FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
14-02-15 23:08  [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Witam!

Model bazowany jest na wycinance z Modelika, aczkolwiek większość rzeczy wykonam od podstaw.

Przy budowie chciałbym prosić Was o lekkie wsparcie, ponieważ model ma ubogą dokumentację a i ja nie jestem wybitnym znawcą techniki niemieckiej.

Z modelika wziąłem kadłub, odwzorowałem grubość pancerza i wszystko trzyma się całkiem nieźle:

*Żeby nie było, posiadam oryginalną wycinankę, kadłub przekserowałem na gładszy, twardszy papier.

Wnętrze kadłuba nie sprawia problemów, zdjęć jest całkiem dużo, modele plastikowe też dają radę. Wyposażenie jest jeszcze nie gotowe, wiec nie pokazuję.


Teraz najtrudniejszy fragment: wnętrze wieży. Istnieją jedynie dwa zdjęcia, które nie pokazują jak wyglądało wyposażenie po bokach i z tyłu.
Nie wiadomo również jak wyglądało mocowanie foteli. Z tego co widać na zdjęciu fotele były składane, wydaje mi się więc że sposób montażu jest podobny jak w 234/1(drugie zdjęcie), że mocowanie znajduje się tylko za plecami, inaczej niż przedstawiają to modele plastikowe, co wydaje mi się rozsądne ponieważ kadłub jest wąski i potrzebny jest dostęp do drzwi.

* Chciałbym się zapytać, przy okazji omawiania foteli, na czym mógł stawać załogant gdy chciał wychylić się przez właz u góry? Od podłogi do dachu jest ponad 2m, wieża nie posiadała własnej podłogi.


Armata:
50 mm KwK 39/1 L/60, konstrukcja używana chyba tylko w tym pojeździe, rozwiązanie jak dla mnie nietypowe: oś obrotu nie przecina się z osią lufy, umieszczona jest nad nią. Sposób montażu opracowany przeze mnie :), z braku danych wzorowałem się na Tygrysie II.
Armata potrzebuje jeszcze umocowania oporopowrotnika.


* Zastanawiam się jeszcze nad mechanizmem podnoszenia i celownikiem. Ten pierwszy wygląda podobnie do tego z pz 3 lub 4(nie pamiętam w tej chwili). Natomiast mam pytanie o celownik: czy część w którą patrzył się celowniczy była nieruchoma czy poruszała się razem z armatą? Nie potrafię wywnioskować z tego zdjecia.


W kwestii wyposażenia wieży to na czym mógłbym się wzorować? Wiem że cokolwiek nie zrobię to nie będzie "to", ale nie chcę zostawiać tego pustego. W ostateczności zapożyczę coś z tygryska.

Pozdrawiam

--

Post zmieniony (30-09-18 00:31)

 
15-02-15 09:08  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Dzięki!

Jeśli chodzi o kadłub, plastiki są OK, natomiast wieże są zazwyczaj puste, a siedziska w nich są zrobione (według mnie) błędnie.

Spróbuję przygotować szkice mojego pomysłu i przedstawię do akceptacji.

Pozdrawiam

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
20-06-15 17:17  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Nie, dzisiaj nic nie pokażę, ale wróciłem do analiz zdjęć i zastanawiam się czy nie przesunąć by pierścienia wieży bardziej do przodu. W porównaniu ze zdjęciem z podstawy z pierwszego postu byłoby to jakieś 5mm, dużo, ma to spory wpływ na ułożenie elementów w środku (fotele, celownik, mniej miejsca z tyłu).

Ciachałbym i kadłub i wieżę.

Jak radzicie? Robić to i wplątać się w skomplikowane cięcie czy zostawić i żyć z tym błędem?

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
20-06-15 18:26  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

No to za miesiąc tniemy. Kadłub powinien pójść łatwo, to co wytnę przykleję z drugiej strony. Z podstawą wieży będzie trudniej, ale i tak muszę ją zdemontować do zabaw w środku.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
23-06-15 18:52  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

O sklejalność się nie boję, po dwóch latach kadłub wysechł bardzo dobrze. A z merytorycznością mogą być problemy, bo zdjęć wnętrza brak, ja specem nie jestem i będę kombinował.

