FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
14-12-07 22:26  [Relacja/Galeria] Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,

Rozpoczynam kolejną relację z cyklu „Samoloty związane z historią 1 ELT w Mińsku Mazowieckim”. Jako kolejny w tej serii po PZL P11c wybrałem Albatrosa(Oeffag) D.III Ba.253. Samolot wielce zasłużony podczas walk w wojnie Polsko –Bolszewickiej 1920r. Samolot był używany przez 7 Eskadrę Myśliwską czyli tą która zapoczątkowała chlubną historię wielu kolejnych jednostek ,aż do powstania 1 ELT..
Jeśli ktoś chce się zapoznać bliżej z historią 7 EM to zapraszam pod ten Link
Jeśli ktoś chciałby się trochę bliżej zapoznać z typem samolotu jakim był Albatros to zapraszam Tutaj
Model został wydany w nr 8/2006 w wydawnictwie WAK ,a autorem modelu jest Maciej Lewan ( znany tutaj wszystkim Fitter) . A oto okładka:



Mimo tego ,że model jest łatwy i polecany nawet dla początkujących to ja miałem pewne opory przed sięgnięciem do takiej tematyki. Nigdy jeszcze nie sklejałem dwupłata więc nadal czuję się jakoś tak niepewnie. Warunkiem rozpoczęcia prac nad tym modelem , postawionym samemu sobie , było wykonanie tego modelu , ale z kołami szprychowymi. Dlatego zacząłem sklejać ten model , ale praktycznie od końca czyli od kół .Do niedawna koła szprychowe były czarną magią jak dla mnie i czymś innym niż do tej pory kupne kółka. Zacząłem szperać po forach i było kilka ciekawych propozycji jak takowe kółka wykonać , ale postanowiłem spróbować metody zaproponowanej przez kolegę Yeti w relacji z budowy tego samego modelu.Tutaj
Rysunek który w jego relacji jest, bardzo ładnie tłumaczy jak takowe kółka można zrobić. Postanowiłem zastosować tą metodę. Myślę ,że opis czynności do wykonania będzie zbędny jeśli pokażę kolejne etapy powstawania koła. Na zdjęciu poniżej widać ,że stworzyłem już dwie pierwsze linie podziału koła i pomiędzy „szprychy„ wkleiłem oś koła. Ten etap był i jest najgorszy i wymaga dużo cierpliwości i dobrego oka ponieważ środek koła, wyznaczałem sobie używając tego organu. Miałem kłopoty gdy próbowałem wprowadzić na linii łączenia się linii pionowej i poziomej ośkę. Nie mogłem jej tam wprowadzić , Zawsze tam drucik albo był za mocno napięty lub za luźno. Brakowało trzeciej ręki. Postanowiłem naciągnąć i skleić tylko jedną linię i wprowadziłem tam ośkę. Szybko trochę gluta i dorabiałem kolejną linię. Później to już była formalność dorobienie reszty „szprych”. Trzeba tylko uważać żeby pierwsze łączenia nie za mocno naciągać bo z koła powstaje nam jajo (o czym Yeti wspomniał w swojej relacji).



Później myślałem, że będę miał kłopoty z retuszem pomiędzy tymi wszystkimi szprychami, ale mile się rozczarowałem bo wszędzie pędzelek doszedł.



Po doklejeniu bocznych krążków , kółko zaszpachlowałem i po wyschnięciu zalałem glutem.



A tak to wygląda po mozolnym i długim szlifowaniu i malowaniu:



Koła już mam więc i model trzeba będzie ruszyć:). Mam nadzieję ,że dam radę wykonać model tak żeby przypominał Albatrosa:) Zapraszam i w razie czego proszę śmiało pytać.

Pozdrawiam.

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (14-12-07 22:55)

 
14-12-07 22:48  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
stachooo 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 23
Galerie - 22


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 16


 - 4

Koła są świetne. Będę uważnie śledził relację, bo po pierwsze zapowiada się bardzo ciekawie, a po drugie w planach na najbliższą przyszłość mam ten model. Powodzenia!

