FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
03-04-14 23:42  [R/G] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

GALERIA



[/URL]

Witam.
Mimo że po skończeniu ostatniego modelu planowałem kilkutygodniową przerwę nie oparłem się pokusie rozpoczęcia kolejnej przygody. Być może impulsem stała się wizyta na konkursie w Koszęcinie i widok wielu znakomicie wykonanych opracowań. Gratulacje dla Wszystkich.
Jakoś tak nieświadomie przywiązałem się do wydawnictwa "Orieł". Wybrałem model głównie dlatego, że chciałem spróbować czegoś większego od samolotów jednosilnikowych ale również ze względu na ciekawe malowanie oraz na małą popularność tego samolotu na forach.
Zdecydowałem się na Petlakov Pe-3 w zimowym kamuflażu.



Pe-3 to ciężki myśliwiec zaprojektowany na bazie dwusilnikowego bombowca Pe-2. Podobno powstał w ciągu 4 dni. Od Pe-2 różni się między innymi innym oszkleniem nosa oraz dodatkowym karabinem SzKAS umiejscowionym w dziobie. Mógł zabrać 2 bomby 250 kg i dwie 100 kg. Załogę stanowiły 2 osoby.

Wycinanka (tego samego autora co mój poprzedni Ła-5) wydana na dobrym, moim zdaniem kartonie. Pierwszy problem jaki zauważyłem to znowu druk niektórych części bez konturów. I wszystko byłoby OK gdyby nie to, że kolory delikatnie się rozjeżdżają i czasami ciężko się decydować gdzie "ciachnąć" nożykiem. Ale spróbujemy.

Rozpocząłem od części ogonowej. Zaplanowałem kleić segmenty na jedną wręgę, jednak ze względu na wnękę kółka ogonowego oraz dźwigary usterzenia poziomego widoczne na zdjęciach segmenty oraz kolejny, mniejszy będą na dwie wręgi.
I tutaj pierwszy zonk. Ponieważ tylne usterzenie posiada dwa dźwigary powinny być one równoległe, aby dało się to okleić poszyciem. Jak jest pokazuje pierwsze zdjęcie. Dlatego odciąłem dźwigary od wręg i będę je wklejał razem z usterzeniem. Trochę zmodyfikowałem konstrukcję kółka ogonowego zastępując drutami części zaprojektowane jako zwijane (to po prostu tłoki cylindrów). Skleiłem na razie dwa segmenty. Dziwnie niedopasowane są otwory na dźwigary usterzenia w poszyciu. Wyciąłem je tak jak zaproponował autor, ale ma się to nijak do położenie i wysokości dźwigarów...



Na ostatnim zdjęciu dwa segmenty złożone na sucho, w tym większym brak jeszcze wręgi końcowej stąd takie niedopasowanie.

--

Post zmieniony (08-06-14 10:13)

 
05-04-14 20:25  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
mała aktualizacja. Najpierw "opis" później zdjęcia. Skleiłem pozostałe segmenty kadłuba części ogonowej. Tak jak wspominałem niektóre klejone są na dwie a niektóre na jedną wręgę. Podczas gdy klej wysychał zabrałem się za rozpracowanie tylnego usterzenia. I zaczęło się. Praktycznie ŻADEN element szkieletu nie pasuje do innego. Dwa dźwigarki, które i tak nie były równoległe (I-szy wpis) okazało się, że są o 2 mm za szerokie (wysokie) w stosunku do wręg. Zdeterminowane przez wręgi kadłuba położenie dźwigarków uniemożliwia właściwe osadzenie usterzenia tym bardziej, że "tylny" dźwigarek ma stanowić zamknięcie wnęki na ster wysokości. Wręga usterzenia położona przy kadłubie jest za długa. Zasugerowane przez autora miejsca nacięć gdzie krzyżują się wręgi i dźwigarki nijak mają się do rzeczywistości. Co postanowiłem ? Zostawiłem na miejscu główny dźwigarek aby wyznaczył wznios usterzenia. Tylny odciąłem i "zamknąłem" nim wnękę na ster. Wręgi które okazały się za długie i miały być względem siebie równoległe zostały przyklejone do poszycia wyznaczając bardzo wygodne mocowanie usterzenia. Natomiast trójkąt został "zamknięty" dodatkowym elementem. Wydaje się, że wyszło OK.
SKlejenie potem usterzenia pionowego to była bajka... Trochę cierpliwości przy kształtowaniu elementów, być może niepotrzebny "szkielet", potem sklejenie tego do kupy i przymocowanie do usterzenia poziomego...



