FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
13-06-07 08:57  [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Relacja sie trochę rozrosła, a do końca jeszcze trochę brakuje dlatego postanowiłem otworzyć jej część II.
Poprzednia jest tu: część I .

RELACJA
Czas kończyć już ten element modelu. Oto kilka bardzo kiepskich fotek. Niestety nie potrafię sfotografować tego sensownie przy sztucznym świetle tak by zachować odpowiednią tonacje barw. Postaram się to zrobić w świetle dziennym, przed zamknięciem kabiny.
Zostało założyć pasy do fotela, przymocować zadki karabinów w kabinie i zrobić celownik.
Więcej nic nie piszę bo naprawdę nie ma się czym zachwycać.



CDN...

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (13-06-07 08:59)

 
21-06-07 00:05  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA
Praktycznie, bo nie ma jeszcze celownika, zakończyłem wyposażanie kabiny.
Z tej radości wstawiam trzy ujęcia. Niestety zdjęcia dalej mi się nie podobają. Otarcia farby wyglądają bowiem jak szare plamy.
Nie są połyskliwe, ale to tylko na zdjęciach. Będzie okazja zrobię zdjęcia w świetle naturalnym i zobaczymy.



--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
21-06-07 00:22  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
randar 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
 

Uh ! Aż szkoda ją zakrywać osłoną ;-)

Kabina wykończona wyśmienicie, szczególnie podobają mi się pasy. Wygladają jakby były skrojone z prawdziwej skórki . W jaki sposób udało Ci się je tak realistycznie zrobić ?

pozdrawiam

PS. Banzai !!

--

 
21-06-07 08:33  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
szebi 



Na Forum:
Relacje z galerią - 11
Galerie - 11


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

I Ty mówiłeś, że mój model jest świetny.... A mogę już zamknąć szczękę po tym co tu zobaczyłem? :-) Dobrze, że jest taka relacja, by zbić poglądy z pierwszego zdania! :-) Model pięknieje w oczach, jestem pod wrażeniem.

Pozdrawiam, szebi.

--
Stocznia w Kure szykuje się do prac....
GG: 2022578

 
21-06-07 14:52  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Radndar pasy zrobiłem bardzo prosto. Opiszę tylko część "skórzaną". Pomalowałem pasek papieru pastelą olejną w odcieniu brązu. Pastele nanoszę pędzelkiem, który najpierw moczę w terpentynie, trochę odsączam i pocieram kredkę by ją rozpuścić. następnie maluje pędzelkiem papier. Jeśli trzeba operacje powtarzam. Kolejny krok to nakładam wykałaczka klej BCG, dość obficie, najpierw na jedna potem druga stronę i czekam aż wsiąknie. Dzięki temu uzyskuje odpowiednia plastyczność i połysk. Bo wsiąknięciu kleju kładę pas na podkładce pod myszy, po miękkiej stronie, i nagniatam wykałaczką miejsce przy miejscu. Robie to wszystko zaraz po wniknięciu kleju kiedy z zewnątrz nic mi się nie klei, ale woda z kleju jeszcze całkiem nie odparowała. Teraz przykładam Pas i kształtuje jego ułożenie. Kiedy tak ukształtowane pasy wyschną trzymają kształt same. Oczywiście wygodnie jest je trochę złapać kroplą kleju do fotela.

Szebi Dziękuje za miłe słowa, ale to jest tylko kabina, a ja mówię o modelu jako całości. W tym zaś wypadku tak pięknie już nie jest i na twoim modelu widzę ze błędy które mi wyszły to widocznie tylko i wyłącznie moja wina.

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
21-06-07 19:27  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Hayabusa 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 2


 - 1

Woooow!!! nooo kabinka miodzio;)

--
----------------------
Jeśli dzisiaj jest źle to wiesz, że jutro może być lepiej
a jeśli dzisiej jest dobrze to ... po co się martwić na zapas;)
----------------------

 
21-06-07 20:28  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Rafał Ż. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 16
Galerie - 11


 - 17

Kabinka miodzio!
Piterski zrobiłeś najpierw super Ławoczkina, a teraz tu taka kabinka. Ty za skromny jesteś po prostu! :-) Bardzo mi się podobają pasy. Najpierw myślałem, że jakiś pasek skórzany poświęciłeś ku chwale ojczyzny ;) ale Ty to z papieru wydziergałeś-chylę czoła, dałem się nabrać! A tak przy okazji-czy tam nie powinno być jeszcze jednego pasa przy fotelu, bo jakoś nie bardzo widzę, jak ten pilot miałby się przypiąć w tym kokpicie. Chodzi mi o pas barkowy.
Pozdrawiam!

--
Hangar:
TS-11 ISKRA
Gotowe:
1.Hurricane 2.P11c 3.Albatros 4. Ansaldo 5.PZL-38 WILK 6.F1 Ford B190 7.F-14 Tomcat

 
21-06-07 22:02  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Miło, że Wam się podoba. Mam nadzieje, że kolejny model będzie wychodził mi lepiej.
Z tymi pasami to dziwna sprawa. W modelu Halińskiego (nowe wydanie), którym się podpieram są takie jak tu, znowu na rysunkach z rosyjskiej monografii jest tylko pas biodrowy.

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
28-06-07 00:39  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA
Co tu dużo pisać, kolejny debiut w drutologi i celownik skończony. Jeszcze świeżo pachnący farbą. Myślę, że kolejny raz zrobię to ładniej, ale najpierw sobie sprawię gogle ze szkłem powiększającym :-)
Krzyż celownika robiony na styk w jednej płaszczyźnie. Kółko nawijane na igle 1,2 [mm], a druciki mają odpowiednio 0,3 [mm] i koło 0,1[mm].



Wskazówka praktyczna takie drobiazgi najlepiej ciąć skalpelem na czymś twardym np. metalowa linijka. Nie sprężynuje i nic się nie rozpada. łatwiej odciąć naddatki.

Edit
Jeszcze korzystając z światła słonecznego dwie foteczki w maksymalnym zbliżeniu.
Tego czarnego paprocha z szybki usunę wcześniej go nie zauważyłem.




CDN...

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (28-06-07 22:07)

 
02-07-07 21:49  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Przepraszam wszystkich którzy dopingowali mnie w budowie tego modelu. jestem Wam wdzięczny za wsparcie :-).
Niestety relacja zostaje niedokończona i zakończona. Decyzja jest przemyślana.
Poległem przy pasowaniu skrzydeł. Wymagały ścinania szkieletu wielokrotnego zakładania i zdejmowania metalowego bagnetu no i w końcu jedno z nich tego nie wytrzymało.
Dziękuje raz jeszcze za doping i do zobaczenia w kolejnej relacji.

