FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
03-01-21 15:10  [R/G] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Było kilka dni wolnych, więc żeby nie było pustych przebiegów po rura-bomberze - zaczynamy coś bardziej filigranowego - szmatolot obserwacyjny w kolorze płótna. Ja bym zaczął jakiś pancernik, ale ponieważ "short lista" powstawała przy udziale Pani, tym razem to ona miała decydujący głos (Greif był absolutnie moim wyborem i został oprotestowany :-)



Nie ma tego dużo, ale na początek relacji musi wystarczyć.
Posiadam opracowanie Windsock Datafile nr 98, ale niestety nie ma w nim ani jednego zdjęcia wnętrza. Podobnie po przeczesaniu internetu, nie znalazłem ANI JEDNEGO złamanego zdjęcia kabiny od środka. Z jednej strony to dobrze, bo budowa idzie bezstresowo i zgodnie z opracowaniem, z drugiej - po zakończeniu pewnie się okaże, że coś tam się nie zgadza.
A może ktoś ma zdjęcia ze środka, których nie znalazłem? Byłbym dźwięczny.
Póki co - uplastyczniam co się da i czego jestem (prawie) pewien, tzn. prawdziwe linki, listwy i stalowe wsporniki zamiast narysowanych.




--

Post zmieniony (06-02-21 16:57)

 
03-01-21 16:02  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Spychacz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Też wolałbym, żeby to był pancernik. Tak czy siak, będę tu oczywiście zaglądał, bo wykonawca gwarantuje bardzo wysoki poziom klejenia.

Pozdrawiam

--
Relacja: MAYA
Relacja z galerią: ARIZONA , NAGATO , FUSO
Galeria: RICHELIEU , KING GEORGE V
Slayer \m/

 
03-01-21 16:18  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ależ fajnie!
Kolejna relacja samolotowa, do której będę zaglàdał z rozkoszà!

--

Post zmieniony (04-01-21 00:06)

 
03-01-21 21:05  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Jańcio 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 18


 - 7

Panie Batonus , dychnął byś ale jak tak to popatrzę .

Wszystkiego najlepszego z nowym rokiem

--

 
03-01-21 21:12  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Extra się dzieje. Cieszę się .
Batonus z tymi drutami w kratownicy to się kłóci fest , cała drewniana powinna być .

--

Post zmieniony (03-01-21 22:19)

 
03-01-21 21:50  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Zasiadam, popatrzę

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
03-01-21 22:18  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Cider - jak masz jakieś materiały na potwierdzenie, to dawaj, najwyżej posypię łeb popiołem. W opracowaniu one są narysowane jako cienkie szare linie, więc uznałem że to stalowe pręty. W przeciwnym razie też byłyby brązowe jak pozostałe listwy.
Niestety za późno na zmiany, bo już wyposażyłem całą kabinę.

Przed i po przyklejeniu foteli i pozostałego wyposażenia.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
03-01-21 22:25  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

W wiki wyczytałem w opisie konstrukcji , to nie jest pewniak ,
Model jest Twój , wiec robisz bez sypania popiołem jak uważasz i nie będę z tym dyskutować :)

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
03-01-21 22:50  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Wczesna konstrukcja (1913 r.) podobna do innych z tego okresu (np. Alb. B.I)
Kadłub - całkowicie drewniana kratownica z czterema podłużnicami, usztywniony cięgnami.

 
03-01-21 23:09  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

No to popiół!
Na wikipedii jest takie zdjęcie:



Można z niego wywnioskować metodą ekstrapolacji, że skoro z tyłu kadłuba są szare drewniane listwy, to w kabinie też. Ale ja jednak jestem niedowiarkiem.
Ciekawe, czy te podpórki foteli też były drewnianymi listwami - z trudem dałbym wiarę, bo przy przeciążeniach i pod opasłym pilotem, mogłyby po prostu pęknąć.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
04-01-21 08:10  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Niemieckie samoloty myśliwskie i rozpoznawcze miały kratownice drewniane i były kryte płótnem, sklejką lub samą formowana sklejką .
Na zdjęciu z MLP jest LVG B.II ale właściwie to ten sam samolot co wcześniejszy B.I (niewielkie zmiany konstrukcyjne).

