FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 4Strony:  1  2  3  4  ->  => 
16-05-18 15:21  [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Witam,
Sopockie Warsztaty Lotnicze pozostają w temacie lotnictwa carskiej Rosji.
Wybór padł na Nieuporta IV.

Model prosty ale postanowiłem "trochę" sobie skomplikować jego budowę poprzez wykonanie konstrukcji kadłuba i skrzydeł tak by była ona widoczna pod światło i maksymalnie zwaloryzować po zgromadzeniu sporej ilości materiałów źródłowych.
Wydany model ma na sterze kierunku godło Imperialnych Sił Powietrznych Rosji

a ponieważ dokładne jego namalowanie przysporzyło by problemów aeroplan będzie w malowaniu 4 Syberyskiego Korpuśnego Oddziału Awiacyjnego (4.KAO Cb).

N-IV produkowany był również przez rosyjskie. zakłady DUX i był masowo stosowany do rozpoznania i szkolenia. Latało na nich wielu Polaków w różnych AO.
Na Nieuporcie IV sztabs.kpt Piotr Niestierow jako pierwszy w świecie w dniu 9 września 1913 r.wykonał "martwą pętlę.
Rok później (8 września 1914 r.) zginął taranując nieuzbrojonym Morane-Saulnierem rozpoznawczego austriackiego Albatrosa B.II

Początek budowy.

Zmieniłem wewnętrzną podłogę z "blachy aluminiowej" z wykrzyżowanymi naciągami (?) na "sklejkową", która na zewnątrz do połowy była opłótniona i kryta blachą.

Wykrzyżowane naciągi - stalowy drut 0,5 mm usztywni konstrukcję. Drobne niedokładności w tylnej części wewnętrznej kadłuba będą niewidoczne - zakryje je "sufit"
Pozdrawiam,
Ryszard

 
16-05-18 22:56  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Czołem Tomaszu,
Dziękuję za link
https://www.youtube.com/watch?v=70T-4Olpriw
To właśnie jeden z 300 egz. wersji IVG wyprodukowanych w Rosji (replika jest OK, w odróżnieniu od amerykańskiej Sikorskiego S-16)

i doskonale widać profil stelaża podwozia.

Pozdrawiam,
Ryszard
PS- jak tam "erka" ?

 
20-05-18 18:05  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Witam,
Mała aktualizacja.

Pozdrawiam,
Ryszard

Post zmieniony (20-05-18 18:05)

 
20-05-18 21:34  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Tak jest - pod fotelem zbiornik na benzynę lotniczą. Drugi zbiornik był w poprzek góry kadłuba z przodu dzielony na olej i benzynę.

 
21-05-18 08:25  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Mucha - zbiornik jest zrobiony z ciasno zwiniętego sklejonego papieru potem nasączonego cyjanoakrylem. Wypukłe końcówki szlifowane papierem (kilka razy oblewane cyjanokrylem). Całość malowana akrylem i przetarta "Treasure Gold" ( mam taką pastę do uzupełniana ubytków w złoconych ramach do obrazów).
Zbiornik jest trochę za "gruby"- o 1 mm ale już taki zostanie.
Spód kadłuba (w odróżnieniu od ścian bocznych) to papierowy element z wycinanki oklejony od zewnątrz płótnem. Tak samo będzie zrobione pokrycie góry kadłuba w celu usztywnienia całości. Zmniejszy to prześwitywalność ale coś za coś :-)
Już po zrobieniu stelaża pod fotel znalazłem jego prawidłowy kształt. Nie będę robił nowego i tak ledwo co będzie widoczny.

Kolej na orczyk i drążek

A tak wyglądało sterowanie aeroplanem

Pozdrawiam,
Ryszard

 
21-05-18 11:14  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

jarek - a nie uważasz, że jak nie było żadnego wspomagania tylko bloczki i cięgna to nogami (większy nacisk) jednak łatwiej było wygiąć koniec skrzydła. Nawet były "podkówki" na oparcia pięt.

 
21-05-18 15:41  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Nie wymaga dużej siły ale jak sądzę większej niż wychylenie płytowego steru kierunku. Większy opór czołowy, powierzchnia, nośność.
Takie zastosowali rozwiązanie konstrukcyjne i nie ze względu na ewentualnego "przeciwnika". Każdy wyszkolony pilot gdyby zajrzał do kokpitu Nieuporta IV to od razu by wiedział jaki jest jego system sterowania. O ile mnie pamięć nie myli to podobnie chyba było w M-S "Parasolu", musżę to sprawdzić.

 
22-05-18 17:04  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

OK, jeśli chodzi o nawyki, szkolenie etc. Dwa, trzy loty i pilot się przestawi.
Nie przekonuje mnie natomiast ów "zamysł" konstruktorski by zmylić wroga.
Nigdzie w literaturze tematu nie spotkałem się z tym "zmyleniem".
"Manetka w Łosiu działała odwrotnie" - ano działała bo tak została zaprojektowana ale nie po to by oszukać ewentualnego zdobywcę samolotu.

 
22-05-18 18:12  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Tak jak wspomniałem taki sam system sterowania był w Morane-Saulnier "L"


Post zmieniony (22-05-18 18:15)

 
23-05-18 19:58  Odp: [R] Nieuport IV (1: 33 ) Answer 2006)
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Witam,
Początek wyposażania kokpitu.

Przymiarka przedniego zbiornika oleju i benzyny i prawej burty kadłuba

a jak przyjdzie górne poszycie - niewiele będzie widać

Kolej na dźwignie, manetki i kilka zegarów.
Poniżej ciekawa seria zdjęć z montażu Nieuporta - IV .
Krosno 2 kuty 1915 r.

Pozdrawiam,
Ryszard

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 4Strony:  1  2  3  4  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024