--
Pozdrawiam, Stachu

Samoloty z kartonu - mój blog modelarski

Samoloty z kartonu - Facebook

Caponowanie to jest dodawanie elementu baśniowego do modelarstwa.

 
17-12-07 18:40  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Witam!
Widzę, że się nie obijasz ;) Chyba muszę wrócić do Spita, bo mnie jeszcze przegonisz :)
A kółeczka rewelacyjne!!!
Pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
20-12-07 22:24  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,

Dzisiaj mi się oberwie po prezentacji tego co do tej pory wymodziłem, ale na usprawiedliwienie powiem ,że model też nie za bardzo chciał ze mną współpracować.
Po pierwsze w uwagach dotyczących budowy modelu jest wpis ,że poszycia nr 1 i 14 są za długie o 1 mm i należy je skrócić. No ja tego nie zrobiłem tylko sobie sprawdziłem je wstawiając tam wręgi. Prawie idealnie tam pasowały. Dla pewności zacząłem wycinać wręgi i poszycia sąsiednie i sprawdzałem ich spasowanie . No i tu zaczęły się schody. Wręgi sąsiadujące łącze ze sobą i szlifuje po obwodzie . W tym przypadku dla przykładu kiedy wręga nr14B już pasowała do swego poszycia to wręga sąsiadująca 15A jeszcze dużo wymagała szlifowania. Zacząłem sprawdzać tak kolejne wręgi i do przodu i do tyłu i załamałem ręce bo wszędzie spasowanie wręg było takie samo. Kiedy jedna była już gotowa ta sąsiadująca jeszcze nie. A wiadomo to źle wróżyło spasowaniu poszczególnych segmentów przy ostatecznym ich łączeniu. Nie mając za bardzo konceptu jak z tego wybrnąć zacząłem wycinać środki wręg tam gdzie to było zaznaczone żeby to zrobić np. na silnik(zielone pole).



O dziwo wszystko zaczęło pasować. Teraz rodzi się pytanie czy silnik będzie pasował , ale tym myślę zacznę się martwić później. Nie przewidziałem jednego, że po wycięciu w poszyciu i wręgach miejsca na silnik będzie mi trudno szlifować wręgi od czoła . Negatywnym objawem złego rozłożenia siły dociskowej przy szlifowaniu są szpary (czerwone strzałki). Myślę ,że silnik to częściowo zakryje, a jeśli nie to trochę szpachli też nie zaszkodzi.
Podsumowując wręgi w modelu są za duże i znacznie je trzeba było skracać po obwodzie. Co do poszyć 1 i 14 które powinno się skrócić na początku o 1 mm to ostatecznie skróciłem nawet więcej niż1mm poszycie nr1 i to też po linii krzywej za to poszycie nr14 zostało bez zmian.

KABINA

Może najpierw wstawię zdjęcia zrekonstruowanego Albatrosa ,żeby usprawiedliwić kilka swoich poczynań.



Moim zamiarem nie było całkowite przerobienie kabiny. Chciałem tylko trochę uplastycznić kabinę i to co wycinanka zawiera do tego co widać na tych zdjęciach. Co do retuszu. Tu pewnie mi się dostanie. Innej farbki niż pomarańczowa nie miałem. Nieraz mi się wydaje ,że dobrze pasuje ten kolor , a innym ,że to tragedia . Pasy są czerwone bo nie miałem różowego czyli takiego jak na zdjęciach wyżej. Poduszka w fotelu. No tutaj zastanawiałem się jak takie coś wykonać.



