FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
06-02-09 08:35  [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Serdecznie witam zgromadzone tu szanowne grono modelarskie



Silnik i ogon



Płat nośny




Poszycie prawego płatu nośnego



Trochę ogólnie po całości ;)







Relacja z mojego 4-tego modelu. Temat może trochę popularny, ale mam nadzieję, że z pomocą Alina (któremu dziękuję za silnik) nie zanudzę was na śmierć. Krytyka i porady mile widziane. Zdjęcia jeszcze milej. Buduję silnik tylko i wyłącznie na podstawie dokumentacji wyszukanej w Internecie, więc czeluści forum (które i tak już znacznie odbiło się na mym warsztacie) i przede wszystkim wasza wiedza będą tu nieocenione. Retuszu dokonuję mieszając Astry aż do skutku. Na razie chyba moim największym problemem jest zgodność merytoryczna silnika i brak aero :( Arkuszy nie impregnowałem. Tam gdzie jest to opłacalne doszlifowuje krawędzie pod kątem by się ładnie zeszły i impregnuję klejem BCG. Wykonałem również część owiewki oraz lotki do usterzenia poziomego (tu skorzystałem z metody QŃ'a prezentowanej w relacji z F2A Buffalo - genialna). Nie miałem jednak czasu na zrobienie zdjęć. Chcę też podziękować Konradusowi, który posprzątał po mnie bałagan. Zapraszam i mam nadzieję nie być nazwany NJM'em ;)

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (06-02-09 11:47)

 
06-02-09 10:17  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

"mam nadzieję nie być nazwany NJM'em ;)"

Na to raczej nie możesz liczyć :))

Zacząłeś wzorowo. Od pokazania tego co robisz, czyli konkretnie i rzeczowo.

Model wychodzi Ci świetnie, silnik - miodzio. Łączenia segmentów - bez szczelin, praktycznie niewidoczne.

Jeszcze miejscami widać drobne błędy, np. ciut za mało podtłoczone końcówki skrzydła, ale sądzę, że z czasem dopracujesz technikę. Nie bój się dośc mocno naciskać karton przy tłoczeniu czy zaokrąglaniu. Nie powstaną wtedy nawet drobne załamania. Dobierz też właściwy kształt narzędzia do przetłaczania. Jak nie masz odpowiedniego profilu (np. narzędzia dentystyczne z kulistymi końcówkami), to wystrugaj sobie na drewnianym patyczku okrągłą końcówkę, zabezpiecz kilkakrotnie superglue (stanie się bardziej gładka i śliska) i będzie OK. Pamiętaj tylko o stopniowym zwiększaniu nacisku i kilku- kilkunastokrotnym gładzeniu przetłaczanej krawędzi.

Co do malowania. Jeśli nie malujesz całego modelu, a tylko elementy takie jak silnik, to pędzel w zupełności wystarczy. Farba musi być rzadka, dobrze jest położyć 2-3 warstwy. Aby uzyskać ładne odcienie na silniku proponuję pomalować go w całości gunmetalem, krawędzie bardzo delikatnie przetrzeć suchym pędzlem z aluminium. Druga wersja kolorystyczna to zestaw aluminium/srebrny - nie wiem jakie kolory miał silnik w oryginale. Dodać ewentualne zacieki - ale bardzo delikatnie, rozpuszczalnikiem z odrobiną brązowej i (lub) czarnej farby.

Do wykończenia malowania proponuję pomalować całość matowym lakierem w sprayu - zobacz jak to wyszło Zetpt-owi w dzbanku:
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=149829&t=149829&filtr=1&page=2

--

Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------


Post zmieniony (06-02-09 10:26)

 
06-02-09 10:59  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

QŃ - myślę, że wiem o co Ci chodzi z kształtowaniem kartonu:



Końcówki płata chyba mi się rozwarstwiły (BCG od firmy UHU nie wytrzymał, być może powinienem rozcieńczyć, lecz nie wiem zbytnio jak to działa). W dotyku nie czuć jednak nierówności, oznacza to, że klej wypełnił szczeliny. Wyretuszowałem.
Co do malowania zdecyduję się chyba na czarne, półmatowe (tak wygląda większość muzealnych) lub matowe. Cieszę się, że pędzel wystarczy. Aero nie prędko będę miał (jestem finansowany przez rodziców). Specjalnie dla Ciebie lotki metody twojego autorstwa (zdjęcia robiłem na szybko).



