FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 6Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
07-09-14 17:56  [R/G] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Witam Kolegów.
Miałem już nigdy nie sklejać samolotów, a P-11c miał być ostatni.
Jednak szum na forum jaki zrobił się po wydaniu przez MM tego samolotu skłonił mnie do zmiany planów. Trochę z przekory postanowiłem sprawdzić czy wątki poświęcone temu wydaniu do rzeczowa dyskusja czy tylko dywagacje.
No i zakupiłem książkę z serii MM pt. Boeing B-17G Flying Fortress „Nine-0-Nine” autorstwa Zbigniewa Sałapy. Nie mam zamiaru wprowadzać żadnych udziwnień do modelu ani podejmować próby wykonania modelu redukcyjnego. Po prostu skleić model taki jak go wydano, oczywiście z należną starannością.
Na temat wydania wiele już powiedziano na forum, więc dla przypomnienia zaprezentuję okładkę.


Zapraszam Kolegów do relacji z budowy modelu – długość 69 cm, rozpiętość skrzydeł 95, 8 cm, wysokość 17,5 cm. Trzeba przyznać, że będzie ogromny.

Przeprowadziłem dwustronne caponowanie arkuszy z częściami


oraz nakleiłem na tekturę pierwsze wręgi.


Nie rozgryzłem jeszcze czy wręgi mają mieć grubość 1 czy 2 mm. Muszę prowizorycznie poskładać jakieś sąsiadujące ze sobą segmenty kadłuba aby być pewnym co i jak dalej naklejać. Wydaje się, że wręgi wewnątrz segmentów będą podklejone 1 mm a zamykające każdy segment i łączące je z następnym po 2 mm. Z pomiarów też wprost to nie wynika.

Do pracy.

--

Post zmieniony (19-06-15 21:32)

 
07-09-14 19:47  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

O taaaaak , Winek zasiadam !!! Niech to będzie uczta dla moich oczu :)

--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
07-09-14 19:52  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

To i ja sobie przykucnę cichaczem i popodziwiam Twoją wytrwałość.

 
07-09-14 20:09  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Mam nadzieję, że tym razem będzie kontynuacja i ciągłość B-17. Podglądam.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
07-09-14 20:22  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Cześć Koledzy
iras - pomysł dobry, w pierwszej chwili myślałem o rozpoczęciu modelu od silników lub innych drobiazgów, ale przykład poprzedniej relacji zasiał moją wątpliwość, czy to się przyjmie;

arek1981 - wręgi na 99% raczej wszystkie po 1mm a podposzycie będzie, tylko dzisiaj niedziela i sklep dla plastyków niestety zamknięty;

ZbiG - decyzję o sklejaniu tego wielgacha podjąłem częściowo dzięki Tobie i Twojej szkole, Twoim wzorem planuję podklejać poszycie bristolem w kolorze najbardziej zbliżonym do tego w wycinance, również Twoim wzorem planuję wszystkie wręgi wzmacniać cyjanopanem;

Alski - popatrz Kolego jak to się człowiekowi zmienia, ale my chyba tak mamy, że jak nas najdzie pomysł na model to musi być, zapowiadana niespodzianka nadal aktualna - prace rozpoczęte i przerwane w piątek zakupem B-17G;

rodrus, Ostoja - dzięki za obecność.

--

Post zmieniony (07-09-14 20:22)

 
07-09-14 21:49  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
zbin 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10
 

Oj gorący temat sobie wybrałeś i z przeszkodami, ale zaglądał tu będę bo zainteresowany jestem bardzo co z tego ,,projekta" ulepić można. Dużo pracy i kombinowania Cię czeka i ciekaw jestem jak poradzisz sobie z poprawnym sklejeniem osłon silników z tych lisków zagiętych do środka ;-).

 
07-09-14 22:06  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Blachy nie będę używał, patenty Zbig'a są wystarczające. Wiem bo widziałem.
Listki osłon silników mogą być trudne, jeszcze o tym nie myślę a w P-11c od Hala niestety nie wyszły - sklejałem z pierścieni. Tutaj są trochę inne, więc może się uda.