Na chwilę obecną stan zaawansowania prac jest następujący (brak jeszcze oklejek połączenia kadłub-usterzenie):



Muszę przyznać, że na razie, mimo w/w błędów klei mi się to bardzo przyjemnie...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
06-04-14 10:12  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
to cały czas ten sam samolot :) Na pierwszym zdjęciu masz widok od przodu natomiast na drugim od tyłu. Maszyna ma dwa stateczniki pionowe przymocowane na końcach usterzenia poziomego. Brakuje jeszcze sterów wysokości (2x) i kierunku (2x).



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
06-04-14 21:19  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Hmmmm... pytanko do bardziej doświadczonych Kolegów:
zabrałem się za segmenty środkowe i szkielet skrzydeł i... kompletnie nic się nie zgadza. Na pierwszym zdjęciu widać, że zaproponowane miejsca otworów pod dźwigary nijak się mają do zaprojektowanych otworów w wręgach. Wysokość dźwigara "przedniego" jest mniejsza niż wysokość wręg (wszystkich trzech) w tym miejscu i to pół biedy, ale wysokość dźwigara tylnego jest większa niż wysokość wręg w tym miejscu, trzeba by to przyciąć. Ale. Jeżeli przesunąć dźwigary w miejsca zaproponowane w poszyciu wszystko zaczyna się zgadzać. Oczywiście łatwiej wyciachać nowe otwory w poszyciu niż korygować wszystkie wręgi tym bardziej, że dojdą jeszcze dźwigary drugiej (zewnętrznej) części skrzydeł.

Co wg Was będzie lepsze ? Przesunąć dźwigary czyli otwory w innych miejscach w poszyciu czy korygować szczeliny w wręgach ?

Na rosyjskim forum są dwie wersje: autor wycinanki umieścił dżwigary w miejscach zaprojektowanych na poszyciu, Kolega który prowadził relację przesunął dźwigary i dopasował się do szczelin zaproponowanych na wręgach.



Trochę "radosna twórczość" Pana Projektanta...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
06-04-14 23:17  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Im więcej nad tym się zastanawiam, tym bliżej jestem realizacji tej koncepcji, Ostoja. Tylko trochę to zmodyfikuję: "gniazda" do wsunięcia zewnętrznych dźwigarów, zmniejszenie ich wysokości bo to i tak żebra (co ja wymyśliłem z tymi "wręgami" ?) determinują kształt przekroju skrzydła oraz szersza szczelina w żeberku, co by można lekko zmienić jego położenie przy pasowaniu poszycia...

Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-04-14 14:23  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Skłaniam się do opinii 'Jaśka', że to po prostu tępe ostrze. Bez ostrego skalpela czy nożyka nie ma co myśleć o dokładnym wycinaniu. Ze swojej strony mogę powiedzieć jak to robię, chociaż nie uważam się za eksperta. Przede wszystkim wręgi na tekturze tzw. piwnej, tzn takiej samej jak arkusze wycinane laserowo. Najpierw przeciągam nożykiem po krawędzi cięcia, lekko, aby "zaznaczyć" linię, po czym dwu- lub trzykrotnie docinam wręgę do końca. Nie mam z reguły problemy z prowadzeniem nożyka po pierwotnej linii. To raczej nożyk "prowadzi" rękę a ja staram się tylko wywierać odpowiedni nacisk...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-04-14 23:51  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, proponuję żeby przenieść dyskusję na temat sposobów wycinania wręg do działu np. technika. Podsumowując: pewnie przy ostrych nożyczkach krawędzie proste nie będą postrzępione ale już przy łukach samo prowadzenie nożyczek po linii krzywej, a szcególnie "wewnętrznej" to spory problem. Na koniec krawędzie cięte nożykiem i nożyczkami - widać jak ostrza zgniatają krawędzie...



A wracając do modelu. Zdecydowałem się na przesunięcie otworów w żeberkach. Skleiłem dwa "główne" segmenty kadłuba. Na dwóch pierwszych zdjęciach widać jak nie zgrywają się linie podziału blach. Na dwóch kolejnych przygotowane segmenty, wzmocnione dodatkowym kartonem i przygotowane do sklejenia na jedną wręgę. Ostatnia fotka to złożone elementy "na sucho".



Będzie niemały "kawałek" samolotu...

