FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
10-02-11 12:25  [Relacja/Galeria] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Witam wszystkich!

Po ukończeniu "Kate" przyszedł czas na kolejny projekt. Tym razem po nożyczki poszedł model legendarnego śmigłowca z wojny wietnamskiej, a mianowicie UH - 1 Iroquois popularnie zwanego "Huey". Model z wydawnictwa Fly Model, jest to bodajże drugie wydanie, przerysowane komputerowo, autorem opracowania jest Zbigniew Sajdak. Model prezentował się całkiem sympatycznie, ładnie rozrysowany i bardzo szczegółowy. Można wykonać wiele ruchomych części, m.in drzwi, ruchome działka i oczywiście wirnik i śmigło ogonowe.
Po dokładniejszej analizie rysunków mam trochę wątpliwości co do wykonania niektórych podzespołów, mam wrażenie, że jest trochę za mało rysunków montażowych, opis też nie wszystko wyjaśnia, no nic, podczas budowy pewnie wiele rzeczy wyjdzie. Buszując w internecie za zdjęciami modelu i relacjami, udało mi się kilka znaleźć, jednak nie rozwiały one moich wszystkich wątpliwości, ciężko również znaleźć zdjęcia dobrze sklejonego modelu. Moim założeniem jest wykonanie modelu w standardzie, bez waloryzacji, mam jednak w planach nieco uplastycznić niektóre elementy, nadać im większego realizmu, mam na myśli m.in wstawianie siatek i jeszcze kilka bajerów. Koniec gadania, trzeba kleić.

Oczywiście na początek szkielet.



I pozostałe elementy, które mam już przygotowane złożone "na sucho"



Narazie tyle, póki co wszystko w miarę dobrze pasuje, poza kilkoma drobnymi błędami, z którymi można sobie łatwo poradzić.

--

Post zmieniony (23-01-14 20:46)

 
10-02-11 13:24  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

ReVan_1991 - Jakie "kfiatki" masz na myśli?

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
10-02-11 17:13  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

air_22 - Tak, byłbym wdzięczny, wrzuć na maila.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
11-02-11 00:44  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Witam!
Dziś zająłem się "noskiem" modelu. Przy użyciu wybijaków wyciąłem zaczernione koła w częściach 3f i 3g, które miały imitować... No właśnie nie bardzo wiem jak to opisać, w każdym razie nie powinno ich tam być, a pozbycie się ich na pewno bardziej urealni wygląd modelu. Większym wyzwaniem będzie cięcie poszczególnych wręg które znajdują się za tymi elementami, jeszcze dwie muszę przerobić, a mianowicie wręgi 1m. Przerobione wręgi dla usztywnienia zalałem SG.



Sam kadłub zyskał dziś podłogę i ścianę tylną kabiny.



Narazie tyle;)

MarcinekZ - Będę miał na uwadze Twoją propozycję, ale mam nadzieję że nie skorzystam. Co do farbek to od wielu lat retuszuję plakatówkami, łatwo się je miesza no i najważniejsze jest to, że są tanie.

Dziękuję wszystkim za rady i kibicowanie, obiecuję dam z siebie wszystko!

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
12-02-11 23:04  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Witam ponownie!

Prace nad modelem postępują dość powoli, szczerze to nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak będzie to pracochłonny model. Przez ostatnie dwa dni skończyłem część szkieletową "noska", szkielet dołu kadłuba, mocowanie płóz, same płozy, a także zacząłem powoli oklejać model poszyciem. Ale po kolei:

Nosek.

Było trochę zabawy z wycinaniem wręg, ale myślę że wysiłek był wart swojej ceny, a w zasadzie efektu, całość będzie jeszcze dokładnie przeszlifowana i wyretuszowana do końca. Mierzyłem również oszklenie [mam gotowy zestaw do modelu] i wszystko w miarę pasuje.




Spód kadłuba.

Tutaj nie było większych problemów z wręgami, wszystko ładnie pasowało, a wszelkie naddatki zeszlifowałem. Wkleiłem również mocowanie płóz. wszystko wyretuszowałem. Mogłem zatem przystąpić do montażu poszycia spodu. Przed retuszem kilka razy sprawdziłem czy wszystko się ładnie zgrywa, nie było z tym większych problemów i mogłem przykleić pierwsze dwa fragmenty poszycia.




Płozy.

Jako że model musi jakoś stać, żeby nie leżał "na brzuchu" wziąłem się za montaż płóz. NO i trochę nawaliłem... Nie lubię zwijać takich elementów i najczęściej źle mi to wychodzi, tutaj sukces jest że tak powiem połowiczny. Belki poprzeczne wyszły dość dobrze, natomiast same płozy już nie za bardzo. Wszystko będzie oczywiście uzbrojone drutem, ale na razie nie posiadam odpowiedniego [muszę zakupić spinacze biurowe;)]. Całą konstrukcję płóz chyba jeszcze delikatnie podretuszuje, bo nie podoba mi się to co wyszło.



Na obecną chwilę tyle. W najbliższym czasie pewnie okleję do końca spód kadłuba i wykończę płozy, co by model nie leżał na owym "brzuszku".



Mam również pytanie, jako że nie jestem wprawiony w używaniu Butaprenu, chciałbym zapytać kolegów, jaki jest najlepszy. Wcześniej miałem klej z firmy "Dragon" no i był całkiem niezły, dzisiaj zakupiłem klej z firmy "Gust Pol" no i muszę przyznać, że jest taki sobie. Kolejne pytanie jest takie, jak najlepiej nanosić Butapren, czy na obie klejone powierzchnie, czy na jedną. Przepraszam, bo jest to dość szkolne pytanie, ale po prostu jest to mój drugi model przy którym stosuje budasia.

Pozdrawiam!

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
07-03-11 22:31  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Witam po dłuższej przerwie!
Niestety prace nad modelem ostatnio nieco się zatrzymały. Powodem tego jest pisanie magisterki, praktyki w sądzie w Lublinie no i stąd cierpię na ustawiczny brak czasu. Udało się zrobić niewiele, przybył jeden fragment poszycia i szyny drzwi. Póki co bez problemów. Mierzyłem również już boczne poszycie, wydaje się, że nie powinno większych komplikacji z pasowaniem.



