FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
10-08-16 18:39  [R/G] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Ukłony,

oto kolejne wybryki Rico na podłożu kolejowym. ;-)
Jako, że od kilku lat zauroczony (czy może zakochany?) jestem w kolei Cukrowni Kruszwica, to postanowiłem w końcu realizować swój szalony plan. :-)))



Mimo, iż materiały mam dość bogate (Świat Kolei, Stalowe Szlaki, Modelarz...), to kolejne są jak najbardziej pożądane! I tak oto w dzień ukończenia jachtu holenderskiego rowerkiem podjechałem do księgarni, by nabyć jedyną tam sztukę opracowania „Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej” autorstwa Bogdana Pokropińskiego.
Spośród niezliczonej tam ilości parowozów wybrałem oczywiście kruszwicki. Takich z cukrowni jest tam więcej, niż jeden. :-)
Jeszcze odnośnie książki, to dla mnie jest nawet > za tania <! jak na to co możemy tam znaleźć. Szacun! Brać ludzie póki nie wykupili! ;-D

Trochu o oryginale.



Parowóz typu C1n2t na tor 750 został wyprodukowany w Warszawskiej Spółce Akcyjnej Budowy Parowozów (WSABP). Typ parowozu oznacza tendrzaka o układzie osi 0-3-1, dwucylindrowego, na parę nasyconą. Dokumentacja maszyny była gotowa w roku 1926, natomiast w 1927 parowozik wyjechał z hali o własnych siłach.

http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8147

Chęć zakupu parowozu wyraził zarząd Cukrowni Kruszwica i takim oto sposobem trafił na kolej buraczaną, gdzie szczęśliwie przejeździł aż do roku 1968.
Parowóz różni się trochę od egzemplarza na zdjęciu i filmie, gdyż cukrownia zażyczyła sobie dwukrotne powiększenie zbiorników na wodę.
Jako ciekawostkę należy dodać, iż był to pierwszy parowozik wąskotorowy wyprodukowany przez WSABP. :-)
Informacje na podstawie ww. opracowania.

Trochu o modelu.

Model powstaje nad podstawie dokumentacji zawartej w książce „Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej” autorstwa Bogdana Pokropińskiego. Będzie on w skali H0e. Zeskanowałem i wydrukowałem rysunki oraz sprawdziłem czy pasują na mój "profesjonalny" tor. ;-)



Skoro wszystko grało, to heja!







Jak widać powstała ostoja oraz poprzecznice.
Na chwilę obecną to tyle. :-)

Pozdrowionka!

--

Post zmieniony (15-01-17 10:44)

 
10-08-16 19:03  Odp: Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Zapraszam!
Bo jak wąskotorówka, to tylko H0e. :-)

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
11-08-16 17:59  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Piotr D. - Może trochę zboczeniec. ;-D
Viking_BB - Relacji ni recenzji nie będzie na KK. Nie mam czasu na dodatkową obsługę serwisu. Przykro mi.
Draccus - Proszę się rozgościć. :-)
MARIUSZ - No oczywiście, że ZWIĘKSZAM dawkę. Za kogo Ty mnie masz?
Lepic - Jasne, jasne. Taki! okręt buduje, a parowoza nie podglądnie. ;-D

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
13-08-16 12:32  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Mirmic - Księgarnia to PIM Tychy. Chyba, że chodzi o coś innego. :-)
Rodrus - Cieszę się z Twojej obecności w mojej relacji. :-) Bo to w zasadzie takie wsiowe klimaty. ;-D

Dorobiłem odsprężynowanie górne indywidualne.



--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
15-08-16 18:07  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Dłoń może być nie do końca odpowiednim narzędziem do pomiaru modelu, ale takie klepaki jak na zdjęciu, to chyba każdy w portfelu posiada. :-)
Że mi się przychorowało i poniedziałek wolny, to nadrobiłem trochę w modelu.

Powstały koła napędowe.
Pomimo, że makro w aparacie przy takiej wielkości elementów wszystko wyciąga na wierzch, a i same koła nie powalają powtarzalnością, to ja jestem z nich bardzo zadowolony (!).

Teraz bierzemy się za toczne. :-)

I tak:
- obręcz to pasek zawinięty na patyczku.
- przeciwwaga jak widać wycięta w kartonie i wklejona w obręcz
- szprychy, to paseczki wklejone w gotowy "zestaw"
- obrzeże, to okrąg wycięty w kartonie, na który przykleiłem, to co powstało wcześniej.