Na zielono zaznaczona grubość nieobrobionego papieru (dla porównania krawędzi samej lotki). Kolejne foty już niedługo.



--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (06-02-09 11:46)

 
06-02-09 11:06  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Nie wiem, jak wstawiasz. Ale najprościej to na fotobukiecie zaznacz zdjęcia i kliknij Generate HTML& Image code. Skopiuj okienko z miniaturkami do wstawienia na forum i będzie OK. A jak wykasujesz z każdego linku część od znaków ? do = to będziesz miał bezpośredni link do zdjęcia.

Jeszcze co do farb. Gunmetal Model Mastera jest prawie czarny i byłby idealny. Zobacz jak to wyszło mi w FW-190D9:
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=99116&t=99116&filtr=1

Krawędzie świetne. A metoda nie moja. Od dawna stosowana przez wielu. Ja tylko ostatnio po raz kolejny ją opisałem.

--

Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------


Post zmieniony (06-02-09 11:54)

 
06-02-09 17:45  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Zapowiedziana wcześniej porcja fotografii z postępów:





Dziś już więcej nie będzie, zrobiło się ciemno i oświetlenie leży :-/ Przednia część owiewki wymaga jeszcze lekkiego retuszu, podobnie jak prezentowane usterzenie poziome. Podczas kształtowania podpór usterzenia na jednej z nich rozjechał mi się kolor. Walcowałem je posiadanymi narzędziami najlepiej jak mogłem, przez ponad 2 godziny. Zabrakło jednak wystarczająco sztywnego przedmiotu o odpowiednio małej średnicy. Drut grubości 1 mm giął mi się. Ma może ktoś z Was propozycję skąd wykombinować takie narzędzie o odpowiedniej sztywności? I czy jestem jeszcze w stanie zrobić coś z rozjechanym kolorem? (wydaje mi się, że retusz tylko pogorszy sprawę). Domyślam się, że gdybym przed rozpoczęciem prac zaimpregnował wszystko rozcieńczonym wikolem nie doszło by do tego. Nie potrafię jednak posługiwać się tą techniką, a złe użycie może skończyć się zniekształceniem części.
Prace nad silnikiem stoją głównie z tego powodu:




Nie mogę zdecydować się w jaki sposób rozwiązać problem pokrywy silnika. Jeżeli chcę być dokładny muszę pociąć sklejony już model:



Tę część muszę odciąć (zielony), a następnie skleić kawałki poszycia by przychodziły w ten sposób (czerwony). Gdy rozwiążę ten problem przytwierdzę też płat nośny. Czekam na Wasze propozycje.

--
_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

 
06-02-09 19:30  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

cześć

bardzo ładnie Ci idzie i będę oglądał Twoją relację. Mam tylko prośbę, może mógłbyś założyć taki sam wątek na np. kartonwork, jakoś mi bliżej do pisania na tamtym forum :)

W sposób jaki chcesz otworzyć pokrywy będzie teraz trochę utrudniony. żeberka trzymające tablicę przyrządów będziesz musiał usunąć, a to może zwichrować Ci np wiatrochron. myślę, że da się to zrobić, ale to ciężka operacja w tej chwili, zupełnie inaczej byś z tego wybrnął robiąc to wcześniej. dlatego rada na przyszłość...jeżeli chcesz waloryzować w takim stopniu model to każdą zmianę musisz zaprojektować i skleić w myślach pięć razy. pozwoli Ci to uniknąć takich niespodzianek. na Twoim miejscu nie ruszałbym tego tylko otworzył sam silnik, bez przedziału uzbrojenia:

dobrze to widać na tym zdjęciu. niestety niewidoczny będzie mechanizm synchronizacji karabinów i pojemniki na amunicje, ale za to zaoszczędzisz niszczenie modelu.

jeszcze raz proszę o tą relację na kartonworku :) na pewno wtedy będę czynnym uczestnikiem Twoich zmagać. sam będę kleił w niedalekiej przyszłości ten model z dużą walorką, więc chętnie podyskutuję na temat tego modelu :)

pozdrawiam



Post zmieniony (06-02-09 19:35)

