FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
03-01-06 19:45  [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

„Takao” został przesunięty do stoczni wyposażeniowej ( czeka na reflektory i żurawiki łodziowe) . Jako że przyroda nie znosi próżni, puste miejsce w przydomowej stoczni zostało zarezerwowane na nowy „obiekt”. Tym obiektem będzie japoński transportowiec wodnosamolotów „Kamikawa Maru”.

Pokrótce o okręcie i jego „drzewie genealogicznym” ;-). "Kamikawa" należała do serii bardzo podobnych do siebie jednostek obok Kagu-Maru, Kunikawy-Maru, Kimikawy-Maru, Kiyokawy-Maru, Kinugasa-Maru, Sagara-Maru, Sanuki-Maru
Sanyo-Maru. Żaden inny kraj nie wykorzystywał na tak szeroką skalę tego typu jednostek, jak właśnie Japonia . I nie bez przyczyny. Sztabowcy japońscy doskonale zdawali sobie sprawę z konieczności rozpoznania oraz wsparcia lotniczego przyszłych rejonów desantów. Jako że lotniskowce floty miały za zadanie uderzać na głównych kierunkach i w założeniu zniszczyć flotę przeciwnika w wymarzonej „decydującej bitwie”, nie mogły wspierać swoim lotnictwem działań desantowych. Szczególnie w miejscach, gdzie pokrycie z powietrza przez własne lotnictwo bazowe było niemożliwe (brak wysuniętych lotnisk, szczupłość sił w danym rejonie, etc) Tą lukę wypełniła klasa okrętów „baz-wodnosamolotów”. Budowane na kadłubach transportowców, przenosiły na swoich pokładach od kilku do kilkunastu wodnopłatów różnych typów: rozpoznawcze F1M „Pete” , E13A „Jake” oraz myśliwce A6M2-N „Rufe”.

Okręty te posiadały klasyczną linię frachtowców tego okresu. Zajmująca śródokręcie masywna nadbudówka z kominem, dzieliła okręt na dwie części „użyteczne” . Dziobowe pokłady wykorzystywano tylko jako miejsce postojowe samolotów . „Ruch” lotniczy odbywał się natomiast w części rufowej, w której na prawej burcie znajdowała się obrotowa katapulta parowa. System torów ułożonych na pokładzie głównym pozwalał na manewrowanie wodnosamolotami, umieszczanymi na specjalnych wózkach transportowych oraz „ładowanie” ich na katapultę. Okręty zachowały klasyczne dla transportowców „bramowe”maszty z dźwigami załadowczymi, dwa na dziobie i jeden na rufie. Uzbrojenie składało sie z dwóch uniwersalnych armat ( 120 lub 150 mm ) po jednej na dziobie i rufie okrętu. Dopełnieniem było kilka 25-tek, dwa podwójne stanowiska znajdowały sie w rufowej części nadbudówki.

Oryginał wyglądał tak:



Jesli uda mi sie osiągnąć 30% zgodności z oryginałem, będę bardzo zadowolony. Brak niestety jakichkolwiek planów tego typu jednostek.Model buduję "z głowy" opieram się na dostepnych kilku zdjęciach, rysunku w dwóch rzutach nadesłanego przez niezawodnego MacGregora i okładce z modelu plastikowego w skali 1:700. Jak widzicie będzie to niezła wariacja na temat, ale okręt podoba mi się tak bardzo, że nie odpuszczę ;-) A co tam: ma być zabawa !

Zacząłem od określenia długości modelu. Preskalowałem na komputerze rzut z góry będacy dokładnym obrysem pokładu. Wg informacji okręt miał ok 146 m długości ( wiem, że to brzmi dziwnie "około", ale co źródło to inny wymiar ;-) ) przyjałem 146 m co daje 73 cm modelu. Poniżej porównanie wielkości, "Takao" w roli jednogroszówki ;-).