--

Post zmieniony (07-09-14 22:09)

 
08-09-14 06:51  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Marcin P. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Winek, również buduję ten model i potwierdzam że wręgi w sumie zrobiłem na 1mm i wszystko pięknie pasuje. Poszycie klejone na styk właśnie na tych wręgach. Mam już gotowy cały nos bombowca i problemów nie ma. Poszycie od wewnątrz malowałem.

 
08-09-14 08:07  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
pieczarek   

To ja tez zasiade i bede podgladac. Temat arcyinteresujacy. Powodzenia!

--
pozdrawiam Kuba

 
08-09-14 21:30  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Dobry wieczór

DarthKisiel – dzięki za uwagi. Jakim klejem sklejasz poszycie na wręgach? Łącze 0,5 mm na wrędze przy tej wielkości i masie musi być bardzo mocne. Co do pasowania uspokajasz mnie, chociaż mam jeszcze obawy – szczegóły poniżej.

Dzisiaj kupiłem brystol w podobnym kolorze jak wnętrze samolotu.
Przy różnych oświetleniach wygląda dość podobnie – będę mógł go wykorzystać.


Podczas obróbki wręg pojawia się pierwszy problem. Naklejona na tekturę 1mm podłużnica 1 segmentu (zresztą wszystkie wręgi też) mają 1,4 mm grubości co wynika z grubości kartonu wycinanki 0,2 mm. Tymczasem wszelkie nacięcia na wręgach na podłużnice są narysowane na szerokość 1mm. Mam nadzieję, że suma tych drobnych ułamków mm nie będzie mieć wpływu na zmieszczenie podłóg w każdym segmencie. Nawet jeśli, problem jest do usunięcia ale trzeba mierzyć każdy segment osobno.


Grubość kupionego kartonu na podposzycie to 0,24mm.


Zrobiłem próbę sklejenia obu warstw dla sprawdzenia sztywności gotowego poszycia ale próbka schnie i wynik będzie jutro. Może będzie potrzeba dodania pomiędzy poszycie oryginalne i kolorowe jeszcze jedną warstwę kartonu? Chciałbym osiągnąć sztywność kadłuba podobną jak w modelach ZbiG’a.

Do następnego wejścia.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
08-09-14 22:06  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

To i ja z chęcią poprzyglądam się relacji. Zwłaszcza,że odchodzisz do sprawy rzetelnie (?).

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
09-09-14 09:16  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
daniello86 



Na Forum:
Galerie - 3


 - 0

Swietnie dopasowany kolor pbrystolu. Minimalna roznica w odcieniu bedzie niezauwazalna ze wzgledu na umieszczenie tych elementow. Tworzysz pierwsza relacje tego samolotu w internetach wiec ta relacja bedzie legenda i wzorem dla kolejnych modelarzy - swego rodzaju instrukcja i przewodnikiem :)

 
09-09-14 09:24  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
stary 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4
Galerie - 1


 - 2

http://www.youtube.com/watch?v=CH3uz-qWsqk
Powodzenia w budowie :-)

--
Ukończone
HMCS AGASSIZ
Okręt WOP
Holownik portowy
KOMINTERN ciągnik gąsienicowy






 
09-09-14 15:02  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Marcin P. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Witam, jeśli chodzi o grubość wręg to jednak proponuję aby całkowita ich grubość to był 1mm. Sam mam tak zrobione: 2 razy 0,2mm wręgi z wycinanki plus 0,6 tektura

 
09-09-14 15:17  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Lu   

Życzę przyjemnej pracy przy budowie .

 
09-09-14 21:05  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Przemek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5
Galerie - 2


 - 9

Nono po kilkunastu stronach gadania wreszcie ktoś się wziął za tego MM, ciekawe jaki będzie efekt końcowy. Czekam z niecierpliwością na kolejne zdjęcia z budowy.

--
Modelarze wszystkich krajów,łączcie się!!!

 
09-09-14 22:00  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Zbyszku - dziękuję za radę, właśnie zamierzałem do Ciebie w tej sprawie dzwonić, skorzystam; podłużnice są wyposażeniem przedniego przedziału i raczej mają charakter plastyczny niż technologiczny, przez oszklony dziób i liczne okienka będą efektownie wyglądać; za uznanie dziękuję;

Mariusz - postaram się nie "odchodzić" (to oczywiście żart z przejęzyczenia); dziękuję za Twoją obecność, to zawsze nobilitacja być podglądanym przez Moderatora;
stary - co miałem znaleźć pod linkiem?

