FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
10-11-16 20:56  [Galeria] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Zdjęcia uzupełnione po awarii serwisu hostingujacego zdjęcia - niestety nie jestem w stanie odzyskać zdjęć z relacji, zatem wstawiam tylko krotką galerie:


Witam, przedstawiam relację z budowy Zlina Żelaznych. Głównym powodem, dla którego pokazywał będę swoje wypociny jest fakt, iż będzie to mój pierwszy model klejony za pomocą BCG, w związku z czym liczę na jakieś porady pozwalające uniknąć krowich żeber.

Arkusze pokryłem Caponem od strony zadrukowanej. Model sklejony będzie raczej w standardzie, przewiduję jedynie kilka zmian i dodatków. Na początku wykonałem fotel. Wycinankowe klamry wymieniłem na druciane.

Następne w kolejności było wnętrze kabiny. Zmieniłem mocowanie węża do tej skrzynki umieszczonej na tylnej ścianie, dodałem cięgna odchodzące od orczyka, oraz starałem się wykonać osłony przełączników pod tablicą przyrządów, wzorując się na poniższych fotografiach:

Niestety mimo wykorzystania najcieńszego drutu jaki posiadałem osłony wyszły strasznie grube, a dwie czy trzy się przekrzywiły podczas montażu. Są to jednak elementy stosunkowo małe i mam nadzieję, że nie będzie to się tak strasznie rzucać w oczy w gotowym modelu.

Póki co BCG sprawuje się zaskakująco dobrze, o ile chodzi o takie małe elementy. Mam natomiast pewne obawy jeśli chodzi o oklejanie kabiny poszyciem - zastosowanie BCG na tak dużej powierzchni to chyba bardzo zły pomysł? Nie wyobrażam sobie również oklejania za jego pomocą szkieletu skrzydeł ich poszyciem i w tych dwóch przypadkach chyba zastosuje stary, dobry butapren.

Wykorzystane zdjęcia Zlina pochodzą z tematu:
http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=11276

Do zobaczenia w następnej odsłonie, pozdrawiam.

--

Post zmieniony (07-06-19 18:53)

 
12-11-16 18:47  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam. Zabrałem się za oklejenie kabiny poszyciem zewnętrznym. Postanowiłem postąpić inaczej niż w instrukcji, tzn. przednią i tylną część górnej powierzchni kabiny przykleiłem do zewnętrznego poszycia, zamiast do jej wnętrza.

W ten sposób łatwiej było mi poprawnie ukształtować elementy poszycia. Wiązało się to jednak z lekkimi zmianami w poszyciu wewnętrznym, które musiałem dociąć, wg linii zaznaczonej na niebiesko. Wszystkie wręgi kleiłem za pomocą butaprenu, ponieważ po wykonaniu kilku prób oklejania poszycia na wrędze zawsze powstawały krowie żebra.

Następnie zacząłem się przesuwać w kierunku ogona. Model posiada przesunięcia koloru, co szczególnie widać na ostatnim segmencie - zarówno na jego spodzie, jak i na łączeniu pomiędzy oznaczeniami 6 i ŻELAZNY. Na prawej burcie widać również przesunięcie nadruku na literze Y - sklejałem tak aby linie poszycia blach i nitowania tworzyły linie ciągłe.

Wykonałem również statecznik pionowy, wraz z jego oprofilowaniem.

--

Post zmieniony (07-06-19 18:53)

 
12-11-16 21:38  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Cieszy mnie fakt relacji samolotu bez karabinów i bomb! Życzę powodzenia!

--
54323031

 
12-11-16 22:06  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
AWOT   

Piękny samolot i widzę, że powstaje równie piękny model. Osobiście najbardziej podoba mi się malowanie srebrno - czerwone. Ale temu też kibicuję.

--

AWOT

 
15-11-16 21:31  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Propeler 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

Witam Cię Mati. Kleiłem ten model, ale drugą wersję . Bardzo przyjemny w sklejaniu model. Zapraszam Cię do obejrzenia mojej relacji z budowy tego sympatycznego samolociku.

Pozdrawiam
Andrzej

--
Nie ma modeli trudnych, są tylko pracochłonne.

 
15-11-16 22:17  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Propeler doskonale znam Twoją relację i jest ona dla mnie wzorem, jak należy ten model sklejać. Zgadzam się, że to przyjemny model - skleiłem parę lat temu drugą wersje i dlatego też wybrałem ten model na naukę klejenia BCG.

--


 
16-11-16 18:41  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam ponownie, AWOT z tym, że powstaje piękny model to bym się tak nie spieszył, ponieważ to co pokazałem do tej pory trudno było zepsuć, dzisiaj zaprezentuje elementy które wyszły już znacznie gorzej. Za mną segment który osobiście uważam za najtrudniejszy - owiewka silnika. Część górna oraz dolna wyszły w miarę znośnie, choć daleko im do ideału.

Natomiast boczne części wyszły kiepsko. Klejąc je sugerowałem się linią dolną, aby na niej uzyskać równą krawędź, ponieważ linia górna będzie częściowo zasłonięta przez "6". Drugi segment poszycia jest minimalnie krótszy od pozostałych. Klejąc pierwszą osłonę podejrzewałem, że to mój błąd, jednak identyczny błąd powtórzył się przy drugiej osłonie, gdzie zwróciłem szczególną uwagę, aby wyciąć elementy dokładnie. Również białą linia się trochę rozjeżdża, ale planuję ten fragment delikatnie wyszlifować i pomalować białą farbą na etapie lakierowania gotowego modelu. Wyjątkowo na zdjęciach elementy wyglądają lepiej niż w rzeczywistości, fronty na tych zdjęciach są tylko wstępnie ukształtowane, poprawiłem je trochę po przyklejeniu ich do reszty modelu.