Na powiększonym do prawidłowych wymiarów rzucie bocznym wyrysowałem główną podłużnicę. Uwzględnia ona charakterystycznie wzniosy konstrukcji okrętu w części dziobowej i na rufie. Starałem się wyrysować ją w ten sposób, by dodając do niej 1 mm wysokości pokładu ( grubość tektury) zmieścić się pomiżej wystepujących w burtach otworów odpływowych (?) Niestety, rzut z boku pozbawiony jest części podwodnej, szczególnie dotkliwie odczuwam brak odwzorowania miejsca mocowania śruby napędowej i steru - ale o tym dalej :)



Górna krawędź podłużnicy ( ta, do której zostanie naklejony pokład) po odrysowaniu posłuzyla mi do zbudowania tymczasowej podstawki, na której budowałem szkielet. Podstawka ta to odwzorowanie krzywizny pokładu. Nie wiem, czy to co napisałem jest zrozumiałe ( sam się pogubiłem ;-) więc poniżej fotka, mam nadzieję wyjaśniająca o co chodzi:



Rzucony już na tekturkę obrys pokładu głównego przymocowałem spinaczami do podstawki, w osi symetrii wkleiłem podłużnicę i tak powstał "zalążek" trzeciego wymiaru. Można powiedzieć , że "Kami" podniosła się z płaskości :-)



Pojawiły sie pierwsze "schody" ( będzie ich jeszcze więcej, pewnie tyle co stopni w Pałacu Kultury , ale co tam, ;-) )
Wręgi.
Jak już wspomniałem o liniach teoretycznych w formie publikacji mozna zapomnieć :( Liczne dyskusje na czacie i GG, rady okrętowców ( dzięki Kyofu ! ) wyklarowały mi dalszy sposób postępowania. Doszliśmy do nastepujących wniosków:

1 - kadłuby transportowców z lat 30-40 obiegłego stulecia nie różniły się zbytnio od siebie, mimo różnic w "banderach"
2 - ich budowa optymalizowana była pod kątem jak największej "ładowności" co skutkuje prawie prostokątnym przekojem na śródokręciu
3 - znając plus-minus krzywizny dziobowe i rufowe ( te można mniej lub bardziej dokładnie "odczytać" ze zdjęć ) dochodzimy do kształtu kadłuba.

Wrzuciłem te wnioski do wszystkowiedzącego komputerka, a on podał mi następujący przepis na kadłub: weź posiadane plany SS "Kraków" ;-) , wydłuż wręgi w pionie uwzględniając znane ci zanurzenie ( 9 m ) i szerokość pokładu ( 19m) , przytnij wręgi dziobowe i rufowe do krzywizn odczytanych ze zdjęć i kadłub gotowy. Banalnie proste, prawda ? hehehehehe :) Wręgi naciągałem, dopasowywałem, docinałem, wyrzucałem do kosza, znowu skalowałem, znowu .... itd itd przez prawie dwa miesiące ....efekt poniżej.



Po czym na obecny stan prac spojrzał swoim fachowym okiem MacGregor i rzekł '' Ja bym tą "piątkę" przesunął jeszcze do przodu" ;-) Nie mam już siły.... Zostawię jednak jak jest. Po wypełnieniu kadłuba pianką i przyjrzeniu się sylwetce może jeszcze coś pokombinuję. Dzięki.

Z góry uprzedzam: relacja ta będzie się ciągnąć bardzo długo. Raz, niestety jestem leniem i nic na to nie poradzę. Dwa: w większości elementów będę musiał improwizować. Znając życie pewnie kilka razy rzucę wszystko w diabły...i wrócę. Tak że bardzo proszę "poganiać delikatnie" . Oczywiście będę ogromnie wdzięczny za wszystkie wskazówki i materiały na temat.
W tej chwili dążę do narysowania wodnicy, brakują mi jeszcze trzy wręgi rufowe do zabrania się za nią. Cd. nastąpi ...