DarthKisiel - niestety za późno, wszystkie wręgi za wyjątkiem 12 mam na tekturze z obu stron, czyli w grubości 1,4mm; trudno, będę miał więcej pasowania a może jednak będzie OK;

Przemek - podjąłem się swoistego wyzwania i nie chciałbym zawieść szacownego grona Kolegów

Od wczoraj - próbki sklejonego poszycia wyszły dobrze i na szerokości 4 cm są dosyć sztywne, więc dla wąskich oklejek będzie dobrze; podwyższona sztywność może być potrzebna przy pk6, pk10a oraz na skrzydłach; do tego jeszcze daleka droga;

Obecnie - dzisiaj bez zdjęć, naklejanie drugich stron, żmudne wycinanie, dłubanie skalpelem, dobór kolorów do retuszu krawędzi oraz wnuki niekoniecznie zainteresowane modelem.

Do jutra.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
10-09-14 22:21  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Dobry wieczór

Krótko - dalsze dłubanie skalpelem wręg 1 segmenty kadłuba i podłogi, szlifowanie, glutowanie krawędzi, przymiarki z podklejonym poszyciem (na taśmę malarską!) wilekości wręg.
Na poszyciu widać jakieś przesunięcia pomiędzy pk2 i pk3 w dolnej części, reszta do pk5 jest OK. Może to tylko wynika z prowizorycznego łączenia?

Do zobaczenia

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
11-09-14 22:22  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Witam Kolegów
Dzisiaj bez postępów – zaniemogłem zdrowotnie.

Tylko kilka zdjęć i komentarz do nich:

Poszycie z moim podklejeniem pierwszego segmentu kadłuba, do przymiarek wręg, zlepione taśmami.


Należy wyciąć otwór we wrędze w5 na wypustkę podłogi p1, ale linia podłogi narysowana jest pod polem otworu. Wyciąłem niżej i teraz będzie pasować. Z kolei druga strona wręgi w5 ma pole do wycięcia razem z linią podłogi o czym przekonałem się dopiero po wycięciu. Muszę dokleić paseczek 0,5 mm w górze otworu przykrywający krawędź podłogi p2.


Wypustka podłogi p1 nie zatyka całego otworu i wręgę w5 musiałem osadzić głębiej w podłodze.


Kolejna uwaga – opisywane przejście przez wręgę w5 do przedziału pod podłogą p2 będzie zatkane (białe półokrągłe pole), więc trzeba pamiętać aby część tego pola wyciąć.


Do kolejnego pokazu.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
15-09-14 00:59  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Karol   

Winek

Witam tez sie troszke produkuje z tym modelem....zgadza sie we wredze w5
co do grubosci owych wreg robie na 1mm 3x brystol + 2x wycinanka i idealnie wychodzi 1mm

w poprzeczkach od p.-1 do p.8 na ich koncach jest wciecie na 1 mm i tutaj trzeba zwrocic uwage na to w jaki sposob podklejac czesci w1 i w5
proponuje nakleic te czesci z rowkami na grubsza tekture a blizniacze w1 i w5 zaslepic te wciecia, wtedy bedzie sie lepiej trzymac...mi sie to nie udalo wiec musze skracac czesci p.-1 - p.8

Post zmieniony (15-09-14 01:00)

 
15-09-14 20:02  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Dawidsan 

Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Winek , jakich farb używasz do retuszu?

--
Pozdrawiam !

 
15-09-14 23:38  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Karol - jak napisałem na początku, zgodnie z instrukcją, wszystko naklejałem tekturę na 1 mm, ale dla żadnego z nas nie powinno być problemem czy będzie dokładnie 1 czy 1,4 mm; zakończenie podłużnic i ich skrócenie za chwilę opiszę; powodzenia przy dalszym sklejaniu.

