FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
05-10-07 23:23  [Relacja/Galeria] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam Wszystkich,

Postanowiłem zaryzykować i pokazać się ze swoją pierwszą na tym forum relacją. Tą samą relację prowadzę na innym forum w ramach konkursu tam się odbywającego.
Ta relacja miał być jedną z wielu relacji modelu którego popularność jest bardzo duża i kolejne jego galerie ,chyba już powoli nie powodują tyle emocji co model po raz pierwszy pokazany na szerokim forum. Mowa tu oczywiście o Jedenastce z MM-a bardzo dobrze opracowanej przez znanego nam wszystkim Pana Pawła Mistewicza.



Uważam ,że każdy powinien skleić i mieć ten model w swojej kolekcji, więc moja praca z tym modelem wcześniej czy później i tak by nastąpiła. Dobieranie kolorów i przygotowania były już zakończone . Przeglądałem już tylko zdjęcia i relacje z budowy tego modelu( nie wspomnę ,że dużo tego jest). Nagle jednak natknąłem się na jedyną relację z budowy Jedenastki z Fly Model.Tutaj

A tutaj okładeczka tego modelu:



Nagle doznałem olśnienia ,że gdzieś w czeluściach mojej kolekcji modeli mam ten egzemplarz. Rozpoczęcie budowy PZL P11c z MM miała rozpocząć cykl relacji związanych z pomysłem mojego szefa dotyczącą budowy modeli samolotów które nierozerwalnie były związane z historią i tradycjami jednostek których kontynuatorem jest 1 Eskadra Lotnictwa Myśliwskiego w Mińsku Mazowieckim. Przypomnę tylko ,że Model z MM-a jest w barwach 113 Eskadry Myśliwskiej, a model z FLy Model w barwach 111 Eskadry Myśliwskiej. Obie jednostki wchodziły w skład 1-go Pułku Lotniczego. Jeśli ktoś chce sobie poczytać jakie jeszcze inne jednostki są związane z 1-szą Eskadrą w Mińsku Maz. To zapraszamTutaj

Model jest projektu również znanego i cenionego projektanta Pana T. Grzelczaka. Mając obydwa modele przed sobą i nie mogąc się zdecydować który z nich skleić dla szefa postanowiłem wykonać oba. Moim celem nie jest porównywanie i ocenianie wyższości jednego modelu nad drugim, ale poprawne i estetyczne ich wykonanie. Nie można porównywać czegoś co dzieli prawie 10 lat od chwili wydania jednego i drugiego modelu.

Mam nadzieję ,że wam się spodoba ten pomysł i jeszcze raz zapraszam do oglądania i komentowania relacji.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
05-10-07 23:27  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Żeby nie być gołosłownym i pokazać ,że prace ruszyły to pokazuję to co udało mi się do tej pory zrobić. A więc najpierw postanowiłem trochę zmienić swoje przyzwyczajenia związane z impregnacją i lakierowaniem swoich modeli. Do tej pory używałem Nitrocellonu przed i po skończeniu modelu . Zachęcony wyglądem modeli innych kolegów postanowiłem odważyć się użyć do impregnacji przed wycięciem części , podkładu wiążącego zwanego Capon. Z tego co udało mi się wyczytać z relacji innych użytkowników tego specyfiku najlepiej jest nanieść po jednej warstwie tego specyfiku na arkusz z przodu i z tyłu. Zdania co do tego czy jeszcze rozcieńczać ten podkład, widziałem ,że były podzielone więc sam podjąłem decyzję aby nanieść Capon w konsystencji takiej jak z puszki.

Jak na razie jestem mile zaskoczony bo na częściach nie widać smug w porównaniu do używanego wcześniej Nitrocellonu. Karton jak na razie ładnie się kształtuje i nic mi się nie łamie.
Co do budowy pierwszych segmentów to od razu miałem na początku drobne problemy. A więc autor podzielił budowę kadłuba na segmenty które łączymy do siebie na dwie wręgi. Postanowiłem wyciąć otwory na ...? no właśnie na co? Może otwory przeciw pompażowe?
( czy ktoś mi pomoże?)



Gdybym ostatniego rzędu tych otworków nie wycinał to nie było by problemu , ale kiedy już je wyciąłem okazało się ,że po wklejeniu wręgi 7b byłoby ją widać , a wręcz zakryła by mi dopiero co wycięte otwory. Kilka ruchów skalpelem i pociąłem wręgę 7b i dokleiłem ją do sąsiadującej z nią wręgi 6b



I tak skleiłem dwa pierwsze segmenty.



Trochę mi się nie podoba ten ostatni rząd otworów ponieważ nie wycinałem ich do końca , a tylko naciąłem i to co zostało odgiąłem do wewnątrz. Ciężko mi je było wyretuszować i trochę jeszcze kleju naszło mi na nie w trakcie wklejania wręg. Może lepiej je było całkowicie wyciąć? tak jak dwa pierwsze rzędy. Co do farbek napiszę przy następnej okazji. Zapomniałem też powiedzieć ,że dużo szlifowałem wspomniane wcześniej wręgi bo nie pasowały tak idealnie. Może wam się też nie spodobać szpara na łączeniu segmentów , ale wierzcie mi ciężko było spasować te dwa segmenty ze sobą.

Zapraszam do komentowania, pytania i doradzania.

Pozdrawiam

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (06-10-07 09:51)

 
05-10-07 23:37  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

Super-hiper, tylko zdradź tajemnicę - który to jest? MM czy FM?
Jak wspomniałeś wcześniej każdy powinien ją mieć i ja ją mam (MM) ;-)
A jeżeli nie pasują Ci wręgi to bym wydedukował, że to jest "starszy"?

