szkielet skrzydeł okleiłem poszyciem - poszło stosunkowo łatwo, choć nie udało mi się uniknąć błędu - ale o tym trochę później.

Na tym etapie budowy bardzo obawiałem się owiewek podwozia. Mają dość wyszukany kształt i sprawiały wrażenie trudnych do uformowania. Do tego przednia część składa się z listków, które nie są moją najmocniejsza stroną (delikatnie mówiąc :) ) Samo formowanie nie było takie trudne jak się spodziewałem, jednak mimo poświęcenia dość dużej ilości czasu nie wyszły rewelacyjnie. Pozostało mi więc pokrycie ich lakierem, delikatne zeszlifowanie najbardziej kanciastych miejsc i retusz. Miejsca łączenia segmentów dodatkowo podkreślały ślady eksploatacji umieszczone na krawędziach elementów - zatem całość miejscowo trochę przybrudziłem, aby zgubić miejsca łączeń. Oto zdjęcie z porównaniem owiewki po przyklejeniu 'surowej' i polakierowaniu, oraz po retuszu i lakierowaniu matem. Nie jest to jeszcze ostateczny wygląd, planuję jeszcze trochę nad nimi popracować przed końcowym lakierowaniem


Oto efekt na chwile obecną:






Oraz gotowe skrzydło:


Od siebie dodałem ścianki wylotów łusek KMów oraz stelaż wewnątrz reflektora do lądowania:


Skrzydła dokleiłem do kadłuba. Rzut oka na miejsca połączenia i owiewki:







Oraz na tunel na spodzie kadłuba:



Wspomniany wcześniej błąd podczas oklejania skrzydeł to rozjazd mocowania żeber. Biorąc pod uwagę, że rozjazd ten był widoczny również w relacji gk sądziłem, że to może błąd projektu. Jednak podczas montażu drugiego skrzydła zwróciłem na to szczególną uwagę i udało się rozjazdu uniknąć - zatem wina leży po mojej stronie. Pozostało mi więc zamalować białe pola na dźwigarze i liczyć, że po wklejeniu klap ten obszar zniknie trochę w mroku :)



Aktualny stan:





Pozdrawiam

 
09-05-22 21:08  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Po chwili przerwy czas na kolejne postępy - co prawda niewielkie, ale krok po kroku zbliżam się do końca :)

Doszły lotki - na wszystkich powierzchniach sterowych odciąłem wydrukowane trymery i po zaokrągleniu ich przykleiłem ponownie, aby dodać im trochę więcej realizmu.



Z tego co widzę zapomniałem wcześniej pokazać końcówki skrzydeł - już to naprawiam. Niestety wyszły trochę bardziej wymęczone niż bym chciał. Dojdą jeszcze tłoczone światła pozycyjne


Wnęki klap. Nie byłem do końca pewny czy oś idąca w ożebrowaniu powinna dochodzić do końca, czy nie - na zdjęciach które widziałem wyglądało to różnie - więc dociągnąłem do końca, żeby w razie czego odciąć niepotrzebny kawałek. Ale nawet jeśli będzie trzeba ciąć to nie wiem czy będę to robił, ponieważ ten obszar będzie niemal kompletnie niewidoczny po zamontowaniu na podstawce.


Dokończyłem oprofilowanie przejścia kadłub-skrzydło. Przednie elementy przerysowałem i starałem się ukształtować je bez rozcinania. Niestety po 5 podejściach nie poddałem, ponieważ nie udało mi się ich odpowiednia ukształtować bez wgniatania. Zatem podwoiłem liczbę nacięć, tak aby szpary były jak najmniejsze. Niestety nie jest to mistrzostwo świata.



Stateczniki



Na tym etapie wszystkie duże detale są już doklejone do kadłuba, zatem polakierowałem całość



Wykonałem widelec kółka ogonowego. Postanowiłem trochę go zwaloryzować - żeby uzyskać w miarę dobry efekt potrzebowałem 5-6 podejść, z czego tylko 3 przetrwały od etapu malowania (reszta uległa zniszczeniu podczas szlifowania lub wyginania) - jak widać nad powtarzalnością muszę jeszcze popracować :D



Golenie podwozia głównego:


Koła. Mimo, że kupiłem żywiczne koła postanowiłem wyciąć z nich felgi i zostawić jedynie opony, a felgi wykonać z kartonu.