Widać wyraźnie, że kratownica a w tym pomalowane na szaro słupki mają przekrój nawet nie owalny, są płaskownikami. Cała konstrukcja jest z drewna.
Kratownice spawane z rur metalowych miały różne wersje Fokkerów - E.III, E.IV, D.I, E.V (D.VIII)
Czy fotel był na drewnianych podpórkach ?
Wg mnie nie był na żadnych podpórkach bo pod nim był zbiornik główny benzyny.
W pierwszym okresie nie używano spadochronów i fotele miały wyściełane nakładki.
Z tymi "opasłymi" pilotami to lekka przesada jeśli byli to jeden na kilkuset (były badania lekarskie przed wstąpieniem do szkół lotniczych).
Nie widziałem, żadnego archiwalnego zdjęcia z grubym pilotem :-)
W projektach modeli dwupłatów z okresu I WŚ generalnie są niezależnie od typu czy teą kraju producenta takie same fotele i pasy :-)

 
04-01-21 08:32  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Musiały być jakieś podpórki, bo:
- zbiornik ma przekrój owalny, więc fotel by się na nim chybotał,
- fotele są dwa, więc ten tylny też musiał być na czymś podparty.
A ci piloci to może jak jeźdźcy hipodromu - powyżej pewnej masy nie brali ;-)

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
04-01-21 08:56  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Zajonc Poziomka 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 1
Galerie - 7


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 2

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Zasiadam w pierwszym rzędzie do paczenia jak się skleja LVG

--
Każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem narodu.

 
04-01-21 11:06  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Zbiorniki miały różny kształt tzn. przekrój był okrągły (beczka) lub prostokątny o zaokrąglonych krawędziach (były tez trapezy i inne).
Jeżeli fotele nie były montowane na pewnej wysokości (odległości od podłogi) do tylnej wręgi kratownicy kadłuba to miały nogi lub były na stelażach z rur stalowych.
Były drewniane nakładki na górne powierzchnie zbiorników (takie same od dołu) wyrównujące powierzchnię zbiornika a na nich, płaskie nakładki i dopiero na tym był fotel bez żadnych nóg/podpór.
Poniżej fotele w dalszej wersji rozwojowej tzn. LVG C.V i w innych konstrukcjach.


Powodzenia w budowie

 
04-01-21 11:55  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Mądrego warto posłuchać... ale widzę, że całe zrobione przeze mnie wnętrze - zgodnie z opracowaniem, jest do wybebeszenia skoro to tak ma wyglądać. Znowu fikcja opracowania?
Nie mam aż tyle zdrowia psychicznego i ochoty, zostawiam jak jest. I już się nie dziwię, że Ryszard robi swoje modele od podstaw albo wykorzystuje opracowania w minimalnym stopniu.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
04-01-21 14:06  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Dobrze jest jak jest !
Można oczywiście założyć, że kokpity pilota i obs. w LVB B.I były podobne (takie same ?) jak w późniejszych wersjach LVG, których plany są znane (pomijam wyposażenie w instrumenty pokładowe).
Tak jak pisałem wczesne konstrukcje niemieckie i A-W (licencyjne i własne przeróbki tychże, jak również kilka własnych projektów) były generalnie takie same lub podobne i budowane z takich samych materiałów a wiele elementów konstrukcyjnych niczym się nie różniło.
Fakt, nie natknąłem się na zdjęcia, plany wnętrza LVG B.I sądzę, że projektant też chyba nie i stąd takie rozwiązania w modelu jakie mamy.
Można to zrozumieć, ale wciąż nie pojmuje jak mając dostęp do wielu źródeł i w przypadku niektórych typów samolotów kilkadziesiąt archiwalnych zdjęć, co niektórzy projektanci popełniają mówiąc skromnie "drobne" omyłki.
Nie chodzi o szukanie dziury w całym, chociaż wiem, że niektórzy zwą mnie "starym pierdołą" i zrzędą, ale kilka takich rażących błędów w modelach opisałem, wychodząc z założenia, że model musi być jak najbardziej zbliżony do oryginału jeśli nie wręcz taki sam ! (takie moje skrzywienie).
Oczywiście, w zależności od skali dopuszczalne są pewne uproszczenia, pominięcia, nietrzymanie skali jakiś tam drobnych elementów (np. nity, naciągi), czy też uproszczenia spowodowane materiałem (papier) z jakiego będzie budowany model.
Ja, tak jak napisałeś swoje "latawce" robię od podstawa ponieważ mam spore archiwum (tak na oko kilkaset książek, prasy tematycznej, kilkadziesiąt Windsock'ów, setki zdjęć i planów itp. itd. (chętnym służę materiałem źródłowym) mam możliwość (a dodam jeszcze, że bardzo to lubię) grzebania w źródłach, porównywania, sprawdzania (nad jednym zdjęciem by wyłapać wszystkie elementy potrafię przesiedzieć kilka godzin, kadrując, powiększając, porównując).
Oddzielna sprawa to malowanie a dotyczy to interpretacji zdjęć czarno-białych.
Na dniach zamieszczę okrojoną relację (której miało nie być) doskonale opracowanego aeroplanu ale... z błędnym malowaniem w tym pominięciu niektórych malowań i nie licząc kilku "drobiazgów" z rzucającym się w oczy elementem konstrukcji, której brak w modelu a zdjęć oryginalnym owego "ptaka" jest sporo, wystarczyłoby je szczegółowo zanalizować :-)
Działaj więc dalej a ja z wielką przyjemnością będę oglądał Twoje "zmagania"
PS - ale się rozpisałem, sorry !

