FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
23-01-19 20:55  [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam w kolejnej relacji. Po ostatnim wysypie nowości od Pana Halińskiego zastanawiałem się który model będzie następny - czy Fw-190 D-9 Papagei, który ma ciekawe malowanie, czy jednak bardziej klasyczna wersja Fw-190 z silnikiem gwiazdowym. Wybór padł jednak na wersje A-8, a D-9 wpadł w kolejkę, gdzieś pomiędzy kolejnym Spitfirem, a Bf-109 :) Do budowy użyję kół żywicznych Eduard - co prawda skala 1:32, ale w mojej opinii będą się prezentować lepiej, niż te dostępne na stronie wydawnictwa, ze względu na fabrycznie ugięcie opon oraz odlanie piast i opon jako osobnych elementów


Budowę rozpocząłem od szkieletu kadłuba, który następnie okleiłem podłoga oraz półką za kabiną pilota.




Po sklejeniu zarysu kabiny zabrałem się za jej wyposażanie. Na pierwszy ogień poszedł orczyk



A także tablica przyrządów



Następnie dokleiłem resztę wręg w przedniej części kabiny, oraz panele boczne. Reszta elementów zostanie dodana po przyklejeniu burt, ponieważ nie chcę ich przez przypadek uszkodzić




Pozdrawiam

--

Post zmieniony (06-07-19 21:16)

 
23-01-19 21:29  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Ponury 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Czeka taki w szafie na swoje pięć minut, więc z chęcią popatrzę.

 
23-01-19 22:24  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Ładnie, ładnie z ciekawością będę śledził tę relację. I nawet ciemne tło daje dobry efekt.

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
23-01-19 22:38  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Zasiadam. W planach jest ten wydany 2009...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
24-01-19 19:18  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Arche 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2


 - 1

Zasiadam . Kkilminster, na festynie dałem za niego 80 zl ;D na okładce 28,00 mowa o wydaniu 3/2009 to mało ważne, świetny kamuflaż i ta trzynastka, ok tak do sedna, w 190-e warto zrobić waloryzacje silnika .
Silnik czternasto cylindrowy serii 801D2 (BMW), Dwugwiazdowy o wysokiej mocy silnik borykał się z problemami przegrzewania się drugiej
gwiazdy, częściowym rozwiązaniem było przeprojektowanie rur wydechowych ...po mimo wad, wart jest uwagi .
Pozdrawiam, bacznie się przyglądam relacji ;D

 
25-01-19 22:26  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Dzięki za komentarze :)

Od razu krótka aktualizacja postępu prac. Zabrałem się za resztę wyposażenia kabiny i skleiłem wszystko oprócz fotela. Od siebie dodałem imitacje puszek wskaźników i przewodów (a właściwie jednego), które mogłyby być widoczne przez otwór między tablicą przyrządów a wręgą:



Tak prezentuje się zamknięta kabina:

 
02-02-19 21:37  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Poszycie zewnętrze skleiłem w skorupę. Najbardziej pracochłonna część to osłona karabinów. Trochę ją wymęczyłem i nie wygląda to najlepiej. Część zaznaczona żółtą strzałką była trochę za szeroka. Nie wiem czy wina leży po mojej stronie, czy krawędź od strony kabiny powinna być naklejona na poszycie, zamiast tworzyć z nim jedną płaszczyznę. Na większości zdjęć prawdziwego samolotu element ten nie jest idealnie dopasowany do reszty, jednak w instrukcji nie znalazłem żadnej uwagi, zatem przykleiłem go tak jak resztę elementów.



Tak nałożoną skorupę nasunąłem na kabinę. Przednia część nie jest doklejona do szkieletu - wstrzymam się z tym do momentu wykonania osłony silnika, aby nie mieć potem problemu ze szparami pomiędzy tymi segmentami.





Międzyczasie skleiłem także szkielet skrzydeł.




Pozdrawiam.

--


 
03-02-19 17:46  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
RoyalHeros 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Chętnie będe tutaj zaglądał,uwielbiam oglądać relacje z modeli Pana Halińskiego,a FW190 to maszyna którą chcę mieć w swojej kolekcji.
Mam pytanie,otóż skórzane obicie w przedniej części kabiny wykonałeś z izolacji przewodu ??
Jest bardzo estetycznie i schludnie uformowana,mógłbyś wyjaśnić jak tą część wykonałeś ??

