FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
14-08-16 21:27  [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Witam wszystkich.
Rozpoczynam relację z budowy myśliwca P-38G.



Samolot bardzo charakterystyczny i zapewne wszystkim znany.
W posiadaniu miałem wersję z rocznika 2008 wydawnictwa Pana Halińskiego.
Co do samego modelu to będzie to wersja wykonana w standardzie.
Niestety nie mam zdjęć pokazujących budowę od samych podstaw, ponieważ budowę rozpocząłem ok. 2 lata temu i wtedy nawet nie myślałem o prowadzeniu relacji. Po zbudowaniu niepełnego kokpitu zabrałem się za Shermana i tak czas zleciał.
Może tyle słowem wstępu, na początek zdjęcia wypocin z przed lat:



Teraz zabrałem się za oklejanie poszyciem zewnętrznym:



Na razie to tyle, teraz pracuje nad dziobem.

Pozdrawiam.

 
24-08-16 20:49  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Witam w kolejnej odsłonie.

Miałem trochę więcej czasu i udało mi się zrobić dziób samolotu.
Na tym etapie mogę powiedzieć, że w tym modelu dobrze jest używać farby do retuszu nawet o dwa tony jaśniejszej niż kolor bazowy modelu. Taki wniosek nasunął mi się po pierwszych trzech elementach, które pomalowałem najbardziej zbliżonym do modelu kolorem. Tym sposobem wyszły trochę za ciemne łączenia, ponieważ większość elementów na brzegach jest jaśniejsza - imitacja odpryśnięć farby i jasnych zacieków.

A tak wyszedł dzióbek:



Ze względu na wątłą budowę gniazd karabinów, postanowiłem od razu zamontować lufy dla usztywnienia, żeby później nie mieć niespodzianki.
Lufy to zestaw z żywicy:



I całość na tym etapie budowy:



Pozdrawiam.

--
Pozdrawiam
WOJTEK
---------------------------------------------------
Na warsztacie: SHERMAN "FURY", Fw-190A-8/R8
W przygotowaniu: Tiger I

 
26-08-16 16:10  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Kolega Marzen w sumie dobrze opisał kwestię profilowania mocno zaokrąglonych części.
Robię to w podobny sposób, okrągłym elementem wygniatam wszystkie listki do momentu aż same nabiorą pożądanych kształtów. Trzeba tylko dobrać odpowiedniej wielkości narzędzie do danego elementu. Dobre też jest lekkie zwilżenie kartonu pędzelkiem, wtedy karton jest jeszcze bardziej podatny na kształtowanie, a po przeschnięciu sztywnieje w ukształtowanej formie, oby tylko nie przesadzić z tym nawilżeniem.

 
07-09-16 22:04  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Zgodnie z opisem budowy, którego w zasadzie się trzymam, nadszedł czas na skrzydła.
Na razie powstały odcinki łączące gondolę pilota z silnikami.
Zdecydowałem się na pewien eksperyment, którego wcześniej nie robiłem, a mianowicie uzupełniłem szkielety skrzydeł kartonem 0,5 mm.
Karton wyprofilowałem, całość utwardziłem klejem i delikatnie oszlifowałem.
Wyszło tak:



A tak po oklejeniu poszyciem:



Z efektu jestem zadowolony, bo skrzydła są twarde i równe na powierzchniach, można je śmiało trzymać bez obawy o odgniecenie szkieletu w poszyciu.
Muszę się przyznać, że miałem mały problem z instalacją skrzydeł do gondoli.
Po przyłożeniu miałem w tylnej części przerwę 1 mm.
Podejrzewam, że była to wina wręgi przy samej gondoli, która nadaje kształt skrzydła.
Była w trzech częściach i zapewne minimalne odchylenie przy sklejaniu szkieletu spowodowało tą rozbieżność. Lekki szlif załatwił sprawę i wszystko tworzy już całość:



Pozdrawiam.

