FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
25-02-07 22:53  [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Student 

 

Ponieważ ostatni temat z tej serii trochę nie wypalił, a z tego co wiem jest coraz więcej osób które używają lub chcą używać "pędzla XXI wieku" i są zainteresowane jak prawidłowo i w pełni wykorzystać jego możliwości, dlatego też otworzyłem ten temat. Wiem, że były tematy podobne, ale żaden tak na prawdę nie dał pełnej odpowiedzi osobom początkującym.

Na początku warto się zastanowić tak poważnie do czego dane urządzenie ma być zastosowane, jakie mamy warunki finansowe i możliwości trzymania tego w domu.

aerograf:

jeśli malujemy drobne elementy to przyda się aerograf o małej średnicy dyszy np 0,2 mm, jego wadą jest to, że malowanie większych powierzchni może się okazać dość długie, (np kadłub do pancernika) lecz w zasadzie jest on bardziej praktyczny niż aerograf z dyszą 0,3 mm. Mimo, że te drugie są bardziej uniwersalne, ciężko nimi uzyskać małą plamkę.
Aerografem z małą dyszą (0,2) można malować bardzo dobrze "z ręki" np cienie itp , co już pokazał kilku osobom w Osowie Piterpanzer.
Ważne jest aby zakupić aerograf, który ma zarówno regulację strumienia powietrza, jak i dawkowania farby(szerokość plamki farby). Tzw "plujki" które są znacznie tańsze(około 50zł) niż najprostsze aerografy (te kosztują od 120 zł w górę) odradzam od początku. Szybko się okazuje, że brak regulacji plamki farby jest dosyć uciążliwy i bardzo ogranicza pole działania.
Ważną sprawą jest czyszczenie aerografu, jeśli po skończonej pracy narzędzie zostanie z farbą w środku to może się okazać że właśnie utopiliśmy 150 zł. W najlepszym przypadku skończy się to wymianą dyszy(tylko 40-50 zł). Czasem jak wcześnie się przypomni, że nie zrobiliśmy tej czynności to można podobno doczyścić aerograf(mi się to nie zdarzyło więc nie wiem), słyszałem z opowiadań, że można go potraktować nitro lub acetonem(ale niech się wypowiedzą ci co już to przerobili)
Osobiście za każdym razem rozkręcam i dokładnie czyszczę cały aerograf, lecz co niektórzy bardziej wprawieni nie zawsze tak robią, ale na początek radzę czyszczenie wszystkiego co może mieć styczność z farbą zgodnie z instrukcjami.
Trzeba uważać aby podczas wkładania igły z powrotem do aerografu nie rozepchać nią dyszy.
Istotne też jest aby farba do aerografu była rzadka, ja zwykle rozcieńczam farby 1:1(farba: rozcieńczalnik) lub jeszcze rzadziej, ale to już każdy dowie się gdy będzie eksperymentował (to też zależy od tego jakiej firmy mamy farby).
Druga istotna rzecz to warto zwracać uwagę w jakich zakresach ciśnień pracuje aerograf który chcemy kupić(z reguły jest to 1-3 atm a czasem i do 5atm ).

I tu kłania się sprawa jaki wybrać

Kompresor:

Odradzam na samym początku bawienie się w dostępne na rynku gazy, bo jest to bardzo kosztowne( 750 ml kosztuje 50 zł).
Dlatego też proponuje nabycie kompresora od razu wraz z aerografem.
Niektórzy co mają możliwości mogą go zrobić z agregatu do lodówki i jakiegoś zbiorniczka, reszta osób jest skazana na zakup gotowego.
Ponieważ nie mam możliwości zbudowania takiego cuda postanowiłem nabyć gotowy.
Oto moje zabawki w mojej małej piaskownicy:


Ten mniejszy kosztował 300 zł a większy 360 zł

zacznę od mniejszego:
Kompresor takiego typu pobiera mało prądu (ma do 100[W]), oraz charakteryzuje się małym poziomem hałasu i niewielkimi gabarytami(co oczywiście należy do zalet tego urządzenia), wadą jest małe ciśnienie wylotowe, brak jakiejkolwiek jego regulacji i krótki czas pracy ciągłej (zbyt szybko się przegrzewa). Jest on bezolejowy i jego żywotność jest de facto krótsza.
Kompresory tego typu posiadają bardzo mały zbiorniczek wyrównawczy i z tego powodu to maksymalne ciśnienie(w tym przypadku 3.3 atm) w przeciągu kilku sekund spada do minimalnego( w tym przypadku 1,5 atm) więc wiele nim nie zdziałamy. Szczególnie gdy mamy odrobinę za gęstą farbę. Zbiorniczek ten przeważnie służy do tego aby powietrze nie pulsowało przy wylocie, i aby czujniki mogły wykrywać poziom ciśnienia. Oczywiście związany jest z tym brak jakiejkolwiek regulacji ciśnienia.

Niektóre kompresory tego mają większy zbiorniczek z ciśnieniomierzem i nie muszą ciągle pracować, ale na rynku jest takich jak na lekarstwo. W zasadzie jeśli szukać na potrzeby hobbystyczne to właśnie takie urządzenia.

