FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
13-10-09 17:31  [Relacja/Galeria] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Tych, którzy myśleli, że za szybko się nie pokażę po gąsienicach Elephanta zawiodę – oto jestem. Powiem więcej od ostatniego wystąpienia prawie skończyłem gąsienice do nowego modelu – zawstydziłem więc TurboDymoMena. Jednak moje plany zmieniły się po Przeciszowie. Rozmawiałem z Jankiem i zachciało mi się skleić model w miesiąc, no może w dwa zamiast co najmniej w pół roku. Rozmawiałem również ze StuGiem, który to zasugerował, że sklejając duże modele muszę mieć jakiś kompleks związany z małym…..znaczy małymi stopami. Oczywiście nie mogłem się zgodzić z tymi niecnymi insynuacjami, więc model będzie mniejszy, a gąsienice poczekają „na zaś”.
I kto teraz klei duże modele?
Jak to mówi młodzież – lets plej, zaczynamy standartowo od rysu historycznego i danych technicznych.

Niemiecki średni nosiciel ładunków wybuchowych Sd.Kfz. 304 NSU Springer
W roku 1940 zakłady NSU, mieszczące się w niewielkiej miejscowości Neckersulm, otrzymały od władz wojskowych III Rzeszy, zlecenie na skonstruowanie lekkiego ciągnika dla wojsk lądowych. Jego głównym zadaniem miało być transportowanie uzbrojenia i wyposażenia, przy zachowaniu wysokiego czynnika mobilności, podczas jazdy w trudnym terenie. Konstruktorzy NSU zdecydowali się na wykorzystanie patentu inż. Heinricha E. Kniepkampa, który zakładał połączenie podwozia gąsienicowego z przednim kołem, ukł. kierowniczym i siedziskiem kierowcy, pochodzącym ze standardowego motocykla. Tak zrodził się półgąsienicowy motocykl Sd.Kfz. 2 NSU Kettenkrad, który w czerwcu 1941r. oficjalnie został przyjęty do uzbrojenia.
Jesienią 1941r. 1. batalion rozminowywania otrzymał jeden prototypowy egzemplarz pojazdu Kettenkrad mit Fernlenkung. Był to zmodyfikowany standardowy Kettenkrad. Stanowisko kierowcy przeniesiono do tyłu, a podwyższając boczne ścianki uzyskano dodatkowe wolne miejsce, przeznaczone dla materiału wybuchowego. Był to pojazd z góry projektowany jako sprzęt jednorazowego użytku, służący do wykonywania przejść w polach minowych. Jednak wiosną 1942r. we współpracy z dowództwem 300. batalionu pancernego, firma NSU opracowała nowy typ zdalnie kierowanego pojazdu, który tym razem miał być wykorzystywany do niszczenia trudnych w zdobyciu punktów oporu przeciwnika. Drugi prototyp posiadał wyższą osłonę przedziału silnikowego niż poprzednik, a na miejscu tylnych siedzeń zamontowano nieodrzucany zasobnik z ładunkiem wybuchowym. Pojazd na miejsce akcji, był doprowadzany przez kierowcę. Następnie obracano go tyłem do kierunku jazdy, unieruchamiano kierownicę i uruchamiano aparaturę radiową. Z uwagi na sposób poruszania się pojazdu, wynikający z konieczności wydawania jedna po drugiej z osobna komend radiowych, żołnierze 300. batalionu ochrzcili go mianem Springer (Skoczek). Po dotarciu do celu następowała detonacja ładunku i zniszczenie pojazdu. Co najmniej cztery Kettenkrady wzięły udział w walkach o Sewastopol, w połowie 1942r. jednak z marnym skutkiem. Zbyt wysoko położony środek ciężkości i za mały rozstaw gąsienic, sprawiały, że pojazdy wywracały się, nie docierając do celu.
Analizując te doświadczenia firma NSU postanowiła jeszcze raz skonstruować pojazd, który określono jako „średni nosiciel ładunków wybuchowych”. OD podstaw zbudowano cały kadłub, a ze standardowego Kettenkrada wykorzystano jedynie komponenty podwozia i układu napędowego. Dzięki temu możliwe było natychmiastowe rozpoczęcie produkcji seryjnej w krótkim czasie, przy minimalizacji kosztów. Pojazd oficjalnie nazwano Sd.Kfz. 304 Springer. 1 lipca 1943r. były gotowe pierwsze trzy prototypy. W kadłubie, zbudowanym z płyt pancernych o grubości 10mm wygospodarowano kilka przedziałów. W tylnej części znajdowało się stanowisko kierowcy, zakrywane od góry odchylanymi płytami, a po obu jego stronach były rozmieszczone zbiorniki paliwa. Na środku zamontowano silnik, a z przodu przekładnię i głowicę z materiałem wybuchowym. W stosunku do Kettenkrada zwiększono ilość kół jezdnych z 4 do 5 z każdej strony. Aparatura radiowa pochodziła z firmy Blaupunkt. Próby prototypów wykazały, że układ jezdny jest zbyt przeciążony, czego efektem było zwiększenie liczby kół jezdnych z 5 do 6 n każdą stronę. Ponadto dodano boczne osłony dla ukł. jezdnego oraz zmieniono nieco kształt pokryw przedziału kierowania. Tak poprawiony prototyp przeszedł pomyślnie próby, min. na poligonie w Kummersdorfie i skierowano go do produkcji.
Produkcję seryjną uruchomiono dopiero jesienią 1944r. Z planowanych 500 sztuk Springerów, jakie zlecił zbudować H. Guderian, wytworzono jedynie 50 sztuk. Według niepotwierdzonych informacji część Sd. Kfz. 304 mogła zostać użyta w końcowych miesiącach II wojny. Pod koniec wojny natomiast dwa egzemplarze Springera zostały zdobyte przez wojska alianckie w Eisenach. Przeszły one wszechstronne testy, a jeden z nich przekazano później do Tank Museum w Covington w Wielkiej Brytanii, gdzie można go oglądać do dzisiaj. Egzemplarz ten jest najprawdopodobniej jedynym zachowanym Springerem do dnia dzisiejszego.
Dane techniczne:
Długość: 3150mm;
Szerokość: 1430mm;
Wysokość: 1140mm (1450 z podniesionymi osłonami stanowiska kierowcy);
Masa całkowita: 2400kg;
Załoga: 1 osoba lub pojazd bezzałogowy, kierowany zdalnie falami radiowymi;
Napęd: silnik benzynowy Opel o pojemności 1,5l i mocy 36KM;
Prędkość maksymalna: na szosie 42km/h, w terenie 20km/h;
Zasięg maksymalny: po szosie 200km, w terenie 80km;
Uzbrojenie: głowica z ładunkiem wybuchowym o masie 300kg.