Dawidsan - od lat używam Model Color (vallejo) i jestem z nich zadowolony; to niższa półka niż inne (bez antyreklamy) ale odpowiem jak w reklamie - po co przepłacać; kolory dorabiam w słoiczkach po lekach i wystarcza na cały model.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
15-09-14 23:43  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Witam Kolegów

Kilka zdjęć z dłubaniny z komentarzem:

Klatka segmentu 1 zmontowana. Wszystko naklejałem na tekturę 1 mm i dlatego musiałem dopasowywać wycięcia wzajemnie nachodzące. Również po dopasowaniu poszycia skracałem podłużnice po 1 mm bo klatka okazała się wyższa od poszycia. To nie wynikało z grubości tektury.
Na prawym rys. 4 oznaczenie p.-4 powinno dotyczyć widocznej na dole podłużnicy zamiast wskazywać na podłogę p1.
Wręga w3 ma po lewej stronie niepotrzebne białe pole – pozostawiłem je i zamalowałem zgodnie z rysunkiem 4. Podłużnica p7 przy wrędze w1 ucieka do góry co jest prawidłowe – przechodzi nad oknem lewego km. Podłużnice są ładnie zaślepione w w1 i w5 (długie), ale krótkie kończą się w w4 więc zamalowałem nie wycięte otworki w tylnej sklejce.
Podparcie fotela nawigatora 18c zrobiłem jak na rysunkach 4 i 5 (na rys. 7 jest odwrócone), w przeciwieństwie do szablonu, który poleca coś innego.
Drobne wyposażenie wkleję później. Na rys. 6 tę samą część oznaczono nr 12 (właściwie) i 13 (powinno być z cz. 14). Gdyby cz. 15 przykleić zgodnie z rys. 6, biała ścianka wypadnie z tyłu zamiast od spodu.


Podkleiłem zielonym kartonem poszycia pk2 – pk5 z wklejonymi szybkami zgodnie z wytycznymi Zbig’a. Po wstępnym nałożeniu pierścieni na klatkę zaskoczony jestem spasowaniem całości.

.

Miejsca błyszczące pochodzą od cyjanopanu i będę musiał je zmatowić lakierem.

Do następnego razu.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
19-09-14 17:36  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Bedzie pewnie o coś takiego chodziło jeśli się nie mylę?

 
20-09-14 11:34  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Agzaim Bar Tholo 



Na Forum:
Relacje z galerią - 22
Galerie - 4
 

Ten koncept był zastosowany bodaj w A-10 z MM 1994 r. (relacja powyżej)...

--
imagination+extrapolation

 
21-09-14 14:17  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
ABC 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Ładnie tylko tak dalej.
Post zmieniony (21-09-14 17:00)

Post zmieniony (21-09-14 17:01)

 
22-09-14 10:40  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Sorry, z całym szacunkiem, ale mam wrażenie, że dyskusja przeradza się w typowo akademicką. Ludzie, kleicie masę modeli, masa kartonu przechodzi przez Wasze ręce, wymyślacie niesamowite waloryzacje a naprawdę tak trudno jest skumać, wymyślić, wykombinować jak podkleić to poszycie, żeby wszystko grało ? Przecież ono nawet nie musi być dokładnie dopasowane, usztywnienie i tak "zadziała". Sklejasz segment, do środka wklejasz na butapren "lekko dopasowane" wzmocnienie i... wszystko. Nad sklejką nawet nie trzeba się zastanawiać. Nad czym tu się tak rozwodzić ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
22-09-14 14:52  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Ale ZbiG'u, jak dobrze rozumiem usztywniasz poszczególne segmenty a nie całość konstrukcji. W miejscu łączenia na wręgach ta konstrukcja i tak ma wytrzymałość pojedynczej warstwy kartonu. Nie ulega zatem wzmocnieniu całość konstrukcji lecz jej poszczególne elementy, a nie ma to wpływu na rozpadanie się pod wpływem własnego ciężaru. Ba ! Idąc dalej można wysnuć wniosek, że tak podklejony model jest cięższy niż wykonany standardowo a tym samym bardziej podatny na rozpadanie. Wg mnie to usztywnienie wpływa tylko na sztywność poszczególnych segmentów a na wytrzymałość całej konstrukcji już nie. Co nie oznacza, że nie warto tego robić. Warto, a nawet trzeba.