Za radą kolegi wstawiam te fotki by nie być gołosłownym. Naprawdę żałuje że mi nie wyszło :-(((



Pod wpływem rozmowy, poza forum, pozostawiam w gestii moderatora decyzję o usunięciu tej relacji. Dla mnie osobiście może ona zniknąć.

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (02-07-07 22:39)

 
02-07-07 21:55  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Janek 



Na Forum:
Relacje z galerią - 3
Galerie - 48


 - 9

Witam !!!
Szkoda tego wyposażenia kabiny, tak pięknie wykonanej.
Ja na Twoim miejscu zacząłbym od początku drugą wycinankę wykorzystując to wnętrze.
Nie poddawaj się tak łatwo.

Pozdrawiam Janek

--

 
02-07-07 21:56  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 21
Galerie - 26


 - 46

No to masz teraz powód, że skleić to Zero ale z nowego wydania :) Z kabiną sobie poradziłeś to i dasz radę z resztą. Pogadamy z resztą o tym na najbliższym Qwkakowaniu.

 
02-07-07 22:36  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

Kolego Piterski. może jakieś zdjęcie tego "owego" przypadku? Zaraz Ci tu koledzy doradzą czy wyrzucać wątek czy nie. A swoją drogą jest tu dużo zdjęć do podglądania, więc nie rozpędzaj się z kasowaniem ;-D

[edit] Widywałem "gorsze" przypadki, ale w końcu to Twoja relacja i decyzja należy do Ciebie.
Swoją drogą zdjęcia kłamią ;-))), w rzeczywistości na pewno lepiej to wygląda ;-D

--

Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)


Post zmieniony (02-07-07 23:40)

 
03-07-07 07:41  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
QN 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 23
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 3

Aj piterski, Piterski.

Kto tak skleja skrzydła. Tyle razy powtarzałem, że wywala się wszystkie wręgi, zostawia kilka (2-3 główne), poszycie podkleja się brystolem i naprzód. Nic nie ma prawa się rozwalić.

Nie wiem czemu wszyscy tak się uparli sklejać jak instrukcja i projektant przykazali. Nawet Marcin Grygiel przez siebie projektowane modele przerabia i podkleja siatki brystolem jednocześnie ścinając wręgi, jeśli jest to potrzebne. Patrz relacja z budowy Ki-43 - wszystkie większe powierzchnie podklejone brystolem.

Duża płaska powierzchnia+ cienki karton = przepis na to co uzyskałeś, czyli skopaną powierzchnię.

Ale przynieś toto na QWKAK (powinienem być). Zobaczę, co da się z tego jeszcze zrobić. Wszystko zależy od tego, jak to posklejałeś i czym.

Jak mi nie wyjdzie rozklejanie, to się stosik pogrzebowy zrobi na zakończenie relacji. Szkoda tylko kabinki. Nabawiłeś się, a do niczego już jej nie wykorzystasz.

Janek, robienie tego modelu 2 raz ze starej wycinanki mija się z celem, jeśli jest nowa. A do niej jest naprawdę dobra kabina (+ względy technologiczne) i ta na nic się nie przyda.

--

Pozdrawiam


------------------------------------------------------------------------


Post zmieniony (03-07-07 07:45)

 
03-07-07 10:02  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Pogaduchy
Jak to się mówi siła złego się na mnie uwzięła. Miałem tego dnia wogóle nie kleić, kilka nerwowych sytuacji z dni poprzednich się skumulowało. Ale tak jakoś nie mogło mi dać spokoju ustawienie tych pierońskich skrzydeł z równym wzniosem.
Zdaje sobie sprawę ze ten model wygląda tragicznie od dłuższego czasu, a właściwie początku relacji :-)). Nie chciałem was już więcej epatować takim widokiem i dlatego myśl o zamknięciu i usunięciu tej kompromitującej relacji. W świetle tego, że zamiast lepiej jest coraz gorzej.
Modelu nie wywaliłem do kosza w przypływie pierwszego impulsu złości i z każda chwilą było mi to zrobić coraz trudniej. Przespałem się z tym problemem pogadałem z kim trzeba ;-) na GG i postaram się go skończyć.
Czy to relacjonować to naprawdę nie wiem jeśli jest kilka osób które mimo wszystko chcą to oglądać do końca i może warto to jednak dociągnąć publicznie do końca to to zrobię. Nie wiem jakie jest zdanie w tej materii moderatorów czy ta relacja jest tego wogóle warta i nie zajmuje niepotrzebnie tylko miejsce. Trudno mi to ocenić nie jestem w tym bezstronny.

RELACJA
Kabina sama w sobie jak wspomniałem była robiona jako przygotowanie do nowych opracowań. Chciałbym coś takiego skleić czysto i estetycznie w standardzie.
Podchwyciłem pomysł QN-nia i mam koncepcje jak spróbować to naprawić.
Wytnę czerwone okienko wypadnie ono pomiędzy niebieskimi wręgami i podkleję żółtym kawałkiem 0,5 mm tekturki z pudełka od herbaty. Może trzeba będzie od środka przetrzeć poszycie papierem ściernym by usunąć resztki wikolu, który się tam dostał, ale spróbuje.



CDN...???

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
03-07-07 10:24  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

;-D i tak trzymać, moderatory są żebyśmy się nie wycieli po "łączach" skalpelami ;-P
A ja osobiście doglądam cały czas ten model, chociaż się nie wpisuję. Po co się odzywać, kiedy nie ma się nic mądrego do powiedzenia (tak jak w tej chwili) ;-)
Trzymam kciuki za ... CDN...???

--

Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)


Post zmieniony (03-07-07 10:25)

 
03-07-07 10:31  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Tuco 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Piterski, Twoja relacja jest jak najbardziej potrzebna (niezbędna) – dużo można się z niej nauczyć (chociażby w jaki sposób poprawić błędy opracowania i swoje). Modelarze z niewielkim doświadczeniem (tacy jak ja!) powinni obowiązkowo Twoje relacje czytać – znajdą odpowiedzi na wiele pytań. Jestem przekonany, że wiele modeli uratuje to od smutnego końca w koszu.
Obserwuję budowę „Zerówki” od samego początku i bardzo mi się ona podoba, podoba mi się Twoje podejście do tej nie nowej przecież wycinanki, podoba mi się Twój sposób prowadzenia relacji i podoba mi się efekt Twoich „zmagań” z modelem.
Jak sam twierdzisz sytuacja nie jest beznadziejna, więc daj nam szanse zobaczenia samolociku w jednym kawałku.
Życzę powodzenia w doprowadzeniu budowy do końca i… chciałbym kiedyś zobaczyć model na żywca.

