FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
24-08-16 23:51  [R/G] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam w kolejnej relacji!

A właściwie pierwszej jaką zaczynam na tym forum. Wielu z Was mnie zna, a jak ktoś mnie nie zna, to myślę, że pozna w trakcie trwania relacji.

Głównym bohaterem tego wątku będzie Brewster B-239 Buffalo. Pilot Hans Wind, jeden z asów fińskiego lotnictwa z czasów wojny z sowietami.
Model w 2D nie sprawia wrażenia trudnego, poza oczywiście kabiną pilota i dużą częścią wnętrza kadłuba, które zajmują prawię połowę objętości modelu. Zdecydowałem się na ten model, bo wydał mi się dobrą bazą do rozbudowy, czyli tak zwanej waloryzacji. Przekonało mnie ku temu gro zdjęć, egzemplarza fińskiego (BW-372) wyciągniętego z jeziora całkiem niedawno. Tak więc jak można się domyślać, model nie będzie w założeniach standardu, lub "mojego standardu", a będzie od początku modelem waloryzowanym.
Oprócz wyżej wspomnianych zdjęć, przy budowie bardzo pomocny był ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=3_a2RhOcZ3U
oraz ta strona:
http://sa-kuva.fi/neo?tem=webneoeng
fantastyczne archiwum zdjęć (nie tylko lotniczych) z okresu wojny, w bardzo dobrej rozdzielczości. Szczerze polecam osobom zainteresowanym tematem tamtego teatru działań wojennych.
Na tej stronie udało mi się odnaleźć kilka zdjęć samolotu, który był pierwowzorem dla sklejanego modelu. Czyli B-239 BW-393, ciekawe jest, że ten samolot w różnym okresie wojny występuje z różnym numerem na sterze kierunku. Doczytałem na jednej ze stron internetowych, że sytuacja taka była normalna w przypadku zmian w zasobach maszynowych.
Tak więc prezentuje się samolot wraz z pilotem:







Już na podstawie dwóch pierwszych zdjęć można zauważyć różnicę w konstrukcji między samolotem, a modelem. Z biegiem czasu tych różnic było coraz więcej, a stało się tak za sprawą tego, że autor modelu opierał się na zdjęciach egzemplarza muzealnego HM-671 czyli Humu, jedynej sztuki samolotu, którą Finowie zbudowali sami na podstawie amerykańskiej wersji. Użyli innych materiałów, innych rozwiązań, silnika i ogólnie samolot ten miał dużo gorsze osiągi od B-239, więc zarzucili ten pomysł. Nie można mieć dużej pretensji do autora modelu, gdyż w czasie wydania go, nie było jeszcze w internecie zdjęć rozbitego BW-372, bo poza nimi, materiały do tego samolotu są niestety bardzo ubogie. Z czym będę miał problem w dalszej części relacji. Także nie będę wyliczał dokładnie wszystkiego co zmieniłem, ale będzie to widoczne na zdjęciach. Nie mniej można również skleić efektowny model wprost z wycinanki, co widać w dokonaniach innych modelarzy.

Wracając do budowy, to założyłem, że będzie ona przebiegała w innej kolejności niż przewidział autor. Najpierw wykonam poszczególne elementy strukturalne, a zakończę na kabinie pilota. Postanowiłem tak, ze względu na obawę, że po uporaniu się na początku ze skomplikowaną kabiną, nie starczy mi sił i zapału, do dokończenia modelu. Uważam, że w tym przypadku ta polityka sprawdza się w 100%.

Na pierwszy ogień poszło okapotowanie silnika, które ma dość skomplikowany kształt, szczególnie przy górnym i dolnym wlocie. Chciałem również otrzymać charakterystyczne obłości w krawędzi natarcia wlotu do silnika. Całość retuszowana wstępnie farbami TEMPERY dobranymi na oko, a finalnie będzie jeszcze pociągnięta delikatnie suchym pędzlem. Tak wyglądało to w trakcie klejenia.



Natomiast po otrzymaniu odpowiedniej bryły, wnętrze pomalowałem na kolor aluminium, oraz ubrudziłem "olejem". Natomiast od zewnątrz zabezpieczyłem lakierem bezbarwnym Gloss Gunze, o którym pisałem w relacji Spitfire L.F.IX.













Następnie zabrałem się za silnik. W związku z dość dużym sukcesem, adaptacji żywicznego silnika w skali 1/32 do modelu P-47 Thunderbolt w skali 1/33, postanowiłem w tym przypadku wykonać podobny zabieg. Dostępny na rynku jest silnik żywiczny R-1820 firmy Vector, w postaci widocznej na zdjęciu poniżej.



Aby pasował zewnętrzną średnicą do wewnętrznej średnicy okapotowania, zmniejszyłem każdy cylinder o 4 żebra chłodzące. Zmierzyłem długość po bloku silnika i porównałem go z wycinanką, następnie zeszlifowałem do odpowiedniej długości. Pomalowałem i skleiłem jak instrukcja Vectora nakazała. Następnie przykleiłem do wręgi z wycinanki. A ostatnim etapem było uzupełnienie w popychacze, kable prądowe, obejmy, ten element na obudowie z przodu charakterystyczny dla silników w fińskiej wersji oraz w tabliczki znamionowe wykonane z grubej folii aluminiowej i kalkomanii z modeli plastikowych. Gotowy silnik prezentował się następująco.