 
03-02-19 19:38  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

RoyalHeros dzięki. Do wykonania obicia nie wykorzystałem izolacji - o wiele lepiej pracuje mi się w takim przypadku z wikolem. Część dolna i górna zostały wykonane z kartonu, zgodnie z wycinanką, natomiast na część przednią naniosłem 3 dość grube warstwy wikolu, tak aby uzyskać jedną gładką i zaokrągloną powierzchnię. Całość pomalowałem również grubą warstwą farby.

 
10-02-19 20:37  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam ponownie w krótkiej aktualizacji.

Podczas sklejania osłony silnika natknąłem się na problem z ostatnim pierścieniem. Był on ok. 2 mm za długi, więc postanowiłem go skrócić. Bałem się, że przez to mogę mieć problemy z prawidłowym przyklejeniem pierścienia wewnętrznego, jednak pasował on idealnie do skrócanego segmentu. Poniżej zdjęcia wspomnianego naddatku, oraz osłony przed i po retuszu.



Model niestety muszę wykonać z zamkniętymi klapami. Zbyt dosłownie potraktowałem stwierdzenie "przyklejamy tak, by przylegały do poszycia kadłuba" i niepotrzebnie fazowałem tylny dźwigar. Przez to po przyłożeniu poszycia rozjechały się wszystkie miejsca przyklejenie wzmocnień. O ile pod lotkami nie będzie to aż tak widoczne, to przy klapach retusz raziłby w oczy.



Skleiłem połówki skrzydeł w całość i usztywniłem komorą podwozia. Teraz czas na montaż wyrzutników łusek, osłon działek oraz końcówek skrzydeł, a następnie oklejenie całości na szkielecie.



--


 
10-02-19 21:39  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Wydaje mi się że te klapy były do odratowania. Można było użyć skalpela żeby rozciąć na pół (rozwarstwić wzdłuż warstw tektury) dźwigar na którym przyklejony jest nadruk, wyszlifować delikatnie papierem ściernym obie rozwarstwione powierzchnie żeby były gładkie i ponownie dokleić nadruk przesunięty jak należy. No ale to na rada na przyszłość, bo jak już przykleiłeś poszycie to taka operacja raczej nie wyjdzie.

Bardzo ładnie ci model wychodzi, podoba mi się precyzja cięcia i czystość klejenia.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
11-02-19 00:48  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
El Comandante 
moderator




Na Forum:
Relacje z galerią - 6
Galerie - 12
 

Świetna robota, piękne wykonanie. Co do pierścienia to on miał być dłuższy, z wyraźnym uskokiem. Fw 190 tak miał. Popatrz na grafikę w google, na niektórych zdjęciach dobrze to widać.

--
>> El Comandante - dla znajomych Renia <<
GEKOn

 
11-02-19 06:31  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Lelum Polelum 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 10

Jak robiłeś retusz osłony silnika?

--
serwusik

 
11-02-19 12:11  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kurt 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 7


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8


 - 3

Ho ho ładne cuda się tu wyprawia.

--
"Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. "

Śmigłowce i inne ulepki
Modele Kurta

 
11-02-19 12:29  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Bardzo podoba mi się Twoja praca. Oby tak dalej. Osłona silnika pierwsza klasa.

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
11-02-19 16:15  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

killy9999 - szkoda, że sam o tym nie pomyślałem. Co prawda poszycie nie jest jeszcze przyklejone do szkieletu, jednak podczas szlifowania krawędzi spływu pozbyłem się praktycznie połowy nadruku klap.

El Comendante - wiem o uskoku w tym rejonie, widać go wyraźniej na zdjęciach poniżej. Podczas sklejania pominąłem jeden element, który powinien być wklejony między osłonę silnika a wspomniany pierścień. Zmylił mnie jego brak na rysunkach (jest tylko wspomniany w opisie budowy), tak więc to w 100% moja wina a nie opracowania.