--
Pozdrawiam!
Tuco

 
03-07-07 11:26  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [cze˛s´c´ II]
JSJ   

Piterski - moim zdaniem, Twój dramat i chwilowe zniechecenie moze byc bardzo przydatnym doswiadczeniem. Tylko jeden warunek: nie zmuszaj sie do niczego, bo nie bedziesz mial zadnej przyjemnosci z przelamania zlej passy. Sknocone miejsce postaraj sie naprawic, ale na luzie i z zalozeniem, ze moze byc tylko lepiej.
A tak w ogóle, to chyba nie doszlo do tragedii - pofalowal sie kawalek poszycia i tyle. Sprawia wrazenie, ze jest to naprawialne przy odpowiednim podejsciu. Wyprostowac i wzmocnic mozna to chyba nawet bez wycinania czegokolwiek, no, moze kawalka wregi. Mnie w kazdym razie nie spodobal sie pomysl wyciecia "czerwonego" okienka - po co robic dodatkowe szkody? Moze czegos nie zrozumialem, ale jesli juz trzeba wycinac, to to, co skopane. Dokladnie wyciac, zastanowic sie nad mozliwoscia wyprostowania lub odtworzenia, a potem wklejenia z powrotem. I spokojnie - to grunt.

 
03-07-07 11:38  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Proszę gorąco o CDN...
Proszę uprzejmie nie być mientkim...;-)
Dajesz sobie radę bardzo dobrze , wiesz ( masz pomysł) jak naprawić błędy i wpadki , a więc do przodu!
Jak tego nie pokonasz ,to za każdym takim następnym problemem będziesz beczeć jak baba!
Zabraniam zrywania relacji!
Zobaczysz - skończysz model , odstawisz go na półeczkę ,a za kilka lat będziesz się dziwił, gdzie pochowały sie wszystkie niedociągnięcia!

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
03-07-07 11:53  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Rajkub 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 9
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Grupa: WAK

I przestań tak bać się moderatorów ;-)

--
Pozdrawiam, Rajkub
__________________
niedokończona opowieść M3A1WHITE

 
04-07-07 00:46  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA
Na początek chciałem bardzo wszystkim podziękować szczególnie zaś JaCkyl-owi który wsparł mnie radą w krytycznym momencie.

Zrobiłem sobie próbę z kawałkiem kredy który wstępnie wymiałem i nakleiłem. Jeden klejem wodnym BCG drugi budziem. BCG dał lepszy rezultat.

1. Tak wiec wybebeszyłem więcej niż wstępnie zakładałem bo w środku została uszkodzona tuleja papierowa.
2. Następnie wyciąłem odpowiedni kawałek cienkiej tekturki
3. Wkleiłem BCG. Zrobiło się jeszcze gorzej, otóż moje wcześniejsze założenia okazały się błędne. Zawiódł człowiek nie klej.

1. 2. 3.

4. Wyciąłem teraz już dwa kawałki zamiast jednego
5. Rozwarstwiłem papier za pomocą pęsety i papieru 280 i 600.
6. Przetarłem od lewej strony klejem BCG cieniutko palcem by wszystkie drobne włókienka skleić i wzmocnić i wyrównałem załamania płaską częścią trzonka pęsety. Lewą stronę leciutko przetarłem drobniutkim papierem powyżej 1000.
7. Oba kawałki podkleiłem budziem na papier 160g.
8. Przymierzyłem na sucho teraz muszę się zastanowić jak to wszystko do kupy złożyć i odtworzyć brakujący profil wręgi skrzydła, oraz czym skleić do kupy?

4. 5. 6. 7.
8.

CDN... ;-)

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
06-07-07 21:54  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
W nawiązaniu do wątpliwości jakie pojawiały się w związku z kolorem kabiny jaki zastosowałem w moim modelu.
Zdjęcia przedstawiają kabinę "Oskar" i moja


[/color]

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
09-07-07 10:15  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Dostało mi się po uszach :-), nie chciałem wyjść na płaczliwą babę i nie chodziło mi o obawy przed moderatorami. Zwątpiłem po prostu w pewnym momencie w sens dalszego prezentowania tego byle jak wykonanego modelu. No, ale już ustaliliśmy, że relacja będzie kontynuowana.
Na sąsiednim forum kolega Gienek rozwinął ładnie temat malowania kabiny. Zapraszam warto go przeczytać. Skrótowo rzecz biorąc moje porównanie z malowaniem kabiny Oskara jest merytorycznie nie właściwe.

RELACJA
Naprawa poszycia zakończona. Na zdjęciach widać sposób, w jaki to rozwiązałem. Pokrótce dałem gdzie trzeba podklejką (białą) z paska kartonu a główne pole to tektura 1mm. Poszycie przykleiłem butaprenem. Nie obyło się bez wpadki, po kilku dniach przerwy zasiadłem do klejenia i przy "zbieraniu grubości" papierem ściernym z mniejszego paska poszycia paskudnie mi się zawinął widać na nim załamania. Za szybko i za energicznie się za to zabrałem. Od szczytu mam już przygotowaną wręgę z profilem, ale musze najpierw wstawić tulejkę papierową na bagnet i odpowiednio to ustawić. Tego etapu budowy nie będę już prezentował. W obecnej chwili docinam i pasuje zewnętrzne poszycie kabiny. Myślę ze w kolejnej odsłonie pokarzę już Zero z przytwierdzonymi skrzydłami.

A... jeszcze jedno, krawędzie retuszowałem czarną pastelą.



CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
09-07-07 10:47  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

No i brawka!!
Czytałem w jakimś modelarskim pisemku dla plastikowców o wykonywaniu lekko pofałdowanego poszycia blachą samolotów - tak jak to widać na błyszczących oryginałach...
Dla nich to istny czad , odkrycie roku...
A Ty osiągnąłeś to ot tak - mimochodem...;-P

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
10-07-07 11:36  Re: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Mariusz napisał:"A Ty osiągnąłeś to ot tak - mimochodem...;-P"

Ha ha ha, poprawiłeś mi humor :-)
Mariuszu gdyby ten model był nadrukowany na kartonie w kolorze zbliżonym do farby podkładowej to miałbym już gotowa naturalną waloryzację. Budowa się tak ślimaczy że od ciagłego "macania" tego modelu nie dość, że zmienił już kolor to się powycierał.
Tak więc jakieś próby waloryzacji przeprowadzić będę musiał, a i modelikowi to na pewno nie zaszkodzi :-D.