--




Post zmieniony (10-03-09 23:13)

 
03-01-06 20:35  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
Piter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Super! Bede tu na pewno zagladal:)

--
___________________________________________________________
"Trudno nadać sens porządkowi, który dzieje się wbrew rozumowi"

 
03-01-06 20:36  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Widać, że lubisz wyzwania. Oglądałem Twojego Takao w Porąbce i mając na względzie jakość wykonania, liczę na pobranie kolejnych lekcji modelarstwa, szczególnie, ze jak rozumiem model będzie walorką na całej linii.

Odnośnie poganiania, nawet delikatnego, to osobiście jestem od tego bardzo daleki, tym niemniej w związku z studiami podyplomowymi na kierunku amatorskie modelarstwo okrętowe ;-) mam prośbę o większą ilość zdjęć z co ciekawszych, nietypowych czy wręcz nowatorskich technik jakie zastosujesz.

 
03-01-06 20:40  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
CRS 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

widze ze stocznia odtajniła pewne sprawy :) Ciesze się i czekam na oficjalne meldunki :)

--
Krzysiek P. aka CRS
---------------------------------------------------
Construct Responsible for Sabotage
---------------------------------------------------

 
03-01-06 20:48  Re: [relacja]
syjek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 2
 

randarku, ja już rezerwuję relacje do MO, oczywiście za .... lat ;-)

Powodzenia, masz we mnie wiernego widza.

A tak na marginesie: zauważyliście jak zwiększyła się ilość relacji okrętowych.
Wychodzimy z podziemia :))

Czyżby miało na to wpływ ukazanie się pewnego pisma ;))))

--
Pozdrawiam
Sylwek

KONCERN modelarski MO ;-)
Speedway Fan ORZEŁ ŁÓDŹ

 
03-01-06 20:55  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
Tera Misieuda 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

banzai!!!

czekam na jeszcze :)

pozdrowienia

--
Tera Misieuda - okręty 1:200 IIWW
GG: 6103312
Skype: teramisieuda

 
03-01-06 21:02  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Czaruj, czaruj... popatrzę :)

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
03-01-06 21:53  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
Keith   

Świetny pomysł "randar"!!!
Lepiej budować z założeniem, że jest to model w duzej mierze hipotetyczny niż pokazywać kolejnego koszmarnego "Grafa Spee" z przekonaniem, że jest to redukcja prawdziwego, istniejącego niegdyś okrętu, lub żenującego "Tone" który jak to zazwyczaj w standarcie z "denkiem" bywa wygląda jak przed złomowaniem po rąbnięciu go w doku przez piekielne trzesienie ziemi, a japońskim okrętom nieobce były takie przypadki.

 
05-02-06 01:17  Re: [relacja]
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Normalna rzekłbym sobota pracująca, przychodzę do domu z pracy, kawa .... siadam przy biurku - a tam meldunek ...

"w hołdzie panującemu Cesarzowi umęczona aczkolwiek radosna załoga stoczni melduje, że ukończono spawanie wręg nawodnej części kadłuba"

Dopsz :)

Przecieram zmęczone ślepia i faktycznie : właśnie dokleiłem ostatnią ( pierwszą dziobową ) wręgę . Jak to wygląda ? Dobrze ? Czy profil kadłuba będzie odpowiedni ? Duzo pytań w głowie i niepewność: zostawiać i wzmacniać czy kombinować dalej. Takie troche wróżenie z fusów przy tym okręcie.... obawiam się, by ta herbatka co ją sobie parzę nie okazała się za gorzka ....

Tak to wygląda.



Najwięcej wątpliwości mam właśnie co do pierwszej wręgi. Czy nie za szeroka ? Jedyne sensowne zdjęcie dzioba jakie mam to to:



W porównania do Jeremiaha dziob jest już trochę ostrzejszy. Ale czy wystarczająco ?