 
04-01-21 14:14  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Tomku!
Nic się nie przejmuj , "leć" z budową dalej. Nic nie poprawiaj w kabinie załogi.
Znawcy i tak będą wiedzieli, jak powinno być, a laicy pomyślą, że tak było. Wszyscy będą model i tak podziwiać!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
04-01-21 14:30  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Dziadek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
Galerie - 1


 - 4

Witam...
"Batonus" tak jak napisał "Mariusz" leć z budową dalej i już nie wnikaj w szczegóły ;-) A tak na marginesie poszperam trochę u siebie i jak coś znajdę konkretnego na temat LVG B.I to podeślę ;-)
Pozdrawiam...

--
Na półce "Relacje z Galerią"
*******************************
* Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II-GPM * Macchi M.5 Answer wyd.II * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 *

W budowie "Relacje w Toku"
*******************************
Das Boot U-141 typ. IID GPM 31/2012
Ford Tfc - Modelik 8/04

 
04-01-21 15:40  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Tak jak napisałem - jest dobrze ! Dołączam się do zdania poprzedników - "leć z budową" !
PS - bardzo chciałbym by Dziadek coś znalazł o LVG B.I

Post zmieniony (04-01-21 15:43)

 
06-01-21 21:37  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Kadłub zyskał zewnętrzną skórkę.



I przyszedł czas na najciekawszy element, w największym stopniu decydujący o atrakcyjności modelu - silnik Mercedes D.I.
Na rysunku - fragment instrukcji z opracowania, po prawej wstawiłem zdjęcia znalezione w internecie, przedstawiające model silnika zbudowany od podstaw w skali 1:48 (!!!).



Tak wygląda silnik w rzeczywistości:



Uznałem więc, że to nie może tak zostać i buduję silnik od podstaw. Dolne części cylindrów na razie wstawione prowizorycznie.
Nie obiecuję, że będzie wyglądał jak ten 1:48, ale próbować warto.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
06-01-21 23:51  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Jańcio 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 18


 - 7

Oj , zaczynam się ślinić !!!

 
07-01-21 00:12  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
mad_vins 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

ma ją urok te trytytniany wiklino-drutanu. :-)

 
07-01-21 07:12  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Kontynuuj , kontynuuj imenniku :)

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
07-01-21 07:56  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Silnik od podstaw... Super!
Na pewno będzie zrywał beret i wyglądał lepiej, niż mój Mercedes ( co prawda D3, ale bardzo podobny).


--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
10-01-21 00:50  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Mariusz - nie wiem, czy będzie zrywał beret, na razie jest tylko to co widać ;-).
Oto postęp prac na dzisiaj. Brakuje jeszcze jakiś rurek, kolektorów i rogu jednorożca (i tym rogiem pewnie D.I się różni od D.III, chociaż może to bardziej kwestia konfiguracji kolektora spalin do samej marki samolotu).

Kolejne fazy powstawania silnika - w opracowaniu wspólnym płaszczem są obudowane po trzy cylindry, na niektórych zdjęciach modeli silnika po dwa, a najbardziej wiarygodne dla mnie są zdjęcia oryginału z każdym cylindrem osobno i tak właśnie zrobiłem.
Kable do prawego aparatu zapłonowego nie wchodzą od strony jego płaskiej powierzchni, tylko po bokach ze względu na ciasnotę miejsca - nie weszłyby, silnik tam wchodzi na styk.