Po lewej jest pierwsza wersja czyli obcięte główki szpilek i wytłoczenia na kartonie dokonane długopisem. Po prawej wykorzystałem patent kolegi Mariusza. Na karton nałożyłem zdrowo dużo wikolu i położyłem jedną warstwę chusteczki higienicznej. Na to znowu sporo wikolu i następna warstwa chusteczki i tak jeszcze dwie warstwy (razem cztery)Guziczki wykonałem obciętą igłą 1,2mm. Drugie podejście też nie za bardzo mi się podobało bo wikol po wyschnięciu zmniejszył się więc płasko to tak wyglądało.Za trzecim razem po godzinie kiedy wikol był jeszcze świeży zalałem poduszkę glutem. I tak to teraz wygląda.



A tak wygląda kabina przed jej zabudowaniem:



Dodam tylko ,że tak jak Yeti w swojej relacji uprzedzał podłogę kabiny trzeba troszeczkę przerobić, skrócić po bokach ,żeby przeszła przez wręgę nr2B.
A tak teraz się prezentuje to co do tej pory mi się udało sklecić.



Tak jak uprzedzałem szału nie ma . No a teraz możecie szarpać i krytykować:);. Przyjmuję z pokorą.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
27-12-07 20:46  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,,
Prace ruszyły z kopyta bo wiecie Święta i czasu więcej. Udało mi się już ostatecznie skończyć ogon ze sterami wysokości i kierunku. Co do samej sklejalności tej części modelu to raczej problemów nie było. Bardzo proste elementy i dobrze spasowane. Musiałem tylko trochę zmodyfikować szkielet płozy cz.7A. Po prostu szkielet zakrywałby otwór na „sznur" utrzymujący tylna płozę.



Mam też małą uwagę co do ilości cz12 (łączenie sterów wysokości i kierunku do stateczników). Wycinanka oferuje 8 sztuk ,a potrzeba 12. Moim zdaniem ten element w wycinance był za szeroki. Ja uszczupliłem te elementy do szerokości 1mm.A tak to teraz wygląda. Możecie dopatrzyć się gdzieniegdzie zacieków gluta ,ale to zakryje lakier.



A tak wygląda całość:



Na razie to tyle. Zrobiłem już silnik . Trwają prace malarskie i kombinacje montażowe do łoża w kadłubie ale ,że to bardziej rozległy temat to silnik opiszę w następnej odsłonie już niebawem.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
01-01-08 20:24  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Tak jak pisałem wcześniej jeszcze przed Sylwkiem zabrałem się za silnik. Co do samej jego budowy i spasowania części to nie mam za bardzo uwag. Cylindry wykonałem tak jak zwykle owijając te z wycinanki cienkim drucikiem.



A tutaj silnik po malowaniu:



Gdy przyszło do wpasowania gotowego już silnika do kadłuba okazało się, że silnik jest osadzony za nisko.



Dokleiłem od spodu 2mm kartonu co pozwoliło podnieść silnik. Tak jak wcześniej się spodziewałem , miałem trochę problemów z wprowadzeniem silnika do kadłuba .Przycinałem otwór na silnik poprzez odcinanie poszycia .



A tak to zaczęło wyglądać po zamontowaniu w modelu:



Pewnie już zauważyliście ,że dziób samolotu cz18 była szpachlowana i malowana. No niestety ja innego wyjścia nie widziałem . Tej części nie da się inaczej wykonać. Próbowałem w standardzie, ale ja tego nie potrafiłem . Miałem straszne problemy ze sklejeniem tych wszystkich listków. Gdy już mi się to jako tako udało to na środku miałem piękną dziurę (5mm w pionie i 3mm w poziomie) . Nie mam zdjęć z tego etapu klejenia bo element ten wykonywałem w pracy kiedy to nie miałem przy sobie aparatu . Nie wiem czy to moja wina . Miałem wrażenie ,że ten element miał do sklejenia za dużo o dwa listki.
Dalej miałem też inny problem. Na szczęście nie miałem jeszcze wklejonego silnika kiedy to dorobiłem dolne płaty skrzydeł. Okazało się że gdybym nie zaingerował w ich sposób mocowania do kadłuba to miałbym trochę problemów. Może pokażę o co mi chodzi na zdjęciach..