Lelum Polelum - najpierw bardzo rozrzedzoną farbą zalewałem rowki pomiędzy segmentami, następnie lakier bezbarwny aby trochę wyrównać powierzchnię a na samym końcu za pomocą techniki suchego pędzla nakładałem farbę tak, aby stopniowo zlewała się z kolorem nadruku.

Kurt, Windus - dzięki

--


 
12-02-19 07:52  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Jakich farb używasz do retuszu?

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
12-02-19 10:32  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Mejdej 



Na Forum:
Galerie - 10


 - 3

Jest moc :). Musze spróbować tej techniki, tylko jak mi zacznie wychodzić, to do tej pory wykonane modele będą mniej atrakcyjne. Co tu robić ....

--

 
12-02-19 16:23  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Windus wodne farby Gunze serii H.

Mejdej do suchego pędzla (w mojej opinii) o wiele lepiej sprawdzają się jednak farby olejne, te na bazie wody dość szybko wysychają co utrudnia nieco pracę.

 
12-02-19 22:11  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Mejdej 



Na Forum:
Galerie - 10


 - 3

Ok dzięki za informacje Kedzier. A po suchym pędzlu jeszcze raz lakierujesz ?

--

 
13-02-19 19:12  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Mejdej potem już tylko warstwa lakieru na cały model, po jego ukończeniu.

 
14-02-19 15:36  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Od samego początku przyglądam się Twojej pracy i nie mogę wyjść z podziwu...
Chylę czoła Twoim umiejętnościom :-)

 
14-02-19 16:03  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Mejdej 



Na Forum:
Galerie - 10


 - 3

Ok to jeszcze ostatnie doprecyzowanie. Rozumiem, że ostatnia warstwa lakieru przy tej technice musi być nakładana, albo aerografem, albo lakierem w sprayu. Dobrze zakładam, że nałożenie lakieru pędzlem rozmaże to co zostało nałożone suchym pędzlem. Tak czy nie?

--

 
14-02-19 17:13  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Tommy T.B. dziękuje, lecz osobiście uważam, że to nie jest jeszcze poziom który można podziwiać, raczej jest to 'w miarę poprawne wykonanie z kilkoma pomyłkami' :)

Mejdej to wszystko zależy od lakieru. Jeśli użyjesz jakiegoś agresywnego to lepiej go nakładać natryskowo, jeśli wodnego to z farbą nic się nie stanie, najwyżej poszycia może się pofalować. Ja z reguły nakładam lakier za pomocą aerografu, aby uniknąć śladów pędzla i wspomnianego pofalowanie poszycia.

--


 
16-02-19 11:44  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
RoyalHeros 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Praca widzę,idzie jak burza.Masz naprawdę ładne zdjęcia,właśnie szukam jakiegoś programu do obróbki,bo aparat to wiadomo kwestia gustu i portfela.
Poziom warsztatu i umiejętności manualnych godny podziwu.Naprawdę jesteś skromny.
Jakiego programu używasz od obróbki zdjęć ??

 
16-02-19 18:32  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

RoyalHeros nie obrabiam zdjęć. To co tu widać to zdjęcia prosto z aparatu, jedynie wykadrowane i pomniejszone w Paincie. A sam aparat tez nie jest profesjonalny - najzwyklejszy Nikon D3100 z kitowym obiektywem. Na początku relacji dostosowuję oświetlenie oraz ustawienia w aparacie, tak aby efekt był zadowalający bez żadnej obróbki. Przyspiesza mi to później pracę ze zdjęciami, a także pozwala uniknąć różnic w odcieniach kolorów pomiędzy poszczególnymi zdjęciami.

Skrzydła są już gotowe. Mam do nich mieszane uczucia. Z jednej strony udało mi się uzyskać zadowalającą krawędź natarcia (choć nie idealną i parę załamań się pojawiło), niepofalowaną krawędź spływu, oraz nigdzie niezapadnięte poszycie. Z drugiej strony końcówki skrzydeł. Lewa wyszła w miarę dobrze, lecz prawa jest strasznie wymęczona. Od siebie dodałem wgłębienia pod światła pozycyjne, w które później je wkleję.



Wnęki podwozia i wyloty łusek. Jedyna uwaga dotyczy żeberek zaznaczonych żółtą strzałką. Są odrobinę za krótkie i nie dotykają poszycia skrzydeł.




