Technick
Na Forum: Relacje w toku - 1 Galerie - 3
|
Set, cytat z instrukcji: Wszystkie wręgi zaleca się podkleić tekturą o grubości około 1mm (tylko części środkowe wręg. Sklejek znajdujących się przy niektórych wręgach nie podklejamy) [...] sklejki znajdujące się przy wręgach można odciąć a wręgi kleić "na styk" do pozostałych elementów konstrukcji"
Rozwiązanie dość niefortunne, miejscami wręcz bezsensowne bo musisz wyciąć odpowiednie kawałki żeby wkleić je w środek elementu otoczonego listkami, które później będziesz mógł zagiąć wokół doklejonej wręgi.
Wydaje mi się, że projekt 3D nie uwzględniał grubości tektury - tak jest szybciej i łatwiej ale niekoniecznie przełoży się to na bezproblemowe klejenie podklejonych elementów. Tu nic nie zastąpi dobrej praktyki, kombinowania, przymierzania i bycia 3 kroki do przodu przed przyklejeniem elementu. Wręgi zawsze można doszlifować jeżeli braknie poszycia czy też okleić ich krawędź jeśli będzie za luźne. Wiotka, niepodklejona konstrukcja nie daje już takich możliwości a przynajmniej jest to dużo trudniejsze do zrobienia. Na miejscu Twojego znajomego podkleiłbym wszystkie wręgi oznaczone literą W, obciąłbym te zakładki a do segmentów dorobiłbym ząbkowane paski łączące, odrysowując kształt krawędzi każdego z segmentów na kawałku brystolu. Oklejanie wręg poszyciem nigdy nie jest dobrym pomysłem. To do poszycia powinny być wklejane odpowiednio dopasowane wręgi - przecież w środku i tak nic nie widać. Za to szpara w niezamkniętym na obwodzie poszyciu, przez zbyt dużą wręgę, zawsze będzie wyglądać źle niezależnie od tego czy wewnątrz znajduje się niepodklejona czy podklejona tekturą wręga.
Góry kabiny teoretycznie nie powinno się podklejać, bo jest to część oznaczona jako 1.8, którą przykleja się bezpośrednio do ząbków wnętrza kabiny 1.4 i 1.5 . Można jednak podkleić ten element, a ząbki zagiąć z naddatkiem o grubości podklejonego elementu tak żeby po jego doklejeniu wysokość była identyczna jak w przypadku niepodklejonej góry przyklejanej bezpośrednio do ząbków.
Spód (1.1) teoretycznie też nie powinien być pogrubiany ale chyba nic złego się nie stanie jeśli zostanie podklejony na tekturę 1mm a do jego pogrubionej krawędzi zostanie przyklejona wnęka podwozia 1.2 (oczywiście bez ząbków - na styk). Trzeba będzie wtedy obniżyć o 1mm fragmenty wręg W5, W6, W7, W8, W9 przyklejane od dołu.
--
Post zmieniony (16-05-20 01:02)
|