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
22-09-14 18:20  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Zbig, nie neguję (nie śmiałbym !) absolutnie sensowności a nawet konieczności podklejania. Będę się trzymał jednak mojej opinii, że podklejanie poszczególnych elementów nie wzmacnia konstrukcji całego modelu. To, że trzyma się on świetnie zawdzięcza wg mnie bardzo solidnemu wykonaniu, przy użyciu dobrych materiałów, klejów. Jako całość trzymałby się tak samo pewnie bez podklejek. Tylko, że wtedy byłby o wiele bardziej wrażliwy na dotykanie, przenoszenie, pakowanie i rozpakowywanie. Niechybnie ktoś coś by za mocno ścisnął... Sam podklejam (jak już pisałem zgodnie z Twoimi sugestiami), ale to czy dwa lub trzy segmenty lepiej są zespolone nie zależy wcale od podklejania poszycia. Takie jest moje zdanie.
Również sugeruję zamknięcie dyskusji i... czekam na postęp prac.

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
22-09-14 18:21  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Kilminster z całym szacunkiem . Niestety przyjdzie Ci bić w piersi co do teorii wzmocnienia pojedynczych elementów a nie całości . Jako że jestem początkujący , pewne sprawy mam w ulubionych , między innymi Zbigowe podklejanie.
http://i1267.photobucket.com/albums/jj546/ZbiG11/IMG_3626.jpg
http://i1267.photobucket.com/albums/jj546/ZbiG11/IMG_3625.jpg http://s1267.photobucket.com/user/ZbiG11/media/IMG_3627.jpg.html http://s1267.photobucket.com/user/ZbiG11/media/IMG_3652.jpg.html
http://s1267.photobucket.com/user/ZbiG11/media/IMG_3652.jpg.html
Zainteresowanych proszę o przeanalizowanie zdjęć , tam nie ma słabych , osłabionych pojedynczych warstw. Albo wchodzi w nie sklejka ,albo wręga.
PS W Olsztynie widziałem ów karton pizgniety z modelami i same modele. Nie jestem adwokatem Zbiga ale widziałem namacalnie ,że to działa. Problem to dobrać odpowiednia konsystencję kleju , uformować jednakowo wycinankę o podklejke, skopiować odpowiednio pomniejszoną podklejkę ( pomniejszona o grubości wręg , wklejek )
Sory Winek .Pozdrawiam.

--

Post zmieniony (22-09-14 18:57)

 
22-09-14 18:43  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Nie wiem, mam wrażenie, że się nie rozumiemy... Alski, jeżeli weźmiesz dwa sąsiednie segmenty jak ze zdjęcia pierwszego, podkleisz je 4 warstwami kartonu i skleisz je ze sobą... wodą. To będzie się ta konstrukcja trzymała, że tak powiem, kupy ? Segmenty będą mega odporne na wszystkie paluchy, ale jak złapiesz pierwszy, to drugi Ci odpadnie. Jak skleisz je ze sobą starannie, porządnym klejem, to wszystko będzie OK. O to mi chodzi.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
22-09-14 19:00  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Drugi nie odpoadnie bo na 1 zdjęciu jest łaczenie na dwie wręgi :) wiec końmi nie rozłaczysz :)

--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
22-09-14 20:52  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Kończąc moją aktywność w tym temacie dochodzę do wniosku, że nie czytacie tego co piszę. Wszystkie istotne segmenty w moich modelach mam podklejone.
A teraz czekam sobie na aktualizację wątku głównego.

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
22-09-14 22:29  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Szanowni Koledzy

Nie spodziewałem się, że po kilku dniach bez komputera nastąpi taki rozwój akcji.
Przepraszam za nieobecność, może dyskusja byłaby krótsza.