Tak wyglądają poszczególne fragmenty złożone ze sobą na sucho.



Pozdrawiam

 
16-02-19 19:30  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Dla mnie miodzio ;-)

 
17-02-19 10:15  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Arche 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2


 - 1

Sprytnie zrobiłeś z elementami WPS. zostawileś tylko proste linie do wycięcia.
Nie przejmuj się zgniotkami, przynajmniej nie będzie taki sztuczny :D

 
17-02-19 10:46  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Precyzja wykonania na super poziomie. Podziwiam.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
10-03-19 18:53  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam ponownie,

Wykonanie silnika zacząłem od rozgrzewki na 7 cylindrach w drugim rzędzie - dzięki temu mogłem spróbować różnych technik sklejania ich w całość. Potem przyszedł czas na tą bardziej widoczną 7.



Dodałem od siebie kawałek drutu cynowego z nawierconymi otworami, aby łatwiej było mi montować przewody zapłonowe. Nie do końca wygląda to tak jak w oryginalnym silniku, jednak będzie to praktycznie niewidoczne w ukończonym modelu


Wzorując się na zdjęciach dodałem również poprzeczki pomiędzy popychaczami, parę przewodów, oraz namalowałem coś co ma imitować logo BMW. Na zdjęciu przewody wyszły wściekle żółte (przynajmniej tak wyglądają u mnie), pomalowane są jednak mieszaną farby żółtej i białej w proporcji 1:1 i w rzeczywistości kolor jest bardziej blady


Aby ułatwić sobie poprawne osadzenie silnika w osłonie wykorzystałem krążek z tektury i patyczek higieniczny. Dzięki temu po przyklejeniu osłony do kadłuba mogłem ustawić silnik w osi symetrii osłony, oraz miałem pewność, że silnik i osłona będą współśrodkowe. Silnik przykleiłem wstrzykując wikol przez patyczek.


Zamknięty silnik:


Zabierając się za wykończenie osłony silnika zauważyłem błąd w opracowaniu wgłębienie pod prawy KM jest zielone, zamiast szarego. Na tym etapie miałem już przyklejone skrzydła do kadłuba więc nie mogłem już użyć zapasu koloru dostępnego w zielonym obszarze. Na szczęście element ten był na tyle mały, że udało mi się wyciąć potrzebny fragment z obszaru zaznaczonego na pomarańczowo:


Niestety fragment ten był po prostu szary, bez żadnych śladów weatheringu, przez co się odznaczał. Nałożyłem więc na niego brązowe oraz czarne filtry, aby zróżnicować powierzchnię.


Gotowe osłony KM'ów:


Oprofilowanie kadłub skrzydło - bałem się, że przez wycięcie ww. kawałka poszycia może mi się ono zapadać podczas oklejania oprofilowaniem, jednak tak się nie stało. Górna część wyszła w miarę dobrze, na spodzie musiałem trochę więcej wyretuszować, ale też jest znośnie.



Natomiast z przodem już sobie tak dobrze nie poradziłem. Ciężko mi było tak przykleić oprofilowanie, aby zakryło wszystkie czarne linie oraz nie zostawiło nigdzie szczelin. Postanowiłem przykleić je tak, aby nie powstały szczeliny, a wszelkie niepotrzebne linie retuszowałem. Nie wygląda to przepięknie, lecz po lakierowaniu powierzchnia powinna się trochę wyrównać i nie będzie się to tak rzucać w oczy.


Teraz mając skrzydła za punkt odniesienia mogę zabrać się za budowę stateczników.

--

Post zmieniony (10-03-19 19:00)

 
10-03-19 19:11  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Bardzo ładnie i czysto kleisz. A końcówki skrzydeł... Cóż, zawsze coś się może nie udać.

A patent na otworki w drucie cynowym do zapamiętania.

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
10-03-19 21:10  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Arche 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2


 - 1

Rzeczywiście ładnie zmontowany, powodzenia w dalszych pracach .

 
13-03-19 00:24  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Podglądam bo mam go na macie. Tylko tego z 2004 roku. Ładnie wygląda, a końcówki skrzydeł, cóż, nie wszystko wychodzi idealnie jak byśmy chcieli.