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
11-04-14 22:42  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam. Krótkie sprawozdanko z kolejnego etapu klejenia...
Tak jak pisałem wcześniej zdecydowałem się na przesunięcie szczelin w żeberkach szkieletu skrzydeł. Ale to niestety nie był koniec błędów projektanta. O ile z dźwigarami centropłata nie było problemów, to już przy pasowaniu "przedłużek" tych dźwigarów nie jest tak słodko. Po pierwsze: nie są równoległe tak jak w przypadku usterzenia poziomego. Po drugie: wysokość "tylnego" dźwigara jest o ok. 1,5 mm za duża w stosunku do dźwigara centropłata.



Kiedy przyjrzałem się poszyciu centropłata doszedłem do wniosku, że wygodniej będzie odciąć element oprofilowania skrzydło - kadłub i przykleić go później. Kiedy ukształtowałem w poszyciu wnękę na klapę okazało się, że nie ma szans na dopasowanie całości do kadłuba. Skorygowałem ten fragment, ale to "zaprocentowało" białym fragmentem poszycia, które trzeba będzie zamaskować. No i oczywiście korektą kształtu klapy później.



Kiedy miałem już sklejone poszycia centropłata wzmocniłem 2 x 1 mm szkielet w miejscu, gdzie będą golenie podwozia, po czy przystąpiłem do realizacji obmyślonego w czasie wyjazdów służbowych pomysłu jak poradzić sobie z mocowaniem, stabilizacją przedłużek dźwigarów. Idea jest taka, żeby zrobić "gniazda" przymocowane do dźwigarów centropłata, w które swobodnie będzie można wsunąć dżwigary płatów skrzydeł. Na fotkach chyba wszystko jest klarownie pokazane.



Na chwilę obecną model wygląda jak poniżej. Oczywiście segment ogonowy nie jest przyklejony, tak samo jak poszycie centropłata. Przedłużenia dźwigarów też są tylko wsunięte "na sucho", ale mam komfort, bo po oklejeniu poszyciem będę mógł skrzydła swobodnie dopasować do centropłata.



to byłoby na tyle. Do ewentualnego zobaczyska...

--

Post zmieniony (11-04-14 23:06)

 
12-04-14 09:48  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Ostoja, moim zamierzeniem była możliwość swobodnego montażu i demontażu dźwigarów zewnętrznych. Wydaje mi się, że przedstawione rozwiązanie jest optymalne. Gdybym chciał zachować pełną wysokość dźwigara na łączeniu z dźwigarem centropłata musiałbym je razem skleić teraz. A to wymagałoby operowaniem modelem o rozpiętości skrzydeł ok. 52 cm podczas następnych prac. Aby swobodnie wsuwać i wysuwać taki dźwigar trzeba by rozciąć żeberko końcowe centropłata, a tego nie chciałem robić. Poza tym, nie uzyskałbym "kieszonki" determinującej wznios płata skrzydła. Co do osłabienia - i tak w miejscu, gdzie zaczyna się "pocienienie" będzie żeberko końcowe płata, więc i szczelina na pół wysokości dźwigara, która w taki sam sposób osłabi element. W miejscu pocienienia dźwigar jest nasączony SG, powinien wytrzymać. A w trakcie ostatecznego montażu zostanie wklejony w gniazdo tym samym jakby "odzyska" pierwotną wysokość.
Wg mnie jest OK.

Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
12-04-14 13:29  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Myślę, że oba sposoby są skuteczne. Ja jednak ze swoim nie zaryzykuję tego trzymania za koniec skrzydła (chyba, że pod odpowiednim kątem... ), m.in. dlatego, że waga samego modelu będzie chyba większa. Dzięki za uwagi.
Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
17-04-14 23:51  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam po krótkiej przerwie. Praca, częściowo w delegacji nie służy klejeniu. W międzyczasie (muszę się pochwalić) udało mi się nie spaść z roweru podczas maratonu MTB w Miękini k/Wrocławia i to na dystansie "mega". Fajnie było.
Ale wracając do sedna. Przykleiłem poszycia centropłata i właśnie zauważyłem, że wcześniej udało mi się nieźle ubrudzić spód samolotu. Może ktoś ma skuteczny sposób na pozbycie się plam po taśmie klejącej, której użyłem podczas klejenia segmentów ? Pomysł z odcięciem oprofilowania połączenia skrzydło-kadłub (spód), moim zdaniem sprawdził się. Przyklejając element osobno można było spokojnie zamaskować połączenie.



Rozpoczęło się klejenie gondol silników. Z relacji odnalezionej na forum naszych sąsiadów wynika, że znowu trzeba będzie wprowadzić kilka korekt. Na razie nie jest źle. Na ostatnich fotkach przymiarka na sucho.