Większy z tych kompresorów jest to urządzenie bardziej uniwersalne, mozna nim zarówno malować aerografem czy pistoletem, ale też i pompować koła w samochodzie czy baloniki na wesele ;)
Kompresory tego typu posiadają zbiornik do 24 L w górę (do 300 L) ceny tych co nas interesują(tych ze zbiornikami do 30 L) wahają sie od 350-550 zł.
Posiadają 1 lub 2 wyloty powietrza, więc równocześnie można podpiąć(ale nie używać) dwa aerografy lub aerograf i końcówkę do wentyli.
Trzeba zwrócić uwagę czy posiadają dwa ciśnieniomierze, jeden do pomiaru ciśnienia na zbiorniku, a drugi do regulacji ciśnienia wyjściowego- jest to ważne dlatego, że wtedy regulujemy stałe ciśnienie na wylocie i takie będzie ciągle podawane.
Urządzenia te najpierw napełniają zbiornik do ciśnienia maksymalnego(przeważnie 8 atm), a później my regulujemy jakie chcemy mieć ciśnienie wyjściowe (od 0-6 atm)
Ich zakres pracy obejmuje zakres pracy praktycznie wszystkich aerografów na rynku. Tylko warto zwrócić uwagę aby zanim podepniemy aerograf ciśnienie na wyjściu nie przekroczyło ciśnienia dopuszczalnego w aerografie, z tego powodu warto najpierw zakręcić zawór i regulować kompresor od 0 atm inaczej możemy być biedniejsi o aerograf(samych uszczelek jeszcze nie spotkałem)
Zbiornik 24 l wystarczy na spory czas pracy kompresora bez włączania go.
Jest to kompresor olejowy, więc jego żywotność jest większa. Należy pamiętać, że po około 10 pierwszych godz pracy trzeba wymienić w nim olej(specjalny do sprężarek 1L starczy na rok lub więcej w cenie 16 zł za butelkę 1L)
Wcina znaczenie więcej prądu bo około 1500[W], ale nie pracuje ciągle więc na jedno wychodzi.
Wadami jego są gabaryty i straszny hałas 92-100 dB czyli solidna wiertarka udarowa.
Ale pompowanie zbiornika trwa przeważnie około minuty, a malować można kilkanaście do kilkudziesięciu. (Dla niektórych hałas może być zaletą np. aby doprowadzić do zawału teściowa, sąsiadów czy ich psa ;) )

Podsumowując, ja polecam te większe dodatkowym atutem jest to, że można je znaleźć w sklepach takich jak Obi, Castorama czy Leroy Merlin. Posiadają atesty i mają gwarancję na 2 lata.
UWAGA! Ponieważ taki kompresor pomimo, że jest atestowany itd jest urządzeniem prawie przemysłowym więc wskazane jest dokładne przeczytanie wszystkich instrukcji i odpowiednie jego zabezpieczenie!

Dodatkowe części:

Ostatnią sprawą jaka nas interesuje przy zakupie komplety to wąż, nie może być za krótki i warto jeśli jest kupowany oddzielnie to warto go podłączyć od razu w sklepie i sprawdzić czy sprężarka i aerograf dobrze pracują i nic nam nie wystrzeli w trakcie malowania, dlatego też warto dokupić zaciski(pierścienie zaciskowe czy jakoś tak) na węża i złączki, oraz gdy wąż nie jest podpięty do kompresora to zakupić złącze pomiędzy kompresorem a wężem, aby dwa razy nie biegać w tą i z powrotem.
Jeśli decydujemy sie na kupno kompresora w wyżej wymienionych lub podobnych sklepach to warto najpierw nabyć aerograf i wraz z nim tam przybyć po kompresor aby wszystko złożyć w całość i sprawdzić.
Aha proponuje aby wąż miał 2,5 do 3 metrów, bo nigdy nie wiadomo gdzie będzie stał kompresor, a ponadto chodzi też o wygodę pracy. Lepiej zwinąć nadmiar niż dokupować drugi i robić wszystko od nowa.
Cena węża to jest około 3-5 zł za metr. Istotne też jest aby średnica węża była około 5-6 mm bo taka jest z reguły średnica złączek.

UWAGA! nie wszystkie złączki do aerografów są takie same, inne są do Paashe, MAR i Iwata chyba mają takie same, ale warto sprawdzić!!

Mam nadzieję, że w miarę prosto opisałem całą procedurę nabywania nowego sprzętu malarskiego i będzie ona przydatna wielu osobom.

Używam obu rodzajów kompresorów dlatego, że nie zawsze mam takie możliwości abym mógł sobie pohałasować.

Ps. Niektórzy pewnie przy najbliższym spotkaniu będą sie mnie pytać kiedy będę zaopatrywał się w cegły i cement w budowlanym do sklejania modeli kartonowych;)

Pozdrawiam

--

23 sposoby na dobrego posta => KLIK
Czerwony Byk doda Ci "skrzydeł"

Post zmieniony (26-02-07 00:47)

 
25-02-07 23:01  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Hook6   

 

Moim zdaniem temat powienien trafić na forum główne ponieważ dotyczy jak najbardziej technik i narzędzi wykorzystywanych w naszym hobby. Fajnie że coś takiego napisałeś.