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
07-04-19 18:16  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam w kolejnej aktualizacji.

Wykonałem statecznik pionowy. Retusz oprofilowania jeszcze trochę poprawie po polakierowaniu.



Statecznik poziomy, oraz stery sklejały się bez problemu.



Tym razem szlifowanie krawędzi spływu wyszło mi lepiej niż w przypadku skrzydeł. W otwór widoczny w steru kierunku wkleję później imitację żarówki.


Wykonałem również osłony działek na skrzydłach. Tym samym przykleiłem praktycznie wszystkie elementy na górnej powierzchni i pomału mogę zabierać się za dół.



Rzut oka na całość:



Pozdrawiam

--


 
06-05-19 19:29  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Zapraszam na kolejny etap relacji.

Zbiornik paliwa wraz z jego mocowaniem - czubek nie wyszedł najlepiej i musiałem sporo retuszować. W rzeczywistości ten ciemnoszary kolor nie odznacza się tak bardzo jak na tych zdjęciach, jego kolor lepiej oddają późniejsze zdjęcia.
Osobne komponenty:

Oraz w całości:

A także zamontowany pod kadłubem:


Lotki - tu występuje problem wspomniany już w kilku poprzednich relacjach - zaznaczone miejsca przyklejenia zawiasów nie są poprawne. Ja przesunąłem je o grubość zawiasu i było OK, białe pola wyretuszowałem. Krawędź spływu lotek jest na tym samym poziomie jak krawędź spływu skrzydła, wystają one delikatnie poza obrys skrzydła, stąd na zdjęciu wyglądają jakby opadały.


Golenie - aby ułatwić sobie ich przyklejenie w goleniach oraz mechanizmie składania wykonałem otwory, w które włożyłem kawałek cienkiego drutu:


Póki co podwozie jest gołe, planuję jeszcze dodać przewody hamulcowe.


Wklejone podwozie:


Po przymierzeniu podwozia zorientowałem się, że jego geometria nie jest prawidłowa. Niestety cześć 19s, w której było ono osadzone była wcześniej wklejona i zalana klejem CA, wiec nie miałem już możliwości jej poprawienia. Podejrzewam, że wynika to z błędnej interpretacji zdania "19s łączeniem w kierunku przodu". Jak zaznaczyłem poniżej w komorze podwozia, w miejscu przyklejania wspomnianej części narysowana jest linia. Z racji tego, że szew na części 19s określa kierunek pochylenia goleni, a goleń w Fw-190 pochylona jest zarówno do przodu, jak i 'do środka' samolotu sensownym wydało mi się przyklejenie tej część pod kątem ok 45 stopni, zgodnie z zaznaczoną osią. Nie jestem jednak pewien czy błąd pojawił się na tym etapie, czy gdzieś wcześniej, ponieważ kąt podwozia patrząc od strony nosa był prawie prawidłowy - musiałem jedynie delikatnie odciągnąć golenie podczas klejenia, natomiast patrząc od boku opona powinna być dużo bliżej nosa.


Dokleiłem również ster kierunku oraz wysokości, oraz poprawiłem retusz statecznika pionowego. Na zdjęciach nadal nie wygląda to najlepiej, jednak na żywo nie rzuca się tak w oczy.


Wykonałem również owiewki na osłonie silnika.


Tak wygląda model gotowy na lakierownie:


Pozdrawiam

--


 
07-05-19 19:21  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Czyściutko, równiutko - jak w aptece ;-)

Piękna robota ! To mi się podoba :-)

 
07-05-19 19:47  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
mirosław   

Na Forum:
Galerie - 3
 

Też miałem problem z tymi końcówkami (A8 z 2004), aż skrzydła poleciały... choć nie tylko z tym, ogólnie nie szła mi budowa, przeliczyłem się. I to był koniec budowy. Te końcówki - ciekawe czy by się nie dało zeszlifować i pomalować, ja tak zrobiłem i samo miejsce szlifowania wyglądało nie najgorzej. Natomiast źle - miejsce łączenia z resztą skrzydła - po prostu się to pozapadało, a i krawędź wyszła nierówna i zbyt widoczna.