Całość po zmontowaniu wygląda następująco.



Nie uważam, że użycie żywicznego silnika w modelu kartonowym to profanacja tej gałęzi modelarstwa. Moje podejście jest takie, że zależy mi na osiągnięciu efektu jak najbardziej zbliżonego do rzeczywistego obiektu. Także kartonowi ortodoksi niestety muszą się pogodzić z taką wizją prezentowanego modelu.

Aby ten etap był zakończony brakowało jeszcze śmigła, tak więc ono było kolejnym etapem w budowie. Zależało mi, żeby nie malować łopat śmigła. Skręt udało mi się otrzymać maksymalny, jaki był możliwy bez ich malowania. Piasta w modelu była szara, a w rzeczywistości srebrna, więc w takich wypadkach zawsze maluje element. Sam kształt piasty dość niepoprawny, ale po zamontowaniu do całego zespołu jest to praktycznie niewidoczne. A sama przebudowa byłaby dość uciążliwa. W związku z tym postanowiłem zostawić tak jak autor przewidział.







Brakuje jeszcze kolektorów wydechowych, jednak będą one przyklejone dopiero po ustawieniu okapotowania do kadłuba. Tak się prezentuje cały zespół okapotowanie, silnik i śmigło.



Kolejny raz wyszedł mi bardzo długi wywód, także przepraszam. Wydaje mi się, że to w związku ze wstępem, także kolejny będzie na pewno krótszy.
Zapraszam do udziału w relacji. Tym razem dedykacji nie będzie, tak jakoś się ułożyło.

Dziękuję i pozdrawiam

Post zmieniony (28-01-18 15:24)

 
25-08-16 01:58  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Mario 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Ostre wejście :-)
Powodzenia przy budowie.

--


 
25-08-16 07:38  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
MPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Kosmos. Na pewno będę tu zaglądał.

 
25-08-16 08:19  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Marzen 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Widziałem na żywo - boski !!!! Super, że wreszcie pokazujesz, a o efekt końcowy jestem spokojny :-D

 
25-08-16 08:22  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Wielce obiecujący początek. Kibicuję.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
25-08-16 10:57  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
MarcinS 

Na Forum:
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 8


 - 4

Szoking!!!

--
pozdrawiam,
MarcinS

 
25-08-16 13:18  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Mocne uderzenie!
Osoby wrażliwe proszone są o opuszczenie sali... ;-)
Prosisz o zmniejszenie zdjęć do miniaturek ( photobucket)...
Ja bym chciał wiedzieć, jak się wstawia takie piękne,pełnowymiarowe fotki... ;-)
A co do miniaturek - najeżdżając na fotkę w albumie photobucket w lewym górnym rogu wybieramy "share", a z rozwijającej się listy najniższą pozycję- IMG thumbnails -czy coś takiego. I już. Jest miniaturka-jej kod, który po skopiowaniu wklejamy do postu.

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
25-08-16 17:56  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Świetna robota!!! Zgadzam się z Tobą co do użycia żywicznego silnika. efekt jest znakomity a to jest najważniejsze. Model kartonowy wcale nie musi wyglądać jak kartonowy, ale może być podstawą do zbudowania fajnej repliki.

--
Pozdrawiam!

 
25-08-16 21:24  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dzięki za komentarze.
Mariusz o miniaturki nie chodziło mi o wstawianie linku, ale nie ważne jakoś sobie poradziłem. Także dzięki :)

 
25-08-16 21:36  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
lipa 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
 

Podziwiam talent i umiejętności! Obserwuję z uwagą!

--
Jan

W budowie: Fokker e.V

W kolejce: Hawker Hurricane od AH, P-51B od AH, PZL P.11c od AH

Skończone: I-16

 
26-08-16 13:15  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Kalafior 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 5

A te łopaty śmigła to aby nie na odwrót? Jak tak patrzę to mam wrażenie, że przy takiej geometrii i lewych obrotach to raczej by samolot pchały do tyłu. Ale może się mylę lub to jakieś złudzenie.

Post zmieniony (26-08-16 13:28)

 
26-08-16 14:19  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Jest dobrze. Ja bym się przyczepił że jest za mały kąt śmigła

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
26-08-16 15:57  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Pięknie wyprofilowana obudowa silnika, a silnik przepiękny.
Lubie takie dodatki bo oszczędzają sporo czasu i są bardzo efektowne.

Post zmieniony (26-08-16 19:42)

 
26-08-16 17:11  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
El Comandante 
moderator




Na Forum:
Relacje z galerią - 6
Galerie - 12
 

A ja bym się nie przyczepiał bo nie ma o co. Piękna robota, świetne zdjęcia i wyjaśnienia co, jak i dlaczego powodują że czyta się tą relację z przyjemnością.

--
>> El Comandante - dla znajomych Renia <<
GEKOn

 
26-08-16 18:43  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dzięki za komentarze.