Niestety narazie tyle.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
24-05-11 23:54  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Witam!
Pora na kolejny update po przerwie spowodowanej pisaniem magisterki, jeszcze obronić się i zacznie się proza życia;)
Wracając do modelu, zmontowałem resztę szkieletu kadłuba, pozostało jeszcze szlifowanie i pasowanie, co będzie napewno najtrudniejszym etapem budowy. Mierzyłem dziś wstępnie poszczególne elementy i nie jest źle. sporym wyzwaniem będzie poprawne zamontowanie poszycia dachu, noska i wklejenie oszklenia. No nic, trzeba walczyć;) A teraz zdjęcia.





Póki co bez większych problemów. Jest niestety sporo nieścisłości w rysunkach, nie zgadza się czasami grubość kartonu, np. podłogi i dachu kabiny, z rysunków i opisu nie wynika jaka powinna być grubość tektury. Nie wiem też za bardzo jak montować "futryny" drzwi, również z rysunków to nie wynika. Słupki boczne mają zbędną wypustkę na dole, którą według mnie należy odciąć. Autor nie uwzględnił również grubości oszklenia, no chyba, że mam zły pomysł jego montowania. Czeka mnie masa szlifowania i glutowania słabszych elementów.
Mam nadzieję, że teraz będą częstsze aktualizacje wątku.

Pozdrawiam!

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
10-08-11 12:08  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Witam!
Myślę, że najwyższa pora, aby odświeżyć nieco relacje i przedstawić postęp prac, ponieważ ostatnio "trochę dłubałem";)
Okleiłem poszyciem tylną część kadłuba, wszystko w miarę dobrze pasowało, tylko zastanawia mnie fakt dlaczego w górnej części poszycie wyszło mi za długie o ok. 1,5 mm na stronę. Może to wynikać z jakiejś nieścisłości w opracowaniu, lub z tego że za bardzo wyszlifowałem wręgi, ale ta druga możliwość jest raczej wątpliwa... Poniżej zdjęcia:




Skleiłem również płozy śmigłowca. Nie jest to jeszcze ich ostateczne wersja, muszę je jeszcze dokładnie wyretuszować. konstrukcja jest oczywiście uzbrojona drutem, łączona na SG.




Zająłem się również elementami wnętrza, tablicą przyrządów, konsoletą i pedałami. Mam pewien problem z właściwym rozmieszczeniem elementów 5b1,2,3, instrukcja nie pokazuje gdzie konkretnie należy przykleić odpowiednie paski, a linii przerywanych jest za dużo, w stosunku do czarnych paseczków. Nie mam na razie pomysłu gdzie co przykleić.




Póki co tyle, ale mam nadzieję, że pod koniec tygodnia uda mi się wrzucić kolejne zdjęcia. Teraz przede mną chyba najtrudniejszy etap, oklejenie noska, dachu, no i oczywiście wnętrze.

Pozdrawiam!

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
11-08-11 15:31  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Zdjęcia na pewno się przydadzą. Kapitalny album, a co do osłony tablicy to tak myślałem, głównym problemem są części 5b2 i 5b3. Jak na moje oko ich miejsce jest chyba po bokach osłony.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
14-08-11 00:29  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Kolejna, niewielka porcja fotek z dziś. Wykonałem tablice przyrządów i jej osłonę, Wykorzystałem zdjęcia, które zamieścił Wojtu, wielkie dzięki za nie, rozwiały wiele wątpliwości. Zrobiłem również drugi komplet pedałów. Poniżej zdjęcia.




Na razie to wszystko.

Post zmieniony (26-09-11 19:13)

 
22-01-13 21:30  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Po prawie półtorarocznej przerwie ruszyły prace nad śmigłem:) Tak długa przerwa spowodowana była innym projektem, który czeka na pierwszy lot. Oto sprawca przestoju:



Teraz przyszedł czas na skończenie "Irokeza".
Przez ostatnie dni prace poszły dość mocno do przodu. Skleiłem nosek, chyba jedną z najtrudniejszych części tego modelu. Sama siatka "noska" jest dość dobrze zaprojektowana, przy klejeniu nie było większych problemów, jedynie dolna krawędź okazała się nieco za krótka. Część przed sklejeniem dokładnie uformowałem i wyobliłem. Listki klejone były na sklejkach od spodu, po wyschnięciu jeszcze dokładnie cały "nosek" przetłoczyłem. Część została również wstępnie wyretuszowana. Z dolną częścią noska nie było również problemów przy klejeniu. Schody zaczęły się w czasie mierzenia całości do modelu... Szkielet nijak nie pasował do uformowanej części. Problem również pojawił się z mocowaniem oszklenia. Całość nie bardzo chciała pasować, dlatego musiałem dość mocno szlifować wręgę, o którą opiera się góra noska. Po spasowaniu całości, udało się nosek poskładać "do kupy". Zestaw oszklenia niestety nie jest idealny, wydaję mi się że okna noska są zbyt mało wyoblone, stąd też dolna krawędź góry noska nie przylega idealnie... Postaram się coś jeszcze z tym zrobić, bo i tak czeka mnie ostateczny retusz tej części modelu. Poniżej efekty prac:



Po "nosku" przyszła kolej na dach modelu.
Przeglądając zdjęcia sklejonego Irokeza z innych forów, doszedłem do wniosku, że poprawne sklejenie okien nad pilotami również może być problematyczne. Nie myliłem się. Poszycie dachu dość ładnie pasuje w tylnej i centralnej części, problem pojawił się przy oknach. Nie wiem, czy to moja wina, czy opracowania, ale rama okien jest zdecydowanie za wąska, przez co nie można zastosować wewnętrznych oklein okna, ponieważ linia wręgi nie pokrywa się z poszyciem... Zrezygnowałem z tych oklein i wyretuszowałem wręgi, widoczne przy ramie okna. Bardzo ważne jest poprawne uformowanie części dachu przed sklejeniem. Podsufitkę przedziału załogi wkleiłem po sklejeniu dachu, co okazało się dobrym pomysłem, mimo, że się mocno przy tym nagimnastykowałem. Sama podsufitka w przedniej części okazała się za długa o jakieś 1,5mm, przez co nie zgrały mi się ramy okien, odpowiednie docięcie zażegnało ten problem. Przygotowałem także miejsce na oś wirnika głównego.