Apropo krawędzi - na zbiorniku ten jasnoniebieski kolor retuszowanych krawędzi pierścieni, można było przed przyklejeniem złamać w niektórych miejscach trochę suchymi pastelami/pigmentami (jakąś jasnoszarą, białą; i jakąś ciemniejszą, aby jakiś brud tam zamarkować), tak żeby na ich obwodzie pierścieni kolor nie był wszędzie taki sam.
A w ogóle to bardzo ładnie, nie umiałbym tak, super robota.

Edycja: Albo nie, przepraszam, może to tylko mi się wydaje z tym niebieskim przez efekt powiększenia zdjęć.
Edysja: ;) Jednak nie całkiem moja pomyłka, na osłonie silnika ten pierścień... ja bym jednak zaretuszował tak jak napisałem wyżej, żeby niebieski nie był jednakowy na krawędzi/obwodzie tej części. Taki drobiazg.

Post zmieniony (08-05-19 03:59)

 
08-05-19 19:07  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Tommy T.B. -dzięki, choć z tą apteką to przesada.

miroslaw - jestem pewien, że po zeszlifowaniu i pomalowaniu ich na nowo efekt byłby gorszy. Nie potrafię pomalować tak, aby farba nie odróżniała się znacząco od rastra. Myślałem żeby zrobić wash na zbiorniku, jednak w moim zdaniem zbyt mocno odznaczałby się na tle reszty zabrudzeń. Planuję jednak go delikatnie ubrudzić pigmentami pod koniec budowy. Pierścień na osłonie silnika już taki zostanie - nie chce za dużo kombinować, bo efekt może być gorszy niż jest teraz.

Po uwagach laszlika i rowina na sąsiednim forum dotyczących geometrii podwozie postanowiłem zaryzykować i za pomocą piłki zrobionej z żyletki naciąłem goleń wraz mosiężnym rdzeniem jak najbliżej powierzchni płata. Aby przypadkowo nie naciąć kartonu wokół wnęki zabezpieczyłem go 2 warstwami taśmy.


Fragment pozostały po wycięciu klina zmoczyłem, aby się łatwiej poddał i licząc na to, że podwozie nie popęka dogiąłem je na tyle ile to było możliwe, aby nie uszkodzić wcześniejszych spoin. Goleń doginałem dopóki zwilżony fragment nie wysechł, a następnie zalałem wszystko klejem CA tak aby powstała skorupa była w stanie utrzymać nowe położenie goleni. O dziwo klejony fragment nie wygląda tragicznie, a po delikatnym retuszu powinno być trochę lepiej.


W tym momencie patrząc od przodu kąt podwozia rozbiega się trochę z tym co jest przedstawione na rysunkach - golenie są wychylone do wewnątrz zbyt mocno. Patrząc z boku wychylenie wygląda na poprawne - oś kół wypada na poziomie łączenia osłony silnika z resztą kadłuba.



--


 
08-05-19 21:06  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
mirosław   

Na Forum:
Galerie - 3
 

Nie miałem na myśli malowania powierzchni, choćby małych, tylko retusz samych krawędzi przed przyklejeniem tych pierścieni.
Przeróbka podwozia godna podziwu. Powodzenia w dalszej budowie, a że to już końcówka, więc gratulacje.

Post zmieniony (09-05-19 06:22)

 
07-06-19 19:21  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam ponownie

Wykonałem fotel - czekam na fototrawione klamry i wtedy dodam pasy:


Celownik:


Zespół śmigła:


Wiatrochron - element dość trudny przez podwójne szyby. Przy bocznych szybach powinienem użyć również od strony wewnętrznej cienkiej folii, jednak nie byłem w stanie jej przykleić na styk do ramek, tam abym był zadowolony - wybrałem mniejsze zło i zastosowałem trochę grubszą folie. Przyklejenie wiatrochronu do kadłuba tak aby dokładnie przylegał może być trudne - okna boczne nie mają dolnych ramek, wiec tego fragmentu nie będę mógł łapać co chwilę za pomocą kleju CA, ponieważ istnieje ryzyko zaparowania.