 
06-02-09 20:03  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Otworzę relację również na kartonworku. To forum mnie po prostu wychowało. Lubię je ;)
Planowałem walorkę od samego początku, lecz na silniku Alina do innej wersji, który nie obejmował tak głęboko wsuniętych km'ów (lub źle się zorientowałem). Myślę jednak że przez moje uparcie i częściowy pedantyzm długo jeszcze będę się zastanawiał nad rozwiązaniem tego problemu. Wiem jak to jest ciąć gotowy model. W moim zeszłym (Bismarck od AH) oderwałem prawie całe dno (zdenerwowało mnie zwichrowanie wynikające z braku doświadczenia) i przykleiłem te same fragmenty poszycia na swoje miejsca. Płaty nie ucierpiały. Na czymś się uczyć trzeba, a na tym wyszedłem chyba bardzo dobrze. Jeszcze trochę i Wy to ocenicie. Drugim problemem jest brak zdjęć tej części myśliwca. Nie mam dokumentacji i pewnie to rozstrzygnie o rozwiązaniu. Całe szczęście jest tu cała gromada genialnych w swym fachu modelarzy. Po to jest relacja by się dzielić.
Myślałem o tym wcześniej i z tego co zauważyłem nie muszę usuwać 2 żeber powstrzymujących kabinę, większą część poszycia i deskę przed rozjechaniem się. Problem polega tylko na technice jaką miał bym odciąć poszycie by go nie zniszczyć. Fakt faktem, że to gafa z mojej strony..

--
_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

 
08-02-09 20:28  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Nie leniłem się przez weekend (aż tak ;d).







Pierwsze zdjęcie przedstawia wspomniany już rozjechany kolor (nie wiem czy widać). Kolejne 3 przedstawiają pompę paliwa do DB 601Aa. Biedziłem się nad nią prawie półtora dnia. Liczę na to, że wytkniecie mi błędy ;) bym mógł chociaż spróbować je poprawić. Przepraszam za jakość fotografii ale robiłem je przed chwilą (nie najlepiej radzę sobie bez światła dziennego), ostatnia fotka tylko do porównania wielkości. Następne dwa zdjęcia przedstawiają lufę od MG131. Jutro więcej fotek. Chyba zdecyduję się na wariant z odkrytymi MG co oznacza, że przede mną cięcie poszycia na gotowym modelu. Dokończyłem dziś również drugą lotkę steru poziomego. Dziś jeszcze wyretuszuję, a przedstawię jutro około 16. W następnej kolejności wykonam lotki głównego skrzydła. Dokończę również pokrywy zaworów.

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (08-02-09 20:46)

 
08-02-09 20:39  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 21
Galerie - 26


 - 46

Aż się zapytam - co robi lufa od MG 131 w Emilu ?

 
08-02-09 20:53  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Zgodność historyczna to nie mój konik. Jestem tylko 17latkiem klejącym modele. Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem. Oczywiście Messer masz rację. Emil miał 2x Mg 17 - 7,9. Tak to jest jak się pracuje na dokumentacji z netu :-/ mogłem sprawdzić w wycinance. Cóż na szczęście nie jest to kolosalny błąd. To tylko lufa i nie straciłem na nią za dużo czasu. Ciekawszy jest fakt, że prawie bym zmieścił tam 2 takie. Jutro zrobię tę do Mg 17 ;)

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (08-02-09 21:03)

 
08-02-09 21:27  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 21
Galerie - 26


 - 46

Nikogo nie uraziłeś, a lufa zawsze Ci się przyda, może jak kiedyś bedziesz robił np. Gustawa ? A Twoja 109-tka niczego sobie. Sam trochę dłubałem przy takiej, niedługo pewnie wznowie swoja relacje.

http://messer.cba.pl

Post zmieniony (08-02-09 21:29)

 
08-02-09 21:41  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Widziałem twoją relację Messer. Liczyłem nawet po cichu, że pchniesz to do przodu gdyż mało jest relacji z budowy akurat tego konkretnego modelu (2/2007 AH). Był tam odnośnik do czeskiego (?) forum, który przydał mi się na początku budowy. Obecnie korzystam z relacji z budowy plastykowego bf109 z uwagi na bogatą fotodokumentację komory silnika. Modelarz działający tam odlewał części z żywicy. Ja uparłem się akurat na karton. Widzę, że dużo osób zagląda a mało pisze. Serdecznie zapraszam do wypowiadania się ;)

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (08-02-09 21:56)