--

 
25-02-07 23:07  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Student 

 

ok dzięki.
Wcześniej ten temat był poruszany w cafe więc tam go umieściłem

--
23 sposoby na dobrego posta => KLIK
Czerwony Byk doda Ci "skrzydeł"

 
26-02-07 01:02  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Piter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Dobry temat, a dla mnie bardzo aktualny:)

Właśnie jestem na etapie składania własnego kompresora. Stwierdziłem, że musi być to maszynka, która starczy mi na długie lata i bedzie spełniała wszelkie kryteria "profesjonalizmu".

Będzie to konstrukcja z duzym zbiornikiem, presostatem, reduktorem, dokładnym filtrem, dwoma manometrami (cisnienie w zbiorniki i po zredukowaniu) itp. Całość cicha, bo na bazie sprężarki z lodówki i na dodatek dzieki dużemu zbiornikowi sprężarka bedzie sie załączać dość rzadko. Jestem na razie na etapie wykończeniowo-montazowym, ale znając ilość mojego wolnego czasu, to zakończenie przedsięwzięcia przewiduje za jakiś miesiąc:/ Jak skoncze, to sie pochawalę na forum:)

--
___________________________________________________________
"Trudno nadać sens porządkowi, który dzieje się wbrew rozumowi"

 
26-02-07 03:15  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Rylec 



Na Forum:
Galerie - 3


 - 5

Wit

Swego czasu bardzo intensywnie posługiwałem się aerografem (nie do cełów modelarskich)
więc dopiszę do tego tematu swoje przemyślenia.

Z pokazanych na fotografii od Studenta kompresorów żaden nie jest idealnym rozwiązaniem.
Ten większy ma moc, ciśnienie będzie takie jakie sobie ustalicie ale niestety....hałas....w warunkach domowych eliminuje go wg. mnie.
Mimo iż czas nabicia zbiornika powietrzem będzie stosunkowo krótki to wrażenia będą zawsze niezzappomniane
(coś jak 6 włączonych odkurzaczy w małym pokoju).
Nie pracowałem na takim sprzęcie, tylko testowałem.

- duży (przez duże D) hałas
+ duże, regulowane ciśnienie

Kompresorek mały (Ma-1000) niestety jest słaby, jego możliwości kompresji powietrza są jak dla mnie niezadowalające,
w miarę eksploatacji stan ten będzie się pogłębiał, w moim przypadku (częste używanie) już po roku miałem złom, tulejka w której pracuje
tłok starła się na wiór....zresztą sam tłok też nielepiej wyglądał.
Jeśli dużo nie pryskacie (psikacie) to Ma-1000 tak prędko nie padnie, szybko jednak mogą zacząć się kłopoty z włącznikiem ciśnieniowym,
będzie działał (albo raczej nie działał) kiedy i jak chce :)

+ mały hałas
- małe ciśnienie

Kolejny (często spotykany na Allegro) kompresor to ATLANTIS MA 6000, zakupiłem go w pewnym momencie z tzw. braku laku :)
i znowu to samo co przy Ma-1000, słabiutkie ciśnienie oraz dodatkowo gwarantowane pulsacyjne wytryski farby przez aerograf, itp, itd,
sumując - gorszy niż MA-1000 (moim zdaniem)

+ mały hałas
- małe ciśnienie

Najlepszy nabijacz powietrza jaki posiadałem to oczewista przerobiony agregat lodówkowy, swego czasu w pewnym sklepie modelarskim
we Wrocławiu był pan u którego zamawiało się takie cacko, niestety to już jest nieaktualne, a ja mam lewe ręce do takich montaży.
Cena takiego kompresora wynosiła 150 zł, ech, warto było.

Cicha praca, zadowalająca kompresja, dobrze go wspominam, pracował parę lat, w końcu jednak zatarłem maszynę mimo iż starałem się (w miarę) kontrolować stan oleju.
Drugi agregat już nie był taki dobry co sugeruje że różnie może z tym być.

W tym momencie mam (zakupiony na Allegro) tajemnieczy kompresor bezolejowy wyjęty z jakiegoś szpitalnego urządzenia, prace nad jego dostosowaniem do moich
potrzeb trwają, nie zmienia to jednak faktu że cały czas się rozglądam za czymś nowym, lepszym, tanim.... i cichym.


Farby jakimi działam to tylko rozcieńczane akryle.
Aerograf - Paasche VL set,
w komplecie wymienne części do pryskania bardzo precyzyjnego ( grubość strumienia: 0,4mm-25,4mm), normalnego (0,8mm-31,8mm) i hmm, grubego ( 1,6mm-38,1mm)


(Jak do tej pory posłałem na złom 4 kompresory and jeden aerograf...........i wciąż mi mało:)


egr, mój pierwszy post na tym forum, jak coś się skaszani to sorka, na razie siędzę cicho i czytam co piszecie o kartonach, przy temacie kompresji postanowiłem jednak stuknąć w klawisze.

Pozdrawiam

--

coś się kończy, coś się zaczyna

Post zmieniony (26-02-07 03:51)

 
26-02-07 10:02  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Norvik 
moderator




Na Forum:
Galerie - 25


 - 1

Bardzo ciekawy artykuł. Ja niestety już kupiłem aerograf - stąd bardziej interesują mnie techniki malowania aerografem, dobór farb i proporcji. Może kolega Student spreparowałby jakiś artykuł na ten temat na takim poziomie jak ten o aerografach ?

