FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
06-01-16 21:11  [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Zdjęcia z relacji
Galeria końcowa

============================================

Na tapet trafił samolot Curtiss Tomahawk Mk. IIB (aka P-40C) opracowany przez Łukasza Fuczka, a wydany przez WAK:



Samolot w brytyjskim malowaniu pustynnym z północnoafrykańskiego teatru działań. Model to 4 arkusze kartonu i 2 arkusze na zwykłym papierze plus dużo rysunków montażowych.

Wygląda na to, że tym razem rysunków jest wystarczająca ilość, nie to co w nieszczęsnym P-47 tegoż autora wydanym przez Orlik. Postanowiłem nieco oszukać i przy klejeniu modelu skorzystać z wyciętych laserowo wręg wykonanych przez GPM.

Tutaj części tworzące centralną część kadłuba wraz z kokpitem.

Odcinek z cyklu "nie próbujcie tego w domu" czyli efekt naklejania cienkiego papieru przy użyciu BCG: część wyciągnęła się o jakiś 1mm.

W niektórych wręgach nie wycięto poprawnie wszystkich otworów.

Post zmieniony (10-02-19 16:27)

 
07-01-16 09:23  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Bardzo ładnie, czyściutko i równiutko!
Czekam na ciąg dalszy.

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
07-01-16 14:46  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
kRis155 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Lepiej to szybko schowaj żeby Ceva nie widział, bo on chyba nie lubi tego modelu.

 
07-01-16 15:43  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Haha :-) Tak, widziałem relację Cevy. Powiem tylko, że mam ambicję skleić model do końca ;-)

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
07-01-16 19:27  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
xoxsc 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
 

Ja takiego kleje, ale od Halińskiego. Tylko nie wiem kiedy go skończę. :)

Post zmieniony (07-01-16 19:30)

 
10-01-16 00:10  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

xoxsc > w wersji z Halińskiego bardziej podoba mi się malowanie ;-)

Już po zrobieniu sesji zdjęciowej zorientowałem się, że w laserach dostępny jest wycięty zagłówek. Oszlifowałem go, pomalowałem i zastąpiłem nim część z wycinanki.

--

Post zmieniony (10-02-19 16:27)

 
16-01-16 21:04  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Ruszyłem z robieniem poszycia. Ogólnie to spodziewałem się najgorszego, mając w pamięci uwagi Cevy o tym co w modelu nie pasuje. Pozwolę sobie przytoczyć komenatrz szanownego kolegi umieszczony na papermodels.pl:

>> Główna przyczyna [wyrzuceniu modelu do kosza] to położenie wręgi 1f względem poszycia 30 ( powstaje szczelina między
>> wręgą a poszyciem ) i narastające po tym kombinacje ze szkieletem przodu.
>> Wręga ta ma źle ( za wysoko ) umieszczone wpusty łączące ją z cz. 1. Do tego za bardzo wystaje do przodu poza
>> poszycie( za długa podłużnica 1) . Szczelina między wręgą 1f a poszyciem 30 zasugerowała mi możliwość zastosowania
>> paska łączącego poszycia. Dalej niepomyślne zdarzenia następowały w tempie lawinowym. Skracanie podłużnicy 33d i 33e w
>> celu dopasowania długości szkieletu do poszycia. W między czasie trzeba było zmniejszyć obwody wręg 33a ( w celu
>> wpasowania jej pod dorobiony pasek łączący ) i 33b ( bo autor zapomniał o tym że na tej wrędze poszycia łączone są za
>> pomocą paska ). Po sklejeniu poszyć 32 i 34 wyciąłem w nich wnękę pod rury wydechowe w której nie było by nic dziwnego
>> gdyby nie to że krawędzie szczeliny na obu segmentach nie tworzyły linii prostej.
>> Wrócę teraz do pasowania poszycia koło kabiny czyli cz. 28, 29 i 30 wszystko pasowało dobrze za wyjątkiem narysowanej
>> imitacji prowadnicy limuzyny kabiny i punktu styku tych trzech części, ale to jeszcze nie tragedia.

Na szczęście większość tych proroctw się nie sprawdziła. Ani podłużnica (cz. 1) nie jest za długa, ani wręga 1f nie wystaje za poszycie, ani nie ma źle umieszczonych otworów we wrędze 1f. Podobnie nie było potrzeby skracania podłużnic 33d i 33e ani zmniejszanie obwodu wręg. Wnęki na rury wydechowe tworzą linię prostą. Co nie znaczy, że wszystko poszło jak powinno, bo niestety trochę spieprzyłem. No ale po kolei.

