krystian
Na Forum: Relacje w toku - 6 Relacje z galerią - 6 Galerie - 19
|
No patrzcie, chwilę mnie nie było, a tu już galeryjka ;).
Fakt że sklejenie poszycia kadłuba to najtrudniejszy etap budowy, ale prościej chyba się nie dało tego rozwiązać... zresztą nie wiem jak Air skleił to bez pasków łączących :)...
Tak dokładnie to jest prototyp przebudowany w roku chyba 1930. Przed przebudową miał inne końcówki skrzydeł i ster kierunku na równo z statecznikiem... no i inne malowanie.
Model opracowałem na podstawie planów z modelarza (chyba to był numer 1/2010) i prawie wszystko jest jak na planach. Jedyne odstępstwo to sposób montażu zastrzałów- zaprojektowałem na styk bo prościej... Oryginalnie były montowane za pomocą śrub do wystających ze skrzydeł "blaszek", tylko w tym problem, że te blaszki miałyby chyba wymiar w tej skali 1x2mm.... Przyklejenie skrzydeł to byłby chyba hardcor, a żeby zachować geometrie to już chyba byłoby niemożliwe.... choć w sumie zawsze można dać opcje...
A za te łożysko to i tak już mi się dostało... ale nie było wyjścia, żeby go nie zrobić, bo w przedniej kabinie nie ma tablicy przyrządów i wszystko widać jak na dłoni:). Jest tez wersja z kartonu jak ktoś jest sado-maso-hardcorem:).
To jak już jest suróweczka to biorę się za drobne poprawki końcowe, m.in. troszkę trzeba przyciemnić te cienie na skrzydłach/usterzeniu, bo są jak widać za słabe, pół instrukcji do wymiany, no i opis trzeba jakiś dorobić. Czyli rzeczy niezbyt pasjonujące :(... ale powinien już niedługo pojawić się w sprzedaży :).
I jeszcze mam wątpliwość dotyczącą koloru zbiorników paliwa w skrzydłach, dałem szare, bo tak w sumie mi się wydaje, że powinno być, no i tak chyba jest na PWS-3B:
http://www.airwar.ru/image/idop/law1/pws3/pws3-2.jpg , ale zastanawiam się, czy by jednak nie dać białych, tak jak reszta poszycia....
PS Na pewno zbyt długo nie będzie czekał na swego jakiegoś braciszka z tej wytwórni:), zresztą lubię samoloty zapomniane/nietypowe/ciekawe, no i też polskie:)
--
Post zmieniony (07-08-11 09:34)
|