Obecnie pracuje nad wnętrzem modelu. Tu zapowiada się bezproblemowo. Stan na dziś:



...a także belką ogonową:



Niestety po wstępnych przymiarkach "futryn" drzwi przedziału pilotów okazuje się, że niewiele rzeczy pasuje, co innego pokazują rysunki montażowe, co innego wynika z pasowania na sucho. Rama przedniej szyby w środkowej części jest za wąska o jakieś 3mm (!) i póki co nie mam na nią pomysłu.
Co z tego wyjdzie? Pożyjemy, zobaczymy:)

Post zmieniony (22-01-13 21:35)

 
24-01-13 15:00  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Zgadza się powinny być nieco zielonkawe, moje gapiostwo. Niestety nie mam takiej farby, ale może uda mi taką kupić w sklepie.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
29-01-13 20:29  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Prac nad Irokezem ciąg dalszy.

Zabrałem się za wnętrze.

Miał być totalny standard, no ale jakoś łyso było bez pasów, dlatego postanowiłem je dorobić. Było trochę ciężko ze znalezieniem odpowiednich zdjęć do tej wersji śmigłowca. Szczerze mówiąc ciężko jednoznacznie stwierdzić, która to jest wersja, czy "B", czy "C" ponieważ znalazłem sporo sprzecznych ze sobą źródeł. Wydaję mi się jednak, że jest to UH 1 B.
Zakończyłem prace nad przedziałem załogi, ławka otrzymała zestaw pasów. W przedziale pilotów zamontowałem póki co jeden fotel. We wnętrzu nie napotkałem żadnych błędów. Co do samych pasów. Zrobiłem je z 2mm pasków, wcześniej projektując je w programie graficznym. sprawa była dość prosta. Części "niepapierowe" zrobiłem z stalowego drutu o średnicy 0,3mm. Z efektów jestem bardzo zadowolony:)

Komplet pasów załogi...



...i z groszówką modelarską:



Pasy na swoim miejscu:



Fotel pilota, przed wklejeniem i miejsce w kabinie:



...i po zamontowaniu na swoim miejscu:



W tak zwanym międzyczasie, dłubię przy belce ogonowej:



Rzut oka na całość:



Plan na ten tydzień to skończyć wyposażenie kabiny, potem zaczną się schody z montażem drzwi i przedniej szyby...

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
29-01-13 21:21  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Jest to skrzynia amunicyjna. Szczerze mówić miałem wiele wątpliwości co to tej skrzynki, ponieważ na żadnym zdjęciu jakie znalazłem, nie stała ona na środku, a pod ławką... Niestety autor umiejscowił ją inaczej no i nie było rady, musiała tam zostać. Żeby to poprawić musiałbym jakoś zabudować miejsce po niej. Wszystko wskazuje na to, że jest to błąd opracowania.

--

Post zmieniony (29-01-13 21:22)

 
30-01-13 22:02  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

dominik294 napisał:

> Skrzynka na amunicję do karabinów mocowanych na wysięgnikach do kadłuba ,jak najbardziej prawidłowo
> umieszczona :-) Co do wersji ,to może byc UH 1B z belką ogonową od modelu C . Dośc popularna
> modyfikacja w Wietnamie.
>
> Post zmieniony (30-01-13 20:08)

Zgadza się karabiny znajdują się na wysięgnikach, wraz z zasobnikami rakiet.
Jeśli dysponujesz jakimiś materiałami nt. tej wersji, to nie pogardzę nimi;)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
31-01-13 20:56  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Zatem najprawdopodobniej babol. Wygooglowałem rysunek przekrojowy wersji B i też skrzynia jest pod ławką. No cóż trudno, już musi tak zostać:(

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
11-02-13 20:57  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Dzięki za wszystkie uwagi!

Przez jakieś wstrętne choróbsko prace nad śmigłem nieco zwolniły. Dziś udało mi się w końcu coś podłubać. Zrobiłem wolant i jakieś takie cuś przed nim;) Zabrałem się za drugi fotel, pewnie jutro uda się go skończyć:)



Gdzieniegdzie widać prześwity białego, szczególnie w okolicy noska, wszystko będzie wyretuszowane w swoim czasie:)

--

Post zmieniony (11-02-13 23:10)

 
15-02-13 19:43  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Zakończyłem prace nad wnętrzem modelu, dziś wkleiłem drugi fotel i inne drobiazgi. Niestety dałem ciała przy retuszu i upaćkałem podłogę przy lewym wolancie:( Jak dojdą drzwi i przednia szyba to nie będzie się to rzucać w oczy. Jeśli chodzi o sklejalność wnętrza, to nie było problemów z wyposażeniem i jego montażem. Teraz czas na drzwi przedziału pilotów i na przednią szybę. To chyba najtrudniejszy i najważniejszy etap budowy. Przeglądając galerie sklejonego UH-1 w internecie nie znalazłem modelu, który byłby zrobiony bez docinana, łatania dziur i przerabiana ramy przedniej szyby. Zapowiada się więc sporo gimnastyki. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć, żeby pokazać na czym polega jej problem. Zdjęcia dodam w poniedziałek.
Wszystko wskazuje na to, że sam zaprojektuję ramę szyby przedniej.




Rzut oka na całość:



Zabieram się obecnie za szkielet przedziału pilotów. Prawa rama w miarę pasuje, bez docinania.



...jedziemy dalej z Irokezem:)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
18-02-13 20:57  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

michał, marek1 -> Dziękuję za dobre słowa, ale najtrudniejsze jeszcze przede mną.

Tomektr, MARIUSZ -> To prawda, mój błąd. Już wcześniej poruszaliśmy tą sprawę, ale myślę, że jeszcze coś z tym poradzę. W modelu wykorzystałem zestaw oszklenia Gomixu i jakoś nie zwróciłem uwagi na ten element na zdjęciach. Najprawdopodobniej pomaluję szyby transparentną farbą, lub przykleję zieloną folię.