--
Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)

 
05-10-07 23:51  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Bebe Zacząłem od Fly Modela. Oczywiście najpierw go skleję ,a dopiero po nim tego z MM. Nie mam zamiaru rozpoczynać dwóch modeli jednocześnie( to gwoli przyszłych pytań odpowiadam)

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (05-10-07 23:53)

 
06-10-07 11:05  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Iskra 

 

Partyzant, może te otwory, o które pytasz, służyły do chłodzenia karteru silnika? Wloty tegoż powietrza są wycięte w osłonie karteru, pomiędzy cylindrami. Ale to tylko przypuszczenie.

Piszesz, że to otwory przeciwpompażowe, ale - jeśli pompaż to pulsujące przemieszczanie się powietrza z komory spalania do sprężarki (chyba dobrze pamiętam), to jak ma on wystąpić w silniku tłokowym?

No i oczywiście - życzę powodzenia!
Paweł vel Iskra
--

Polska młodzież skleja polskie modele!

Post zmieniony (06-10-07 11:06)

 
06-10-07 11:38  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Witam!
Widzę Partyzant, że mamy podobne pomysły ;) Zobacz moje relacje w sygnaturce i od razu zobaczysz jakie godło widnieje na każdym z samolotów. Teraz sklejam następny, ale za cienki jestem w uszach na ten model i troszkę sobie poczeka, aż na biorę wprawy-mowa o Spicie z KA. Po nim skleję...Miga 29, nawet mam już malowanie wybrane ;)
Ta P11 jest opracowana bardzo dobrze. W mojej relacji wymieniłem wszystkie nieścisłości jakie wyłapałem. Jak coś będzie nie jasne to pytaj - postaram się pomóc!
Strasznie się cieszę, że ktoś jeszcze ma taki pomysł. We dwóch zawsze raźniej;)
Pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
06-10-07 20:13  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Iskra masz rację . Wyjechałem z tym pompażem. Sam nie wiem czemu tak napisałem. Oczywiście nie znam się na silnikach, ale teraz sobie poczytałem o tym zjawisku i trochę mi wstyd. Dziesięć lat temu coś tam miałem do czynienia z konstrukcą silników lotniczych i z tamtych czasów została mi znajomość słowa Pompaż i tak teraz walnąłem. Tak jak piszesz jest to niestabilna praca sprężarki pod wpływem przepływu wstecznego powietrza.Co do tych otworów to jak piszesz może i służyły do chłodzenia karteru silnika, ja nie wiem. Dlatego chciałem wiedzieć ,tak z ciekawości. Może już lepiej ostawmy to w spokoju, ale oczywiście dzięki za odpowiedz i zainteresowanie.

Rafale w pierwszym poście dałem link do twojej relacji z klejenia jedenastki. Nie wiedziałem że VIPER GTS-R to Rafał Ż. To właśnie twoja relacja przypomniała mi o tym ,że mam Jedenastkę z FM. Co do projektu to świetnie ,że nie jestem osamotniony w tym przedsięwzięciu. Obejrzałem twoje relacje i widzę ,że już skleiłeś Albatrosa i Ansaldo. Też mam zamiar je skleić, ale na razie myślę o trochę innych wydaniach tych dwóch modeli. Na razie jednak skupię się na tym co robie aktualnie.
Właśnie mam pytanie do twojej relacji. W pewnym momencie piszesz o jakimś problemie który zaznaczyłeś czerwoną kreską na zdjęciu , ale ja żadnej kreski tam nie mogę dojrzeć.Co do twojego modelu to rewelacyjnie bawiłeś się w wypasienie swojej kabiny. Naprawdę świetnie to wygląda. Ja raczej jednak nie będę się tak bawił i będę używał tego co wycinanka mi oferuje, chociaż to się zobaczy. Dzięki za wsparcie i wracam do klejenia.

P.S właśnie się dowiedziałem ,że te otwory to Deflektor(deflektor - odpowiednio ukształtowany element zmieniający kierunek przepływu (w tym wypadku) powietrza.)Więc myślę sobie ,że coś chyba dobrze mi się kojarzyło z tym cofaniem się powietrza.
Pozdrawiam.

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (06-10-07 21:12)

 
07-10-07 18:51  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Witam!

Tu jest domalowana ta kreska ;) Pewnie złe zdjęcie załadowałem na serwer. Chodzi o to, że jak dotniesz troszkę tą wręgę, to bez problemu dokleisz wiatrochron. U mnie były z tym problemy.
Albatrosa i Ansaldo skleję jeszcze raz z nowszych wydań;) Brakuje jeszcze Camela. On też był w Dywizjonie Kościuszkowskim po zakończeniu wojny. Rozbił go gen. Rayski.
Pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
07-10-07 19:46  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Qba 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Powodzenia w budowie, będę zaglądał. Jednak te dziury w boku kaduba są na lufy karabinów maszynowych. P 11c miał dwa w kadłubie, pociski wylatywały miedzy cylindami silnika. Ok 30% maszyn miało 4 karabiny - 2 dodatkowe w skrzydałach, ale z powodu braku karabinów i pogorszenia osiągów nie uzupełniano uzbrojenia i tak zostało.
_______________________________

sorry, nie te otwory ... ;/ gafa ...


__________________________________________________________________

Nie mów że nie masz czasu, tylko że masz inne priorytety.

GG 227079

Post zmieniony (10-10-07 10:09)

 
07-10-07 19:58  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Drugi segment chyba sie nieco wgiął, pewnie to wina wypatroszonej wregi.
Tak przy okazji, Partyzant, mógłbyś sie do mnie odezwać na gg? Sprawa jest

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
07-10-07 20:55  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Rafale właśnie dzisiaj doszedłem do tego elementu i miałem ten sam problem co ty. Może pokarzę na zdjęciu.