Między kolejnymi etapami odbywało się oczywiście zalewanie klejem i szlifowanie.







Z pozdrowieniami!

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
18-08-16 17:28  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Być może nie byłem. Nie mi oceniać. ;-D
Planuję standard, ale nie wiem jak długo wytrzymam w tym postanowieniu...
Huehue ;-)

Co ja chciałem...?
Aaa... koła toczne. :-)



--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
11-09-16 21:08  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Hejo!
Witam wszystkich! :-)

Ciągnie się, ciągnie, ale czy mi się gdzieś spieszy?
Ogólnie w życiu "w miarę" stabilnie, ale trzeba z rzeczywistością walczyć o czas i samopoczucie. Praca na zakładzie zabiera wiele cennych składników naszego środka.
Za to są pieniądze. Coś za coś...

Chciałbym tutaj przeprosić wszystkich za brak siebie na forum w ostatnim czasie.

Szczególne przeprosiny kieruję do Seahorsea za brak odpowiedzi na Twój e-mail. Wiem, że było to dla Ciebie ważne. Jednak gratuluję przewspaniałego okrętu!

Słowa przeprosin lecą także do Vikinga za brak aktywności w stronę Kartonowej Kolei.
Wziąłem na barki coś co mnie chyba trochę przerosło. Nie potrafię wyegzekwować czasu na Konradusa, jeszcze jedno forum oraz KK i fb.
Jestem beznadziejny.

A teraz trochu weselej, chyba.

Generalnie budowa posuwa się do przodu. Grunt, że nie stoję w miejscu, bo wtedy bym się cofał. Przede wszystkim doszły kolorki na ostoję i kółeczka.
Jako, że w H0 lubię jako tako brudzić modele, to się za to wziąłem. :-) W 1:45, to się nie odważę. Przynajmniej nie teraz.
Parowóz w założeniu ma być lekko styrany pracą w polu. Dla osób nie siedzących w temacie nadmienię, że buraczane linie wąskotorowe biegły przez pola, lasy, wsie, podwórka. Częściowo na ich historię składa się pierwszowojenna kolej polowa, tzw. heeresfeldbahn, gdzie tory patentowe układano dość szybko i prosto do celu (ku frontowi). Ładownie buraków (i ich bocznice) znajdowały się bezpośrednio w polu bądź też w jego pobliżu. Zdarzały się odgałęzienia do PGR-ów.
To wszystko stanowi o moim brudzeniu, które jest mieszanką smaru z podzespołów lokomotywy (czarna farba i lakier błyszczący) oraz zapylenia z ziemi (farba cielista i brąz).
Zdjęcia wykonałem dzisiaj w słoneczku, mogą być trochę zmienione odcienie (inaczej to widzę na żywo, w sztucznym świetle, inaczej też w słońcu i na komputerze), ale przecież będzie jeszcze okazja do zobaczenia kolorków. :-)
Kółka mają inną odległość od siebie (co widać jak byk), ale podejrzewam, że jest to spowodowane ich lekką jajowatością. Niektóre musiały się rozepchać przez przeciwwagi oraz szprychy. Aby parowóz stał stabilnie i równo na podłożu zeszlifowałem delikatnie obręcze. W efekcie końcowym (na dioramce) raczej nie będzie tego widać. :-)
Biję się w pierś i przy następnym kolejowym modelu postaram się bardziej tego pilnować.

Kółka czyste oraz ostoja.



Brudzenie



Całość do tej pory





Pomimo tych wszystkich błędów, porażek, potknięć, wad, pomyłek i niedociągnięć, to jestem zadowolony. :-)

Wasz Rico

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
18-09-16 19:39  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Dziękuję chłopaki za wsparcie! Tak szczerze i na poważnie.

Lepim dalej!

Pogoda pochmurna, chłodno i pada deszcz - moja ulubiona aura! :-)
Muzyczka w głośnikach, dzień wolnego - można było żyć.

Stworzyłem układ hamulcowy. Zastanawiałem się trochę czy w ogóle do niego podejść, bo się bałem, że go po prostu nie zmieszczę. Jednak się odważyłem. I powstał.




Powstał też pomost pod budkę i skrzynie wodne.



--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
26-09-16 12:31  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Silniki zrobione. :-)
Trochę upaćkane smarem i kurzem, tu i tam...