Ale dzięki za miłe słowa.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
03-08-15 09:24  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Pumie dostało się (rok temu) włazy i peryskopy. Na razie ich nie montuję żeby nie przeszkadzały:

Właz do ładowania amunicji:

I zacząłem przesuwanie otworu w podłodze wieży, wymagał oto jej zerwania, co i tak było konieczne ze względu na przyszły montaż wyposażenia wieży. odpowiadający otwór w kadłubie zostanie przesunięty, bez zrywania czegokolwiek.


Teraz trochę o planach.
Z tyłu wieży jest teraz dużo miejsca, trafią więc tam raki na 12 naboi, jak widać mieszczą się. Ponieważ nigdzie nie o nich informacji, zrobię coś podobnego jak w tiger II http://public.fotki.com/Liejon/scale-modelling/armour/116/trumpeter-116-kingtiger/dscn2114-formaat.html, z tym ze po dwa w rzędzie.


Krzesła są składane do środka, w jaki sposób, nie mam pojęcia, wymyśliłem coś takiego, jeśli ktoś ma jakieś uwagi, zapraszam.


Poza tym pozostało umieścić: peryskop, wentylator, radio, osprzęt komunikacyjny, troszkę kabli, mechanizm od obrotu wieży i działa.
Według tego: http://www.panzernot.net/wp-content/uploads/Puma/234-PumaEng.htm#carTecn puma miała dwa radia, w wieży, do tylnej płyty zamocowane było Funsprechgerät f, prosiłbym o podanie jednego z wymiarów radia, może być z modelu w skali.

Pozdrawiam,
Karol

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
05-08-15 22:39  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Dzisiaj zrobiłem peryskop T.Rbl.F3, znalazłem tylko dwa zdjęcia, wiec to co wyszło jest bardzo niedokładne wymiarowo.

Przed i po malowaniu:


Teraz czas na raki amunicyjne.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
06-08-15 12:45  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

No, mg miał iść do przeróbki, robiłem go już dawno temu, nie skończyłem nawet.

Tymczasem doszedłem do wniosku że w wieży nie przechowywano amunicji, wg. monografii(z museum ordinance) z tyłu wieży znajdowały się: interkom, radio Fu.Spr.f, antena i opcjonalnie radio Fu.12.
O amunicji nic się nie wspomina, tylko wtedy do czego służyłaby ta klapa z tyłu? Do wyrzucania łusek? Zrobię te radia i się zobaczy.

Przesunąłem otwór w kadłubie :D:

Po wstawieniu pierścieni, wszystko się wygładzi.

Pozdrawiam.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
17-07-16 09:37  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Saettia na finiszu, wygrzebałem więc pudełeczko z częściami i próbuję dojść kiedy ja te części robiłem bo sobie nie przypominam bym niektóre robił:


Z dobrych wieści: kadłub po kilku latach schnięcia chyba da się złożyć bezboleśnie.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
24-07-16 17:26  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Udało mi się wymyślić satysfakcjonujący sposób montażu siedzeń, wzorowane na fotelu ładowniczego z tygrysa :D



Do skończenia wymagają jeszcze trochę szlifów, ale wrzucam teraz bo chciałem zobaczyć waszą opinię na temat fantastyki którą tu tworzę.

Pozdrawiam

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
24-07-16 22:22  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Wieża to kolaż rozwiązań z tigerów i pozostałych niemieckich pojazdów.

Ktoś tu zęby straci.

Manekin ma właściwe proporcje, zakładałem wzrost 180cm, jak oni się tam mieścili?
Karabin mogę, i patrząc po zdjęciach, powinienem jeszcze przesunąć do przodu, ale miejsca więcej nie wygospodaruję. Jak obniżę fotele to chłopaki nie będą do peryskopów sięgać, chyba że na stojąco, akurat tyle jest od podłogi do stropu. Załoganci musieli być szczerbaci i ciągle poobijani :\



Przednią płytę przymocowałem że by móc ogarnąć wszystkie mechanizmy w środku, trochę tego jest, planuję ogarnąć wszystko, co będzie to zobaczymy.