Jakbym o tym wiedział wcześniej to wystarczyło wyciąć ten element dodając po bokach po te 0,5 mm i było by cacy. Teraz pomyślałem ,że skoro i tak element trzeba będzie pomalować to trochę szpachli po bokach nie zaszkodzi. I tak zrobiłem. Teraz to sobie schnie i czeka do jutra na szlifowanie i malowanie.O Camelku ,że był jeden jedyny rodzynek to wiedziałem , ale ,że go Rayski rozbił to nie.Dzięki.
Qba , dzięki . Wiedzy nigdy za mało.
Korsarz tak patrzę już od jakiegoś czasu na ten segment i na zdjęcie i dochodzę do wniosku ,że rzeczywiście na zdjęciu to wygląda jakby lekuchno przy deflektorach poszycie wklęsło, ale w rzeczywistości tego nie ma.Jednak to taki fotograficzny psikus optyczny.

Prace trwają i za niedługo na pewno pokarzę postęp.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
07-10-07 22:21  Odp: [Relacja} PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Iskra 

 

Co prawda mieliśmy zostawić już ten temat, ale wydaje mi się, że Qba mówił o innych otworach, niż ja; jemu chodziło o te długie, podłużne, na burtach kabiny (tam faktycznie były lufy kaemów; pociski trafiały do rury, wewnątrz której leciały między cylindrami silnika), a mi - o te małe, umieszczone w kilku rzędach zaraz za silnikiem; tamtędy oczywiście żaden pocisk nie miał szans wylecieć - chyba, że wleciał z drugiej strony kadłuba :).

Pozdrawiam
Paweł vel Iskra

--
Polska młodzież skleja polskie modele!

 
09-10-07 22:10  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,

Dzisiaj wreszcie udało mi się sklecić kabinę , ale zanim do tego doszło zrobiłem jeszcze karabiny maszynowe. Autor zaproponował wykonanie tych karabinów jako zwykłe rurki zwinięte z cienkiego papieru.



Chciałem je troszeczkę uplastycznić wykonując w lufie otwory. Postanowiłem to zrobić wykonując trzy rzędy takich otworków. Po lakierowaniu trochę lakier mi je wypełnił i teraz znowu to wygląda tak jakoś płasko. Mówi się trudno, tak już zostanie. Oczywiście wypróbowałem sobie lakier ,malując wnęki karabinów lakierem matowym Humbrola i to dwa razy.



Dalej zabrałem się za wykonanie kabiny pilota. Nie ukrywam ,że nie było łatwo i nie wszystko tak dokładnie pasowało. Po pierwsze tablica przyrządów trochę nie chciała wejść. Radzę nie wklejać części B1 i B2 do wnętrza trzeciego segmentu , zanim nie włożymy ramy z całą kabiną pilota. To samo tyczy się chyba drążków sterowaniem gazem.(C-C9). Jeśli to zrobimy to na pewno ,wtedy wystąpią problemy z wprowadzeniem szkieletu kabiny do trzeciego segmentu. Nie widzę sensu przyklejania części A9 do fotela. Po prostu przy próbie wklejenia fotela i tak będą przeszkadzały i nie będzie jej widać. Po wsunięciu szkieletu kabiny poprzez wręgę 8b drugi jej koniec nie chciał przejść przez wręgę 7c.Tutaj dosyć drastycznie jeszcze poszerzyłem otwór we wrędze 7c, aby szkielet ładnie przeszedł.



Tak prezentował się szkielet kabiny przed jej wsunięciem do trzeciego segmentu oraz sklejone elementy manetek gazu(C-C9).



A tak teraz to wszystko się prezentuje.



Miałem wspomnieć coś o farbkach których używam. Mimo dużej ilości farbek nie mogłem za bardzo dobrać odpowiednich kolorów. Jeśli chodzi o poszycie czyli brąz to maluję Humbrolem nr26, a kabinę(czyli wszystkie elementy szare) malowałem Pactrą nr A43, chociaż żona doradzała użycie Humbrola nr64. Mam nadzieję ,że tak mocno ten retusz się nie gryzie z kolorami elementów modelu.

Dziękuję za wizyty i komentarze. Cieszę się ,że ten projekt wam się podoba.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
10-10-07 20:39  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Dorobiłem dzisiaj imitację obicia na krawędzi kokpitu pilota. Sposób znany. Inni koledzy używali zdjętą z druta izolację. Ja też tak chciałem zrobić ,ale się okazało, że w domu nie mam odpowiedniego rozmiaru. Albo były za małe albo za duże. Postanowiłem jednak nałożyć na drut , chyba 1mm ,koszulkę termokurczliwą. Po przypaleniu koszulki i jej skurczeniu dostałem , moim zdaniem, odpowiednią grubość i bardzo dobrze mi się to naciągało na krawędź kokpitu. Powiedzcie, co o tym myślicie?. Czy malować jeszcze to czarną farbką?, czy zostawić to tak jak jest?.



Pozdrawiam

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (10-10-07 20:43)

 
15-10-07 21:24  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam ,
Dzisiaj pokażę niewiele , bo niestety jakieś dziwne choróbsko się przypałętało, które skutecznie zniechęciło mnie do kontynuowania prac, przez kilka ostatnich dni. A więc można powiedzieć ,że dzisiaj udało mi się skończyć cały kadłub. Sklejając poszczególne segmenty tego kadłuba raczej dobrze mi się zdawało ,że jedna wręga w parze , mimo jej dopasowania do poszycia i do sąsiadującej wręgi zawsze była delikatnie za duża od tej drugiej . Skutkowało to kiepskimi łączeniami. W jednym miejscu jest dobrze ,a w drugim trochę gorzej. Na szczęście jest jeszcze ten garb (części 12a,b,c itd.) który zakrył powstałe różnice w wielkościach wręg. Pisze o tym jako o takiej małej przestrodze dla przyszłych sklejaczy tego modelu.