--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
10-01-21 06:52  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

No, jeszcze dolot i wydech i beret leci...

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
10-01-21 14:40  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Jańcio 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 18


 - 7

Mniam mniam i mlaskum mlaskum.

Pozdrawiam .

 
10-01-21 16:35  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Super engine !

 
12-01-21 22:44  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Silnik zmierza ku końcowi swojego aktu tworzenia. Kolektory dolotowe powietrza to drut cynowy, a róg jednorożca którym silnik będzie oddychał - powstaje z drutu miedzianego owiniętego papierem (nie miałem odpowiedniej średnicy) + cyjanoglut i klej wikolopodobny dla wyrównania.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
13-01-21 07:28  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

O! Beret poleciał... ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
13-01-21 20:09  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Jest dobrze i to nawet bardzo . Tomek pisałeś , że budujesz od podstaw . Wykorzystałeś jakieś części z wycinanki ?

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
13-01-21 20:23  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Jednorożec gotowy.



Teraz czeka mnie równie ambitne zadanie - chłodnice, które są w całości na wierzchu, z boku kadłuba.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
13-01-21 20:29  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Cider - w silniku nie wykorzystałem ani jednej części. Żadna się nie nadawała :-)

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
13-01-21 22:18  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Silnik (jak już pisałem) ładny. Teraz ma on "ręce i nogi" i można powiedzieć, że odwzorowałeś oryginalny. Natomiast inne niezgodności np. w kokpicie są nie zmienione - całe szczęście, że niewiele będzie widać.
Widzę, że również przerabiasz (lub budujesz od nowa) wiele elementów konstrukcyjnych - vide He177 Greif czy chociażby ORP "BałtyK".

 
13-01-21 22:25  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Usłyszeć od Mistrza Ryszarda "odwzorowałeś oryginalny" to dla mnie zaszczyt :-)
Do wymiany kokpitu już nie mam zdrowia ani ochoty, zwłaszcza że nie wiem dokładnie jak wyglądał. I nigdzie nie znalazłem wiarygodnych materiałów, wszystko oparte o domysły. Z elementami konstrukcyjnymi jest podobnie.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
14-01-21 17:48  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Świetnie wykonany silnik !

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
14-01-21 21:29  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Dziadek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
Galerie - 1


 - 4

"Batonus" coś tam znalazłem i podesłałem na maila ;-)
Pozdrawiam.

--
Na półce "Relacje z Galerią"
*******************************
* Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II-GPM * Macchi M.5 Answer wyd.II * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 *

W budowie "Relacje w Toku"
*******************************
Das Boot U-141 typ. IID GPM 31/2012
Ford Tfc - Modelik 8/04

 
16-01-21 21:26  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Etapy powstawania chłodnic (to jeden z bardziej pracochłonnych elementów tego modelu) i jednorożec wpasowany na swoim miejscu. Uff! Wlazł.
Ale oblachowanie tej części kadłuba - jedna część aż do końca kabiny to pomyłka. Robię od nowa, bo nie ma czego naciągnąć. Trzeba rozciąć i nadać inny kształt na łączeniu stykających się połówek. Pierwsza część w tym opracowaniu, która tak bardzo nie pasuje.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
17-01-21 18:29  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Ha, ha, ha uśmiałem się z tego "mistrza" chyba lepiej "miszcza" :-)
"Ale oblachowanie tej części kadłuba - jedna część aż do końca kabiny to pomyłka"
Nie sadzę - zobacz na zdjęciach - obicie blachą kadłuba jest z obu stron i kończy ukośnie na wysokości fotela pilota.
Czy patent na budowę chłodnic zastrzeżony ? Mam zamiar go skopiować :-)
PS - jeśli to nie tajemnica wielce ciekaw jestem co znalazł w temacie LVG B.I "Dziadek"

 
17-01-21 20:29  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Pomyłka to kształt tej części w opracowaniu. Trzeba rozciąć wzdłuż narysowanej linii podziału i pasować osobno. Ja te elementy zrobiłem od nowa bo nawet po rozcięciu nijak się nie dało naciągnąć.
Od Dziadka dostałem Windsock Datafile 98, który już mam (dzięki tak czy inaczej!).
Może i lepiej że nic nowego się nie znalazło w temacie wyglądu wnętrza, bo jak zwykle bym się tylko wkurzył.
Gdybym chciał utajnić technologię wykonania chłodnic, to pokazałbym tylko gotowe i to z daleka ;-)

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
17-01-21 21:17  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Piękna rzeźba.