--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
28-09-16 14:50  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Ej, skąd taki wniosek, że mam? ;-)

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
16-10-16 23:00  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Śmiejcie się, śmiejcie. ;-)))

Tymczasem...

Dzisiaj ukończyłem spód parowozu, czyli mechanizm napędowy i parorozdzielczy.

Trochę wcześniej parowozik dostał skrzynki pod budką. Mogły one posłużyć załodze do trzymania niezbędnych narzędzi, które przydają się w trasie podczas codziennej pracy.

Powstała też – dosłownie – połowa kotła. 🙂

Przepraszam za jakość zdjęć. Miałem czas na ich wykonanie jedynie wtedy, gdy na dworze dawały znać o sobie ostatnie przebłyski jasności.













--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
01-11-16 18:12  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Taak, śmiejcie się dalej Dziady ;-))) śmiejcie się. ;-)

Tymczasem kocioł powstał!
I nawet jest kolorowy. :-)

Jeżeli odnieść by się do poprzedniej wiadomości nt. parowozu, to powstało sporo materiału. Jednak tak to jest, gdy się nie ma czasu na to, co by się chciało i trzeba wybierać. Dlatego wolne chwile poświęcam na model i czytanie książek. 🙂 To są moje priorytety, ale nachodzą człowieka takie momenty, w których musi w tej zbitej ziemi znaleźć norkę i poświęcić chwilę na napisanie paru słów.



Należało go teraz jakoś pomalować. Studiując dokumentację taboru Cukrowni Kruszwica postanowiłem ubrać go w zielone ubranko. Kruszwickie parowozy były pomalowane na dwa schematy. Pierwszym schematem był czarny kocioł z czerwonym podwoziem (koła, ostoja) i tak pomalowany był np. parowóz „Las” nr. 9 czy też „Krauss” nr. 22. Drugi schemat przedstawiał zieleń na kotle, jednak z czarną dymnicą oraz czerwone podwozie (koła, ostoja). Barwy takie posiadały „Kapcie” Kp4 nr. 1 i 2 oraz „Henschle” nr. 3 i 6. Nie dam głowy, czy parowozy produkcji WSABP również były tak pomalowane, gdyż nie spotkałem na swej drodze ich kolorowych fotografii. Jednak wybrałem wariant zielony z racji większej atrakcyjności optycznej. 😉



Następnie przyszła pora na wyposażanie kotła we wszelki osprzęt. Aby mniej więcej wiedzieć, co się na nim znajduje, sugerowałem się fabryczną fotografią, którą umieściłem w pierwszej odsłonie relacji. Absolutnie nie twierdzę, że to, co sobie poprzyklejałem, to jest całość jaka znajdowała się w oryginale, jednak mi to wystarczy.



W jednym ze źródeł („Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej” autorstwa Bogdana Pokropińskiego) nadmienione jest, że maszyna pracowała do 1968 roku i posiadała oświetlenie naftowe. Nie mam możliwości potwierdzenia czy zaprzeczenia informacji dot. oświetlenia, ale ja postanowiłem swój parowóz wyposażyć w oświetlenie elektryczne. Dodam jedynie, że podobny parowóz, również produkcji WSABP pracujący w Kruszwicy w 1973 r. posiadał reflektory elektryczne i twierdzę to na podstawie dwóch fotografii. 🙂 Oświetlenie w moim parowozie, to reflektory rolnicze (zdaje się typu Ursus), bądź podobne.

Budowa takiego światełka w modelu, to nic nadzwyczajnego. Zasadniczym elementem jest malutki okrąg wycięty z bloku technicznego czy kartonika. Na niego z jednej strony nanosimy kilka warstw kleju. Ja użyłem wikolu, razy 3. W taki sposób powstał odpowiedni owalny kształt.





Gdy przymocowałem światła do dźwigara poddymnicznego i czekałem aż klej zaschnie, to wykonałem w międzyczasie pokrętło do zamka centralnego w drzwiach dymnicy. 🙂 Z drucika. 🙂





Do ukończenia oświetlenia pozostało wykonać soczewki. Przypominam, że z jednej strony reflektora mamy kuper uformowany z kleju. Drugą stronę pomalowałem farbą „aluminiową”, tzn. o srebrnym odcieniu, tak aby się błyszczało. 🙂 Kiedy farba wyschła, to naniosłem na nią dwie/trzy warstwy lakieru błyszczącego, co w efekcie końcowym prezentuje się tak, jak na poniższych fotografiach.