--




Post zmieniony (10-03-09 23:17)

 
06-02-06 01:43  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

A próbowałeś przyłożyć do tej i następnej wręgi oraz dziobu i wodnicy jakiegoś kawałka poszycia? Ułożenie na nich kawałka papieru i próba jego ukształtowania może Ci wiele powiedzieć na temat zbytniej szerokości.
A może są w necie lepsze zdjęcia japońskich transportowców z tego okresu? Być może to by była niezła wskazówka.

 
06-02-06 08:37  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Dzięki za rady jhradca. Próbnie to pooklejam łapiąc punktowo i zobaczymy jaka wyjdzie krzywizna.

--

 
06-02-06 15:34  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
Rafik 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 4
 

Witam
No widzę, że kolega nie próżnuje - chwali się - trzymam kciuki i będę tu zaglądał bardzo często - "kradnę doświadczenia"

Pozdrawiam
Rafik

--

 
06-02-06 18:13  Re: [relacja]
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Zrobiłem tak jak mówiłeś, jhradca. Faktycznie metoda wzrokowa dużo lepsza niż myślowa :)

Z tym że zamiast finalnych oklejek, których jeszcze i tak nie mam po co wycinać, użyłem, "oklejki" w rolce :) - taśmy samoprzylepnej, maskującej, takiej "domowej" - nie modelarskiej. W zupełności wystarczyła, żeby się przyjrzeć, jak będzie wyglądał oblachowany kadłub. Chyba taki zostawię już dziób i nie będę kombinował.



Trochę fotek japonskich supply ships-ów mam, ale to przeważnie kadłuby bardzo różniące się od Kamikawy.

Skacząc z burty na pokład , który częściowo będzie deskowany, mam kolejną zagwozdkę... Jaki kolor drewnianych desek byłby najlepszy ? Macie jakiś pomysł ? Z rozmów z innymi "marynarzami" coś kiedyś słyszałem, że używano drewna teakowego ?



PS Sorki za kiepawą fotkę,ale coś mnie dziś łapska latajom ....

--




Post zmieniony (10-03-09 23:30)

 
06-02-06 18:20  Re: [relacja]
ssebittro 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


 - 1

To właśnie chyba najczęściej uzywane drewno , a kolorystyka tak jak na fotce poniżej ;


--


Teoretyk ostatnio...

Post zmieniony (06-02-06 18:20)

 
06-02-06 18:28  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Dzięki ssebitro ! Teraz tylko poszukać takiej okleiny i heja :)

--

 
06-02-06 23:37  Re: [relacja]
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Cieszę się Randar, że moja rada sie przydała, szczególnie, że jak wynika z Twojej odpowiedzi, kadłub wygląda nieźle (zdjęcie niestety nie daje poglądu na sprawę). Wydaje mi się jednak patrząc na dziób Kamikawy na pierwszej fotce, że wcięcie mogłoby być większe (głębsze), bo szczyt burty na dziobie jest bardziej rozwarty. Jak patrzę na ten dziób na zdjęciu to właśnie kształt mocno rozwartej burty powoduje zasłonięcie górnej części dziobu sugerując, że linia dziobu nie jest prosta (jak w Twoim szkielecie) tylko ma zakrzywiony kształt w górnej części . Postaw ten oklejony szkielet w pozycji Kamikawy na zdjęciu. Jak nie zobaczysz podobnego efektu, to znaczy, że jest coś nie tak. Może ta wręga powina być troszkę szersza u samej góry lub/i mieć nieco głębsze wcięcie?

Co do szukania okleiny, to myślę, że lepiej zamiast ciąć okleinę (jak domyślam się chodzi o taką prasowaną do płyt wiórowych) kup w sklepie modelarskim typu RC deseczkę z balsy (są o grubościach od 0,6 mm, 0,8mm i 1mm , są i grubsze ale to niepotrzebne), ponacinaj wzór desek (zamiast ciąć) i zabejcuj odpowiednim kolorem. Na koniec można wyczernić nacięcia imitujące szpary między deskami.

