FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
03-03-21 06:34  [G] Caproni CA3 Answer 1:33
Андре&#   

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 21
 

Cześć wszystkim! Chcę przedstawić państwu model samolotu Caproni CA3 firmy Answer.



Model został zmontowany w 2018 r. w ramach konkursu, który odbył się na forum
Montaż tutaj https://www.karton-samurai.ru/viewtopic.php?f=102&t=972

Krótka historia samolotu



Słynny projektant samolotów Gianni Caproni rozpoczął swoją działalność od rozwoju dużych samolotów. Jako pierwszy zaryzykował powtórzenie doświadczeń rosyjskiego konstruktora Igora Iwanowicza Sikorskiego, który zbudował wielosilnikowy samolot "rosyjski rycerz", który został podniesiony w powietrze już w kwietniu 1913 roku. Caproni zorganizował własną firmę lotniczą w 1908 r.i rozpoczął opracowywanie nowego samolotu wielosilnikowego w 1913 r., po wielu głośnych publikacjach na temat maszyny Sikorskiego. Konstrukcja samolotu była jednak zupełnie inna w porównaniu do maszyny, która zainspirowała konstruktora. Był to trzysilnikowy dwupłatowiec o układzie dwudźwigarowym. Caproni Sa.1 (Ca.31) wzbił się w powietrze w 1914 roku. Samolot wykorzystywał dwa silniki rotacyjne "Gnome" (o mocy 80 km) ze śrubami pociągowymi. Silniki znajdowały się w przednich częściach belek ogonowych, a trzeci silnik o większej mocy - "Gnome" (100 km), umieszczony był w tylnej części centralnej gondoli. Samolot ten nie posiadał uzbrojenia i został wyprodukowany w 8 egzemplarzach. Załoga samolotu mieściła się w przestronnej gondoli, która była przymocowana do dolnego skrzydła. Układ silników nie powiódł się - skomplikowany układ napędowy był zawodny i powodował wiele problemów, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. W związku z obecnością tej wady Caproni kontynuował prace nad ulepszeniem swojej maszyny.
Kolejną modyfikacją był ca.2, również nie posiadał uzbrojenia, ale wyposażony w silniki Fiat A. 10 o większej mocy (100 km). W tym modelu Caproni wziął pod uwagę wady związane z obecnością układu napędowego i przeniósł dwa silniki na skrzydło, które obracały śmigła boczne, co dokładnie powtórzyło schemat Sikorskiego. Pozwoliło to zrobić miejsce w gondoli, która stała się własnością mechanika strzelca i umożliwiła umieszczenie dodatkowych zbiorników.
Oprócz zadań bojowych maszyny te były często używane do transportu różnych ładunków. Łącznie wyprodukowano 164 takie samoloty.
Trzecia z kolei modyfikacja samolotu to Caproni Ca.3, stał się najbardziej masowym bombowcem firmy Gianni Caproni: w czasie wojny wyprodukowano około 300 egzemplarzy. Był to czteromiejscowy, trzysilnikowy dwupłatowiec o układzie dwudźwigarowym. Belki ogonowe były obłożone płótnem i były wykonane ze stalowych rur i drewna. Stabilizator z kierownicą wysokości był przymocowany od góry do końców belek. Na sterze wysokości umieszczono trzy stępki jednoczęściowe. Załoga mieściła się w centralnej gondoli, o przekroju prostokątnym i składała się z dwóch 2 pilotów, jednego strzelca i strzelca mechanicznego, którego miejsce znajdowało się przed zbiornikami paliwa tylnego silnika. W razie potrzeby wspinał się po drabinie na tylny punkt strzelecki, który miał oryginalną konstrukcję. Punkt był okrągłym ogrodzonym placem z wieżyczką. Mechanik prowadził strzelanie na stojąco, co umożliwiało wykonywanie ostrzału okrężnego. Nogi mechanika znajdowały się kilka centymetrów od obracającej się śruby, więc dla bezpieczeństwa dolna część ogrodzenia była wyposażona w metalową siatkę. Na wieżyczce zamontowano Karabin maszynowy "Fiat Rivelli". Istniała jeszcze jedna wieżyczka wyposażona w ten sam Karabin maszynowy 6,5 mm "Rivelli", który w różnych wariantach mógł być pojedynczy, sparowany, a nawet zbudowany. Ponadto samolot był zdolny do przenoszenia torpedy lub dwóch bomb po 200 kg.
Skrzydła samolotu były jednoczęściowe, obłożone płótnem i pokryte aerolakiem. Podwozie samochodu było trójdzielne: rozpórka przednia z dwoma kołami, główne miały po cztery. Wszystkie rozpórki podwozia wyposażone były w gumowe amortyzatory.
Samoloty trafiły na front w 1915 roku i były na wyposażeniu 16 włoskich eskadr, które walczyły w Alpach, nad Albania i Libia. Pomimo dużych rozmiarów maszyna była solidna i zwrotna. W 1918 roku na jednym z modeli Caproni sa.3 dokonano pętli Nesterova. Eksperci uważają Caproni Ca.3 jeden z czołowych bombowców wśród lotnictwa alianckiego z czasów I wojny światowej.







W porównaniu z fokkerem triplanem



--

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Андре&# 2390 03-03-21 06:34
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Borowy 106 03-03-21 07:06
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
MARIUSZ 125 03-03-21 07:31
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Ryszard 95 03-03-21 08:15
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Mucha 113 03-03-21 08:51
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Viking_BB 147 03-03-21 09:06
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Zajonc Poziomka 103 03-03-21 09:39
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Art 98 03-03-21 09:50
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
Lukee 184 03-03-21 09:56
 Odp: [G] Caproni CA3 Answer 1:33  nowe
modellot1 176 03-03-21 17:05

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024