By zasilić reflektory ładunkiem elektrycznym potrzebny był turbogenerator.





Mocując go na dymnicy dotarliśmy do końca siódmej części relacji. 🙂 Do tej pory maszyna prezentuje się tak:







Mam nadzieję, że Was zainteresowałem oraz dziękuję, że wytrwaliście. 🙂

Aaa, relacja prowadzona jest również na Kartonowej Kolei:
http://kartonowakolej.pl/parowoz-c1n2t-cukrowni-kruszwica-h0e-cz-7/
Więc gdyby zdjęcia zdechły bądź forum siadło, to odsyłam do naszej strony. :-)
Oczywiście nie tylko wtedy. Wchodźcie kiedy macie na to ochotę!

Do zobaczenia!

Pingwin Rico

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
02-11-16 15:50  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Bardzo się cieszę, że Wam się podoba. :-)

Rodrus, Wieśniaku! Co Ty ostatnio moich zdjęć nie rozumiesz? ;-)
Nie fotografuję z przypadku, każde zdjęcie jest przemyślane i ukazuje konkretną rzecz.
Mów, to Ci wytłumaczę.

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
28-11-16 11:38  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Prawie miesiąc mnie tutaj nie było, ale czasem zaglądam. :-)
Głównie też po to, by zobaczyć czy się zdjęcia wyświetlają. Nie ufam hostingom.

Jednak do rzeczy.

Od czasu poprzedniej aktualizacji moja uwaga została skupiona na wyposażeniu budki maszynisty, jak i na samej konstrukcji. Nie dotarłem do zdjęć przyrządów tego konkretnego egzemplarza, więc posiłkowałem się innymi wąskimi parowozami, m.in. Bn2t prod. Borsig (Zakłady Azotowe w Chorzowie, teraz Kolejka Parkowa Maltanka).
Przydały się również rozwiązania nakreślone w parowozach "Modelika".

Co nieco mi tam wyszło.

Jestem zadowolony. Bardzo. :-)

Szybki są zakurzone i "podotykane". Przed montażem dachu je wyczyszczę.













Życzę wszystkim miłego dnia!

I do zobaczenia. :-)
Kolejne zdjęcia może przed sylwestrem. ;-)

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
16-12-16 15:41  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Dziękuję za wszelkie wpisy!
Miło poczytać tę parę słów. :-)

Tak jak mówiłem. Kolejne zdjęcia są przed sylwestrem, noo, nawet szybciej. :-)
Na początku tej wiadomości „pochwalę się”, że odwiedził mnie Ogoniasty ze swoją kupą futra, czyli razem z Mortem. Ogoniasty bawił się w fotografafa i próbował coś tam zdziałać, ale go przegoniłem, bo przeszkadzał. Morta w zasadzie nie musiałem… poleciał za stópkami.



Od poprzedniej odsłony przybył dach, który widać, a którego jakoś specjalnie nie fotografowałem. Ot wyprofilowany i pomalowany kawałek kartonu. Noo i oczywiście przybyła (na razie) jednoosobowa obsługa maszyny. Nie śmiejcie się z jego wyrazu twarzy! O ile górę zrobiłem za pierwszym razem, to do ust podchodziłem razy trzy… łoj, jak to brzmi. ;-)



Aaa i żeby nie było, bo nie pokazywałem, podłoga w budce została maźnięta na „okołodrzewniany”. I tak licho widać, ale jest. :-)



Przybył kuper parowozu wraz z klapą na skrzyni węglowej oraz doszło oświetlenie elektryczne. Wzorowałem się na kruszwickim parowozie Kp4. Światła wykonane analogicznie, jak te z przodu. Czyli… kółeczko z kartonu, z jednej strony warstwy wikolu, z drugiej maźnięte srebrnym i warstwy lakieru błyszczącego.





I w zasadzie na chwilę obecną całość wygląda tak:







Przypominam, że całość prowadzę również na KK, więc gdyby zdjęcia zdechły, to zapraszam:
http://kartonowakolej.pl/parowoz-c1n2t-cukrowni-kruszwica-h0e-cz-9/


Pozdrawiam ciepło,

Patryk / Rico. 🙂

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
01-01-17 10:11  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

No widzicie, Kowalski, Ogoniasty..., a przybył sobie jakiś tam pan i steruje. ;-)

Witajcie w nowym roku. 🙂
Tradycyjnie, co doszło od poprzedniego wpisu?
Przede wszystkim skrzynie wodne oraz eżektor.