Kalafior, silnik kręcił się w prawo patrząc w kierunku lotu samolotu. Widać to zresztą po układzie łopat śmigła z drugiego zdjęcia, które przytoczyłem w pierwszym poście. Samo śmigło było budowane w oparciu o zdjęcia egzemplarza rzeczywistego, więc udało mi się ustrzec, przed błędem o którym piszesz.

Bizon, nie wiem czym jest "mały kat śmigła". Ale jeżeli chodzi Ci o kąt ustawienia łopat (krawędzi natarcia), to w tym samolocie występowało śmigło o zmiennym skoku. Także zakres był różny, przy ustawieniu opierałem się o zdjęcia wojenne. Oczywiście było ustawione "na oko", więc może sprawiać wrażenie błędu. Ale porównując ze zdjęciem rzeczywistego obiektu wydaje mi się, że jest ok.

Pozdrawiam

 
26-08-16 19:33  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

O właśnie nie mogłem sobie przypomnieć tego slowa, chodziło mi oczywiście o kąt ustawienia łopat.

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
05-09-16 23:24  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam w drugiej odsłonie relacji z moich zmagań z modelem fińskiego Buffalo

Dzisiaj będzie, dość krótki post pod tytułem SKRZYDŁA. Wykonałem je głównie według instrukcji, więc niewiele można napisać. Opiszę więc tylko zmiany, które zastosowałem. Przede wszystkim wykonałem pominięty w modelu reflektor do lądowania. Jest to dość duży element, więc pominięcie go w modelu, przy tak rozbudowanym wnętrzu kadłuba, mija się z celem. Także osoby wykonujące ten model w przyszłości, powinny poświęcić parę chwil i wykonać go we własnym zakresie.
Dodatkowo uplastyczniłem wnękę podwozia, a dokładnie jej część skrzydłową. Według dokumentów oraz zdjęć wyłowionego egzemplarza, była ona w kolorze aluminium. Brakuje w niej przewodów, ale będą one poprowadzone po zainstalowaniu skrzydła do kadłuba.
Jak widać na zdjęciach poniżej wyciąłem również wyloty łusek, które również są pokaźnych rozmiarów i aż prosiły się o skromną waloryzację.
W wizualizacjach modelu w instrukcji, jest błędnie przedstawiony kształt osłony aerodynamicznej karabinów maszynowych. Na zdjęciu z portalu fińskiego, który przytaczałem w pierwszej wiadomości tej relacji, widać ją wyraźnie. Dzięki temu istnieje możliwość wykonania tego elementu poprawnie.





Skrzydła są obecnie pomalowane jedną warstwą ochronną lakieru bezbarwnego, o którym pisałem przy okapotowaniu silnika, stąd widoczny połysk. „Szkło” lampy do lądowania jest zabezpieczone maskolem przed działaniem lakieru. Całość prezentuje się następująco.











Miejscowy retusz będzie jeszcze robiony w miarę potrzeb, kiedy będzie już cała bryła modelu.

To by było na tyle dzisiaj. Bardzo dziękuję za aktywny udział w relacji.

Pozdrawiam

 
06-09-16 23:20  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
stachooo 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 23
Galerie - 22


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 16


 - 4

Pojechałeś z tym silnikiem, wykonanie bardziej niż rewelacyjne. Piękny model będzie. Czekam na ciąg dalszy :-)

--
Pozdrawiam, Stachu

Samoloty z kartonu - mój blog modelarski

Samoloty z kartonu - Facebook

Caponowanie to jest dodawanie elementu baśniowego do modelarstwa.

 
11-09-16 23:01  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam w trzecim odcinku relacji z budowy modelu Brewstera

Dzisiaj zademonstruję efekt zmagań nad statecznikami i powierzchniami sterowymi oraz podwoziem. Jeżeli chodzi o te pierwsze elementy, nie było tu zbyt wiele zmian, właściwie tylko szare powierzchnie dźwigarów i mechanizmów, zostały przemalowane na srebrno. Reszta natomiast jest sklejona zgodnie z instrukcją. Większość klejona BCG, tylko miejscami użyłem butaprenu. Ogólnie nie ma o czym pisać, więc prezentuję zdjęcia.













Podwozie natomiast wymagało troszkę więcej modyfikacji. Przede wszystkim zdecydowałem się na wykonanie charakterystycznych nitów z kulek BGA (średnica 0.3mm), które znajdowały się na tej nietypowej konstrukcji „goleni” podwozia. Założenie było takie, aby nie malować całego elementu, także starałem się pomalować pojedyncze nity, kolorem wcześniej dobranym do retuszu.
Dodatkowo zmieniłem konstrukcję dolnej części goleni, tuż przy amortyzatorze i mocowaniu felg. Ta z wycinanki niewiele miała wspólnego, z tym co jest na zdjęciach archiwalnych samolotu. Również zmieniłem kolor na aluminium, który nawet na zdjęciach czarno-białych z epoki, jest dość łatwy do rozpoznania, ze względu na połysk. Na tej części brakuje jeszcze tabliczek znamionowych, które wykonam w podobny sposób, jak te na bloku silnika, przewodu hydraulicznego oraz ostatecznego retuszu i brudzenia. Wszystko to zaplanowałem w dalszej części budowy modelu.