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
17-10-07 11:24  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Jak relacja zatrzymała się w lipcu to tak stała do niedawna w miejscu. Z kilku powodów, a to rozpocząłem budowę Suma Potem miesięczna przerwa urlopowa, a ostatnio od przeszło trzech tygodni jakaś infekcja mi mocno życie modelarskie utrudnia. Ciężko i ryzykownie jest sklejać kiedy się kicha i prycha :-D
Jest jednak światełko w tunelu, w wakacje przemyślałem trochę swoje modelarskie plany i postanowiłem sukcesywnie pokończyć wszystkie zaczęte projekty. Efektem tego jest ta kolejna odsłona relacji.

RELACJA
Nie sądziłem, że montaż skrzydeł może kosztować tyle nerwów. Efektem pierwszej próby było uszkodzenie skrzydła i konieczność jego naprawy, poniosło mnie wtedy. Tym razem też udało się dopiero za drugim podejściem. Skrzydła nie schodziły się tak jak powinny. Giąłem bagnety z szprychy rowerowej i kląłem na czym świat stoi. W końcu postanowiłem wstępnie dogięty bagnet wkleić w jedno skrzydło na stałe i potem dopiero dopasowywać drugą stronę. W ten sposób mi się drut nie obracał przy osadzaniu skrzydeł i nie zmieniał co chwilę ich geometrii . Dopiero tak udało mi się skrzydła przytwierdzić do kadłuba.

W miejscu łączenia szpara jest tylko na wysokości wnęk podwozia, ale tam dojdzie wlot powietrza.
Następnym krokiem było doklejenie oprofilowania przejścia skrzydło-kadłub. Kleiłem to na Butapren OBTIII i poprawiałem Kropelką.
Z lewej strony trochę z tym klejem przesadziłem:

Miałem trochę kłopotu w pobliżu krawędzi natarcia. Próbowałem ukształtować papier w dwóch kierunkach, coś jak zagięta rynienka i mimo ze go pocieniłem na tym odcinku papierem ściernym i modelowałem "magicznymi kulkami" to wyszło tak sobie. Na koniec nanosiłem Kropelkę i szlifowałem papierem ściernym, stąd te przetarcia farby na poszyciu. Samo oprofilowanie wstępnie złapałem Butaprenem, a potem stopniowo korygowałem i kleiłem cjanoakrylem.

Prawa strona wyszła mi znacznie lepiej:

Na koniec musiałem dociąć oklejki po długości czyli pewnie coś nie tak utrzymałem profil skrzydła jak powinienem.


Myślę ze jak przebrnę przez jeszcze jeden, dość trudny jak dla mnie, element tego modelu Czyli owiewkę to dalej mam już z górki i w końcu ta relacja doczeka się końca.
Na zdjęciach widać ze jedno skrzydło połyskuje. Pomalowałem je lakierem Humbrola, a jako ciekawostkę przyrodnicza podam, że jak dobrze potrzeć paznokciem to złazi jak stara politura :-((.

CDN...

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (17-10-07 11:35)

 
19-10-07 11:10  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA
Tak króciutko tylko kilka słów z ostatnich moich doświadczeń w pracy przy tym modelu.
Może komuś zaoszczędzę niespodzianek lub przynajmniej uczulę na możliwy problem.

Kilka spostrzeżeń na temat lakierowania
Jak wspomniałem, w poprzedniej odsłonie, polakierowałem jedno skrzydło. Użyłem lakieru Humbrola - połysk. Ten sam stosowałem z dobrym skutkiem w Ławoczkinie i do wstępnej impregnacji Suma.

Co się okazuje:
- lakier mimo nanoszenia pędzlem daje gładką ładną powierzchnie jak po areografie;
- jednak po wyschnięciu jeśli potrzeć go paznokciem złazi jak naskórek, nie pozostawiając żadnych śladów i zniszczeń;
- można go zmyć rozpuszczalnikiem Humbrolla, czy to za pomocą pędzelka, wacika czy papierowego ręcznika.

Spróbowałem i naniosłem druga warstwę.
- już nie jest tak łatwo go rozprowadzić, zachowuje się jak by był o wiele gęstszy i zostawia smugi,
- podejrzewam ze rozpuszcza warstwę podkładową;
- nadal daje się zeskrobać jak poprzednio;
- przez brak spójności z podłożem nie nadaje się do szlifowania, łatwo go złuszczyć.

Przez te wszystkie cyrki odpada nam metoda łączenia mikroszpachlowania cjanoakrylem i lakierowania.

Model miałem niemal cały polakierowany i po tych cyrkach zmyłem z niego lakier do cna. Ślad najmniejszy nie pozostał, że było cokolwiek lakierowane. Zdjęć nie wstawiam bo i tak nie bardzo było by na nich co pokazywać. Lakier zmywałem pędzelkiem, który wycierałem w papierowy ręcznik i płukałem go w rozpuszczalniku Humbrola.

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
19-10-07 12:01  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Krzys 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 4
Galerie - 2


 - 2

Uroki papieru kredowego! Miałem podobny problem z TS-8 Bies z GPM-u tyle, że wtedy była moda na ponolowanie wszystkiego:) Warstewka kleju zamiast ładnie wchłonąć się w papier stworzyła cieniutką błonę, która lubiła złazić.
Jak długo schła pierwsza warstwa? Bo ten sam lakier raczej nie powinien rozpuścić dobrze wyschniętej warstwy podkładu.

--
Fanatyk Kartonu

 
19-10-07 12:20  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
k_natlenie 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2
Galerie - 3
 

Mojego kredowego Mi-24 też polakierowałem humbrolem, z tym że był to mat. Po próbach lakierowania zauważyłem, że lakier nie trzyma się dobrze kredy, nie wchłania się, tylko tworzy jakby powłokę, która może się złuszczyć przy dotykaniu czy pocieraniu palcami. W związku z tym zastosowałem patent delikatnego przetarcia kredy 1000 papierem ściernym, by lakier miał się czego chwycić, i zadziałało. Na matowy lakier dałem zabrudzenia, całość później pokryłem matowym wernikisem w spray'u.

Jakby chciało Ci się to wypróbować to polecam, oczywiście najpierw na czymś innym, niż na Twoim Zero.

Pozdrowienia!



Post zmieniony (19-10-07 12:31)

 
19-10-07 17:40  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Lelum Polelum 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 10

Możesz też położyć pierwszą warstwę lakieru nitrocelulozowego. Trochę śmierdzi, ale próbowałem i trzyma się kredy jak luterska wiara pod Cieszynem (bez urazy). Nawet przy nakładaniu pędzlem daje bardzo równą powierzchnię. Jak chcesz mieć Zero z glancem to położenie jednej takiej warstwy wystarczy. Ja tak zrobiłem w B 17. Cycuś ! A jak nie chcesz połysku to drugą warstwą może być każdy specyfik. Ten lakier toleruje wszystko. No i jest tani.