Dla nie będących w temacie, eżektor to swego rodzaju zasysacz. Poprzez przyłączenie do niego węża, mógł on pobierać wodę prosto z rzeki czy innego akwenu będącego przy torach.

To powyżej, to był pikuś. Konkretną pracę wykonałem przy brudzeniu parowozu.

W czasie tej operacji wzorowałem się na zdjęciu Pana Tadeusza Suchorolskiego, które znalazłem na http://forum.modelarstwo.info/

Przedstawia ono drugi parowóz dla cukrowni od WSABP. Kruszwica zamówiła go w 1928, czyli rok później, niż pierwowzór modelu. Był on bez osi tocznej. Użytkowany do 1977 roku.



Uwaga!
– Parowóz nie jest skończony, więc i brudzenie nie jest zrobione w 100%. Jeżeli wpadnie mi coś do głowy, to wtedy wykonam.
– Fotografie nie oddają w pełni efektu postarzania . Były wykonywane przy lampce biurkowej, więc przy sztucznym świetle. W ten sposób kolory mogą być delikatnie przekłamane. Zdjęcia trzaskałem przy dwóch różnych odległościach lampki od modelu. Początkowe są ze światłem oddalonym, te przy końcu lampkę mają już bliżej i szczerze mówiąc, podobają mi się najbardziej.
Być może lekko przesadziłem z zaciekami na skrzyniach wodnych, ALE:
– Białe zacieki tworzyły się dzięki dodawaniu do wody środka sodafos. Miał on zmniejszać powstawanie kamienia kotłowego. Lanie wody czasem nie było też idealnie w dziurę i zakładam, że zdarzały się „przelewania”, stąd taki efekt.
– Poza tym wąski tor częstokroć wykazywał się nierównościami, co mogło powodować ulewanie się wody ze zbiornika przy pełnym napełnieniu.

Tak, tak to sobie tłumaczę. ;-))) Czas na galerię.







--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
01-01-17 12:26  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Zapylenie z pola!

Komu jak komu, ale chyba Tobie nie muszę tłumaczyć? ;-)))

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
02-01-17 16:08  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Czekaj, czekaj Mirek.

Z alkoholem to prawda, nie ukrywam, ale kto Ci pierdół o ślimaku nagadał, to nie wiem? Może Stasiek z Bachorc? Ty wiesz co się działo?

Zjeżdżaliśmy do cukrowni, bo to przed samą Kruszwicą było. A że właśnie taka sytuacja, to i skład załadowany, kilkanaście wagonów. I tak jedziemy, jedziemy i widzimy – krowa! no prawie na torach stoi. Światła nam się świeciły, bo jak Mirek mówiłeś, to bardzo wczas rano było. Ale nic, a nic. To my gwizdawką, ale za cholerę zleźć nie chciała. Czekaliśmy z decyzją do ostatniej chwili, bo może akurat się uda i krowa ucieknie. Nie chcieliśmy na darmo składu zatrzymywać, bo szkoda naszej roboty, a już fajnie się rozpędziliśmy. A gdzież tam! uczepiła się zielonego źdźbła przy torach i ani rusz. No to my w hamulec i jak Ci wagony nie walnęły po sprzęgach! Dobrze, że się nic nie wykoleiło, bo jak to załadowany wagon na tory? Wiesz ile czasu by zeszło? Więcej niż z tą rogacizną.

A właśnie!

Ty!

Ona taka uparta, bo to się na miejscu okazało, że to Staśka krowa była! W tych okolicach, to tylko od niego krowa ma taki kościsty zad. Ale w zasadzie, to inwentarz ma dobrze utrzymany. Musiała się franca z łańcucha zerwać, bo Stasiek ma pole niedaleko. Może za bykiem? Że nie chciała na święta sama być… haha, kto wie? Przez nią mieliśmy pół godziny spóźnienia w cukrowni. Stasiek pewnie na drugi dzień ploty po wsi rozesłał, że to skład się akurat przez ślimaka zatrzymał. Skąd mu to do głowy przyszło? Musiał być po świętach sporo nawalony, choć w zasadzie to równy chłop. Jakby się w cukrowni dowiedzieli, że to przez jego krowę taka heca, to ooo, by się działo. My to wiesz, Mirek, z gospodarzami za pan brat, ale dyrekcja to cięta jest na jakieś opóźnienia.