Jeżeli chodzi o model to tyle na dzisiaj. W kolejnej odsłonie relacji zaprezentuję pracę nad wnęką podwozia, która będzie wstępem do wnętrza kadłuba.

Oprócz tego chciałbym pokazać rarytas, którego odnowienie zostało zakończone u mnie w pracy w zeszłym tygodniu. Jest to oczywiście Lim-5, czyli polski MiG-17 (dzieki Pawel). Ten egzemplarz to pomnik na terenie mojej firmy. Wcześniej bardzo zaniedbany i lekko podgnity miejscami, ze względu na składowanie pod chmurką. Firma odnawiająca, wyczyściła samolot z brudu i glonów, które rozwinęły się na płatowcu, następnie wypiaskowali całość, wypełnili ubytki i odmalowali go. Dodatkowo osłona kabiny została wypolerowana, dzięki czemu jest teraz bardziej przezroczysta. Widać, że wulkanizacja przespała projekt, ale mimo wszystko prezentuje się naprawdę dobrze.







Osoby „z zewnątrz” będą mogły zobaczyć, między innymi ten samolot na imprezie, która jest co roku organizowana u nas pod nazwą „Noc w Instytucie Lotnictwa”. W tym roku odbędzie się ona 14.10.2016, więc zapraszam wszystkich. Więcej informacji jest tutaj o wydarzeniu jest tutaj http://nocwinstytucielotnictwa.pl/ . Ja zapewne, jak co roku, będę opowiadał o zasadzie działania silnika turbowentylatorowego na podstawie, obsługiwanych u nas silników CF6 albo CFM56, które mamy jako eksponaty na hali, więc będzie można mnie zagiąć jakimiś trudnymi pytaniami. Jeszcze bliżej wydarzenia dodam jakieś szczegóły jakby ktoś był zainteresowany. Ale serdecznie zapraszam już teraz.

Dziękuję i pozdrawiam

Post zmieniony (12-09-16 08:37)

 
12-09-16 00:46  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Paweł M. 

 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Zmień opis dotyczący trzech ostatnich zdjęć. Lim-5 to oczywiście polski MiG-17, a nie 15. Jeszcze miłośnicy "rur" mogliby się obrazić :)

--
http://www.kartonowa.pl

 
12-09-16 08:36  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dzieki Pawel, to samo mi napisal Laszlo. Faktycznie chodzilo mi o MiGa-17, taka mala literowka w poscie pisanym tuz przed snem :)

 
12-09-16 14:37  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. To co już wykonałeś podoba mi się i to baaardzo. No i chwała dla firmy za dbanie o eksponat.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
20-09-16 22:38  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam w kolejnej odsłonie relacji!

Tym razem będzie to pierwsza odsłona z cyklu „walki” z wnętrzem kadłuba. Na pierwszy ogień poszła wnęka podwozia. Niestety ta proponowana w wycinance oparta jest na licencyjnej fińskiej wersji samolotu Buffalo, więc niestety ma niewiele wspólnego z tą prawidłową. Wszelkie zmiany, które wprowadziłem, zrobiłem na podstawie zdjęć wraku, o którym pisałem w pierwszym poście. Niby zdjęcia są dość dokładne, ale ze względu na to, że przednia część samolotu, jest odseparowana od tylnej, to ułożenie przewodów, trzeba oprzeć na domysłach i nielicznych zdjęciach archiwalnych. Zdjęciem wiodącym przy budowie modelu, było to ukazane poniżej.



Ciężko mi będzie opisać co dodałem, bo trochę tego było, także zainteresowanych odsyłam do instrukcji modelu, celem porównania go ze zdjęciami poniżej. Zacząłem jednak tak, jak nakazywała instrukcja, od wręg ze ścianami ograniczającymi wnękę. Od razu porobiłem otwory, żeby móc później wprowadzić w nie przewody hydrauliczne i popychacze. Umiejscowienie otworów zostało wykonane „na oko”, gdyż nie posiadam żadnych planów, na podstawie których mógłbym to zrobić.



Druga strona została wyposażona w imitację dźwigaru skrzydeł wraz z nitowaniem, różnego rodzaju kątowniki oraz zmieniony filtr (proponowany w wycinance pochodzi z licencyjnej wersji). Musiałem wykonać jak najwięcej szczegółów, ponieważ cała wnęka będzie malowana na kolor aluminium.





Następnie obie części skleiłem ze sobą i wykonałem kratownicę, w większości, zgodnie z instrukcją modelu. Są jednak różnice, które łatwo wychwycić na zdjęciach. Kratownica została wykonana z drutów węglowych, które dużo łatwiej się docina i klei, niż stalowe. Kupiłem je w sklepie dla modelarzy RC. Reszta została wykonana tradycyjnie z drutów stalowych, miedzianych i cyny. Efekt widoczny jest poniżej.



