 
08-02-09 22:04  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 21
Galerie - 26


 - 46

Będzie kontynuacja relacji, może jeszcze nawet w ciągu najbliższego tygodnia, z tym że robię cały model od nowa - poprzedni, podczas remontu mieszkania uległ jakby to powiedzieć, pewnemu zgnieceniu przy przenoszeniu przez osoby niepowołane. Ale to już inna, małoistotna historia.

http://messer.cba.pl

Post zmieniony (08-02-09 22:06)

 
10-02-09 08:51  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Witam

Tak prezentuje się silnik na dzień dzisiejszy:



(jeszcze nic nie przykleiłem, pasowane na sucho)

Nastąpił jednak naglący problem. Mianowicie na moich częściach powstały włoski (powinno być to widoczne w poście z pompą paliwa). Czy dostrzegliście coś takiego? jeżeli tak to czy w tej skali i przy malowaniu pędzlem robi to wielką różnicę? całość jest kilka razy przesmarowana klejem BCG. Inaczej wariacje tektury nie skończyły by się nigdy. Być może jest to zauważalne na zdjęciach jako błyszczenie. Tak więc włoski te kryją się pod klejem. Zdjęcia tak małych obiektów wychodzą mi dziwnie. Rowin twierdzi, że powinienem części impregnować rzadkim klejem cyjanoakrylowym i szlifować powierzchnię papierem 1500-600. Chcę znać też Waszą opinię.

--
_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

 
10-02-09 09:12  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Cyjanoakryl + papier ścierny jest najlepszą radą na włoski. Po takim zabiegu na pewno znikną.

--
Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------

 
27-02-09 16:34  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Cześć!

Co by Was nie nudzić foty na początek:









Dłuuuugo nic nie działo się w relacji. Czas więc na zapowiedziany up. Jak zawsze z dużym opóźnieniem.
Zaczyna to trochę przypominać samolot. Co będzie z tego dalej to się okaże. Najtrudniejszy (jak mi się zdaje) element zlepianki za mną. Skrzydła zostały przytwierdzone. Popełniłem wiele błędów. Dużą część z nich dało się jakoś zamaskować. Ostatecznie efekty są średnio/marnie satysfakcjonujące. Na fotach nie ma natomiast ciosanego przeze mnie koła prawej goleni, powierzchni sterowych, gotowego i prezentowanego już steru ogonowego oraz kilku drobiazgów. Retuszowałem też kolor zabrudzeń. Subtelna różnica, ale może uda Wam się dostrzec. Wszystkich, którzy liczą na silnik muszę zawieść. Brak postępów w tej dziedzinie spowodowany ... brakiem pactry gunmetal w sklepikach modelarskich w Bydgoszczy. Nie ruszę się tu dalej dopóki nie sprawdzę gotowych już części jak prezentują się po pomalowaniu. Wszak te brutalnie ukazuje niedociągnięcia, o czym zdążyłem się nareszcie przekonać sam. Powstał również problem, który na pewno zauważyliście. Mianowicie fleja ze mnie :-/ na zdjęciach widoczne plamy po superglue. Nie wiem czy da się coś z tym zrobić. Zastanawiała mnie technika retuszu prezentowana przez Łukasza K. w jego relacji ze Supermarine Spitfire Vb (Kartonowy Arsenał 1/2005). Wyrównywał powierzchnię do białości w miejscach krytych przez farbę drukarską, a po retuszu nie było różnicy widać. Genialne, choć myślę, że nie na moje umiejętności. Tu zwracam się do Was. Może potraficie mi jakoś pomóc.

Oprócz samego silnika waloryzuję też elementy podwozia:



Skorzystałem tu z rezerwy papieru udostępnionej w wycinance.

Lewa goleń będzie bez koła, tak aby odsłonić tarczę hamulca oraz zacisk. Skłaniam się powoli ku dioramie do modelu. Co z tego wyniknie to się okaże. W kolejności wykonam teraz: podwozie do końca (lecz go nie przykleję), silnik, pokrywy silnika i zapełnię wszystkie białe plamy, które pozostały.
Wycinanka się kurczy...

Mam nadzieję na Wasze odpowiedzi i życzę miłego oglądania.

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (27-02-09 16:39)

 
27-02-09 17:42  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Dawidsan 

Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Hej CutMe.