Na razie nie ma do pokazania nic ciekawego. Wręgi jak wręgi, kleiło się je bez jakichś szczególnych kombinacji. Wprowadziłem jednak małą modyfikację. Wręgi, które schodzą się w stosunku do siebie pod kątem innym niż 90 stopni, miały zaznaczone pola, które należało zeszlifować. Nie robiłem tego, po prostu je odciąłem.
Wklejając wnętrze przedziału kierowania, musiałem je rozciąć i trochę skrócić – nie mieściło się na długość.




--

-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.


Post zmieniony (25-11-09 17:57)

 
13-10-09 17:45  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
paweł 

Na Forum:
Galerie - 2
 

Wreszcie ktoś wział się za to cudactwo .
Fajnie , że opisujesz napotkane błędy .
Gąski bedą z pasków czy z ogniwek ?

--
Pozdrawiam

 
13-10-09 18:10  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Pit Blank 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 3
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 4

Eeee,no kolego miał być duży :P
Bo "małych" nie kleisz, no chyba że mu założysz te gąski o których była mowa w Przeciszowie.

--
Yamata i Bismarki czekaja w kolejce ...

 
14-10-09 23:31  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

O gąskach jeszcze nie myślałem - wyjdzie w praniu.
Picie, duży będzie, może nawet szybciej niż się spodziewasz ; )
Lecimy dalej z robotą. Ścianki boczne wnętrza trzeba delikatnie przyciąć podobnie jak było z podłogą. Oprócz tego trzeba dorobić wcięcia na część „1k”. Wydaje mi się też, że trochę w innym miejscu powinna przebiegać linia gięcia „parapeciku” nachodzącego na wręgi boczne od góry. Poza tym wszystko pasuje elegancko.






--

-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.


Post zmieniony (14-10-09 23:32)

 
16-10-09 16:38  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Oklejania kadłuba ciąg dalszy. Prócz tego uzupełnianie wnętrza. Wszystko pasowało tak jak należy. Wprowadziłem małą modyfikację polegającą na wstawieniu siatki w płycie zasłaniającej od góry przedział kierowcy.