Ze względu na to, że wnęka wraz z przewodami jest głównie w kolorze aluminium, to skleiłem całość, a malowana będzie dopiero, kiedy ukończę całe wnętrze kadłuba. Ono również jest w kolorze aluminium, więc ułatwi mi to malowanie za pomocą aerografu.

Tyle na dzisiaj. Bardzo dziękuję za udział w relacji i oglądanie mojej pracy. Pozdrawiam

--

 
21-09-16 17:24  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Czym kleisz kulka BGA?

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
21-09-16 18:43  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Tommy T.B. 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5
 

Precyzja i dbałość o szczegóły rozwaliła mi konstrukcję.
Ciekaw jestem czy zapłon jest prawidłowo ustawiony :-)

Mistrzowska robota - GRATULUJĘ

 
21-09-16 21:04  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dzięki wielkie Tommy, od Ciebie to miły komplement, zważywszy na Twoje dokonania w kartonowej materii.

Bizon, miejsce gdzie wklejam kulkę nakłuwam igłą o odpowiednim rozmiarze. Następnie smaruję otwór BCG małym pędzelkiem, tak aby był wypełniony klejem. Później za pomocą nawilżonej wykałaczki, przenoszę kulkę do otworu. Jak zrobię kilka, to wciskam je delikatnie płaską częścią pensety. I tak dalej.

 
13-10-16 21:03  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam

W dzisiejszym odcinku relacji chciałbym pokazać postępujące prace nad wnętrzem kadłuba. Zacząłem od ściany ogniowej i podłogi, która jest dźwigarem skrzydeł. Widać to dokładnie po nitowaniu tej części. W związku z tym, że wnętrze będzie malowane, trzeba było wykonać wszystkie przetłoczenia i nity. W tej konstrukcji, charakterystyczne było to, że elementy we wnętrzu kadłuba były łączone za pomocą nitów z łbem wypukłym. Do wykonania imitacji takich nitów użyłem kulek BGA o średnicy 0.3mm, tych samych które opisywałem w relacji Spitfire IIa. Zmieniłem nieco chodniki pod nogami, oraz ten wypust po lewej stronie, który będzie w dalszej części odpowiedzialny za prowadzenie linek chowania podwozia głównego. Malowanie zostanie wykonane aerografem dopiero po sklejeniu większości części we wnętrzu kadłuba. Ze względu na to, że przeważający kolor to aluminium, będzie to dość proste.













Później wykonałem tylną część szkieletu. Wymagała ona zmian ze względu na to, że w modelu będzie otwarty tylny luk eksploatacyjny. Dzięki temu uda mi się doświetlić wnętrze kadłuba, które będzie dość widoczne przez otwór w kabinie pilota. Niesie to oczywiście za sobą przymus przebudowy szkieletu modelu i wyposażenia tylnej części kadłuba, ale wydaje mi się, że będzie warto. Otwory wykonane we wrędze, są przeznaczone na cięgna od sterowania trymerami oraz sterami.





Tyle na dzisiaj. W kolejnej odsłonie zaprezentuję dalsze prace nad wnętrzem kadłuba. Trochę tego będzie, więc teraz relacja stanie się dość monotematyczna.

Przypominam również o jutrzejszej imprezie w Instytucie Lotnictwa, na którą serdecznie zapraszam!
http://nocwinstytucielotnictwa.pl/program/

Pozdrawiam!

 
23-10-16 23:10  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam

Dzisiaj będzie bardzo krótko. Budowy wnętrza kadłuba ciąg dalszy. Jak widać na zdjęciach poniżej, zaczynam odchodzić coraz bardziej od wycinanki. Zmieniłem konstrukcję szkieletu górnej części, ze względu na to, że jest otwarta taka mała pokrywa. Nie wiem po co ona tam była, ale idealnie nadaje się do tego, aby doświetlić tylną część wnętrza kadłuba. Dodatkowo zmieniłem kształt wycięć we wręgach i usunąłem, toporne podłużnice. Nie można ich było usunąć całkowicie i zastąpić, bardziej odpowiednimi co do skali. Jednak takie można już spokojnie zaakceptować. Wręgi na zewnętrznej powierzchni nasączone cyjanoakrylem. Tak, aby były sztywniejsze i łatwiejsze w obróbce, w przypadku, gdyby okazało się, że należy szlifować szkielet przy pasowaniu wewnętrznego poszycia.













Pozdrawiam

 
24-10-16 00:24  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Miskowski 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Z racji poziomu wykonania i jakości relacji wpisy komentatorów też muszą być monotematyczne i nic nie wnoszące, pewnie dlatego jest ich tak niewiele.
Oglądam z przyjemnością i cieszę oczy.

 
24-10-16 21:48  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Fantastyczna robota!
Uwielbiam oglądać Twoją pracę ; super precyzja, wspaniały materiał do nauki. Choć z drugiej strony podświadomie czuję, że jesteś nie do dogonienia... ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
24-10-16 22:04  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Podziwiam wykonanie !