Pozdrawiam

--

Post zmieniony (15-07-18 08:55)

 
25-07-16 11:04  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

W barach też pewnie wężsi? w takim razie ja bym się tam za Chiny nie zmieścił.
Po pracy przygotuję odpowiednie sylwetki i zobaczę.
--
I będę potrzebował zrobić jakiegoś ruchomego manekina.

Post zmieniony (25-07-16 11:09)

 
26-07-16 17:13  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Ale ja nie potrzebuję załogi.

Tymczasem zrobiłem wzorcowego manekina, 170cm wzrostu, jest lepiej i chyba mi się działo w jarzmie zwichrowało.



Mam takie dziwne wrażenie że ten fotel powinien być zrobiony inaczej, trochę przeszkadzałby przy ładowaniu, ale już nie chce mi się wysilać, i tak nie wiadomo jak to powinno być.

--

Post zmieniony (15-07-18 08:55)

 
30-07-16 16:41  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Idąc dalej z wyposażeniem wziąłem się za radio i słuchawki.

Pewnie mogłem kupić plastikowe/fototrawki, no ale cóż.

Radiotelefon: http://battlefrequencies.com/radios/Fusprech_f_44.html

Za mocne, źle ustawione światło, dlatego się błyszczy.

Cały układ, okablowanie i mikrofony dojdą przy składaniu wszystkiego razem.


I słuchawki:


Interkomu jeszcze nie ogarnąłem, teraz chyba przy armacie coś porobię.

Pozdrawiam.

--

Post zmieniony (03-07-18 20:33)

 
06-08-16 13:39  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Na szybkie aktualizacje bym nie liczył, nie mogę niestety cały czas kleić.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
07-11-16 18:36  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Hej,

Niestety nie ma aktualizacji, wybaczcie ale chyba założenia przerosły moje możliwości. Pomysł był fajny, zrobić full detal pojazd z pełnym wnętrzem i innymi duperelami, ale jak ostano się przekonuję w innych moich hobby/projektach nie jestem tak zdolny jak mi się wydawało(doprawdy szokujące, nie?). Dopadł mnie dość poważny kryzys twórczy i po głębokiej analizie zdecydowałem się, nie, nie zamknąć a uprościć założenia tak by można było skończyć projekt w rozsądnym czasie.

Największą trudnością jest barka dokumentacji i w sumie brak czasu i sił, myślałem że jak skończę studia i zacznę pracę to będę miał wolne. Niestety praca twórcza odbiera zbyt dużo sił bym był w stanie kleić na takim poziomie by zadowolić mój perwersyjnie dokładny umysł.

Więc odpuszczę sobie robienie mechanizmów które nie są w żaden sposób udokumentowane i których i tak nie będzie widać. w kadłubie większość istotnych rzeczy też jest skończona więc jak wrócę do modelu powinien się szybko zamknąć.

Na zewnątrz nie ma nic upierdliwego, najbardziej chyba koła, również powinno pójść gładko.

Kleję teraz Muletę de Seixal ale nie wiem czy będę miał jeszcze chęci by do pumy wrócić w ciągu tego roku. Obiecałem bratu SU-101, nie wiem, zobaczę jeszcze.

No dobra, wyżaliłem się, już mi lepiej.

Pozdrawiam :P

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
09-11-16 00:28  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Ej no, nie taka smutna. Po prostu siadłem i na poważnie oceniłem swoje umiejętności, stwierdziłem że muszę jeszcze dużo popracować zanim będę chciał konkurować z prawdziwymi mistrzami.