--


 
09-05-22 22:41  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Znakomita robota! Podziwiam i zazdroszczę umiejętności !

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
09-05-22 23:26  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Piotreq 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Świetna robota. Jestem pod wrażeniem.

 
10-05-22 09:26  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kris 



Na Forum:
Relacje w toku - 3


 - 10

A jak ci wyszły wyloty powietrza pod kadłubem, bo wymagają szczególnej uwagi.

 
11-05-22 21:01  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

MARIUSZ, Piotreq - dziękuje :)

Kris - ukształtowanie tego fragmentu, mimo że wygląda na trudne, nie było skomplikowane. Co prawda wymagało wiele dopasowywania i formowania na mokro, ale siatki są dobrze rozłożone. Natomiast przyklejenie go do kadłuba utrudniłem sobie na własne życzenie - po pierwsze wycinając prostokątne otwory, przez co element stracił swoją sztywność, a po drugie przez kolejność montażu - całość wciskałem w szczelinę powstałą po doklejeniu do wręgi wylotów (cz.20) - i po lewej stronie (patrząc od spodu) widać, że miałem małe kłopoty (końcówka nie weszła tak jak powinna, podczas manewrowania pinceta zarysowałem wylot powietrza) - a nie tak jak przewiduje instrukcja.




--


 
19-06-22 20:13  Odp: [Relacja] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Zapraszam do ostatniej aktualizacji :D

Aby uniknąć powtórki błędu z Bf 109, gdzie golenie nie trzymały geometrii, postanowiłem wykonać szablon który pomoże mi je wkleić w odpowiedniej pozycji. Bazując na skanach odtworzyłem w Rhino interesujący mnie fragment modelu, wraz z podwoziem (na zielono oznaczyłem 'bezpieczne' miejsca w których golenie będą opierały się o szablon), a następnie zaprojektowałem wokół tego odpowiednią konstrukcje:




Po sklejeniu szablonu dokleiłem go do spodu skrzydła i wkleiłem golenie. Po doklejeniu wsporników i odczekaniu dnia, żeby klej dobrze związał odkleiłem szablon.





Następnie dokleiłem koła. Od siebie dodałem przewód hamulcowy i uszy w dolnej części goleni.




Wykonałem również kółko ogonowe:


Do modelu dokupiłem zestaw uzbrojenia firmy Master - jego jakość zrobiła na mnie duże wrażenie.




Światła pozycyjne wytłoczyłem z folii - dopiero na zdjęciu zobaczyłem te szpary pomiędzy światłami a płatem, postaram się je jeszcze zamaskować zabarwionym wikolem (widoczna rurka Pitota jest również elementem zestawu Master), doszły tez anteny.




Kolektory:


Żaluzje chłodnicy:


Celownik:


Klapy:



Śmigło:


Do tego etapu wszystko szło dobrze, ale przyszedł czas na oszklenie kabiny. O ile tylna cześć nie sprawiała żadnych problemów, to dopasowanie wiatrochronu było dla mnie bardzo trudne. Niby do modelu jest dołączony szablon którego należy użyć przy kupnej osłonie, jednak miałem wrażenie, że nie do końca pasuje. Zatem odciąłem wytłoczkę z naddatkiem i postanowiłem ją szlifować, aż do uzyskania odpowiedniego kształtu. Mimo żmudnego szlifowania i przymierzania nie udało mi się osiągnąć kształtu który idealnie pasowałby do kadłuba, ale nie mogłem już szlifować więcej, bo wiatrochron byłby już za krótki. Po wklejeniu tego co udało mi się uzyskać wyszły małe szpary po jednej stronie, które znikały po dociśnięciu - postanowiłem więc docisnąć i naniosłem trochę kleju, aby dokleić owiewkę do kadłuba. O ile szpary zniknęły to ślad po kleju już został. Na szczęście na zdjęciach rzuca się w oczy bardziej niż na żywo. Inną konsekwencją tego dociskania jest delikatne przekrzywienie wiatrochronu oraz szyby pancernej




Galeria końcowa:











--


 
19-06-22 20:45  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Gratulacje, fantastyczne wykonanie 👏

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
19-06-22 20:52  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 20
Galerie - 26


 - 46

Króciutko i zwięźle: MEGA!