Mam nadzieję przez te kilka wolnych dni trochę podgonić robótkę...

Pozdro, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
18-04-14 21:18  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Dochodzę do wniosku, że butapren nie jest dla mnie... Upaprałem strasznie poszycie, co szczególnie widoczne jest na dolnej części (niebieskiej) poszycia. Szczęśliwie kamuflaż maskuje niedociągnięcia na "białych" fragmentach i łączeniach.
A tak poza tym: pół dnia klejenia (między zdejmowaniem i wieszaniem firanek itp.) i tylko dwa raz dwa segmenty gondol...



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
21-04-14 21:41  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
coś trzeba dokleić... Mam nadzieję, że największe kłopoty z gondolami silników mam za sobą.
Na początek doszło poszycie wnęk podwozia i po przymierzeniu na sucho okazało się, że całkiem przyzwoicie spasowują się z poszyciem centropłata:



Ale nie do końca. Jedno z żeber gondoli wypada w miejscu gdzie jest "narysowany" otwór na koło podwozia. To nie wszystko. Ta wręga okazuje się za szeroka w stosunku do zaznaczonych linii pod gondole na poszyciu. Można by to zbagatelizować, ale ta szerokość determinuje przebieg poszycia luków bombowych, które trudno byłoby spasować ze spodami luków. Wręgi zostały zwężone o ok. 2 mm. Autor zapomniał również o elementach zakrywających boki wnęk na lotki. Dorobiłem.



Po przyklejeniu gondol okazało się, że nie do końca zgrywają się krawędzie poszycia luków z krawędziami spodów i trzeba zrobić małe wstawki. Trochę chciałem też poprawić tę "wnękę" na koło. Myślę, że generalnie efekt jest zadowalający.



Trzeba będzie jakoś zamaskować te sklejki widoczne wewnątrz luków i wnęk podwozia. Wycinanka nie przewiduje wewnętrznego poszycia. A propos wycinanki: mam wrażenie, że niektóre części zostały dodrukowane na wolnych polach po jakiejś korekcie. Kolor tych dodrukowanych elementów nijak ma się do całości...



Do następnego...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
24-04-14 23:55  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, "Peszka" wzbogaciła się o kilka elementów:
W lukach bombowych doszły elementy do podwieszenia bomb. Wreszcie dokleiłem oprofilowanie stateczników poziomych.
Przy wklejaniu oprofilowania skrzydło-kadłub okazało się, że elementy są za krótkie (symetrycznie) i trzeba to było uzupełnić i podmalować. Dopiero wtedy zauważyłem, że kolorystyka oprofilowania jest zupełnie z innej bajki...



Potem zająłem się częścią nosową kadłuba. Wręga "D" oraz podłoga kabiny są w poważnym konflikcie. Coś trzeba przeciąć - zdecydowałem podłogę, żeby wręga usztywniała poszycie aż do luku wejściowego. Kolejne dwie wręgi - tę na linijce oraz pod tablicę przyrządów szlifowałem dobrą godzinę. Ale ostatecznie spasowała się nawet z żeberkami oszklenia w płaskim, spodnim fragmentem nosa. Nie spasowały się natomiast w dwóch sąsiednich segmentach wycięcia pod kabinę. Mam nadzieję, że owiewką da się to zamaskować...



Pozdro, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
25-04-14 11:28  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Fakt, sporo ciekawych modeli w katalogu nie tylko lotniczych, ale również pływających. Błędy, które się pojawiają da się skorygować (co również daje kawałek satysfakcji). Te opracowania, które kleiłem są dosyć "niekonsekwentne". Niektóre części potraktowane dramatycznie szczegółowo, aż do przesady, a niektóre trochę po macoszemu. Inny temat to instrukcja, której... właściwie brak. Niewiele rysunków montażowych, niekompletnych, a opis to w zasadzie wykaz części z opisem do czego jest przeznaczona. Da radę to kleić, ale np. opis z KK i ten z BM to jak "Ogniem i mieczem" do jakiegoś limeryka (objętościowo, oczywiście)...

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
26-04-14 17:29  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
rozpocząłem na poważnie prace nad wnętrzem kabiny. Na początek wkleiłem połowę podłogi (tak jak pisałem wcześniej, musiałem ją przeciąć) i coś na kształt akumulatora. Potem przyszła kolej na stanowisko pilota. Po kolei: punkt wyjściowy, przymiarka do kabiny jeszcze bez fotela i cały zespół. Na koniec jeden z bocznych paneli z dźwigniami sterującymi...