 
25-10-16 10:49  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Podziwiam, podziwiam i ,,napodziwiać" :) się nie mogę. Cudeńko tworzysz.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
03-11-16 23:49  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam

Przyszła pora na połączenie dwóch wcześniej wykonanych podzespołów w całość. Mowa jest o przedniej części kabiny pilota oraz o całym zespole elementów za jego plecami. Aby to zrobić musiałem wykonać płytę podłogową, na której stał fotel pilota oraz było umieszczonych kilka elementów wyposażenia kabiny. Opierałem się na tym zdjęciu:



Dokonałem kilku przeróbek, polegających na wprowadzeniu łbów wypukłych nitów, zróżnicowaniu poziomu podłogi, usunięciu elementów, które zostały wrysowane w modelu, a nie było ich w rzeczywistości oraz zmianie kształtu dwóch „skrzynek”, które znajdują się na tylnej części podłogi. Widać również na zdjęciach błąd w grafice, gdzie zostawiono białe pola, a instrukcja nie mówi o przyklejeniu tam czegokolwiek. Takich błędów w tym modelu jest dużo więcej.











Na powyższych zdjęciach widać, że użyłem szablon, w celu utrzymania odpowiedniej geometrii, gdyż konstrukcja kadłuba na tym etapie jest dość wiotka. Jego przednia część jest przyklejona do poziomego elementu w miejscu, gdzie później będzie tablica przyrządów, także po oderwaniu nie będzie widać tego miejsca. Tylna część natomiast jest luźno. Na tym etapie budowy wydawało się to wystarczające.
Na zdjęciach poniżej widać, że usunąłem zbiornik paliwa (część 20a). W przekrojach samolotu oraz w zdjęciach rozbitego egzemplarza nie ma po nim śladu. Jest to element charakterystyczny dla fińskiej wersji licencyjnej Buffalo, o której pisałem wcześniej. Płaska powierzchnia za kabiną pilota, mogła być miejscem na zbiornik, niestety nie wiem do czego była. Jest jednak pewne, że znajdował się taki element w tym miejscu.



W związku z tym, że miałem problem ze sztywnością konstrukcji kadłuba, postanowiłem zrobić dodatkowe podłużnice. Po zapoznaniu się konstrukcją modelu uznałem, że taka lokalizacja dodatkowych podłużnic będzie odpowiednia. Po pierwsze wzmocnią konstrukcję, a po drugie nie będą widoczne po zamknięciu kabiny. Dodatkowo uporałem się z „koszeniem” linii kadłuba, przez wklejenie widocznych trójkątów. Całość dodatkowych elementów nasączona cyjanoakrylem.



W związku z planowaniem budowy tylnej części kadłuba, zastosowany przeze mnie szablon do utrzymywania geometrii kadłuba, okazał się niewystarczający. Zaprojektowałem więc, na podstawie rzutu bocznego z instrukcji, coś w rodzaju przyrządu montażowego. Pionowe linie określają położenie wręgi, a kształt wycięty w kartonie, odpowiada docelowemu kształtowi kadłuba. Ma to istotne znaczenie, ponieważ ewentualne zwichrowanie wręg spowodowałoby niespasowanie poszycia w dalszym etapie budowy. Dodatkowo taki szablon spisał się idealnie w roli stojaka na kadłub podczas montażu kolejnych elementów.



Dziękuję bardzo za udział w relacji i pozytywne komentarze. Od razu zapraszam do kolejnej odsłony.

Pozdrawiam

 
04-11-16 13:53  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Z zainteresowaniem oglądam Twoje dokonania modelarskie ale na ostatnich zdjęciach widać tylko kotka, musisz je zmienić i wstawić od nowa.
Pozdrawiam

 
04-11-16 14:06  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
vwsmok 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 10


 - 2

Grupa: QWKAK

Ryszardzie, biedna kocina wisi tak od rana z powodu, że ponieważ na fotobukiecie awaria ;-)

--
w budowie:
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany) ; Whippet; Nieuport
Galerie:
Citroen H czyli QWKAKowóz falisty || Renault-Mgiebrow || HMVS Cerberus (96%) || Dufaux C.2 || SPAD A.2 || Camel Karo || CWS T-1 ||
Luftwaffe - "bezswastycznie" || Fokker D.VII, 15 Eskadra Myśliwska, 1920 r. || Sopwith Camel, Otto Kissenberth, Jasta 23 || AEC Dorchester, Libia 1941 r.

 
05-11-16 10:25  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Przejrzałem relację od początku i postanowiłem... kupić sobie 3 pączki. Ja pierniczę...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
05-11-16 19:03  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Halogen 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Patrząc na postępy w budowie przeżywam swoiste "deżąwi" : ))))) Sklejanie tego ażurowego szkieletu szczególnie jak się planuje pokazać wnętrze przez klapkę po prawej stronie kadłuba, bez uniknięcia zwichrowania jest bardzo trudne, ale wykonalne.
W przypadku nie otwierania tej klapki i nie wklejania butli można te 4 ostatnie wręgi zostawić pełne co poprawi sztywność szkieletu.
Oklejanie tego szkieletu to też dość spore wyzwanie.
Oczywiście wszystko da się skleić o czym świadczy dość dużo relacji ze sklejania tego modelu.
Mam nadzieję, że ten filmik znasz https://www.youtube.com/watch?v=0LXd1WnFt0Y i te zdjęcia https://www.flickr.com/photos/saminkuvat/2652228575/in/photostream/