--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
19-10-09 17:01  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Przyszła pora na „nadbudówkę”. Tutaj pojawił się mały kwasik. W instrukcji jest zwrócona uwaga na to: ”że połówki zawiasów do boku kadłuba przykręcane są na zewnątrz, natomiast połówki przykręcane do płyt, znajdują się od strony wewnętrznej, czyli od środka przedziału kierowania”. Na rysunku montażowym nr 14 owszem jest to uwzględnione, ale niestety pomylone są strony zaznaczone na elementach zawiasów (w postaci narysowanych łbów śrub). Do tej pory nie ma problemu. „Problem” pojawia się przy montażu klap do kadłuba. Jeśli ścianę przednią zamontujemy jako pierwszą i następnie ściany boczne równamy do skosów i ogranicznika z elementu 19b wówczas ścianki boczne kończą się przy wewnętrznej krawędzi ściany bocznej kadłuba. Rozwiązaniem może być przyklejenie właśnie w ten sposób i naklejenie na zewnątrz na grubość rozszerzenia zawiasu.






--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
21-10-09 19:16  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Pora na jakieś detale. Niby model prosty, ale przy mechaniźmie napinającym trochę speniałem, że nie dam rady takich małych części skleić. Udało się. Udało się też zrobić błotniczki. W ich przypadku trzeba uważać – wsporniki montowane wewnątrz, mają szerokość całego błotnika, podczas gdy pionowa ściana nie jest przy samej krawędzi. Z błotnikami założonymi na sucho, pojazd nabiera już kształtu.





--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
31-10-09 15:54  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Dzisiejsze jedno zdjęcie jest dla potwierdzenia teorii, że „lepsze jest wrogiem dobrego”. Jeśli jeszcze kiedyś będę chciał dorabiać 24 śruby do kółka wielkości 50 groszy kopnijcie mnie w tyłek? OK? Wspomniane śruby są na dorobionym pierścieniu wewnątrz koła. Kolejna rzecz to koła szprychowe – jak ja nienawidzę takich rzeczy. Generalnie to co zrobiłem nie podoba mi się w ogóle i nie będę więcej o tym pisał.



--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
31-10-09 17:11  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Jasiek 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Chyba trochę przesadzasz, zaraz wstawię zdjęcia kółek do wózków jezdnych samochodu pancernego Wz.28 to zobaczysz jak nie powinno robić się kół :)

--
Pozdrawiam!

 
08-11-09 22:02  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Czas na zakończenie nierównej walki z kółkami. Wprawdzie zakończonej sukcesem bo wszystkie są już na swoich miejscach, ale ich wykonanie jest dla mnie średnio zadowalające.





--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
08-11-09 22:22  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

"Mendzisz" Pan jak stara baba, Panie Demonie Ty jeden Ty:D

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
15-11-09 16:08  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Ej StuGu, StuGu, jak tak patrzę na Twój zawiasik w T-37 mi się jeszcze bardziej zachciewa mendzić. Mówiłem, że to nie mój rozmiar, ja nie umiem takich małych :(

Ostatnio czas spędzany na klejeniu był bardzo monotematyczny w dodatku czarno-szary w barwach. Jak zapewne przypuszczacie, był to czas poświęcony na gąsienice. Udało mi się zrobić jak na razie jedną. Nie czekałem jednak z montażem na drugą. Co do samych gąsienic, to z pewną taką dozą nieśmiałości podchodziłem do nich w wersji z pojedynczych ogniw (wersję taśmową wyeliminowałem od razu z planów wykorzystując je do podklejania części). No bo jak to tak bez sworznia łączącego i w ogóle...ale dało radę. To co widzicie jest poskładane do przysłowiowej kupy, tylko i wyłącznie przy pomocy butaprenu. Nie dość, że trzyma się w całości, to jeszcze jest ruchome. Całość została przyprószona i przetarta suchymi pastelami. Zwis górny udało mi się zrobić prawie jak na rysunku montażowym....i tak nie będzie go w ogóle widać ;) Aha, mała uwaga dla sklejających model. Zanim się rozpędzicie i taśmowo zrobicie na gotowo wszystkie części 29 c,d,e, przeliczcie ile potrzebujecie, bo jest ich 2* za dużo (w sumie to i dobrze bo się to badziajstwo strasznie gubi). U mnie na gąsienicę wyszło 46 ogniw.





--

-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.


Post zmieniony (15-11-09 16:10)

 
15-11-09 18:43  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Mała Mi 



Na Forum:
Galerie - 1
 

Demon, bardzo mi się podoba to co robisz z tym maleństwem, ale mam prośbę o inne zdjęcia.
Bokeh bywa ładny i ciekawy, ale w fotografii artystycznej. Tu przydałaby się większa głębia ostrości, żeby było widać dalej niż na kilka milimetrów wgłąb. A więc przymknij przysłonę! Nikon D60 przecież to potrafi ;)

PZDR. Mała MI

--
It'll End In Tears

 
15-11-09 21:59  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Mała Mi uwierz mi, że się staram. Jednak dochodzę do wniosku, że zakup lustra był błędem. Zmieniam ogniskowe, przysłony i wychodzi z tego takie dziadostwa jak na fotkach powyżej. Niestety nie mam na tyle czasu, aby usiąść i podoktoryzować się z instrukcją w jednej i aparatem w drugiej ręce.

