FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
21-03-07 09:20  [Relacja] Gambier Bay AH 1:200
pawel_k 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam
Nazywam sie Pawel i bedzie to moja pierwsza relacja prowadzona na forum. Dotychczas skleilem 3 modele. Były to: Zamek Pernstejn (Betexa chyba??), F-82 Twin Mustang (GPM) i Hellcat (AH).
Modele te traktowalem jako wstep do klejenia okretow, ktore podobaja mi sie najbardziej. Jako ze byly to moje pierwsze modele nie wyszly mi one najladniej dlatego postanowilem prowadzic relacje na forum, co bede traktowal jako czynnik motywujacy mnie do coraz lepszego sklejania.
Aktualnie kleje model lotniskowca eskortowego Gambier Bay, skala 1:200, wydany nakladem wydawnictwa Andrzeja Halinskiego.
Na ponizszych zdejciach prezentuje szkielet okretu. Po raz pierwszy mialem do czynienie z tektura 2 mm i ciecie jej sprawilo mi bardzo duzo klopotow. Tektura miala tendencje do rozwarstwiania sie i bardzo trudno bylo wycinac male otwory.
Poza tym nie napotkalem na zadne trudnosci. Wszystko pasowalo jak trzeba i bardzo milo sie skladalo szkielecik do kupy.




--
Rząd, który kradnie od Pawła, żeby zapłacić Piotrowi, zawsze może liczyć na poparcie ze strony Piotra

 
24-03-07 19:05  Re: [Relacja] Gambier Bay AH 1:200
pawel_k 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam w kolejnej czesci relacji
Na poczatku chcialem zauwazyc jeden minus modelu a mianowicie to, ze nie ma w nim podstawki. Nie wiem czy to jest standard w modelach AH ale widzialem takowa w chyba kazdym modelu GPM
Zaczalem kleic hangary lotnicze. Przedni hangar okazal sie za dlugi i nie chcial sie zmiescic w swoje miejsce dlatego musialem go dociac jakies 2 mm. W przednim hangarze winda ma byc maksymalnie opuszczona tak zeby wyraznie bylo go widac. Planuje umiescic tam kilka samolotow.
Tylny hangar pasowal bez problemow. W nim planuje zrobic winde maksymalnie podniesiona albo tylko leciutko opuszczona.
Mialem rowniez lekkie problemy ze scianami hangarow poniewaz zaczely mi sie lekko pofalowywac i nie moglem uzyskac prostego ksztaltu. Nie wiem z czego to wynika ale chyba z moich wilgotnych rak i czestego ich dotykania w trakcie ksztaltowania. Utrudnialo to przyklejanie dzwigarow w hangarze i "domkow" (nie wiem jak to nazwac).
W obu hangarach windy na razie sa nieprzyklejone dopiero, jak juz bede pewien na jakiej maja byc wysokosci to wtedy je przykleje.

Przedni hangar w budowie

Przedni hangar zamontowany w modelu na razie na sucho

Tyly hangar zamontowany na sucho

Pogladowy rzut na oba hangary zamontowane na sucho


--
Rząd, który kradnie od Pawła, żeby zapłacić Piotrowi, zawsze może liczyć na poparcie ze strony Piotra

 
28-03-07 19:49  Re: [Relacja] Gambier Bay AH 1:200
pawel_k 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam
Zaczalem sklejac burty okretu. Nie powiem zeby szlo mi to z latwoscia. Praktycznie kazdy element burty musialem po przyklejeniu odrywac i probowac jeszcze raz a efekt koncowy i tak nie jest zadowalajacy. Niestety nie mam zbyt duzego doswiadczenia i tak to wychodzi jak wychodzi ale sie nie poddaje i zamierzam zbudowac okret do konca.
Czytajac posty na forum mozna dojsc do wniosku ze sa dwie szkoly oklejania okretu: pierwsza to najpierw poklad, potem burty a na koncu poszycie denne a druga mowi zeby robic odwrotnie. W przypadku Gambier Baya napisano w instrukcji zeby najpierw przyklejac burty a potem doklejac dach hangarow. Mialo to ten zgubny skutek ze nie za bardzo wiedzialem do jakiej wysokosci mam doklejac burty i przez to wychodzily mi krzywo. Mialem z tym duzo problemow. W zwiazku z tym uwazam ze najpierw powinno przyklejac sie albo poklad hangaru albo poszycie denne a dopiero potem burty
Duzo klopotow sprawila mi rowniez czesc przednia i dziobowa, tu wyszlo najwiecej "baboli". Nie potrafilem sobie poradzic z wlasciwym uformowaniem dlugich czesci a potem juz bylo prawie niemozliwe nakleic prosto sama czesc dziobowa. W jednym miejscu retusz mi troche wyjechal na poszycie i sie zrobila brzydka kreska.
Zastanawiam sie rowniez jak robicie retusz szpar ktore robia sie w wyniku nierownego spasowania elementow

Czesc dziobowa

Wielka szpara ktora probowalem jakos zminimalizowac wkejajac scinki kartonu i korzystajac z zapasu koloru

Poszycie burty


--
Rząd, który kradnie od Pawła, żeby zapłacić Piotrowi, zawsze może liczyć na poparcie ze strony Piotra

 
04-04-07 08:42  Re: [Relacja] Gambier Bay AH 1:200
pawel_k 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam
Przystapilem do sklejania kesonu pokladu startowego i wykonywania drobnicy na burcie i dziobie. Prace przez to wyraznie zwolnily a efekty nie sa az tak bardzo widoczne.
Mialem duzo problemow ze zwijaniem waskich paskow w ruloniki. Rzadko ktory miescil sie w przewidziane dla niego miejsce na podstawce. Mam w zwiazku z tym pytanie jak Wy zwijacie te paseczki. Na zdjeciu ponizej zaznaczylem je w czerwonej obwodce, zeby bylo jasniej o co pytam

Na ponizszych zdjeciach poklad startowy przylozony na sucho

I jeszcze male zdjatko ozebrowania pod tylnym dzialem

P.S.
Przegladajac skany modelu sprawdzilem ze podpory w przednim hangarze, czyli czesci np.7,8,9,10 sa podklejane tylko z jednej strony tektura 0,5 mm, zas podpory w tylnym hangarze czyli czesci 13 sa podklejane z dwoch stron tektura 0,5 mm. Przez to w przednim hangarze trzeba zwezac elementy 8b, 9b, 10b a w tylnym nie trzeba zwezac czesci 13b.

--
Rząd, który kradnie od Pawła, żeby zapłacić Piotrowi, zawsze może liczyć na poparcie ze strony Piotra

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024