Do rzeczy, bez osobistych zwrotów.
1 – każdy sposób oklejania i wzmacniania modeli jest dobry, byle prowadził do celu, jakim jest wytrzymałość modeli przez wiele lat i w różnych stanach ich przechowywania;
2 – metoda stosowana przez Zbig”a jest skuteczna niezależnie od naukowych wywodów co osobiście sprawdzałem i potwierdzam zdjęciami; kadłub Wellington’a również miałem w ręku i mogę zapewnić o jego sztywności jak (...) nie wiem co;

3 – nie pytałem Zbig’a o technologię oklejania, ale przekonałem się o jej efektywności; decydując się na ten konkretny model pracowałem też nad swoją, ponieważ boję się butaprenu;
4 – mój sposób jest jeszcze inny i stosuję do niego domowy przyrząd, na którym dopasowuję podklejkę na równo z elementem poszycia, wycinam okienka przez obie warstwy a na końcu sklejam obie płaszczyzny butaprenem (wszystkie krawędzie są wyrównane lub przesunięte kilka mm w miejscu łączenia), widać to na poprzednich zdjęciach;
5 – ożebrowanie segmentu 1 lekko podszlifowałem aby gotowe oklejki weszły i o dziwo wszystko pasowało (za chwilę pokażę);
6 – podobną metodę podklejania jak opisał ZbiG zastosowałem w modelu ORP ‘Dzik”, nie wszystko wyszło zgodnie z oczekiwaniami i dlatego tutaj zastosowałem podklejki równe z poszyciem właściwym.

Sumując – duże modele kartonowe wymagają usztywniania i wzmacniania, a ZbiG skleił porządne i mocne modele. Zobaczę co wyjdzie z mojego sklejania. Proszę o cierpliwość.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
22-09-14 22:36  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Ponownie witam Kolegów

Prace przy modelu posuwają się do przodu, chociaż wolno.
Oklejony na gotowo segment 1 bez przedniego oszklenia, które przyjdzie pod koniec.


Przystąpiłem do wykonania segmentu 3, który będąc centralną częścią kadłuba, będzie wyznacznikiem prostoliniowości dla całości. Taką przyjąłem metodę. Elementy luku bombowego, same bomby i kadłub zajmują sporo czasu. Zdjęcia będą jak zacznę sklejać większe kawałki.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
23-09-14 09:26  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
rodrus 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 23
 

Oooo MAMUSIU ,tffuu,to znaczy Winek !!! Ten model jest na pewno ze stajni MM !? Świetnie wygląda ten dziubasek.

 
23-09-14 09:39  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
marek1 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 5


 - 14

Witam,bardzo ładnie to wygląda ,aż musiałem podejrżeć,taki ...,http://www.aircraftinformation.info/Images/B-17_01.jpgpozdrawiam Marek

--Statek ratowniczy R27 w budowiehttp://www.fotosik.pl/u/marek57/album/1394710

Post zmieniony (23-09-14 20:20)

 
23-09-14 12:05  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Naprawdę zacnie wygląda. Czekam niecierpliwie na dalsze postępy!

 
23-09-14 12:41  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Winek, bardzo ładny początek. Po słynnym szkielecie poznaję, że modeliki powyżej to modeliki ZbiG'a - bardzo zacne. Zbychu, moc papieru toaletowego zużyłeś do pakowania. :-)))

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 
23-09-14 14:59  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
FloggerB   

ZbiG - super modele i super podejście do hobby
Żałuję, że nie miałem śmiałości podejść, zagadać i uścisnąć "graby" w Przeciszowie....ale ta wrodzona nieśmiałość

 
23-09-14 22:02  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Piękne postępy w budowie modelu!
Chociaż kopułka "astro" trochę moim zdaniem za płytka ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
23-09-14 22:30  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Witam Kolegów
OSTOJA - to właśnie modele Zbig'a jako udział w i zakończenie dyskusji o wzmacnianiu oklejek, widać Twoją znajomość dorobku Kolegów;
marek1 - dziękuję za wspaniałe zdjęcie;
MARIUSZ - postępy wolne bo dużo drobiazgowego dłubania, kopułka może faktycznie trochę za niska ale takie miałem kopyto, przy następnej okazji spróbuję porównać do wzorca.

Dzisiaj montaż (docinanie, sklejanie, glutowanie, retuszowanie) kratownic uchwytów bomb. Wręgi bomb czekają na korpusy.