Trochę zabawy było z powierzchnią natarcia statecznika pionowego ( części 11cL i P). Po prostu te dwie części nie pasowały kompletnie do kadłuba i statecznika. Musiałem zaklejone już na tej części wycięcia od nowa delikatnie rozciągać . W moim przypadku spoina kleju nie puściła ,a wręcz się rozciągnęła tworząc takie błony zakrywające szpary.
Możecie też dojrzeć na wysokości kabiny , że już , tak na próbę, nałożyłem pierwszą warstwę lakieru matowego Humbrola. Mam takie wrażenie (mam nadzieję ,że to tylko wrażenie) ,że nadruk od częstego dotykania części zaczyna się trochę wycierać i myślę ,że chyba będę musiał szybciej pokryć kadłub jedną warstwą lakieru.Zobaczymy.

A oto moje wypociny:



Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
16-10-07 21:47  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Witam!
Walcz, bo wychodzi bardzo ładny model. A części 11cL i P to faktycznie tak jakby z innego modelu ;) U Ciebie i tak wyszły o niebo lepiej niż mi.
Pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
17-10-07 20:55  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Wróciło zdrowie, jest trochę czasu wolnego ,to i budowa poszła trochę do przodu. Dorobiłem stateczniki poziome. Miałem trochę kłopotów z zastrzałami tych stateczników. Po prostu były trochę za krótkie ,no ale chyba tak źle nie wyglądają. Dodatkowo, mimo tego ,że wycinanka tego nie przewidywała wzmocniłem te zastrzały drucikiem wklejonym do środka. Może rozczaruję niektórych kolegów tym ,że nie starałem się wykonać oddzielnych sterów kierunku i wysokości, ale staram się wykonać ten model tak jak to projektant zaproponował , czyli stery nieruchome. Można się bawić i je wykonać oddzielnie , ale ja praktycznie zawsze wykonuje tak jak projektant sobie umyślił. Może brak mi inwencji twórczej lub jestem z tych leniwych.Mi to nie przeszkadza, a model i bez oddzielnych sterów też ma w sobie to coś.
Postanowiłem jednak już zacząć lakierowanie ze względu na to ,że w niektórych miejscach zauważyłem już lekkie przetarcia i możecie już gdzieniegdzie doszukać się białych plam. Kadłub w tej chwili jest polakierowany do połowy jedną warstwą Humbrola .A oto kolejny etap budowy.



P.S Rafale dzięki, staram się jak mogę.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
20-10-07 16:51  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam w kolejnej odsłonie. Udało się skończyć skrzydło i jako tako przykleić je do kadłuba. Jeśli chodzi o samą budowę skrzydła to nie było to takie skomplikowane. Najpierw powstał szkielet centropłata. Po przymiarkach poszycia uznałem, że poszycie będzie się chyba trochę mi zapadało na takim szkielecie więc wzmocniłem szkielet doklejając trochę pianki. Jest to pianka do kwiatków sztucznych.. Samo klejenie poszycia na szkielecie nie sprawiało większych problemów.



Tutaj kilka uwag mam do potencjalnych sklejaczy. Proponuję podkleić część 12d tekturą o grubości 0,5mm. Autor nie zaleca żadnej grubości więc dobierałem jego grubość intuicyjnie. Uznałem część 12f za zbędną i ją pominąłem. U mnie w każdym razie bardziej by przeszkadzała niż pomogła.
Co do doklejenia i sklejenia skrzydła to też brak uwag. Wszystko ładnie pasowało. Gorzej było z takim małym elementem 14b(na zdjęciu pokazany czerwoną strzałką).



Przymierzałem i kombinowałem jak to powinno być ukształtowane. Ostatecznie wygląda to tak jak widać i nadal nie jestem pewien czy ten element jest dobrze ukształtowany i przyklejony. Dalej miałem też dużo zabawy z częścią 17d. Takie małe ustrojstwo na końcu podpór skrzydła. To też ma jakieś dziwne wcięcia i nie za bardzo chciało to coś się dobrze ułożyć na tych podporach i skrzydle.



Ostatecznie jakoś to dokleiłem na swoje miejsce. Jak wyszło? ,oceńcie sami. Skrzydło i cały kadłub już jest pokryte jedną warstwą lakieru bezbarwnego Humbrol.



Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
20-10-07 17:06  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
stachooo 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 23
Galerie - 22


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 16


 - 4

Bardzo ładnie wyszło;) Czekam na ciąg dalszy.

--
Pozdrawiam, Stachu

Samoloty z kartonu - mój blog modelarski

Samoloty z kartonu - Facebook

Caponowanie to jest dodawanie elementu baśniowego do modelarstwa.

 
20-10-07 17:20  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Przynies w poniedziałek to pooceniamy ;]

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
23-10-07 22:43  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Pracę posunęły się troszeczkę do przodu. Następnym elementem po skrzydłach była chłodnica, ale to co wycinanka oferowała(pierwsze zdjęcie), bardzo mi się nie spodobało więc postanowiłem trochę ten element wykonać sam. Na zdjęciach widać kolejne etapy powstawania tego elementu. Powiem tylko , że zajęło mi to godzinkę , a efekt jak dla mnie zadowalający.



Dalej zabrałem się za podwozie i tradycyjnie zastosowałem kółka drewniane czyli kupne. Niestety po raz pierwszy się naciąłem, ponieważ po bliższym przymierzeniu okazało się ,że jedno kółko jest o 0,5mm większe od drugiego. Skoro jednak już miałem je kupione to i tak wolałem je użyć. Prawe kółko jest troszeczkę przypiłowane. A propos określania stron na samolocie. Wiadomo ,że określamy lewą i prawą stronę samolotu patrząc z pozycji pilota , a nie stania przed samolotem. Niektórzy projektanci może tego nie wiedzą i oznaczają części np. skrzydła tak jakby patrzyli i stali przed samolotem. Taki przypadek właśnie tutaj ma miejsce i trochę mi się to już zaczyna mieszać .No, ale ostatecznie jakoś udało mi się postawić moją jedenastkę prawie na „nogach”. Przepraszam za mnogość zdjęć , ale jakoś tak wszystkie mi się podobały.