--
serwusik

 
22-10-07 09:20  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Krzys schło to minimum 24 godziny. Może nie zupełnie rozpuszczał, ale miękł i stawiał opór dla pędzla i nowej warstwy lakieru. Nie "rozpłynęła" się tak jak poprzednia drobniutkie pęcherzyki powietrza nie znikły. Zachowywał się jak by był gęsty, a nie rozcieńczony mimo, że obie warstwy nakładałem tym samym lakierem.

k_natlenie, dziękuje za radę, ale w tym modelu szlif nawet drobnym papierem 2000 powoduje ścieranie farby. Ona schodzi nawet pod wpływem rozpuszczalnika. Nie rozpływa się, ale się zmywa.
Co do brudzenia to właśnie szukam jakiś wzorców, ale na oryginalnych zdjęciach nie wiele mogę znaleźć. W jednej barwnej ilustracji chyba P. Wróbla widziałem, że pod łuszcząca farbą zostawiał on jakiś ciemno czerwono brązowy kolor farby podkładowej, a nie srebrne odpryski.
Jeżeli koledzy mogli by mnie wesprzeć w tej materii jakimiś zdjęciami i wskazówkami co do wykonania nanoszenia śladów eksploatacji to będę zobowiązany.

Lelum Polelum problem tkwi właśnie w tym iż lakier nitrocelulozowy doś mocno śmierdzi i długo odparowuje. Gdyby aura pogodowa była inna model wylądował by na balkonie, a tak to nie mam gdzie go polakierować i wysuszyć. Ja bym jeszcze jakos to przetrzymał, ale mam 1,5 roczną córkę i takie rozwiązanie niestety jest zbyt toksyczne.
Twoją radę zapamiętam bo może się kiedyś jeszcze przydać.

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
21-11-07 12:06  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Czas na kolejną niewielka odsłonę. Planowałem, że będzie skończona cała owiewka, ale na planach się skończyło. Tę która zaprezentuje w relacji staram się wykonać metodą kombinowaną czyli klisza z naświetlarki i owiewka do Halowego Zera z nowego wydania.

Moja poprzednia prośba o jakieś sugestie zdjęcia itp. związane z waloryzacją eksploatacyjną modelu modelu jest nadal aktualna :-)

RELACJA
W zmaganiach z owiewką starałem się podeprzeć wytłoczka z nowego Zero z wydawnictwa Haliński. Niestety okazało się, że w przedniej części wiatrochronu jest ona za mała. Generalnie za mała jest cała, ale jako że ja za wysoko dałem linie podłogi, a co za tym idzie i "burty" poszły w górę, to częściowo chyba uda mi się ją wykorzystać. Wykonałem więc wiatrochron wykorzystując folie z naświetlarki. Musiałem go trochę skrócić od dołu. Brakujące kawałki nakleję jak wyznaczę linie dolnej krawędzi dla limuzyny. Tę zaś próbuje zaadoptować z gotowej wytłoczki. Wiatrochron już przyklejony. Przy okazji tez zrobiłem zagłówek i wkleiłem celownik Teraz jest już chroniony przed przypadkowym uszkodzeniem.



Limuzyna przymierzona jest na sucho i przymocowana taśmą Tamya. W swojej tylnej części wymaga jeszcze docięcia na prosto, ale to po przymiarkach ramki. Od czoła też trzeba ja będzie poodcinać bo lekko ucieka tyłem w prawo.



Czas na przymiarkę ramek. Na pewno będzie trzeba je zwęzić bo są za długie w stosunku do całej części oszklenia. Zostaną prawdopodobnie również podcięte dołem w celu wyrównania linii dolnej krawędzi limuzyny i wiatrochronu. To wszystko na razie zrobiłem na sucho i na gorąco relacjonuje.
Problem z całą owiewka jest taki, że nie pasuje ponieważ coś jest nie tak z ramkami. Szczególnie tymi na limuzynie i nie ma to związku z wykorzystaniem przeze mnie gotowej wytłoczki od nowego modelu. Gdyby kleić tylko oryginalną to nie bardzo ona pasuje. Widać to zarówno po moich przymiarkach jak i na zdjęciach modelu który wykonał Szebi.
Mojemu wykonaniu dużo brakuje do tego co on pokazał, ale problem z owiewka istnieje.
Przy okazji na tych fotografiach chyba wystarczająco wyraźnie widać moje niedoróbki warsztatowe, ale z kreda sobie nie radzę.



To tyle tytułem aktualizacji i postępów prac.

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
21-11-07 12:53  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ja jak mam jakieś kłopoty z owiewką , to staram się ją zrobić w pozycji otwartej...
( vide mój Me 262 GPM - tam owiewka [projektowana do Me z Modelika] za cholerę nie chciała "pasić"... Udało się wykorzystać w zasadzie tylko część środkową , ale i ta wyglądała jak "bąbel" przy reszcie...Zatem kabina została wyeksponowana przez otwarcie owiewki ;-) ).
Wiem, że w tym przypadku owiewka jest "odsuwana" ku tyłowi , ale może w ten sposób "pokombinuj"...?
I wcale się nie kajaj , że masz problemy z "kredą" - ja tam nic szczególnego nie widzę...;-) !

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
21-11-07 13:55  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Mariuszu brałem taka ewentualność, jak zrobienie otwartej kabiny, pod uwagę.
Nie rozwiązuję mi to jednak wszystkich problemów takich jak skracanie i docinanie ramek, a dodatkowo generuje nowe.
Mianowicie nie zamaskuje nierównej krzywizny wiatrochronu w jego górnej części. Odkryje krawędź boczną kabiny, która ma lekki wznios ku górze, a tak być raczej na pewno nie powinno. No i jeszcze jeśli i tak będę musiał dorobić końcową część owiewki to limuzyna daje mi punkt odniesienia co do krzywizny. Tak wiec skłaniam się ku zamkniętej a co z tego będzie zobaczymy.

Co do moich błędów to faktycznie może i za dużo i za często poświęcam temu tematowi miejsce i robi sie z tego samobiczowanie ;-) Tak więc z tym już koniec zdjęcia powiedzą resztę za mnie.

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (02-12-07 14:10)

 
21-11-07 16:58  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Widzę , że problem widzisz dokładniej niż ja ;-)
Ale widzę także , że powinieneś sobie z tym dać radę , choć jak dla mnie to duże "schody" z tą owiewką...