--
pozdrawiam

Norvik

-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru

 
26-02-07 12:43  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
RAIDEN 



W Rupieciarni:
Do poprawienia - 9
 

Cześć!

Też ostatnio pomyślałem o malowaniu swoich modeli za pomocą "Psikawki".
Naprawiłem sobie uszkodzony aerograf Revell'a który dostałem zdekompletowany od znajomego .
Zasilałem go do testów z napompowanej na Orlenie dętki samochodowej.
A potem zabrałem się za wykonanie jakiegoś mechanicznego źródła powietrza.
Chciałem sobie najpierw poćwiczyć technikię malowania, zanim zakupię coś profesjonalnego
Wyciągnąłem więc z piwnicy odłożony kiedyś dawno agregat od lodówki Polar.

I skleciłem coś takiego.


Obecnie ma jeszcze zamontowany tłumik więc pracuje bardzo cicho, a daje stabilne i czyste od oleju powietrze.
Rolę odolejacza spełnia tu filtr paliwa i kąt nachylenia przewodu powietrznego (wylot lekko w górę)
Poziom hałasu jest do tego stopnia niewielki że mój kot śpi sobie spokojnie w pokoju jak go uruchamiam.

Jestem z niego bardzo zadowolony i z rozwiązania tymczasowego stał się ostatecznym.

Pozdrawiam Raiden

 
26-02-07 14:58  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
czesław45 

 

Aerografy za 120 czy 130 pln niestety nie są zbyt trwałe . Ja maluję bardzo dużo i załatwiłem juz 3 aerografy - podróbki iwaty . Warto zainwestować w lepszy sprzęt , zrobiony z porządnych i solidnych materiałów .

 
26-02-07 15:07  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
PD 



Na Forum:
Galerie - 25
 

Witam!

Jeśli pozwolicie - uzupełnię:

ryry napisał:
> Najlepszy nabijacz powietrza jaki posiadałem to oczewista przerobiony agregat lodówkowy, swego czasu w pewnym sklepie modelarskim we Wrocławiu był pan u którego zamawiało się takie cacko, niestety to już jest nieaktualne, a ja mam lewe ręce do takich montaży.
Cena takiego kompresora wynosiła 150 zł, ech, warto było.<

Faktycznie sklep modelarski we Wrocławiu, przy ulicy Grabiszyńskiej, został tam fizycznie zlikwidowany - niemniej nie wszystko stracone: poprzez stronę sklepu można dotrzeć do jego właścicieli, natomiast wspomniany wykonawca pracuje obecnie dla Aeroklubu Wrocławskiego na Lotnisku Szymanów i (o ile nic się nie zmieniło od ostatniej mojej z nim rozmowy) nie porzucił modelarstwa i zapewne mógłby pomóc (w razie potrzeby spróbuję odświeżyć ten kontakt).

Potwierdzam także opinie ryry'ego i RAIDEN'a, co do tego typu sprężarek (ja również najbardziej cenię sobie -używaną już od lat, choć nie "przemysłowo"- tę z Grabiszyńskiej)

Pozdrawiam - PD

MODELmaniak.pl - strona wrocławskich modelarni
- strona MODELmaniak.pl na FB


Post zmieniony (26-02-07 15:22)

 
26-02-07 15:28  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
czesław45 

 

Kiedyś mój znjomy w niemczech zrobił sprężarkę ze starego zepsutego respiratora , pracował jako sanitariusz w szpitalu i jakoś dorwał to urzadzenie . Spisywało sie znakomicie .

 
26-02-07 16:49  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Student 

 

Czesław45 zgadzam się z tobą, że aerograf za 120 zł nie jest to za dobry sprzęt, ale miej na uwadze, że zanim początkująca osoba nauczy się wykorzystywać w pełni możliwości sprzętu, to ten aerograf zdąży zniszczyć (popsuć, zasuszyć, pogubić części).
W większości przypadków i tak aerograf pójdzie na złom, więc lepiej kupić jako pierwszy taki za 150 zł i w pełni funkcjonalny chociaż niezbyt dobry niż wydać 300-900 zł na profesjonalny i go uszkodzić po krótkim bliżej nie określonym czasie.

Jak ktoś będzie umiał już w pełni malować tym cudem (i chciał się rozwijać) to na pewno zainwestuje w solidny sprzęt i będzie wiedział jak go zastosować.

Pozdrawiam

--
23 sposoby na dobrego posta => KLIK
Czerwony Byk doda Ci "skrzydeł"

 
26-02-07 18:31  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Rylec 



Na Forum:
Galerie - 3


 - 5

Czołem

Właśnie się tak przyglądam temu kompresorowi wykonanemu przez RAIDENA, podoba mi się, zainstalowane jest w nim parę bajerów których ja nie miałem a są pożyteczne..
Do pełni szczęścia brakuje mi w tym układzie jakiegoś zbirniczka do magazynowania powietrza (puszka po sprayu, gaśnca samochodowa, itd) zaopatrzonego w zaworek bezpieczeństwa.
W moim agragacie miałem właśnie zamontowane coś takiego, zwyła puszka po dezodorancie z prymitywnym (ale skutecznym!) zaworkiem którym ulatywał nadmiar powietrza, dodatkowo zamontowane było hmm pokrętełko dzięki któremu mogłem na czuja regulować ciśnienie.
Prosty i skuteczny dodatek dzięki któremu miałem zawsze równe ciśnienie.