 
19-10-16 22:17  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Witajcie,
Udało mi się skończyć centralną część samolotu.
Wnętrze uzupełnione o fotel i radiostację:



I całość po dodaniu osłony kabiny i poszycia tylnej części gondoli:



Kabina jak widać będzie otwarta.
Pozdrawiam.

 
22-11-16 22:10  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Odświeżając relację, prezentuję kolejną porcję efektów moich zmagań z P-38.

Na początek końcówki skrzydeł, które wykonałem tą samą metodą co części skrzydeł łączące silniki z gondolą pilota. Czyli szkielet uzupełniony kartonem i pozwoliłem sobie jeszcze na lekkie przesmarowanie szpachlą co po wyszlifowaniu dało efekt idealnej gładkości. Przyklejenie poszycia do tak przygotowanego podkładu było proste i przyjemne.



Zgodnie z opisem kolejnym etapem budowy są silniki, szkielet dosyć masywny i dobrze przemyślany, zwłaszcza jeśli chodzi o późniejsze połączenie wszystkich elementów w całość.
Ale żeby nie było tak łatwo to oklejenie szkieletu trzeba zacząć od środka, i jakoś nie lubię takich rozwiązań bo jak coś pójdzie nie tak w takim momencie to później ciągnie się na całą resztę.



Pierwsze elementy poszycia przyklejone, w kierunku przodu samolotu wyszło w miarę równo, co będzie dalej to się okaże po wykończeniu luków podwozia i turbosprężarek od góry.



Dosyć trudne było wyprofilowanie i wklejenie wewnętrznych elementów wlotów powietrza pod silnikiem.




Na razie to tyle, do następnego.

--
Pozdrawiam
WOJTEK
---------------------------------------------------
Na warsztacie: SHERMAN "FURY", Fw-190A-8/R8
W przygotowaniu: Tiger I

 
23-11-16 17:04  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Dzięki killy9999,
zaglądam do twojej relacji i śledzę twoje postępy bo to w końcu ta sama maszyna tylko w innym wydaniu.
Nie wiem jak to wygląda w WAK-u, ale wersja z KA jest dosyć trudna.
Na dopasowanie części nie można narzekać bo jest ok, ale żeby wszystko dobrze się zgrywało to trzeba porządnie wszystko wyprofilować. Każdą część przed przyklejeniem przymierzam na sucho po kilka razy zanim skleję, samolot ma specyficzne krągłości.

--
Pozdrawiam
WOJTEK
---------------------------------------------------
Na warsztacie: SHERMAN "FURY", Fw-190A-8/R8
W przygotowaniu: Tiger I

 
09-01-17 20:00  Odp: [R] P-38G Lightning (Miss Virginia)
WOJTEK 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6
 

Witam po długiej przerwie.
Z powodu braku czasu dotychczasowa budowa trochę się przeciągła, a do tego był to chyba najtrudniejszy etap prac nad tym modelem.
Dokończyłem gondole silnikowe wraz z turbosprężarkami.
I to było bardzo skomplikowane zwłaszcza część nr 89 (errata o nieco odmiennym kolorze).
Żeby dopasować tą część do reszty musiałem się nieźle nakombinować, od góry obejmuje ona obudowę turbosprężarki, od dołu łączy się z lukiem podwozia, a od przodu z poszyciem silnika. Nie obeszło się bez kilku drobnych korekt.
Miałem też drobny problem z chwytami powietrza. Według instrukcji buduje się je oddzielnie i w całości przykleja do kadłuba. Ostatecznie wyszło tak, że musiałem podpiłować wręgi od strony kadłuba aby cały zestaw dobrze przylegał do kadłuba bo bez tego zabiegu poszycia tych chwytów powietrza nie pokrywały wyznaczonego miejsca i od góry zostawał biały pasek na ponad 1mm. To może być mały błąd w projekcie bo w czterech przypadkach wychodziło mi tak samo.
Tak to wygląda:




Udało mi się zrobić także ogon.
Pozornie wydawał się łatwy, ale łączenia stateczników pionowych z poziomym też dały w kość:



Pozdrawiam.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024