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
02-12-07 16:17  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Dziękuje za Mariuszu za mentalne wsparcie. Przydało się aczkolwiek pewnych błędów nie uniknąłem. Nie potrafię czasem przejść od szczegółu do ogółu. Zastanawianie się nad rozwiązaniem drobnego problemu przysłania mi czasem widok na całość. Czasem jest on po prostu nie możliwy, szczególnie jak wszystko trzeba jakoś tam dopasowywać.
Nie będę teraz opisywał w czym się to objawiło bo nie ma to znaczenia. Ten model robię już tylko dla wprawy i własnej satysfakcji, że dojdę do końca nie na skróty lecz "trudnym" szlakiem.
Z rzeczy istotnych to zauważyłem że limuzyna od Hala ucieka mi trochę na jedną stronę, część tylna nie dała się sensownie wpasować bo wychodziła za nisko, opierała się o "zagłówek". Kupiłem więc kolejną owiewkę do Zero z MM i z niej dorobiłem resztę owiewki.
Szczegóły pokażę już w telegraficznym skrócie zdjęciowym.

RELACJA
Po przymiarkach najpierw przykleiłem samą limuzynę, a potem ciąłem i kleiłem ramkę.



Skończyłem oklejać limuzynę. Dwie rzeczy zrobił bym teraz inaczej.
* Pierwsza, to wyrzucił jedną opaskę na środku, efekt byłby znacznie lepszy.
* Druga, paski poziome ramki trzeba było wyciąć i dać wyżej. Na wysokości tej na wiatrochronie. W pierwszej ramce były za nisko, a ja na czas tego nie sprawdziłem.



Ostatnia część owiewki to też Zero z MM. Skracana z długości by dopasować ją do pola na kadłubie i by wsunęła się pod limuzynę. Taśmą zaznaczałem sobie linię cięcia.



Najpierw nakleiłem pasek ramki ten, który wchodzi pod limuzynę, a samo oszklenie przykleiłem SG. Potem zakończenie i następnie całą resztę ramek. Próbowałem doginać oszklenie pod żarówką i efekt był taki że mi się zafalowało i powstała brzydka biała pręga. Udało mi się to jednak pod źródłem ciepła poprawić, a już myślałem że będę kupował trzecią owiewkę. Ramka była docinana i już w tym wypadku po środku dałem tylko jeden pasek. Wygląda to znacznie lepiej niż na limuzynie.



Owiewka skończona :-), tak więc jestem dobrej myśli, że koniec już tuż.. tuż...

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
25-01-08 12:24  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Ładny mi koniec tuż .. tuż... :-)))
Znowu prawie dwa miesiące i końca nie widać, nie widać....

RELACJA
Początek budowy nie był dokumentowany ale jest podobny do tego z Ławoczkina.
* Podstawowa różnica jest taka, że koło jest sklejone z krążków o malejącej średnicy zewnętrznej i wewnętrznej, ta druga do dla części wystającej za "felgę" czyli sam balon opony. Koło ma przed szlifowaniem strukturę schodkową, uskoki są rzędu 0,25mm.
* Kolejna różnica polega na tym iż nie ściskałem krążków podczas sklejania żadnymi ściskami.
* Trzecia ostatnia rozpędziłem się i nie zrobiłem fazowania wewnętrznej krawędzi przed sklejeniem i musiałem to robić na sklejonym kółku.

Nie mam zdjęć z pierwszej fazy budowy bo raz, że czasu mało i nie planowałem tego opisywać a i sam nie wiedziałem co z tego wyjdzie.
Jak zwykle koło sklejałem BCG i nim też nasączałem je przed szlifowaniem. Wysychało całą dobę. No i zabrałem się za ręczne szlifowanie kształtu opony. Robię to patyczkami do lodów, na które naklejam papier ścierny. Po szlifowaniu zachciało mi się ryć bieżnik i byłem zmuszony użyć SG do szpachlowania fatalnych wyżłobień. Szpachlowałem nanosząc klej cienkim drucikiem w miejsca, które tego wymagały.
Kiedy wydawało mi sie, że koło jest gładkie pomalowałem je na próbę zielona pactrą i przetarłem drobnym papierem ściernym. Wyłapałem w ten sposób miejsca wymagające interwencji (zdj. 1 i 2.)
1. 2.

Kółko poddałem dalszemu szlifowaniu i naniosłem kontrolnie farbę niebieską. Kolejne szlifowanie i kiedy efekt wydał mi się zadowalający to wygłaskałem je jeszcze papierem 2000. No a tak to wygląda (zdj. 3 i 4.). Ziarnistość na niektórych zdjęciach wynika z wyostrzania ich programem Picasa.
3. 4.

Kilka słów o wewnętrznej krawędzi. otóż użyłem tu dwojakiej metody. Najpierw zgrubne zdzieranie zaostrzonym w wąski szpic "pilniczkiem patyczkowym". Następnie wziąłem drewniany okrągły patyk opasałem go na końcu kawałkiem papieru ściernego i szlifowałem.
W końcowej fazie nasączyłem to miejsce mocno BCG i po tym jak wsiąkł w papier i uczynił go mocno plastycznym wyciągnąłem dłutka kulkowe i różnymi tak męczyłem krawędź by była jak najbardziej zaoblona. To był etap przed malowaniem i dopieszczaniem papierem ściernym, czyli tym co widać wyżej.

No i malowanie. Malowałem na razie dwa razy emalią czarną która mam od 96 roku :mrgreen:. Jak to wspomniał Czsochaj emalia nie zbyt się chce trzymać przy malowaniu. ja poradziłem sobie w ten sposób, że moczyłem delikatnie czubek pędzelka "1" i punktowałem. Farba sie sama ładnie połączyła. bez smug i maz (zdj. 5 i 6.) to pierwsza warstwa.
5. 6.

następnie zmatowiłem koło papierkiem 2000 i dałem kolejna warstwę farby metoda już uprzednio opisaną (zdj. 7 i8.). Oczywiście wszystko schło dobę.
7. 8.

Zwróćcie uwagę że na granicy obrazu opona-tło są ząbki. To tylko i wyłącznie efekt działania programu. W trakcie kompresji zdjęcia do mniejszych wymiarów obraz traci trochę wyrazistość i muszę go poprawiać. Widoczne to jest szczególnie w makro. Na oryginalnych zdjęciach tego efektu nie ma. tak więc koło daje jeszcze większe odczucie gładkości.

No i nareszcie mogę zaprezentować je w całości. Zdjęcia 1 i 2 są wyostrzane w programie Picasa, 3 już nie tak dla porównania.
Dekielek z białym krążkiem jest tylko założony do zdjęcia na stałe przykleję go po zmontowaniu goleni i założeniu kół, które z tej właśnie strony unieruchomię SG i zasłonie tą widoczną osłoną.
W planach ma jeszcze zamiar trochę tę nówki pobrudzić zobaczymy co z tego wyjdzie.