A tak teraz się prezentuje modelik:



Obecnie trwają prace nad silnikiem. Uwagi mile widziane.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
24-10-07 18:45  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Witam!
Partyzant, a skracałeś golenie podwozia?

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
24-10-07 20:22  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Rafale wiem ,że golenie podwozia w modelu są za długie w stosunku do tego co było w rzeczywistości, ale stwierdziłem ,że mi to nie przeszkadza i zostawiłem tak jak jest. Wiem może trochę nie profesjonalne podejście, ale wychodzę z założenia ,że i tak większość ludzi patrząc na modele jedyne co potrafi powiedzieć o danej maszynie to "O! samolot." Jeśli już zapytasz się co to za konkretna maszyna to i tak ludzie nie wiedzą i ich to nie interesuje więc jeśli coś nie zgadza się konstrukcyjnie z planami danego samolotu to i tak nikt na to nie zwróci uwagi( no oprócz wielu kolegów tutaj zaglądających).Takie mam podejście. Jeśli kogoś tym sposobem uraziłem to z góry przepraszam.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
24-10-07 20:29  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Z jednej strony jeśli wiadomo, że coś jest za długie i na podstawie jakiegoś rysunku można to uciąć to nie jest to wielki problem, ale z drugiej, gdybym teraz tu tego nie przeczytał to w życiu bym sie nie dowiedział że te paski są ciut za długie a jedynie bym stwierdził że starannie i ładnie wykonany model.
Zwłaszcza, że pewnie w tym starym wydaniu wiele detali nie trzyma kątów, długości, grubości...

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
24-10-07 21:22  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Korsarz moja wina i biję się w pierś. Lenistwo to się nazywa, a o tym ,że golenie w modelu są o trzy mm za długie wiem z relacji Rafała ,który popatrzył do dokumentacji PZL P11c. Myślę ,że jednak to będzie dobre porównanie kiedy postawię oba modele (ten i z MM) obok siebie. Dobrze wtedy będzie widać różnice.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
25-10-07 09:40  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Zajrzałem do dokumentacji, bo jak postawiłem swój model na kołach, to jakiś taki za wysoki mi się wydał. Tak, jak twój ;) Jeżeli jesteś zadowolony z modelu, to ja nie mam nic do dodania. Mój post wcześniejszy został napisany, bo pomyślałem, że nie zwróciłeś na to uwagi w mojej relacji. Ważne, żeby Tobie sprawiała radość budowa :-)
Pozdrawiam!
PS. Absolutnie nie czuję się urażony ;)

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
26-10-07 23:20  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Miałem zamiar pokazać już skończony silnik zamontowany na samolocie i obok gotową osłonę , ale że bardzo jestem ciekawy jak wy odbierzecie te moje wypociny więc wstawiam już zdjęcia praktycznie skończonego silnika. A więc, jak już zacząłem sklejać silnik to nie za bardzo mi się podobało to co miałem w wycinance więc postanowiłem trochę się pobawić i na cylindry silnika ponawijałem drobny drut. Nie wiem czy nie za cienki ,ale po pomalowaniu (trzy razy musiałem malować bo miedz prześwitywała) stwierdziłem ,że nie wygląda to tak źle. Co do samego koloru to był on dobierany poprzez mieszanie trzech różnych kolorów(czarny, srebrny i jakiś ciemny odcień szarości) i ostatecznie wyszedł mi taki kolor jak na zdjęciach. Uznałem ,że taki będzie odpowiedni .Co do pasowalności to był tylko mały problem z wręgą 1b która nie pasowała, ale troszeczkę ją skróciłem i jest git. A tak to się teraz prezentuje:



Jutro mam nadzieję ,że uporam się ostatecznie z osłoną silnika i dokończę silnik.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
27-10-07 18:13  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Tak jak zapowiadałem dzisiaj udało mi się silnik zamontować na samolocie.



W trakcie budowy silnika trochę jako odskocznia, postawiłem samolot na wszystkich „nogach” dorabiając tylną płozę.



Równocześnie z silnikiem pracowałem też nad osłoną silnika. Miało być ładnie i szybko , ale coś chyba ja sknociłem bo w porównaniu do kolegi Rafała Ż i jego osłony silnika wyszło mi coś takiego:



Decyzja była krótka, a że ostatnio glutowanie i szlifowanie na glanc kołpaków ,śmigieł i osłon jest bardzo popularne więc i ja postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii. Najpierw osłonę zaszpachlowałem (trzecie zdjęcie). Potem superglu i szlifowanie papierem ściernym wodnym 400. Znowu glutowanie i szlifowanie papierem 600. Potem zalakierowałem osłonę nitrocellonem i szlifowanko papierem 800. Po doklejeniu reszty osłony i zamontowaniu tego wszystkiego na samolot wyszło mi coś takiego:



W tej chwili osłona jest prawie cała polakierowana. Miałem trochę zabawy z zamontowaniem rur na silniku i ich wyretuszowaniem. Możecie dojrzeć gdzieniegdzie jakieś drobne plamki farby tam gdzie ich nie powinno być, ale zapewniam już są prawie wszystkie usunięte. A tak, teraz się model prezentuje.



Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
30-10-07 20:42  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,

Wstawiam kilka zdjęć tego co już jest skończone , a co przybliżyło mnie już do końca budowy tego modelu. Zostało jeszcze dosłownie kilka drobnych elementów, olinowanie i lakierowanie, ale ze względu na wyjazd , zakończenie i galeria końcowa zostanie zrobiona w przyszłym tygodniu.



Pozdrawiam i życzę wszystkim szczęśliwych dojazdów i powrotów podczas Święta Zmarłych.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
30-10-07 20:51  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Kołpak w standardzie-poezja!!! Świetnie wyszedł! Dla mnie takie listki to zawsze najtrudniejsza część modelu, ale Ty poradziłeś sobie bez problemu. Gratulacje!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
30-10-07 21:37  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Toni 



Na Forum:
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

Kołpak faktycznie wyszedł Ci super ;-)) Cały modelik również prezentuje się świetnie.
Gratuluję i czekam na finał.