--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
16-11-09 00:06  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Demon bez urazy ale wertowanie instrukcji nic nie pomoże jeżeli nie zna się chociażby elementarnych zasad fotografii :D To jeżeli idzie o zdjęcia. A co do modelu to jesteś bliski do przekonania mnie, żeby sobie tego skorupiaka sprawić ;) Ale może na razie poczekam na galerie końcową ;)

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
16-11-09 18:28  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Mała Mi: na ambicję mi wpłynąłeś, siedziałem wczoraj do późna i próbowałem, próbowałem i próbowałem. Wymodziłem dzisiaj nowe, wydaje mi się, że lepsze fotki.
Chopin: nie no jakieś podstawy tam znam, wiem gdzie jest przód aparatu, umiem zmienić ISO i odkręcić obiektyw ; )
Za poprzednie fotki przepraszam.




--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
16-11-09 18:38  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Mała Mi 



Na Forum:
Galerie - 1
 

Wybacz że zamiast dłubać przy Springerze musiałeś przeze mnie dłubać przy Nikonie. Ale opłaciło się - jest zdecydowanie dobrze. I co najważniejsze, teraz bez problemu można docenić mistrzowskie wykonanie "malucha".
Z niecierpliwością oczekuję dalszego ciągu.

PZDR. Mała Mi

--
It'll End In Tears

 
16-11-09 18:43  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Nie, nie, nie, na klejenie i tak nie miałem wczoraj ochoty, a dzięki Tobie w końcu wziąłem się za to, co powinienem dawno zrobić. Dzięki : )

--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
16-11-09 19:30  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Demon: odnośnie znakomitej obecnie głębi ostrości fotek: widzę ze jesteś z tych, których jak się lekko opieprzy to od razu wszystko im idzie lepiej :-)

 
22-11-09 14:53  Odp: [Relacja] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Akra: coś w ten deseń ; )
Prace nad gąsienicami zostały ukończone, więc logiczne jest, że nadszedł czas aby skutecznie połowę efektów zasłonić błotnikami ;) Jako, że były sklejone już wcześniej, była to tylko formalność.
Tak jak pisałem wcześniej, brzydal nabrał kształtów i rozmiaru i jest już co położyć na dłoni.





--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 
25-11-09 17:58  Odp: [Relacja/Galeria] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Przy klejeniu każdego modelu powinien nadejść taki moment kiedy się go kończy. Nie zawsze to wychodzi, mi się jednak tym razem udało. Model relaksacyjny, zabrał 1,5 miesiąca. Oprócz opisanych kilku uwag, kleiło się go bez zastrzeżeń. Jako ostatnie dorobiłem jakieś 140 śrubek i w ramach dodania troszku życia do kolorystyki modelu – tylne lampy. Kusiło mnie, żeby dorobić jeszcze lampę smugową Notek z przodu, ale na potwierdzenie tego, że tam występowała miałem tylko zdjęcie modelu i ostatecznie nie zdecydowałem się. Model zdecydowanie polecam, nie tylko zatwardziałym pancerniakom, ale i tym, którzy pośród innych modeli chcieliby mieć coś na gąsienicach, a sklejenie czego nie zajmie roku. A teraz nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić do obejrzenia galerii końcowej.







I kilka ujęć z kuzynem.



--

-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.


Post zmieniony (25-11-09 17:59)

 
26-11-09 14:56  Odp: [Relacja/Galeria] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

No i widzisz maj frjend - zlazłeś z własnej drogi dużych modeli pojazdów, zrobiłeś malca i co?;-) Brzydkie to to, nic nie widać, wszystko zasłonięte, mało atrakcyjne:-) Ale kunszt modelarski i zacięcie, które pokazałeś, pozwalają mi uścisnąć Ci Twoje twarde poślady i poklepać po "ramieniu" z okrzykiem na ustach "czimej tak dalej, synek";-)
Brawo!:-)

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
27-11-09 07:30  Odp: [Relacja/Galeria] Sd.Kfz. 304 NSU Springer - Orlik
Demon 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 50
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Masz rację, dało się, no dało, nie mogę powiedzieć, że nie..... I dlatego następne będzie miało jakieś 50 cm długości, gąsienice składające się z 4000 części i będę go robił rok albo dwa ; )

--
-------------------------------------------------------------
VW´s don´t drop oil. They just mark their spot
VW nie kapią olejem. One znaczą swój teren.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024