Wracam do śmigła:)

Dziś zrobiłem konstrukcje pod ramy drzwi i szyby przedniej. Nie było z tym zbyt dużych problemów. Problem miałem jedynie z dolną częścią ramy drzwi, która była za krótka o ok 2mm, na szczęście przewidziałem to i zostawiłem naddatek. Więcej na zdjęciach:



Wszystko wskazuje na to, że z drzwiami nie powinno być problemów. Po wstępnych przymiarkach, ku mojemu zdziwieniu wszystko pasuje niemal idealnie. Autor przewidział możliwość wykonania ruchomych drzwi przedziału pilotów, ale z tego elementu zrezygnowałem ponieważ obawiam się, że moje umiejętności nie pozwoliłyby mi wykonać tego elementu w sposób zadowalający. Drzwi będą przyklejone na stałe.

Montaż drzwi wykombinowałem sobie w sposób następujący:
- poszycie drzwi i część, w która montuje się szybę wykonałem w sposób przewidziany przez autora. Poszycie wewnętrzne pozostawiłem z lekkim naddatkiem, w taki sposób, żebym mógł drzwi wkleić w ramę od wewnątrz. W ten sposób uzyskam dość sztywną konstrukcję drzwi i ramy, którą po ostatecznym ukształtowaniu dokleję do modelu. Póki co wstępnie zmontowałem "prawe drzwi".



I przymiarka "na sucho".



Teraz chciałbym Wam pokazać mój największy problem, a mianowicie przednią szybę. Wygląda to tak:



Jak widać między górą ramy a poszyciem dachu powstaje spora szpara, która w najszerszym miejscu ma prawie 2mm szerokości. Dół ramy jest ok. Mam dwa pomysły jak sobie z tym poradzić:

1. Podkleić pasek który opierałby się na górnej wrędze, a na tym pasku oparłaby się rama, a szparę wypełniłbym zapasem koloru, który jest w wycinance. To rozwiązanie jest najprostsze, ale nie będzie najlepiej wyglądać, ponieważ jest to chyba najbardziej "widoczna" część modelu, która pierwsza rzuca się oczy. Wypełnienie zapasem spowoduje również nienaturalne "zgrubienie" w tej części śmigłowca.
2. Zeskanować oryginalną część i przerobić ją w Photoshopie, zachowując jej wymiary i przerobić ją w części gdzie brakuje ok. 2mm. Rozwiązanie to jest bardziej skomplikowane, głównie ze względu na problem w doborze koloru i tekstury wydruku.

Bardziej skłaniam się ku drugiemu rozwiązaniu, mimo, że jest ono bardziej skomplikowane.


Zmieniając nieco temat chciałbym polecić Wam zestaw precyzyjnych wierteł, który udało mi się jakiś czas temu zakupić w Hobbyking'u. Wiertełka bardzo się przydają, a zakres dostępnych średnic bardzo przydaje się "przy dłubaniu w kartonie". Bardzo polecam!



Lecimy dalej:)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
19-02-13 09:53  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

vansen -> Takie przesunięcie jak proponujesz niesie ze sobą jeszcze więcej problemów. Gdybym odciął ten fragment i przesunął do przodu o 1,5mm wtedy nie będą pasowały ramy drzwi. Niestety ten pomysł odpada.

MarcinekZ -> Całość dachu jest dość sztywna i ciężko byłoby doginać to do ramy, a szpara jest dość duża niestety. Poza tym klejenie szyby na SG grozi zaparowaniem.

dominik294 -> Powiem Ci, że to jest dobry pomysł:) Bo jeśli dolna krzywizna pokryje się obrysem dachu będę miał bardzo ułatwioną sprawę z przerabianiem tego elementu w PS. Niestety modelu nie kleje w domu, tylko na modelarni, po południu to sprawdzę.

--

Post zmieniony (19-02-13 15:22)

 
20-02-13 22:17  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

kari -> Dzięki za link, znalazłem już wcześniej tą galerię i jest dość pomocna, w celach porównawczych. Ja chciałbym jednak uniknąć malowania, mam już zrobione skany przedniej szyby i szablonu według, którego chcę przerobić przednią szybę:)

MarcinekZ -> dobra robota! Szyba wygląda elegancko. U mnie niestety dociskanie góry odpada, bo szpara jest za duża:/

Niestety zapomniałem wziąć na modelarnie aparatu, dlatego dziś fotki w jakości telefonicznej;)
Zmontowałem drzwi, które czekają już na doklejenie. Brakuje jeszcze tylko części zawiasów, które dokleję, jak będę montował całą drobnicę na modelu. Poniżej zdjęcia z postępu prac:



Zabrałem się również za retusz "noska", który wykonuję rozdrobnionym suchym pastelem. Drobinki nanoszę na model pędzelkiem, gdzieniegdzie poprawiałem rozcierając palcem. Nad retuszem będę jeszcze musiał trochę popracować.



Teraz mam zamiar zabrać się za ramę przedniej szyby, a z tym będzie trochę zabawy.

--

Post zmieniony (20-02-13 23:24)

 
26-02-13 19:25  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Prace nad UH-1 trochę wyhamowały, ponieważ zajmuję się przerabianiem przedniej szyby. Udało mi się już dopasować "surówkę" do reszty modelu. teraz będę starał się dobrać odpowiedni kolor pasujący do reszty wycinanki:)
Jeśli chodzi o samo przerabianie robiłem to nieco "na piechotę", ponieważ nie mam zbytniego pojęcia o projektowaniu modeli. Najpierw zrobiłem papierowy wzór, który razem z oryginalną częścią zeskanowałem. Następnie połączyłem w programie graficznym oryginalną część i wzornik. Na ich podstawie dorobiłem nową część.
Niestety znów zapomniałem zabrać na modelarnie aparat fotograficzny, dlatego jakość zdjęć jest "telefoniczna":)

Skan:



Przerobiona, zeskanowana część po lewej i zrobiona na jej podstawie zupełnie nowa rama szyby po prawej:



Stara i nowa część:



Wstępne pasowanie nowej ramy do kadłuba:



Zabrałem się również za drzwi przedziału ładunkowego, które chciałbym wykonać ruchome:



...i szkielet silnika:



Wracając do ramy szyby przedniej, to czeka ona jeszcze na właściwy kolor i oczywiście na nitowania i inne elementy, które są na oryginalnej części.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
04-03-13 21:24  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Dziś kolejna odsłona dziubania przy UH-1.