Pozdrawiam Toni

--
Na macie:
P-38H Lightning
Na półce:
P-47D-25 Thunderbolt (AH)
Jak 3 (Orlik)

 
08-11-07 19:42  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,

Trochę mi to zajęło , ale wreszcie udało mi się dokończyć model.Ostatecznie jeszcze dzisiaj montowałem linki co nie było takie proste i zajęło mi bite trzy godziny pracy. Wstawiam galerię kończącą model , ale nie oznacza to,że to już koniec relacji. Dobrnąłem dopiero do półmetka. Tak jak obiecałem w temacie relacji będę wykonywał dwie jedenastki. Nadszedł teraz czas na Jedenastkę z MM-a. Zanim jednak poprowadzę dalej relację to zapraszam do galerii jedenastki z Fly-ja.



Podsumowując. Model nie należy do trudnych .Ma swoje wady i zalety. Mam nadzieję ,że udało mi się wszystko w przystępny sposób pokazać. Mimo tego ,że to wydanie jest postrzegane jako mniej atrakcyjne to uważam ,że modele z Fly-ja mimo tego, że daleko im do dzisiejszych standardów w modelarstwie kartonowym to mają one w sobie to coś co sprawia ,że klei się je przyjemnie i efekt końcowy naprawdę może wynagrodzić wszelkie trudy w budowie tych starych wydań. Dziękuję kolegom za zainteresowanie i zapraszam do odwiedzania tej relacji przy następnym modelu, którego budowę zacznę już wkrótce.

Pozdrawiam

--

Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

Post zmieniony (08-11-07 22:48)

 
08-11-07 19:46  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Kroolo 



Na Forum:
Relacje z galerią - 7
Galerie - 28


 - 2

Grupa: LKMD

Gratuluję! Świetny model!

--
na macie: B-17G | T-27 | Liebherr LTM-1040 | OS2U Kingfisher
za mną: <-- linki pod nickiem

 
08-11-07 20:19  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Wyszedł Ci bardzo ładny model. Moje gratulacje! Jedyne, co bym chyba poprawił, to lakierowanie-myślę, że należałoby go pociągnąć jeszcze raz matem. Ale poza tym miodzio!:)

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
08-11-07 20:22  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Krzysiek D. 

 

To czekam na dokładkę :D

 
08-11-07 22:16  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
kari   

Gratulacje, no i czekam(y) na "klona" (no prawie klona :-)
Pozdrawiam.
--------------------------------------------------------------------------------

 
08-11-07 22:21  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
KPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9


 - 1

Ekstra! Jak napisał Rafał - jeszcze lakier matowy na wierzch i będzie ślicznie.

--
Wypociny:
Curtiss BF2C-1 Hawk; Grumman F4F Wildcat; Dewoitine D-520; Spitfire Mk I; Martin Kitten; Ła-5FN;Mosquito FB VI;Nowgorod;Mustang III

 
08-11-07 22:50  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

No tak. czułem że coś sknociłem z tym lakierem. Na samolocie są już trzy warstwy lakieru matowego Humbrola i już się świeci. Pewnie trzeba było dwa razy błyszczącym i dopiero matowym ?. Jeśli się mylę to poprawcie.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
09-11-07 07:46  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
KPaweł 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 9


 - 1

Możesz chyba i teraz pociągnąć jeszcze raz błyszczącym a na to mat.
Najlepiej jednak byłoby trysnąć to teraz jakimś sprayem (ja używam Dupli-Color matowy z OBI), zasłaniając kabinkę jakimś maskolem albo kawałkiem chusteczki.

Pozdrowienia,
Paweł

--
Wypociny:
Curtiss BF2C-1 Hawk; Grumman F4F Wildcat; Dewoitine D-520; Spitfire Mk I; Martin Kitten; Ła-5FN;Mosquito FB VI;Nowgorod;Mustang III

 
09-11-07 07:54  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Lelum Polelum 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 10

A może po prostu źle wymieszałeś lakier przed malowaniem. Nawet gdybyś położył kilka warstw matowego to w najgorszym wypadku powinieneś otrzymać półmat.

--
serwusik

 
09-11-07 16:35  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Jawka - Adler 



Na Forum:
Relacje w toku - 3


 - 1

Piękny model, zwłaszcza, że z szachownicą. Może rzeczywiście przydałby się bardziej matowy lakierek i troszkę retuszu na krawędziach zwłaszcza skrzydeł. Chyba że tak widać na fotkach. Ale mimo tego bardzo ładne wykonanie.

Pozdrawiam kartonowo :-)

--
Skype: jawka-adler
8856744
Dalej ŁA-7, Bartolomeo Colleoni

 
09-11-07 19:43  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Lelum polelum bingo!. Miałeś rację z tym nie wymieszanym lakierem. Jakiś czas temu dostałem do naprawy model Hawker Huricane. W ramach naprawy miałem też polakierować ten model i tak pracując nad wykończeniem Jedenastki coś tam sobie grzebałem przy Hawkerze. Między innymi od spodu(tak na próbę) na całym centropłacie nałożyłem jedną warstwę lakieru Humbrola. Model już wcześniej , prawdopodobnie był już polakierowany tym lakierem , więc moja warstwa była już drugą. i mój błąd polegał na tym ,że za każdym razem zanim otworzyłem wieczko lakieru nie wstrząsałem słoiczka, no może ze dwa razy tylko.Dzisiaj po przeczytaniu posta Lelum polelum słoiczek z lakierem trząsłem pół minuty, mało tego do środka wrzuciłem dwie kulki dla lepszego mieszania. Tak wymieszany lakier nałożyłem na skrzydło i od razu dostrzegłem różnicę. Powierzchnia skrzydła jest matowa , a centropłatu się świeci i błyszczy.Mam nadzieję ,że to widać na zdjęciu.