A pumcia chwilę sobie poczeka, mam do niej lekki uraz i nie chcę jej zepsuć przez głupi pośpiech. Najważniejsze to nie zamieniać hobby w obowiązek.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
05-08-18 18:07  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

No hej,

Wątek wisi już od prawie dwóch lat, myślę że czas coś z tym zrobić. Nie, nie chcę zamykać, raczej skończyć. Umiejętności mi jakoś specjalnie nie przybyło, ale przy żaglowcach nabrałem więcej cierpliwości i nauczyłem się myśleć w przód. A poza tym wszystko jest lepsze od składania gąsienic do Strv.

Przez te dwa lata szlag mi trafił również farby, nigdy nie przepadałem z pactrami, ale żeby szczelnie zamknięte w słoiczku się zważyły to nie mogę napisać co myślę. Musiałem więc przemalować armatę.




Skorzystałem przy tym z okazji i co nieco poprzerabiałem/zrobiłem od nowa: wydłużyłem osłonę z lewej strony i zamocowałem do niej zęby, ogarnąłem mechanizm obracania(niekompletny jeszcze) i podnoszenia, jak widać więcej detali jest, trochę lepiej też obrobionych chociaż przesadziłem z washem. Poprawiłem również kąt pochylenia przedniej płyty, zmniejszyłem do poprawnych 20 stopni. Jarzmo eliptyczne, bo tak wynika ze zdjęć, ze tam coś musi być i hamulec nie był bezpośrednio na powietrzu.



No i najważniejsze to wszytko to kompletna fikcja, dysponuję tylko trzema słabymi zdjęciami i lakonicznym opisem, nawet wzorować się na czymkolwiek jest ciężko. Więc jest jak jest, aczkolwiek chętnie przyjmę wszystkie pomysły.







Ugh, widzę na zdjęciach że muszę go trochę umyć, i poćwiczyć więcej z lightroomem, tak.
Pozdrawiam.

P.S. Mam pytanie do moderatorów: niestety nie mam już zdjęć z początku relacji, posprzątać to jakoś? Bo tak po prawdzie to model zaczynam praktycznie od nowa.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
22-08-18 20:15  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Trochę się guzdrałem ale w końcu wymęczyłem osłonę działa i hamulec.



Trochę to jeszcze toporne, myślę że później jeszcze trochę powykańczam,




A tak w środku, szkielet pod szpachlę robiłem ręcznie, z pojedynczych pasków klejonych do zawieszonego w powietrzu wzorca:


Pozdrawiam, teraz, po osiągnięciu tego milestona, powinno pójść szybciej.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
30-08-18 20:19  Odp: [R]Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Walczymy z prokrastynacją, małymi kroczkami. Nie lubię robić elementów odlewanych. Średnio przypomina zdjęcie.




Znowu zapomniałem wyczyścić matrycę.

--

Post zmieniony (30-08-18 20:21)

 
30-09-18 01:14  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Lubię mechanizmy.
Statyczny:

Celem tego jest sprawdzić i dobrać wymiary mechanizmu, nachylenie kół(bo nie były idealnie pionowo) i przekonać się o sensowności tego kroku. Wychodzi mi że ma to szanse się udać o ile powiedzie się z resorami :)
Część rzeczy wykonam z żywicy, panewki na których jest koło, dolny pałąk, i co jeszcze mi do głowy przyjdzie.

W planie jest by docelowo wyglądał tak:

*Oryginał w źródle, całkiem fajna galeria swoja drogą.

Wanna wygląda tak, i to się jeszcze jakiś czas nie zmieni. Muszę najpierw wykonać zawieszenie żeby nie dorzucać niepotrzebnych naprężeń a także dlatego że chciałem połączyć koła zewnętrze z wewnętrznymi, z zachowaniem proporcji skrętów,



Wieżyczki na razie nie pokazuję, wypełniam ją jeszcze oprzyrządowaniem, a chciałem wszystko na raz pokazać.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
02-10-18 09:43  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Dobre pytanie, najpewniej będą to takie które łato będzie powielić, a to chyba dużo zależy od tego gdzie i kiedy pojazd operował, a to od wyboru malowania. Jestem w tym temacie zupełnie nieświadomy :D