Zbliża się koniec prac nad przednią szybą i drzwiami. Metodą prób i błędów udało mi się dobrać kolor, który w miarę pasuje do reszty modelu. Ciężko dobrać identyczny, ponieważ drukarka za każdym razem nieco wypatrza kolor. Znalazłem w końcu pasujący odcień, jest troszkę za jasny, ale myślę, że na jego podstawie przygotuję wyjściowy kolor.
Przygotowałem 4 ramy, z których każda jest kilka odcieni ciemniejsza. Przy wydruku problemem jest tekstura, która jest na oryginalnych częściach, część dorabiana nie ma tekstury, przez to może być widoczna różnica między ramą i kadłubem. Mam nadzieję, że po wydrukowaniu kolory mniej więcej się zgraja i nowa rama nie będzie się odznaczać zbytnio od reszty modelu.

Druga surówka ramy z próbnymi nitami i wzornik do dobierania koloru:



Dopasowana surówka, z podklejoną folią, niestety nie obeszło się bez mojego babola:



Tak wygląda przygotowany do wydruku plik z ramą. Na zdjęciu widać naddatek, o którym pisałem wcześniej. Dzięki niemu mam pewność, że między szybą, a zespołem drzwiowym nie będę miał szpary i wszystko się ze sobą zgra. Może to trochę pójście na łatwizne, ale po wstępnych przymiarkach, wole nie mieć niespodzianki po zamontowaniu szyby;)



Niestety nie mam w domu drukarki, dlatego tak długo schodzi "zabawa" z szybą. Myślę, że w środę będę miał już wszystko gotowe i będzie można montować drzwi wraz z szybą.

W tak zwanym "międzyczasie" skleiłem szkielet silnika, który czeka na doszlifowanie i poszycie.



Plan na najbliższe dni jest prosty - skończyć przód śmigłowca:)

--

Post zmieniony (04-03-13 21:48)

 
06-03-13 20:30  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Dzisiejszy dzień przesądził o tym, że "coś wyjdzie" z tego modelu:)

Z wielką radością ogłaszam, że udało się pomyślnie zakończyć prace nad przodem śmigłowca (pozostała tam głównie drobnica, typu zawiasy drzwi, anteny i wycieraczki). Może nie wszystko wyszło idealnie, ale z efektu jestem w miarę zadowolony.

Po wydrukowaniu nowej ramy z dobranym kolorem (który niestety nie jest idealny) zabrałem się do jej montażu. Naddatek pozostawiony przy szybie bardzo się przydał, ponieważ lewe drzwi nie do końca chciały pasować, prawymi nie było problemów. Dorobiłem także wewnętrzną ramę przedniej szyby, wykorzystując zapas koloru. Całość wyszła zadowalająco, zdjęcia obnażają niestety moje niedociągnięcia, błędy i szparki pomiędzy elementami poszycia.
Koniec gadania, zapraszam do oglądania z postępu prac.

Przygotowania do montażu szyby:



Szyba już na swoim miejscu:



...i drzwi także:



Rzut oka na całość, wraz z prawymi drzwiami przedziału transportowego:



Plan na najbliższy czas to wspomniane już przesuwane drzwi, montaż belki ogonowej, silnika i stateczników. Teraz powinno być już "z górki", trochę zabawy zapowiada się z drzwiami przedziału transportowego, ale to pikuś przy tym co zrobiłem z tym modelem do tej pory:)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
07-03-13 19:27  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

OSTOJA, Borowy - Dziękuję za dobre słowa!

Dziś za dużo nie udało się zrobić, bo na modelarnie wpadłem tylko "jak po ogień". UH-1 zyskał belkę ogonową i wstępne wykończenie drzwi. Muszę jeszcze pozbyć się kilku niewielkich szparek.

Tak to wygląda na dzień dzisiejszy:



W przyszłym tygodniu chciałbym zbudować część silnikową i zamontować oś wraz z podstawą wirnika głównego.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
11-03-13 22:55  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Ciąg dalszy wzmagań ze śmigłem.

Zabrałem się za część silnikową. Miałem nadzieję że będzie lekko i przyjemnie, no niestety myliłem się:( Poszycie nie za bardzo pasuje do szkieletu, mimo dokładnego spasowania go z mojej strony. Zapowiada się sporo szlifowania i kombinowania, mam zamiar dopasować szkielet do poszycia. Jutro powinienem pokazać na czym polega problem.



Udało się natomiast zrobić osłonę wału wirnika głównego. Tu nie było żadnego problemu z pasowaniem części. Wszystko pasowało niemal idealnie.



I jeszcze rzut oka na profil modelu.



Teraz czas uderzyć się w pierś... Dałem ciała i to bardzo. Model nie do końca trzyma symetrię:( Widać to już na zdjęciach z poprzedniego wpisu. Nie mam pojęcia na jakim etapie budowy zawaliłem. Najprawdopodobniej przy oklejaniu noska i poszycia dachu, bądź przy pasowaniu szkieletu dachu (choć to jest akurat mniej prawdopodobne). Nie wiem...
Na poniższych zdjęciach widać wyraźnie, że oś szyby nie pokrywa się z środkiem osi noska. Belka ogonowa w stosunku do noska i do osi dachu też nieco ucieka w lewo (patrząc od przodu modelu). Co dziwne problem ten widać parząc na model od góry. Patrząc od dołu jest w miarę ok. Może uda się to jakoś zamaskować przy montażu silnika i statecznika pionowego.
Płozy nie są jeszcze przyklejone, dlatego z jednej strony są nieco wysunięte.



Mimo to lecimy dalej.

