Propeler
Na Forum: Relacje z galerią - 1 Galerie - 1
|
Dobrze, że pojawiła kolejna P.11-stka. Uważam, że każdy szanujący się modelarz w Polsce budujący modele samolotów powinien mieć ją w swojej kolekcji.
Model ten ma niestety błędy, które nie zostały usunięte z poprzedniego wydania tj. z MM 9/2003. Jako, że budowałem ten model i to w wersji waloryzowanej, przedstawie owe błędy:
1. Część 13b która jest małym owalem, w rzeczywistości jest okrągłą klapką pod którą znajduje się korek wlewu paliwa do zbiornika głównego.
2.Chłodnica oleju po prawej stronie kadłuba, powinna być przesunięta trochę do tułu.
3.Za duży kąt wzniosu skrzydeł w części przykadłubowej (w moim samolocie całkowicie przeprojektowałem szkielet skrzydła)
4.Niewłaściwy kształt krawędzi natarcia skrzydła na styku z kadłubem (ja i Jańcio poprawiliśmy ten element)
5.Po prawej stronie w tyle kadłuba, pod statecznikiem, nie powinna znajdować się tam okrągła klapka inspekcyjna (obie klapki są po lewej stronie)
6.Niewłaściwy obrys końcówek skrzydeł (aby uzyskać prawidłowy kształt ,wzorowałem się na zdjęciach zrobionych od dołu skrzydeł)
7.Jeżeli ten samolot miał radio, to powinien posiadać zamontowaną osłonę ochraniającą giętki wałek napędu prądnicy po prawej stronie nad kaemem kadłubowym.Prądnica ta służyła do zasilana radia.
8.W tym samolocie były tylko dwa wyrzutniki bombowe. W samolocie Dudwała również.
9.Pokrycie gładką blachą na wierzchu pomiędzy skrzydłami powinno być szersze o jedną sekcję z dwóch stron (w moim samolocie tego nie poprawiłem, ponieważ za póżno się zorientowałem)
10.Samolot ten posiadał tylko kaemy kadłubowe.
I jeszcze jedno, tak na marginesie, gdyby przedłużyć kanały wylotowe kaemów, to ten samolot strzelałby w cylindry silnika :)
Mimo tych błędów merytorycznych, model ten jest chętnie sklejany przez wielu modelarzy. Bo jest piękny!
Pozdrawiam Pawła oraz wszystkich modelarzy
Andrzej
--
Nie ma modeli trudnych, są tylko pracochłonne.
|