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
17-01-21 21:23  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Teraz wszystko jasne !
98 mam (jak potrzeba czegoś to mam 100 rękawów )

 
17-01-21 22:18  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Ryszard - dzięki, będę pamiętał!

A tymczasem - oblachowanie własnej produkcji po zmetalizowaniu Humbrolem, przed ostatecznym wyrównaniem powierzchni. Zrobię to widoczną tu pastą AK + lakier celulozowy.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
17-01-21 22:48  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

A co TY chcesz równać ? Ja bym powyginał i powgniatał blachy nie mówiąc o usmoleniu i zalaniach (vide oryginalne blachy osłonowe silników samolotów z tego okresu).

 
17-01-21 22:53  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Wgnioty już widać, chodziło mi o szorstkość i strukturę farby.

--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
17-01-21 23:27  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Łosiu 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Świetnie wygląda te dzióbek. Silnik i blachy wyglądają jak oryginał :-)

--
Się robi: coś...
skończone ORP Błyskawica 1:300 MO , OS2U Kingfisher 1:33 Orlik , Nowgorod 1:200 Pro-Model , Kamow A-7 1:33 Orlik , TKS 1:25 GPM , Od2 1:25 Modelik

 
18-01-21 07:14  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Robi wrażenie już teraz

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
18-01-21 10:02  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Dziadek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
Galerie - 1


 - 4

"Batonus" kawał dobrej roboty ;-) ja to oblachowanie robię z wieczek po jogurtach i powiem, że fajnie to wychodzi ;-)
Pozdrawiam...

--
Na półce "Relacje z Galerią"
*******************************
* Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II-GPM * Macchi M.5 Answer wyd.II * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 *

W budowie "Relacje w Toku"
*******************************
Das Boot U-141 typ. IID GPM 31/2012
Ford Tfc - Modelik 8/04

 
18-01-21 14:19  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Wieczka po jogurcie (wewnętrzna srebrna strona) nie nadają się ponieważ mają wyraźną widoczną fakturę a blachy osłony silników były gładkie lub polerowane w "kółeczka" lub inne wzorki.

 
27-01-21 22:31  Odp: [R] LVG B.I - Orlik
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

Aktualizacja.
Eksperymentuję z uplastycznieniem żeberek stateczników - naklejam cienkie paski kartonu od środka. Od zwykłego wygniatania efekt jest lepszy o tyle, że karton zapadając się miedzy żeberka jednak się trochę naciąga i tworzy płynne zagłębienia. Przy zwykłym wygniataniu żeberek wypukła jest tylko linia żeberka, a dookoła płasko co wygląda mniej realistycznie.
Wada - w ten sposób nie można zasymulować zewnętrznego ożebrowania. Tzn. teoretycznie można, ale trzeba by zmniejszyć grubość całego usztywnienia.
Pokazuję tu też sposób mocowania naciągów do skrzydeł, za pomocą pętelki wklejonej w otwór w poszyciu płata. Te wystające wąsy zagładzam potem od wewnątrz klejem wzdłuż żeberek. Tak już zrobiłem niedawno w Phoenixie i wydaje mi się to lepsze i bardziej realistyczne, niż nasuwanie jakichś rurek. Bo prawdziwe linki też były zawijane na takiej pętelce a śruby rzymskie to ledwo widoczne zgrubienie, nie grubsze niż sama linka - więc dwie zahaczone o siebie pętelki spełnią tę rolę.



A tu już gotowy nos, z zamocowanymi chłodnicami. A także dolne płaty gotowe do montażu i zbliżenie na zbiornik paliwa (to ta żółta połyskująca torebka). mam wątpliwości czy na pewno paliwa, bo paliwo jest w dużym zbiorniku pod siedzeniem obserwatora. Może to więc raczej olej?
Widać, że zbiornik jest za blisko silnika - ledwo go tam wcisnąłem. Wniosek - silnik jest stanowczo za duży, mimo że trzymałem się wymiarów z opracowania. Bo zastrzały "piramidki" są raczej prawidłowej długości.



--
Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024