Mam do Ciebie małe pytanie. Też kleję ten model i mam problem z dopasowaniem wypusetek części 51 do kadłuba. Mimo obecności lini podziału na wypustkach nie mogę ich zgrać z linią podziału na środkowej części szkieletu płata , ponieważ jej tam nie ma. Czy Ty też miałeś z tym problem?

--
Pozdrawiam !

 
27-02-09 17:52  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Miskowski 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

...17 lat... Jesteś BARDZO zdolny... Chętnie bym Cię usynowił.

 
27-02-09 19:23  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Dawidsan
Miałem problemy ale głównie przez moje błędy podczas składania szkieletu płatu. Najpierw końcówki skrzydeł były zbyt wyciągnięte w górę, potem w dół i tak w kółko. Aby dobrze przykleić płat biedziłem się prawie 3 tygodnie. ostatecznie zrobiłem to w ten sposób, że przykleiłem najpierw części 55 L i P a potem dopasowałem część 51. Było to o tyle istotne, iż część 51 pociąłem. U mnie była ona za krótka. skończyło się na tym, że sklejona ona została z 4 kawałków. Jutro postaram się zrobić foty i wytłumaczyć cały proces. Dziś niestety nie mam już oświetlenia do tego (nie jestem dobrym fotografem). Zawsze krawędzie każdej z części zeszlifowuje tak by ładnie się zeszły, a połączenia były jak najmniej widoczne. W relacji QŃ'a z Buffalo jest przypomniana bardzo efektywna technika. Zapoznaj się a pomoże Ci rozwiązać ten problem. Mnie bardzo pomogła. Rezerwa koloru to cudowna sprawa...


Miskowski
Nie wiem czy jestem. Myślę raczej, że jestem cierpliwy... nawet bardzo i to tyle. Dużo czytuję czarne forum. Z relacji takich forumowiczów jak Rajkub, Mariusz, QŃ, David_, Kriztozz, Witek, Precyzyjny czy Jhradca idzie wynieść mnóstwo kosmicznych patentów. To pierwszy model, który stoi tak u mnie jakością. Miedzy nim a zeszłym (KM Bismarck od AH) jest przepaść. Zacząłem od AH 64 z MM, potem był Sdkfz 186 od GPM'u. Wszystkie to NJM, ale każdy tak zaczyna. A cierpliwość przy tak pracochłonnych modelach i wyniesione doświadczenie - bezcenne. Przy okazji - nad golenią biedziłem się 5 dni by tak wyglądała. Chętnie opiszę jak ją wykonać ;) Korzystam z relacji PWM Sebola z waloryzacji plastykowego Bf 109.

Nie chciał bym się chwalić zeszłymi modelami bo to masakra ale jeżeli ktoś nie wierzy i mam być przez to nieakceptowany przez forumowiczów... nie ma sprawy. Postaram się też wybrać z Bf'em na jakieś spotkanie modelarzy. Oczywiście jeżeli będę zadowolony z niego, a poprzeczkę stawiłem sobie wysoko.

Pozdrawiam Cię i miłego wieczoru ;)

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (27-02-09 22:25)

 
28-02-09 11:05  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Dawidsan

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez wypustki? możesz sprecyzować?

Jeżeli chodzi o samo pasowanie cz51 to jest ono o tyle skomplikowane, iż w tym miejscu wchodzi wiele zmiennych. Można popełnić wiele błędów składając szkielet. Gdy wklejałem płat do kadłuba posłużyłem się wolnoschnącym klejem stolarskim. Następnie korygowałem jego położenie w stosunku do osi mierząc starannie odległość lewej i prawej końcówki płatu w stosunku do usterzenia poziomego ogona. Było to o tyle ryzykowne, że jeżeli skrzydło okazało by się zwichrowane wszystko skleiło by się krzywo.

Faktycznie mogłeś mieć problem ze wklejeniem szkieletu. nie widać linii podziału, gdyż są one skierowane do środka:



Ja przeniosłem linie podziału ołówkiem. Zignorowałem je (wiem, że to nierozsądne).
Następnie przykleiłem cz55P i L.