Zacząłem od sklejania poszycia garbu. Jestem zadowolony z tego jak wyszło, bo przyznam że nieco się obawiałem. Część zawczasu polakierowałem, bo nie będzie to już możliwe w momencie kiedy wklejone jest oszklenie.

Dalej ruszyłem z poszyciem w stronę przodu, niestety minimalnie mijając się z osią samolotu.

Następnie wziąłem się za sekcję silnika.

Tutaj nastąpiło kilka zgrzytów. Po pierwsze drobne problemy w laserach: niepotrzebnie wycięta jest wręga do części 35 (część należy nakleić na odwrocie wręgi 33c), brakuje natomiast wręgi 35c. Drugi zgrzyt to już moja pomyłka. Skleiłem szkielet i przykleiłem go do sekcji kabiny tak, aby móc wyszlifować stykające się ze sobą wręgi 1f i 33. Przy naklejaniu zauważyłem, że oś wykreślona na wrędze nieco odstaje od osi kadłuba, ale ponieważ kształtem wręgi pasowały dobrze, więc zignorowałem sprawę. Dopiero przy naklejaniu poszycia uświadomiłem sobie czemu tak się stało. Otóż musiałem nieco krzywo nakleić wręgę na laser. Niestety nie można było na to machnąć ręką - musiałem odciąć sekcję silnika i skorygować kształt wręgi 33 papierem ściernym tak żeby jakoś pasowało. Na szczęście nie skończyło się katastrofą. Nie jestem natomiast zadowolony z tego jak mi wyszło oklejanie sekcji silnika poszyciem. Uczę się kleić BCG no i niestety, o ile wcześniejsze elementy poszycia wyszły bardzo dobrze, o tyle tutaj pojawiły się delikatne krowie żebra, pomimo zastosowania podposzycia. Nie wiem czy istnieje jakaś recepta żeby tego uniknąć.

Pracuję też nad tylną częścią poszycia. Komentarze w sieci sugerują, że kokardy na częściach 27, 28 i 45 nie schodzą się jak należy. Postanowiłem podejsć do tego sprytnie i najpier skleić części 27 z 45 i dopiero potem dokleić całość do kadłuba. Mam nadzieję, że pomysł wypali. Póki co wszystko zeszło się elegancko.

Post zmieniony (10-02-19 16:28)

 
16-01-16 21:25  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

Cześć. Po pierwsze mało istotnych rzeczy widać na Twoich zdjęciach bo jakieś mętne są. Co do Wojtka uwag - to dla niego szczelina 0,2mm jest niedopuszczalna i nie powinieneś się dosłownie sugerować uwagami mistrza ;-)). Każdy model da się skleić, ale radocha z tego że to Ty zrobiłeś powinna być dla Ciebie motywacją do doskonalenia umiejętności. Przecież nie każdy urodził się Leonardem da Vinci ;-)). Jest fajnie i sklejaj dalej.

Ps.Po powiększeniu zdjęć lepiej to widać. Musisz się przyłożyć do lepszego wycinania części.

Post zmieniony (16-01-16 22:36)

 
16-01-16 23:25  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

> Musisz się przyłożyć do lepszego wycinania części.

Masz na myśli otwory na rury wydechowe, czy coś innego? Bo jeśli coś innego to powiedz o których miejscach konkretnie myślisz. Otwory wyszły kiepsko - będę poprawiał - ale z reszty raczej jestem zadowolony. Wiem, że nie jest idealnie, ale nie sądziłem że będzie to widać na zdjęciach.

Zdjęcia najczęściej powstają w ferworze klejenia, gdzie łapię na chwilę aparat i pstrykam w trybie auto. Postaram się bardziej do nich przyłożyć, chociaż obawiam się że przy sztucznym oświetleniu cudów nie będzie.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
16-01-16 23:54  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

Chodzi mi ogólnie. Ja wycinam części po środku linii obrysu, a nawet staram się ją ścinać tak aby przylegające do siebie segmenty nie raziły grubą krechą oczu. Jak uczysz się kleić BCG to staraj się nakładać go jak najmniej. Wystarczy krawędź elementu zagruntować i jak wyschnie zwilżasz tym klejem, stykasz, korygujesz i sklejone.

Post zmieniony (16-01-16 23:55)

 
04-03-16 22:48  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Udało mi się w ciągu ostatnich dwóch dni posunąć budowę nieco do przodu.