1. 2. 3.

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
04-02-08 11:01  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Trochę mi się życie ostatnio komplikuje i subtelny plan dnia rozjeżdża w szwach, ale coś tam zrobiłem. Na zachętę taka garść drobiazgów.

[


Jak się przyjrzeć to widać, że tu nierówno tam krzywo, a silnik robię po raz drugi.
Uprzedzając ewentualne pytania "po co tracę tyle czasu na takie zabawy z tym modelem?"
Odpowiem, że w sumie to sam nie wiem :?: Sprawia mi to frajdę no i nie mogłem patrzeć na ten stary silnik. Poza tym te wszystkie dodatki robie z wydruków i mogę do woli się nad tym pastwić i nie stresować, że skopie.

RELACJA
Popatrzyłem na stary silnik i stwierdziłem... kaszana i już :-/
Postanowiłem zrobić go od nowa.
Najwięcej zajęła mi ta wypukła kopuła. Pierwsza miała za duże błędy w wycinaniu (gorszy wydruk). Te docelowo wydrukowałem na najwyższych parametrach drukarki i staranie wyciąłem. Kształtowałem ją za pomocom dłutka kulkowego na gumce "myszce".
Chciałem pokazać pewną ciekawostkę.
Po ukształtowaniu skleiłem ją w pierścień, tylko złapałem bez klejenia listków. Następnie posmarowałem krawędzie małego otworu i wstawiłem widoczne kółko. Odwróciłem do góry nogami i dociskałem delikatnie palcem tak by kółko wyszło ładnie zlicowane z górna powierzchnią i złapało co do niektórych listków. Robiłem to na płycie CD by mi się nie przykleiło do podłoża. Klej BCG miałem już dość gęsty. Kiedy tylko złapało zabrałem się za poprawianie doklejenia listków ale tylko po obwodzie koła. Czyli delikatnie klej i dociskałem listki. Wcześniej wyglądało tak, że miało szpary jak te 4 w górnej części na 1. zdjęciu. Zarówno pomiędzy listkami jak i gdzie niegdzie na obwodzie kółka tam gdzie listki się nie przykleiły. Myślałem, że trzeba będzie szpachlować SG, ale jak zacząłem nanosić klej w szczeliny (po jednej) i sklejać listki po przesz samo delikatne dociskanie drucikiem 0,6 mm to zobaczyłem jak szczeliny się zasklepiają i to same. Zdjęcie 2. i 3. (to ostatnie nie jest wyostrzane.) Na potrzeby standardu super efekt. i dlatego postanowiłem to pokazać.



a tak po złożeniu tego na sucho



CDN...

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (14-02-08 09:44)

 
13-02-08 10:11  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
W celu podniesienia morale załogi (czytaj mojego :-)) ) postanowiłem co nieco pokazać. Postęp raczej niewielki, ale jest to wynik tylko kilku godzin pracy.
Niestety tak mi się poukładało ze czasu na klejenie mam jak na lekarstwo. Szybko to się nie zmieni ale małymi kroczkami idziemy do przodu.

RELACJA
Złożyłem kopułkę silnika z korpusem w całość. Było trochę glutowania i szlifowania.
Dorobiłem dodatkowy pierścionek na czole kopułki, cały nasączałem SG i lekko przeszlifowałem na zewnątrz by miał gładkie krawędzie, wewnątrz już nie. Styk walca korpusu klejony na krawędź bez żadnych sklejek. Na korpus pójdą jeszcze pierścienie w miejscy instalacji cylindrów i zastanawiam się nad wykonaniem imitacji nitów/śrub.
Efekt jest chyba sporo lepszy niż przy pierwszym podejściu.

stary silnik|................> nowy silnik


Skończyłem też dopieszczanie goleni głównych podwozia (te dłuższe rurki)
Malowałem je trzy razy i dwa razy przecierałem papierem 1000. Skleiłem dwa kawałeczki i takim elastyczny ale dość sztywnym pilniczkiem gładziłem ich powierzchnie. Po pierwszym malowaniu wyglądały jak moje owłosione nogi :-)). Teraz jest znacznie lepiej i tak już zostanie. Jaka miały strukturę to widać po tych dolnych jeszcze szarych końcach. Te krótkie tulejki są dopiero raz maźnięte farbą ale tu jest lepiej bo zaprojektowane były jako rurki i miały mieś wklejone krążki. Ja wkleiłem w nie papierowe tuleje i nadmiar obciąłem żyletką. Jest znacznie precyzyjniejsza i jej grubość jest pomijalna w stosunku do ostrza AK-3.

tak się prezentuje całość


a tu małe :wink: zbliżenie


i tradycyjnie już CDN...

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (14-02-08 09:44)

 
13-03-08 12:33  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA
Troche mi się udało popchnąć pracę do przodu. Jedna goleń dorobiła sie szablonu z drutu stalowego i została sklejona w całość. Bez samego górnego odcinka.
Z dwóch powodów:
- pierwszy to zrobiłem za krótki szablon i nie daje mi on oparcia w skrzydle, dlatego będzie sztukowany z dwóch, a łączyć się będą właśnie w tulei.
- drugi zaś to skrzydła wyszły mi z "0" wzniosem i zastanawiam se jaki dać kat ich dogięcia by nie mieć totalnej karykatury. Wiele to już nie zmieni ale cóż.

Pora na kilka zdjęć.


Teraz jestem na etapie wykonywania osłon, a potem następna goleń i bierzemy się za hak i kółko ogonowe.

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
13-03-08 14:20  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ho-ho...!
Wpędzasz mnie w kompleksy z tym podwoziem ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
13-03-08 15:29  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

Ech... następny "kółkowiec". Weźcie trochę "ziemskich" elementów zapodajcie ;-)

--
Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)

 
13-03-08 19:17  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Jawka - Adler 



Na Forum:
Relacje w toku - 3


 - 1

Niezła ta "golonka" :-)

--
Skype: jawka-adler
8856744
Dalej ŁA-7, Bartolomeo Colleoni

 
03-05-08 22:23  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Trochę wody w Wiśle upłynęło i czas trochę pokazać co się udało mi zrobić.
W pierwszym rzędzie mam skończoną pierwszą i prawie drugą goleń podwozia. Przed jej zakończeniem powstrzymały mnie jaja z czarną farbą matową o których wspominał kiedyś Lelum Polelum. Jednym słowem mat matowi nie równy :-/

No i po długich zmaganiach niezliczonych wydrukach przebrnąłem nieomal przez etap budowy osłony silnika. Daruje Wam już szczegóły tych perypetii i pokażę co mam obecnie.