Tutaj nazwijmy to wpusty(białe pola) skrzydeł nakładały by się w kadłubie na siebie. Mogło by to sprawić trochę problemów ze stabilnym mocowaniem i utrzymaniem linii poziomej przez oba skrzydła. Ja postanowiłem skrócić te” wpusty” i dodać od spodu i od góry dwie podkładki.



Tak dolne płaty wkleiłem do kadłuba. Potem wkleiłem silnik no i ten nieszczęsny dziób (cz18).A tak to teraz wszystko wygląda:



Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
01-01-08 21:03  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
k_natlenie 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2
Galerie - 3
 

Oglądam z zainteresowaniem, bo mam ten model w dalszych planach. Podoba mi się silnik i szpachlowanie dziobu, fajnie ci wyszło. Powodzenia dalej!

 
02-01-08 11:37  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Yeti 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 6

Witam! Obserwuję Twoje sklejanie z dużym zainteresowaniem. Bo choć ten model ukończyłem jakiś rok temu, to darzę go dużym sentymentem ze względu na.. spasowanie elementów właśnie. Probelmów z dopasowaniem i sklejaniem nie miałem, nawet z okapotowaniem silnika. Jedynie co, to w porównaniu z rysunkami i zdjęciami - w modelu silnik jest właśnie za wysoko. Teraz obniżyłbym go przez obcięcie poszycia, szczególnie od strony rur wydechowych. A dźwigar płatów zrobiłem z patyczka do szaszłyków. Jakoś tym kartonowym nie ufam.
Pozdrawiam!
PrzemekK

--

 
02-01-08 13:43  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Yeti no właśnie co do silnika to sie z tobą zgodzę ,że porównując to co mi wychodziło i wyszło z tym co udało mi się podpatrzeć na zdjęciach oryginału to silnik w wycinance i u mnie jest za wysoko, ale inaczej sie nie dało tego zrobić bo właśnie te nieszczęsne rury wydechowe nie miałbym do czego przyklejać bo cylindry były poniżej poszycia.Co do dźwigarów to ja też mam zamiar je wzmocnić i do środka wprowadzić cieki drucik. Co do spasowania , no właśnie ze zdjęć i twojej relacji wychodziło na to, że model jest nieźle spasowany. Nie wiem dlaczego mi wyszło tak okropnie okapotowanie silnika. Dalej mam wrażenie ,że tam było za dużo tych listków.W ogóle to mam chyba jakiś dziwny ten egzemplarz bo miałem problemy z kadłubem , zamocowaniem silnika, no i z tym okapotowaniem, a może po prostu taki kiepski modelarz ze mnie ,że w prostej wycinance zawsze mu wychodzi coś nie tak.Teraz jednak myślę ,że już nie powinno być więcej niespodzianek.
Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
04-01-08 16:49  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Dzisiaj tak krótko pokażę i opiszę co tam zmodziłem bo jakieś choróbsko się do mnie przyczepiło i ograniczyłem klejenie .
A więc zrobiłem górny płat który kleił się bezproblemowo i dzisiaj doklejałem go do reszty modelu. Słupki, podpory górnego płata wzmocniłem drucikiem 0,6mm. Zanim jednak ostatecznie osadziłem górny płat na słupkach gdzieniegdzie już przygotowałem sobie naciągi.




Straszny katar tak mi zaczął dokuczać w momencie gdy model był właśnie na tym etapie jak powyżej, że powinienem kategorycznie przerwać klejenie , ale ja za bardzo uparty jestem więc skończyłem te naciągi , ale efekt to sami oceńcie .A !, naciągi zrobiłem z żyłki 0,22mm, czarnej którą kupiłem specjalnie z myślą o tym modelu i wielu innych też. A tak to mniej więcej teraz wygląda. Uprzedzam brakuje jeszcze kilku drobnych naciągów , ale to później bo teraz kicham i prycham. Zdrowia wszystkim życzę.