PD zaskoczyłeś mnie swoim postem (!), dokładnie o ten sklep modelarski mi chodziło.
Dla mnie posiadanie przez Ciebie namiaru do tego pana to cenna informacja, kto wie czy nie skorzystam z tego w najbliższym czasie.
Dzięki za info.

Pozdraiwiam

--

coś się kończy, coś się zaczyna

Post zmieniony (26-02-07 18:32)

 
26-02-07 21:27  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
RAIDEN 



W Rupieciarni:
Do poprawienia - 9
 

Cześć.

Parę wskazówek dla konstruktorów , oraz dlaczego u mnie brak dodatkowego zbionika.
---------
Pompka kompresora z agregatu umieszczona jest w szczelnej "pancernej" puszcze.
Ta puszka stanowi zbiornik gdzie mieści się około 1.5 l powietrza i do którego przylutowana jest bezpośrednio rurka wylotu.
Z tej rurki sprężone powietrze trafia do aerografu poprzez zaworek bezpieczeństwa (to białe z tależykiem).
Potem przechodzi przez filtr paliwa aby zatrzymać resztki oleju, oraz płynny regulator ciśnienia.(zwykły dławik)
Uznałem więc że skoro zbiornik już jest w agregacie to mogę sobie darować dodatkowy zbiornik.
Nie jest to duży zbiornik ale po wyłączeniu silnika powietrze uchodzi jeszcze około 2s.

Próby z dodatkowym zbiornikiem wykazały mizerne zmniany parametrów więc uznałem że szkoda zwiększać gabaryty zestawu i pozostałem przy tym co widać.

--------------------
Zaworek bezpieczeństwa:

Zaworek ten jest konieczny aby nadmiar powierza po osiągnięciu wyższego ciśnienia wypuścić do atmosfery a co zatym idzie aby nie obciążąć silniczka kompresorka.
Jego brak dodatkowo powoduje strzelanie przewodów, kiedy nie naciskamy na spustu aerografu.

U mnie zaworek ten wypuszcza nadmiar powietrza w 4s po uruchomieniu kompresorka a zamyka się natychmiast kiedy naciskam spust.
W przewodach panuje zawsze pewne wyższe ciśnienie więc efekt pulsacji jest naprawdę minimalny i właściwie niezauważalny.
- Najłatwiej taki zaworek można wykonać z zaworka od koła rowerowego z wentylem.

-----------------
Po co filtr paliwa.

Samochodowy filtr paliwa to chyba najtańsze rozwiązanie dla pozbycia się drobinek oleju z powietrza.
Jak pisałem obudowa agregatu stanowi puszkę w której wstępnie gromadzi się powietrze. Puszka ta niestety na dnie zawiera olej do smarowania mechanizmu.
Drobinki oleju mieszają się ze spężonym powietrzem i wydostają przez wylot.
Nie są to jakieś koszmarne ilości oleju ale są.
U mnie większość tego co się wydostaje do przewodu ucieka przez zaworek bezpieczeństwa, gdyż on pracuje cały czas kiedy nie naciskam spustu.
Dlatego właśnie jego wylot skierowałem w dół.
Obecnie założyłem tam plastikowy korek od Coli ze zwiniętym ręczniczkiem papierowym co stanowi doskonały tłumik syczenia, a jednocześnie zbierają się w nim opary oleju i nie "paskudzą" podłogi.
U mnie filtr paliwa pracuje i zatrzymuje olej tylko wtedy gdy nacisnę spust aerografu.

Myślę że takkie rozwiązanie jest naprawdę ekonomiczne i praktyczne.

-----------------------

Regulator:
Z regulatorem jest gorsza sprawa.
U mnie pracuje zwykłu dławik czyli coś co zmienia przekróju przewodu.
jak np. zawór w kranie.
Ciekawe czy zawór od butli turystycznej można by tu awaryjnie zaadoptować?

*******
Może moje urządzonko wydaje się Wam prymitywne, ale ja mam tą satysfakcję
że skleciłem je sobie z tego co miałem pod ręką.
Jak się okazało moja radosna twórczość po paru modyfikacjach służy mi zupełnie zadawalająco. I to po najniższych kosztach.
Jedyne co chciałbym tam dodać to rączka do przenoszenia i włącznik sieciowy.
--------------
Pisząc to mam nadzieję że moje wskazówki przydadzą się komuś przy konstrukcji własnego kompresorka.

Pozdrawiam Raiden

 
27-02-07 18:59  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Jańcio 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 17


 - 7

Czołem pracy ! Ja także wystrugałem sobie taki kompresorek tzn. z agregatu lodówkowego .Oto on:




Widać że zrobiłem go bardzo szybko aby sprawdzić tylko czy wszystko działa prawidłowo i ........... tak już zostało . Prowizorka rzecz święta .W moim przypadku zastosowałem zbiornik wyrównawczy , manometr oraz zawór upustowy ( do regulacji ciśnienia ) .Dodałem jeszcze filtr powietrza na wejściu do agregatu . Dzięki zbiornikowi odpadł mi problem oleju w powietrzu a i było gdzie zamontować resztę bambetli . Zawór upustowy to nagwintowana rurka , kulka metalowa ,sprężyna i gwintownik M -6. Zapewnia on płynną regulację ciśnienia .
Malowałem nim B-52 i sprawdził się rewelacyjnie .