--
http://messer.cba.pl

 
19-06-22 21:18  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
cantakawah 



Na Forum:
Galerie - 11


 - 9

Rewelacja !

--
Boże ! daj mi czas ... modele już mam :)

Z modelarskim pozdrowieniem

R.W.

Ukończone: BELL AH-1F "Tzefa" , Messerschmitt Bf-110 G-4,Sherman "Maczuga" (WAK),TA - 154 Mosquito (Modelik), P-420 Sparviero GPM, F-14/A Tomcat , IK-3 Rogozarskij , Sd.Kfz.8 DB-10 & Pak 44 128mm Angraf.
W budowie: RMS TITANIC (MM), Gaz-51 "Wichura" GPM.

 
19-06-22 21:22  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Świetnie się prezentuje ! Doskonałe wykonanie !

 
19-06-22 22:48  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Piotr P. 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 1

Przepiekny model i mega wykonanie. Twój poziom precyzji i czystości klejenia jest wręcz niedościgniony. Prawdziwie mistrzowska robota!

--
Pozdrawiam
Piotrek

 
20-06-22 14:45  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Niesamowity efekt końcowy.
Retusz mnie powalił, chociaz go praktycznie nie widać - niepodobna odróżnić go od wydruku.
Super sprawa, taką czystość i dokładność uwielbiam:-)

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
21-06-22 20:59  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Dzięki za tak pochlebne opinie, ale są przesadzone - po 8 miesiącach spędzonych nad tym modelem widzę jego każda niedoskonałość, oraz rzeczy które można zrobić lepiej :D

 
22-06-22 10:13  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

To już jest plaga przesadnej skromności 😄😉. Z drugiej strony to dowód mistrzostwa, bo tylko Mistrz mimo podstaw, nie wywyższa się i i widzi swoje niedociągnięcia choć nikt inny ich nie dostrzega. Pozdrawiam i gratuluję fantastycznego modelu, tym bardziej, że Curtiss to jeden z moich ulubionych samolotów. Popełniłem takiego i plastiku i z MM-a ale na razie hal to za wysoka poprzeczka. A może pojawi się wersja Curtissa Welcha lub Taylora, którą nie wiedzieć czemu projektanci omijają 🤔.

--

Post zmieniony (22-06-22 10:14)

 
24-06-22 20:07  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
aragorn001 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 10
 

Taki paskudnik samolot, a tak pięknie wyszedł... gratuluję wykonania i precyzji, ja tak nie potrafię ...

--
Sklejacz kartonowych modeli od ponad 40 lat. Raz coś się uda, innym razem nie za bardzo.

Ulubione tematy to żaglowce, okręty i dioramki opowiadające historie

 
24-06-22 22:08  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Świetnie wykonany.
Gratuluję.

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
22-09-22 20:01  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Odświeżę temat, bo w końcu się zebrałem i porobiłem zdjęcia z gotową podstawką

jhradca, aragorn1, QN - wielkie dzięki :D

Zaczynając model od razu miałem w głowie wizję na podstawkę - kilku pilotów stojących przy samolocie na pustyni i analizujących kolejną misję. Zatem po ukończeniu modelu zabrałem się za wykonanie podłoża



Aby jakoś zagospodarować tą pustynie wykonałem 3 figurki:




Na zdjęciach powyżej nie wyglądają one jakoś porywająco, ale nie byłem w stanie zrobić dobrych zdjęć i wszystkie wyszły takie zmiękczone i z niskim kontrastem. Poniżej jest zdjęcie z aparatu, oraz z telefonu, na którym z kolei kontrast jest za duży - w rzeczywistości efekt jest gdzieś pośrodku pomiędzy nimi.