 
06-11-16 11:27  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dzięki za pozytywne komentarze.
Halogen. W moim modelu zrobiłem to inaczej niż było u Ciebie. U Ciebie były wysokie podłużnice i wręgi z wyciętymi otworami jak przewidział autor. Czyli były sztywniejsze. Ja starałem się wyciąć otwór, tak aby grubość wręgi na całym obwodzie była jednakowa. Dlatego przerobiłem podłużnice, oraz zrobiłem dodatkowe pod "sufitem", widoczne na piątym zdjęciu od końca, w ostatniej aktualizacji. Dodatkowo, klapa o której piszesz, wypada dokładnie na ostatniej wrędze widocznej na zdjęciach powyżej. Także, aby otworzyć ją, musiałem zaprojektować kolejne wręgi w stronę tyłu kadłuba, które nie były przewidziane w modelu. Aby utrzymać symetrię kadłuba po doklejeniu zaprojektowanych elementów, musiałem użyć tego szablonu, który jest widoczny na ostatnim zdjęciu. Jak to wygląda pokaże w kolejnej aktualizacji.
Jeżeli chodzi o te elementy w standardzie, to jest to przerost formy nad treścią. Utrudnia to znacznie budowę, a po zakończeniu nic nie wnosi do efektu końcowego. W standardzie, otwarcie klapy o której mówisz jest niemożliwe, bo wypada dokładnie na wrędze, także trzeba przerabiać szkielet i uzbrajać kolejny segment kadłuba od wewnątrz. Więc przestaje to być standardem. W dodatku wyposażenie tej części wnętrza kadłuba ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Co do zdjęć to posiadam chyba wszystkie, które są ogólnie dostępne w internecie.

 
06-11-16 11:49  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Spychacz 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 2
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Co tu się wyprawia! Szok. A ten silnik, mimo że żywiczny, to już kompletnie mnie rozwalił.

Pozdrawiam.

--
Relacja: MAYA
Relacja z galerią: ARIZONA , NAGATO , FUSO
Galeria: RICHELIEU , KING GEORGE V
Slayer \m/

 
07-11-16 12:21  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Halogen 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Jak najbardziej masz racje, że autor nie wykazał się konsekwencją w projektowaniu wnętrza za fotelem pilota, bo bez otwierania tej klapy nic z tych części tam wklejonych nie widać, poza malutkim fragmentem butli, czyli jak gdyby klasyczna "sztuka dla sztuki". Natomiast w przypadku jej otwierania trzeba wykonać we własnym zakresie dodatkowe wręgi i wewnętrzne poszycie 2 segmentów,wewnętrzną stronę klapy i jakieś tam części z wnętrza, których wygląd trzeba sobie poszukać na zdjęciach archiwalnych, czy z muzeum.
Może kiedyś wyd.AH wyda jeszcze ten model z uzupełnianiami o których wspominamy np. w takim malowaniu http://www.asisbiz.com/il2/F2A-2/FAF/pages/Brewster-Buffalo-MkI-FAF-showing-its-camouflage-Finland-1942-01.html
Nie wiem, czy ci się mój pomysł spodoba, ale może warto jak już skończysz ten widoczny na zdjęciach fragment szkieletu, który poddajesz przeróbkom porównać z tym, który pokazano w tej relacji, gdzie sklejony on jest bez zmian http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=142916&t=142916 - ot takie dwa zdjęcia ze zmianami i bez zmian.
To tyle i teraz z niecierpliwością czekam na kolejne porcje zdjęć z postępów sklejania.

 
14-11-16 22:39  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam

Główne elementy w kabinie zostały ukończone. Kierowałem się zasadą, że co jest koloru aluminium, lub ma łatwy dostęp do pomalowania pędzelkiem, należy wkleić teraz. Kolejność jest również podyktowana tym, żeby można było uzbroić panele boczne, bez ewentualnego popsucia już wykonanych elementów.
Jak pisałem w poprzedniej odsłonie, aby utrzymać osiowość całego kadłuba, wykonałem szablon. Okazał się on bardzo pomocny w budowie. Oprócz utrzymania symetrii, pozwalał również wygodnie wklejać kolejne przyrządy do środka oraz był doskonałym stojakiem do przechowywania kadłuba. Całość prezentuje się następująco.





Jak widać na poniższych zdjęciach, chęć wyeksponowania wnętrza kadłuba przez otwartą klapę, zmusiła mnie do dużej ingerencji w konstrukcję modelu. Dodatkowym motywatorem, był fakt, że wnętrze modelu ma niewiele wspólnego z rzeczywistym B-239. Niestety jest to najsłabszy model jaki kleiłem z tego wydawnictwa, zarówno pod względem konstrukcyjnym jak i merytorycznym. Zmianie uległo niemal wszystko co jest widoczne na zdjęciach. Wiele elementów proponowanych rzez autora zostało usunięte, bo według dokumentacji, ich tam nie było. Niestety nie wszystko również udało mi się znaleźć w dokumentacji i jestem świadomy, że za pilotem powinna być radiostacja, bateria i jeszcze jakiś osprzęt. Jednak uznałem, że skoro nie mam materiału, to lepiej aby było to niekompletne.