Ponieważ w przyszłości mam zamiar robić Duilio w 1:100, przeglądałem różne porady z deskowania i co nieco próbowałem. Eefektem jest konstatacja, że powyższa metoda wydaje się najlepsza a w każdym razie najszybsza. Próbowałem nawet ciąć tzw.formatki dębowe ale to jest praktycznie niemożliwe do zrobienia bo formatka kruszy się wzdłuż słojów. Okleina ma tendencję do zwijania się no trzeba ciąć na deski a nacięta płachta balsy pokryje Ci cały pokład.

I jeszcze jedno, będziesz wypełniał kadłub a jeśli tak to czym?

Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

Post zmieniony (06-02-06 23:52)

 
07-02-06 00:27  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Faktycznie jhradca - celna uwaga z tą krzywizną, dzięki. Zdjęcie podmieniłem, rozumiem że przyciąć coś na kształt ( mocno przesadzonej ) czerwonej krechy na fotce ? Powinno wtedy się trochę rozejść u góry.
Zdjęcie z taśmą klejącą nie oddaje w pełni tego jak wyglądać będzie część burty ponad wzniesionym pokładem dziobowym. Dość duży kawałek będzie wystawać powyżej tego pokładu, ukształtowany ( zakrzywiony ) na wrędze "odejdzie" trochę na boki . Przynajmniej taką mam nadzieję :)
Popróbuję z balsą, jak uda mi się ją kupić taką cienką. Dzięki za podpowiedź.

Kadłub chciałem wypełniać pianką, ale nie robię tego. Plan mam taki, że przestrzenie miedzy wręgami wypełnię wpasowanymi oklejkami z brystolu lub bardzo cieniutkiej tektury. Potem chcę zaimpregnować to porządnie ( usztywnić) i dopiero na to lekka warstewka szpachli w celu wyrównania. Na szpachlę pójdzie poszycie właściwe.

--

 
07-02-06 01:31  Re: [relacja] "Kamikawa Maru" - czyli IJN rośnie w siłę ...
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Ja się tyle opisałem a tu wystarczyła jedna krecha ;-). Krzywizna jest największa na wysokości 2/3 wręgi od wodnicy, czyli mniej więcej tak jak Ty to narysowałeś. Po przeróbce wręgi oklej do samej góry i zrób testu ustawienia jak na zdjęciu. Myślę, że będzie OK!

Z balsą nie powinieneś mieć kłopotu (w Krakowie jest) w sklepach wysyłkowych też widziałem ale może być problem połamania w transporcie. Nie kupuj, raczej 0,6 mmm jest trochę za cienka i dlatego bardzo podatna na uszkodzenia, lepiej 0,8 lub 1mm (można szlifnąć jak by co).

Pomysł z oklejkami jest ciekawy, choć chyba bardziej pracochłonny od pianki. Zrób trochę zdjęć szkieletu z tymi oklejkami, potem z imprgnacją i na koniec po szpachli.

 
07-02-06 01:37  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
ssebittro 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1


 - 1

Sorki za off topic ale Jhradca rozbrajasz mnie z tym DULILO:-) Masz jakieś plany tego okretu ?

--

Teoretyk ostatnio...

 
07-02-06 01:58  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Ssebitro, chodzi o Duilio z 1876 roku. Plany mam obiecane z dobrego źródła. Oprócz tego wycinankę ModelFana, MSiO i parę zdjęć modelu mistrza świata a także sporo czasu do rozpoczęcia budowy. Jestem zatem w zdecydowanie lepszym położeniu niż Randar przy budowie Kamikawy. (sorki za wcięcie)

 
07-02-06 15:32  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Krzys 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 4
Galerie - 2


 - 2

mały oftopic te dębowe deseczki sie kruszyły bo taki to juz jest dąb jest porowaty co przy tej skali sprawia że raczej nie jest najlepszym materiałem do zabawy w pokład. O drewnie chyba najwięcej wiedzą szkutnicy np. stąd http://www.old.modelarstwo.org.pl/forum/viewforum.php?f=15&sid=b8d36ebbfb5a65d085450ef8101e9885. Na tej stronie jest też watek z linkami do sklepów gdzie można wysyłkowo kupić różne listewki!