--

Post zmieniony (11-03-13 23:00)

 
13-03-13 23:00  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

OSTOJA - UH-1 już troszkę urósł i zaczyna nie mieścić się na macie, stąd problemy z tłem;) Ostatnio zabrałem na modelarnie lustrzankę, a nią "makro" nie za bardzo popstrykam, ponieważ obiektyw przy małych odległościach od modelu ma problemy z ostrzeniem. Dziś zabrałem starą, dobrą cyfrówkę Sony. Mam nadzieje, że teraz będzie lepiej. Biały bristol też jest już w "pogotowiu".

Wracając do śmigła.

Segment silnika jest już na ukończeniu i czeka na doklejenie do kadłuba, ale po kolei. Niestety to wszystko nie było takie proste jakby się mogło wydawać. Pisałem już wcześniej o problemach z pasowaniem poszycia do wręg. Po ostatecznym uformowaniu poszycia musiałem dość mocno szlifować wręgi, ponieważ te były za duże. Szlifowanie "odbiło się czkawką", ale o tym za chwilę.

Przygotowania i przerabianie szkieletu.
Oderwałem ostatnią okrągłą wręgę, którą dodatkowo musiałem zeszlifować, ponieważ była za duża w stosunku do otworu w poszyciu.



Następnie dopasowałem ostatecznie poszycie, które wylądowało na swoim miejscu i zabrałem się za formowanie wlotu powietrza. Zamontowałem także dodatkową siatkę w miejsce nadrukowanej. Powstała też dysza wylotowa.



Na sucho niby wszystko całkiem ładnie pasowało, a tu taka niespodzianka.



Podłamałem się trochę tym babolem, bo za bardzo zaufałem sobie i wycinance... Mea culpa. Przy takim szlifowaniu musiała zmienić się geometria tej części, przez co wyszła tak duża szpara, ba, nawet dwie szpary:( Próba retuszowania przelała czarę goryczy i nie kryję że wygląda to beznadziejnie. Jutro może jakoś, coś z tym jeszcze zrobię, póki co nie mam pomysłu jak to poprawić, może macie jakieś pomysły co z tym można jeszcze poradzić?

Jedyne pocieszenie jest takie, że coraz mniej elementów pozostało do "zasadniczego" zakończenia budowy kadłuba (mam na myśli bryłę kadłuba bez tej całej drobnicy). W kwestii symetrii śmigłowca wszystko okaże się po zamontowaniu statecznika pionowego i poziomego.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
14-03-13 20:46  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Adam Cook - z tą jakością to tak nie do końca, niektóre rzeczy powinny wyjść lepiej. W każdym razie dzięki za dobre słowo:) A do końca jeszcze daaaaaaaleko...

C.D.

Dziś przyszła kolej na drzwi przedziału transportowego. Po sklejeniu całego zespołu, przystąpiłem umieszczenia ich na swoim miejscu. Nie obeszło się bez szlifowania części na której w zamierzeniu autora miała opierać się prowadnica górna. Przerobiłem ją, ponieważ nijak drzwi do niej nie pasowały. Z dolną prowadnicą nie było problemów. Prowadnice przesuwanych drzwi pasowałem trochę "na czuja", ale się udało i drzwi ciasno weszły pomiędzy nie. Tylne prowadnice które zrobiłem wcześniej wskoczyły na swoje miejsce bez problemu.



Poprawiłem dziś trochę wczorajszego babola na silniku, usunąłem pędzelkiem ze "śliną modelarską" farbkę plakatową, którą nieudolnie poprawiałem wlot powietrza. Silnik i drzwi już na swoim miejscu:) Niestety przesuwane drzwi nie zgrywają się idealnie ze słupkiem pomiędzy nimi, a drzwiami pilota, ale tragedii niema, zawsze można drzwi pozostawić otwarte;)



Zmontowałem też takie oto maleństwo, które znajduje się tuż przed osią wirnika głównego.



W tym tygodniu to chyba wszystko, pogoda za oknem nie nastraja do spacerów na modelarnię.
Teraz czas na drugie drzwi przedziału transportowego i mam nadzieję stateczniki.

--

Post zmieniony (14-03-13 21:00)

 
19-03-13 21:00  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Jedziemy dalej ze "śmigłem".

Dziś zmontowałem i zamontowałem na swoim miejscu lewe drzwi przedziału transportowego. Wyszły lepiej niż prawe i lepiej zgrywają się z resztą modelu:)




Jutro przyjdzie czas na ostateczny montaż płóz i ich retusz itd. Jeszcze stateczniki i będzie już całkiem "z górki". Tak jak pisałem już wcześniej, najtrudniejszy etap budowy pokonany.

--

Post zmieniony (19-03-13 21:11)

 
21-03-13 20:50  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Dziś przyszedł czas na stateczniki, pionowy i poziome. Sporo się oszlifowałem przy wręgach stateczników poziomych. Czekają teraz na montaż ostateczny. Niestety pojawił się nowy problem... Po wstępnym zamontowaniu powierzchni sterowych, okazuje się, że ogon modelu robi się coraz cięższy, przez co podnosi się delikatnie przód modelu. Obawiam się, że jak zamontuję wirnik ogonowy model będzie miał tendencję do przewracania się na ogon:( Autor opracowania nie wspomina nigdzie o konieczności dociążenia przodu, ani na rysunkach montażowych, ani w opisie.




Plan na kolejny tydzień to montaż stateczników i całej drobnicy na kadłubie.

--

Post zmieniony (21-03-13 21:01)

 
25-03-13 20:18  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Wzmagań z UH-1 ciąg dalszy.
Statecznik poziomy już w swoim miejscu, osłona wału również. Na tym etapie problemów nie było, wszystko ładnie pasowało:) Trochę zabawy było z tylnym światłem pozycyjnym, które wykonałem je z balsy.



Niestety po montażu statecznika model przewraca się na ogon, a będzie jeszcze gorzej jak przyjdzie śmigło ogonowe, ale mam już pewien plan.