No i teraz jestem mądrzejszy. Przestroga dla innych. Trzeba ten lakier przed użyciem mieszać. Teraz się zastanawiam czy tak wymieszanym lakierem nie spróbować pokryć jeszcze raz model. Myślicie ,że czwarta warstwa stonuje ten połysk?.

Bardzo też dziękuję wszystkim za wszystkie miłe słowa. Już powoli się przygotowuję do Jedenastki z MM-a.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
15-11-07 20:09  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam Wszystkich,

A więc zaczynam kontynuację relacji tym razem męcząc wycinakę z MM-a. Zanim jednak pokaże i powiem coś o Jedenastce z MM-a to dopowiem tylko ,że niestety nie powiodły się próby z położeniem kolejnej warstwy lakieru na Jedenastkę z Fly Model. Po próbach na innym modelu nawet już dobrze wymieszany lakier Humbrola nie spowodował zmatowienia tak świecącej powierzchni jaka jest w Jedenastce z Fly-ja . Zostało mi doradzone, żebym spróbował użyć lakier akrylowy, ale ten modelarski., co mam zamiar zrobić , ale to dopiero gdy go kupię.
A teraz skupiam się na budowie Jedenastki z MM-a. Na sam początek poszła kabina. Jeśli już mam porównywać kabiny w obu modelach to od razu rzuca się w oczy ,że kabina w MM-ie jest trochę uproszczona, ale to model dla początkujących.
Jak na razie udało mi się skończyć kabinę i dwa segmenty. Wrażenia?. Wszystko pasuje idealnie. Naprawdę, jak na razie nie musiałem za dużo „interweniować”.A oto zdjęcia tego co do tej pory powstało.



Co do retuszu to wybierałem kolory z mojej skromnej kolekcji farbek więc możliwe ,że może coś tam nie pasować. A więc jako tzw. zieleń używam Humbrola nr 83. W kabinie najlepiej mi podpasowała Pactra nrA43. Jak dojdę do innych części i kolorów to na pewno je podam.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wszystkie gratulacje i uwagi dotyczące PZL P11c z Fly Model.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
19-11-07 16:44  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
Dzisiaj udało mi się zakończyć prace związane z ogonem. Postanowiłem ,że wykonam stery jako oddzielne. Jak już zrobiłem oddzielne stery to stwierdziłem ,że zrobię je ruchome. Porobiłem igłą otwory i wkleiłem w nie kawałki żyłki. Niby wszystko ładnie i prosto wyglądało, ale ile się przy tym nakląłem to moje. Lepiej dla młodszych lub mniej doświadczonych kolegów ,żeby nie bawili się w to i zrobili ogon bez waloryzacji. Dorobiłem też chłodnicę. Miałem zamiar bawić się i zrobić taką samą jak w Jedenastce z Flyaja , ale ostatecznie dodałem tylko dwa pręciki opasujące chłodnicę i tak to zostawiłem..
Problemy?. Raczej ich nie było ,tylko przy sklejaniu sterów wysokości, po złożeniu ich na pół okazało się ,że boczna ścianka nie pasuje i wystaje poza obrys .Odciąłem tak jak na zdjęciu czerwone linie pokazują i dopiero po sklejeniu steru na pół wkleiłem boczną ściankę.



A tutaj poszczególne etapy powstawania ogona:



A tak to teraz wygląda.


Zastosowałem do retuszu niebieskich powierzchni Humbrola nr47.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
25-11-07 16:55  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,
Dzisiaj trochę więcej napiszę bo i etap klejenia tego modelu , o którym będzie mowa ,sprawia innym kolegom wiele kłopotu i rodzi dużo pytań. Jeśli chodzi o złożenie szkieletu skrzydła i oklejenie na nim poszycia to nie było żadnych problemów. Wszystko pasowało idealnie i nie musiałem używać pilniczka. Trochę chyba ja sknociłem łączenie poszycia skrzydła z poszyciem centropłata. Powstała mi trochę większa szpara, ale to moja wina i tylko do siebie , mam pretensję . Skrzydła L i P wykonujemy jako oddzielne elementy.. W opisie budowy piszą ,żeby skrzydła skleić razem ze sobą i dopiero tak przygotowane dokleić do kadłuba. Czytałem w relacjach i słyszałem ,że są z tym jakieś kłopoty. Wiedząc o tym przymierzałem i moją uwagę zwróciły dwie rzeczy. Po pierwsze nie wiedziałem za bardzo jak ułożyć skrzydło na kadłubie. Poniżej są dwa zdjęcia. Na pierwszym skrzydło jest dosunięte do przodu i drugie zdjęcie , skrzydło dosunięte jest do tyłu w stronę kabiny.



Niby nic , a jednak dało mi dużo do myślenia ponieważ pierwszy i drugi sposób mają swoje zalety i wady. W pierwszym sposobie mocowania skrzydła , dosuwając skrzydło do przodu mamy zastrzały skrzydła nie za krótkie i pod katem prostym , a nie trochę przechylone w stosunku do kadłuba. Lepiej się później mocuje części 61. Wadą jest brzydka szpara jak na zdjęciu.



Drugi sposób likwidował nam tylko kłopot szpary, ale powodował ,że zastrzały są mocowane pod kątem i raczej były by za krótkie , gorzej było by mocować części 61. Jedyną zaletą było by zniknięcie tej brzydkiej dziury. Przeanalizowałem wiele zdjęć Jedenastek sklejonych przez innych kolegów i na ile zdjęcia pozwalały to stwierdziłem ,że prawie wszystkie były tak właśnie sklejone czyli skrzydło dosunięte do kabiny. No ja postanowiłem inaczej i dokleiłem skrzydło dosuwając je do przedniej krawędzi( pierwszy sposób) , a powstałą szparę zaszpachlowałem i zamalowałem.

