StuGu
moderator
Na Forum: Relacje w toku - 2 Relacje z galerią - 13
Grupa: GEKO
|
Witajcie,
Prace powoli, ale systematycznie, posuwają się do przodu.
W kwestii gąsienic zaczęło migotać w oddali blade światełko w tunelu. Ale po kolei:-)
Po wykonaniu 'efektów 3D" na ogniwach, zabrałem się za "pazury" (swoją drogą nie pamiętam poprawnej nazwy tych wrzynających się w podłoże wypustek - jeśli taka nawa w ogóle istnieje:-))
Cztery krótki filmy dokładnie wyjaśniają cały proces.
https://www.youtube.com/watch?v=yr5wKfhTcoQ
https://www.youtube.com/watch?v=GZAydRk85EA
https://www.youtube.com/watch?v=tK9eWf_4aEE
https://www.youtube.com/watch?v=rLfZi_jBjmQ
Aby nie bawić się w naklejanie pojedynczych cieniutkich prostokątów, co zapewne powodowałoby ich nieliniowość, wyciąłem odpowiedniej szerokości przerwy i podkleiłem cienkim papierem - akurat miałem dostępny tylko kolorowy
Próbowałem używać rozwodnionego wikolu, ale ostatecznie przyklejałem paseczki klejem BCG - dawał lepszą kontrolę, cieńszą spoinę, a po lekkim odparowaniu zawartej w nim wody i zgęstnieniu, łapał dość szybko.
Następnie odciąłem niepotrzebne fragmenty i miałem przygotowana bazę do spinania ogniw w taśmy.
Użyłem do tego celu cienkiego drutu ok. 03-0,35 mm. Najpierw dokleiłem po jednej stronie imitacje końcówek sworzni średnicy 0,7 mm, a potem wsuwałem na sucho trzpień z drucika i zamykałem takim samym krążkiem z drugiej strony.
Na koniec najbardziej wrażliwe miejsca skropiłem klejem cyjanoakrylowym.
Póki co każda taśma składa się z 76 ogniw, ale coś mi się wydaje, że będę musiał jeszcze dorobić kilkanaście sztuk, jak już przymierzę je do gotowego układu jezdnego.
No właśnie, układ jezdny.
Zmniejszenie szerokości gąsienic i poprawienie ich proporcji jeszcze bardziej uwidoczniło problem z dolną częścią kadłuba i całym układem jezdnym.
Widać wyraźnie, że koła i wózki są mocno przeskalowane względem reszty modelu i "rozsadzają" bryłę, co powoduje jej karykaturalny wygląd.
Zdjęcie przodu kadłuba uwidacznia gruby błąd projektanta związany ze zbyt wąską dolną częścią kadłuba i to aż o ok. 9 mm.
Fotki wykonanego modelu w standardzie pozwoliłem zaczerpnąć z galerii kolegi Dmitrija - http://bumars-info.ru/forum/viewtopic.php?f=38&t=171&p=1699#p1699, który nie bawił się w żadne subtelności, tylko skleił model "prostu z pudła":-) I chwała mu za to:-)
Poszerzyłem cały dół, zrywając wszystkie elementy zawieszenia, które wcześniej raz już poprawiałem-)
Wykorzystałem tekturę piwną grubości 1,5 mm oraz 1 mm, natomiast z przodu odciąłem zbyt wąskie, jak się okazało, żaluzje wlotów powietrza oraz klapę na wajchę rozruchową.
Operacja oklejania poprawionej wanny była stosunkowo prosta, szczególnie, że znalazłem w szafie kupione kiedyś arkusze kartonu barwionego w masie (120g i 300g), które okazały się być kolorystycznie prawie identyczne z elementami z wycinanki.
To zdjęcie chyba najlepiej pokazuje, że - jak to powiedział Jańcio - "głupi ma zawsze szczęście":-)
Dzięki temu zyskałem nieograniczone pokłady materiału budowlanego, który nie wymaga w dodatku retuszu:-) Hosanna:-)
Te wiekopomne acz przypadkowe odkrycie oraz skopany układ jezdny ułatwił mi decyzję o zmianie tego ostatniego, by wygląd modelu model zbliżyć nieco bardziej do oryginału.
Zacząłem od rozwałki wózków.
W ruch poszła żyletka, którą odciąłem od korpusów wszystkie elementy, które będę mógł wykorzystać w poprawionych elementach.
Same korpusy przeciąłem na dwie części, co również jest bardziej zgodne z oryginałem. Zmniejszyłem także ich sumaryczną szerokość o ok. 2,5 mm.
Ponieważ przeszlifowałem boki tak przygotowanych elementów, nakleiłem na nie potem kawałki barwionki, kształtując je znanymi kulkami do dekorowania ciast, a resztki odciąłem.
--
StuGu
Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F
Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy
Post zmieniony (22-04-24 15:59)
|