Drugą stroną nożyka dociskałem części z tyłu by pasowały do poszycia pod spodem. Nie udało mi się to idealnie co widać na zdjęciach:



Miejsce spasowania cz 55 i 51 jest trochę przesunięte w dół. W tych miejscach (na wcięciach obu części) brakowało mi materiału. Nie chciały się one zejść. Na szczęście dzięki temu, że uprzednio zeszlifowałem te miejsca po smarowaniu ich BCG udało się spasować. Z małym problemem z lewej strony ( biały fragment zamaskowałem rozwarstwionym klinem z rezerwy papieru - teraz jest to niewidoczne). Sama cz 51 to już inna historia. Jak napisałem wcześniej u mnie była ona za krótka. Z rezerwy papieru wyciąłem fragment zastępujący dół tej części.



Wycięta i dopasowana część (kolor niebieski). Prawie nie widać, że jest dorabiana (brudzenia brak, oraz odcień nitów się różni). Pobrudziłem krawędzie wcześniej przygotowanym kolorem by upodobnić je do tych drukowanych.

Części, które należało owinąć wokół skrzydeł (kolor czerwony) odciąłem, odrysowałem i odpowiednio dorysowałem, tak by dopasować. Następnie pobrudziłem (kolor żółty). Tak jak pisałem to trudna część ;) jeżeli nie o to Ci chodziło to chętnie Ci jeszcze pomogę. Oczywiście jeżeli starczy mi umiejętności.



Dla zainteresowanych
Jeszcze zdjęcie porównawcze goleni z AH i tej waloryzowanej:



--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (28-02-09 11:08)

 
01-03-09 23:01  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Miskowski 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

W sprawie zastrzałów usterzenia: sztywny element o średnicy np. 1mm to będzie igła lekarska, poza tym takie drobne rurkowate elementy formuje się na tej igle znacznie łatwiej "na wilgotno". A wszystkie arkusze wycinanki przed sklejaniem należy zaimpregnować np. zanurzeniowo w foremce do ciasta(poza domem, bo smród niemiłosierny) rozcieńczonym lakierem nitro - 1część lakieru + dwie części nitro. Wymaga to nieco wprawy, by na powierzchni nie było widać smug. Taki kompozyt już się raczej nie rozwarstwia i nie łamie, ja dla pewności wszystkie krawędzie wyciętych elementów zabezpieczam dodatkowo sidoluxem.
Pozdrawiam, Michał

 
02-03-09 22:16  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Dawidsan 

Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

CutMe dziękuję za pomoc, właśnie o to mi chodziło. Miejmy nadzieję, że u mnie nie będzie zwichrowań szkieletu płata, bo popsuje to cały efekt modelu. Trzymam kciuki i wytrwałości w sklejaniu .

--
Pozdrawiam !

 
06-03-09 19:11  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Witam ponownie.

Tym razem z pytaniem do Was. Mianowicie - czy ktoś z Was wie jaki numer widniał na głównym bloku tego silnika?

Bf 109E-4 Hptm. Waltera Oesau z JG 51 - sierpień 1940.

Nie mogę się dokopać do tej informacji. Za wszelkie wskazówki będę dozgonnie wdzięczny.

Stary silnik nie wyszedł w sposób zadowalający mnie. Zacząłem zatem od nowa..
Jutro pokażę fotki tego co podłubałem.

Pozdrawiam, Maciek

--
_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

 
29-03-09 15:32  Odp: [Relacja] częściowa, częściowo waloryzowanego Bf 109E-4 od Hala
Machemik 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Witam.

Ostatnio nie miałem czasu na modele. Choć starałem się pchnąć to do przodu.
Dziś tylko jedna mała rzecz. Mianowicie

Pompa paliwa



I dla Was porównanie do nieśmiertelnej 1groszówki.




Zdjęcia nie wyszły tak jak chciałem. Jutro jak będę wstawiał foty nowego silniczka to może i znajdę czas na nowe zdjęcia pompy ;) Faktura na fotkach wyszła dziwnie. Niestety przy tej wielkości nie byłem w stanie się dopatrzeć czemu. Dopiero na zdjęciach to wyszło. Być może to wina farbki, która jest dość dziwna. Zapewniam jednak, że w realu faktura jest zupełnie gładka. Na dzień dzisiejszy, po 4 próbach, nic lepszego nie złoże. Pompa paliwa składa się z ponad 80 elementów.

Pozdrawiam

--

_________________
"... żeby nie było, że się nic nie dzieje. I, że nic nie robię. Robię, ale czasami mi się nie kce..."

Pozdrawiam!
Maciek

Post zmieniony (29-03-09 15:36)

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024