Zastanawiałem się nad waloryzacją tablicy przyrządów, ale będzie ona tak mało widoczna...
OK, teraz idę pobiegać...

Aha, ReVan - nie do końca kumam...
Aktualizacja - już wiem... Jura się kłania...

--

Post zmieniony (26-04-14 20:39)

 
28-04-14 23:07  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Niewielka aktualizacja, ale dla mnie ważny etap raczej zakończony. Zaplanowałem sobie, że luk wejściowy wykonam jako otwierany, czego wycinanka nie przewiduje. Zmodyfikowałem wewnętrzne poszycie luku dodając dwa stopnie włazowe, stopień-drabinkę zrobiłem jako wysuwany i dodałem dwa "zawiasy", a raczej prowadnice. O dziwo taka prowizorka... zadziałała ! Ale zanim to sprawdziłem wkleiłem "przyrządy" na lewą i prawą burtę i, jeszcze na sucho, wstawiłem kompletny fotel pilota.
A tak to wygląda na fotkach:



Teraz pozostaje dokleić resztę wyposażenia kabiny i czas brać się za karabiny (4x).

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
30-04-14 21:49  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
obiecałem sobie, że nie będę już tak często Was męczył, ale prezentuję pierwszą sztukę uzbrojenia pokładowego bo... nieskromnie jestem z niego zadowolony. Działko SzWAK to działko lotnicze wyprodukowane w 100 tys. egzemplarzy, w tym samolocie w wersji 20 mm. Na początek łoże działka, a potem całość...



Do sklejenia pozostają dwa karabiny 12,7 mm BK (UBK) oraz karabin 7,62 mm SzKAS. Ciekawostką dla mnie jest fakt, że działko i dwa karabiny obsługiwane były przez pilota, a tylko jeden BK przez strzelca.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
02-05-14 01:10  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Tak na szybko. Uzbrojenie pokładowe wykonane, brakuje tylko dwóch skrzynek amunicyjnych.
Na zdjęciu od góry: SzWAK, SzKAS oraz dwa karabiny UBT (a nie BK jak podaje instrukcja, bo te były dostosowane do montażu w skrzydłach).



Zamieszczam fotki, bo wszystko niedługo, mam nadzieję, zniknie w części nosowej Pe-3.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
02-05-14 10:58  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

hmmm... jakby to powiedzieć... Lufy ! Lufy będą widoczne ! Tak, ja wiem, po trzy mm ?

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
03-05-14 17:28  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
przyszła pora, żeby te kilka drobiazgów klejonych w ostatnich dniach wepchnąć jakoś do "nosa" samolotu i do kabiny.
Zaczęło się od kolejnego dylematu, gdzie tu przyłożyć skalpel ? Potem poszło juą łatwiej, aż do czasu, kiedy przymierzyłem kolejną wręgę i okazała się ona za... mała. W tym stanie musiałbym ją przykleić w miejscu, gdzie widoczna byłaby między słupkami oszklenia. Postanowiłem ją powiększyć poprzez przyklejenie dookoła kilku pasków brystolu. Okazało się, że jest OK. Po wklejeniu oszklenia przykleiłem kolejny segment kadłuba...



Po przymiarce na sucho działka SzWAK oraz fotela pilota okazało się, że skrzynka amunicyjna i, jakby to powiedzieć - pedały, kolidują ze sobą. Trzeba była lekkiej korekty konstrukcji fotela (cofnięcie o 3 mm szkieletu orczyka i pedałów). Po upewnieniu się, że wszystko "zagra" działko zostało wklejone. Następnie dokleiłem kolejny element kadłuba oraz "pożegnałem" się z karabinami 12,7 mm. W tym miejscu pozwoliłem sobie na odstępstwo od prawdy historycznej. Po prostu szkoda mi było sklejony z dużym trudem SzKAS schować na wieki w nosie samolotu postanowiłem więc "podarować" go strzelcowi pokładowemu a 2 x UBT umieścić w nosie kadłuba. Udało się to zrobić razem ze skrzynkami amunicyjnymi, chociaż było naprawdę niewiele miejsca na operowanie pincetą. Lepszym rozwiązaniem byłoby chyba sklejać "nos" jako osobny element i potem dokleić go do segmentów środkowych.



Teraz pozostało zamknąć kadłub z przodu ostatnim "segmentem" i trochę... odpocząć.



Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
08-05-14 23:57  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
kiepsko z czasem, dlatego aktualizacja raczej symboliczna, obliczona na zmotywowanie do dalszej, hmmm... pracy.
Dokleiłem "wydechy" do gondol silników oraz zbliżyłem się do zakończenia części ogonowej, czyli stery wysokości i kierunku.