--

Post zmieniony (10-02-19 16:28)

 
11-03-16 22:26  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

<tu oryginalnie były tylko zdjęcia>

--

Post zmieniony (10-02-19 16:29)

 
12-03-16 08:53  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Podoba mi się jak dokładnie i czysto kleisz ten model. Lata, lata temu był to mój ulubiony samolot, tylko że z MM. Skleiłem kilka sztuk.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
12-03-16 09:15  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Fajnie. Podoba mi się odwzorowanie płóciennego pokrycia sterów ogonowych , choć w realu sprawia wrażenie bardziej napiętego ;-)
W moich modelach też staram się maksymalnie uplastyczniać powierzchnię i dobrze wiem,że osiągnięcie właściwego efektu jest niełatwe...

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
12-03-16 10:09  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Czyste klejenie to zasługa BCG. Tym klejem po prostu nie da się nic pobrudzić.

Co do uplastyczniania powierzchni sterowych, to spodziewałem się że będzie z tym mnóstwo roboty. Ku mojemu zaskoczeniu całość zajęła w okolicach kwadransa. Wyciąłem sobie w arkuszu tektury szablon do jednego wgłębienia i wyobliłem każde po kolei końcówką skalpela.

Z tego co widziałem w kilku innych relacjach niektórzy wycinają cały szkielet ożebrowania. Z tym faktycznie byłoby sporo roboty, ale jak widać nie jest to konieczne do osiągnięcia dobrego efektu.

--

Post zmieniony (10-02-19 16:29)

 
26-03-16 20:45  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Cieszę się, że skorzystałem z laserów, bo szkielet skrzydeł jest bardzo rozbudowany.

Wielkim plusem jest to, że lasery mają wycięte otwory w komorach klap. Klapy oczywiście wykonuję. Dorzuciłem od siebie drut biegnący przez górne żeberka - nie wiedzieć czemu w opracowaniu ten detal został pominięty, chociaż w oryginale coś takiego jest.

Niestety coś jest nie do końca spasowane jak powinno. Dolne klapy zachodzą na żebro.

To chyba jest wina projektu, nie moja. Gdybym przykleił tak, żeby w tym fragmencie skrzydła było dobrze, to z kolei po wewnętrznej stronie nie będzie się zgadzać. Wydaje mi się, że problem wynika ze złego ulokowania żebra, bo nie pasuje ono ani na dole do klapy ani na górze do wycięcia pod lotkę. Rozwiązaniem byłoby odcięcie końcówki żebra na etapie klejenia szkieletu, przyklejenie jej po oklejeniu płata poszyciem i wyretuszowanie wnętrza klapy. Ja niestety zmuszony byłem sobie radzić z już wklejonym żebrem, więc po prostu zwęziłem klapy. Oczywistym efektem są szczeliny przy lotkach.

Inna sprawa, że poszycie skrzydła przykleiło mi się nieco krzywo i zauważyłem dopiero po przypasowaniu płata do kadłuba.

Jestem też mega zły, bo na jednym ze skrzydeł zarysowały się żebra.

Nie wiem jakim cudem to się stało - poszycie jest wzmocnione od spodu podposzyciem z brystolu, a całość kleiłem klejem polimerowym.

Czeka mnie jeszcze trochę pracy z retuszem i naprawianie jednego babola w postaci szczelin które powstały przy oprofilowaniu. Planuje jeszcze wzbogacić klapy o popychacze - nie wiedzieć czemu ten detal też jest w opracowaniu pominięty. I tutaj pytanie do szanownych kolegów: czy ktoś wie jaki był kąt rozwarcia klap w pozycji do startu i do lądowania?

--

Post zmieniony (10-02-19 16:29)

 
26-03-16 21:28  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
arek1981 

Na Forum:
Galerie - 1


 - 1

Witam!
Fajnie wychodzi, oby tak dalej. W kwestii wychylenia klap może ta fotka pomoże:

Tomahawk

--

 
27-03-16 11:07  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ogólnie w lotnictwie jest zasada: do staru klapy 15-30 stopni. Do lądowania więcej.
Myślę,że Ostaoja, jako konstruktor lotniczy będzie najlepszą osobą do odpowiedzi na to pytanie ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
27-03-16 22:31  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
eustachy87   

Witam! Podglądam regularnie relację z budowy i nie będę ukrywał, że wykonanie bardzo mi się podoba ;)

Odnośnie wychylenia klap to powinien przydać się ten link:
http://www.456fis.org/P-40_PILOT_MANUAL.htm

Przytoczę tylko, że w sekcji drugiej manuala piszą o wychyleniu klap:
-do startu do 20 stopni (up to 20)
-do lądowania pełne (nie doczytałem się ile stopni...)
-przy kołowaniu schowane

Pozdrawiam i czekam na galerię :)