Pozdrawiam

P.S. Yeti jeszcze raz przeanalizowałem sobie twoją relację i zdjęcia i masz rację ,że teraz silnik jest za wysoko i faktycznie można było tego silnika nie podnosić tylko z prawej strony silnika wyciąć trochę poszycia ,żeby odsłonić cylindry i zrobić miejsce na rury wydechowe , no ale teraz to już po ptokach.Dzięki za uwagi. Może komuś innemu się one przydadzą.

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (10-01-08 13:17)

 
06-01-08 15:55  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Yeti 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 6

Witam!
Bardzo fajny samolot. "Męczę" kolejnego patyczaka od Fittera i też nic złego nie mogę powiedzieć. No, jakiś tam mały kamyczek to mu do ogródka wrzucę na pewno.. ;)
Chciałem natomiast zapytać o czarną żyłkę (wędkarską?) - możesz podać nazwę firmy? W moim miasteczku na pytanie o czarną lub srebrną wszyscy zgodnie twierdzą, że takowej nigdy nie mieli.
Czekam na koniec budowy i zdrówka życzę!
PrzemekK

--

 
06-01-08 19:29  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Yeti już wstawiam zdjęcie z tą żyłką.Uprzedzam, że nie prowadzę żadnej reklamy danej firmy. Ja też pogadałem z kolegami wędkarzami i oni mi powiedzieli że czarną można dostać. W sklepie wędkarskim wśród wielu żyłek tylko ta była czarna. Szukałem 0,3mm , ale najgrubsza była tylko ta. Była jeszcze taka czarna 0,18mm. W ogóle to nie wiedziałem ,że tyle różnych odcieni żyłek można dostać.Zawsze myślałem ,że żyłka wędkarska jest jasna :) no , ale to nie moja dziedzina.



Dzięki za życzenia i już powoli kończę model.

Pozdrawiam.

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (11-01-08 16:07)

 
10-01-08 15:13  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich w ostatniej już odsłonie tej relacji. Budowa modelu została już ostatecznie zakończona więc teraz jeszcze kilka słów podsumowania . No właśnie miałem napisać ,że model nie jest dla początkujących na przekór temu co napisano w samej wycinance, ale kilka osób mówiło i pisało mi o tym ,że bardzo się dziwią tym problemom z wręgami i kołpakiem silnika jakie ja miałem. Yeti pisał ,że nie miał problemów z wycinanką i wszystko pasowało. Teraz sam już nie wiem czy moje kłopoty były związane z moim sposobem sklejania . Możliwe ,że i ja coś sknociłem. Ale teraz napiszę ,że jednak mimo to nie polecam modelu początkującym , bo jednak wykonanie takich rzeczy jak naciągi i rury na silniku wymaga już trochę wprawy . Zgodzę się na polecenie tego modelu osobom które po raz pierwszy wykonują model szmatopłata, ale mające już jakieś obycie w klejeniu modeli.
Sam model po sklejeniu bardzo efektownie wygląda. Podoba mi się i nawet mojej żonie(sceptycznie patrzącej na moje hobby) malowanie, takie kolorowe jak ona to mówi. To odwzorowanie drewnianego poszycia, po prostu super. Możliwe ,że wam się nie spodoba śmigło które zapożyczyłem z wycinanki z MM. Oczywiście było ono szpachlowane i po obróbce malowane. Te śruby mocujące śmigło.... no tak mi wyszły i możecie mnie za to skrytykować:) . Ogólnie jak na mój pierwszy szmatopłat to ja jestem nawet zadowolony chociaż po wnikliwej analizie mojej małżonki znalazła mi kilka błędów które zrobiłem(pozwole sobie je przemilczeć) . No , ale teraz to już po ptokach, będę miał nauczkę na przyszłość, przy następnych druciakach.
Mam nadzieję ,że i wam się spodoba to co wymodziłem oraz i to że komuś ta relacja pomoże w wykonaniu kolejnego Albatrosa bo jednak warto mieć go w swojej kolekcji. Dziękuję wszystkim za wizyty i komentarze.A oto i galeria końcowa:




Pozdrawiam.