Druga rzecz która zwróciła moją uwagę to doklejenie części 57 do zastrzałów .Na zdjęciu są dwa sposoby w jaki możemy je okleić na zastrzałach skrzydła.



Niby też nic , ale jednak jakby okleić zastrzał z milimetrowym „naddatkiem „( zastrzał poniżej) to o ten milimetr nam skrzydło idzie do góry . Przymierzałem i stwierdziłem ,że skrzydło za bardzo by było wygięte . Niby tylko milimetr , a jednak była różnica. Postanowiłem okleić cz .57 na zastrzale tak jak na zdjęciu ( górny zastrzał). Już w trakcie przyklejania zastrzałów na swoje miejsca nagle stwierdziłem ,że te tylne cz.56 są trochę za krótkie więc okleiłem cz57 do nich z tym milimetrowym naddatkiem.

Trochę się opisałem , ale widzę z relacji i rozmów z innymi ,że ten etap budowy tego modelu wielu z nich sprawił on kłopoty. Jeśli chodzi o doklejenie skrzydeł do kadłuba i ich odpowiednim ułożeniu w stosunku do reszty modelu to ja nie miałem tego kłopotu. Tutaj muszę się przyznać ,że nie zrobiłem tak jak instrukcja budowy zaleca ,czyli nie skleiłem najpierw obu skrzydeł razem i tak przygotowanego płata nie doklejałem do kadłuba tylko skrzydła doklejałem do całości oddzielnie. Najpierw jedno potem drugie. I w tym momencie nie było żadnych kłopotów z ustawieniem skrzydeł do kadłuba. Od razu po przyłożeniu skrzydła do cz14 i dodaniu zastrzału skrzydło idealnie współgrało z całą resztą modelu. Nic nie musiałem poprawiać i doginać.
Tutaj zdjęcia z powstawania skrzydeł:



A tak to teraz wszystko wygląda. Oczywiście przed skrzydłami dorobiłem podwozie. Tradycyjnie zastosowałem kupne, drewniane koła. Tym razem obydwa były takie same w porównaniu do tych jakie miałem przy Jedenastce z Fly-ja. Trochę zabawy miałem z dopasowaniem do tych drewnianych kół kołpaków, ale po ingerencji pilniczka wszystko zaczęło grać. Model jest już w połowie polakierowany dwiema warstwami , dobrze wymieszanego lakieru Humbrola.



Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
09-12-07 17:35  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,
Czas już odkurzyć tą relację bo dawno mnie tu nie było. Niestety brak czasu skutecznie zahamował prace nad jedenastką. Oczywiście prace powoli , powoli postępowały do przodu. Na dzień dzisiejszy model jest już prawie skończony. Jutro mam nadzieję już ostatecznie podoklejać ostatnie elementy i oddaję model do lakiernika. Dzisiaj pokażę tylko jak wygląda silnik oraz jego osłona. Tak jak w Jedenastce z Fly-ja cylindry silnika owinąłem drucikiem . Po ich doklejeniu do korpusu pomalowałem silnik tym razem też mieszając kolory , ale jako kolor bazowy wybrałem czarny dodając tylko trochę szarości i srebrnego koloru.



Potem zabrałem się za osłonę silnika. I tu, tak samo jak w modelu z Fly-ja ,osłonę zaszpachlowałem i szlifowałem. Muszę przyznać ,że za bardzo nie chciałem takiej tym razem robić . Chciałem ją zrobić w standardzie , ale wyglądało to okropnie i ręka sama podążyła do puszki ze szpachlą. Mała uwaga do przyszłych sklejaczy. Po konsultacji z innym kolegą który jest na tym samym etapie budowy tego modelu , zgodnie stwierdziliśmy ,że element osłony silnika cz.79 jest za długa i trzeba ją było skracać. A tak to teraz wygląda tuż po zamontowaniu i malowaniu.



Następna moja wizyta będzie już końcową i mam nadzieję ,że nastąpi to już niebawem:).

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
09-12-07 17:52  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Tylko dla czego środek osłony i ta wrega, którą widac nie sa pomalowane? Maja miec taki kolor?

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
09-12-07 18:05  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Korsarz środek osłony jest jasno szary tak jak wycinanka została wydrukowana.Co do tej białej wręgi która nie jest pomalowana to ona jest już zakryta inną osłoną:) .Jutro przyjdź na spotkanie to go sobie z bliska obaczysz i zmyjesz mi głowę jeśli taka potrzeba będzie:)

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
11-12-07 17:31  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam,
czas już kończyć ten przy nudnawy wątek. Dzisiaj Jedenastka z MM-a wróciła od lakiernika. Na model były sukcesywnie nakładane dwie warstwy lakieru matowego Humbrola i ostatecznie dla uzyskania matowej powierzchni, naniesiona została jedna warstwa lakieru akrylowego Pactry. A tak się teraz prezentuje Model Jedenastki z MM-a:



A tu Galeria kończąca Relację.Jedenastka z Fly-ja została też "zmatowiona" poprzez nałożenie jednej warstwy lakieru akrylowego.



Bardzo wszystkim dziękuję za wizyty i komentarze. Mam nadzieję ,że komuś się ta relacja przyda i będzie pomocna.

Pozdrawiam.

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
12-12-07 09:52  Odp: [Relacja] PZL P11c podwójnie bo z MM i Fly Model
tyg   

Gratuluję. Bardzo fajne modele mojego ulubionego samolotu. Może napisałbyś jakieś końcowe wrażenia i porównania dotyczące tych wydań? Chętnie zapoznałbym się z takimi uwagami. Od dłuższego czasu kleję tego z MM (gotowy kadłub), te z Fly i od Hala też mam w planach ale raczej odległych:).
Pozdrawiam
tyg

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024