Limuzyna - najtrudniejszy element to dodatkowe szyby pancerne - instrukcja w żaden sposób nie podpowiada jak je prawidłowo skleić. część wewnętrzna i zewnętrzna mają różną szerokość i nie miałem pojęcia do której krawędzi wyrównać elementy. Owiewka to produkt AH - niestety jakość powierzchni nie jest najlepsza, kąpiel w lakierze bezbarwnym niewiele poprawiła jej przejrzystość.


Zabrałem się także za podwozie - to co wydawało mi się największą zaletą tego zestawu, czyli oddzielne kołpaki okazało się największą wadą. Odcięcie ich od formy było bardzo czasochłonne oraz 'brudne', a spasowanie jest dalekie od ideału. Uznałem, że powstałą szczelinę zaleję rzadką farbą w kolorze opon przed ich malowaniem.


Pozdrawiam

--


 
10-06-19 07:42  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Rzeznik 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 8
 

Ale to jest piękne.

 
13-06-19 08:23  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Bardzo lubię tego typu relacje.
Wszystko jasne i klarowne :-)

Model rewelacja !

 
13-06-19 16:21  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
bartosz 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Mistrzostwo świata ! Malowałeś czymś arkusze przed klejeniem?

 
19-06-19 15:50  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Dziękuję :)

Arkusze jak zawsze pokryłem nierozcieńczonym Caponem.

Pozdrawiam

 
06-07-19 21:16  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 7


 - 1

Witam w końcowej aktualizacji relacji :)

Tak jak wspomniałem wcześniej szczelinę pomiędzy felgą a oponą zalałem farbą, która następnie zmyłem jej nadmiar. Tak przygotowane koła pomalowałem aerografem, a następnie za pomocą pędzla pomalowałem felgi. Całość dodatkowo delikatnie ubrudziłem pigmentem.


Dodałem również przewody hamulcowe:


Po przyklejeniu kół do goleni ubrudziłem opony i osłony:


Z firmy Eaos wspomnianej przez Tomasza D. w jego relacji z budowy Bismarcka zamówiłem sprzączki do pasów. Jestem bardzo zadowolony z jakości wykonanej blachy.


Projektując blachę wzorowałem się głównie na dodatkach do modeli plastikowych. Wydaje mi się że sprzączki są trochę za duże ale wg mnie wygląda to lepiej niż pasy z wycinanki.


Pasy zamontowane w kabinie - aby nadać trochę dynamiki jeden z pasów przerzuciłem przez burtę.


Po zamontowaniu fotela przyszedł czas na montaż oszklenia. Mimo moich obaw nie miałem problemu z wklejeniem wiatrochronu.


Wykonałem również światła pozycyjne wraz z rurką Pitota:


Ostatnim etapem było przyklejenie śmigła, działek oraz reszty elementów z drutów/igieł.


Czas na galerie. Dotychczasowy brystol był za mały aby wypełnić cały kadr zatem kupując nowy postanowiłem zmienić kolor na jasnoszary. Model prawdopodobnie wyląduje na podstawce, jednak póki co szukam inspiracji jak powinna wyglądać.






Pozdrawiam

--


 
06-07-19 21:58  Odp: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Foka jak ta lala... Pięknie, nic dodać nic ująć.

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
06-07-19 22:18  Odp: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Pięknie i czysto wykonany. Świetny retusz, poukrywane linie łączenia.

Gratuluję efektownego modelu.

Może w następnym pomyślałbyś, żeby dodać coś od siebie. Takie wnęki podwozia...

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
07-07-19 10:00  Odp: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

Efekt końcowy cacy. Gratulacje.

 
07-07-19 10:17  Odp: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kylo Ren 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


 - 6

Powiem tylko tyle bardzo ładny i czysto sklejony model. Foka pięknie się prezentuje pełny szacunek.

--
W fabryce: Fokker E V KK , Sopwith PUP KK, Lublin R XIII D KK,
Wz.34, Typ 5 Chi-ri

Fabrykę opuśiły:
Fokker E. V. , Mitsubishi A6M2 Zero , F-4F Wildcat , Chi-he , Sopwith F1 Camel MM , Nieuport 11c.1 "BeBe" , 4TP , F-104G Starfighter , Lokomotywa Spalinowa EMD F40PHM-2 , Spowith F1 Camel KK,

 
07-07-19 11:34  Odp: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Przyłączam się do ochów i achów. :-)

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024