Pozdrawiam .



HEY HEY !

 
02-03-07 13:47  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
OzzY 

 

Wczoraj zacząłem swoje, zasadniczo pierwsze świadome, eksperymenty z airbrushem i naszla mnie taka refleksja....
Jak powinny byc wzgledem siebie ustawione dysze aerografu.... jakie to ma znaczenie dla wielkosci kropli i szerokosci strumienia????
Mysle, ze rysunek glowicy aerografu ponizej wyjasni zagadnienie, a bardziej doświadczeni Koledzy podziela sie wiedza, ktore z ustawien nalezy przyjac za prawidlowe :)

TIA



 
06-03-07 02:08  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Rylec 



Na Forum:
Galerie - 3


 - 5

Czołem

Tak się właśnie zastanawiam nad ostatnim postem, w moim sprzęcie nie ma takiej możliwości by coś korygować czy też ustawiać w tej kwestii o której piszesz, najbliższa wersja to rys C.

Na wielkość kropli ma u mnie wpływ tylko i wyłącznie ciśnienie a na szerokość strumienia - odchylenie igły.

hmm, ciekawe

Pozdrawiam

--
coś się kończy, coś się zaczyna

 
06-03-07 10:54  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
domek   

A *TOP* to jakie firmowe kompresory ( tylko prosze cos do modeli)

pozdrawiam domek:)

 
25-08-07 02:01  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
przemo 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Witam wszystkich fanatyków kartonu!!!

Mam prośbę do Raidena i Jańcia, otóż od jakiegoś czasu zabieram się do zmontowania ze starej polodówkowej pompki kompresora do zasilania aerogafu.
Chodzi mi o to abyście opisali dokładniej jakich elementów użyliście do budowy swoich POMPEK, mile widziane fotki :)
Aerografu jeszcze nie mam, zamierzam go kupić jak już będę miał sprawny kompresor, na początek wystarczy coś niedrogiego aby nauczyć się obsługiwać to cudo.

Z góry dziękuje za odpowiedz na mój post.
Pozdrawaim

--
----wyjęty z ram istnienia----

 
25-08-07 08:49  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bartosz 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 4
Galerie - 1


 - 1

Moj kompresor ze "śmieci"

--
Pozdrawiam
_____

 
25-08-07 22:49  Re: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
przemo 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Dzięki Bartosz za link, dla mnie to istna kopalnia wiedzy na temat budowy sprężarki do "plujek"!!!

 
28-09-11 08:41  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
GreyNeo   

Czołem. Zastanawiałem się nad zakupem używanego kompresora. Ma ktoś pojęcie gdzie można by kupić dobry kompresor używany. Myślałem o montażu własnego kompresora ale rozważam też inne gotowe rozwiązania.

 
03-04-13 21:33  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
riko77   

Ja od 3lat używam zestawu złożonego z: butli na gaz techniczny, dławika akwarystycznego, 2m igielitu i aerografu. Największą zaletą jest totalna bezgłośność sprzętu i praktycznie niezniszczalność. Po prostu nie ma się co popsuć:) Jedyna wada to koszt "nabicia" butli, korzystam z CO2 więc koszt 1,2kg gazu około 12-15pln

--
lepię bo lubię

 
04-04-13 12:35  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
amz20 

Na Forum:
Galerie - 1
 

W tych postach jest praktycznie wszystko na temat budowy kompresora tzw "lodówkowca"
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=231226&t=231226#reply_231226
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=195806&t=195715#reply_195806
czytajcie wszystko a budowa takiego cuda będzie banalnie prosta .

--

 
07-09-13 18:09  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Podbijam temat usunięty z forum - jaki wybrac aerograf + kompresor ?
Nie wiem dlaczego usuniety bo wydaje mi sie ,że technika idzie do przodu z miesiąca na miesiąc.

wisa-Polecam jeden z dwóch modeli Harder&Steenbeck. Osobiście używam Infinity CRplus Two in One, ale Evolution 2w1 też jest super. Zero problemów z czyszczeniem - dysza nie jest wkręcana a samocentrująca. No i jest bezproblemowy dostęp do części.
MichalR- Ja pracuje na czymś takim od kilku lat:
kompresor:
http://www.jadarhobby.pl/mar-ad4000-mini-kompresor-do-zasilania-aerografu-p-27000.html
aerograf:
http://www.jadarhobby.pl/mar-aerograf-ad7790-dyszami-03mm-02mm-p-20467.html
i wszystko pracuje dobrze. Nie ma problemów z częściami do aerografu, choć nic do tej pory nie potrzebowałem.
Mario-A ja tam mam chinola za 150zł, ciut inny niż MichalR pokazał i się na niego nie obrażam, że skośnooki ;-) , maluje jak trzeba. Wprawdzie nie używam go wiele, ale jeszcze mi się nic nie zepsuło.
Bizon- Jeśli chodzi o kompresor to najlepiej jak ma dodatkowy zbiornik. Jak masz do wydania 350 zł, to możesz kupić bardzo fajny kompresor firmy stanley.
Jeśli chodzi zaś o aerograf to w tej cenie co podałes ciężko wybrać najlepszy.
Za chyba 250 jest firmy pasche. A do 200 najlepszy jest ew770.
Poszukaj tutaj podobnych tematów, bo już wiele razy poruszano temat aerografu.
marcin2248- Zgadzam się z Bizonem. Jeżeli kompresor to ze zbiornikiem. Ja mam coś
takiego:

http://allegro.pl/kompresor-z-butla-aerograf-tg-180-zestaw-malowania-i3449982543.html