Teraz jeszcze kółeczko i ogon będzie w zasadzie gotowy.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
09-05-14 09:45  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Stery przyklejone pod kątem. Był pomysł, żeby zrobić je ruchomymi, ale... przecież i tak nie będę się tym bawił, a ze względu na gabaryty będzie pewnie podwieszony pod sufitem i mało dostępny. Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu. Są oddzielone i to mnie satysfakcjonuje.

Pozdro, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
09-05-14 15:35  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Długość praktycznie ta sama natomiast rozpiętość skrzydeł Pe-3 o metr większa

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
11-05-14 00:47  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam.
Trochę drobiazgów. Zabrałem się za klapy centropłata. Po ukształtowaniu okazało się, że trzeba trochę skrócić wewnętrzną powierzchnię bo jest za długa. Wkleiłem "zawiasy" klap i po przymierzeniu do centropłata trzeba było przedłużyć otwory w centropłacie bo "zawias" jest za długi. Żeby zamaskować kiepską krawędź otworu wymyśliłem widoczne na zdjęciu "osłonki", które oprócz tego, że przykrywają postrzępioną krawędź to jeszcze nie pozwalają "zawiasowi" wpaść zbyt głęboko w skrzydło. Na fotkach klapy przymierzone "na sucho".



Skleiłem koła, które czekają sobie na "szlif" i zakończyłem prace nad kółkiem ogonowym. Obejmę kółka skleiłem z trzech warstw tektury, zaglutowałem i oszlifowałem. Potem przyszła kolej na bomby. W wycinance są cztery, zabrałem się na początek za dwie mniejsze, które miały być podwieszone w w lukach gondol silnikowych. Niestety nie będę bo po sklejeniu okazały się... za duże. Umieszczę je pod centropłatem, a do luków wykombinuję coś mniejszego...



Następny etap to skrzydła. Obaczym co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
11-05-14 10:35  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Wczora z wieczora nie miałem już ochoty sprawdzać, ale dzisiaj wyszło szydło z worka. Bomby są wydrukowane w skali... 1:22 ! Bomba ! Wieczór spędzony w towarzystwie (o zgrozo !) kobiety z brodą poszedł (podwójnie) na marne. No cóż, przeskalujem...

Pozdrawiam, Bohdan

PS. Mam dwa modele bomb FAB-100 w skali 1:22 na zbyciu :)

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
11-05-14 13:41  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Myślę "Lelum Polelum", że ten Pan niczego sobie nie naciągał, chyba że perukę na głowę.
Wracając do mojego problemu: postanowiłem szybko się z nim uporać i taki jest tego efekt. Na razie skleiłem jedną bombkę. Mam wrażenie, że wygląda lepiej niż ta większa. Może dlatego, że przy jej klejeniu nie słuchałem dziwnych osobników w TV tylko porządnej, ostatniej płyty Mustasch.



Na razie tyle, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
14-05-14 00:01  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Gdybym działał z taką wydajnością jak Pani Pelagia wykonałbym te "bombki" w dwie godziny. A tak to zajęły mi trzy... wieczory. Ale cieszę się, że mam je już za sobą.



Dla tych dwóch "grubasów" nie będzie miejsca na samolocie, oczywiście...

Pozdrawiam, B.

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
17-05-14 00:06  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam,
przyszedł czas na zmierzenie się ze skrzydłami i sprawdzenie koncepcji szkieletu, który można swobodnie łączyć i rozłączać ze szkieletem centropłata. Zanim jednak to nastąpiło dokleiłem kilka drobnych elementów jak "mechanizmy" podwieszenia bomb i wloty powietrza chłodnic olejowych (fot.1). Skleiłem również klapy środkowe. Autor nie przewidział otworów pod "zawiasy", chociaż te elementy są oczywiście w wycinance.
Montaż płatów skrzydeł rozpocząłem od przyklejenia do dźwigarów dopasowanej wręgi stycznej z centropłatem. Do tego doszło podposzycie dolnej części płata. Następnie, po uformowanie głównego poszycia, przy włożonym szkielecie przymierzyłem i przykleiłem dolną krawędź stykającą się z centropłatem (4). Po wyschnięciu kleju wyjąłem płat, podkleiłem cały spód i dokleiłem elementy wewnętrzne jak reflektor, zawiasy klap i wloty powietrza. Dokleiłem też pozostałe żebra i "zamknąłem" poszycie. Brakujący element zamykający wnękę na lotkę dorobiłem. Będzie oczywiście pomalowany.