--
Fanatyk Kartonu

 
07-02-06 16:11  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Pawel_P 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Fajnie fajnie :))

 
08-02-06 12:17  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Hej Randar! Tylko tak dalej! Miło popatrzeć, gdy powstaje takie cudo w dodatku japońskie... Życzę powodzenia i zapasu papieru milimetrowego pozdrawiam! szebi

--
Stocznia w Kure szykuje się do prac....
GG: 2022578

 
24-05-06 04:34  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Przed i w czasie sesji egzaminacyjnej klei się najlepiej ;-) Wreszcie wygrałem z lenistwem i niechęcią i temat Kamikawy troszkę ruszył do przodu.

Poprawiona została wręga dziobowa. Dzięki Jhradca za radę - teraz o wiele bardziej mi się podoba. Poniżej porównanie "przed" i "po".



--




Post zmieniony (10-03-09 23:30)

 
24-05-06 15:16  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Randar! Cieszą mnie dwie rzeczy, pierwsza, że skorzystałeś z rady i że rada ta dała zadowalający Cię efekt a druga rzecz to, że w stoczni drgneło. Co do samego dziobu, to
różnica w wyglądzie mówi sama za siebie. Teraz kształt dzioba jest zdecydowanie bliższy rzeczywistości.

Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

Post zmieniony (24-05-06 18:25)

 
05-06-06 08:31  Re: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Szkielet nawodnej części kadłuba gotowy. Aby skorygować ( podszlifować) wystające poza obrys pokładu wręgi ( gdyz nie wysztkie wyszły mi dobrze ;-) ) zrobiłem dodatkowy "podpokład". W części tej wyciąłem otwory, by podczas oklejania burt ( pierwszej warstwy ) można było od paluchem od środka korygować położenie oklejek.



I pierwsze kładzenie blach ;-) Oklejki są wpuszczane między wręgi. W pionie opierają się na dociętych do krzywizn wręg kawałkach tektury. W poziomie na doklejonych do wodnicy i "podpokładu" sklejkach.



Te wypełnienia spełniają przede wszystkim zadanie "podparcia" dla burt właściwych. Zamierzam je kleić z cienkich pasków więc oparcie ich na samych wręgach spowodowało by najprawdopodobniej zapadanie się burt. Dodatkowo usztywniają całą konstrukcje kadłuba, który nie będzie niczym innym wypełniany.
Tak przy okazji sprawdzam jak "wizualnie" będzie sie prezentował szary papier z którego będzie robione poszycie burt i nadbudówek.

--




Post zmieniony (10-03-09 23:32)

 
05-10-06 10:06  Re: [relacja]
Amhafergon 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Jakieś postępy w budowie ?

 
02-09-07 16:11  Re: [relacja]
gdyniamojemiasto 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 3
 

I jak idzie budowa?

--
jacek

 
10-03-09 19:16  Odp: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Senkan 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 1
 

Hello Randar,

Would like to see your model of the KAMIKAWA MARU, but it seems that the website links aren't working, did you remove the pictures?? please upload again!!!

Greetings

John.

 
11-03-09 00:37  Odp: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Hello Senkan,

Thank's for your reponse. It is very old topic and as you can see my project was stopped more than two years ago. My FTP server has been closed, that is the reason of disappearance of photos. I've linked photos from another server.
Good news is I've started to continue few days ago. Now i'm drawing and completing ribs which are under the water line. There were some problems, but my great friends from this phorum were very helpfull and I can go further slowly...