Tak się prezentuje owiewka po sklejeniu w całość. Myślałem, że fazowanie krawędzi osłon bocznych pod kątem 45 stopni wystarczy, aby uniknąć schodka na łączeniach - myliłem się. Mam nadzieję, że lakier zniweluje powstałe uskoki na połączeniach.

Zabrałem się również za skrzydła

Pozdrawiam

--

Post zmieniony (07-06-19 18:54)

 
17-11-16 07:58  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
ziaro   

Jako mało doświadczonemu modelarzowi kartonowemu stan na chwilę obecną tego modelu prezentuje się bardzo ładnie.

Zawsze w tych samolotach mam lekki problem z tym wyoblaniem kadłuba.

 
21-11-16 20:47  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Skrzydła już przyklejone i oklejone osłonami.

Następnie z poniższych elementów skleiłem statecznik poziomy

Udało mi to wszystko zamontować, tak aby w miarę poprawnie trzymało geometrię.

--

Post zmieniony (07-06-19 18:54)

 
26-11-16 22:07  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam, nadszedł czas na powierzchnie sterowe oraz podwozie.

Zacząłem od steru kierunku oraz steru wysokości. Zrezygnowałem z krańcowych części szkieletu, ponieważ w ten sposób wygodniej mi kształtować końcówki.

Następnie wykonałem lotki.

Rzut oka na elementy przed ich przyklejeniem

Z blach 0,2 oraz 0,5 mm wykonałem podwozie. O ile wykonanie tylnego podwozia nie sprawia żadnych problemów, to przednie wyszło w sposób zadowalający dopiero za 3 razem. Mimo, że zajęło to bardzo dużo czasu, to jak dotąd był to jeden z ciekawszych i bardziej satysfakcjonujących podzespołów :). Dodałem przewody hamulcowe, oraz wężyk wychodzący w oryginale z silnika.

Powierzchnie sterowe przykleiłem na ich miejsce. Popychacze trymerów i inne drobne elementy dodam później, aby ich przypadkowo nie uszkodzić.

Przetłoczenia na lotkach wyszły bardzo delikatne, trudno było mi to na zdjęciach uchwycić. W sumie są bardziej wyczuwalne pod palcami, niż widoczne. Aby było cokolwiek widać poniższe zdjęcia są w oryginalnej rozdzielczości

Oraz rzut oka na całość, pozwoliłem sobie zachować oryginalną rozdzielczość.

Post zmieniony (07-06-19 18:54)

 
04-12-16 20:28  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam w ostatniej odsłonie relacji przed galerią.

Zacząłem od przeprojektowania kołpaka śmigła. W oryginale wygląda on tak:

Moja wersja w porównaniu do wersji dostępnej w wycinance tak prezentuje się w 2D oraz 3D:

Nie udało mi się w sposób zadowalający ukryć łączeń między listkami, zatem element został kilkukrotnie zamoczony w białym podkładzie-szpachlówce Mr. Hobby i szlifowany, co wygładziło element i nadało mu błysku. Tak się prezentuje śmigło po skończeniu:

Wykonałem również tablicę przyrządów:

A także koła. Wykorzystałem taśmę maskującą w celu uzyskania bieżnika. Jest on bardzo delikatny, jednak w rzeczywistości bardziej widoczny, niż na poniższym zdjęciu.

Następnie przykleiłem wszystkie drobne elementy na kadłubie jak wlew czy rurka Pitota.

Wykonałem także popychacze lotek i trymerów.

Tak przygotowany model mogłem już polakierować

Używając tego samego podkładu co do kołpaka śmigła namalowałem pasy na osłonie silnika. Z tej perspektywy (dopasowałem ją do jednego z poprzednich zdjęć) widać uskoki, spowodowane nierównymi łączeniami, pod innym kątem wygląda lepiej. Nie jest idealnie, jednak wydaje mi się, że wygląda lepiej niż przed malowaniem.

Po ponownym polakierowaniu modelu zamontowałem następne elementy:
Rury wydechowe pomalowałem na srebrno (mimo, że są widoczne na poprzednich zdjęciach wkleiłem je dopiero teraz, ponieważ staram się unikać lakierowania elementów pomalowanych metalizerami)

Tablica przyrządów

Śmigło. Tak model wygląda obecnie (duże zdjęcia):

Pozostało jedynie dokleić osłonę kabiny oraz parę detali, takich jak antena czy elementy hamulców.

--

Post zmieniony (07-06-19 18:55)

 
11-12-16 11:34  Odp: [Relacja] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Zapraszam do obejrzenia galerii. Zmieniłem trochę antenę względem wersji wycinankowej, dodałem również tzw. trapezy na końcach skrzydeł, wyszły znacznie grubsze niż powinny, ale nie miałem drutu o mniejszej średnicy. Elementy mocujące trapezy i dźwignie przy hamulcach wykonałem z matowej folii aluminiowej, mimo, że na zdjęciach wyglądają na szary papier. Niestety miałem małe problemy z przyklejeniem owiewki i w skutek walki przesunęła się ramka zewnętrzna względem wewnętrznej, co jest widoczne na zbliżeniach na kabiny. Więcej popełnionych błędów nie pamiętam :)

Kilka zbliżeń:

Oraz zdjęcie grupowe:

Post zmieniony (07-06-19 18:55)

 
11-12-16 16:37  Odp: [Relacja/Galeria] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Gratuluję ukończenia modelu z takim świetnym efektem.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
13-12-16 20:00  Odp: [Relacja/Galeria] Zlin 50LS, GPM 304, 4/2011
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Bardzo ładny model fajnego samolotu - trzeba koniecznie zakupić swój egzemplarz :)
Gratuluję efektu i pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024