Mimo wszystko chciałbym uniknąć rozcinania poszycia, dlatego mam pytanie do kolegów którzy popełnili ten model, czy po zamontowaniu wirnika nośnego nadal model "przewraca się" na ogon, czy może śmigło utrzymuje go we właściwej pozycji?

Teraz czas na drobnicę.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
25-03-13 21:27  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Air, myślałem też o wklejeniu w jedną łopatę paska ołowiu.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
25-03-13 21:44  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Zobaczę co będzie jak zamontuje śmigło, może nie trzeba będzie nic kombinować. Ale fakt, plan Vansena jest zdecydowanie najlepszy:)

MarcinekZ - Ten patent nie bardzo się sprawdzi, bo z przodu w nosku wyciąłem otwory ulżeniowe i kulki ołowiane będą wypadać do dolnych szyb.

--

Post zmieniony (25-03-13 21:48)

 
26-03-13 20:07  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Dociążyłem przód:)
Posłuchałem się rady PiteraATS, bo jednak to było najlepsze rozwiązanie. Ołowiu nie żałowałem, teraz już nie będzie problemu za ciężkiego przodu. Zabrałem się za "drobnice", zrobiłem łezkę na dachu, która zasłoniła wycięty otwór na ołów. Zrobiłem także wycieraczki.



Teraz mam zamiar wziąć się za wykończenie belki ogonowej, za chwyty pod statecznikiem i za antenę. Co do anteny to mam pewien problem. Autor zaznacza że należy wykonać ją z czarnej nitki. Tymczasem przeglądając zdjęcia w necie, antena jest zawsze koloru białego bądź jasnoszarego. W ogóle mało UH1 jest w nią wyposażonych.



Jeśli ktoś dysponuje jakimiś materiałami które jednoznacznie rozwiałyby moje wątpliwości, dotyczące anteny, prosiłbym o opinię w tej sprawie.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
26-03-13 22:16  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Kari, a jaki kolor jest właściwy, bo sądząc po zdjęciach, czarny definitywnie odpada.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
27-03-13 10:05  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Model jest w wersji B, sprawdzałem swego czasu wg Waszych wskazówek. Może akurat ten UH-1 jest w wersji stanowiska dowodzenia. Choć udało mi się znaleźć zdjęcie tego śmigłowca w wersji z króliczkiem, nie widać na nim za bardzo belki ogonowej, ale ciężko też stwierdzić czy jest na niej antena. Skłaniałbym się jednak do tego, że anteny powinno być nie być w ogóle...
Oto zdjęcie:



Niestety już dawno zrobiłem otwory pod maszty antenowe więc muszę już ją zamontować. Trudno, szybki nad pilotami też nie są w zielonym kolorze więc model nie do końca będzie odwzorowywał oryginał, o skrzynce amunicyjnej nie wspomnę;)

Znalazłem jeszcze takie dwa zdjęcia:

- wersja B w australijskim malowaniu:



- wersja B w malowaniu amerykańskim, wygląda praktycznie tak samo jak w modelu, ale tutaj antena jest po drugiej stronie belki o.O



Dominiku, a co z kolorem anteny? Biała, szara, stalowa, czy aluminiowa?

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
27-03-13 18:49  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Panowie, wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi, uwagi i zdjęcia. Wszystkie bardzo się przydadzą:)
Antena na belce będzie biała, muszę jeszcze poszukać odpowiednią nic lub żyłkę, z której ją zrobię. W piątek skoczę do sklepu modelarskiego w poszukiwaniu odpowiedniej farby no i mam nadzieję, że w miarę szybko zakończę budowę kadłuba. Dużo już tej drobnicy nie zostało:)

Postępy z dziś:



--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
30-03-13 17:20  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Szczerze mówiąc gdyby pojawiło się nowe, poprawione wydanie UH-1 to z chęcią bym skleił go ponownie, ponieważ to naprawdę piękny śmigłowiec:) Przydałby się jeszcze do kompletu Black Hawk, który mam nadzieję będzie niebawem latał także z polskimi szachownicami.

Dominik są jakieś ploty o reaktywacji Fly Model? Tyle pięknych tematów wydało to wydawnictwo, wiele z nich to swoiste "rodzynki", które nie doczekały się wydań u innych producentów.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
02-04-13 22:07  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Dalej walczę z drobnicą. Dzisiaj zrobiłem światła i chwyty na ogonie. Będzie trochę zabawy:) Światła przed przyklejeniem zostały dokładnie uformowane na trzonkach pędzli różnej wielkości, najpierw na macie, potem na klocku balsy i na sam koniec w palcach. Karton jest niezłej jakości i nie uległ rozwarstwieniu, szkoda, bo byłoby łatwiej;) Chwyty są zrobione z drutu 0,6 mm. Efekty dzisiejszych prac nie powalają, ale jak to mówią "diabeł tkwi w szczegółach".



Praca nad takimi elementami jest straszliwie żmudna i pracochłonna, ale mimo to bardzo lubię zmagania z takimi maleństwami, bo cała ta drobnica będzie robiła niesamowity efekt.:)
Jutro mam zamiar zabrać się za antenę na belce, muszę jeszcze wygrzebać jakąś dobrą nitkę, taką, żeby nie była zbytnio "kudłata".

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
03-04-13 15:08  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Znalazłem w pasmanterii ładną, białą nic poliestrową. Zero włosków czy kudełków, wygląda jak pleciona żyłeczka, z większej odległości nie widać faktury plecionki. Powinna być idealna. Zdjęcia będą wieczorem, jak wrócę z modelarni.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
03-04-13 20:07  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Tak jak pisałem wcześniej, zabrałem się za anteny. Dziś powstała tylko jedna, bo przeceniłem swoje umiejętności:P Maszty jeszcze wymagają retuszu, ale po kolei.
Najpierw pomalowałem czarną pactrą szpilki, które zamocowałem w belce we wcześniej przygotowanych klocuszkach balsowych (po drugiej stronie klocuszków niema więc wwierciłem się w szkielet). Następnie zamocowałem białą nitkę, którą uprzednio przykleiłem w wyznaczonym miejscu i przeciągnąłem przez maszty delikatnie napinając nić na płozie ogonowej. Po odpowiednim ustawieniu białej nici przykleiłem ją do masztów na SG. Po wyschnięciu kleju obcinaczkami skróciłem maszty antenowe, pozostał już tylko retusz i małe poprawki. Wyszło... Chyba fajnie:)




Przykleiłem też kilka drobiazgów na kadłubie.