Greetings,
randar

Długo się nie odzywałem w tym wątku. Po drodze jakaś przeprowadzka po kraju się przydarzyła, zmiana domu, pracy... Ale powoli budzę się ze snu trwającego dwa lata z haczykiem ;)
Długo nie potrafiłem poradzić sobie z rufą Kamikawy. Brak chociaż poglądowego rysunku tego, co "działo się" pod krawędzią linii wodnej na rufie, skutecznie blokował dalszą budowę. Przełom nastąpił, gdy dostałem wycinek planów tankowca budowanego na podobnym do Kamikawy kadłubie. Mogłem na jego podstawie odtworzyć krzywiznę "wnęki" w której pracowała śruba jak również podpatrzeć w jaki sposób mocowany był ster. Teraz robią się wręgi, jeszcze trochę czasu i będę oklejał kadłub. Fotki wkrótce...

pozdrawiam

--

 
11-03-09 09:38  Odp: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Jorzik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 14
Galerie - 23


 - 2

Cieszę sie że odgrzałeś ten wątek. Bedę Ci wiernie kibicował przy tym trudnym projekcie.

--
Pozdrawiam Jorzik

Na morzu: YAMATO,SHOKAKU, KIJI,, MUTSUKI, NISSHIN,KITAKAMI,TSUGARU,HIBURI ,Akitsu Maru
W powietrzu: G4M2 BETTY
Na lądzie: Typ 2 Ka-Mi,Typ 95 Ha-Go,Typ I Ho Ki,Typ 4 Chi To,Typ 4 Ka Tsu,Typ 94 Te Ke,Typ 97 Chi Ha,Typ 97 Shinhoto Chi Ha,Typ 5 Chi Ri ,Typ 1 Chi He,

 
12-03-09 21:46  Odp: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Senkan 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 1
 

Hello Randar,

Thanks for your quick response. I'm also interested in building Kamikawa Maru, so I have still some questions for you if you don't mind!!
Do you use or have some drawings of Kamikawa Maru, or how do you design the ship, is it just from some small drawings out of a book or how did you do it ?? You must have some details for building the ship in scale 1:200.

Greetings

John.

 
20-06-09 19:15  Odp: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Jorzik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 14
Galerie - 23


 - 2

Witaj Randar
Nawiązując do tematu, we Wrocławiu pokazałeś nam pierwsze przymiarki do budowy Rufe które Kamikawa Maru transportował. Bardzo dobra praca. Nie wiem czy ktokolwiek zwrócił uwagę że na Twoim Takao oprócz wodnosamolotów na nim stacjonujących, znalazł się tam też pierwowzór już gotowego Rufe dla Kamikawy. Podziwiam Twój zapał i życzę wytrwałości w dążęniu do zakończenia projektu, choć jak sam wspomniałeś praca to niełatwa bo brak zródłowych materiałów. Jestem Twoim wiernym kibicem.

--
Pozdrawiam Jorzik

Na morzu: YAMATO,SHOKAKU, KIJI,, MUTSUKI, NISSHIN,KITAKAMI,TSUGARU,HIBURI ,Akitsu Maru
W powietrzu: G4M2 BETTY
Na lądzie: Typ 2 Ka-Mi,Typ 95 Ha-Go,Typ I Ho Ki,Typ 4 Chi To,Typ 4 Ka Tsu,Typ 94 Te Ke,Typ 97 Chi Ha,Typ 97 Shinhoto Chi Ha,Typ 5 Chi Ri ,Typ 1 Chi He,

 
23-06-09 22:42  Odp: [relacja] ''Kamikawa Maru'' - czyli IJN rośnie w siłę ...
Hayabusa 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 2


 - 1

Ja zwróciłem uwage na Rufe;) hihihi Noo pokaż Randarku coś tam udłubał przy tej łódeczce:)

--
----------------------
Jeśli dzisiaj jest źle to wiesz, że jutro może być lepiej
a jeśli dzisiej jest dobrze to ... po co się martwić na zapas;)
----------------------

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024