Kompresor ma wyłącznik ciśnieniowy i sam kontroluję ciśnienie. Jestem z niego bardzo zadowolony. Aero może d**y nie urywa, ale na początek daję radę. Wiadomo, że na czymś trzeba się uczyć. Z czasem można wymienić.
Pozdrawiam
Marcin

--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
11-11-14 16:34  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Chcę wykorzystać coś takiego do do pokrywania kartonu lakierem, caponem . Nie ma z tym problemu ale TOTALNIE nie wiem do czego sluży częśc oznaczona strzałką . Ten aerograf to w sumie tylko do tego sie nadaje ale zrzera mnie ciekawśc po co ta część , nie mogę tego rozgryźć. Nie ma gwintu , nie daje się nakręcić na zbiorniczek. Czy ktoś wie ?


--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
11-11-14 16:57  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Nie jestem pewien, ale chyba to jest "zawór" do butli z powietrzem.
Ciekawy jestem Twojego malowania Caponem. Ja kiedyś próbowałem malować za pomocą aero takim j/w, ale gdzieś zamiast lakieru wylatywały "nitki".
Pochwal się jak tobie poszło.

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
11-11-14 17:25  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Jak tylko spróbuje dam znać , do jakiej butli ? Ja nie mam butli :))

--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
11-11-14 17:41  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
MarcinekZ 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 4
 

To jest zaworek nakładka do jednorazowych butli takiej jak w linku http://www.ef3m.pl/2439,powietrze-sprezone-gaz-pedny-do-aerografow.html

--

Post zmieniony (11-11-14 17:42)

 
11-11-14 18:32  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Dzieki , a więc mnie niepotrzebne.

--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
11-11-14 19:09  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Petrov 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 24
Galerie - 19


 - 16

Dokładnie. To jest dynks do zamontowania butli z powietrzem. A co do aero - Używam identycznego do lakierowania arkuszy przed klejeniem, jak i lakierowania gotowego modelu i sprawdza się znakomicie do tego celu. Bo do malowania dokładniejszego raczej kiepsko...

 
27-11-14 19:07  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Panowie polecicie jakiś aerograf do 100 zł?
Szefu kupił mi do serwisu taki mały kompresor firmy Stanley 8 bar, 5.0l.
Można regulować ciśnienie i jest dość poręczny, nie będzie problemu jak go będę przemycał do mieszkania. Nic tylko dokupić aerograf i lakierować modele.
Dodatkowo chciałbym wykorzystać ten zestaw do malowania cokołów z mdf-u a dokładnie do kilku łączeń, są to dość małe powierzchnie . Da się taki aerograf wykorzystać zarówno do farbek modelarskich np. pactra jak i farby typu emalia nitro? Ta druga do malowania wspomnianych cokołów.

--

Post zmieniony (27-11-14 19:11)

 
01-12-14 09:59  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Nikt nie ma do polecenia aerografu?

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
01-12-14 11:12  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Alski 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 11
Galerie - 2


 - 2

Pewnie ma ale nie za tę cene :(((

--
Douglas Preston, Lincoln Child- seria Pendergast, Jo Nesbo seria Harry Hole , Lee Child

Wiem jak się robi modele doskonałe ... ino nie umiem :)

 
01-12-14 11:14  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
MarekB 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 4
Galerie - 2
 


http://allegro.pl/super-precyzyjny-aerograf-modelarski-z-dysza-0-25-i4811912860.html
Mam taki jak w linku. Zdecydowanie polecam.

--
*********
5914289

PROJEKT WŁASNY
Maz-537G + naczepa MAZ/ChMZAP-5247G
Niemiecka wyrzutnia rakiet NEBELWERFER
Rosyjski pojazd inżynieryjny BAT-M
Polski lekki czołg ANDERS
AMERYKAŃSKI CIĄGNIK M4 + LONG TOM

 
01-12-14 11:54  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-EW-6000R-AD-776R-0-3mm.html
http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-AD-7704-0-2mm-dysza-0-3mm.html
Ja używam takiego jak poniżej i warto zainwestować według mnie trochę więcej jak 100 zł, bo to zakup na lata:
http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7790-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html
Polecam ADLERA, bo cena w stosunku do jakości jest bardzo atrakcyjna i nie ma problemu z kupnem zapasowych akcesoriów, takich jak igła czy dysza.

--
Pozdrawiam!

 
01-12-14 12:06  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

No to daliście mi do myślenia.
Jasiek nie mam problemu żeby takim aerografem polakierować powiedzmy poszycie większego okrętu?