--

 
28-03-16 07:16  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
modellot1 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 47
 

w samolocikach z pierwszej wojny to jeszcze odwzorowanie płótna jakoś to jeszcze wyglada ale przy konstrukcjach z 2 wojny czy współczesnych wręcz razi za głębokie - proponuje isć do muzeum lotnictwa albo na lotnisko np aeroklubu i zobaczyc jak mocno napiete jest pokrycie płócienne - chciał dobrze ale przesadził

 
28-03-16 08:52  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

modellot1, sięgnąłem po moje zdjęcia z wizyty w Duxford i przyznaję Ci rację. Po dokładnym przyjrzeniu się fotkom stwierdzam, że bardziej odpowiednie byłoby pociągnięcie kresek wypisanym długopisem od niezadrukowanej strony. No trudno - na każdym modelu człowiek się uczy. Kolejny raz tego błędu nie popełnię ;-)

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
02-04-16 22:00  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Nastąpił mały fakap przy klejeniu podwozia i zepsułem prawą goleń. Czy ktoś posiada wycinankę byłby w stanie zeskanować mi część 78P (ew. podesłać zwykłą pocztą jeśli ktoś ma wycinankę już przerobioną na dawcę części)?

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
06-04-16 13:05  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
modellot1 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 47
 

goleń dorób z cienkiego papieru badz z papieru kolorowego- lub rezerwy ? wzorujac sie na tej drugiej ostatecznie pomaluj akrylami matowymi - i to się rozejdzie po kościach

 
06-04-16 13:18  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

No w najgorszym wypadku rozrysuję ją sobie na komputerze - jest w skali szarości, więc wydrukuję bez problemu. Ale mimo wszystko jeśli ktoś ma możliwość zeskanowania albo chociaż zmierzenia szerokości części w oryginalnej wycinance to byłbym wdzięczny.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
06-04-16 17:47  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
arek1981 

Na Forum:
Galerie - 1


 - 1

Podaj mi swój adres na priv. to wyślę Ci cz. 78 zeskanowane i wydrukowane na cienkim papierze.

 
17-04-16 21:38  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Dzięki uprzejmości Łukasza Fuczka otrzymałem duplikat skopanej części i ruszyłem dalej z budową, która powoli zbliża się do końca. Samolot stanął na kołach. Przyznam, że mam pewne obawy czy się na nich utrzyma. W szkielecie co prawda są wykonane otwory na golenie podwozia, ale same golenie niespecjalnie do tych otworów sięgają (przynajmniej w moim wykonaniu). Tak więc podwozie zamocowane jest na poszyciu i dużej ilości wikolu. Ogólnie przy głównym podwoziu trochę się naprzeklinałem, w dużej mierze za sprawą znienawidzonych listków.

Tylne koło poszło bez problemów.

Kołpak zalałem CA, wyszlifowałem i pomalowałem. Niestety, pomimo kilkukrotnego zalewania CA i szlifowania na kołpaku nadal są niewielkie skazy. Spędziłem nad tym 3 godziny i chyba jeszcze będę to poprawiał.

Post zmieniony (10-02-19 16:30)

 
18-04-16 10:49  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Posmaruj wikolem i pomaluj. Wikol jest gęstszy i zamyka szczeliny...
Przynajmniej ja tak "ratowałem" podobne kopułki w moim Morane:




--

Post zmieniony (18-04-16 10:57)

 
18-04-16 11:16  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
ABC 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Posłuchaj Mariusza. Metoda wikolowa skutecznie usuwa szczeliny w standardzie. Po wyschnięciu śladu szczeliny nie ma. Jednakże wikol (gęsty) należy umieścic umiejętnie czyli nie wykraczać za strefę szpary do likwidacji. Ewentualne nadlewki delikatnie usunąć wilgotnym pedzelkiem oczywiście przed wyschnięciem.

 
19-04-16 14:36  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Lelum Polelum 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 10

Albo zmatol kapturek papiórem ściernym i nałóż szpachlówkę. Potem wyszlifuj i pomaluj. Szpachlówkę obrabia się wyjątkowo łatwo. Metoda bardziej pracochłonna, ale równie skuteczna.

--
serwusik

 
19-04-16 15:34  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Wracając jeszcze do Wikolu, to nie próbuj nakładać go na raz. Najlepiej dwie, trzy nie za gęste warstwy, aż uzyskasz zadowalający efekt. Tak robiłem wypukłe kopułki na skrzydłach Ki-61.



--
Pozdrawiam!