Malowanie planowałem zrobić takie,:
http://4.bp.blogspot.com/-EaJXw53byIA/UvX8imoOCII/AAAAAAAAB94/r9nNaiN5Pf8/s1600/fdrvreag.jpg

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
06-12-18 22:12  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Zarzucano mi że nic nie robię, częściowo prawda, stałem w miejscu i próbowałem ogarnąć zawieszenie tak żeby było ruchome i jednocześnie jak najbardziej zbliżone do oryginału. Dość mocno z tym wydziwiałem.
Ale po kolei, tu fragmenty czegoś co było opisane jako manual do Sd.Kfz. 231(źródła niestety zgubiłem dawno temu):



Niestety zrobienie szesnastu działających panewek przerosło moją cierpliwość(powtarzalność odlewów jest słaba, odlane kulki(2mm) nie bardzo pasują do panewek), panewki zostaną, ale zamiast kulek użyję 1mm prętów umocowanych drucikiem, to da możliwość ruchu w pionie. W poziomie koło będzie się obracać wokół pręta. Razem powinno to być dość stabilne.
W czasie który poświęciłem na próby odlewania mógłbym pewnie wystrugać piętnaście kolejnych panewek.

Tak to wygląda, panewki jeszcze do wyczyszczenia, dolne wsporniki będą bardziej pełne, ale jak już mam plan będzie z górki.





Wiem, sporo tego co robię jest bez sensu, nic poważnego jeszcze nie osiągnąłem żeby mieć takie ambicje, troche gadam od rzeczy, ale hej, w końcu posuwam się do przodu!

P.S. Jesteście zainteresowani materiałami na których się wzoruję przy pracy, czy mogę sobie odpuścić?

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
09-12-18 13:59  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Podejrzewam że i tak skończysz przede mną :D

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
26-01-19 15:56  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Wracamy do zabawy. Jakby tych kół było mniej niż osiem to było by mi łatwiej.

Jak widać wszystko działa i jet w pełni ruchome aczkolwiek póki co nie wygląda najładniej. Nie martwcie się, w planach jest Mr. Surfacer i porządna obróbka, brakujące śruby, spawy i reszta fajnych rzeczy będzie uzupełniona.


Muszę teraz dorwać gąbki do wypełnienia pomiędzy gniazda na końcach ramion a obsadę dużej kulki. A także wymyślić jak zrobić gumowe osłony wału na wyjściu z kadłuba. I skończyć to bo poświęcam na to stanowczo zbyt dużo czasu.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
27-01-19 13:58  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Silnika będzie tylko tyle co widać przez klapy. Chciałbym model skończyć w tym roku.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
13-02-19 11:08  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Lubię jak modele są zmechanizowane, taki fetysz, chociaż widzisz ile to zajmuje przy moim tempie.

Od dłuższego czasu męczę się nad wyborem malowania, a najbardziej to nad wyborem odcienia bazowego dunkelgelbu jako że muszę pomalować zawieszenie przed jego złożeniem. Nie pomaga to że zacząłem śledzić fora plastikowców, te wszystkie techniki, farby, koszmar.
Zdecydowałem się na trójkolorowy, powinien być łatwy w naniesieniu.


W takim wykonaniu: https://www.tapatalk.com/groups/missinglynx/ir-sdkfz-234-4-t284144.html
Hmm?

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
14-02-19 17:06  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Tak, AK się ostatnio zainteresowałem, mają mnóstwo ciekawych artykułów, i fajne kolory ale real colors odpadają z tego samego powodu co tamiye: zapach. Rozumiem zalety, ale po prostu nie. Mam za to ich zwykłe akryle ale jeszcze nie testowałem z aero, ale próbki kolorów wyglądają ciekawie.

Co do oryginalnego wozu to ciężko coś wybrać, nie dość że powstało tylko 101 sztuk, to na zdjęciach raczej wraki są. W każdym razie ten schemat malowania dla 234/2 pojawił się w gazecie nuts & bolts nr 40, na yotubie można obejrzeć.
Dobieraniem wyposażenia pod konkretny wóz nei zawracam sobie na razie głowy, zbyt to odległe w czasie.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
25-02-19 18:04  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Uhu! Postęp! W końcu mogę pokazać coś co wygląda jak model. Zrobiłem bowiem wannę.