RELACJA
Najpierw podwozie. W trakcie wykańczania osłon


a tu niemal kompletna 1 goleń



i druga w kawałkach czeka aż dojdę do ładu z farbą by była znowu czarna matowa, a nie połysk. Właśnie takie zabawy w malowanie szlifowanie glutowanie i repeat. Aż do skutku, zajmują mi najwięcej czasu.




a na koniec jeszcze kółko ogonowe i hak do chwytania aerofinisherów



No i wynik zmagań z osłoną, nie wszystko pasowało i trochę trzeba było ciać.



Jako pierwszą ciekawostkę powiem tyle, że spróbowałem zrobić tę osłonę bez retuszu krawędzi przed wycięciem. Zostały tylko zeszlifowane pod kątem by się ładnie schodziły.
Czy mi się udało zostawiam to Waszej ocenie i liczę na jakieś uwagi również od fachowców w tej dziedzinie.
Klejenie to też osobna historia ponieważ by uniknąć wydłużania elementów po ich posmarowaniu klejem BCG nanosiłem go kawałeczkami na ząbki sklejki, a nie paski osłony.
Oczywiście by wszystko to ładnie łapało po cieniowaniu na wszystkie krawędzie naniosłem klej i pozwoliłem mu wyschnąć.

Teraz jeszcze kilka ujęć.



No i na tym etapie mam nowy problem. Jak widać na łączeniach nanosiłem BCG i wygładzałem łączenie segmentów. Wystąpiło zjawisko jakiego się nie spodziewałem. Otóż klej gęstniejąc spowodował coś jak by rozpuszczanie wydruku. Mści się niestety brak lakierowania przed wycięciem. czasu się nie cofnie ale chodzą mi po głowie dwa pomysły.
Pierwszy to spróbować to polakierować mając nadzieje że lakier nie rozpuści druku i nanieść w miejsce otarć farbę "Aluminium" Pactry. Zastanawiam się jak to zrobić w tych wąskich szczelinach, może jakieś pomysły?
Drugi to przetrzeć to czarną pastelą olejną, rozpuszczoną terpentyną, która wyrówna barwę z tym, że nadal trzeba nanieść ślady odprysków.
Czekam na pomysły i sugestie.

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
04-05-08 07:56  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Thunder909 

 

Sklejenie tej oslony jest na cacy,miodzik. Retusz trzeba bylo jednak przed sklejeniem zrobic (krawedzie) ;-)) Teraz to gimanstyka bedzie. Sproboj najpierw z rozcienczona farba i nie czarna tylko szara. Czarna bedzie tutaj za ciemna .

 
05-05-08 10:21  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Po co tam retusz? Sztuka polega na tym by skleić bez retuszu. Było by sie udało gdybym polakierował elementy przed wycięciem. Klej nie rozpuścił by wydruku i było by cacy. Owszem zewnętrzne krawędzie będą retuszowane, a nawet od czoła dojdą jeszcze dwa pierścienie jeden wewnętrzny i czarny wykańczający otwór.
Sprawdziłem sprawę lakieru. Humbrol nie rozpuszcza wydruku, ale też nie zamaskuje śladów powstałych po BCG. Nie zostanie nic innego jak zabawa z czarna pastelą.
Próby zrobię na pierwszej osłonie. Mam nadzieje, że pomoże bo kolejnej osłony sklejać już nie zamierzam. Będzie potem tylko zabawa z nanoszeniem linii podziału osłony i odprysków.

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
25-05-08 22:12  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Na dziś miała być cała osłona i z jednej strony jest z drugiej nie. Chodzi mianowicie o to, że wymaga ona jeszcze dopieszczenia polegającego na szlifowaniu lakierowaniu i może poprawieniu i dorobieniu gdzie nie gdzie odprysków. Z drugiej zaś strony mam jej na razie dość, a i chętnie usłyszę jakieś rady związane z jej dalszym wykonaniem.

RELACJA
Osłonę przetarłem mocno rozcieńczoną czarną pastelą olejną. Następnie polakierowałem i naniosłem odpryski Aluminiową Pactrą. No i na to znowu lakier, dwie warstwy. Później papier ścierny 1200 i szlif.

Nie wiem z jakiego powodu, ale od macania jej w palcach strasznie się lepi i łapie wszystkie paprochy. W odruchu pewnej desperacji wziąłem Kropelkę i chusteczkę i przetarłem całą osłonę. Pouzupełniałem ubytki na styku wlotu powietrza osłony i znowu wszystko przetarłem papierem ściernym i polakierowałem dwiema warstwami Humbrola.
Jak widać zarówno kolor nie jest jednorodny jak i powierzchnia różnie przyjęła lakier. Sądzę, że trzeba to pociągnąć jeszcze ze dwa razy lakierem, przeszlifować papierem 2000 dla wygładzenia i na to chyba już tylko satyn lub mat. Może wypadało by poprawić miejsca przetarć i gdzie nie gdzie jeszcze dorobić nowe. Tu jestem otwarty na sugestie, jest czas bo na razie osłona idzie do pudełka.

No, a tak to wygląda:



CDN...

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (18-10-08 22:23)

 
13-09-08 18:07  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA
Część papierowa wykonania silnika została zakończona, poniżej efekty pracy. W tej chwili jestem na półmetku drutowania cylindrów.



CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
02-10-08 01:00  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

RELACJA

Brnąc nieustannie z wielką determinacją do końca tej budowy udało mi się dziś skończyć 37 lat i odrutować ostatni z 14 cylindrów.
Efekt tej wielogodzinnej roboty prezentuje poniżej.



Sekcja A to pierwszy rząd cylindrów który dam na tyle, są to pierwsze najmniej udane i na dokładkę część z gęstym część z luźnym splotem.
Sekcja B pójdzie od czoła.
Do wykonania zostało jeszcze 28 korytek będących osłonami popychaczy. No ale to już tylko karton.
Sploty na tulejkach jest inny niż na głowicach bo praktycznie wszystkie wykonałem przed zmianą koncepcji dotyczącej gęstości splotu.

Refleksja: czy było warto się tak narobić dla takiego efektu?
Jak na to patrzę to sądzę, że chyba jednak nie zobaczymy jak to będzie wyglądać złożone do kupy i pomalowane :-/ .

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
02-10-08 02:53  Odp: [Relacja] A6M2 Zero Model 21 [część II]
Lelum Polelum 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3


 - 10

37 lat ... no popatrz, to Ty stara p...doła jesteś.
Wszystkiego najlepsiejszego i żeby Ci się wreszcie w Zerze części skończyły.

--
serwusik

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024