No i przyszedł najważniejszy moment dla tego etapu, czyli przymierzenie gotowego skrzydła do centropłata. Wydaje się, że jest OK. Drobne korekty zostaną wykonane podczas przyklejania, bo na fotkach elementy są zmontowane na sucho. Również widoczne na ostatnich zdjęciach klapy.



Z drugim płatem pójdzie już chyba łatwiej...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
17-05-14 20:41  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Praktycznie całe przedpołudnie i popołudnie lało, z rowerku nici, trzeba było zatem podarować Pe-3 drugie skrzydło. Rzeczywiście, po doświadczeniach z pierwszym to drugie było o wiele łatwiejsze. Tych, którzy będą chcieli mieć model w kolekcji informuję, że szkielet płatów to jest jedna wielka improwizacja. Nie pasują wycięcia na żeberka, wysokość i długość dźwigarów, jedno z żeber "wchodzi" w reflektor. Właściwie szkielet powstawał w trakcie oklejania poszyciem (dla odtrutki kolejny model planuję ze stajni P.M.). Ale jakoś poszło. Kolejnym elementem na macie zostały lotki, które po niewielkim "uprzestrzennieniu" znalazły się na swoich miejscach. Dokleiłem jeszcze i "ubrudziłem" żaluzje wylotów chłodnic wodnych i na dzisiaj wystarczy.



Mam problem z klapami luków bombowych. Kompletnie nie mam na nie pomysłu... Ale śladem Kolegi od traktorów zaproponuję sobie malutką naleweczkę...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
17-05-14 22:26  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

'rodrus' - trudno to nazwać "mordęgą" - wszak robi się to dla własnej przyjemności. Jeżeli tylko efekt końcowy nas zadowala to jest OK. Zresztą. Co ja tu narzekam - Ty masz tylko zdjęcia...
'kily...' - wykonanie jest banalnie proste: skanuję lotkę na cienki papier, naklejam na tekturkę ok. 1 mm i wycinam otwory "między żebrami" lotki. Glutuję krawędzie, żeby w czasie wyciskania poszycia nie ulegały spłaszczeniu po czym przykładam poszycie do szablonu i końcówką uchwytu Olfy (lub czymś podobnym) wyciskam w wyczuciem poszycie na przygotowanym szablonie. Ot, cała filozofia. Dla większego uplastycznienia można leciutko, ale naprawdę delikatnie nawilżyć poszycie. Na pierwszej fotce masz przygotowany szablon. Wystarczy jeden, bo przy starannym wycięciu można korzystać z "lustrzanego odbicia".

'rodrus' - P.M. to inicjały Pawła Mistewicza, którego modele wg mnie są świetnie zaplanowane i spasowane. Mam gotowy zestaw do Hurricane'a i... nie zawaham się go użyć. Chyba, że wpadnie mi w ręce jakiś fajny Spitfire...

Pozdrawiam, B.

--

Post zmieniony (17-05-14 22:42)

 
18-05-14 23:09  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

OSTOJA dzięki za uwagi. Na szczęście nie "wypchnąłem" tych powierzchni jeszcze bardziej, a w realu niewiele widać.

W związku z tym, że wyjeżdżam na tydzień dzisiaj aktualizacja - żart.
Cały czas miałem obawy czy wcześniej sklejone kółeczka uda się oszlifować do odpowiedniego kształtu, a dodatkowo trzeba było w nich wyznaczyć środek. Aby pozbyć się problemu wziąłem do ręki cyrkiel Olfy i wyciąłem 16 krążków, które po sklejeniu i zaglutowaniu da się doprowadzić do właściwego przekroju. Dodatkowo mają one od razu wyznaczony środek na oś. Teraz w stalowych szczękach czekają na mój powrót z delegacji.



PS. 'rodrus' ale Twoje postępy będę podglądał wielce systematycznie...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
18-05-14 23:49  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

A właściwie to "leży"...

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
19-05-14 23:22  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

'rodrus' i 'killy' - zapewniam, że warto. Wydatek nie jest wielki. Te 16 krążków wyciąłem w nie więcej niż 5 minut. Myślę 'rodris', że przy Twoim zapotrzebowaniu na krążki wydatek zwróci się szybko...