 
19-04-16 16:43  Odp: [R] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Walczyłem wczoraj z wikolem. Udało mi się poprawić co nieco. Jest dobrze, ale nie idealnie. Myślę, że zostawię to tak jak jest i ruszę dalej z wykańczaniem modelu.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
23-04-16 14:52  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Model skończony. Zdjęcia poniżej, a ja pozwolę sobie na kilka słów podsumowania. Model opracowany bardzo dobrze. Nie jestem w stanie ustalić czy błędy które wynikły w trakcie budowy (np. problemy z szerokością klap) to wina moja czy projektu, ale nawet jeśli to wina projektu to nie są to problemy nie do przeskoczenia. Model oglądany na płasko wydaje się prosty - zaledwie 6 arkuszy części (w tym dwa cienkie z wręgami), niewiele drobnicy - ale mimo wszystko oceniam go jako trudny. Okazji do popełnienia błędu trochę jest - jak widać na zdjęciach z kilku skorzystałem :-) Zapraszam do oglądania.





--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
23-04-16 15:03  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Tadeusz Modelarz 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

cześć killy9999,
bardzo fajnie wykonany model, bardzo ciekawy, trafiający w moje gusta samolot. Doceniam czystość, a patrząc na Twoje wykonanie czuć, że włożyłeś w niego sporo serca.

Pozdrawiam serdecznie, Tadeusz z Wrocławia.

 
23-04-16 16:58  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
ABC 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Fajny i tyle , i ten drugi obok też.. Co tu się rozwodzić.

 
23-04-16 17:09  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Rafael 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 12
Galerie - 6


 - 2

Mnie rowniez sie bardzo podoba. Ciekaw jestem,co teraz potniesz ;)

--
Pozdrowienia
Rafael
LSM member ;)

Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz.
Kat
_____________________
Warsztat: kraciaste cos ;)

 
23-04-16 17:59  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Tadeuszu, czyste wykonanie to przede wszystkim zasługa BCG. Niestety jeszcze do końca nad tym klejem nie panuję co widać po przednich segmentach, gdzie porobiły mi się krowie żebra. Liczę, że przy kolejnych modelach uda się lepiej ;-)

Rafael, sam chciałbym wiedzieć co potnę ;-) Oczywiście lista kandydatów jest baaardzo długa. Myślę nad P-38 z WAKu, Typhoonem z Fly'a, Ta-152... ale z reguły decyzję podejmuję dosyć spontanicznie, więc to może być coś zupełnie innego.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
23-04-16 18:06  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Dobra robota! Gratuluję!

--
Pozdrawiam!

 
23-04-16 19:26  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Gratuluję. Bardzo fajny model.

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
23-04-16 20:02  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Wykonałem jeszcze jedną małą korektę w modelu, bo dopiero w trakcie sesji zdjęciowej zauważyłem, że prawa krawędź osłony kabiny poszła mi za bardzo w górę. Niestety, rozjechane prowadnice trochę psują tutaj efekt. Po poprawce:



Zorientowałem się natomiast, że jednej rzeczy brakuje w opracowaniu: anten. Prawie każdy Tomahawk jakiego widziałem w internecie ma przynajmniej jedną antenę rozciągniętą pomiędzy statecznikiem pionowym a kadłubem, zdecydowana większość ma jeszcze anteny idące do skrzydeł. Trudno jest o P-40 bez żadnej anteny. Obejrzałem sobie inne wycinanki Łukasza Fuczka (Jak-3, P-47) i dochodzę do wniosku, że on chyba po prostu ignoruje istnienie anten, bo w tych modelach również ich nie ma, mimo że w oryginałach były.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 
23-04-16 20:30  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
PABLOS 

Na Forum:
Galerie - 27
 

Witam
Model wygląda efektownie , ale wiatrochron chyba nie do końca wyszedł
po Twojej myśli... wygląda jakby brakowało ramki zewnętrznej...

--
PABLOS

 
23-04-16 21:14  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
MPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Gratulacje. Bardzo ładnie się prezentuje.

 
23-04-16 21:16  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Świetnie wykonany model, świetnego samolotu. Gratuluję.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
24-04-16 12:29  Odp: [R/G] Curtiss Tomahawk Mk. IIB - WAK 10/2007, skala 1:33
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

PABLOS, wiatrochron ma taką konstrukcję, że nie posiada dolnego obramowania. Niestety, bo jak zauważyłeś nie wyszło mi to najlepiej bo folia nie przylega idealnie do poszycia. Nie potrafiłem lepiej tego zrobić. Spędziłem dwie godziny (!) na przyklejaniu tego jednego elementu, cieszę się że udało się to zrobić w miarę czysto.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024