P.S. Motywy i ustawienia modelu mogą się powtarzać ,ale wstawiłem bo nie mogłem się zdecydować które leprze.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
10-01-08 15:15  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Kroolo 



Na Forum:
Relacje z galerią - 7
Galerie - 28


 - 2

Grupa: LKMD

Bardzo ładny, GRATULUJĘ!

Cieszę się że udało Ci się go zlepić i przestawić z tego relację. Model wyszedł Ci wyśmienicie, tylko to śmigło jakieś takie plastelinowe :/

Zwyczajowe pytanie: co następne? :-)

--
na macie: B-17G | T-27 | Liebherr LTM-1040 | OS2U Kingfisher
za mną: <-- linki pod nickiem

 
10-01-08 18:36  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Cześć!
Model, pomimo tych błędów, które tak skrupulatnie wyliczałeś, wygląda świetnie! Moje gratulacje! Teraz może czas na Balille? ;) Muszę się wziąć za mojego spita, bo mnie zwyczajnie przegonisz w projekcie. Czekam na następną relację!
Pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
10-01-08 19:47  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

No i świetnie, tylko może w paru miejscach zamiast błyszczącej farby użyłbym matowej, zwłaszcza silnik

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
10-01-08 20:32  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
KPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9


 - 1

Cały samolot wygląda świetnie. Jedyna rzecz którą ośmieliłbym się zasugerować, to przemalowanie śmigła - na przykład najpierw całość jakąś emalią w kolorze piaskowym a potem ciemniejsze słoje np temperą, przy użyciu krótko ostrzyżonego pędzelka o dość sztywnym włosiu. Ważne jest wtedy żeby pierwsza warstwa była wodoodporna (dlatego emalia). Pewnie jest milion innych sposobów ale ten akurat wpadł mi do głowy jak robiłem Kittena no i jestem całkiem z niego zadowolony.

Pozdrowienia,
Paweł

--
Wypociny:
Curtiss BF2C-1 Hawk; Grumman F4F Wildcat; Dewoitine D-520; Spitfire Mk I; Martin Kitten; Ła-5FN;Mosquito FB VI;Nowgorod;Mustang III

 
10-01-08 22:24  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Bardzo dziękuję koledzy(Korsarz my to sobie pogadamy jak się spotkamy:).Paweł myślałem żeby tak zrobić śmigło jak w twoim , ale nie za bardzo wiedziałem jak tego dokonać i na tym poprzestałem.Teraz widzę ,że jednak można.Jeszcze tych druciaków trochę przede mną więc spokojnie coś po eksperymentujemy:). Rafale teraz trochę zwolnię tempo bo do pracy czas wracać więc się nie martw i powoli klej bo pośpiech nie wskazany.Kroolo a co następne?. No to się jutro wyjaśni.
Dzięki jeszcze raz chłopaki.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
12-01-08 12:52  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Yeti 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 6

Witam!
Bardzo ładny samolot. Napiszę to samo, co KPaweł - śmigło można by poprawić. Nawet kiedyś, przy okazji ;) I następnym razem rury wydechowe oraz lufy postaraj się zrobić z czegoś mniej "pancernego". Ale to są drobiazgi. Model naprawdę ładnie się prezentuje. I wśród innych samolotów na półce rzuca się w oczy. Mam nadzieję, że to nie ostatni "patyczak" w Twojej kolekcji? Po cichu proponowałbym Ansaldo Balillę - też Fittera :)
Pozdrawiam!
PrzemekK

--

 
12-01-08 16:07  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Yeti Ansaldo Fittera już mam i czeka w kolejce. Na pewno będzie na warsztacie, ale teraz chcę skleić coś" lekko strawnego", inaczej mówiąc nie szmatopłata:) czyli CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Questu. Cieszę się ,że ci się podoba i faktycznie zwraca uwagę swoją kolorystyką.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024