Do zobaczenia.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
04-10-14 21:57  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
arek1981 

Na Forum:
Galerie - 1


 - 1

Witam!
Świetnie radzisz sobie z tym opracowaniem, podglądam relację od samego początku. Przy odrobinie samozaparcia i własnej inwencji w budowę może z tego powstac piękny model.
Mam małą uwagę dotyczącą lewego steru wysokości, mianowicie brakuje w nim wręgi 2L.
Pewnie jeszcze nie dotarłeś do tego etapu, ale postanowiłem, że ci o tym napiszę, bo sam jej szukałem i jej nie ma.
Życzę powodzenia w dalszej części budowy.

 
06-10-14 21:11  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Po długim czasie mogę coś napisać, choć do zaprezentowania niewiele.

arek1981 - dziękuję za uwagi; faktycznie jeszcze nie dotarłem do stateczników.
W niedalekiej przyszłości zamieszczę uwagi do luku bombowego.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
06-10-14 22:03  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Eeee,no ; tak się nie robi...
Bez chociaż jednej fotki...? ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
06-10-14 22:30  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Wygląda na tzw. relację opisową. ;-)

 
07-10-14 21:09  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Cześć Koledzy
MARIUSZ I Ryszard
Jako prowadzący wątek czuję się zobowiązany do odpowiadania na wszystkie posty, więc może to wyglądać na relację "gadaną".
Prace faktycznie zwolniły z wielu powodów ale trwają.
Z drugiej strony głupio zamieszczać fotki poszczególnych części, dlatego chcę zaprezentować coś więcej.
Proszę o wybaczenie.
Z relacji NIE REZYGNUJĘ I BĘDZIE CIĄG DALSZY!

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
19-10-14 10:48  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Winek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 8
Galerie - 16


 - 10

Witam Kolegów i zapraszam na dalszy ciąg relacji o „sklejalności” B-17.

Jak pisałem miesiąc temu, niezgodnie z kolejnością w instrukcji, przystąpiłem do prac nad segmentem 3 kadłuba – lukiem bombowym.
Na początek wręga A. Sklejona z pudełka jak w wycinance będzie brzydka, więc postanowiłem ją uplastycznić jak na rys. 17 przez kilkukrotne naklejanie na tekturę.


Sklejona z wycinanki wręga A będzie wyglądała nieprawidłowo, dlatego proponuję pudełko i tak rozciąć a następnie skleić właściwie.


Po wielu dniach i z długimi przerwami powstał szkielet luku. Górną część uchwytu bombowego ub-2 należy przykleić kolorem do wnętrza, a wszystkie części uchwytów nakleić na tekturę 1 mm i poretuszować krawędzie. Instrukcja tego nie podaje.


Przystępując do sklejania bomb trzeba pamiętać o pomalowaniu odwrotnej strony ich lotek poprzecznych bo będą białe. I gdzie tu standard? Ogólnie wyszło nieźle.


Elementy luku bombowego przygotowane do montażu.


Wbrew instrukcji najpierw należy przykleić poszycie wewnętrzne pw, które opiera się na wewnętrznych wręgach 7a i 8a, i jeszcze zachodzi na wręgi główne 7 i 8. Wynika to z podcięć na dźwigary skrzydeł.


Teraz pozostaje żmudne pasowanie poszycia zewnętrznego, które na pierwszy rzut oka będzie wymagało lekkich podcięć.


Do zobaczenia w następnym wejściu, mam nadzieję, że z gotowym segmentem 3.

--
Pozdrowienia dla wszystkich

Winek (WiesławK)

 
19-10-14 11:02  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Wygląda na to, że może to być wzorzec wyznaczający standardy. Pięknie precyzyjna robótka.

Trzymam kciuki, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
19-10-14 12:00  Odp: [R] Boeing B-17G MM 1-2-3/2012 skala 1:33
greg   

Czy ja dobrze widzę, że poszycie zewnętrzne tegoż segmentu podzielone zostało (w płaszczyźnie poziomej) na trzy części ? Wskazują na to 3 ostatnie zdjęcia.
Nie byłoby lepiej aby to poszycie było w jednym kawałku, bez rzucających się poziomych łączeń ?
Tak czy siak, relacja godna uwagi i "obecności". Również "3mam" kciukasy do jej końca!

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 6Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024