Tłumaczyliśmy się, że dziki z zagajnika nagle wyskoczyły i zaczęły się kręcić przy torach. A zanim myśmy te dziki minęli i się rozpędzili, to na krzywy ryj akurat te pół godziny zeszło.

A co mieliśmy powiedzieć? Że to przez Staśka? Nigdy w życiu! W razie czego on i trunkiem poratuje – szczególnie w zimę - i piniendzy w GieeSie pożyczy, to nie musimy na zeszyt. Lepiej się u Staśka zaciągnąć, niż u GSowców, bo to wiesz, swój u swego, a sprzedawcy, to odpowiadać muszą przed szefostwem. Zresztą jak my, to i dlatego Staśka nie wydaliśmy!

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
15-01-17 10:43  Odp: [R] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Witam znajomych!
I tych, których nie znam, też witam!
Chociaż na forum, to wszyscy znajomi. ;-)
Ale są przecież osoby, których na forum nie ma. Może one też mi kibicują?
Kłaniam się nisko!
;-)))

Od ostatniego wpisu doszły przede wszystkim czołownice i sprzęgi.
Powiem szczerze, że sprzęgów nie mogłem się doczekać, bo sposób wykonania ułożyłem sobie w łepetynie już sporo wcześniej. :-)

To tak:
- drut
- karton
- łańcuszek z drogerii Rossmann.

Wszystko łączymy za pomocą kleju. ;-)



A teraz...
GALERIA KOŃCOWA!

Tak, tak Kochani. To już koniec budowy słodkiego parowozu. Nie ma już co dodawać, ani co brudzić. Przytłumiłem jeszcze trochę te jasne zapylenie - głównie dach i silniki. Pociapkałem co nieco. Tak już będzie. :-)
Wszystko co mieliście zobaczyć, to już widzieliście, więc w galerii tylko takie ogólniki. W zimowym nastroju, bo przecież wciąż sypie (przynajmniej u mnie - na południe od Katowic ;-))

Zapraszam!







Na sam koniec powiem Wam, że jestem w jakimś stopniu więcej, niż zadowolony z powstałego efektu. Model wykonałem na podstawie, powiedzmy sobie szczerze, prostego rysunku z książki „Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej” autorstwa Bogdana Pokropińskiego.
Sam rysunek, jak i powstały (z modyfikacjami względem rys.) parowóz i tak nie jest odzwierciedleniem oryginału. Co zresztą widać, jeżeli porównamy zdjęcie i model. Tutaj nie trzeba być nie wiadomo jakim znawcą. Jednym słowem, model zbudowałem na podstawie dostępnych źródeł i nie każdemu musi się podobać. Szanuję to. :-)

Model powstawał 5 miesięcy i 4 dni. Czy to dużo, czy mało? Jak na projekt własny parowozu, to chyba mało. ;-)

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i szczególnie tym, którym chciało się napisać te kilka słów. Kolej wąskotorowa, zwłaszcza w skali H0e, nie jest wielce popularna, więc tym bardziej dziękuję za wiadomości i kibicowanie.

Patryk (Rico)

Do następnego!

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 
30-01-17 09:15  Odp: [R/G] Parowóz C1n2t Cukrowni "Kruszwica"
Patryk.K 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 7
Galerie - 4


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5


 - 1

Dzięki chłopaki za pozytywne opinie!

To bardzo miło wiedzieć, że tak mały model się podoba. :-)

Tym bardziej, że mam świadomość jego – inności. Skala niezbyt popularna, a i tematyka niszowa – kolejka przemysłowa. Aż dziw, że to uzbierało ponad 6100 wyświetleń. ;-)

--
Osobnik kolejowo - morski.
"Szkutnicy to ludek pracowity i dokładny"
"Pamiętaj, że to pingwin, a nie dzięcioł. Dziobek inny to i dzięciolenie wolniej idzie..."
http://kartonowakolej.pl/

Żagle: Pospeshniy 1845, Jacht holenderski 1768, Lexington 1776, HMS Alert 1777, JKM Wodnik 1623
Kolej: Ol49 1:45, Tr203 1:45, tabor "Cukrowni Kruszwica" H0e, Wagon 1Aw H0e

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024