Jutro druga antena i dopieszczenie szczegółów, może jeszcze trochę drobnicy uda się zamontować.

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
04-04-13 21:23  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Jedziemy dalej ze śmigłem:)
Dziś powstała druga antena i kilka szczegółów na ogonie (oś tylnego wirnika i antena na stateczniku pionowym). Pozostało już niewiele elementów kadłuba - zawiasy drzwi przedziału pilotów, światło na silniku i anteny na nosku. Mam nadzieję że jutro uda się z tym uporać i szczęśliwie zakończę budowę kadłuba:)

Anteny na ogonie:




Szczegóły na stateczniku pionowym:



I jeszcze taka skrzynka:



Rzut okiem na całość:



Do końca prac nad kadłubem pozostało... Tyle:P



--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
09-04-13 19:59  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Ukończyłem budowę kadłuba.
Ostatnimi elementami jakie zrobiłem wczoraj i dziś były anteny na nosku, zawiasy drzwi i światło na silniku.
Anteny na nosku to czarny drucik miedziany 0,4mm. Końcówki pomalowałem żółtym humbrolem. Maszty anten zwinąłem ciaśniej niż przewidywała to instrukcja, mimo to moim zdaniem nadal są zbyt masywne w stosunku do reszty. Dziurki w masztach wywierciłem wiertełkiem 0,4mm, Wyszło jak wyszło, szału niema.



Zawiasy drzwi. Z nimi mocno dałem ciała. Omyłkowo skleiłem przednią część zawiasów (mocowaną do kadłuba) i musiałem je rozcinać skalpelem.



I wspomniane już światło na silniku. Zrobiłem je z balsy.



W ten sposób ukończyłem kadłub. Jeszcze rzut oka na całość.



Teraz czas na uzbrojenie.



--

Post zmieniony (12-04-13 23:52)

 
09-04-13 20:40  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Szczerze to zastanawiam się nad malowaniem, bo przeglądając zdjęcia UH-1 nie znalazłem żadnego z uzbrojeniem w takim kolorze.

--

Post zmieniony (09-04-13 20:41)

 
09-04-13 22:36  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Iras, chodzi o malowanie uzbrojenia, bo jest ono w totalnie innym kolorze niż w rzeczywistości. Malowanie modelu teraz nie miałoby sensu;)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
09-04-13 22:53  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Wiesz co Kari, myślałem i tym, ale to masa roboty w gipmie, skan wszystkiego, potem przerabianie na nowe grafiki... Fakt gra warta świeczki, ale nie wiem czy mi się chcę, ten model tak już mi dał popalić, że najchętniej w ogóle zrezygnowałbym z robienia uzbrojenia. Z drugiej strony bez tego będzie jakiś taki... "łysy"

--

Post zmieniony (09-04-13 22:55)

 
10-04-13 10:03  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Heh. Dzięki wielkie Piter za propozycje, szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że ktoś będzie chciał mi taki sposób pomóc. Pewnie skorzystam. W grafice dopiero raczkuje i jeszcze nie za bardzo radzę sobie z wektorami. Ja używam darmowego inkscape'a. Myślę, że poprzez trasowanie skanu uda mi się uzyskać wektory, na których bym pracował. Jeśli sobie sam nie poradzę z tym to na pewno się odezwę.

Odkładam na bok w takim razie prace nad uzbrojeniem, biorę się za śmigła:)

--

Post zmieniony (10-04-13 10:06)

 
11-04-13 20:53  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Uzbrojenie wciąż czeka na skaner, ale mam nadzieję, że jutro już uda się przerzucić je na komputer.
Przez ostatnie dwa dni zrobiłem wirnik ogonowy. Problemów raczej nie było. Zastanawia jedynie fakt, że na rysunku nr 4 pominięto cz. nr 21j i 21k, a w dodatku cz. nr 21j na rysunku jest pomylona z cz. 21i. Porównując śmigło z modelu, z rysunkami i zdjęciami znalezionymi w necie nie widzę miejsca dla tych części.

Czas na zdjęcia:




W przyszłym tygodniu powinienem ogarnąć wirnik główny. Widać koniec na horyzoncie:)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
12-04-13 20:55  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Kari, dzięki za link. Rozwiał trochę wątpliwości, a i przy wirniku głównym się przyda.
Dziś zrobiłem podstawę wirnika głównego. Problemów nie było, chociaż podstawa trochę na styk weszła w osłonę.

Trochę zdjęć "zdziś":




--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 
17-04-13 22:34  Odp: [Relacja] UH - 1 Iroquois [Fly Model nr 125]
tomcat 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2

Robi się wirnik główny. Robota dość prosta, łatwa i przyjemna. Pasowanie ok.
Co do samych łopat, robiłem je według instrukcji, szkielet grubości 1mm, okładziny komory w którą wejdzie drut gr. 1mm mocno szlifowałem, ponieważ autor zasugerował nakleić je na karton grubości 1mm. Ok. 2mm przed krawędzią spływu zamontowałem sklejkę.W sumie to tylko jedna rzecz która poprawiałem. Natarcie łopat robiłem przy użyciu "ślini modelarskiej" i trzonka od pędzelka. Żałuję jednak, że nie zrobiłem szkieletu łopat z balsy, byłyby sztywniejsze i lepiej na takiej balsowej łopacie ułożyłoby się poszycie. Patent ten wykorzystałem już kilka lat temu klejąc Cobrę z MM i to był strzał w dziesiątkę. Szału niema, ale niema też tragedii:)





Na dziś tyle. Do końca tygodnia pasuje ogarnąć do końca zespół łopat. Później zabawa z osią śmigła. Oj jest tam drobiazgów:)

--
na warsztacie:
???

ukończone:
Hellcat , Cromwell , B5N2 Kate , UH-1 Iroquois, Su-9 Fishpot

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024