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
01-12-14 12:19  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Nie ma. Dajesz większy strumień lakieru i jedziesz :) Oczywiście najpierw poćwicz na kartonie, bo można porobić zacieki. Najważniejsze, żeby ręka z aerografem była ciągle w ruchu. Wtedy nie malujesz długo w jednym miejscu i lakier rozprowadza się równomiernie po powierzchni.

--
Pozdrawiam!

 
01-12-14 12:36  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

W Olsztynie "na mieście" chcą 125 zł. za takie cudo...

http://allegro.pl/areograf-aerograf-lakierniczy-0-3mm-pistolet-i4777565828.html

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
01-12-14 13:44  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Od takiego zaczynałem:) W sumie to mam go do dziś jako sprzęt awaryjny. Za taką cenę jak w linku to możesz go śmiało kupić. Nie od razu musisz mięć wymienne zbiorniczki i regulację ciśnienia przy dyszy:) Jeśli jest dostępny to brałbym na Allegro.

--
Pozdrawiam!

 
01-12-14 14:28  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Jeszcze pomyślę czy dać więcej i kupić taki jak masz Ty firmy Adler czy ten tańszy. Może jednak zainwestować trochę więcej i mieć dobry sprzęt. Czasami kleję z siostrzeńcem plastiki - na pewno się taki aerograf się przyda.

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
01-12-14 18:12  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Marek 

Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Nie wiem jak te aero co piszecie ale osobiście posiadam coś takiego:
http://www.harder-airbrush.eu/ultra/index.php
udało mi sie wyrwać za 190 zł i powiem jest to zajefajny aerograf.
Rozkładanie czyszczenie jest dziecinnie proste, części dopasowane są super.
Polecam jeśli ktoś chce dobry aero za nie dużą cenę to ten jest najlepszy )

 
01-12-14 19:04  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

http://allegro.pl/super-precyzyjny-aerograf-modelarski-z-dysza-0-25-i4811912860.html
Ja mam identyczny jak ten, tylko inny ma nr modelu (zdaje się mam BD coś tam, albo TG-180). One niczym się nie różnią po za nazwa modelu i czy też to będzie filrmy Adler czy z firmy MAR.

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
02-12-14 08:53  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
stary 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4
Galerie - 1


 - 2

Malować to każdy będzie malować ale najbardziej upierdliwe jest czyszczenie aerografu.
A wiadomo że czyszczenie ma bezpośredni wpływ na malowanie i...stan naszych nerwów ;-)
Ultra którą polecił Marek czyści się bajecznie prosto.

--

Post zmieniony (02-12-14 08:53)

 
02-12-14 10:47  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Sam bym chciał sobie kupić ten aerograf ultra. Na razie cena mnie powstrzymuje. Ciężko tego ultra kupić za mniej niż 260 zł.

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
02-12-14 17:52  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Marek 

Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

No niestety miałem fart likwidacja sklepu czy coś tam, ale warto poszukać poczekać lub wydać tyle. Masz pewność że nic się podczas czyszczenia nie zniszczy, że cos uszkodzi, wszystko spasowane jest na perfekt. To jest najtańszy aero tej firmy. Ja nagwintowałem z tyłu jeszcze i wkręciłem śrubkę która ogranicza mi ruch igły i w ten sposób reguluję sobie jak trzeba strumień farby, by nie przedobrzyć. Rzadko tego używam ale czasem się przydaje. W wyższych model jest już to seryjnie montowane.
Dodam jeszcze że zasilam to takim czymś ) :
http://www.senco.com/CompressorDetails.aspx?k=PC1010
Kupiłem na znanym portalu aukcyjnym za 300 zł )
Używany ale w stanie superaśnym.
Podobno cierpliwość to atut modelarzy więc trzeba polować i czekać ja na sprężarkę czekałem 2 lata ) Warto było.
Chciałem budować własną ale ta działa super. Ostatnio też widziałem w tv reklamę w jula za 300 zł czy coś sprężarkę stanleya. Ale można zbudowac własną jest masa materiałów w necie.

Post zmieniony (02-12-14 17:54)

 
02-12-14 19:19  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Na allegro jest do kupienia Ultra za 160 używany. Podobno trzeba w nim wymienic dyszę

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
04-12-14 10:43  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Marek właśnie mam taki mały kompresor firmy Stanley. Swoją drogą po użyciu trzeba spuścić powietrze ze zbiornika czy sprężarka może być cały czas "nabita".

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
04-12-14 11:14  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Możesz zostawić byle by nie na długi okres czasu był nabity. Taki nabity zbiornik powoduje szybsze zużycie elementów utrzymujących ciśnienie.
Prawidłowo powinien być 1 bar ciśnienia w zbiorniku.

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 
04-12-14 11:21  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
stary 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4
Galerie - 1


 - 2

1 bar w zbiorniku? Jak to rozumieć?

--
Ukończone
HMCS AGASSIZ
Okręt WOP
Holownik portowy
KOMINTERN ciągnik gąsienicowy






 
04-12-14 15:32  Odp: [technika]Kompresory i Aerografy na poważnie
Bizon 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 11


 - 8

Ze nie powinno się spuszczac do 0. Znaczy się można do 0, ale mając ten 1 bar lub pascal ewentualnie atmosfera, że tak powiem działa pozytywnie na elementy kompresora. Na jakie nie wiem. Tak miałem napisane w instrukcji obsługi od kompresora senco.

--
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwyciestwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024