Dla urozmaicenia dodałem kilka głazów i kępek trawy:


Parę zbliżeń:









Pozdrawiam

--


 
22-09-22 20:37  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Obejrzałem na żywo.

Wszystkie nagrody były w pełni uzasadnione :-)

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
22-09-22 22:48  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Piotr P. 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 1

Fantastyczny model!

Post zmieniony (22-09-22 22:51)

 
24-09-22 06:49  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Borek 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Gratuluję wspaniałego modelu.
Czy podzielisz się informacją jakich farb użyłeś do retuszu?

 
24-09-22 23:07  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Kapitalne wykonanie, świetna, ascetyczna dioramka. Kiedyś się na niego porwałem, ale mój tak się ma do Twojego jak trabant do mercedesa... Gratulacje !

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
29-09-22 21:46  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Model zacny, aż figurki są pod ogromnym wrażeniem :D, że az tak oczy szeroko otworzyli. ;)

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
30-09-22 12:20  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
stachooo 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 23
Galerie - 22


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 16


 - 4

Piękny model i figurki! Bardzo mi się podoba sposób w jaki model jest zaprezentowany, lubię takie klimaty!

--
Pozdrawiam, Stachu

Samoloty z kartonu - mój blog modelarski

Samoloty z kartonu - Facebook

Caponowanie to jest dodawanie elementu baśniowego do modelarstwa.

 
01-10-22 12:03  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
żółtodziób 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
 

Piękny i pięknie wykonany.
Mi się ten samolot o wile bardziej podoba od spita czy be-efa - ma agresywniejszą bryłę ale nadal jest elegancki.
(109 to w ogóle jest toporny a nie elegancki :D )
No i STANDARD. Pięknie wyglądają modele malowane i brudzone, ale dla mnie istotą kartonówek jest,
żeby było widać całą pracę nad połączeniami, a to u ciebie stoi na b.wysokim poziomie. Przyjemnie kok oprzeć o twój model.
Modele szpachlowane i malowane po całości to dla mnie modele na bazie z kartonu a nie kartonowe.
Wiem, że to dla wielu temat drażliwy, ale to tylko moje osobiste stanowisko. Nikom nie narzucam, każdy robi jak lubi.
Na mnie modele malowane robią nieco mniejsze wrażenie niż standard.
Twój jest tym, co wyraża esencję kartonówek

--
PS. Jedyne co mi się nie podoba (ale to moje subiektywne preferencje) to ten rekini pysk. To malowanie jest tak oklepane, że aż mnie boli.
Mi się kojarzy z wiocha-tuningiem, każdy redneck musi mieć paszczę ;) dlatego wolę bez, ale czasem się nie da uniknąć, bo nie ma innego wydania, albo te co są , to stare MMy ale inne biedne opracowania.

Post zmieniony (03-10-22 11:55)

 
01-10-22 18:35  Odp: [Relacja/Galeria] Curtiss Tomahawk IIB, AH, 1/2012
kari   

model: pierwsza klasa, ale mam pytanie do znawców tematu; w modelu tylne górne przejście kadłub - skrzydło
zasłania dolną część kokardy (żółty pierścień), na grafice J. Światłonia wyraźnie widać, że na tym przejściu
jednak jest dopełnienie żółtego pierścienia kokardy, ... na innej grafice tego egzemplarza jest podobnie, na trzeciej
jest całkowicie inaczej: zamalowany fragment litery kodowej A, "pryśnięty" z lewej strony żółty pierścień oraz zamalowany
fragment lewej burty na wysokości litery kodowej F kolorem Azur Blue: ... no i pytanie która wersja malowania jest prawidłowa?
... pytam bo znając skrupulatność i dokładność projektanta Wyd. AH ciężko sobie wyobrazić, że popełnił błąd ;-)





 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024