Na zbliżeniach kabiny pilota, widać dobrze co było dodane. Przewody wychodzą „w powietrze” w tej chwili, jednak po zamontowaniu paneli bocznych, będzie złudzenie, że są poprowadzone dalej w samolocie. Zmieniony został również kozioł przeciwkapotażowy z charakterystyczną płytą pancerną za głową pilota oraz pompa ręczna po prawej stronie pilota, jak i wiele innych.

















Na ostatnim zdjęciu widać zaprojektowany segment wnętrza kadłuba, łączący istniejącą w modelu tylną część z sekcją centralną. Można też zaobserwować, wyznaczone miejsce gdzie będzie otwarta klapa eksploatacyjna. W tej części wklejone są od razu podłużnice, ze względu na to, że poszycie będzie tutaj nasuwane od tyłu kadłuba. W przednich segmentach, podłużnice będą przyklejone do wewnętrznego poszycia, którym będzie oklejany kadłub.



Stopień waloryzacji jaki zastosowałem, można porównać z modelami sklejonymi w standardzie na wysokim poziomie, których na forach jest kilka. Miedzy innymi halogen podał link we wcześniejszym wpisie.
Dziękuję za pozytywne komentarze.
Tyle na dzisiaj.
Dzięki za przebrnięcie przez dzisiejszy przydługawy wpis.

Pozdrawiam

 
14-11-16 23:00  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Tym razem kupię sobie... a co, 5 pączków. Przytyję przez tą Twoją relację... Masakra, jak tam to wszystko upchnąłeś ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
14-11-16 23:48  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Miskowski 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Masz Chłopie talent i zacięcie...
Pewnie model będzie mocno pootwierany coby dojrzeć te wszystkie piękne rzeczy.

 
15-11-16 07:25  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
ABC 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Założcie z Ryszardem jakkiś poddział żeby nie dobijać z góry zwykłych tradycyjnych modelarzy kartonowych.

 
15-11-16 10:50  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. ,,Całość prezentuje się następująco" - czyli świetnie :) I posty tak wykonywanych modeli nigdy dla mnie nie będą przydługawe.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
15-11-16 12:31  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
Dawidsan 

Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Hej Rowin,

Dziś nie zjadłem śniadania, bo nie znalazłem... Szczęki. Niesamowicie zrobione wnętrze. Dbałość o szczegóły iście zegarmistrzoska...trzymam kciuki za kolejne etapy budowy.

--
Pozdrawiam !

 
15-11-16 13:11  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

To jest jedna z tych relacji przy której mam ochotę odłożyć nożyczki bo stwierdzam że nigdy nie osiągnę takiego poziomu. Naprawdę rewelacja. Jestem pełen podziwu dla umiejętności.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
15-11-16 23:10  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Coś niesamowitego. Jestem pełen podziwu i uznania dla umiejętności. O dziwo nie zniechęca mnie to od modelarstwa i klejenia swoich samolocików, ale zachęca do doskonalenia się. Choć już teraz widzę,że taki poziom to tylko dla nielicznych.

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
16-11-16 22:42  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dziękuję za pozytywne komentarze. Z upychaniem nie było problemu, bo wcześniej przemyślałem co po czym wkleić, żeby nie kolidowało ze sobą. To chyba najtrudniejsze przy takiej waloryzacji. Jak już się to zaplanuje, a wcześniej znajdzie potwierdzenie w dokumentach co gdzie było, to już idzie z górki.
Model będzie miał otwarty tylko luk eksploatacyjny za kabiną pilota. Czyli wszystko co otwierało się w samolocie. Nie jestem zwolennikiem sztucznego zdejmowania poszycia. Poza tym prawdę mówiąc, do takich zabiegów to moje wykonanie jest za mało szczegółowe.
Mariusz doskonale napisane. Nie pokazuje tego, żeby zniechęcać do klejenia tylko wręcz przeciwnie. Wiele razy podkreślałem, że wzoruję się na relacjach zacnych modelarzy kartonowych i plastikowych. Jest to dla mnie bardzo motywujące, jeżeli prowadzą oni rzeczową relację z bardzo dobrymi efektami i zdjęciami.
W tej chwili ubóstwiam człowieka, który tworzy Spitfire XIVe . Niesamowite zdolności i efekt jego pracy.

Raz jeszcze dziękuję i zapraszam do uczestniczenia w relacji

 
16-11-16 23:06  Odp: [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

Spitfire w takiej skali zajefajny, ale to nie jest papierkowy model i nie te forum. Ma gość talent i moc cierpliwości. Piotr nie zapatruj się tak za bardzo w tamte mańkę bo zechcesz nas opuścić i żałobę ogłosimy i co wtedy? Motywacji zabraknie i młodzieży nie wychowamy w papierkowej tradycji ;-))

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024