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
01-06-14 00:35  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Cześć,
dość długo nie miałem nic nowego do pokazania. Raz, z powodu wyjazdu, dwa, że zostawiłem na koniec elementy, które podejrzewałem o największe trudności w sklejaniu. I jakoś nie mogłem się do nich zabrać. Ale w końcu się zmobilizowałem.
Zacząłem od podwozia i tu wyszło, że niektóre części lepiej prezentują się od "odwrotnej" strony. A tak w ogóle, po wycięciu i przygotowaniu elementów podwozia doszedłem do wniosku, że autor jest strasznym optymistą. Części, które mają utrzymywać cały model na kołach wydrukowano na papierze "opisowym" i są tak delikatne, że bez wzmocnień nie ma siły, żeby to "działało". Dodatkowo autor nie pofatygował się, żeby zaznaczyć punkty, w których mają być mocowane, a samo ich łączenie w ogóle nie zostało przemyślane. Ale pierwsze elementy trafiły już na miejsce...



Potem zabrałem się za osłonę kabiny, Przed nią jednak zawalczyłem z celownikiem. Część o najbardziej skomplikowanym kształcie wyciąłem ze sklejonych razem dwóch 1-mm tekturek, oszlifowałem i pomalowałem. Wkleiłem też karabin strzelcowi pokładowemu i w końcu przykleiłem (na zdjęciach jeszcze niekompletną) osłonę kabiny:



W następnej kolejności zamierzam skleić płaty skrzydeł z centropłatem, połączyć ogon z częścią centralną i dokończyć podwozie. Śmigłą na końcu...

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
01-06-14 22:49  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam.
Mimo, że model wzbogacił się o niewiele elementów pozwalam sobie na kilka fotek, bo dla mnie to moment przełomowy. Dokleiłem płaty do centropłata (wyszło wg mnie OK), uzupełniłem drobny fragment owiewki i, przede wszystkim uporałem się właściwie z podwoziem. Po wzmocnieniu (drut 0,5 mm, niewidoczny na fotkach) części odpowiedzialnych za utrzymanie tego ustrojstwa w pionie udało się to na tyle "zestroić", że pozbyłem się obaw o stabilność tej konstrukcji.



Kółeczka mam już przygotowane. Muszę tylko przemyśleć mocowanie osi do goleni, uzupełnić "przewody hydrauliczne", siłowniki i... pozostaną właściwie śmigła :)

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
02-06-14 23:34  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

A ja znowu nie mogę się powstrzymać przed prezentacją kolejnego momentu przełomowego... Kadłub razem i to razem z kołami ! Na razie "dojrzewa", coby się nie złamał, w moim ulubionym kuflu...



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-06-14 00:26  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

I to by było na tyle chyba... Model praktycznie skończony. Czekam na łożyska, żeby "poruszyć" śmigła no i nie mam na tą chwilę pomysłu na zamknięcie luków bombowych w gondolach. Kilka fotek, jutro mam zamiar kliknąć coś przy świetle dziennym...



W trakcie wykonywania fotek przypomniałem sobie, że zabrakło mi kabelka na przewody hydrauliczne podwozia. Ale to znowu rano...

Pozdrawiam,
Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
07-06-14 22:59  Odp: [R] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

GALERIA
Czas podsumować ostatnie dwa (no prawie...) miesiące.



[/URL]

Pozdrawiam,
Bohdan

--

Post zmieniony (08-06-14 10:12)

 
10-06-14 21:46  Odp: [R/G] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Witam, dzięki za ciepłe przyjęcie, cieszy mnie, że model się podoba (chociaż sam jestem świadomy jego hmm... niedociągnięć). Ale jest fajna mobilizacja do kolejnego wyzwania.

Pozdrawiam, Bohdan

--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 
05-10-14 18:31  Odp: [R/G] Petlakov Pe-3 (Bumażnoje Modelirowanie nr 4), skala 1:33
Kilmister 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 9
Galerie - 25


 - 3

Duuuuży kawałek satysfakcji :-). Dziękuję Organizatorom...



--
Born to lose - Lived to win

Ukończone: Kirovec K-700A, Biełaz-7555, LIAZ 100.55D, Mercedes GP 1908, Wall-e, Spit Mk. Vb Trop, Pe-3, F6F-3 Hellcat, Tomahawk Mk. IIb, Ła-5, Hurricane Mk. I, Westland Whirlwind Mk.I, A6M2 "Zero", Ił-2 Sturmovik, B-25 Mitchell Mk.II, PZL 50A "Jastrząb", Bf 109G-6, Bf 109F-4, SB2U-2 Vindicator, B5N2 Kate, Ki-61 HIEN, Ju88C-6, Ki-43 Oskar, Reggiane Re-2000, KRAZ-260, Spit Mk Vb

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024