Wymaga co prawda wyszlifowania zadziorów i paprochów ale ponieważ i tak musiałem zrobić zdjęcia żeby je znaleźć to mogę się nimi podzielić.
Brakuje jeszcze pewnej ilości śrub i spawów.


Podkład to Onie Shot Miga brown oxide, ładny kolor i dobrze się kładzie(nie żebym miał doświadczenie z innymi)

Widzicie to poziome łączenie z tyłu, to żebrowane? Jest to mocowanie maski silnika, cały tył był zdejmowany, ale ja nie nie o tym, robiąc go z przykrością zobaczyłem że wnęka na resor była zdecydowanie niższa przynajmniej ze 2mm w modelu. Popełnić seppuku, pomyśleć źle o autorze czy udawać że jest dobrze? Chociaż mógłbym pewnie wypełnić tekturą te dwa milimetry, nie?

Co dalej?
- Wyczyścić wannę i ponownie położyć podkład
- Muszę uporać się ze złożeniem wachaczy
- Złożyć resory i ograniczniki ruchu
- Wajchy od skręcania i okablowanie od hamulców
- Gdzieś na którymś etapie pomalować.
I dół wanny będzie skończony. Ponieważ nie ma tu upierdliwych elementów, takich jak zrobione już wachacze, powinno mi iść szybciej.

--
Tommy, sprawdzałem te AK o których mówiłem wcześniej(dunkelgelb I i III, akryle wodne, nie real colors) i muszę powiedzieć że sprayują się dosyć słabo(zielenie trochę lepiej), w porównaniu do vallejo schną dłużej i łatwo je wtedy rozmazać. Będę więc musiał przemóc się i spróbować real colors jak wyczerpię zapasy, bo chyba nikt nie ma tak ładnych kolorów.

--

Post zmieniony (27-02-19 19:31)

 
22-03-19 23:45  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

Zrobiłem ruchome resory.
Obniżyłem wnęki o milimetr.
Jestem zadowolony że to już za mną.




*Zdjęcia klikalne

No więc tak.
Celem było żeby resory dało się później ustawiać jeśliby mi przyszło do głowy robić podstawkę. Na szczęście resor oprócz tego że się ugina to dodatkowo obraca się na głównym trzpieniu, można go wyjmować. Pióra są sklejone jedynie na środku dzięki czemu są sprężyste, pod obciążeniem pewnie by zsiadły ale i tak zamierzam dać jakąś podpórkę na koniec.

Pomalowane w kolorze ciemnej rdzy jako przygotowanie pod odpryski.


Zdjęcie referencyjne:


Dużo zdjęć jak na jeden element, ale bardzo podoba mi się kolor tego podkładu.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 
28-03-19 17:16  Odp: [R] Sd.Kfz.234/2 Puma
Kalor 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 10
Galerie - 8
 

A proszę Cię bardzo.

Ograniczniki ruchu. Myślałem że zrobienie tego będzie trudne, poszło całkiem przyjemnie. Problemy wyszły przy montażu bo nie do końca przewidziałem wszystkie wymiary i pióra przy najwyższym ugięciu uderzają o skrzynki mocujące ogranicznik. Żeby tego uniknąć musiałbym odsunąć ogranicznik(co wyglądałoby źle) albo zrobić od nowa ramiona wahaczy(nigdy więcej!), ponieważ model i tak tego nie wykorzysta to zostawię tak jak jest.
Kolejny raz zemścił się brak planowania.



Teraz czeka mnie uzupełnienie braków, czyszczenie, malowanie i złożenie do kupy.

I tak na końcu wszytko będzie zasłonięte.

--
Inne moje projekty: Batignolles-Châtillon Char 25T, STRV 103C, Trabaccolo
Przyjemność powinno się mierzyć stopniem realizacji zamierzeń, panie Liang


 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024